Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pes opět útočil, zranil chlapce a strážníka

Kladno zažilo další útok psa na lidi. Naposledy tu v dubnu vlčák prokousl hrdlo malému chlapci. Tentokrát to byla brazilská fila, která napadla třináctiletého chlapce a strážníka. Hocha zranila lehce, strážník skončil s vážnými zraněními v nemocnici. Přivolaní policisté filu třemi ranami na místě zastřelili. Majitel psa bude zřejmě obviněn.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Ferda

Jakým způsobem byl tento majitel psa zodpovědný ?
To je oblíbený postoj pejskařů : "nekecejte nám do toho, my jsme za psy odpovědní !" Vážení pejskaři, nejste odpovědní, jste nezodpovědní !  
0/0
9.7.2002 9:02

tmavomodra

Majitel je za svého psa plně zodpovědný,
Doufám, že majitel psa bude potrestán.  Právě proto, že měl psa pouze 10 hodin ho měl mít zajištěného minimálně na vodítku. Možná by bylo též dobré, aby útulky vydávaly některé psy pouze zkušeným chovatelům, nebo výcvikářům.  A také by bylo dobré, kdyby byl pokutou potrestán ten, kdo psa opustil a tak se pes ocitl v útulku! Je to nezodpovědnost.
Podle mně není problém chovat psa i ve městě. Vždy je to věc zodpovědnosti za zvíře a to v plném rozsahu. Nejenom zodpovědnost ve směru zajištění psa ( ovladatelnost, vodítko ), ale také zodpovědnost vůči zvířeti. Každý, kdo si pořizuje psa by měl zvážit, zda má pro jeho chov odpovídající podmínky, dostatek času a trpělivosti na výchovu a výcvik.
Po prázdninách se opět útulky zaplní, protože rodiče svým dětem pořídí psa za vysvědčení, přivezou si štěně od babičky z venkova... to je také nezodpovědnost. Rodiče, řádně si to rozmyslete!
 
  •      Po chodníku   veď člověče svého psa na vodítku. Pokud máš psa ovladatelného, pak ho můžeš vést bez vodítka u nohy. Jestliže je tvůj pes nevychovaný a mohl by obtěžovat kolemjdoucí, nasaď mu též košík.
  •     V MHD a tam, kde je velká koncentrace lidí psovi raději též nasaď košík. Nikdy nevíš, zda mu někdo nechtěně nešlápne na ocas, nebo na packu.
  •     Nikdy nedovol svému psu, aby obtěžoval lidi, nebo jiná zvířata a to kdekoliv. Věc je jiná v případě, že cizí člověk projeví zájem o kontakt s tvým psem. Pokud máš psa, který se rád pomazlí s cizími a oni s tím souhlasí, dovol mu to.
  •     Vždy ukliď po svém psu to, co z něho vypadne. A to nejen na chodníku, ale i v parku. Nezapomeň, že i ty můžeš být unavený a budeš si chtít sednout na trávník.
  •     Člověče, dětskému hřišti a pískovišti se vždy vyhni obloukem.
  •     Pokud uvidíš malého človíčka, vždy si psa přivolej a nedovol, aby človíčka vystrašil, nebo porazil. Nezapomeň, že se človíček může psů bát a ty ho v tom svým jednáním můžeš jen utvrdit. Pokud si chce človíček tvého psa pohladit, nejprve zvaž, zda má pes o bezproblémový kontakt zájem. Pokud ano, velkého psa nejlépe polož a tím zajistíš, aby   človíčka nepovalil. Vždy dbej na bezpečnost človíčka i psa. Neustále musíš mít situaci pod kontrolou.
  •     Nezapomeň, že je třeba slušnosti a ohleduplnosti nejen k lidem a človíčkům, ale také k ostatním zvířatům. Pokud vidíš   jiného psa na vodítku, nebo u nohy, svého si též zavolej a nedovol, aby ho obtěžoval. Nikdy nevíš, jaký má pán psa k tomuto důvod. Pes může být nemocný, příliš dominantní, bojácný, nevychovaný, nebo je veden člověkem, který ho příliš neovládá. Není to jen slušnost, ale také ochrana psa, kterého potkáš a ochrana psa tvého.
  •     Nedělej nic, co by mohlo vyvolat nepříjemné vzpomínky na setkání s tebou a tvým psem, na to vždy pamatuj.
  •     Pokud na svého psa člověče nestačíš, neumíš ho vychovat a neovládáš ho, pak se nad sebou zamysli. Takového psa raději z vodítka pouštěj pouze tam, kde nemůže natropit žádnou škodu.
  •     Nezapomínej, že každému psu je třeba se dostatečně věnovat, dopřát mu dlouhé procházky , hrát si s ním a zaměstnat ho. Pak bude spokojený a nebude myslet na lumpárny.
  •         Člověče, pamatuj, že jsi plně zodpovědný za zvíře, které k sobě připoutáš.
  • 0/0
    8.7.2002 12:38

    blond

    Re: Majitel je za svého psa plně zodpovědný,
    TO JE TO HLAVNÍ, CO ŘADA LIDÍ NEMŮŽE POCHOPIT. NEJEN CHOV PSA JE O ZODPOVĚDNOSTI. VŮČI SOBĚ, VŮČI SPOLULIDEM, VŮČI SPOLUZVÍŘATŮM A PŘÍRODĚ VŮBEC. AŽ TO POCHOPÍME, UBYDE ZBYTEČNÝCH TRAGÉDIÍ. POŘÍDÍT SI PSA, JEŠTĚ K TOMU Z ÚTULKU, PŘIVÉST HO DO NEZNÁMÉHO PROSTŘEDÍ A NECHAT HO TAM SAMOTNÉHO, TO MŮŽE NAPADNOUT JENOM ....CHUDÁK PES, CHUDÁK STRÁŽNÍK A MAJITELI TREST ZA BLBOST.
    0/0
    8.7.2002 14:26

    Marika

    Re: Majitel je za svého psa plně zodpovědný,
    Bravo, bravo, bravo!
    0/0
    10.7.2002 1:21

    Kaslova Zuzana

    Tvrdý trest
    Jako majitelka psa, doufám že majitele tvrdě potrestají. Není vůbec polehčující okolnost, že měl psa jen 10 hodin. Pokud si člověk pořizuje psa, tak si o něm něco má zjistit a zabezpečit ho tak, aby nemohl nic způsobit (vodítko, případně koš). Kdybych si z útulku vzala psa velikosti telete, tak bych ho nějakou dobu nejenže nepustila z vodítka mezi lidi, ale s největší pravděpodobností bych mu nasadila i košík. Majitel má svého psa opravdu dobře zvládat, než ho pustí a i u toho by měl přemýšlet a nepouštět psa všude. Měl by vyhledávat místa s nízkou frekventací lidí. Mě nedělá problém mít na sídlišti psa na vodítku a vůbec mi nedělá problém s ním jít někam na louku nebo do lesa. Když jsem si ho pořizovala tak jsem velice dobře věděla co slušný člověk má dělat, když se pohybuje mezi ostatními lidmi se psem. Takže uklízení, vodítko, naučení psa, že auta, fasády, ploty apod. se neochcávají, neštěkání, jasná identifikace, placení poplatků a výcvik je samozřejmostí. Každý kdo si psa pořizuje si musí uvědomit, že je spousta lidí co o jeho psa opravdu nemá zájem a podle toho by se měl také chovat. Možná by pomohl takový řidičák na psa bez kterého by si nikdo nemohl psa pořídit a také poviná identifikace čipem.
    0/0
    8.7.2002 9:55

    Helena

    Čím víc poznávám lidi, tím víc mám radši psy...
    "Ale Bohoušku, nesmíš věřit všemu, co říkají v televizi..." resp. co píšou v novinách. Dle info z televizních zpráv, fila zranila chlapce, když přeskakovala plot při útěku. Blbá náhoda. Prostě na něj omylem spadla. A pokousaný policista? Je mi ho líto, přeji brzké uzdravení. Ale policisté nejsou cvičeni k odchytu  zaběhlých psů? Asi by měli být. A k běžné výbavě nepatří pistole s uspávacími náboji? Asi by měla patřit. Určitě bude mnohem bezpečnější, když policisté budou zneškod'novat psy v takovýchto případech spíš uspávacími náboji než ostrými. Nejen kvůli těm psům, ale taky kvůli nám ostatním lidem. A co se týče volně pobíhajících psů? Stokrát radši projdu večer v parku kolem volně pobíhající fily bez košíku než kolem chlapa. Z lidí a z jejich zloby a zášti a nenávisti mám strach. Ne ze psů. Bojím se lidí. Hlavně těch hloupých. Hloupých lidí je ale hodně a zcela vyhnout se jim nelze. Naučila jsem se tedy s takovýmito lidmi vycházet. Jiní lidé se bojí psů. Chápu. Taky by se ale měli naučit s nimi vycházet, nebo je alespoň tolerovat. Psů je na světě mnohem míň než lidí, takže hloupí lidé to budou mít jednodušší. Taky si myslím, že při setkání se psem by lidé měli přemýšlet. Nikoho by nenapadlo stoupnout si za koně. Každý ví, že by ho mohl kopnout. Nikoho by nenapadlo sahat co já vím třeba krokodýlovi do tlamy, protože každý ví, že by ho mohl kousnout. A všichni vědí, že cizí pes je může pokousat, ale to už se lidé nechovají se zdravým rozumem. S manželem máme dva velké psy a chápu, že ostatní lidé se velkých psů můžou bát a tak je nenechávám chodit k lidem. Ale nerozumím tomu když jdu se svými psy a lidé kteří kolem procházejí se snaží mé psy hladit a ještě po hlavě a navíc bez optání a jakéhokoliv upozornění! A pak mi ještě vynadají, že pes uskočí a oni se polekají!! Chápete lidi vůbec, že nemůžete vyhladit psy ze zemského povrchu? To byste už nebyli lidi, ale zrůdy. Psy tu vždycky byli a vždycky budou. Pro někoho naštěstí, pro někoho bohužel. Ale je to tak a je každého člověka právo vlastni psa ať už je to ve městě nebo na vesnici. A lidé, kteří vlastní psa by měli po svých psech uklízet, měli by uznávat, že ostatní lidi se psů třeba bojí a nechtějí se s nimi stýkat. Celé to záleží na člověku a na toleranci! Dokonalý člověk ani dokonalá společnost neexistuje a tak vždycky budou případy, kdy pes někoho pokouše ať už za to bude moct pes a nebo člověk, stejně jako vždycky budou případy kdy člověka kopne kůň a nebo zajede auto a nebo člověk ublíží člověku. A tak vy "zakazovači" psů zakážete koně a auta a lidi? Vůbec nejvíc je mi špatně z novinářů, kteří z takovýchto případů dělají senzace. Kdybyste totiž na titulní stránku novin nedali "Pes zase zaútočil..." nikdo by si ty noviny nekoupil, co? Většina lidí chce číst o neštěstích a tragédiích. A jsme zase u toho: lidi. Fuj. A pak se divte, že máme radši psy a zvířata vůbec...
    0/0
    8.7.2002 9:49

    předseda

    Re: Čím víc poznávám lidi, tím víc mám radši psy...
    Jen k tomu "máme radši psy než lidi...". Ano, oni totiž ti psy dělají to, co po nich chcete, a chovají se tak, jak Vy chcete (nebo alespoň mohou), kdežto lidi nikoliv - z tohoto pohledu je to logické.
    0/0
    8.7.2002 17:10

    zvěrokleštič

    Re: Čím víc poznávám lidi, tím víc mám radši psy...
    kupte si Procyon lotor ............haf,haf...
    0/0
    10.7.2002 0:07

    Marika

    Re: Re: Čím víc poznávám lidi, tím víc mám radši psy...
    Odkdy 'zveroznalec' doporucuje domestikovani divoke zvere?
    0/0
    10.7.2002 1:17

    Ferda

    Psí vyhláška v Praze http://www.praha-mesto.cz
    Pokud chcete přispět k diskusi o volném pohybu psů v Praze, která má být podkladem k vyhlášce o psech, klikněte na  http://www.praha-mesto.cz, tam zvolte diskusní klub/na dané téma a vyberte Diskuse na téma psí vyhláška ... . Je to fakt humus co ti pejskaři žvaní ve světle těchto tragédií. Nedejte se a bijte do nich. Nejlepší by bylo sepsat nějakou petici.
    0/0
    8.7.2002 1:13

    demokrat

    "majitel"fily
    Když si 21-letý debílek vezme z útulku dospělou filu, už to je důkaz jeho blbosti. A za blbost se platí. Takžemu přejme přiměřený trest. 
    0/0
    6.7.2002 6:43

    KIKINA

    Všichni čoklové by zasloužili postřílet.
    0/0
    5.7.2002 12:21

    František Dobrota

    Re:
    Ty taky ty pičko !!!
    0/0
    5.7.2002 12:23

    Lukas

    Re:
    ty pizdo, bez se zahrabat, ale predtim , doufam, ze te nekdo zastreli!!!!!!!!!!!!!!
    0/0
    6.7.2002 21:11

    Suck

    Re:
    To ty by jsi potrebovala poradne proplesknou aby jsi si uvedomila co vubec vypoustis z huby!
    0/0
    8.7.2002 7:12

    Robos

    Prakticky k sebeobraně
    Koupil jsem si radši pepřák, protože často chodím parky, kde je spousta punkerů se psy (oboje bez vodítka a náhubku). Doufám, že pepřák čoklovi vysvětlí, aby šel okusovat někoho jiného :-/
    0/0
    5.7.2002 12:12

    cocik

    Re: Prakticky k sebeobraně
    doporucuji spis sedmnactku Glocka :)
    0/0
    5.7.2002 14:44

    Martin

    Kousani
    myslim ze resenim by bylo obcas pokousat nejakyho psa, aby vedeli, ze to boli. Reknou si to mezi sebou a nechaji toho
    0/0
    5.7.2002 11:51

    God von Heaven

    Čoklové do města nepatří
    Pes patří na vesnici nebo alespoň k domu se zahradou. Ve městě a speciálně na sídlištích nemají psi co dělat. Problémy začínají už všudypřítomnými exkrementy, přes rušení nočního klidu až po otřesné případy napadení člověka. I z hlediska psa musí být přežívání v podmínkách bytu, bez možnosti pravidelného výběhu, doslova týráním. Dalším problémem jsou někteří chovatelé /častěji chovatelky/ psů, kteří v sobě objeví tolik zoofilního cítění, že zcela převrátí svůj žebříček hodnot a pes se pro ně stane přítelem, manželem a co já vím čím ještě. Když se pak přihodí neštěstí jako teď, tak samozřejmě podle těchto zoofilů za všechno může napadený člověk, trochu snad i majitel, ale v žádném případě ten hodný pejsánek. Všechny je postřílet, čokly i s jejich zoofilními majiteli, a bude konečně klid. Ono by stačilo, kdyby obec měla pravomoc ve svém katastru zakázat chov některých zvířat. Komu by se to nelíbilo, musel by se přizpůsobit nebo táhnout do hajzlu.
    0/0
    5.7.2002 1:54

    dog

    Re: Čoklové do města nepatří
    ... jsem majitel psa, dovedu se o něj postarat, pes má, co potřebuje, nikoho nenapadá, nikoho neobtěžuje, nedělá nepořádek, nikomu nevadí. Nejsem žena, a přesto mám svého psa raději než (bohužel) řadu lidí, s nimiž jsem se setkal. Takže - najdi si mě, a postřílej mě a nám podobné i s našimi psy, abys měl konečně klid. (Pokud ti to ještě nikdo neřekl, trpíš těžkou poruchou osobnosti; pokud tomu nevěříš, nech si udělat pár vyšetření, a dozvíš se to).
    0/0
    5.7.2002 9:33

    Vykuck

    Re: Čoklové do města nepatří
    Si osel.Kapišto?
    0/0
    5.7.2002 10:47

    Lukáš

    Re: Re: Čoklové do města nepatří
    Ale to neni osel to je vykastrovanej bejk a jeste neco navic.napr.p.c. k.u.a z.r. p.t.a.
    0/0
    5.7.2002 11:08

    klóda

    Re: Čoklové do města nepatří
    Souhlasím s Vámi, ačlkoliv proti psům osobně nic nemám, myslím si, že chov některých opravdu nebezpečných ras by se měl zakázat. Těm, kteří tak zarputile hájí tyto druhy psů přeju, aby jim nebo někomu z jejich rodiny takový pejsánek skočil po krku a pořádně s ním zatřepal. Oni by potom jistě změnili názor. Stát se to může každému. stačí, když zrovna budete mít smůlu a půjdete kolem domu, kde náhodou někdo nedovřel dveře. Takže v ohrožení jsou všichni i Ti co zarputile hájí své habány.
    0/0
    5.7.2002 15:27

    Suck

    Re: Re: Čoklové do města nepatří
    Milá Klódo, to neni vina psů, že útočí na lidi, je to z mnoha podnětů ale nekjčastějším problémem je neschopnost paníčka se o psa postara a vychovat ho, tak aby si tohle nikdy nedovolil bez pokynu jeho autoriti, tj. pána.Když si už někdo chce pořídit bojové plemeno psů musí počítat i s tímhle, ale šáhněme si na srdce že v dosti případech není čistě na vině, z útoko na člověka, jen pes, když se vydráždí, je samozřejmé že vylítne, takže proč z těhto útoků vinit psy, páníček za to může, ten se má potrestat za svou neschopnost.
    0/0
    8.7.2002 7:22

    Pokemon

    Majitel je zmrd a s tim se da tezko neco udelat. To neni vina psa
    0/0
    4.7.2002 23:23

    Stalker

    ?? Proč to někde jde a někde ne??
    Názory všech se dají jakžtak pochopit, někdo je naštvanej, někdo lituje psa svaluje vinu na člověka. Nechci posuzovat tohle ale..... Navštěvuji různé akce a mezi nimi i techno party a různé setkání lidí. Na všech těchto setkáních se pohybují stovky a někdy i tisíce lidí mezi kterýma pobíhají volně psy. Starají se sami o sebe poznávají jiné psy. Nikdy jsem nezažil případ že by pes na těchto akcích způsobil konflikt s člověkem.... čímpak to asi bude? Jednoduchá odpověď. Psy jsou prostě zvyklý se pohybovat mezi cizími lidmi předvídat nebezpečí a vyhnout se mu. Jsou zvyklý na společenství lidí a na kontakt s nimi. Proto se nedivím, že vlčák který je zavřený celý život na dvoře prokousne hrdlo klukovi s klacíkem protože si to vykládá jako útok. Nedivím se že fila napadne strážníka, který jí chce vzít na nějakou tyč. Nehledě na to že je čerstvě puštěná na svobodu. Závěr zní: všechno je to v lidech a v jejich výchově psů. Lidi by měli být tolerantní k sobě a k druhým... ovšem tato tolerance oboustranná tady chybí. Proto vznikají tyto konflikty a neštěstí. Všem pokousaným přeju brzké uzdravení a lepší zkušenost s chlupatou rasou. A všem pejskařům vzkazuji: Snažte se předvídat nebezpečí, protože jenom tak lze předejít neštěstí.
    0/0
    4.7.2002 22:01

    zvěrokleštič

    HAF
    mám pocit,že mezi "pejskařkama"se to hemží frigidkama těžkýho kalibru.HOLKY,hlavu vzhůru,svět nejsou jen pejsci,psíci,pejsáčci,rafani apod.S pozdravem Váš HAFI´K
    0/0
    4.7.2002 21:36

    novotna

    Re: HAF
    jsou tu ale i takoví chudáci jako ty!
    0/0
    4.7.2002 21:43

    Tommmy

    Re: Re: HAF
    Co udela divka kdyz ztrati pritele nebo si neumi narazit chlapa. PORIDI SI PSA!!!!!
    0/0
    7.7.2002 8:22

    antipes

    pokutovat
    páni policisté úplně chápu to, že jsem dostal pokutu 500,-kč ,když jsem stál na zákazu stání. Nebylo by občas dobré vzít si pod lupu i tuto problematiku vypálit pár pokut, těm připitomělím (některým) majitelům psů, kteří přímo ohrožujou životy především malých dětí skrz své tzv. miláčky????
    0/0
    4.7.2002 21:23

    sasha

    Re: pokutovat
    Takze pane antipes, ted se vyhnu uplne debate o psech. Jezdis autem a stojis v zakazu stani. Tvy auto smrdi, dela hluk, je to v podstate nebezpecna zbran, ktera v nasi male republice zabije asi 1200 lidi rocne a dalsi desitky tisic zmrzaci. I tvy auto zpusobuje dopravni zacpy, ktery nas vsechny vyjdou na pekny prachy, protoze v nich zbytecne travime cas, kterej by se dal vyuzit jinak, napr. ekonomickou aktivitou. Kdyz parkujes svy auto, zabiras cast verejnyho prostoru, kazdej je musi obejit, proste odlozis svou spinavou protezu a je ti jedno, ze napr. pani s kocarkem mezi zaparkovanejma autama neprojde a musi je slozite obchazet. Zakazy stani tu nejsou jenom proto, aby mohli cajti vybirat pokuty. Jsou na mistech, kde by napr. zaparkovany auto mohlo branit ve vyhledu dalsim ucastnikum dopravniho provozu a zpusobovat tak nebezpecny situace. Ja osobne nevim na kterou stranu sporu o psy se postavit, ale pokud bych naky stanovisko nasel, rozhodne bych neargumentoval takhle debilne. Mame snad zakazat auta, protoze "primo ohrozujou zivoty predevsim malych deti"?!
    0/0
    5.7.2002 15:55

    jan.stulc@tiscali.cz

    Pes je ochočená šelma a člověk naivní..............................
    Pro pohyb psů na veřejných prostorách musí platit zákon chránicí před případným jejich ůtokem a to zejména děti a starší lidi kteří jsou nejvíce zranitelní při ůtoku psa na lidi. Statistiky v celé Evropě jsou plné otřesných snímků a záběrů zmrzačených dětí, lidí. Deně se v Ostravě, např. v Bělském lese, hromadných dopravních prostředcích či na pěších zonách přesvědčuji o neuvěřitelné naivitě držitelů psů, kteří nemohou pochopit, že jejich miláček je schopný někomu ublížit a tak bez vodítek, náhubků jsou na procházce v těsné blízkosti dětí a všech ostatních. Přitom stačí když dítě které nemá takový rozum jako držitel psa, pejska štouchne prstíkem, klacíkem do oka, nebo kdokoliv v hromadném dopravním prostředku mu šlápne nechtíc na nohu nebo ocas. Někdy stačí když dítě hodí po psu kamínkem a neštěstí je hotové. Vidět v Bělském lese, kde žijí bažanti či srnky volně pobíhající dva nebo i tři vlčáky bez vodítek a náhubků není rovněž žádná vzácnost. Majitel je sice poblíž ale košíky má viset na opasku jako by se pohyboval po svém soukromém  pozemku. Někdy mám dojem, že majitelé těch větších psů mají radost nahánět strach lidem kolem právě tím, že jejich pes nemá náhubek nebo je bez vodítka. Tak jako platí určité předpisy pro nás všechny, kdo používáme veřejné prostranství, ať je to chovatel hospodářských zvířat nebo řidič dopravího prostředku,  musí toto platit i pro majitele psů pohybujících se tamtéž ! V poslední době jsem dokonce zaregistroval majitelé psů kteří bez vodítek jdou z psem po místní komunikaci kde jezdí auta, co by se mohlo stát ani nebudu rozebírat !!!
    0/0
    4.7.2002 21:12

    Marika

    Re: Pes je ochočená šelma a člověk naivní..............................
    Ja s vami uplne souhlasim, majitele psu musi byt zodpovedni za sve psy, o tom neni potreba diskutovat, od poklizeni po nich az po dodrzovani vsech predpisu. Pokud mate sebe mobil, proc nezavolate strazniky? Proc nevyzadujete, aby se tyto predpisy dodrzovaly? Mate take pravdu v tom, ze plno majitelu se zkratka predvadi, co maji za psa a verte mi, ze zeny to nejsou! To je typicke muzske chovani a zejmena tech, kteri maji ovcaky nebo jina velka plemana, s pudlem to nedelaji. Jsem ted na navsteve u rodinu v USA a jsem prekvapena, jaky vztah maji Americane ke psum, zadne nahubky, psi jsou vychovani, lide pratelsti a kazdy si chce aspon meho psa pohladit. Take z neho nikdo nema strach a ja toto jenom podporuji, protoze i deti tady jsou asi naucene, ze se nejdrive zeptaji, jestli mohou psa pohladit. Psy vidite vsude, maji pro ne vybehy, odpadkove kose na to, aby se po nich odklizelo a nekde i pytliky. To je ale asi typicke pro anglo-saske narody, ktere maji jiny vztah ke zviratum a naucili se s nimi zit v pohode a tak, aby to bylo prijemne pro vsechny. Je mozne, ze se narody poznaji podle toho, jaky maji vztah prave ke zviratum, at domacim nebo v divocine, a jaky maji vztah take lide mezi sebou. jenom pro zajimavost, majitelum psu se tady nerika majitel, ale mama nebo tata, coz vas muze rozesmat. Mne to trochu udivilo zpocatku, ted mne to neprekvapuje vubec, kdyz slysim majitelku psa volat sveho psa" come to mommy, darling (ano, tak volaji na sve psy) mne se to naopak libi.
    0/0
    4.7.2002 21:48

    Tom Al-Luis

    Re: Re: Pes je ochočená šelma a člověk naivní..............................
    V Americe v polovině 80. let docela vášnivě diskutovali o sérii případů, kdy lidé ve městech byli znenadání napadeni psy. Opravdu znenadáni. Tenkrát jsem poprvé slyšel slovo pitbul. Mám to z druhé ruky, z reportáže ARD z té doby.
    0/0
    4.7.2002 22:04

    Peta

    Re: Re: Re: Pes je ochočená šelma a člověk naivní..............................
    V 70. letech to byli nemecti ovcaci, v 80. a 90. letech to byli pitbulove, rotvajleri, fily, cokoliv. Neni to znenadani, je to vzdycky v lete, vetsinou v cervenci, nejteplejsim mesici vubec. A radi napadaji male kluky okolo 11 let, navic s brylemi....:) to je fakt, i kdyz to zni divne. Mali kluci jsou ve vetsim nebezpeci nez male holky, mozna i ti psi vi, ze holky jsou dusevne superiorni uz v tomto veku. Vzdycky za to mohou majitele, pokud se stane nejake nestesti, protoze nekteri psickari si mysli, ze znaji sveho psa na 100 %. Uplny nesmysl, zadny majitel psa toto nevi, vzdyt to kruci nevime ano o vlastni manzelce po 20 letech spolecneho zivota, jak to muzes vedet o psovi (navic psi jsou mnohem oddanejsi a transparentni v jejich lasce).
    0/0
    4.7.2002 22:16

    antipes

    emoce
    jsem velmi klidný člověk, ale když si někde přečtu,že nějaký pes pokousal dítě a pak si čtu příspěvky typu chudák pes....atd. začíná to ve mě pěnit. Myslím si že po útoku psa na člověka by v první řadě měl dostat majitel nakopáno do zadku.
    0/0
    4.7.2002 21:02

    Víkvěd

    Já si dávám do pusy horkej brambor, když se učím (po vzoru Vlasty Buriana) anglicky.
    0/0
    4.7.2002 21:01

    Tom Al-Luis

    Kopie příspěvku z jiné pejskařské diskuse
    Myslím, že toto by tu mělo být... Jde o kopii z jiné diskuse, paní Z.B.
    Tato diskuse dokládá pouze současný stav společnosti. Média jsou plná emocí, lidé také a řešení žádné. Přitom stačí tak málo. Mám tři děti a dva psy. Dva velké a silné psy. Je pro mně ale nepředstavitelné, že by můj pes vůbec měl šanci někoho napadnout. Mám své psy velmi ráda - kvůli specifikům, která ocení jen fanda, ale nějak nechápu ten hodnotový žebříček některých pejskařů. Argumentovat tím, že za útoky psů může dítě se mi zdá přinejmenším divné. Ano, dítě se mnohdy chová tak, že pes se cítí ohrožen a může až zaútočit. Je přece jasné, že tříletý špunt může kdykoli udělat jakoukoli nepředvídatelnou pitomost. Ale s tím přece jako majitel psa musím počítat. Než se mi podaří vychovat dítě, trvá to pár let. Do té doby musíme své i cizí děti před nebezpečím chránit. Není přece myslitelné, že svalíme zodpovědnost na děti. Já své psy také nenechám nikdy se svými dětmi o samotě - jednoduše proto, že i když mají mé děti "absolutní" výcvik v tom, jak se mají chovat ke psům, nemohou vzhledem ke svému věku a znalostem vědět o chování psů všechno. Všeobecně by měl platit zákon, že psa můžu mít pouze tehdy, když ho zvládnu. To znamená, že než si ho pořídím, musím vědět, jak ho budu vychovávat a co to všechno obnáší. Pak musím zvážit, zda na to mám vůbec fyzické a psychické schopnosti. Je nutné vědět, na jakých principech je založeno chování dominantního samce, na čem je založeno chování vůdce smečky a jak předejít spuštění obranné reakce u zvířete. Musím neustále počítat s tím, že chování našich psů se řídí instinkty - to znamená, že je musím znát. Skutečnost je totiž mnohem náročnější, než bývá člověk ochoten připustit. Tyto své schopnosti (ovládnout dané zvíře) by měl každý majitel většího (nad cca 40 cm) psa potvrdit třeba i zkouškou z ovladatelnosti (ovšem smysluplnou). Psa by pak měl vodit na veřejnosti jen ten, kdo ho skutečně ovládá. Ještě je na místě si uvědomit, že podstatou klidného soužití pejskařů a nepejskařů je vzájemné neobtěžování se. Někdo prostě nemá rád psy. Jiný se psů bojí. Co je na tom ale špatného? Svou lásku ke psům přece nemohu nikomu vnucovat. Pokud nechám žít ostatní, předpokládám, že oni nechají žít mne. Jen nevím, jak toho dosáhnout plošně. Zuzana
    0/0
    4.7.2002 20:58

    Vsem pejskomilum bych pral, aby se dostaly pod zuby nejakemu chudackovi pejskovy!!! Pice vylizane!
    0/0
    4.7.2002 20:56

    michaela

    Re: Vsem pejskomilum bych pral, aby se dostaly pod zuby nejakemu chudackovi pejskovy!!! Pice vylizane!
    p... vylízaná jste tak akorát vy, jelikož asi ani neumíte slušně mluvit!!! Můj muž byl pokousán psem již několikrát, leč opravdu pouze svou vlastní vinou!!! takže se zkuste trošku nad sebou zamyslet, jelikož podle vašeho projevu musíte být asi pěkný baraba a chuligán!! Slušný člověk totiž takový slovník nemá, takže jestli jste byl někdy pokousán, tak dobře vám tak, určitě jste si za to mohl sám!!!
    0/0
    4.7.2002 21:40

    aa000

    Re: Re: Vsem pejskomilum bych pral, aby se dostaly pod zuby nejakemu chudackovi pejskovy!!! Pice vylizane!
    ze by potrefena... :-)
    0/0
    4.7.2002 23:32

    Kamca

    Pes
    Ten, kdo chce dat psovi nahubek, tak at si zkusi dat do puse brambor. Uz vidim jak se mu krasne dycha! A tak stejne je to s psama!! To ze pes ma mit nahubek je hola blbost. Staci ze je na voditku!!!
    0/0
    4.7.2002 20:39

    Monte

    Re: Pes
    Víš Kamčo, on je pes a pes. Pokud někdo chová ostrá plemena psů, musí počítat i s tím , že je  musí příslušně zabezpečit, aby neohrozili okolí. Myslíš , že při tom minulém případu by skoro sedmdesátiletá majitelka udržela vlčáka na vodítku? Myslím, že by ji smýkal za sebou bez větší námahy.
     
    Mimochodem, jak je ve Frýdku?
     
    Monte, Praha
    0/0
    4.7.2002 21:52

    Kamčatka

    Re: Pes
    chyba už je to, když začneš srovnávat psa o člověka.
    0/0
    6.7.2002 14:30

    michaela

    nebezpeční jsou lidé a né psi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Brazilské fily chovám již řadu let. Toto plemeno potřebuje pevnou ruku . Vůbec nechápu jak si mohl nezkušený kluk vzít dospělou  filu. Já sama vlastním několik psů tohoto plemene, a všichni jsou výborně zvládnutí i bez náhubku a bez vodítka, ovšem na veřejnosti bych je taky asi bez vodítka nepustila. a taky moje heslo je, že nebezpečné jsou děti a né psi!!! Moje zkušenosti z výstav a z okolí kde bydlím!!! Takže panu policistovi vzkazuji " neotáčej se nikdy k file zády". A dětem " nechoďte k cizím pejskům, nehlaďte je a nedrážděte"!!! Pejsků a hlavně filům Mnoho štěstí při boji s hloupými lidmi!!!
    0/0
    4.7.2002 20:24

    KROKODYL

    Re: nebezpeční jsou lidé a né psi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Moje dite k cizim pejskum nechodi, vazena , ale spousta psu volne pobihajicich na nasem sidlisti naopak chodi sakra blizko k memu diteti. Verim ze mate se psy velke zkusenosti, ale jake mate zkusenosti z detmi ? Podle toho co pisete , asi dost male ze ... Je to dost smutne , kdyz zena dava psi na predni misto za deti cim to asi bude. Jen tak pod carou , mate nejake vlastni dite , nebo vam, staci tech nekolik psu ? 
    0/0
    4.7.2002 20:33

    michaela

    Re: Re: nebezpeční jsou lidé a né psi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Ja mám zkušenosti takové, že děti jsou v dnešní době nevychované a jejich rodiče také. Myslím si ,že opravdu není normální, aby děti od sousedů přelízaly cizí plot,aby si pohladily cizí psy. Na výstavách je to to samé a rodiče se jen hloupě usmívají a a mají blbé připomínky, když jejich dítě okřiknete. Nicméně s vámi souhlasím, že na sídlišti volně psi pobíhat nemají. Je ale nutné, aby byl každý případ posuzován jednotlivě, jelikož za pokousání si lidé většinou mohou sami!! I můj nanžel byl několikrát pokousán, leč pokaždé svojí vlastní vinou.  
    0/0
    4.7.2002 21:32

    Pietro69

    Re: Re: Re: nebezpeční jsou lidé a né psi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Michaelo, Vy toho pokousaného manžela nějak pořád zdůrazňujete :-) To vypadá jako by jste mu to pokousání snad přála. Nebo nebyl manžel poslušný a poslala jste na něj pejska? :-)) Při Vaší pitomosti bych tomu i věřil.
    0/0
    4.7.2002 21:54

    gogo

    Re: nebezpeční jsou lidé a né psi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    rád se otočím k vaší file zády...už jen kvůli tomu, abych jí ustřelil hlavu lugerem...jde to skvěle...
    0/0
    4.7.2002 21:19

    novotna

    Re: Re: nebezpeční jsou lidé a né psi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    ty homosexsuále , já potom tobě uřežu toho tvého směšného ..... a nacpu ti ho do tlamy!!! A pevně tomu věř!!!
    0/0
    4.7.2002 21:48





    Najdete na iDNES.cz