Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Rádio zatím nerušte, žádá Bushe Vlk

Do boje o zachování čeké verze Rádia Svobodná Evropa (RFE) se zapojila česká katolická církev. Její primas, kardinál Miloslav Vlk, se kvůli plánovanému zrušení stanice obrátil na amerického prezidenta George Bushe. V dopise píše, že by bylo užitečné zachovat českou relaci alespoň do vstupu země do Evropské unie, který se předpokládá v roce 2004. O zrušení rádia, které do České republiky vysílalo přes padesát let, rozhodl na začátku července americký Kongres. Vysílání v češtině nehodlá dále financovat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Dárek Vlka svým ovečkám. Je to vynikající člověk. Modleme se za něj. Dokonce i Pithart se na chvilinku probral.
0/0
24.7.2002 9:36

Danuše náboženská fanatička

Pane bože !!!!!
Lidi milujete pána boha ?
0/0
23.7.2002 14:25

Guderian

Proč???
To tu nemáme dost svých rádií? Proč somrujeme? A proč to americký daňový poplatník platí? Ať se každý stará o své.
0/0
23.7.2002 13:18

Ivo

RFE
RFE má nejlepší politickou anylýzu ze všech českých audiovizuálních médií. (Což neznamená, že ze vším souhlasím.)Také zprávy jsou dobré. Další financování bych nechtěl po USA, neboť jsou desítky zemí, kam je v zájmu svobody informací třeba vysílat více. Provoz (snad 20 mil. Kč ročně) bychom měli zajistit z domácích prostředků. Poznámka: O úrovni kritiky RFE v podání GB svědčí "mymo jiné" jeho pravopis.
0/0
23.7.2002 12:55

GB

Re: Je videt ze bastis ty hradni poskoky !!!
To uz davno meli americani zavrit privod penez ktere byly zneuzivane na hradni propagandu viz Rakusanova a spol !!!
0/0
23.7.2002 13:53

Danuše náboženská fanatička

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
23.7.2002 12:52

GB

Re: Ty jelito mluvis o jinem Stepankovi !!!
Ujasni si ze Stepanek v RFE neni ten co mas Ty v te prazdne hlave
0/0
23.7.2002 13:58

GB

To je dobre, kromne Stepanka nestali za nic!!!
Hlavne Rakusanova Dobre ze to americani uz nechteji platit
0/0
3.7.2002 14:29

Daimon

Na středních vlnách stejně jako na střevních ...
Od chvíle, kdy skončili na krátkých vlnách, je už stejně nebylo slyšet - kvalitou poslechu se stala jednoznačně nejhorší stanicí - slabé, v šumu, občas hlas jako ze sudu nebo odjinud - na silnější vysílač nebyl zřejmě nikdo ochoten investovat peníze, což je dost ostuda za tak lukrativní místo a nájem, jako jsme jim poskytli. Teď už jen doufat, aby konečně zmizeli a s nima ty betony a železnej šrot kolem, aby se centrem zase dalo normálně jezdit. Čím se bude Štěpánek a Přenosilová živit, je mi od chvíle, co zdrhli za kopečky, naprosto jedno ... :o((
0/0
3.7.2002 13:15

GB

Re: Je videt socane ze ti vadil Stepanek!!!
Ten byl jediny objektivni redaktor ostatni byli hradni a unionisticka banda
0/0
3.7.2002 14:37

Daimon

Re: Vadí mi RFE na Václaváku a ne nějakej redaktor
Socana si nech pro sebe, blbečku, asi si vůbec nepochopil, o čem se tu píše a taháš sem politiku: seš docela dost mimo. Zřejmě kolem toho bordelu nemusíš denně jezdit - tak se zase klidně vrať k vidlím :o((
0/0
3.7.2002 18:50

GB

Re: Re: Kecas zavistivy ubozaku !!!
Politiku do toho tahas sam tak nekecej Je videt ze ti vadi uspesny emigranti Sam jsi smrdel doma u komousu a budes mit blbe kecy  
0/0
23.7.2002 14:04

Pavel

Re: Na středních vlnách stejně jako na střevních ...
Ty si snad vubec necetl ten clanek, protoze se tam pise, ze konci vysilani v cestine, ale o zruseni vysilani do jinych statu se tam vubec nepise!!!Tak kdyz ses tak chytrej, tak se nauc poradne cist
0/0
23.7.2002 12:42

GeorgRolf

Re: Na středních vlnách stejně jako na střevních ...
Vy chytráci asi vůbec netušíte,že ČRo 6 RSE vůbec nesídlí v budově bývalého FS že? Stejně jako nemáte ani potuchu jakým způsobem se technicky řeší vysílání, včetně přidělování kmitočtů (podle vás koupě vysílače)...
0/0
23.7.2002 17:19

roberto

konečně
RFE je sice asi lepší než rádia v iráku, afganistánu, ČSSR apod., ale na druhé straně je to vyložená propaganda. Místo svobodná by se měla jmenovat spíš sociálnědemokratická evropa.
0/0
3.7.2002 11:52

roberto

konečně
RFE je sice asi lepší než rádia v iráku, afganistánu, ČSSR apod., ale na druhé straně je to vyložená propaganda. Místo svobodná by se měla jmenovat spíš sociálnědemokratická evropa.
0/0
3.7.2002 11:46

roberto

konečně
RFE je sice asi lepší než rádia v iráku, afganistánu, ČSSR apod., ale na druhé straně je to vyložená propaganda. Místo svobodná by se měla jmenovat spíš sociálnědemokratická evropa.
0/0
3.7.2002 11:37

zab

Re: konečně
To jste opsal článek z kterého roku ? ČSSR leží kde?
0/0
3.7.2002 13:01

roberto

Re: Re: konečně
pro méně chápavé: chtěl jsem říct, že RFE vysílala v 80.letech relativně objektivnější zprávy o světě než rádia v ČSSR (proto se dá pochopit že ji mají někteří inteligentní a mírumilovní lidé rádi)
0/0
3.7.2002 14:03

vendelín

P R O Č ? ? P R O T O ! ! !
SVOBODKA SVOJI ÚLOHU SPLNILA A NAVÍC TĚCH DOBRÝCH, KTEŘÍ SNESOU SROVNÁNÍ TŘEBA SE SLÁVOU VOLNÝM UBYLO, TAKŽE ZBYL SNAD JEN ŠTĚPÁNEK A KUBIČKO, KTEŘÍ SE UPLATNÍ I JINDE. NO A TEN NOVINÁŘSKÝ PÓVL JAKO BYLI SCHULZOVÉ, RAKUŠANOVÁ, JEŽ, ČI REJŽEK SKONČÍ A ŠKODA JICH NEBUDE !!!!!!!!!!!
0/0
3.7.2002 11:25

Ladino

Děkuji americkým daňovým poplatníkům za těch 50 let.
Jako malý kluk za totáče jsem poslouchal Hlas Ameriky a od puberty po revoluci Svobodnou Evropu. Chápu,že nastal čas potřebnějších projektů a doufám, že staré známé hlasy nezmizí z éteru. Dál budu poslouchat na různým místech Evropy, kam mě život zavane.
0/0
3.7.2002 10:28

bohouš

Ladino,
kolik Ti je let, že děkuješ za 50 let :-)))
0/0
3.7.2002 11:11

POZN.

Re: Ladino,
Dá se vydedukovat,že cca 27.Sluší se poděkovat za celou dobu vysílání.
0/0
3.7.2002 11:40

bohouš

No nevím, Ladino, měl bys děkovat jen za sebe.
Když ses z těch vysílání tolik dověděl, víš také o tom, že vysílání Hlasu Ameriky je na území Spojených států zakázáno??? To je demokracie, viď!?!
0/0
3.7.2002 12:09

Alenka

Re: No nevím, Ladino, měl bys děkovat jen za sebe.
Možná by se slušelo připodotknout, že vysílání Hlasu Ameriky není zakázáno pro nedemokratičnost ale zkrátka jen proto, že v USA nesmí vysílat žádná stanice, kterou financuje stát. (Mohou tu vysílat jen soukromé subjekty) A protože VOA financuje stát, může vysílat všude na světě kromě USA. Takže příště si o tom raději něco přečti, než začneš křičet, ju? 
0/0
3.7.2002 21:41

David

Re: Re: No nevím, Ladino, měl bys děkovat jen za sebe.
Tenhle clovek si nebude nikdy nic overovat a VSECHNO pouzije tendencne k tomu jak chce svet videt. Kdyby VOA vysilala po Statech, prave tenhle clovek by rikal:"To je proto, ze sirej svoji propagandu." Tohle je presne ten typ lidi co se nejlepsi uplatni v totalite, kde svet je jasnej a rozdelenej na spatny a hodny. On je samozrejme ten hodnej. Nevideli jsme tohle uz nekde v celkem nedavny minulosti?
0/0
3.7.2002 23:04

bohouš

Klasika, komu chybí argumenty, napadne v diskusi oponenta :-)
Tahle debata je, Davide, o něčem jiném než o mně.
0/0
4.7.2002 8:16

bohouš

Re: Re: No nevím, Ladino, měl bys děkovat jen za sebe.
Napsal jsem, že na území Spojených států je vysílání stanice Hlasu Ameriky zakázáno. To je pravda. Ta druhá část se týkala demokracie v USA a byla to jen otázka, každý si na ni může odpovědět sám. A stěmi státem financovanými stanicemi. Z Floridy vysílá několik stanic, které jsou financovány státem, pro Kubu :-) Četla jsi o tom něco, Alenko?
0/0
4.7.2002 8:11

Alenka

Re: Re: Re: No nevím, Ladino, měl bys děkovat jen za sebe.
Obavám se, že o financování stanic v USA toho vím docela hodně. Stát žádné vysílaní nefinancuje!!! Všechny peníze, které soukromé neziskové stanice  (např  NPA nebo PRI) jdou prostřednictvím Společnosti pro veřejné vysílaní (CPB), případně najakými nadacemi, reklamou, atd. Velká část je financována samotnými posluchači. Slyšel jste někdy v USA výzvy typu: Chcete nás dál poslouchat? Zašlete nám na účet peníze, abychom, mohli vysílat... Je to docela otrava). Máte-li zájem o ještě hlubší exkurzi do financování systému vysílání v USA dejte vědět.
0/0
7.7.2002 17:35

v

: Ladino,ty jsi asi taky komunisticka svine
0/0
3.7.2002 11:56

no spam

Zajímalo by mě,
... - když se teda zrušej, jestli se konečně odstěhuju z magistrály ... Ať si vysílaj co chtěj, ale ať kvůli tomu neblokujou dopravu v centru města.
0/0
3.7.2002 9:57

POZN.

Re: Zajímalo by mě,
Odtud se nevysílá jen do ČR,takže asi zůstanou.Stejně to tam nikdo nechce.
0/0
3.7.2002 12:04

Luděk Masopust

Re: Zajímalo by mě,
Dopravu tam blokuje policie kvůli možným teroristickým útokům a to pouze v jednom jízdním pruhu. Nic tak strašného to proboha není. Dle mého názoru patří Radio Svobodná Evropa k nejlepším zpravodajským rádiím u nás. Je škoda, že musí končit. Nesouhlasím s tím, že se jedná o propagandu (když tak se jedná o propagadnu kritického myšlení a to možná některým vadí - pravda někdy bolí). P.S. Zůstanou nám tu jen NOVy, Primy, Frekvence, Impulsy atd., kde se zaručeně nedovíte buď vůbec nic nebo jen snůšku polopravd a dezinformací ?
0/0
23.7.2002 14:49

Gogo

Skoda skoda
Neposlouchal jsem ji casto, ale kdyz jsem ji nahodou zapnul, nebo si precetl nejaky komentare na inetu, tak jsem mel pocit ze aspon nekdo na deni kouka trosku s nadhledem.
0/0
3.7.2002 9:54

bohouš

Je mi jedno, že končí české vysílání Rádia Svobodná Evropa financované americkými daňovými poplatníky.
Ale vadí mi, že Rádio Svobodná Evropa je nadále financováno českými daňovými polatníky, tedy i mnou. Jak jinak totiž nazvat pronájem budovy bývalého FS Rádiu Svobodná Evropa za 1,- Kč na 99 let.
0/0
3.7.2002 9:35

zab

Re: Je mi jedno, že končí české vysílání Rádia Svobodná Evropa financované americkými daňovými poplatníky.
No a v tom se asi mýlíš. On totiž toho šerednýho molocha u silnice nikdo nechce, víš? A náklady na údržby, natož do provozu stojí denně obrovské peníze. Možná by ses divil, kolik milionů bylo zaplaceno do tohohle baráku po rozpuštění FS, než ho převzalo RSE. Tenkrát jsme do toho cpali své peníze, ne dnes.
0/0
3.7.2002 13:14

David

Re: Re: Je mi jedno, že končí české vysílání Rádia Svobodná Evropa financované americkými daňovými poplatníky.
Dobra pointa. Ale uz jsem to napsal nahore. Tomuhle cloveku je to vsechno jedno. Svet je podle nej porad rozdelenej na hodny a spatny a ti spatni jsou Americani. Uplne si ho dovedu predstavit na Sekretariatu Velke a Nejvetsi...
0/0
3.7.2002 23:07

pina

Škoda
Myslím si, že je to škoda, že v této podobě bude česká RFE končit. Že Karel, Cikin a další si to nemyslí mě ani tak neudivuje, přece jen se čtyřicetiletý vymývání mozku někde muselo projevit - to je nakonec vidět i na volebních výsledcích. Podíl RFE na tom, že se v našich lidech udrželo povědomí o principech demokratického života, že mozky nebylo zas tak snadný vymývat všem, že ten, kdo měl zájem, mohl informace získávat, je neoddiskutovatelný. A to je možná právě to, co výše uvedené skupině vadí. Jen nezbývá doufat, že v Č. rozhlase najdou šikovný lidi, kteří budou umět dlouholetý zkušenosti RFE využít a že na týmu lidí z českýho vysílání postaví vlastní projekt publicistikého radia.
0/0
3.7.2002 8:22

bcd

Ta stanice se stala štvavou vysílačkou
až po roce 1990, kdy se neustále snažila prosazovat své zájmy. Copak asi půjde dělat paní Přenosilová, pan Štěpánek ( tak arogantního blba, aby člověk pohledal ) ?????
Konečně budou v pr.......
0/0
3.7.2002 8:20

Gogo

Re: Ta stanice se stala štvavou vysílačkou
mnojo cece, ale kdyz chces snyst na zem moudro o arogantnim blbovi, tak to musis udelat tak aby jsi nebudil sam podobny dojem. Dyk si precti co jsi to napsal. Takhle se slusnej nearogantni premyslivej clovek nevyjadruje
0/0
3.7.2002 10:01

v

bcd je bolševickej idiot
0/0
3.7.2002 11:53

bcd

Re: bcd je bolševickej idiot
Ale až po tobě Štěpánku !!
0/0
3.7.2002 14:30

Karel

Žádná škoda.
Tato stanice nebyla nikdy "svobodná". Svým zpravodajstvím,i když nenápadně, působila na posluchače a snažila se je dostat tam, kam potřeboval jejich chlebodárce. Dnes.kdy si myslí, že už jsem tam kam nás potřeboval dostat už nehodlá do tohoto projektu strkat peníze. A jestli si někdo myslí,že to (jejich chlebodárce) dělal z nějakých vznešených pohnutek tak je tedy pořádný naivka.
0/0
3.7.2002 6:24

Cikin

Re: Žádná škoda.
Souhlasím, žádná škoda. jejich zpravodajství bylo mnohdy směsicí polopravd. Ještě by se měli odstěhovat z naší republiky. Ostatní příspěvky tady uvedené jsou ve stejném ideologickém duchu jako mnohdy bylo i toto rádoby "svobodné" radio.
0/0
3.7.2002 6:50

Warner

Re: Re: Žádná škoda.
Ááá, Karel a Cikin, 2 uvědomělí strážci hranic ... Nebo že by bývalí zaměstnanci rušičky?
0/0
3.7.2002 7:15

Michael

Re: Žádná škoda.
Pravděpodobně jste žádné informace v dobách komunismu nepotřeboval, asi Vám stačila Praha či Hvězda. Hluboce se skláním před Vaším ostrodůvtipem, jak jste to vše prokoukl.
0/0
3.7.2002 7:14

bcd

Re: Re: Žádná škoda.
Vy zaměňujete. Tady nejde o informace v dobách komunismu - za ty jsme byli rádi. Tady několik lidí vzpomíná činnost Svobodné Evropy po r.1990 a od té doby to rozhodně není činnost pozitivní. Směs lží a polopravd nemá s objektivním zpravodajstvím nic společného. Kdykoli jsem tu stanici pustil, neustále masírovala své posluchače hrozbou socialismu a komunismu i v této republice. Jenže na tohle tady již spousta lidí nevěří - ony ty pravicové vlády totiž byly také pěkní vejlupkové a kradlo se za nich stejně jako za komunistů.
Když chci strašit děti, aby se nekamarádily s čertem, je hloupé navrhnout jim jako náhražku ďábla............
0/0
3.7.2002 16:16

JVCBudejovice

Re: Žádná škoda.
Nu pro toho kdo si sám neumí udělat selektivní výběr mezi realitou, pravdou a lží věří a chce věřit akorát tak TV Nova a rádiím jako Frekvence 1 a Impuls které se spíše svou objektivitou, kvalitou a senzacechtivostí  snaží vymývat mozek běžného řadového občana opravdu asi žádná škoda. Doufám, že Český Rozhlas nenechá tuhle stanici padnout, své příznivce má.
0/0
3.7.2002 7:39

Zdeněk

Re: Žádná škoda.
Pokud pro tebe není vznešenou pohnutkou poskytování takových informací, které napomohly naší zemi zařadit se mezi svobodné země, tak jenom druhým ukazuješ svoje prototalitní smýšlení.
0/0
3.7.2002 8:25

Jarda

Mám obavy, že za chvíli bude zase potřeba
Když vidím, že ty k.... komunistický mají 18 procent, obávám se, že by za takových osm let ještě mohlo dojít k obnovení vysílání.
0/0
3.7.2002 5:32





Najdete na iDNES.cz