Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Británie vyhlásila válku sexuálnímu násilí

Přibližně pět procent britských žen se alespoň jednou za život stalo obětí znásilnění. Uvedla to v pondělí britská vláda, která zároveň představila akční plán na tvrdší postih pachatelů. "Znásilnění je odporný zločin, který hluboce ovlivní život obětí. Pokles míry rozsudků je pochybný a znepokojující," řekl John Denham z ministerstva vnitra. V Česku byla znásilněna údajně každá osmá žena, každá dvacátá pak opakovaně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M II

primerena obrana
neni pravda jak idnes pise, ze "obrana musi byt primerena utoku" - spravne je "obrana nesmi byt zjevne neprimerena utoku", a to je v pripade fyzickeho utoku neovladatelneho, chticem hnaneho muze velky rozdil. Po precteni zdejsich prispevku se zacinam stydet ze jsem muz. Jak muze nekdo takhle bezohledne a zkratkovite myslet ... Panove, to jste takovy slabosi, ze nedokazete ovladnout ani svuj pohlavni pud ? Kdyz je tedy znasilneni zeny podle nekterych jedincu ok (vzdyt nakonec koledovala si o to sama), co rikate trebas na znasilneni ditete ? Krasna, dvanactileta divka v kratke sukence vrzena na beton a znasilnena nemytym, pachnoucim, alkoholem sfetovanym chlapiskem. Vazne si myslite ze ji to nemuze "hluboce ovlivnit zivot" a vazne si myslite, ze se jedna jen o omezovani osobni svobody ? A pokud ano, tak kolik let musi obeti byt aby platil opak ? 15? 18? 60?
0/0
24.7.2002 10:25

petra n.

Re: primerena obrana
Nechci polemizovat. Jen malé upřesnění. Dle § 13 TZ: "Nejde o nutnou obranu, byla-li obrana zcela zjevně nepřiměřená způsobu útoku." Výklad toho ustanovení je ovšem velice složitý a existuje celá řada odborných publikací na toto téma. Pokud mám teď říct, jaká obrana by byla ještě oprávněná v případě znásilnění, opravdu nevím. Neexistuje totiž ustálená judikatura, a proto je v ČR velké riziko, že pokud oběť zraní útočníka, bude pak sama trestně stíhána.
0/0
24.7.2002 10:40

martina

no to je fakt síla
teda doufám, že výlevy zde přítomných pánů jsou pouze provokace a sranda...protože jinak jsem asi větší primitivy neviděla a neslyšela...uff..radši jdu číst něco jinýho...no comment...
0/0
23.7.2002 21:01

Olga

sex a sex
Já osobně mám sex hodně ráda, považuju ho za jednu z nejlepších věcí na světě, ale přestože jsem (zatím a naštěstí) znásilněna nebyla, myslím, že by mi to hodně ublížilo. Myslím, že je to tím, že spím jen s člověkem, kterýho miluju nebo alespoň mám ráda a je to pro mě hrozně intimní a silný zážitek.
 (Na druhou stranu milovaná osoba může pěkně ranit, že?)
Myslím, že všechny znásilněné by měly vzít v sobě odvahu a myslet na další potenciální oběti a celou věc ohlásit. To že v Anglii chtějí specialisty na znásilnění, kteří by s oběťmi jednali ohleduplně, je skvělý nápad. Pan Gross by se mohl inspirovat...
A nakonec - kolikrát vidím muže třeba oblečené do půl těla, líbí se mi, někdy i vzrušují - ale nevrhám se na ně s klackem v ruce! Chodila jsem na soudní sexuologii a tam nás učili, že některé násilníky vzrušují puťky zahalené až po paty! Takže zřejmě bychom, my ženy - abychom se neprovinily - neměly vůbec vycházet ven!
Taky nás tam učili, že čím více se oběť brání, tím brutálnější útok nakonec je!
Ach jo....
 
 
 
0/0
23.7.2002 18:57

Marek

Definice
Ja bych znasilneni trestal pouze jako "omezovani osobni svobody". Neverim tomu, co se vsude uvadi, ze znasilneni "hluboce ovlivni zivot obeti". Jakym zpusobem? Snizenim sebevedomi? Uvazlivemu cloveku nemuze nic takoveho sebevedomi snizit, to leda nekomu naprosto slabemu a nevyrovnanemu.
0/0
23.7.2002 15:19

Marek

a jeste neco...
pokud je osoba znasilnena, sebevedomi ji musi urcite snizit vice to, kdyz incident nahlasi na policii (a tim se navic sama sobe prizna, ze se s tim nedokaze vyrovnat), nez znasilneni samotne.
0/0
23.7.2002 15:24

EM

No to snad ne?!?!
To snad nemyslíte vážně, pane Jaklovský?!?! Takže když mě někdo znásilní, měla bych být v pohodě a nejít to ohlásit, protože jsem přece silná seběvědomá žena, která něco vydrží...?! Jen ať to ten chlap udělá dalším holkám, ne?! To přece nemůžete myslet vážně... Vy jen chcete rozpoutat diskusi, doufám...
0/0
23.7.2002 16:06

Charlie

Re: a jeste neco...
Milý Marku.
Máme u nás i 4 procentní menšinu! Jsem zvědav jestli budeš mluvit stejně, když půjdeš z diskotéky a někdo ti natrhne zadek! Jsou i znásilnění mužů, kdyby jsi to náhodou nepostřehl! A jsem zvědavý jestli potom budeš mít dost silné sebevědomí a budeš se s tím vyrovnávat sám a hlavně jestli si taky budeš říkat, že si za to můžeš svým vyzývavým oblečení.
Co myslíš?!
Není to náhodou o tom, že i kdyby jsi lezl po čtyřech nahatý, NIKDO nemá právo s tvým tělem dělat co ty nechceš? I doktor se tě zeptá jestli zákrok který není nezbytně nutný pro záchranu života smí udělat. nezlob se na mě, ale budíš ve mě dojem, že žena je něco méněcenného. A s tím souhlasit nemůžu. To ani náhodou!!!
0/0
24.7.2002 10:15

petra n.

Re: a jeste neco...
Tak to je opravdu vrchol všeho! Nedokážu si představit, že člověk s takovými názory je vůbec schopen pracovat s internetem. Milý pane, podle trestního zákona patří omezování osobní svobody do kategorie trestných činů proti svobodě, kdežto znásilnění je trestným činem proti lidské důstojnosti. Ale vy asi nevíte, co to důstojnost je. Máte děti? Pokud ne, možná je někdy mít budete. Malé holčičky a chlapci jsou častým terčem sexuálních deliktů. Pokud by násilník dostal trest jen za omezování osobní svobody, mohla by to být taky podmínka! Protože maximální sazba je zde pouze 2 roky!!! BTW zeptejte se vojáků Hradní stráže, jak rádi vzpomínají na svůj nezapomenutelný zážitek s psychologem. Určitě budou velice rádi, když se o tom budou moci bavit a říkat Vám, jak jim to vůbec nevadilo a že samozřejmě žádné trauma nemají. Jste fakt mimo mísu!!!
0/0
24.7.2002 10:56

petra n.

Re: Re: a jeste neco...dodatek
Odlišným zařazením obou zmíněných TČ a také rozdílnou výší trestní sazby vyjádřil zákonodárce to, že lidská důstojnost je víc než svoboda. Člověk nemusí být svobodný, ale měl by si zachovat svou důstojnost. V tom je rozdíl mezi omezováním osobní svobody a znásilněním. Možná ten náš Parlament není tak hrozný, jak se obecně tvrdí. Kdyby tam byli lidé jako Marek, radši bych se někam odstěhovala.
0/0
24.7.2002 11:03

Neomi

Re: Definice
Milý Marku, představ si, že tě nekdo ztluče a pak ti do zadku vrazí vibrátor, přičemž se bude podivovat, že se ti to nelíbí... případně pozve kamaráda, či kamarádku, aby se na to podívali a také si pohráli...
Pak, myslím, postatu znásinění pochopíš dobře...  A to budeš ještě pořád uchráněn zkušenosti s otěhotněním....
0/0
23.7.2002 15:24

Marek

Re: Re: Definice
Ja preci netvrdim, ze znasilneni neni nic spatneho, ale pouze to, ze bych to netrestal jinak nez jine, podobne zlociny. Napriklad myslim, ze zmlaceni je v mnoha pripadech daleko horsi. I co se tyce ovlivneni sebevedomi.
0/0
23.7.2002 15:28

Neomi

Re: Re: Re: Definice
V mnoha případech se zmlácení a znásilnění kryje... prostě tam, kde by muže jen zbili, ženu ještě znásilní...
Ostatně, například Vikingové to brali šmahem a při plenění vesnic si nevybírali... stejně tak římské legie... anální sex byl výrazem vítězství nad protivníkem..
Nebudu tu znovu rozebírat, pokud máte někdo zájem, podívejte se na http://www.blue-screen.cz/index.php?id=451 nebo na http://www.blue-screen.cz/index.php?id=453, kde se o znásilnění pojednává zevrubně a z růsných pohledů ...
0/0
23.7.2002 15:38

TC

Re: Re: Definice
Jenže to je trochu něco jiného. Občas mi to připomíná ten vtip o tom, jak přijde dáma do banky s tisícovkou, zjistí že je falešná, a prohlásí že byla tedy znásilněna. Jak může to, co dělám denně s někým jiným, s jinou osobou "hluboce ovlivnit zivot obeti"?
0/0
23.7.2002 16:14

anonym

Re: Definice
Takhle může mluvit jenom člověk (chlap), který znásilnění nikdy nezažil. Mám za sebou podobnou zkušenost a věřte mi, že vyrovnat se s tím, že Vás někdo donutí k takové intimní věci, jako je soulož, mi trvalo s pomocí psychologa několik měsíců. Nejde jenom o výčitky svědomí, co bylo v mém chování špatně, jak jsem na sebe (ne)upozornila útočníka, který byl mimochodem mým známým. Jde taky třeba o to, že jsem přes rok nesnesla určité polohy - ty, které na mě vyzkoušel, protože se mi v tu chvíli vracely ty hrozné okamžiky. Nepřála bych Vám tolik bezesných nocí, kdy se člověku neustále vrací jeho bezmocnost a ponížení.
0/0
23.7.2002 16:08

Inka

Takže abychom neprovokovaly...
budeme chodit zahalené od hlavy k patě? Možná by se spíš většina mužů mohla naučit ovládat. Asi by Vám nebylo příjemné, kdyby okolo Vás prošla žena, která navíc nepobrala moc půvabu a komentovala velikost vaše ozdoby mezi nohama...
0/0
23.7.2002 15:13

TC

Re: Takže abychom neprovokovaly...
áá, promluvila chytrá slečinka. Když půjdu do hospody a budu mávat balíčkem tisícovek, musím počítat s tím, že mi někdo jednu ubalí a balíček sebere. Když se producíruju venku s 80% těla mám odkryto, musím počítat že se třeba někomu zalíbí, a "půjčí si ho". Víte, někdy se nemůžete veřejně chlubit tím co máte, i když byste rády.
0/0
23.7.2002 16:25

Ted

Re: Re: Takže abychom neprovokovaly...
Přesně tak. Ono při pokračování dnešního trendu budou holky za pár let nosit už jenom lísteček na intimních partiích. Mě to nevadí, já se rád podívám, ale někdo si i vezme.
0/0
23.7.2002 16:30

Lenka

Re: Re: Re: Takže abychom neprovokovaly...
Můžeš mi, prosím, vysvětlit, co to s tím má společného?????? Měla jsem na sobě kalhoty, svetr a džínovou bundu. Nejsem zrovna modelka. Jakým právem si mě "půjčil"?????? právem silnějšího a zrovna v tu chvíli chtěného.. byly čtyři odpoledne. Mohla jsem za to????????????????? Přála bych mu, aby v tom kriminále zčernal. Zničil mi tři roky života. Díky pánové za vaše názory..
0/0
23.7.2002 16:39

Inkvizitor

Re: Re: Re: Re: Takže abychom neprovokovaly...
Půjčil si tě možná nikoli kvůli tobě. Možná tam chvíli předtím byla jiná, která byla oblečená mnohem méně a i její chování bylo provokativní a včas odešla. Jenže ona už byla pryč a tys najednou byla "k dispozici". Vlastně ti k tomu klidně mohla pomoci jiná žena. A hlavně, já to nebyl, takže mi tady nepiš, jak jsem vylízanej a úchylnej.
Já jsem to zažil v jednom sklípku u Znojma. Parta značně ožralých dívek tam smyslně tancovala s několika muži, ti je osahávali a svlékali. Najednou z ničeho nic se tam jiný totálně ožralý mladý muž, který k nim nepatřil ( ještě řádně zblitý ), vrhl na jedinou holku, která se té zábavy vůbec nezúčastnila. Ta se samozřejmě bránila a nakonec se z toho po.... též. Ona neudělala nic špatného. Její kolegyně jí ovšem svým chováním připravily nepříjemný zážitek. Ten ožralý samozřejmě nebyl schopen rozlišit, že on si sáhnout nesmí, že to není určeno pro něj. Budeš-li si vybírat situace v nichž se nacházíš, ušetříš si možná nejeden nepříjemný zážitek.
A neudělal by jí to, kdyby tam nebyla. Ona totiž nepila vůbec, vůbec se neúčastnila té "zábavy". Chtěla být se svými kamarádkami, které se přišly "pobavit".
0/0
23.7.2002 16:57

Neomi

Tak aby bylo jasno
"půjčit" si nikdo nesmí, ani kdyby dotyčná lezla naklepaná koksem po čtyřech a vrtěla jí jako káčou...
Divím se, že se tu nikdo nezastane chlapů, které někteří diskutující drgradují na slinající sexmešíny... bez úsudky, bez schopnosti se ovládat...
Sexulání akt je primárně akt rozplozovací, a selekce je na samicích... ne na opilých oustseidrech, kteří si neskočí jinak, než že někde něco upytlačí...
A nenamlouvejte si, že mužské sexuální vzrušení je intenzivnější než ženské, není...
0/0
23.7.2002 23:44

Inkvizitor

Re: Tak aby bylo jasno
Ale ano, tak si to myslete dál, chovejte se klidně jako ty ženy co jsem popsal, ale nedivte se. To není o tom co bych schvaloval nebo nechvaloval. Tak to vidím ve svém okolí.
Není přece normální, aby dvě ženy ve věku již dost přes dvacet roků obíhaly vojenská kasárna s videokamerou a "natáčely si krásného vojáka". Jak to asi dopadne ? Možná se jim podaří dostat dovnitř, možná zrovna ten krásný voják nebude mít o ně zájem a surově je znásilní někdo, koho nechtěly. Nikdo mi ovšem nevysvětlí, že si ten problém nezavinily samy. Bude-li se část žen chovat vyzývavě jako samice a ta část se stále zvětšuje, odnesou to bohužel i ty, které tak nejednají.
Ale je to váš život, vaše právo, vaše trauma. Já to naštěstí prožívat nebudu. Kdysi prý platilo, že se nevyplatí být příliš důvěřivé, nevyplatí se seznamovat s naprosto neznámými lidmi příliš rychle atp. Dnes se tomu mnoho lidí směje, ale počet trestných činů znásilnění vzrůstá. Platily i další zásady - jenže ty nejsou v módě. Výsledkem je skutečnost, že vzniká potřeba přijetí nových zákonů, které tehdy nutné nebyly.
0/0
24.7.2002 8:18

petra n.

Re: Re: Tak aby bylo jasno
Mám dojem, že tady všichni pořád řešíte případy, kdy dojde ke znásilnění obrazně řečeno na ulici. Podle výzkumů je ale většinou pachatelem někdo blízký. Tyto případy, pokud jsou oznámeny, ale většinou končí tak, že poškozená osoba nedá nakonec souhlas s trestním stíháním. Myslím, že v případě určitých TČ by novela § 163 TZ neškodila. Trestní právo patří mezi odvětví práva veřejného a osobně se mi jeho soukromoprávní aspekty příliš nezamlouvají.
0/0
24.7.2002 10:34

Inka

Takže abychom neprovokovaly...
budeme chodit zahalené od hlavy k patě? Možná by se spíš většina mužů mohla naučit ovládat. Asi by Vám nebylo příjemné, kdyby okolo Vás prošla žena, která navíc nepobrala moc půvabu a komentovala velikost vaše ozdoby mezi nohama...
0/0
23.7.2002 15:13

Ja

Nesouhlasim
Panove, nezlobte se na me, ale meli byste se oba nechat vysetrit. To, ze se jen tezko dokazete ovladat kdyz vidite peknou zenskou, nesvadejte na ne, ale na sebe. Pokud vam to vadi, mate svobodnou volbu budto se nedivat, nebo se odstehujte nekam, kde takove zenske nepotkate.
0/0
23.7.2002 14:52

Marek

Re: Nesouhlasim
Neumis snad cist? Vzdyt oba rikaji, ze se ovladat dokazi!!!
0/0
23.7.2002 15:05

Inkvizitor

Souhlasím,
pokud budou méně provokovat, bude méně "násilí". Jejich vylízané mozečky zřejmě nejsou schopné pochopit, že ne každému dojde, že jejich provokace nejsou určené jemu.
0/0
23.7.2002 13:34

Radekw

Re: Souhlasím,
To asi tvému vylízanému mozečku nedochází, že to není provokace určená tobě...
0/0
23.7.2002 15:05

Inkvizitor

Re: Re: Souhlasím,
Já nikoho neznásilňuju, ale jak je vidět, tak asi to co jsem napsal a tobě se to nelíbí, není tak zcela nepravda, když se holky cítí ohrožené. Nevím, kdo z nás dvou má mozek vylízanější - ty nechodíš po ulicích, ty to nevidíš ?
0/0
23.7.2002 16:44

alpacino

Sexualni nasili na muzich
No skvele, takze sexualni nasili se bude trestat tvrdeji. OK souhlasim, ale co udelame se sexualnim nasilim ktere je pachano na muzich? Nemyslim fyzicke nasili, ale polonahe zenske na ulicich, prosvitajici spodni pradlo, nemluve o drazdivych plakatech, casopisech.... Kolikrat vykrocim na ulici je na me pachano nasili. I kdyz nechci, musim myslet na sex, ale pritom se musim 100% ovladat. Damy nestydate nabizeji nasim pohledum sve drazdive vnady, ale pritom "pozor chlape, sahnout si nesmis!!" Ja uz jsem v podstate takovy "zkroceny odvar z chlapa", ze se dokazu v pohode ovladnout, jenom sliny mi tecou. Co ale ti slabsi, psychicky mene odolni, a to nemusi byt zadny devianti, co spatne pochopi vystredne chovani nejake slecinky? Treba si jenom mysli, ze ona to ma rada drsne......a je z toho znasilneni. Je taky trosku divne, ze doma zensky chteji abychom byli kanci, kdyz ale vylezes na ulici tak bud jako beranek bozi, a pritom te sexualni provokace je tolik, ze se ti z toho nekdy zatoci hlava. Je to takovy schzofrenni stav, na jedne strane se mi ty polonahe prdele libi, na druhe by je zenske mely vic schovavat. Treba z bezpecnostnich duvodu
0/0
23.7.2002 13:13

Neomi

Re: Sexualni nasili na muzich
Pánové, v tom případě se zahlalte do dlouhých kaftanů, kdo se má na ty vače prdelky ve vypasovaných kalhotách dívat... A někteří chodí dokonce do půl těla...
I pes pochopí, když se sním fena nechce pářit, a přitom mu háravka voní, že z toho dostává křeč... Svéprvávná a inteligentní bytost to pochopit musí...
Sexulání excitace opravdu znásilnění neomlouvá... je to asi stejná logika, jako kdybyste krádež auta omlouvali chutí se projet. Proste tam ten bavorák neměl stát, že?
0/0
23.7.2002 15:09

předseda

Re: Sexualni nasili na muzich
Díky Alpacino, naprostej souhlas !!!
0/0
24.7.2002 22:38





Najdete na iDNES.cz