Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Tramvaj smetla sanitku na trávník

Sanitka rychlé záchranné služby se v osm hodin ráno srazila v Ostravě-Vítkovicích s tramvají. Při nehodě se zranila trojčlenná posádka sanitky, jeden záchranář je v nemocnici s otřesem mozku. Křižovatka ulic Rudná a Závodní byla částečně zablokována. Hasiči už vykolejenou tramvaj a havarovanou sanitku odstranili.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Dodo

Re: K dopravní nehodě
Řidiči jsi take mysli pokud mají zapnuty maják i s houkačkou že jsou pany silnic,ale take by jsi měli uvědomit že by měli dbát potřebné opatrnosti a nesmi ohrožovat bepečnost provozu na pozemních komunikacich
0/0
29.6.2002 12:07

Pongo

Re: Re: K dopravní nehodě
Oni si to myslí i bez zapnutého majáku. Pokud například sanitka nemá puštěný maják, musí dodržovat předpisy stejně jako ostatní vozidla. Saniťáci ale přece nebudou stát v koloně aut, od čeho by tu byly koleje? K čemu zákaz vjezdu, když si můžu zkrátit cestu o 300 metrů? Že stojím na kolejích a čekám na zelenou, zatímco za mnou stojící tramvaj má dávno čočky na "jeď"? Že vezu jenom prádlo do čistírny? No a co, že? Vždyť se těch 200 lidí nepomine. Já jsem ten king.
Takhle nějak uvažují nejen řidiči sanitek, ale i transfúzní služby, zdravotnického zásobování ale i Favoritů, které mají jen nalepenou modrou hvězdu. Kdo si myslí, že to tak není, ať se zajde podívat do Ječné nebo na Moráň.
0/0
1.7.2002 13:19

Gogo

Tramvaje
Koukam ze tramvajaci maji sve dny nak podezrele casto, v posledni dobe..
Ted je na rade Brno, jestli se nepletu, ne? :O)
0/0
26.6.2002 11:55

Pongo

Ukázkový případ
Čočky pro tramvaj neznají "žlutou". Tam je buď příkaz stůj nebo jeď, který se změní ze vteřiny na vteřinu. Zákon 361 říká, že vozidlo smí projet, pokud je tak blízko, že by nestačilo včas bezpečně zastavit.
Sanitka přijíždějící z boku bikala a měla puštěný maják (i sirénu?). A znovu zákon 361: Vozidlo s právem přednostní jízdy jedoucí křižovatkou na červenou není zbaveno povinnosti opatrné a bezpečné jízdy.
V překladu to znamená, že pokud jede auto pod houkačkou a majákem na červenou a stane se nehoda, může za ní řidič tohoto auta. Řidič si musí počínat tak, aby ostatní vozidla nebyla ohrožena.
0/0
26.6.2002 11:31

Radek

Re: Ukázkový případ
Citujete tady jednu část vyhlášky,ale druhá jasně praví že:Všichni účastníci silničního provozu jsou povinni umožnit bezpečný průjezd vozidel s právem přednostní jízdy spomalením popř. zastavením vozidla.Vyhláška neříká nic o tom,že by se to netýkalo tramvajáků.Pracuji u ZS a situací,kdy tramvajáci nerespektují tato nařízení je poměrně dost.Někteří to jsou schopni udělat schválně a jejich bezohlednost nezná mezí.
0/0
27.6.2002 16:01

Pongo

Re: Re: Ukázkový případ
Ukažte mi tramvajáka, který schválně nezastaví autu s houkačkou. Měl byste si uvědomit, že zábrzdná vzdálenost u auta a tramvaje se zásadně liší. Zatímco auto je schopno zastavit na pár metrech, pro tramvaj to neplatí. Kupříkladu rychlost 40 km/h. Vteřinu trvá přendání nohy z pedálu jízdy na brzdu. Další vteřinu, než brzda začne působit. Zábrzdná vzdálenost je zhruba 40 metrů. za ty dvě vteřiny předtím ale tramvaj ujede dalších přibližně 20 metrů. Ono se to dobře kritizuje a odsuzuje bez patřičných technických znalostí.
0/0
1.7.2002 13:11





Najdete na iDNES.cz