Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Místo učení čekala na dívku smrt

V Británii byla zavražděna patnáctiletá Dánka. Policie na ostrově Wight už zatkla muže v souvislosti s její smrtí. Dívka přijela do země učit se anglicky. Na Wightu byla v rámci jazykového kurzu pořádaného mezinárodní agenturou Students Travel Schools (STS). Její pobočka působí i v České republice. Podle Českého rozhlasu se násilí nevyhnulo ani českým studentům, kteří s agenturou odjeli do Oxfordu, nemělo ale tragickou dohru.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Pimkie

Michaele Novakove
Chtela jsem te jen poprosit, mohla bys mi na sebe dat e-mail nebo mi napsat na martinna@seznam.cz? Chtela bych se te jen na neco zeptat kvuli Oxf. Dik :)
0/0
23.7.2002 18:51

Michaela Novakova

Studentka z oxfordu
Ahoj DNES,jemnuji se michaela a prave jsem na studijnim pobytu v Oxfordu s STS.Jenom chci rict,ze tadz v Oxfordu je vsechno v poradku.Jsem tu uz " tyden a nemam zadne problemy.Z Oxfordu uz odjelo 5 ceskych studentu,ale myslim ze pouze jeden mel spravny duvod.Vsechny ostatni narodnosti jsou tu moc spokojeni,jen Cesi si stezuji.STS ma vsechen pobyt dobre zorganizovany a odpoledne jsou tu moc zajimave programy,takze se tu vubec nenudim.Ucitele jsou fajn a yslim,ze jsem se tady hodne naucila.Myslim,ze to nebyla chyba STS,ze  studenti byli napadeni.
 
0/0
19.7.2002 21:04

Co ti potom

Re: Studentka z oxfordu
Jsem velmi rad, ze se Vam osobne nic nestalo. Mozna, ze kdyz zitra dostanete pres drzku, budete mluvit jinak o tom, kdo mel a kdo nemel duvod opustit kurzovni misto. Mozna, ze Vy strach z toho, co se muze stat nemate. Preji hezky den a zbytek pobytu.
0/0
20.7.2002 13:27

Gulliver

Re: Studentka z oxfordu
Jako reklama na STS - dobrý
0/0
21.7.2002 10:09

rt

rt
<h1>!!!</h1>
0/0
19.7.2002 16:14

rt

tr
0/0
19.7.2002 16:13

Gulliver

Multikultura
Do toho výcvikového multikulturního tábora bych poslal děti p.Uhla, Havla s Dášou, celý Helsinský výbor a všechny jim podobné figury. Myslím, že by ta multikulti z nich brzy vyčichla.
0/0
19.7.2002 15:20

John

KECY
Kecy, prdy!!!
0/0
19.7.2002 15:11

Bobes

zajimave prispevky
je mi jasne, ze se spise ozvou ty poskozeni nebo jinak nespokojeni, ale i presto to je tedy sila, koukam ze UK a USA jsou stejne zajimave zeme, ja jsem taky uvazoval o jazykovem kurzu, ale tohle me nuti k zamysleni zvolit jinou alternativu nebo si davat mimoradny pozor
0/0
19.7.2002 0:01

Danca

Re: zajimave prispevky
Myslim, ze TV Nova z toho udelala vetsi halo nez si to zaslouzilo.. takze bych zas takovy obavy nemela
0/0
19.7.2002 19:29

Kriminalita v Britanii
Souhlasim s tim, ze kriminalita v Britanii je opravdu desuplna. Na vlastni oci jsem se o tom presvedcila pri svem dlouhodobem pobytu v teto zemi. Brutalita, zejmena mladych, je zarazejici a nikdo nevi, co si s tim pocit. A kdyz je konecne chytnou - patnactilete kluky, kteri biji, tyraji, vrazdi a znasilnuji - ani je neposlou do vezeni. Pry proto, ze jsou prilis mladi a vlastne ani nevedi, co cini.
0/0
18.7.2002 23:12

Tom

Re: Kriminalita v Britanii
Zajimalo by mne, kdo tam dela nejvice potizi, Anglicane jako takovi, prislusnici "mensin", nebo cast a cast?
0/0
19.7.2002 4:34

Tomáš

Re: Kriminalita v Britanii
Jakže? A děje se tam i něco jinýho?
0/0
19.7.2002 6:37

Pimkie

Ubytovani studentu
Jeste me mrzi, ze se na Cechy - at jedou studovat nebo Anglie nebo s Fischerem na Kanary - uplatnuje to, ze dostanou to nejhorsi ubytovani. Nemyslim si totiz, ze by byl Oxford jedna velka chudinska ctvrt - urcite tam jsou i lepsi ctvrte, jenze o tech se nam Cechackum muze jen zdat :-(
0/0
18.7.2002 21:03

Pimkie

Zkusenosti s STS
S STS jsem byla v Anglii nekolikrat a neco podobneho se na kurzu taky stalo. Kluci sli vecer po meste, meli zluty iritujici batohy na zadech a vedli reci proti skupince sedmnactiletych Anglicanu.. hadejte, jak to dopadlo ;-)
Kdyz budu mluvit o Oxfordu, uprimne.. byt pubertak, zit v chudinske ctvrti, denne vidat zahranicni studenty, kteri si mohou dovolit tri tydny v Anglii, zavidet jim to a cele leto videt kurzovni mesto oblecno do zlute, asi bych se taky neudrzela. Myslim, ze by uplne postacilo nedavat najevo, ze mate neco spolecneho s STS - dokonce i jejich leaderi nam rekli, ze to na mistni pusobi jako cervena na byka.
Shodou okolnosti jedu letos v srpnu do Oxfordu. A s STS  Ale verim, ze se nic nestane a vsechno bude OK :-) 
0/0
18.7.2002 20:49

joryk

Re: Zkusenosti s STS
Já bych to nijak neomlouval. Nevím proč by někomu měla vadit nějaká barva batohů. Jsou dvě možnosti: vzít si předem kurs sebeobrany, posilovat ,  pohybovat se ve větších skupinách a v případném souboji jim natrhnout rypák a nebo bydlet v bezpečnější čtvrti nebo vůbec někde jinde. Ohledně ubytování to asi je problém, syn byl také na krátkém studijním pobytu a vesměs byla celá třída ubytována u sociálně slabších, kteří právě spíše potřebují nějakou tu libru za pronájem než nějací z middleclass.
 
0/0
18.7.2002 23:39

KArel Novák

Re: Re: Zkusenosti s STS
No to asi nebude obecná pravda s tím, že se bydlí u sociálně slabých. Naše škola jezdí přes nějakou agenturu do jazykovky v Hastings a co mi vyprávěli kamarádi, tak bydleli u samých "pracháčů".
0/0
19.7.2002 15:49

Pimkie

Re: Re: Re: Zkusenosti s STS
No, ono zalezi, jakou chytnes rodinu.. prece jen za to dostavaji zaplaceno a to potrebuji spis ti socialne slabsi nez bohaci.
0/0
19.7.2002 19:25

Pimkie

Re: Re: Zkusenosti s STS
Joryku, pokud jsi alespon trochu cetl prispevek, na ktery jsi reagoval, nepsala jsem jen o zlutych baglech...
0/0
19.7.2002 19:20

P.

Re: Zkusenosti s STS
Souhlasím!
Navíc dostat pres "hubu" a nebo nakonec i dat nekomu muze clovek kdekoliv. Ted o prazdninach si myslim je tato situace na denním poradku.  Kdyz prijede teenager na dědinu za babickou tak se na nej take mistní divaji vselijak a pak bud dostane a nebo ho vezmou mezi sebe. Nesmi vsak PROVOKOVAT. Co znamena PROVOKOVAT v te situaci musi odhadnout kazdy sam.
Zazil sem particku Italskych studentu (mimochodem v Oxfordu), ktera cestou ze skoly si v pohode pujcila cizi okolo oprene o plot a strasne se na nem bavila. Být vlastnikem kola - "co byste delali?"
0/0
19.7.2002 15:32

Lucka

Re: Re: Zkusenosti s STS
To je v Itálii normální! Alespoň když jsem tam byla já, tak prostě tam všichni jezdili na kolech, místo toho aby chodili pěšky. Kolo hodili někde k plotu a když šli z pláže pryč, tak si zase nějaké vzali, myslím, že jim bylo celkem jedno, jestli bylo jejich. Byly to víceméně křápy ... no alespoň takhle to fungovalo kousek od Rimini.
0/0
19.7.2002 15:52

Michaela Novakova

Re: Zkusenosti s STS
tak hodne stesti,a uzij si to v Oxfordu,urcite jdi na Carfax tower,je tam super vyhled do okoli:]
0/0
22.7.2002 19:38

Pimkie

Re: Re: Zkusenosti s STS
Dekuju, urcite si to tam uziju! :-) Za par dnu se vracite.. stastny navrat! Pimkie
0/0
22.7.2002 21:09

Cibulacek

Kriminalita v Britanii
Ziji v Britanii uz tri roky a velky narust kriminality je tu v soucasne dobe velmi ozehavy problem. Narust nasilnych trestnich cinu za posledni rok narostl o 28 procent- jejich ministerstvo vnitra (Home Office) sice tvrdi, ze se jedna o statistickou chybu, ale realita je trochu jina. Hlavnim problemem je velka konzumace drog- jsou pomerne lacine- za 1-2 hodinovy plat je na davku heroinu, za tri hodiny prace muzete mit crack kokain (pasovany predevsim z Jamajky). Drogove mafie a gangy ovladaji zivot v chudsich ctvtich a nakrast na svou drogu neni zase tak slozite vzhledm k pomerne nizkym cenam drogy. Z tohoto duvodu se snazi policie zmenit svuj pristup k mekkym drogam (marihuana) a toleruje jejich konzumaci. Bohuzel, tento pristup ma paradoxni efekt, co neni zakazane, je dovolene..... Jedinym stestim je, ze v Britanii je hodne omezene drzeni strelnych zbrani. Jinak by situace byla mnohem horsi.
0/0
18.7.2002 19:17

Antimonarchista

Co byste čekali
od národa, který ještě ve třetím tisíciletí uctívá královnu jako nějakou modlu? Snad ne to, že si dokážou ve své vlastní zemi sjednat pořádek!
0/0
18.7.2002 18:48

V

Taky mam zkusenost s STS
bohuzel velmi spatnou, jako asi vetsina lidi, kteri jejich sluzeb vyuzili  Nechapu, jak se jim stale dari balamutit lidi. Kurzy jsou na velmi nizke urovni, ucitele chodi na hodiny pozde a maji velmi spatnou uroven a o ubytovani jiz bylo receno vse podstatne. Na studenty se kouka jako na pritez, ktera sice zaplatila, ale nema dal do ceho mluvit Jsou to dokonale vyhozene penize
0/0
18.7.2002 18:39

Jan

Služba nebo zisk?
Mě jen při čtení okamžitě napadl inzerát nejmenované jazykové školy, který se nyní pořád opakuje na EVROPA2. Třináct týdnů výuky jazyka a čtyři týdny ubytování v ceně. Sice to nepotřebuji, ale asi bych své dceři takovéhle studium nejen nedoporučil, ale spíše zakázal. Holt šetření na nepravém místě.....
0/0
18.7.2002 17:09

Pepa

Re: Služba nebo zisk?
Je pravda, ze to byl asi levnejsi zajezd. Ale sem ted taky v Anglii. Bydlim na kolejich, kde bydli vsichni ostatni studenti a o vikendu me vykradli pokoj(samozrejme se to neda srovnat s prepadenim). Lidi od univrsitni agentury mi rekli, ze se to ted deje casto a zlodeji se soustredi prave na studenty z ciziny. Se zda, ze to tady policie nema moc pod kontrolou....
0/0
18.7.2002 17:27

Lada

Re: Re: Služba nebo zisk?
Kdyz jsem v Anglii studoval ja, tak prvni noc, ukradli auto jednomu nemci z parkoviste pred koleji. Parkoviste hlidala kamera a vse byla natoceno. 
A reakce policie? Nevidime jim do tvare, tak je asi nechytime. :-)
Auto se nakonec naslo, ale pocitac radio a cennosti zmizeli.
0/0
18.7.2002 19:14





Najdete na iDNES.cz