Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Marvanová odešla z vedení strany

Šéfka US-DEU Hana Marvanová rezignovala. Předsednictvo chce i po její demisi jednání o nové vládě úspěšně dokončit, řekl místopředseda strany Ivan Pilip, jenž je pověřen vedením. Marvanová nesouhlasí s vysokým deficitem rozpočtu, na němž se dohodla Koalice s ČSSD. "Je to zadlužování země, se kterým se nemohu smířit," řekla iDNES. Jako poslankyně ovšem bude vládu podporovat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

venda benda

...
no a co ma bej...si muze delat co chce...ja bych taky odesel, kdybych si nahrabal ...
0/0
8.7.2002 0:26

Jiří

stádosmlouva 101
Opoziční smlouva řešila politickou situaci obsazením vládních postů členy vítězné strany a postů spojených výhradně s kontrolou moci výkonné členy druhé úspěšné strany. Kolik bylo kolem toho povyku, se už jaksi zapomnělo. Dnes se podobná situace řeší naopak "standardně" - namísto opoziční smlouvy tu máme chystanou "stádosmlouvu 101" - držením vlády vítězné strany za vládní posty pro neúspěšnou koalici. A to bez možnosti socialisty významně korigovat. Až tam dospěla česká pravice, malá ale naše!
0/0
7.7.2002 23:33

Volič ČSSD!

Nevolte už nikdy uhelné sklady!
Vy hnusný unionistický rozvracečský kundy, podívejte se, kam jste přivedli naši zemi. Ne soudruha "Profesůrka", ale Hitlera na vás. vaclav_cvrcek@hotmail.com
0/0
7.7.2002 14:59

Jura

Ještě drsnější je, Adame, co se chystá s podporou US
s podpisem všech poslanců koalice. V ramci dohody o tempu snižování deficitu veřejných financí naplánovali deficit 620 000 000 000 Kč za funkční období. I za tohle může Klaus?
0/0
6.7.2002 16:44

Kal

Re: Ještě drsnější je, Adame, co se chystá s podporou US
Kontrolní otázka Juro: Víš které položky (nebo co)  tvoří deficit státního rozpočtu?
0/0
6.7.2002 17:01

Jura

Re: Re: Ještě drsnější je, Adame, co se chystá s podporou US
Vím, ale ve skutečnosti je to v podstatě jedno. Všechny dluhy se úročí a musí se splatit. A i kdyby zadlužení vedlo k růstu, kde je zaručeno, že procento zisku z dluhem zaplacených investic bude větší než úroková míra. Většina dluhu však nejde na investice, viz text návrhu smlouvy na idnes. Zajímavý graf o tom, jak roste deficit viz: www.patria.cz" rel="nofolow" target="_blank">www.patria.cz;group=1" target="_blank" rel="nofollow"> www.patria.cz" rel="nofolow" target="_blank">www.patria.cz;group=1
0/0
7.7.2002 0:55

Kal

Re: Re: Re: Ještě drsnější je, Adame, co se chystá s podporou US
Díky za odkaz. Chtěl bych jenom poznamenat, že příčinu rostoucího dluhu není možno hledat v momentě překročení křivky z kladných čísel do záporných Tedy v nástupu Tošovského vlády. Příčinu je třeba hledat mnohem dříve (2-3 roky před tímto trendem). Protože v ekonomice, ostatně stejně jako v i v jiných oblastech života, existuje něco jako faktor zpoždění (mezi příčinou a důsledkem). Nemyslíš Potom ta tvoje obhajoba Klause bude trochu v jiném světle.
0/0
7.7.2002 8:36

Adam

Deficit
Jen deficit 200 mld. je fakt drsnej :-( A o to horsi je, ze se o nej pricinila ODS svou podporou Zemana v minulych 4 letech. Pokud by v te dobe vyjadrili neduveru vlade, meli sanci neco zmenit, ale takhle Zeman s podporou komunistu a lidovcu rozfofroval co mohl a to jenom diky volne vstupence co mel v kapse od Klause. A diky nenavistne kampani vuci sobe navzajem pravicove strany odradili spoustu normalnich lidi, co by je asi volili, a prihrali hlasy komousum. Ale v ODS jakozto ceske hlavni extremisticke strane se uz asi nenajde zadny poctivy politik s vlastnim nazorem - takovi totiz vypadli, jakmile zjistili, jake cachry jsou v ODS normalni (viz treba Bohdan Dvorak) a nebo byli vystvani, protoze si mysleli neco jineho, nez Vudce. US nema jedinyho vyraznyho politika a tak taky tezko neco zmeni. Marvanka aspon udelala gesto a ukazala, ze se nechce nechat dotlacit do neceho, v co sama neveri. A to, ze chce vladu podporit, je zcela spravne - dulezite bude, jak se bude hlasovat o budoucich statnich rozpoctech. A vubec by nebylo spatne gesto, kdyz by jini budouci ministri US, pri nesouhlasu s budoucimi rozpocty taky rezignovali. V te dobe bude snad Klaus uz prednaset svoje nazory na Slovensku u kamarada Meciara a tady se zacnou zase domlouvat duveryhodni skutecne pravicovi politici ...
0/0
6.7.2002 15:18

mihal

koalice
naprosto nesouhlasim s tim že ČSSD se paktuje s US-UHELNÉ SKLADY  a Křestany, není to tak dlouho co jsme meli moznost videt co dokázali křestani krasně za pomoci ods privatizovali co mohli...a us...odpadiste zkorumpovanych a pouzitych politiku z ods no fuj to už bych lepe stravil CSSD a ODS za kterych to pomerne fungovalo nebo udelat zmenu CSSD a KSC prece jenom je rozdil mezi 3 nejsilnejsi stranou a 4.........   
0/0
6.7.2002 9:48

jirka

Havel to definitivne projel se svou podivnou teorii o stridani leve a prave. Vsichni do ODS, dokud je cas.
0/0
6.7.2002 9:03

Jura

Je Marvanová blbá nebo co?
Tak proč do toho jednání lezla? Přece není tak blbá, aby nevěděla o co Špidlovi jde? Proč lezla do Koaly? Proč neodstoupila, když zařízli Skůtra? To neví, že koho chce Pánbůh potrestat, tomu dá lidovce za spojence? Jestli tohle všechno nevěděla, co dělá vůbec v politice?
0/0
6.7.2002 4:54

Jiří

Re: Je Marvanová blbá nebo co?
Možná je i blbá ale aspoň má kousek cti v těle
0/0
7.7.2002 23:28

Eva Černíková

Paní Marvanovou jsem nevolila,ale mé sympatie si nyní získala
Paní Marvanová, mne přesvědčila, že nevstoupila zpět do politiky z mocenských důvodů. Škoda, že nechce spolupracovat s ODS, zrovna jako její kolegové s Unie svobody. Protože to je důvod proč už tady čtyři roky máme a asi další čtyři roky budeme mít levicovou vládu.
Někdy mám dojem, že si to Unie svobody neuvědomuje. Proč vlastně vznikla druhá pravicová strana, která má navíc tak podobný program a náhled na politickou situaci. Ve světě neexistuje politická strana bez poskvrny a skandálu menšího či většího. Zrovna tak, jako neexistuje člověk čistý bez jediného šrámu. ODS udělala mnoho chyb, tak jako ostatní, ale proč se pravice hádá a kvůli bojům mezi sebou se třetí směje - vládne.
Usmiřte se, zapomeňte na křivdy mezi sebou a myslete na to proč by jste v politice měli být. Je to služba občanům - voličům. Myslete na blaho téhle země. Dělejte podle vašeho svědomí to nejlepší co pro tuhle zemi můžete udělat. A jestli je to v tuhle chvíli spolupráce a údajně arogantním, povýšeným, diktátorským Klausem, udělejte to. SPOLUPRACUJTE.
 
0/0
5.7.2002 23:46

AD

Havel je spokojeny!
Pan prezident volební zisk komunistů označil hned po volbách jako takový normální výkyv doleva, zcela běžný ve všech demokraciích. Je-li s tímto stavem spokojen on, jakožto arbitr morálky, pravdy a lásky, pak zajisté není na místě pochybovat o tom, že všechno je tak, jak to má správně být. Koneckonců, vzájemná falešná lustrační osvědčení, která si vystaví socialisté s Koalicí, budou legitimizována právě jeho požehnáním. A o něm přece nikdo nepochybuje, on přece komunisty na Hradě zásadně nepřijímá a nikdy s nimi nejedná, že 
0/0
5.7.2002 19:32

Pongo

Kdeže
je neustálá kritika opoziční smlouvy. Tady se páchá nesrovnatelně větší podvod na voličích a spousta lidí ještě tleská. Programová smlouva (zajímavé, ale už i mezi unionisty pro ní běží název "prostituční smlouva") bude závazná nejen pro předsedy stran, ale budou jí muset podepsat všichni poslanci jak za socany tak za Koalu. Takže odstoupení Marvanové je jenom plácnutí do vody a divadýlko pro lidi. Podpisem "prostituční smlouvy" se zaváže ke spolupráci (a tedy i hlasování) se Špidličem. HANBA, HANBA, HANBA
0/0
5.7.2002 16:26

monty

Před Marvanovou smekám
odejít z čela politické strany a od slibovaných funkcí ve sněmovně kvůli zásadovosti a neochotě zradit svého voliče je v české politice zcela kuriózní postoj. Při minulém jednání o vládě se ho držel i Jan Ruml, který slíbil voličům, že se sociální demokracií do vlády nepůjde a slib dodržel. Což politologové svorně označili za vrchol hlouposti. Mimochodem Marvanová řekla, že vládu podpoří v proevropských krocích. Což šílený rozpočtový deficit určitě není. Takže uvidíme...
0/0
5.7.2002 15:53

monty

Re: Před Marvanovou smekám
Malá korekce - teď jsem se dočetl, že Marvanovou US nominuje přesto na mítopředsedkyni sněmovny. Doufám, že svým méně zásadovým kolegům nehodlá dělat fíkový list...
0/0
5.7.2002 16:05

Pongo

Re: Před Marvanovou smekám
Každý poslanec za ČSSD i Koalici bude podepisovat smlouvu, ve které se zaváže ke spolupráci a společnému hlasování. Tak kde tedy vlastně zůstala ta pravicovost?
0/0
5.7.2002 16:28

Eva

Don't Cry For Me Argentina
Já bych doporučovala, neztrácet čas diskuzemi a jít se učit jazyky. Cyrda bude ministrem zahraničí, drží koryto a už ho nepustí.Takže zbývá učit se německy v oblastech bývalých Sudet a latinsky, protože zbytek připadne katolické církvi. A nebo španělsky až se Špidlou v čele dopadnem jak v Argentině. Krok pí Marvanové bych chápala v případě kdyby řekla, že není ochotna tuto vládu podpořit. Takhle je to jen plané gesto.
0/0
5.7.2002 14:17

JM

Aby se vlk nazral a Hanka zustala cista
Toto gesto je sice zajimave, ale je opetovnym prikladem intrikanstvi clenu US. Intriky a fales provazely tuto stranu uz pri jejim vzniku (Hrdinske vystoupeni Pilipa a Rumla proti Klausovi v dobe jeho nepritomnosti).  Program zalozeny pouze na kritice ODS za oposmlouvu a nyni jsou vsichni natreseni na vladni posty. (To co predvadel Pilip to nema obdoby). A ted to nadherne gesto. Marvanova odstoupi, jelikoz se ji nelibi zadluzovani zeme. Az potud rozumne. Jenze hned nasledne prohlasi, ze CSSD muze pri zadluzovani s jejim hlasem pocitat. Odtud unionisticky pokrytecke. Jdete do pr...
0/0
5.7.2002 14:03

celestýna

Re: Aby se vlk nazral a Hanka zustala cista
Osobně v tom žádnou intriku nevidím, to je jen Váš subjektivní názor a můj je takový, že nemáte pravdu. Znáte ji snad osobně, že si to takto komentujete?
0/0
5.7.2002 15:11

Michal

Krok, který postrádá logiku!
     Nevím, co nám chtěla Hana Marvanová svou rezignací dokázat. Tento krok bych ocenil za situace, kdy by současně paní expředsedkyně odmítla nový vládní program i během hlasování o důvěře vlády. Avšak v případě snahy se od něj distancovat a zároveň deklarovat vyjádření podpory pro budoucí kabinet nemohu nalézt v tomto činu logiku. Podobných zbrklých, nelogických a nedůsledných kroků jsme se od paní Marvanové dočkali již mnohokrát. Pokud nechce ztratit tvář, měla by své budoucí politické plány spojit s dnes již jedinou pravicovou silou v zemi - s ODS. I  to však paní expředsedkyně odmítla pro údajný "euroskepticismus" občanských demokratů. Tento klacek a holý nesmysl, kterým tak rádi před volbami politici koalice tloukli ODS, měl sloužit pouze pro zdůvodnění spolupráce s ČSSD. To, že Hana Marvanová používá tuto rétoriku i po volbách je důkazem skutečné absence logiky.                                                                             Michal Stieber, Praha
                                                                         
0/0
5.7.2002 12:41

dańový poplatník

Re: Krok, který postrádá logiku!
Je videt že jseš blbej jak tágo a nevýš vůbec vo co gou!!!
0/0
5.7.2002 13:04

Červený Trpaslík

Hančo
Vyser se na politiku a běž si pořádně zašoustat,to tě uklidní
0/0
5.7.2002 12:21

Lukas

Re: Hančo
presne tak!!!!!jeji manzel se uz musel doma delat sam, ale ted, kdyz to zapichla, tak si uzijou dosytosti.aspon tak trochu poopravi ten nas celorepublikovy koeficient.takze budem mit vic a vic faganu.tak ujednano HANICKO, od ted uz zadny DUREX.
0/0
5.7.2002 14:17

klóda

Re: Re: Hančo
Asi taky přemýšlíš jen tím, co máš v nohavicích,že?
0/0
5.7.2002 15:15

Lukas

Re: Re: Re: Hančo
no jasny
0/0
5.7.2002 19:00

josefhav

pani proevropska
v poslednim tydnu se v tisku docela dost o rozporech v US-DEU psalo a myslim si, ze bylo jen otazkou casu, kdy nekdo z vedeni odejde. odesla Marvanka. je z ni preci jenom citit vetsi pravicovost nez z dalsich clenu US. Marvanka odesla z docela dobreho duvodu, no preci jaky pravicovy politik by podporoval tak strasne rozhazovacnou politiku socialistu.
myslim si, ze to bylo ve stredu, kdy Mf Dnes zverejnila, ze socialisti planuji deficit rozpoctu naseho statu na rok 2004 na 200 mld. pri precteni toho cisla jsem nevedel, co si mam jeste o socialistech myslet. proboha zivyho, co s temi penezi chteji delat? podivejme se treba na drivejsi pravicove vlady, ktere hospodarili s vyrovnanym rozpoctem a vsichni jsme se meli slusne.
tento navrh "mensiho a nutneho" deficitu rozpoctu tak byl posledni ranou pro Marvanovou.
0/0
5.7.2002 11:58

Lukáš

DEKUJI VAM, PANI M
moc vam dekuji, ze ste odesla, bylo nacase
0/0
5.7.2002 11:26

Milic

blekota
0/0
5.7.2002 10:39

Lukáš

Re: blekota
milicu ty ses asi taky uplnej debil, ale ne vetsi nezli Kal.ty asi chodis do materske, ze neumis psat, nebo co?????????
0/0
5.7.2002 11:24

Petr Borka - Praha

Korupce na MšMT a ve VZP
Na webu Česká škola se objevil údajný článek nějakého mého jmenovce. Prohlašuji, že jedině já jsem pravým členem Balbínovy poetické strany a z řady důvodů zakládám právě Antikorupční komisi BPS! Hlavním důvodem je odhalení další části korupčního skandálu okolo firmy Medea Kultur a pana Janouška, kteří se již jednou pokusili lobbovat za firmu Unisys v soutěži o Generálního auditora pro projekt INDOŠ na ministerstvu školství. Nedopadli dobře, protože se jim nepodařilo udat tři miliony korun jako úplatek.
Teď se navíc prokázalo, že nekale ovlivňovali veřejnou soutěž o dodavatele extranetu pro Všeobecnou zdravotní pojišťovnu. Zakázku získala po zásahu pana Janouška z Médea Kultur firma Unisys, přestože její nabídku posoudili odborníci VZP jako nejméně výhodnou ze sedmi dodaných. Navíc velmi podobnou nabídku, založenou na stejné technologii, chtěla dodat firma Neos za polovinu ceny, tedy za 60 milionů korun. Celé řešení je navíc neúplné a nešťastné, rpotože se bude budovat znovu něco, co již ve VZP dávno funguje. Vítězství firmy Unisys zařídil pro pana Janouška člen správní rady pan Hübner. ten obešel všechny své koelgy a řekl jim, jak mají hlasovat. Byl i tady úplatek ve výši tři miliony korun?
Škoda, že se ministryní školství stane Petra Buzková, protože pan Janoušek je její kůň a dozajista bude podporovat korupci při zadávání dalších soutěží na MŠMT.
Petr Borka jediný pravý "Balbín" Balbínova poetická strana
0/0
5.7.2002 8:56

celestýna

Re: Korupce na MšMT a ve VZP
Myslím, že pokud bude ČSSD podporovat korupci, bude to začátek jejího konce. Dopadne jako ODS. Aspoň v to pevně věřím, že lidé si konečně uvědomují, že se můžou lidí, kteří hájí své a ne jejich zájmy ve volbách zbavit. Jako na to teď jistě překvapeně zírala suverénní ODS.
0/0
5.7.2002 9:05

Kal

rozpočet
Vzkaz pro Janovana - Píšeš, že:"špidla nerozumí ekonomii" - A co ty Janovane ty ekonomii rozumíš? Nepochybně sis nastudoval mnoho pouček a přečetl pár knih. Realita je ale vždy jiná a snažit se slepě uplatňovat ekonomické poučky je mnohem nebezpečnější než to v kterém okamžiku se začn e splácet dluh. Píšeš dále, že v 35 budeš splácet pořád dluh. A co nabízíš ty, resp. pravice - recepty v jejichž důsledku budeme mít sice "vyrovnaný STÁTNÍ rozpočet" ale většina z nás bude mít svoje OSOBNÍ rozpočty v mnohem větším deficitu než je má dnes. Nebo myslíš, že školné, nájemné (plně deregulované), "povinné" penzijní připojištění, přímé platby u lékaře apod., pokryješ bez toho aby ses "po uši" zadlužil?
0/0
5.7.2002 7:38

volic

Re: rozpočet
No ty jseš ale debil. Ale nejhorší je, že dohromady se všema voličema socanů. Vy dělat nebudete, ale zato budete pořád natahovat ruku. 
0/0
5.7.2002 10:06

Petr

Re: rozpočet
NO TY JSES ASI FAKT TOTALNI DEBIL, TY KALE. TO CO JSEM SI PRECETL ME NATOLIK ROZCILILO, ZE TI DAVAM TOUTO CESTOU ASPON VELKOU FACKU. JSES HNUP. KDYBY JSI TY VEDEL DOMACNOST TAK JAK TO DELA CSSD, TAK BY JSI SI ASI MUSEL ZA NEKOLIK MESICU VZIT MYDLO A PROVAZ A VYRAZIT DO LESA. ALE TREB JSES TAKOVY VUL. ASPON PODLE TOHO TVEHO PRISPEVKU. PRVNI SE ZADLUZ TY. KAZDY MESIC SI PUJCUJ VIC A VIC A ZA ROK SPLACES NAD VYDELKEM. A TAK TAKY SKONCI NASE REPUBLIKA. JE TO CESTA DDO PEKLA.
0/0
5.7.2002 11:13

Lukáš

Re: Re: rozpočet
Petre nerozciluj se, Kal za to nemuze, on se tak uz narodil, zadluzenec blbej.
0/0
5.7.2002 11:21

malý

Re: Re: Re: rozpočet
No, ja bych zase řekl, že zmanipulovaní panem V.K: a jeho pohunky i novinářskými jste vy, ne Kal. Co dovedou nám přece za 5. let neomezeného vládnutí už ukázali, nebo ne? A když to srovnám ze socanama, tak co je menší zlo?
0/0
5.7.2002 11:44

Kal

Re: Re: Re: rozpočet
Pánové, vy jste se asi špatně vyspali. Chtělo by to trochu méně HYSTERIE a více ARGUMENTU - pokud to svedete. 
0/0
5.7.2002 11:51

Michal

Re: rozpočet
Přesně podle rčení: Bližší košile, než kabát. Já si naopak myslím, že když se sníží jak příjmy (sníží daně), tak výdaje (omezí se výplaty soc. dávek, kromě důchodů a částečně podpory v nezaměstnanosti a nemocenské, omezí se počet státních úředníků, omezí se podpora st. podnikům, které by měly být podle příslušného zákona dávno v konkurzu...) st.rozpočtu, tak to společnosti jenom prospěje. Lidé, aspoň většina, utratí své peníze, které jim navíc zůstanou,  daleko efektivněji, než stát. To je fakt, jenže hodně lidí má z toho strach, má strach z odpovědnosti za svoje výdaje, a proto se skrývá do ochranářské náruče státu, i když je to ve skutečnosti mnohem dražší, než kdyby se o sebe postarali sami. Pokud si četl návrh zákona o školném na VŠ, tak moc dobře víš, že tam byla bohatá záchranářská síť pro sociálně slabší studenty. Deregulované nájemné už dnes stejně je, např. v případech, kdy se načerno pronájímají st. byty, takže by se trh s byty pouze narovnal, majitelé domů by stejně byli nuceni stanovit takové nájemné, kolik by nájemníci byli ochotni zaplatit. Penzijní připojištění v podstatě povinné také je. Můžeš si  ho odečíst od základu daně, takže kdo není blbej, tak si ho stejně "povinně" pořídí, navíc když ti stát pak za to dá státní příspěvek. Státní zdravotnictví je v současné podobě strašně neefektivní, stačí si porovnat úroveň služeb a péče ve státní a soukromé nemocnici. Jinak, co si pamatuju návrhy pravicových stran, tak bylo navrženo, že se bude platit pouze za nadstandardní služby a úkony a některá ambulantní ošetření. Cílem bylo omezit ty případy, kdy si lidé chodí pro neschopenku a léky pouze kvůli tomu aby mohli např. jet na chatu o den dříve nebo si doma vymalovat. Pokud by za takové oštření platili, tak by si to asi rychle rozmysleli. Na poslední otázku odpovídám ano, i když se můj příjem pohybuje těsně nad celorepublikovým průměrem.
0/0
5.7.2002 13:36

Bob

Marvanová nám lže
tvrdí-li, že odchází kvůli velkému státnímu deficitu a současně ujišťuje, že vládu podpoří. Vadí-li jí velký deficit, nemůže podpořit hlasování o rozpočtu a vláda padne. Hanko, nedělej z nás blbce
0/0
5.7.2002 6:28

Papuch

Předčasné volby
Taky očekáváte předčasné volby? Já bych je přivítal.
0/0
4.7.2002 23:20

PoIák

Re: Předčasné volby
Néé, jen to ne. To by znamenalo ještě víc pro komunisty.
0/0
4.7.2002 23:27

Pravičák opičák

Aramis VanHeugen
Velmi dobrý článek na téma „pravice a levice v ČR“ byl v jedněch NY Times z minulého týdne.
Psalo se v něm o tom, že lidé v ČR mají velmi nevyspělé a jednobarevné politické myšlení. Jako jedinou cestu vidí pravici, ačkoliv to dle základních principů teorie státu a práva nedává žádný smysl. Levicové strany házejí do jednoho pytle ke komunistům, i když to též nemá rozumné opodstatnění. (Jako házet všechno pravici k fašistům.) A poslední důležitá myšlenka ze článku mluví o tom, že Češi pořád ještě nechápou demokracii. Když vyhraje strana, která se jim nezamlouvá, začnou volat po emigraci… K tomu bych ještě dodal: Podívejte se po té diskusi – jeden nadává druhému do extremistů, o diskusi nemůže být ani řeč. Je v tom hodně drsné pravdy. Takové, jakou může vidět jen „člověk zvenčí“.
0/0
4.7.2002 22:59

PoIák

Re: Aramis VanHeugen
Něco podobnýho sem četl v Lidovkách, ale ten autor tam nebyl uveden. Díky, zkusím si od něj něco sehnat.
0/0
4.7.2002 23:30

Kal

Re: Aramis VanHeugen
Já myslím, že to s tím politickým myšlením není až tak hrozné jak se píše (třeba v NYT). K takovým závěrům jako jsou uvedeny v tom článku je sice možno dojít, ale jedině kdyby zdrojem pro analýzu byly třeba komentáře čtenářů na IDNES. Ale to není reprezentativní vzorek, protože tady mnohdy (někdy výhradně) píšou různí HYSTERICI, TRŽNÍ A PRAVICOVÍ KOMSOMOLCI apod. 
0/0
5.7.2002 6:58

Michal

Re: Aramis VanHeugen
Hmm, pokud je ten článek pravda, tak autor asi nezná výsledky voleb, jinak by nemohl napsat, že "lidé v ČR" vidí jako jedinou cestu pravici. Zřejmě si myslí, že jsou schizofrenní a když chtějí pravici, tak volí levici, příp. středové strany. Česká pravice získala kolem 25-30% hlasů, takže to asi nebude tak horké. Podle mě, když má KSČM s ČSSD velmi podobný volební program, tak to má rozumné opodstatnění házet je do jednoho pytle a pokud bych já přirovnával pravici k fašistům, tak bych pak musel přirovnat levici k anarchistům. Ale to je asi věc názoru...Jinak souhlasím, že Češi ještě pořád nechápou demokracii, ale nedivím se, nějak si nevzpomínám, že by pojem demokracie byl u nás nějak výrazně vysvětlován, dále si myslím, že 13 let je krátká doba na pochopení a uplatňování demokracie, hlavně u generace, která prožila většinu svého života v komunismu.
0/0
5.7.2002 9:45

Ludvík Košťál

Před Hanou Marvanovou smekám (otevřený dopis)
Vysoce vážená paní Marvanová, celý život činíte politické kroky ve shodě s mými představami (od disentu dodnes). Ráno 4.července, když jsem slyšel zveřejněné informace z povolebních jednání předešlé noci, nabyl jsem přesvědčení, že jste vyčerpala všechny možnosti, jak pootočit politickým kormidlem směrem, který považujete za správný (a já s Vámi), že však přesto věci směřují příliš jinam a že teď musíte odstoupit, máte-li si zachovat čistý a demokratický štít. A Vy jste to týž den udělala. Nikdy jsem nebyl v žádné politické straně (i když při zakládání Unie svobody už jsem váhal), ale pokud někdy budete ještě v čele či při zakládání nějaké politické strany Vy - hlásím se jako řadový člen a začnu platit dvojnásobné příspěvky. Naše politická scéna se pomalu (t.j. normálním tempem), ale jistě kultivuje. Vy jste toho v mých očích zatím vrcholným projevem a zároveň významnou hnací silou. Děkuji Vám. Ludvík Košťál - Praha
0/0
4.7.2002 22:58

celestýna

Re: Před Hanou Marvanovou smekám (otevřený dopis)
Řekla bych, že poté co se Koalice nedokázala domluvit a zbavila se ODY, tak tedy škoda, že se nepodařilo paní Marvanové prosadit odtržení od KDU. Protože si myslím, že US - DEU nemusela u těchto voleb dopadnout tak špatně. Ty možnosti by jistě byly jiné. Chápu předsedkyni US, že nechce dělat celé čtyři roky něco, co pro ni bude řada ústupků směrem, který ona nepreferuje. Na jejím místě bych udělala totéž.
0/0
5.7.2002 9:16

To je zajímavé, že slečně Marvanové nevadila dohoda o zvýšení daní a majetkových přiznáních. Před volbami stanovila "nepřekročitelné podmínky" a nyní plivla svým voličům do obličeje. Protože ji je jasné, že ji vlastní soukmenovci smetou z jejího postu a poté co ztratila naději na vedení Parlamentu dělá nyní ramena.
0/0
4.7.2002 22:55





Najdete na iDNES.cz