Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Špidla jako starý mocnář: Začínáme v šest!

Moderní civilizace začíná pracovat později a později také chodí spát. Premiér Vladimír Špidla jde proti proudu. Mnoha svým spolupracovníkům se rozhodl náhle otočit životní rytmus. Zatímco za Miloše Zemana se porady politického grémia svolávaly na večer (protože Zeman byl typ "sova"), "skřivan" Špidla svolává spolupracovníky na šestou ráno.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Matilda

sova nebo skřivan, všechno je to ptactvo...
je mi naprosto šumák, kdy kdo vstává a od kdy začíná pracovat, protože v tom se národ stejně nikdy nesjednotí. Zaráží mě na tom ale tři skutečnosti, za prvé, že někteří jedinci svůj vstávací-lehací režim povyšují nad druhý,za druhé, že MfD nelení psát o takových slušně řečeno podružnostech a za třetí, že já sama na takovou slušně řečeno podružnost neváhám reagovat :-) Traduje se taková žertovná příhoda, nevím,jestli skutečná nebo vymyšlená, o VŠ profesorovi, kterého přemlouvali,jestli by nešel učit od půl sedmé ráno. Pán rozvážně odpověděl: "V noci nepřednáším!" Obecně lze ale říct, že určité lidské činnosti mají svůj čas a dokonce i o jednáních byla napsána spousta POjednání - kdy probírat závažné záležitosti a kdy něco vymýšlet a kdy chodit na schůzky společenské. Pochybuju nicméně, že soudný člověk bude nutit své kolegy cokoli projednávat v šest ráno jenom proto, že jemu samotnému se už ve čtyři chce vstávat, aniž by se tím nepokoušel něco demonstrovat.
0/0
26.7.2002 16:05

Miksi

hrozný!!!
Lidi jsou různý - pro mě je ta představa příšerná. Nevím jestli je to od Špidly snaha zalíbit se dělníkům ve fabrikách, spíš bude asi superskřivan. Za těchto podmínek je zázrak, že dal vůbec dohromady partu lidí, kteří jsou ochotni s ním sedět v jedné vládě. Až se zase bude řešit proč není v politice více žen, mám hned po ruce další důvod - jen málokterá z nás je až tak moc vládychtivá, aby vydržela jakékoliv zacházení.
0/0
26.7.2002 0:30

nepříjemné
tedy, páni novináři, to musí být nepříjemný pocit, tolik se snažit něco vyšťourat na neoblíbeného politika a zjistit jen to, že nutí své podřízené dělat už od šesti ráno. Za tohle prémii asi nedostanete.
0/0
25.7.2002 14:39

antix

skřivan
jsem a určitě budu dál. Já nedokážu pochopit lidi, co prochrápou nejhezčí část dne a připraví se o klid v ulicích, čistý vzduch, probouzející se přírodu, klid na myšlenky - cestu do práce si prostě vychutnám, chodím pěšky kolem zahrad. Ráda vstávám brzo i o víkendu a snídám v naprostém klidu, nic kolem ještě nejezdí, nikdo neřve na ulici... Život přece neprospím, je mi milejší bdělý stav! A odpoledne po práci mám zase jenom pro sebe a pro rodinu - tak kdo je na tom líp - ten, kdo o světě neví, nebo ten, kdo si den prožije?? (a je to hodně pitomé téma, každý jsme jiný a článek měl být jenom dalším "náserným" tématem, které má ublížit podle mě slušnému člověku Špidlovi, kterého honicí psi redaktorští nenechají ani v klidu začít...)
0/0
25.7.2002 14:18

petra n.

Re: skřivan
100% souhlas! Obzvláště s obsahem poslední závorky. Když se redaktorům nepodařilo odhalit nějakou aféru, tak budou Špidlu kritizovat aspoň za to, že brzo vstává a ničí tedy zdraví milím ministrům a ministryním.
0/0
25.7.2002 14:27

Zdeněk1

Re: Re: skřivan
František Josef I, byl ve stáří pana Špidly zdravím kypící, skromný, pracovitý člověk, který pracoval 14 hodin denně. Potud to přirovnání sedí, ale toho stařičkého mocnáře si mohli odpustit.
0/0
25.7.2002 14:44

Inkvizitor

Re: Re: skřivan
Všude platívá, že se novým vládám poskytuje 100 dní hájení. I ti nejhorší novináři ve světě to drží. Jenže penízky jsou velká věc. Jde-li napsat článek a předem je známo, že dotyčný se ještě nestačil ani rozkoukat a tudíž se nebude pravděpodobně bránit ????...
0/0
25.7.2002 15:31

XAVER

Vyhrává ten, kdo nikdy nevstane!
Legrační , kdy, kde, kdo a jak brzo nebo dlouho vstává. Připadá mi, že se předháníte, kdo vstává dýl a ti, co si to nemohou dovolit, tak zase obhajují svoje brzké vstávání. Zaráží mně jen až skoro pohrdlivý vztah k termínu "dělník z fabriky". Zní to ve Vašich přízpěvcích jako nějaká zlá nemoc (asi lepra). Chtěl bych jen upozornit, že opravdu kvalitní dělník (nemyslím řadového dělníka z linky a pod.) je dnes u prosperujících firem hlavně velmi vážená osoba a ohodnocen líp, než průměrný "datel s VŠ" u PC.
0/0
25.7.2002 14:04

Zdeněk1

Císař F.J. příklad k následování.
Chtěl bych jenom připomenout, že císař František Josef jedl hovězí vařené s mrkví, spal na kovovém vojenském lůžku, koupal se v gumové vaně, chodil spát ve 20.00, vstával ve 4, měl vynikající paměť a vládl 68 let.
0/0
25.7.2002 14:04

LD

V 6 hod schuze neni praskly na mozek ? !!!
Jinak ale to tem flakacum preji  
0/0
25.7.2002 13:49

antidůchodce

Radši výpověd než na šest
Jsem změnil zaměstnání abych nemusel vstávat na šestou, teď dělám od devíti a je to super. Obchody stejně maj dneska otevřeno nonstop, večer můžu jít i za kulturou aniž bych ráno zaspal. Jedině státní instituce by se měly přizpůsobit, to si musím brát volno, ostatní jde řešit přes internet.
0/0
25.7.2002 11:52

roman

pekna pitomost
Souhlasim s nazorem, ze to muzou ocenit jen delnici z fabrik. Spidla je sice sef, ale musi pri stanovovani schuzek brat ohledy na ostatni. co pak muze ocekavat od lidi, kdyz mu tam budou spat? neco jinyho je jit do prace na sestou a makat rukama a neco jinyho pouzivat hlavu. to jsem zvedavej, s cim ten socan jeste prijde;-(
0/0
25.7.2002 11:40

antix

souhlasím s paní z ledna
na pozdní vstávání budeme mít, až nebudeme muset za podvečer stihnout práci hospodyně a chůvy. Kdo nám bude s dětmi, kterým škola končí po obědě??  A jestli Špidlovu týmu nevadí začínat brzo, tak o čem je řeč? Nevěřím, že by byl takový nelida, že by nepřizpůsobil chod vlády většině, která by nesouhlasila s ranním nástupem do práce. A ostatně jde o první schůzky, kdo tvrdí, že se to nemůže změnit??
0/0
25.7.2002 10:58

0/0
25.7.2002 10:49

Bonifác

To se teda směju...
Nejhezčí jsou ty reakce podřízených, kteří se bojí říct, co si myslí a raději tvrdí, že jim nedělá problém se tomu přizpůsobit. Špidla chce vypadat jako člověk z lidu, kdo jiný než dělníci z fabrik to ocení a kdo jiný ho už taky může volit. Kromě toho je Špidla masochista. Za pár let překvapivě skončí s těžkým infarktem a zavře se nad ním hladina jednou pro vždy. Mezitím ovšem zničí zdraví spoustě lidí, kteří se jeho úchylce budou muset přizpůsobit. Dobře jim tak.
0/0
25.7.2002 10:41

admiral_Atvar

TO JE STRASNE
nereknu obcas, ale pravidelne vstavani v 5 je o zdravi, to bych casem zkolaboval unavou. i kdybych mel rodinu, tak natolik bych se neobetoval. pracuji od 8:30 tak nejak do odpoledne-vecera, jak je potreba. co ti lide z toho maji, ze prijdou v 3 domu, sice maji cas, ale kde mohou mit energii delat neco jineho nez padnout a usnout ?
0/0
25.7.2002 9:42

petra n.

Re: TO JE STRASNE
Admirále, asi máte špatné stravovací návyky a nedostatek vitamínů, jinak si Vaše "kolabování" nedovedu vysvětlit. Vstávám každý den v 5.30 a když odpoledne přijdu domů, rozhodně nepadnu a neusnu! Jdu si zaplavat nebo se projedu na kole. Rodinu zatím nemám, takže mám čas na sport. Kdybych přišla v 7 večer, tak bych si nejspíš dala kafe a sedla k TV. BTW k brzkému stávání mě nadřízený nenutí, vybrala jsem si to sama, přestože spím strašně ráda. Nerada bych totiž prospala půl života. :)
0/0
25.7.2002 12:09

Jiri

Re: Re: TO JE STRASNE
Mila Petro, obdivuji Vas elan ale musim souhlasit s Admiralem - vecer jsem zbity a prastim sebou do postele - to je mimochodem duvod proc obcas vstavam v 5 - chodim radsi plavat rano, je tam mene lidi a odpoledne vetsinou musim nekam jit a neco zarizovat. Mimochodem kdybyste přišla v 7 večer, dala si kafe a sedla k televizi - to by jste musel mit den doma sluzku(sluhu) starajiciho se o domacnost (o rodine nemluve).
Ale k jadru pudla - vstavat ci nevstavat, pro vetsinu lidi je to otazka nejdrive PENEZ a potom uz ZVYKU. Myslim ze na takove urovni aby se cesky clovek ohlizel na SVOJE zdravi jeste nejseme.
0/0
25.7.2002 12:32

admiral_Atvar

Re: Re: Re: TO JE STRASNE
ja jsem programator, coz asi mluvi za vse ohledne domacich praci :)) nemusim prat, jednou za mesic jedu domu, tam mame automatickou, takze vse privezu a pere se to samo :) lux a prachovka jsou nejvetsi nepritel a varic v garsonce ani nemam. takze po prichodu z prace, i kdyz pote jeste sportuji ci nekam jdu nemusim uz delat nic :)
0/0
25.7.2002 15:58

admiral_Atvar

Re: Re: TO JE STRASNE
na kole nebo bruslich jezdim obcas po praci taky, sice pozdeji, ale proc ne, svetlo je do 9, takze odejdu-li z prace pred 6 mam jeste na sport cas. taktez kultura- divadlo je u nas od 7 a kina hraji vicemene porad. zivota prospim asi stejne jako vy, akorat jdu pozdeji spat. prijit o rano neni nic tak hrozneho :)
0/0
25.7.2002 15:55

Petra

Re: Re: TO JE STRASNE
Musím trošku oponovat. Já jsem začala vstávat také v 5,30, vydržela jsem to dva měsíce, v práci jsem bývala okolo 7,00. Nic jsem stejně neudělala, a pokud jo, tak ne pořádně. Pak se skutečně také stalo to, co Admirálovi: unavená, podrážděná, nic jsem neudělala, atd. Ve finále jsem onemocněla, během týdne jsem změnila opět na svůj standard (práce od 8,00, vstávat 6,30-7,15 jak se to povede :-)) a jde to. Zrovna dneska jsem vstávala už v pět, a teď teda na mne doléhá velká únava, a bojím se začínat komplikovanější práci, abych něco nezvrzla. Takže asi (bohužel) patřím k těm 15% procentům vyhraněných sov (k velké radosti mé drahé polovičky nejraději uklízím mezi sedmou a desátou večer...). Rána jsou krásná - a je fakt, že to tak pěkně voní, a je klid. Ale já pak z toho DNE nic nemám.
0/0
26.7.2002 10:45

matlock

Blbosti
Blbost není na Špidlově straně. Blbost je tento článek a diskuse kolem něj. Někdo si prostě rád přispí a pak pracuje do noci, někdo už je večer unavený a pracovat nemůže. Kdyby chodil kabinet "do práce" na jedenáctou, našel by se zase někdo, kdo by kritizoval takovouhle pracovní dobu. Jděte do háje a místo vykecávání se tady začněte radši makat
0/0
25.7.2002 9:13

Petra

pracovní výkonnost
Já si stejně myslím, že pokud se dělá od šesti, tak se toho moc nenadělá. Zvlášť, když se paní z kolbenky nechala slyšet že "ráno nezvoní telefony". Takže tam seděj, to kafe si daj v kanceláři místo doma a ve dvě dou domů. Taky dobrý. A pak se dozvim, že pracovní doba je v ČR využívána pouze ze 40%. A s tímhle jde ruku v ruce nižší produktivita práce, malé výdělky, a lidi si řeknou: co bych se snažil, aspoň budu brzo doma, a tak jdou dělat od 6, kde odvedou těch 40% (vím, že ne zdaleka všude!!! - viz poznámky o pekárnách, mlékárnách, obchodech s potravinami, atd.). Kamarádka na mě kouká jak na šílence, když v určitých obdobích návalů práce chodím domů tak v šest-sedm večer. Její komentář: "No to je hrozný!" mně připadá legrační, za hroznou považuju nemoc nebo hlad v rozvojových zemích, ale určitě NE práci "přesčas" pro mého zaměstnavatele, který mě slušně zaplatí a tak si já musím zase dobře splnit své povinnosti, abych mu za ten plat něco odvedla.
0/0
25.7.2002 9:06

petra n.

Re: pracovní výkonnost
Pokud Vám zaměstnavatel práci přesčas platí, tak je to v pohodě. Musím Vás ale upozornit, že všude tomu tak není. Uvedu příklad za svého okolí. Rakouský majitel nutí své zaměstnankyně - šičky chodit do práce na půl pátou ráno. Nemyslím si, že by tam pily kafe. Když chtějí na záchod, je jim čas odpočítáván od odpracované doby. Přesčasy jim nezaplatí samozřejmě nikdo. Mzda je mírně nad hranicí zákonného minima. Při nezaměstnanosti 11%, která zde je, ale tyto ženy jinou možnost nemají. Já osobně se jim divím, že nejsou na podpoře. Kontrola Úřadu práce samozřejmě nic nezjistí, protože o půl páté tam nepřijdou a oficiální záznamy nejsou v rozporu se Zákoníkem práce. Máte pravdu, že řada lidí nevyužívá efektivně svou pracovní dobu. Sama vidíte, kolik nás tady přispívá do diskuse. :)
0/0
25.7.2002 9:36

Petra

Re: Re: pracovní výkonnost
Ne, práci přesčas mi NEPLATÍ. Ale jak jsem uvedla, plat není špatný, a já mám pocit, že za ten plat musím odvést "to své". Znovu: myslím, že tohle je debata spíš o využívání pracovní doby, než o čem je článek - tj. o ranním vstávání.
0/0
25.7.2002 9:47

Cartman

Re: pracovní výkonnost
... a když už jsme u toho, copak Ty děláš v pracovní době na internetové diskuzi, Petruško?
0/0
25.7.2002 9:40

petra n.

Re: Re: pracovní výkonnost
Kterou Petrušku máš namysli Cartmane? :) Asi tu druhou, já se přiznala, že píšu v pracovní době (stejně jako většina ostatních). :)
0/0
25.7.2002 11:59

Petra

pro Cartmana Re: Re: pracovní výkonnost
Je asi jasné, že více lidí je zde v pracovní době. Jen se mi nechtělo odpovídat, protože mám pochopitelně snahu se začít ospravedlňovat.
0/0
26.7.2002 10:50

madla

Re: pracovní výkonnost
moje milá, nevím co děláte, ale mohu vás ubezpečit, že práce v kanceláři, ať v účtárně, plánu ap není o zvedání telefonů.
0/0
25.7.2002 16:55

Petra

Re: Re: pracovní výkonnost
Též nevím, co vy děláte, moje milá, ale domnívám se, že pokud to paní formuluje takhle, tak se tam prostě nepředře. Vždyť už za komančů byli cizinci šíleně překvapený, když viděli, kolik lidí je přes den na nákupech, atd. A nebyli to jen starší lidé nebo rodiče s dětmi, a moc se to nezměnilo. Já se prostě nemůžu zbavit dojmu, že je to zašívárna (pokud dělá od 6,00, kdy většina ostatních úředníků stěží vstává - a potom např. vyřídit objednávky, vykládky, nakládky nelze po 14,00 hod.). A mluvím ze zkušenosti! A mimochodem: pokud si někoho vážím, tak je to fyzicky pracujících, protože já mám obě ruce levé a je mi jasné, že to někdo jiný postavit, vyrobit, udělat musí :-).
0/0
26.7.2002 10:35

Re: pracovní výkonnost
0/0
25.7.2002 16:57

Jiří Büllow

Rozhodující jsou výsledky
Debata je zbytečná. Pokud tam jsou sice v šest ale až na dva jsou všichni v hybernaci, pak jsou tam zbytečně.
Je to stejný nesmysl jako letní a zimní čas, nebo jako představa, že víc hlav víc vymyslí - kolektivistický dekoratismus minulé doby.
Zajímalo by mne, na jaké další hlouposti bude Špidla trvat příště.
P.S.: a co vlastně tak převratného tam v tom ranním oparu vynalezli pro blaho voličů ?
 
0/0
25.7.2002 8:54

laco

Každý pánem svého času
Do práce vstávám v 5.15 domů přicházím v 18.00 pokud nevyvstane problém, to se pak vracím až zorganizuju odstranění. Zvolil jsem rannější cyklus jelikož mám dvě malé děti a nechci přijmout západní filosofii výchovy kdy děti nechám vychovávat cizím lidem a na stará kolena zjistím, že z nich jsou feťáci. Každý si může vybrat co mu vyhovuje a co si myslí, že je správné. Hlavně mi nekňučte Vy celodenně vysedávající v práci jak nejste nepostradatelní.
0/0
25.7.2002 8:42

Fritz

Nerušte noční klid
Vstávání před šestou hodinou považuji za rušení nočního klidu (a pro mě osobně je to zločin proti lidskosti). Nepatřím mezi lidi, co se potřebují pracovně utahat někde na zahrádce. Za aktivní odpočinek považuji také kulturní vyžití (divadlo, kino a třeba i televize). Pokud chce člověk trochu kulturně žít (ne flámovat), tak se do postele nedostane dříve než v 11 večer. 7 hodin spánku považuji za minimum (za standard se považuje 8), takže je tu 6 ráno a ani o vteřinu míň. Také znám pár lidí, co pracuje od 6ti hodin. Ať už jim to vadí nebo ne, přijdou večerní zprávy a oni usnou. Celý den pak nadávají na kdeco. Veškerá kultura jde u nich stranou, zato zahrádka jim vzkvétá.
Také jsem kdysi býval nucen být v práci od půl sedmé. Ale i můj šéf věděl, že mi to asi hodinu trvá než se trochu proberu. Vedlejší důsledek byly migrény - asi tak obden. Pro ty šťastlivce, kteří nevědí co je to migréna, mohu pouze dodat, že je to bolest hlavy, která je horší než bolest zubů. Zub si můžete nechat spravit nebo vytrhnout, na migrénu nepomůže nic. Jen se pořádně vyspat a neblbnout nočním vstáváním.
0/0
25.7.2002 8:38

petra n.

Re: Nerušte noční klid
Potřeba spánku je vysoce individuální. Někdo prostě 8 hodin nepotřebuje. Alespoň lékaři to tvrdí. Např. MUDr. Měšťák tvrdí, že spánek je pro něj ztrátou času a že mu stačí 2-3 hodiny denně. A to provádí plastické operace. Pro mě je sice optimální právě těch 8 hodin, ale do práce chodím na 6.45. Každý den vstávám v 5.30, protože dojíždím a navíc jsem žena, takže potřebuji více času na úpravu. :) Spát chodím denně kolem 23., takže kulturu taky stihnu. Zahrádku sice mám, ale nevstávám brzy kvůli kytkám. Snažím se totiž sportovat a chodit do přírody. Kdybych přijela z práce v 18 hodin, výlety na kole bych asi těžko stíhala. Pokud bych se měla ještě starat o rodinu, nestihla bych vůbec nic.
0/0
25.7.2002 9:04

Fritz

Re: Re: Nerušte noční klid
Na spánek považujete za optimální 8 hodin, sama ale spíte jen 6 1/2 hodiny denně. To je za 5 pracovních dní deficit 7 1/2 hodiny. Kde ho doháníte? Princip je jednoduchý. Den má 24 hodin, odečtěte 8 hodin spánku, 8 (a víc) hodin práce, hodina na ranní vstávání, hodina na cestu do a z práce (+/-), hodina na večeři a večerní hygienu. Zbývá vám cca 5 hodin na nákupy, domácí práce, rodinu, sport, kulturu. Nic se nezmění, jestli vstáváte v 5:30 nebo v 7:00, jen se ten harmonogram nějak v průběhu dne posouvá. Kdo se s tím nedokáže vyrovnat, ten musí něco ošidit.
0/0
25.7.2002 12:39

Tomáš

Re: Nerušte noční klid
Nemáte pravdu. Jednak si uvědomte, že ne všichni bydlí ve městech, kde možnost kulturního vyžití je. Poreferujte mi třeba o kultuře v Semilech, Turnově, Nové Pace, ... Dále si představte následující režim dne: v 9,00 vstanete, od 10,00 do půl sedmé večer pracujete, od 19,00 - 19,30 vám začíná kultura, domů se dostanete ve vašich 23,00. Pokud to takto vedete dlouhodobě a nemáte někoho, kdo by se Vám staral o domácnost, záhy zjistíte, že máte nedostatek čistého prádla, málo jídla v lednici, od pondělka nevynešné odpadky a neumyté nádobí, ... Pravda, doženete to o víkendu, strávíte půl dne v obchoďáku, půl dne domácí prací, ... Uvědomte si, že jsou také lidé, kteří nají děti, na něž ve Vašem schématu nezbývá čas, i když byste vypustil kulturu. Děti, zejména mladší, budou po Vašem příchodu ze zaměstnání spát a až se ráno probudí, budete spát zase Vy. A sobotním výletem do obchodního centra své děti asi neuspokojíte. Mohu Vás ubezpečit, že i když vstávám v 6,00, tak jsem několikrát do měsíce na kultuře (zejména divadla, o něco méně kina a koncerty), zahrádka mi nevzkvétá - žádnou nemám, za to mohou přijít odpoledne přátelé, mohu si vyrazit s přítelkyní na procházku, o víkendu se můžeme sebrat a vyrazit si kam chceme, ... Nemám pocit, že bych byl brzkým vstáváním o něco ochuzen. A o lidech, kteří časné vstávání odsuzují, případně označují za blbost, si myslím, že ustrnuli na svém vnímání světa a nedokáží se smířit s tím, že někdo ho může vnímat jinak. Což je v podstatě sobectví.
0/0
25.7.2002 9:15

Ivo

Lidi inklinující k vyhraněným "sovám" zhýčkala elektřina
Vstávám nerad, přesto si však myslím, že pro plnění nesnadných úkolů je dobře, aby se také "sovy" trochu snažily. Jinak jsou i ony ve skluzu. Při osmihodinové pracovní době chtějí mít lidé, kteří mají ke své práci normální pracovní poměr, odpoledne volno. Přijde mi to logické: Proč vysedávat v zaměstnání od devíti s nějakou tou pauzou přes pátou a teprve pak jet domu. Pokud se o takového člověka někdo nestará, tak to nemá lehké. Jsou jistě výjimky v podnikání, vedení, v nemocnicích a leckde jinde, nicméně nevím proč by lidé měli plýtvat souvislými úseky volného času. Ten přece není jen pro pobavení a rozptýlení.
0/0
25.7.2002 8:06

Tomáš

Re: Lidi inklinující k vyhraněným
Souhlasím s Vámi. Je spousta profesí, u kterých je víceméně jedno, zda svoji práci vykonávají od 10,00 do 18,30, nebo od 6,00 do 14,30. Vláda je jedna z nich. Vzhledem k tomu, že u nás existuje dělba práce, je logické, že někteří musí vstávat dříve a jiní později. Začínali-li by pracovat všichni stejně (a je jedno, zda v 6,00 nebo 10,00), tak by se spousta lidí nedostala do práce, neboť by ještě nefungovala doprava, těžko bychom si cestou do práce kupovali něco k snědku, čerstvé pečivo by bylo tak 3 hodiny po budíčku, v kancelářích by se uklízelo až po příchodu manažerů, ... Není pravda, že lidé, kteří pracují dlouho do večera jsou produktivnější a odvedou více práce, než lidé, kteří dělají do dvou či do třech odpoledne. Ze svého okolí vím, že několik "sov" si spíš nedokáže svoji práci lépe zorganizovat, znám i "sovy" které takto unikají před rodinou. Osobně preferuji pracovní dobu tak od 6,30 do 15,00, ale musel jsem se dohodnout s nadřízeným na kompromisu, neboť jemu by vyhovovalo začínat v 11,00 ...
0/0
25.7.2002 8:38

Anna

Každý musí do práce...
... a málokdo z nás si může rozhodnout, jestli přijde na šestou nebo na desátou. Jen ať makají, naši páni ministři. Žíly se jim nezkrátí.
0/0
25.7.2002 8:03

S.L.

Starý mocnář byl také pomatený.
Množství "odpracovaného" času není zpravidla úměrné efektu.
0/0
25.7.2002 7:55

Invizitor

Re: Starý mocnář byl také pomatený.
Množství "odpracovaného" času není zpravidla úměrné efektu. Ovšem pokud se do práce nechodí vůbec nebo málo a berou se velký prachy -to asi rovněž není ten správný přístup.
0/0
25.7.2002 8:31

petra n.

Proč bráníte ministry???
Proč tady všichni kritizujete Špidlu? Najednou všichni brání ministry, aby chudáčci nemuseli vstávat moc brzo. Ptá se snad někdo běžných zaměstnanců (např. dělníků), jestli se jim líbí chodit na šestou??? Neptá! Ministři jsou taky jen zaměstnanci a jejich práva tady nikdo neporušuje. Pokud by mi šéf nařídil, abych chodila na šestou, mohla bych sice nesouhlasit, ale nic víc. Při dnešní nezaměstnanosti je nahraditelný každý. Pokud si však premiér pozve na někoho na šestou na pracovní schůzku, tak je to opravdu extrém, ale dotyčný má snad možnost tak brzké pozvání odmítnout.
0/0
25.7.2002 7:43

petr

Re: Proč bráníte ministry???
možná taky můžou nesouhlasit, ale nic víc ...
0/0
25.7.2002 8:12

Mgr. Větrný Josef

Myslivec Kobes tvrdí, že mu vstávání ráno nevadí. Ale řekl bych, že jeho kamarádíčkům v zelených kamizolách občas brzké vstávání neprospívá. Jak jinak si vysvětlit, že ráno sestřelí houbaře odděného do červené bundy v domění, že je to divoké prase. Že by na posedu přežvykovali lysohlávky?
0/0
25.7.2002 7:40

Josef E.Dolecek

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
25.7.2002 7:30

Vlastik

Re: Chození na šestou
Mno, pane Dolečku, jaxsi jsem si nevšiml, že hospody v Česku zavírají se slepicemi. Existuje spousta podniků, které zdárně fungují až do raního kurevpění, a to nejen v Praze, ale ve všech městech.
0/0
25.7.2002 9:33

kdosi

Re: Chození na šestou
jó, to by se v tý skfělý Germánii stát nemohlo. To mají čecháčci za to, že odsunuli sudetské Němce, že jo? A že jsem docela hodný, kdž jsem vám udělal takový krásný nástupní můstek k vašemu oblíbenému tématu, co?
0/0
25.7.2002 14:36

George

Kde si lze po poledni pauze zdrimnout ???
Kde si lze po poledni pauze zdrimnout ??? Ve statnich uradech ? Jee, to by se mi take libilo....
0/0
25.7.2002 7:03

petra n.

Re: Kde si lze po poledni pauze zdrimnout ???
Taky by mě zajímalo, kde je to možné. Ve státních úřadech oficiálně ne, to mohu potvrdit. :)))
0/0
25.7.2002 7:51





Najdete na iDNES.cz