Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Československo chtělo tajit masakry Němců

Čelní představitelé někdejšího Československa chtěli zničit důkazy o poválečných masakrech a divokých odsunech, při nichž zahynuly stovky Němců. Dokument, který to dokazuje, je uložen ve Vojenském historickém archivu. Ještě v roce 1999, deset let po pádu komunismu, nesl razítko "tajné".

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Dennis

Masakry Nemcu??
To je k smichu.Miliony lidi zahynulo za nacistikeho rezimu ve druhe svetove valce a Vy zde budete mluvit o "maskrovani Nemcu"? Jdete se podivat na priklad do Terezina a zde uvidite jak Nemci likvidovali nevine ceskoslovenske obcany pro nic. A takovych koncentraku bylo v Evrope desitky a proto se neni treba divit ,ze ti co toto vse prezily se "revanzovaly" tem,kteri i treba jen mluvily nemeckym jazykem , prestoze snad byli i ceskymi statnimi obcany.
 
0/0
13.9.2002 19:18

.

0/0
11.7.2002 18:30

madla

souhlas. a hezký léto
0/0
11.7.2002 16:30

Jenda I

Tajení, tajení, to pro mne nic není.
Sláva !!! To zase někdo objevil Ameriku (nemyslím tím mé neoblíbené USA). Asi to bude někdo, kdo by se rád masakry pochlubil. Tak s chutí miláčci, do toho, my máme své uši od toho.
0/0
11.7.2002 12:36

pepa

zub za zub
jsem pro to aby bylo vzdy vsechno ZUB ZA ZUB...takze at se vymlati 10 mil. cechu coz by pak stalo 10 min. nemcu...tim padem by sice nemcu bylo o 10 min. min, ale aspon by neexistovali cesi...
0/0
11.7.2002 3:40

brumbambulín

teda já nevím...
Teda já nevím, ale občas mám pocit, že se tu debatuje o vyslovených hovadinách a většinou snad i záměrně, nebo co. Snad žádný normální a soudný člověk nemůže schvalovat masakry na té, či oné straně. Můžeme pouze konstatovat, že v chaosu poválečného odsunu Němců z naší země s největší pravděpodobností došlo k mnohým exscesům ať už z toho či onoho důvodu, ale tím to tak asi končí. Copak nechápete, že těmito dalšími a dalšími diskusemi o německém odsunu sklouzáváme pouze tam, kde nás jisté kruhy v Německu a Rakousku chtějí mít - k oficiálnímu uznání těchto masakrů - no a přez toto uznání se ony jisté kruhy pokoušejí znovu dostat ke svému majetku.
0/0
10.7.2002 20:33

Toník

Re: teda já nevím...
S timto prispevkem vcelku souhlasim, nicmene si dovolim poznamenat jednu malickost, kterou se tu vetsina lidi v CR snazi zamlzit. Pokud se najdou "osvicenejsi" lide, tak prohodi neco ve smyslu: "člověk nemůže schvalovat masakry na té, či oné straně", s cimz se plne ztotoznuji, nicmene posleze z nich vypadne: "pokoušejí znovu dostat ke svému majetku" ... co kdyz je tento jejich pozadavek zcela legitmni. Pisete KE SVEMU MAJETKU. Stale mam pocit, ze tu nerikame vse. Melo by se tedy rict "Udaly se tu krivdy na nemeckem obyvatelstvu, ale nic s tim nehodlame delat"... tak to alespon vyzniva.
0/0
10.7.2002 21:56

GhorX

Re: Re: teda já nevím...
V kontextu těchto dvou příspěvku - jakékoliv majetkové nároky němců by neměly být akceptovány, dokud nedojde k zaplacení válečných reparací Německem a to včetně úroků - k neoprávněnému zabavování majetku by nedošlo, pokud by Německo nezačalo válku, která zdevastovala zemi i morálku a na 40 let nás dostala do pozice defacto provincie SSSR. Potom by naprosto pochopitelně měli být tyto nároky přijímány podle běžných zvyklostí a individuálně řešeny. Vyslovení lítosti oficiálními představiteli země (byť už k němu jednou došlo) v souvislosti s masakry na vyháněných lidech by mělo být samozřejmostí bez ohledu na stav majetkového vyrovnání. Na druhou stranu, chápu obavy z reakce z německé strany - už i omluvné vyjádření prezidenta bez větší politické podpory u nás vyvolalo sérii velmi nediplomatických výroků politiků na obou stranách - výsledkem tedy bylo zhoršení situace.
0/0
11.7.2002 16:45

Toník

Re: Re: Re: teda já nevím...
Nemam vice, co bych dodal. Placam a placam, abych napsal neco v podobnem smyslu. Nejak se mi to nedari. Diky.
0/0
11.7.2002 16:49

madla

MŮŽU ÚPLNĚ MIMO MÍSU?
Když si tak čtu tuhle stránku blábolů, mezi nimiž se sem tam vyskytne inteligentní argument, moc mě potěšilo, že to nejrozumnější co jsem četla napsala dívka.
0/0
10.7.2002 17:06

madla

Re: MŮŽU ÚPLNĚ MIMO MÍSU?
Nějak jsem to netrefila, bylo to o a pro koki
0/0
10.7.2002 17:19

koki

Re: Re: MŮŽU ÚPLNĚ MIMO MÍSU?
Madlo, děkuju za uznání, i za tu "dívku" - to bohužel platilo asi tak před stopadesáti lety. ;-) Mimochodem, příspěvek kousek nad tvým /Brumbambulín - snad jsem ho nepřejmenovala/ mi mluví z duše.
0/0
10.7.2002 21:14

madla

Re: Re: Re: MŮŽU ÚPLNĚ MIMO MÍSU?
souhlas.a hezký léto
0/0
11.7.2002 16:33

anonym

v jednom se shodnem
kolektivni vina neexistuje. tak proc se po nas vyzaduje kolektivni omluva?
0/0
10.7.2002 15:48

borek@volny.cz

Pokuste se chvíli zamyslet.
Jak to tady všechno čtu, tak mě z toho vyplývá, že my Češi jsme vlastně jen a jen obětí nezřízené touhy Němců po krvi slovanské a naší zejména. Jsme opravdu tak báječně jiní.Navrhuji vám jednu úvahu tou částí těla, kterou máte na krku, doufám, že nejen pro nošení čepice.Jak by se asi vyvíjela historie našeho geoprostoru, kdyby Čechů bylo 80 miliónů a Němců jen 15. Nu, co myslíte. Komu to nedochází, tak se pokuste něco přečíst o době husitské a chování Ćechů a to dokonce na vlastním území a s vlastními lidmi. Jen pro ilustraci...takový borec jako byl Jan Žižka, když se mu tehdejší Německý Brod, dnes Havlíčkův, nechtěl podrobit, tak všechno obyvatelstvo včetně dětí a žen zahnal do stodol a ty zapálil. Myslím, že Lidice nejsou tak docela neměcký vynález.
0/0
10.7.2002 7:29

frantisek

Re: Pokuste se chvíli zamyslet.
jo taky to tak vidim. oni jsou podstate vsichni lidi stejny..jenom kdyz je jeden narod vetsi, tak ma holt vic chuti po moci a tak se snazi dostat mensi narody. to uz tak vzdycky bylo. kdyby cechu bylo 100 millionu, tak by mozna v minulym stoleti uz bylo vic nez 2 svetovy valky..
0/0
10.7.2002 8:40

pozn.

Re: Re: Pokuste se chvíli zamyslet.
Ve světě je mnoho národů této i větší velikosti a světové katastrofy páchal jen jeden.
0/0
10.7.2002 8:49

předseda

Re: Re: Re: Pokuste se chvíli zamyslet.
Pánové, dovolte mi zde vstup do diskuse - těmito Vašimi úvahami vedete podle mě přesně tam, kde si myslím, že je zakopán pes. A sice není to otázka toho, zda-li je ten -který národ jako celek "lepší" nebo "horší", ani jak moc je početný či málo početný. Já jsem přesvědčen, že zde je to otázka charismatických a fanatických vůdců a ideologů. Tito lidé trpí zřejmě nějakými komplexy a frustracemi, a pořebují proto, aby je masy uctívali. A pokud mají dostatečné schopnosti k tomu, aby říkali masám lidí (které jsou žel velice manipulovatelné a časo neschopní uvažování), co chtějí tyto slyšet - např. o vyvolenosti a nadřazenosti toho kterého národa nad ostatními - většina lidí se pak prostě nechá zfanatizovat a zmanipulovat těmito tzv. "vysokými ideály" a taky sliby následného "ráje na zemi". Samozřejmě takovýmto klasickým a notoricky známým (a asi zatím největším) je Hitler - ale určitě ne prvním, a žel asi ani posledním. A proto zde některými účastníky diskuse proklamovaný princip kolektivní viny (zde tedy na Němce) je nsprávný, ti Němci s fašismem měli prostě smůlu, že Hitler byl Němec a působil v Německu - nicméně jsem přesvědčen, že by se to mohlo teoreticky přihodit kterémukoliv jinému národu (pokud se tam vyskytne a začne působit nějaký takovýto charismatický ideolog a diktátor, toužící po nadvládě nad jinými národy).
0/0
10.7.2002 14:35

Toník

Re: Re: Pokuste se chvíli zamyslet.
Omyl, Cesi jsou na to liny. Oni by si vymysleli neco mene narocneho nez valky ...
0/0
10.7.2002 8:50

mila

Re: Re: Re: Pokuste se chvíli zamyslet.
to je fakt. cesi by na to byli liny. radsi by to vsechno rozebrali u piva nekde v hospode..
0/0
10.7.2002 10:10

Dennis

Re: Re: Re: Pokuste se chvíli zamyslet.
Zvanite,zvanite a zase zvanite.Je mi Vas srdecne lito.Pokud snad je nekdo liny,jste to Vy na techto strankach a to lini myslet logicky.
0/0
13.9.2002 19:26

brr

Re: Pokuste se chvíli zamyslet.
Události husitských válek byly zastřeny lety katolické i komunistické propagandy.Žižka byl drsný bojovník i samozvaný vykladač Božího zákona,ale že by se pokoušel dobýt města tím,že upaloval sedláky po okolních stodolách nedává moc smysl.Po dobytí Německého Brodu k masakrům došlo,to ale bylo ve středověku obvyklé - neeexistovaly mezinárodní dohody o způsobu vedení války a zejména vůči Němcům byli husité krutí (oni k českým kacířům ovšem také),i když třeba německý Žatec husity podporoval.K masakrům žen došlo po dobytí Chomutova /od husitských žen/, ale u toho Žižka nebyl.Ten se spíš specializoval na upalování duchovních jako na odvetu za upálení Mistra Jana.
0/0
10.7.2002 9:01

fjj

Re: Pokuste se chvíli zamyslet.
Teda ty jseš kokot !  Mohl bys vědět, že Žiškova motivace nebyla nacionální, to že vypálil Německý brod nebylo projevem českého nacionalismu, ale tehdejším (byť notně zvráceným) způsobem vedení boje.  Když Filip II táhl proti katarům vraždil stejným způsobem, ale rovněž ani to nebylo výsledkem nacionalismu (Francouzského).   Z toho jak jsi srovnával Lidice s děním v době husitských válek mi je jasné, že ty patříš možná do tohoto geoprostoru, ale ne do této doby!
0/0
10.7.2002 9:15

borek@volny.cz

Re: Re: Pokuste se chvíli zamyslet. pro FJJ
Odpovídám tomu hrdinovi skrytém pod zn.FJJ /není to snad fuj?/...........tedy vhodnější by bylo psáti : Ty jsi teda kokot, než tvoje ...ty jseš....ale to je jen muška.Mám pro tebe jen jednu otázku. Jaká smrt by se ti líbila více - z nacionalistických pohnutek - i ideových pohnutek - nebo ze středověkého barbarství? Inu, když někdo umírá, tak se asi neptá režizéra na scénář.
0/0
10.7.2002 9:56

karel

Re: Pokuste se chvíli zamyslet.
a nepřipadá vám tento příměr malinko přitažený za vlasy? to bychom pak museli např. nechat zrušit či postavit mimo zákon církev za inkvizici a podobné středověké excesy. nelze počítat jablka a hrušky!
0/0
10.7.2002 12:06

Pepe z depa

Jste naivni, meli jste tam byt pres valku
No coment
0/0
10.7.2002 1:40

emil

Re: Jste naivni, meli jste tam byt pres valku
myslis NO COMMENT?
0/0
10.7.2002 5:09

pavel

jak s tema polakama...
no tenhle clanek mi pripada paralela na ten s tema polakama o vrazdeni zidu....on ten mytus jako ze cesi nic nikomu neudelali a nebo polaci nikdy zidum nezkrivili ani vlasek se nejak rozplyva...samozrejme to cesti a nebo polsti nacionaliste nechtej videt...
KDY UZ SE KONECNE PRIZNA CO SE STALO???POMALU BY BYL CAS!!
0/0
10.7.2002 1:23

Honza

proc porad lhat o nasi minulosti?
Konecne by se mela udelat tecka za minulosti..ok nemci se s jejich minulosti vyporadali...a cesi by meli udelat podobne...ale nejak se to zda problem tady v ty zemi....porad si neco nalhavame o tom, ze jsme nic neudelali...a kdyz, tak si to nemci stejne zaslouzili....proc konecne nepriznat, ze se cesi take z casti chovali jak dobytkove???
0/0
9.7.2002 20:53

Toník

Omluva za predchozi prispevek
Omlouvam se za predchozi prispevek, ktery takto, vytrzeny z kontextu, nedava smysl. Dekuji za pochopeni ...
0/0
9.7.2002 20:50

Toník

Hezky den vsem normalnim lidem - to se mezi ne pocitate? Tak si prectete co jste to napsal za plk. Vzdyt to nema hlavu ani patu. Jedine, na co se da reagovat je, ona poznamka o mrtvych z rodiny. Skutecne si myslite, ze je v poradku schvalovat vrazdy nekterych horalu (byt Nemcu) ze sudetskych hor proto, ze mi zabili uplne jini lide nekoho z rodiny? Hmm, prectete si neco o kolektivni vine, pak odepiste ...
0/0
9.7.2002 20:47

Hugo

odsun
Pár lidí dnes provozuje anální alpinismus pro změnu do německých řití a staví si na tom živnost. Vyjádření patří těm, kteří tuto dobu prožili na vlastní kůži a ne rádoby odborníkům kterým ještě padají plinky z nohavic, nebo rádoby odbojářům, kteří svazácké  košile a odznaky KSČ z klopy sundali v poslední dekádě  minulého tisíciletí. Jestliže se zde Němci chovali, tak jak se chovali, nikdo se nemůže divit reakci Čechů. Lidi uvědomte si kdo vydává téměř všechny české noviny a čemu  resp.komu tyto články slouží. Tyto věci patří historikům a ne kdejakému škrabálkovi. 
    
0/0
9.7.2002 19:37

martin

Re: odsun
no divit tomu, jak se cesi po valce chovali nemuzes...ALE..pak se dostali na stejnou uroven jako nacisti, kdyz vrazdili nevinny lidi..a jeste ke vsemu to na rozdil od nemcu nechtej priznat, co tam vlastne delali...
0/0
9.7.2002 20:49

Venda

Re: Re: odsun
         No to mam tak rad, kdyz se rozebiraji takove veci a zvlast kdyz je rozebiraji lide, kteri o tom prd vedi. Jak muzete vedet, jak by jste reagovali po 5 letem utlaku. Nevim jak vy, ale ja se na tuto vec divam trosku z jineho uhlu pohledu. Vratim se z koncentraku (rekneme, ze asi jediny z rodiny) a v mem dome bydli rodinka Nemcu, ktera se podilela (i kdyz mozna asi ne primo) na mem odstehovani do koncentracniho tabora. Sorry ale asi bych jim pri ceste na spatek taky neustlal ruzemi.
           Bavime se zde o smrti nekolika 1000 Nemcu, kteri byli zabiti pri odsunu. Ja osobne bez jakychkoliv citovych pohnutek po petiletem utlaku, at se to nekomu libi nebo ne, se temto lidem vubec nedivim. Nemci byli schopni behem 1 a 2 svet. valky vyhladit tolik lidi, ze se mi chce plakat. A to ze se dnes leze do prdele zapadu a ne vychodu podle meho nazoru na veci nic nemeni...
Prominte, ale kdyz  jsem cetl vase prispevky musel jsem reagovat.
                                              Preji prijemny den!    
 
0/0
10.7.2002 13:44

Wenca

Re: Re: Re: odsun
Nemyslim si ze lidi co se vraceli z koncentraku zabijeli nemce. Myslim ze meli uplne jiny starosti. Spis bych to videl na sousedy ve meste. Ale nezazil sem nevim. Ale zabiti nevinych lidi (asi to nebylo 1500 esesaku nebo jo?) po valce neni uplne pekny at sou pro to jakykoliv duvody. Lidi nejsou dobry bytosti. Nicmene fsichni sme lidi ze? :-/ Takze Germani sorry za ty masakry ale na majetek u nas zapomente a prijedte se do Cech podivat a utratit tady naky eura - ja do Nemecka jezdim rad a nechal sem tam uz partu penez :-) A nebo kdyby cesko odskodnovalo nemce tak by mohlo pouzit nemeckou taktiku. Pockat az skoro vsichni vystehovani zemrou a pak jim dat za jeden hektar pozemku treba 50 euro :-)
0/0
10.7.2002 21:17

Gimli

Re: Re: Re: Re: odsun
Hezké kompromisní řešení:-)
0/0
11.7.2002 2:03

lopusnik

pro Gimli
Gimli: Během války zemřelo 120 000 občanů čech a moravy neněmecké národnosti. (malo, ale zaplat panbuh.....)
0/0
9.7.2002 19:35

Alex

Re: pro Gimli
jezis maria ty ses idiot....
0/0
9.7.2002 20:47

Alex

Re: Re: pro Gimli
sorry lopusniku..to s tim idiotem bylo pro gimliho...
0/0
9.7.2002 21:34

Gimli

Během války zemřelo 120 000 občanů čech a moravy neněmecké národnosti. Možná některé z nich nabonzovali jejich sousedé, ale zcela určitě je zastřelili zgurvení germáni. Dohromady tento "kulturní" národ zavraždil nejméně 20 000 000 slovanů. Jako přímý důsledek jejich agrese bylo 53 000 000 mrtvých včetně 8 000 000 němců (málo, ale zaplať panbůh). Tak jak může kdokoliv z tohohle zatracenýho národa vznášet jakýkoliv požadavek, jak může vůbec otevřít hubu? A jak se jich může někdo zastávat?
0/0
9.7.2002 17:21

Toník

Re:
Co to jsou "zgurveni germani"? A byl i J.S.Bach zgurveny german? A co takhle Goethe? A co na to Jan Tleskac? Vy jste opravdu dost mimo. Pokuste se precist ten clanek znovu a snazte se prijit na to, o cem je. Pak treba napisete neco, co by bylo vic k tematu ...
0/0
9.7.2002 20:55

Gimli

Re: Re:
A co takhle Goering, a Himler a SS a NSDAP? Myslím, že bych dokázal vyjmenovat víc šmejdů, než ty dobráků.
0/0
11.7.2002 1:43

Toník

Re: Re: Re:
Opet jste to nepochopil, kazda snaha marna ... z pohledu zastance kolektivni viny Vam muzou nemci pripadat jako narod gauneru a smejdu, ale stejnym pohledem jste Vy udavac, zlodej a krivak!
0/0
11.7.2002 9:14

Alex

Re:
Jezis maria ty ses idiot gimli!!!
0/0
9.7.2002 21:33

Gimli

Re: Re:
Ale copak, nejdou ti počty?
0/0
11.7.2002 1:45

Peter

Je treba zatopit?
Marne jsem v clanku hledal novou, zajimavou informaci, ktera by opravnovala jeji uverejneni jako headliner. Podle meho mineni jde o zamer provokovat a jitrit neklid. Uz vidim zitra clanky v Frankfurter Allgemeine a v Die Presse (rakousky Kurier se na clanek vrhnul hned dnes rano, viz www.kurier.at): "Jak pisi prazske noviny Dnes,....", a o par dni pozdeji rozhorcene dopisy ex-sudetskych ctenaru. Je holt treba topit pod kotlem, aby nevychladnul. Lidovky i Dnes tuto hru hraji s velkou chuti. Souvisi to s tim, ze patri firme z Düsseldorfu?
0/0
9.7.2002 15:55

předseda

Re: Je treba zatopit?
Souhlasím s Vámi, jen pro doplnění - pro mě ani pro Vás v článku určitě žádná nová informace není, ale např. pro autora včerejšího sloupku v deníku "Metro" asi ano - ten jej píše v tom duchu, jako by nic takovéhoto neexistovalo... Už ale včera při četbě jeho sloupku mě napadlo přesně to, co zde uvádíte: tito lidé prostě musí "topit pod kotlem". Čili až takovíto pisálkové přestanou tyto asi sotva vyřešitelné spory neustále přetřásávat a rozebírat (doslova se v tom rejpat) a začnou dělat něco snad užitečnějšího, pak možná bude od této záležitosti konečně pokoj. Podle mě je samozřejmé, že v každém konfliktu nebo dokonce válce se dělají chyby a páchá zlo na obou stranách, a nelze uplatňovat černobílé vidění (jedna strana konfliktu=bílá, tedy dobrá, kdežto ta druhá=černá, tedy špatná) a princip kolektivní viny.
0/0
9.7.2002 17:06

Gimli

Re: Re: Je treba zatopit?
Jsou případy, kdy tleskám kolektivní vině. A toto je jeden z nich. Když vás kousne krokodýl nebo někdo majzne v temném průjezdu, taky si budete dávat pozor na všechny krokodýly a všechny v temných průjezdech a ne jen na jednoho konkrétního viníka. A germáni jsou prostě nebezpeční všem kolem sebe jak již mnohokrát dokázali.
0/0
9.7.2002 17:49

předseda

Re: Re: Re: Je treba zatopit?
Tady dále už není o čem diskutovat, jen se sám zamyslete, zda-li opravdu věříte tomu, co jste napsal. Vaše "analogie" "germánů" s krokodýli zde mi připomíná "analogii" v knize Mein Kampf, kdy její autor "vyvracel" oprávněnost rasově smíšených manželství tím, že "zajíc polní se taky páří jen se zajícem polním v přírodě". Já samozřejmě nevím, jaká je Vaše životní zkušenost s "germány", pokud opravdu všichni, které jste potkal, Vám byli životně nebezpeční, tak budiž - to já Vám zde nemohu vyvrátit, jen Vy sám víte, zda-li tomu tak skutečně bylo, a zda-li mluvíte pravdu...
0/0
9.7.2002 18:20

Gimli

Re: Re: Re: Re: Je treba zatopit?
A to je hloubka vašeho nepochopení. Řiká se, že jen blbec udělá dvakrát stejnou chybu. Tak jen dále podávejte germánům pravici k usmíření a věřte, že vám z ní něco zbyde. Možná jste si všiml, že kromě krokodýlů tam byl i někdo v temném průjezdu. Na téhle analogii se vám taky něco nezdá? A na závěr, myslíte, že někdo z diskutujících tu má k danému tématu osobní zkušenost?
0/0
9.7.2002 18:42





Najdete na iDNES.cz