Diskuze

Vybrat si lékaře? Pro lidi z vesnic jen sen

Na milost a nemilost svých praktických lékařů jsou vydáni mnozí obyvatelé malých vesnic. Když doktor funguje skvěle, je to výhra hned dvakrát. V malé obci dobře zná své pacienty i celé rodinné klany. A tedy i spektrum jejich nemocí a neduhů. Zle je, když lékař neměří svým pacientům tlak, nechce předepisovat sanitky, ač je potřebují, a léky ordinuje od stolu podle toho, jaká zrovna řádí epidemie. Není jich mnoho, ale jsou.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Petr

30. 7. 2002 13:23
Je jich víc.
Že lékařů, kteří předepisují léky podle toho, jaká zrovna řádí epidemie, je málo, nesouhlasím. Já si myslím, že jich je dost. Obecně si myslím, že kvalita jak lékařů obvodních, tak odborných není zrovna slavná. Dobrat se opravdu úplné kvalitní diagnózy a tomu odpovídající léčby je věc složitá. Až moc často je občan nucen si o konkrétní vyšetření říci. Zkuste obejít pár doktorů, říci, že vás týden bolí v krku. 95% z nich vám okamžitě předepíše antibiotika a tím skončí. Někteří vás ani neprohlédnou. A pár z nich vám udělá výtěr z krku, aby zjistili, co vám vlastně je. Jen mizivé procento lékařů udělá výtěr z krku, či další vyšetření a až na základě těchto do vás začnou cpát léky. A to nehovořím o tom, že se soudí, že někteří lékaři preferují léky dle provize, kterou dostanou a ne dle skutečné potřeby.
0 0
možnosti

Toomas

30. 7. 2002 10:31
Odvaha
Zaráží mě naprostý nedostatek odvahy obyčejných českých lidí. Nestěžují si, protože by se dotyčná doktorka mohla pomstít na jejich příbuzných. Tak radši tiše trpí. Ale pokud chci něco změnit, přece nemohu jen mlčet a doufat. Chce to trochu osobní iniciativy. Jenomže to je asi to, co průměrnému českému člověku chybí. Nebo se mýlím?
0 0
možnosti

antix

30. 7. 2002 10:48
Re: Odvaha
máš pravdu. Ale co s tím? Já jsem prokázala svou odvahu poprvé v životě, když jsem si písemně stěžovala na chování lékařky. Na zásah lékařské komory se mi dotyčná rovněž písemně omluvila. Ale musela jsem svou stížnost dvakrát urgovat, jinak by to nechali rádi usnout. Tehdy mě opravdu hodně naštvala, tak jsem si s tím dala práci. Byla jsem v právu, a k tomu - a to je hlavní - jsem byla zdravá, šlo tenkrát o preventivní prohlídku, tak jsem byla zvýhodněná. Taky mi šlo o ostatní pacientky, ke kterým se lékařka rovněž chovala nehorázně a bylo mi jich líto. A tím chci říct to zásadní: k lékaři chodí lidé oslabení nemocí, často jsou v stavu, kdy jsou prostě rádi, že tam dojdou. Čekají, že se iniciativy ujme lékař (a mělo by to tak být) a už jim nezbývají síly na to se bránit nebo vůbec hodnotit úroveň péče. A když se uzdraví, už zas nemají chuť pouštět se do boje s větrnými mlýny. Lékařská solidarita je pověstná. Ale jak jsem na úvod napsala, není potřeba nechat si všecko líbit, budeme-li důslední, dostane se nám i zadostiučinění (se skřípajícími zuby protější strany). Ale musíme počítat, že ztratíme dost nervů. 
0 0
možnosti

petra

30. 7. 2002 8:28
Nejen na vesnici
Bohužel jsem se setkala s tzv."levnějším nebo úspornějším léčením" i v našem velkoměstě. Pan V. šel na vyšetření do motolské nemocnice,zjistili mu silně ucpané cévy na noze.Při vyšetření mu lékař prozradil nebo se podřekl že léčba formou výměny cévy by byla velice nákladná,a tak mu chtěli uříznout nohu,oni ušetří a pojišťovna bude spokojená,ale co bude s dotyčným člověkem,který by se bez nohy v žádném případě neobešel,to už nebylo podstatné.Nebýt zásahu známého doktora by pan V. byl momentálně bez nohy.To je prosím člověk který si platí pojištění bez problémů, nikdy nebyl vážně nemocný.
0 0
možnosti

Tetička

30. 7. 2002 8:26
Ilustrační foto?
Popisek k fotce nám říká:lékař.To bych nepoznala.Ale poznala jsem, že jde buď o dr.Bužgu - závodního lékaře Vítkovické nemocnice blahoslavené Marie Antoníny - nebo o jeho dvojníka. A je to zrovna ten případ, od něhož odcházejí hromadně pacienti. Podle toho , co jsem tam viděla na vlastní oči je průměr ošetřených pacientů tak 2 za hodinu a to jsem možná udělala pana doktora moc pilného.
0 0
možnosti

Tetička

30. 7. 2002 8:21
0 0
možnosti

sirotek

30. 7. 2002 22:38
Re:
0 0
možnosti

Martin

30. 7. 2002 7:40
Děs je to i na malém městě ...
... kde je jeden odborný lékař. Mám nedobré zkušenosti s psychiatrem, který v našem obvodu každého, koho do jeho ordinace doporučí praktický lékař, léčí sedativy a antidepresivy kolikrát v dávkách, které hraničí s drogovou závislostí ... Nejbližší další psychiatr je v padesát kilometrů vzdáleném okresním městě. Je nějaká možnost volby ???
0 0
možnosti

Petr

30. 7. 2002 9:41
Re: Děs je to i na malém městě ...
Nechoďte za psychiatrem, ale za psychologem, je v tom veliký rozdíl. Psycholog nikdy nepředepisuje léky.
0 0
možnosti

marek

30. 7. 2002 6:28
z pětatřiceti praktických doktorú je ......
tak to je docela silný kafe, ale je to pravda. vesnický doktoři (naštěstí asi ta menšina) jsou fakt strašný.
0 0
možnosti

veselejentakdal

30. 7. 2002 0:21
Ja si myslim, ze nejlepsi by bylo rezat vertikalne a horizontalne...
IMHO by na kazde vesnici meli byt praktickti lekari aspon tri.
0 0
možnosti

pcx

30. 7. 2002 1:02
Re: Ja si myslim, ze nejlepsi by bylo rezat vertikalne a horizontalne...
:-)))
0 0
možnosti