Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nevšední jízdu vlakem zařídil černý pasažér

Na nedostatek zážitků si rozhodně nemohou stěžovat cestující, kteří jeli v noci na pondělí rychlíkem Vltava z Prahy do Moskvy. Vlak totiž musel těsně za Zábřehem na Šumpersku zastavit, protože průvodčí našla na venkovním stupátku černého pasažéra. Cestující navíc vyděsila tím, že nemá vysílačku a nemůže zajistit, aby do stojícího vlaku nenarazil další rychlík od Prahy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Jame

------
Článek pravděpodobně psal někdo, pro koho je vlak cosi velkého a hlučného,co ho zdržuje v autě na přejezdu, jakási otřesná doprava pro sociálně slabší a možná ještě že to má komín a dělá to ššš. Jinak by nemohl napsat takovou snůšku nesmyslů.
0/0
8.8.2002 14:18

Alena Hlochová

ČD si svůj obraz u cestujících vytváří samy
Už pár dní bavím své známé historkou z vlaku. Jde o lidi, kterým termíny TIX a předpis D1 nic neřeknou stejně jako mě, ale vlakem přesto cestují. Stejně jako já totiž předpokládali, že některé věci tu na začátku 21. století jsou a považují je za samozřejmost. Ta první věc je funkční záchranná brzda a ta druhá mobilní spojení. Nic víc jako cestující vědět nepotřebuji a plně důvěřuji lidem, kteří znají předpis D1 a další. Na druhé straně mě jako cetujícího zajímá, jak je možné, že člověk, který svým jednáním ohrozí bezpečnost svou i ostatních cestujících a způsobí zpoždění je bez postihu!!!
0/0
8.8.2002 10:35

Lojza E.

Ze by...
...nemecti vlastnici MF DNES byli zaplaceni spolecnosti Deutsche Bahn a pomoci takovychto nesmyslnych a neuplnych clanku chteli trocku stalcit cenu CD pred privatizaci ?? :-)
0/0
25.7.2002 8:21

Zdenek

MF Dnes zřejmě pokračuje ve své snaze vytvořit u veřejnosti co nejhorší obraz ČD a používá k tomu různé zprávy plné nesmyslů podobné této. A najdou se lidé, jako pan Stoklasa, kteří jí to zřejmě i věří. Je smutné, pokud průvodčí zmatkovala, ale očekával bych v objektivním listu jiný popis situace, než že situaci zachránil jakýsi cestující s mobilem. Na takovýchto chabých základech skutečně zabezpečení provozu na tratích ČD nefunguje, ale to již popsali mnozí přede mnou.
0/0
24.7.2002 8:39

Lukas Krasnan

re Vltava
Troll:upozornuji ze rychlik Vltava jiz neni razen pouze z RZD vozu ale i nasich a ZSR tudiz zadny problem pro TIX.
Autor tohoto clanku by mel dobrovolne odejit a pohybovat se pouze kanaly.Myslel jsem ze v CR je alespon par solidnich novin ale vidim ze sem se  spletl.
Stojvedouci ma urcite spojeni do vsech stanic k vypravcimu.
A neco o nabourani vlaku zezadu za to by mela letet ta pruvodci.
 
0/0
23.7.2002 17:01

Tiskoví mluvčí!!!!!!!
To jsou v mnoha případech tlučhubové, kteří budou za slušný peníz hovořit za jakýkoliv obor i když o něm nic nevědí. Pan Tesař co by mluvčí odpovídá úrovni ČD. No ale když může Ota Černý mlátit hubou za ministerstvo zdravotnictí, tak co by ne.
0/0
23.7.2002 13:50

Brouk

Re: Tiskoví mluvčí!!!!!!!
Mám takový pocit, že pan Tesař není tiskovým mluvčím ČD, ale pouze zamestnancem tiskového oddělení...
0/0
24.7.2002 15:10

Aleš Lieskovský, Praha 7

1. Pokud tohle řekne průvodčí, která musí mít zkoušku z předpisu D1 (alespoň z části), tak bych ji okamžitě propustil ze dvou důvodů: neznalost služebních předpisů a šíření poplašné zprávy 2. Pan mluvčí by mohl zavolat do nejbližšího depa, kde by mu řekli, že když vzduch uteče, tak vlak naopak sám zastaví. A že by po jízdě z Prahy v systému nebyl vzduch... Též je vidět, že ne "v celém vlaku" brzdy nefungovaly, jen v tom jednom voze (tudíž asi přetržené lanko či něco podobného) 3. Přednosta stanice asi nebude v noci pracovat, "zastavovat vlak" je kompetence výpravčího. Jeho hlavní kompetence je ale "pouštět vlak" a samozřejmě nejde vypravit další vlak, pokud ten předchozí neuvolnil prostorový oddíl. Čili tohle je na vyhození tiskového mluvčího z důvodu šíření poplašné zprávy. 4. Přijmeme-li výše uvedená zdůvodnění o bezpečnosti, pak co by se stalo v případě motorové lokomotivy?"
0/0
23.7.2002 13:19

F. Zelený

Propustit autora!!!
Doufám, že autor této splácaniny nesmyslů, které akorát děsí laickou veřejnost, bude propuštěn, nejlépe na hodinu. Žádný sdělovací prostředek, pokud se chce považovat za seriózní, nemůže zaměstnávat někoho, kdo píše takové nesmyly.
O tom, že to jsou nesmysly, už zde jiní napsali dost, tak to nemá smysl rozebírat!
PS: V každém případě by měl urychleně následovat článek uvádějící věci na pravou míru a omluva čtenářům, za skreslování informací!!!
0/0
23.7.2002 13:15

Troll

Vltava
Článek je napsaný bez znalostí problematiky, ale předchozí diskutující rovněž učinili závažnou chybu, neboť nebrali na zřetel, že se jednalo o R208 Vltava. V tomto vlaku jsou řazeny výhradně ruské lůžkové a lehátkové vozy a černý pasažér se do vozů vůbec nedostane, pokud mu průvodce vagónu neodmekne. Navíc ruští průvodci neoplývají přílišnou znalostí češtiny a technický stav vozů není z nejlepších, takže nefunkční záchranné brzdy jsou ještě tím nejmenším problémem.
Co se týká mobilního telefonu, je otázkou, kde by ho průvodčí vzala, spíš by ho měl mít vlakvedoucí. Nemluvě o tom, že na trase Olomouc-České Třebová je pokrytí signálem všech třech mobilních operátorů dost katastrofální a nelze vyloučit, že by se stejně nedalo nikam dovolat, protože právě operátor služebního telefonu by na místě zastavení vlaku neměl pokrytí.
Nechce se mi ani věřit, že výpravčí v Zábřehu poslechl nějakého hysterického osla volajícího telefonem a vypnul celý úsek. Na tomto místě bych se rád otázal autora článku, od koho čerpal informace, protože jako mnohem pravděpodobnější variantu celé situace bych viděl, že někdo zavolal na nádraží, výpravčí se dověděl, proč se mu v úseku zastavil vlak, a aby se dotěry ve sluchátku zbavil, řekl mu, že je vypnutý proud a nemůže se nic stát.
Btw, k celému článku mi chybí oficiální vyjádření Českých drah...
0/0
23.7.2002 12:41

George

Souhlas se "zaměstnancem ČD" i "Kacirkem"
Dokud je vlak v daném úseku, jiný vlak do něj nenarazí (leda by strojvůdce toho druhého vlaku nerespektoval návěstí, což je ale nepravděpodobné). Nevím, jestli když bych zavolal mobilem výpravčímu na nějaké nádraží, ať nechá vypnout v daném úseku proud, že by to opravdu udělal. Brzda a nedostatek vzduchu - to je také blábol. Naopak vysvětlení Kacirka (utržená rukojeť) je dost možné, také jsem to viděl.
0/0
23.7.2002 9:54

Inkvizitor

Na dráze je možné vše,
ale jet z Prahy do Zábřehu venku na stupátku vagonu - to je dobrý kaskadér !!! To je zralé na blázinec.
0/0
23.7.2002 9:15

Kryštof

Takže kromě ....
0/0
23.7.2002 8:52

Potes pambu...
... jestli i ostatni clanky, pojednavajici o vecech, do kterych tak uplne nevidim, obsahuji podobne snusky nesmyslu a absurdit. V tomto konkretnim pripade se ztotoznuji s tvrzenim expremiera Zemana, nebot autor tohoto clanku je opravdu povl (a kdybych se nebal, ze mi tento prispevek redakce zcenzuruje, pouzil bych i vystiznejsi vyraz).
0/0
23.7.2002 7:23

a to nejsou zachodky ???????????
0/0
22.7.2002 23:42

Kacirek

To je ale blbost
Zajimalo by me jak nekdo muze rici ze brzda nefungovala protoze ve vagonu nebylo dost vzduchu. Vzdyt si to samo odporuje. Brzdy ve vlaku funguji na stlaceny vzduch ktereho kdyz je malo tak se brzda sama spusti. Je to delano z toho duvodu kdyby se vlak pretrhl tak se zastavi cela souprava.Jak tedy nekdo muze rici ze v vagonu nebylo dost vzduchu.Tlak ve vagonech by mel byt vsude stejny.Kdyz tlak klesa jen pozvolna tak se doplnuje z lokomotivy pres brzdic. Asi tusim jak to bylo udelane. Lanko ktere vede pres cely vuz bylo odpojeno od brzdoveho kohoutu a rukojet zachrane brzdy vysela jen tak na plombe. Uz jsem to tak nejednou videl na nasich Ceskych drahach. Ten kdo tohle rekl asi vi hodne o funkci brzdy a autor sam tohle napise aniz by si overil jak to ve skutecnosti funguje.Co na to autor?
0/0
22.7.2002 23:32

zaměstnanec Českých drah

Oprava Obecně Oblíbených Omylů
Autor článku neví o dráze nic, což sice není zločin, ale věcí profesionální cti by měla být alespoň základní znalost popisované problematiky, jinak se dostáváme na úroveň prachsprostého bulváru. Takže: dramatický popis možné hrozící srážky s následným vlakem je naprostý nesmysl; strojvedoucí dalšího vlaku se dozví z "návěstí na trati" nikoliv o "problémech", ale právě jen o skutečnosti, že další jízda není dovolena (například kvůli předchozímu vlaku, který třeba jede pomaleji anebo dokonce zastavil). Napětí v troleji nevypíná rozhodně "přednosta stanice" (jedná se o statutárního vedoucího, nikoliv o provozního zaměstnance), ale výpravčí, kterého navíc pravděpodobně k tomuto úkonu přiměl poplašný telefonát onoho zmíněného cestujícího s mobilem. Tomu se ale nedivím, stejně jako vyplašené průvodčí (takové zážitky se ostatně nestávají každý den). Takto horkou jehlou šité senzační články rozhodně nepřispívají už i tak nedobrému obrazu železnice u nás, což může být sice autorovi fuk, ale dobrý novinář si informace nejdříve ověří a také nehází okolo sebe rádoby odbornými termíny, kterým ani on zcela nerozumí.
0/0
22.7.2002 21:10

karel stoklasa @quick.cz

ZPRIVATISOVAT !!!
   Vzorný státní podni ČSD.!! Vynikající odboráři čest jejich práci,navrhuji tíináctý a čtrnáctý plat.Tak jako stejným machrům z ČT.
0/0
22.7.2002 21:06





Najdete na iDNES.cz