Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Šel do penze. Rozhodl se, že bude lékařem

O takovém studentovi medicíny a lékaři se profesorům a ředitelům nemocnic může zdát jen v nejodvážnějších snech. Když Miloslav Pantůček před třemi lety absolvoval Lékařskou fakultu Univerzity Karlovy v Hradci Králové, nastoupil na tamní kliniku za měsíční mzdu 350 korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Kilian

Jendo
Mel jsem v umyslu odpovedet na Tvuj primitivni komentar ale je to ztrata casu.Az vyjdes z puberty a dospejes tak mozna budes chapat i slozitejsi veci.
0/0
8.8.2002 15:01

Jenda I

Re: Jendo
Věřím, že my puberta vydrží až do důchodu. Alespoň nezakysnu.
0/0
9.8.2002 9:44

johoho

fandim
0/0
8.8.2002 11:28

Helena

RE: Vitalita
Milý Michale, jak se tak koukám na časy Tvých příspěvků, tak zjišťuji, že Tvé ohromné příspěvky posíláš z práce - za těžké prachy - a ještě stihneš více věcí najednou - to musí být ohromná firma, která Tě zaměstnává. Přeji brzké zvýšení platu, máš málo.
0/0
8.8.2002 11:28

123

to neni kachna
Vazeni pratele skutecne to neni kachna, toho cloveka znam z dob jeho studovani. Bylo radosti zhotovit mu promocni oznameni.
0/0
8.8.2002 11:17

Míla

Kachna
Myslím, že je to klasická novinářská kachna letního období ve stylu "útok žraloka na českou učitelku v Jugoslávii". Že Vám novinářům týden unikala zpráva o úmrtí významné české herečky už asi etice novinářského povolání a povinnosti informovat nevadí.
0/0
8.8.2002 10:35

Tomas

prijimacky
Pokud udelal radne prjimacky na denni studium a nebyl v tom nejaky "tlak" (coz neni tak nepravdepodobne - soudni znalec, toxikologie, staze v zahranici - ale nevim, nechci soudit), tak je vse OK. Pokud si zaplatil denni studium, taky OK.
Pokud mu nekdo nabidne misto a on ho prijme za takovych podminek, proc ne ? Jinak smekam pred odvahou se do neceho pustit v 70-ti.
0/0
8.8.2002 9:55

Věra

Re: prijimacky
Tomaši - připojuji se a smekám též!!! Ale existují opravdu jedinci, kteří jsou výkonnější i ve svých 80-ti letech než mladí. Můj otec - již 3 roky nežije, letos by se dožil 90-ti let, ještě v 80-ti letech a to mohu potvrdit, v plné síle, pokrýval střechy. Přitom cela sám si vozil tzv. "lavičku", kterou neuzvedl ani mladý muž... Byl zvyklý od mládí tvrdě pracovat a začal nejvíce pracovat opravdu až v důchodu... Držela ho práce. Vstával velice časně, v létě tuším ve 4 hodiny. Než jsme v 07,00 ráno vstali, měl už "posekanou" a rozhozenou louku... Miloval zvířata, pěstoval králíky, slepice.. Snad to bylo tím, že ho jako malého matka "odložila" a byl vychován u cizích. Říká se, že lidé, které pěstují zvířata a milují je, postrádají velice lásku od lidí... Můj otec se narodil ve Vídni v roce 1910, měl v sobě příslovečnou "německou" snahu, disciplínu a píli... Takže je to možné u toho "lékaře"...
0/0
8.8.2002 11:08

Doky

Atest.
Myslim, že nemusel dělat atestaci, vždyť toxikologii muže dělat biochemik či doktor přírodních věd. Je to obdivuhodné, ale taky obdivuhodné mrhání .
0/0
8.8.2002 9:15

Re
Jedná se přece o naprostý nesmysl, započítejte ekonomické náklady na studium lékařské fakulty a na nutné postgraduální studium. Tyto náklady platil stát a nemohou se nikdy vrátit. Dále se obávám, že výše platu odpovídá kvalitě.
0/0
8.8.2002 9:08

Věra

Re: Re
Nesouhlasím. Není to nesmysl. Existují nesmírně vitální "staří lidé", což mladí vůbec nemohou pochopit...
0/0
8.8.2002 11:10

Max

Bezva!
Já si tedy myslím, že je to jen ukázka toho, že ten člověk je velmi schopný. Už jenom z pohledu vstřebávání informací a učení v mladém a starším věku. Mám pocit, že řadě mladších spolužákům dal pan Pantůček pěkně na frak - a pro Jendu I, pokud jsi dobře četl, pak víš, že nyní pracuje jako lékař v LDN - nemám pocit, že by se tam hnala většina mladých, nadějných absolventů medicíny dělat atestaci. Pokud vím, tak přesně naopak, o dobrého a ochotného lékaře je v těchto zařízeních pěkná nouze. Jinak ve všem souhlasím s Pepakem.
0/0
8.8.2002 8:56

Belzebub

Nejak mi unikaji souvislosti
Co ten dotycny mel za vzdelani predtim ? To delal soudniho znalce v toxikologii jako absolvent zakladni skoly ?. A Prednasky na univerzite mel v oboru umyvani nadobi ? Tak se vratte zpatky na zem , ten dotycny si udelal nejspis atestaci na internu , to jste chteli rict. I tak smekam klobouk.
0/0
8.8.2002 8:51

123

Re: Nejak mi unikaji souvislosti
tak toto je silne kafe, ten lekar je MUDr. RNDr., to nejak novinarum uteklo, radne ho predstavit.
0/0
8.8.2002 11:21

Jenda I

Vitalita, to ano.
Tu Vám závidím. Nezávidím však mladým studentům mediciny. Zase přišli o jedno pracovní místo. Než se pan Pantůček dostane k atestaci, nejspíš to s ním klepne (je to tvrdé, nepřeji mu to, ale smrt je něco jako život). Zatím bude jeden student, který by za tu dobu atestaci získal a mnoho let dále rozvíjel, čekat, až se uvolní místo. Mysle jsem si kdysi (velmi naivně), že "prduchům" odzvoní. Bohužel. Proto obdobné kuriozity, jako je pan Pantůček, odmítám. Vím, že rozčílím davy důchodců a různých humanistů. Já si, ale nemohu pomoci. V sobotu by měli nakupovat pracující, ne odpočívající. Obdiv k vitalitě výše jmenovaného nezastírám. Kam se na něj hrabu.
0/0
8.8.2002 7:24

Bohuš

Re: Vitalita, to ano.
Blbost. Evidentně uvažujete v tezích jako "právo na práci". Nic takovýho neexistuje. Jsou populistické bláboly jimiž se tzv. "levicové" strany snaží přitáhnout bandy lenochů. A k čemu to vede? Diskriminace podle věku (kdo je starý, nesmí pracovat), diskriminace podle výkonu (kdo je výkoný, platí vysoké daně), manipulace s ekonomikou (kdo zaměstná víc nevýkonných lidí, toho stát zvýhodní) atd., atd.
0/0
8.8.2002 7:35

Jenda I

Re: Re: Vitalita, to ano.
Kecy!
0/0
8.8.2002 7:48

Michal

Re: Re: Vitalita, to ano.
Souhlas. Stoji to za ..... , když vládne CSSD. Vydělám v 18 letech 30 000 a stát mě vezme 11 000. Někdo ve 30-ti letech s vysokou vydělá 15 000 a stát mu vezme jenom 3 000 to je podle mě nespravedlivé. Já jsem musím na ty peníze dělat 12 hod. denně a on sedí v 16:00 v hospodě už u druhýho piva. S toho vyplívá: Když vládne CSSD mají se nejlíp ti co jsou průměrní a podprůměrní.
A pak kde je ta podpora mladých, třeba na bydlení. Šetřím jak ďas a onen člověk má za komoušů koupenou pěknou vilku. Socani podporují jenom nefakčenka.
0/0
8.8.2002 9:01

Jirka

Re: Re: Re: Vitalita, to ano.
S tim, ze clovek vydela po VS ve 30 letech 15 000 Kc souhlasim (kolik toho seberou jeste nevim), ale rekni me prosim te, co delas v 18 za praci, ze mas 30 000 Kc?? Ptam se ciste ze zvedavosti (ten vek uz jsem prelitl, tak se neboj konkurence) :-)
PS: Neznam presnou skladbu ceskych hospod po 16:00, ale ze by tam sedeli ti VS s 15 000 se mi moc nezda.......
0/0
8.8.2002 9:12

Michal

Re: Re: Re: Re: Vitalita, to ano.
1. jsme z vesnice a tam ví každý o každém všechno
2. dělám správce sítě v Brně v jedné firmě.
3. Mám střední školu, a kdybych se doma nenaučil dobře ovládat PC systémi a Angličtinu tak bych si ani neškrt. No pokud nepočítám cenu PC ( cca. 20 000) tak anglicky se dá naučit s menší vadou ve výslovnosti tak ta 500 Kč = 1 knížka 500 stran.
Jinou možnost jak dosáhnout v 18 letech solidního platu a do 5-ti let si koupit barák, jsem jinak ani neviděl.
No prostě jsem se při chození na střední učil ještě co jsme tam nebrali.
0/0
8.8.2002 9:22

jarda

Re: Re: Re: Re: Re: Vitalita, to ano.
Je to krásné, ale možná by ti spíš prospěla koupě učebnice Češtiny. Neumíš napsat správně i/y, ale hlavně že bereš 30.000 a umíš angličtinu ty dube.
0/0
8.8.2002 9:44

Michal

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vitalita, to ano.
 
Ano chyby tam jsou, ale na ně seru, protože dělám více věcí najednou tam nemám čas si to po sobě přečíst.
0/0
8.8.2002 10:15

Michal

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vitalita, to ano.
S tou Češtinou jsem tak trochu zdegenerovanej, protože denně když něco píšu tak mě chyby stejně opravuje PC.
0/0
8.8.2002 10:24

john

Re: Vitalita, to ano.
Tedy s angličtinou snad problémy nemáš, zato s češtinou ano :-((
A tu firmu, která za 30k/měs. zaměstná 18-letého středoškoláka, bych rád poznal, ale to asi neprozradíš :-))
0/0
8.8.2002 9:47

Michal

Re: Re: Vitalita, to ano.
Není důvod, rád bych zůstal v anonymitě. Jinak v té firmě jsem začínal na 10 000,- a dojížděl jsem autobusem 84 Km což mě stálo 1600 měsíčně a 4 hod. denně strávených v autobuse. Teď mám ale fir. auto a při flexibilitě kterou teď mám můžu dělat od nevidím do nevidím. Navíc v naší firmě musím být ready i když mám horečku. Navíc i na dovolenou musím s sebou tahat noťas a být stále on-line pro dálkovou správu. Není to žádný med.
0/0
8.8.2002 10:22

Věra

Re: Re: Re: Vitalita, to ano.
A zase nemáš pravdu. Vidíš jenom svých 12 hodin. Vezmi si vysokoškolského učitele, co všechno musí znát, aby se udržel, musí vědecky pracovat, což zahrnuje nejenom oněch tvých 12 hodin, ale soboty, neděle, večer, rodinný život... A za oněch směšných 15.000 Kč!!!! Co ty na to? Chytráku!!!! A na západě by takový člověk byl "vyvážen zlatem"!!!!
0/0
8.8.2002 11:13

MM

Re: Re: Re: Re: Vitalita, to ano.
Omyl, Věro. Ani na západě Tě nikdo nevyváží zlatem jen proto, že máš vzdělání, pracuješ 12 hodin denně včetně sobot a nedělí. Důvod je ten, že takový člověk většinou pracuje v nějakém výzkumném ústavu nebo na univerzitě, a tam takhle pracují všichni. Takže zlatem jsou vyvážení jen ti, co mají navíc ještě špičkové výsledky. Vím co mluvím, protože sám jsem v takové situaci.
0/0
8.8.2002 11:39

Pepak

Re: Vitalita, to ano.
a) nesmíš rozlišovat podle věku, ale podle zkušeností, znalostí a zapálenosti pro věc. A tu p. Pantůček má možná mnohem vyšší než někteří absolventi b) jestli studuješ medicínu, tak určitě sám dobře víš, že ne všichni doktoři chtějí zůstat zase doktoři. Takže se nám z řad takylékařů rekrutují např. dealeři farmaceutických společností apod... c) ne každý mladý doktor by chtěl zůstat ve špitále a pracovat za normální doktorský plat (v základu nějakých 9 hrubého, ale s přesčasama a příplatkama 15 čistého) - narozdíl od p. Pantůčka, kterej to dělá za 350 korun... d) na druhou stranu - znám spoustu starých páprdů doktorů, kteří už by měli dávno jít od "řemesla", protože jsou líní, neochotní, arogantní a přesvědčeni o tom, že ty 3 vlasy co mají na hlavě, jsou zlaté.
0/0
8.8.2002 7:37

Jenda I

Re: Re: Vitalita, to ano.
S tímto, velmi logickým náhledem na věc souhlasím. Naprosto.
0/0
8.8.2002 7:51

elaine

Re: Vitalita, to ano.
Budu mluvit o starsich schopnych lidech, duchodcich. Z Vaseho mailu jednoznacne plyne, ze vsichni starsi lide se maji uklidit do svych domovu a nezabirat misto Vam, mladym. Nechapu Vasi logiku, proc jsou starsi lide menecenni a prekazeji Vam? Proc maji mladi vetsi pravo pracovat nez  starsi, pripadne duchodci? Proc by nemeli - uziju  vas termin "prdusi " pracovat? Aby Vam neprekazeli? Domnivate se ze clovek duchodce patri do ustrani, aby neprekazel, na lavicku pred domeckem a ma necinne ocekavat svou smrt?  Pri takovem prozivani zivota prijde patrne brzy. I Vy zestarnete a poznate, jak tezke je zit ve spolecnosti, v zemi, kde vyraznou hodnotou je byt mlady a vyraznym handicapem vyssi vek.
Pana Pantucka obdivuji  a preji mu radu uspesnych v praci stravenych let.
0/0
8.8.2002 10:12

Jenda I

Re: Re: Vitalita, to ano.
Dovoluji si malou reakci na Váš velice seriozní příspěvek. Jsem rád, že jsem byl na základě svého názoru zařazen mezi mladé lidi. Snad jsem, přestože se řadím ke generaci, která už hůře shání práci, pokud o ní přijde. Proti stáří nic nemám, vážím si ho, sám se ho, doufám, někdy dočkám. Nechci však ze stáří dělat patent na moudrost. A zkušenosti? To je velmi často zprofanovaný a zneužívaný pojem. Podívejme se do nedávné minulosti. Promíjená vzdělání s věkem, starci (mnohdy senilní) v nejvyšších funkcích. Zkušenost je hezká věc. Jak ale využije své zkušenosti celoživotní tavič ve  výpočetní technice? Po vystudování nového je bude pracně získávat, a ty staré bude těžko aplikovat (To byl příklad). Víte, problém nevidím jako diskriminaci stáří. Důchody v tomto státě údajně za moc nestojí. Jistě, jak u koho. Bohužel většinou pracují ti lépe zabezpečení. Za méně peněz v tabulkově plných úvazcích, většinou značně lukrativních. A mladí lidé, kteří žádný další příjem nemají prostě čekají. Až na ně dojde řada. A přitom je řada nutných, neobtížných činností, které jsou i méně placené. Úklidy měst, lesů (práce v přírodě, vhodné i pro fyzicky slabší jedince). O tuto činnost však většina zkušených starších lidí nestojí.  Jinak vcelku proti Vašemu příspěvku nemohu nic namítat. Až na jediné. Tento stát mladé lidi neprotěžuje. Minimálně šedesát let. ( z větší části vlastní pozorování)
0/0
9.8.2002 9:40

elaine

Re: Re: Re: Vitalita, to ano.
Domnívám se, že v mé reakci na Váš názor jste přehlédl první, velice důležitou  větu, že totiž  mluvím o  problému starších schopných lidí a důchodců.  Nechápu, proč by zkušený, schopný důchodce,  který je ve svém oboru kapacitou, měl uvolnit sve místo mladému nezkušenému začátečníkovi a jít vykonávat  některou , cituji Vás: "nutnou, neobtížnou  činnost, která je méně placená. Úklidy měst, lesů (práce v přírodě, vhodné i pro fyzicky slabší jedince)". To je téměř diskriminace starších. Proč je pro Vás nepřijatelné aby určitou  práci vykonával ten schopnější bez ohledu na věk? K mladým lidem - mám 3 děti, dcery, kolem 30 let.  Úspěšné. Nikdy jsem neslyšela od nich přání, potřebu že by  důchodci jim měli uvolnit místo. Ovšem říkají, že "práce nemá nožičky a sama  nepřiběhne".
0/0
12.8.2002 10:38

mazlik

ta mzda
pane Pantucek, neni prilis vysoka, kdyz mate dlouholetou praxi a jeste vice zkusenousti, nechtel by jste radeji tak vysoky plat venovat tomu hnupovi, ktery s vami uzavrel pracovni smlouvu a mel tu drzost vam tuto nabidnout. Vazim si vasi vitaliti a pracovitosti, ale ta mzda?
0/0
8.8.2002 5:04

Bari

Neboj brouku,
nejsi v tom sam, ja se taky vecne placam ve studiu a asi stale budu... Me to zacina bavit...A co Ty? Proc Ty stale studujes??
0/0
8.8.2002 1:18

Kacirek

co delka?
A co nejdele studujici? Toho tam nemate? To budu asi casem ja. Pokud se mi to ovsem nedostane pod kuzi.To bych to pak umel jak pan Anglictinu kterou se nejak nemuzu naucit.
0/0
8.8.2002 0:22





Najdete na iDNES.cz