Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Policie dopadla muže, který nastražil bombu

Policie zadržela šéfa bezpečnostní agentury, jehož podezřívá, že koncem června nastražil v plzeňském ústavu sociální péče v Rabštejnské ulici výbušný systém. Hasiči tehdy nálož včas zlikvidovali. Motivem byla pravděpodobně snaha získat další smlouvu na ostrahu objektu. "Sedmačtyřicetiletý muž je obviněn z obecného ohrožení," řekl policejní ředitel Jiří Houba.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Ivo

Extrémní čin
Tento případ se jeví jako vskutku extrémní. Zároveň je ale jakousi špičkou ledovce bezskrupulózního zastávání filosofie "vše pro firmu". Nenechat věci normálnímu průběhu, ale domoci se žádoucího téměř jakkoliv. Pak i relativně normální člověk sype hřebíky, aby jeho autoservis měl zakázky. "Když mi někdo sáhne na peníze, tak ho zabiju" není, žel, ták docela jen mafiánské krédo.
0/0
16.7.2002 16:36

bcd

Tak co vědátoři ????
Když jsem v diskusi k článku oznamujícímu nalezení "bomby" napsal, že nevěřím na nějaké teroristické zásahy, že by bylo třeba se podívat co dělali večer chovanci a případně se zamyslet, zda náhodou bombu nenastražil pan vrátný, aby prokázal svou potřebnost - to jsem to od vás schytal !!! Všichni jste byli chytrý jako rádio.
Jak vidíte, pravda je sice nepříjemná, ale velmi jednoduchá. Platí,( že vrah je zahradník ) a nebo ten, komu z vraždy kyne prospěch.
0/0
16.7.2002 11:19

GhorX

Re: Tak co vědátoři ????
Hezky překrucuješ: "Nesmysl (bcd, 20.6.2002 14:34) Všichni teroristi z Al-Kajdy opustili Ameriku, aby se věnovali atentátům na mentálně postižené děti. Bylo by možná dobré, zjistit co ti inteligenti dělali před večerkou............ A nevymýšlet krávoviny.....". Tohle si napsal, o vrátném ani slovo. V další reakci konstatuješ, že "všechno nežereš". Myslíš si, že je problém si nalistovat 3 stránky zpět ?
0/0
16.7.2002 12:00

sniffer

jmeno agentury?
Muzete nekdo napsat jmeno te agentury, co to hlidala?
0/0
16.7.2002 9:32

Bluma

Re: jmeno agentury?
Apold preci, je to napsano v clanku...
0/0
26.7.2002 13:08

Pína

Dát mu na holou,lumpovi.
Teho chlopa na tu propanbutanovou flašu posadit a zapálit ju. Aby si taky užil ten pocit, kdy neví ani minuty, kdy se to stane. Dyk to byl pokus o hromadnou vraždu!!
0/0
15.7.2002 11:54

Danuše náboženská fanatička

Děs
Pane bože ty to vidíš !!!!
0/0
15.7.2002 11:19

aron

Ochranka ...
Co se tu ještě neprobíralo je skutečnost, že vše spáchal člen  bezpečnostní služby. Nebo členové.  Práce v podobných institucích zřejmě přitahuje jedince s úchylkami podobného druhu. Naštěstí (jak alespoň doufám), je většina pracovníků podobných firem normální. Lidé používající služeb podobných agentur by si měli začít všímat, zda pocit jejich nezbytné pomoci nebo její míry není náhodou generovaný samotnými jejími příslušníky. Bohužel za předstíráním ušlechtilých úmyslů se dá ukrýt ledacos.
Ještě k případné omluvě lidem bydlícím v okolí onoho ústavu. Omluva je asi na místě vůči těm, kteří proti onomu ústavu nic nemají, nebo jeho přítomnost tolerují. Věřím, že jich je naprostá většina a také věřím, že i mezi těmi, kteří proti němu bojují je řada těch, kteří se jen stydí, že by se sami nedokázali takto obětovat (myslím v práci s postiženými lidmi). Těm bych chtěl vzkázat - domnívám se, že není ostuda ani nějaká vina, když nedokážeme vždy pomoci, nebo když nemáme sílu k účasti. Bylo by ale fajn alespoň nebránit v pomoci těm, kteří to dokáží.
Klobouk dolů před oním hasičem. Fyzický strach by mi asi nedovolil se k té věci vůbec přiblížit. (leda by šlo o mé blízké, ale pak člověk jedná úplně jinak..). Díky. 
 
0/0
15.7.2002 7:43

Roman

Pátrání bylo ovlivněno mediálizací
Z věty, "Protože případ vzbudil velký ohlas u veřejnosti, pátrali jsme velmi intenzivně", by se dalo usuzovat, že policie pracuje podle toho jak je případ mediálně sledován. Docela smutné zjištění!
0/0
14.7.2002 23:55

MM

A co omluva místním obyvatelům?
Když byla bomba objevena, média automaticky podsouvala vinu místním obyvatelům, kteří (ó ty ohavné zrůdy) si dovolili vyslovit nesouhlas s umístěním ústavu vedle svých domů. Slušní lidé se nad těmi plzeňskými kreaturami otřásli hrůzou. Najednou se dozvídáme, že za atentátem není žádná xenofobie či malost místních obyvatel, ale docela obyčejný kšeft. Není na čase se těm místním obyvatelům omluvit?
0/0
14.7.2002 23:48

o.t.

Bože!
Proč jsou ti lidé tak krutí? Kdy už konečně přestanou myslet jen na svůj výdělek a začnou třeba těm postiženým pomáhat? Bože, proč nezasáhneš?
0/0
14.7.2002 22:33

menO.

Doufám, že mu dají nejvyšší sazbu za obecné ohrožení!!!
0/0
14.7.2002 22:28

mrk

Re: Doufám, že mu dají nejvyšší sazbu za obecné ohrožení!!!
Možná by mohlo být v trestním zákoně Obecné ohrožení bezbraných dětí a sazba třeba 30 let...
0/0
14.7.2002 22:31

m.p.

Pěknej sráč to je...
0/0
14.7.2002 22:27

ouky

Re: Pěknej sráč to je...
Souhlas, takové lidi bych věšel!!! Ještě když to je ústav pro postižené děti... :-(
0/0
14.7.2002 22:29

Mailer.

Nevim kdo co nasrazil, ale nastrazena bomba by byla urcite lepsi. LOL
0/0
14.7.2002 22:15

barbudo

Spustil gatě a do toho křoví nasražil.
0/0
14.7.2002 21:49

P.R.

Policie dopadla muže, který nasražil bombu
Alespon nadpisy by si mohli na IDNESu kontroloval.... ;)))))))) Nasrazil ;)))
0/0
14.7.2002 20:25

Zrůda

přiznávám, jsem zrůda, ale
jaký má život takových dětí smysl?????
0/0
14.7.2002 19:46

gcan@post.cz

Re: přiznávám, jsem zrůda, ale
Jaký má smysl život tvůj nebo kohokoliv jiného?
0/0
14.7.2002 20:18

Martin

Re: přiznávám, jsem zrůda, ale
Svym nickem uz jsi prokazal, kam patris. Myslis, ze postizeni nemaji narok na plnohodnotny zivot? My, co jsme stastnejsi a priroda k nam byla stedrejsi zijeme podle Tebe jiny zivot? Nu coz, nepreji Ti treba nejakou nehodu ci chorobu, ktera by Te mozna privedla na jine myslenky. Ono stat se muze vsechno a nikdy nevis.
0/0
14.7.2002 21:47

tom

Plzeň
Vzpomínám si, že proti úmyslu zřídit v Plzni hospic či LDN v městské zástavbě nejhlasitěji protestovaly mladé matky. Časté sledování odjezdů pohřebních vozů by totiž narušovalo křehkou dětskou psychiku. To jen na okraj k možným původcům nesnášenlivosti. Myslím, že tehdy plzeňští radní petičním akcím odolali. Stejně tak zřídili ústav pro mentálně postižené děti. Takže poměr vypatlaných (nejspíš osamělý pitomec s bombou plus pár křiklounů) a rozumných se mi zdá docela příznivý, i když beruska má asi lepší statistiky.
0/0
20.6.2002 18:43

GoryTHC

lidi sou ruzny
Tak si rikam, jak to, ze jeden clovek je schopnej nastrazit takovouhle bombu na bezmocny lidi a na druhy strane je clovek kterej riskuje zivot aby je zachranil. Timto chic rict, ze clovek co to nachystal je HOVADO, ktery by melo dostat dozivoti a ten hasic je HRDINA, kterej by mel dostat metal. Zrovna nedavno sem v bedne videl co takova propanbutanova bomba dokaze a kdyby bouchla kdyz byl u ni, tak z nej nenajdou ani ty zuby k indentifikaci.
0/0
20.6.2002 17:38

Bluma

Zlocinec
Von ten zlocinec teda musel byt ale poradne namichnutej, kdyz riskoval zapalit horak pod bombou.. Mu to taky mohlo bouchnout pod rukama. To asi nebyla jenom takova naka sousedska nastvanost, kdyz risknul takovouhle akci... ufuf
0/0
20.6.2002 17:28

Karel

Re: Zlocinec
Rika ti neco tepelna kapacita? To by jsi pak vedel ze takovahle "bomba" nebouchne hned kdyz pod ni zapalis horak ta bouchne az teplem rozpinajici plyn rozerve onu tlakovou lahev. Jinak to bouchnout nemuze jelikoz plyn v lahvy neobsahuje kyslik a tudiz se nejedna o vybusnou smes ale jen o horlavy plyn v kapalnem stavu. Ale jinak souhlasim s ostatnimi ten pachatel je HOVADO (a zivot neryskoval - ani tim ze to podpalil a ani tim ze v pripade jeho dopadnuti dostane kreslo (jako v USA)) a hasic je HRDINA a k tomu metalu (za kterej si nic nekoupi - to bylo tak dobry za komancu) bych mu pridal dovolenou u more pro celou rodinu! A zacvakat bych to dal tomu pachatelovi!!!
0/0
15.7.2002 9:44

Graetar

Re: Zlocinec
Jestli ta namíchnutost není obecnější vlastnost pracovníků bezpečnostních služeb...
0/0
15.7.2002 10:56

beruska

Ahoj, tak si tak procitam nazory lidi na udalost, ktera se stala a je mi z toho v mnoha pripadech nevolno.... Napriklad uz jenom fakt, jak se tito lide ve svych prispevcich nazyvaji---"ty debile, kretene, apod". Asi jeste potrva dlouho, nez si lide uvedomi, jak uz tady nekdo podotykal, ze postizenym se muze stat opravdu kdokoliv, ze dne na den, z hodiny na hodinu a proto neni prinejmensim moudre o lidech s mentalnim ci jakymkoliv jinym postizenim takto mluvit. Jinym slovy, libilo by se nekomu, kdyby ho ostatni nazyvali "debile"? Asi ne..... Vite, jsem ted mimo CR a shodou okolnosti pracuji s dospelymi lidmi s mentalnim postizenim. Odvykla jsem si na diskuze o mentalne postizenych , kteri jsou zavirani do ustavu, do domovu duchodcu, jen aby byli ukryti pred spolecnosti lidi bez postizeni. Ve zdejsich podminkach se u techto lidi snazi hledat schopnosti a ne poukazovat na jejich neschopnosti. Tito lide, lec s mentalnim postizenim pracuji a vydelavaji penize. Je sice pravda, ze nekteri malo, jini vice, ale v kazdem pripade, stat nevynaklada obrovske sumy penez na to, aby stavel nove ustavy..... A ted k diskuzi Prazaci versus obcane jinych mestech. nejsem z Prahy, ale studovala jsem tam a myslim si, ze Praha je opravdu jina... Pri nejmensim lide v ni jsou pracoviti a take, podle vseho i obcansky vice svedomitejsi. Podivejte se na pocet obcanskych sdruzeni ci jinych neziskovych organizaci, treba prave tech na pomoc lidem v nouzi ci lidem s postizenim, v Praze a napriklad v Plzni. Je to veliky rozdil.... Svedci to obcanske angazovanosti a o mire lhostejnosti k zivotu vlastnimu i zivotu ostatnich. A ted konecne k samotnemu clanku: myslim si, ze to byl opravdu velky cin-- jit a zasahnout. Obdivuji vsechnu zucastnene zachranare.
0/0
20.6.2002 16:32

asf

ghorx je krásný člověk
jsi pravěpodobně ten odvážný hasič, promiň, že jsem tě nepoznal hned, ty... vidíš, že se to dá říct i slušně.
 
 
Debile
0/0
20.6.2002 16:21

rejpal

To asf
Jsou okamžiky v životě lidském, kdy člověk nepřemýšlí, ale udělá to, co je třeba. Takovejch profesí je určitě víc, ale nakonec se k něčemu takovému může nachomejtnout i úplně vobyčejnej člověk. Ale s tím smeknutím klobouku 100% souhlas.
0/0
20.6.2002 16:13

Bara

Kdož jsi bez viny...
Nikoho nechci obhajovat ani napadat. Ostatně pohnutky k dobrým i špatným činům jsou různé. Ačkoli k nevíře i ve finále dobrý skutek může mít prachmizerný základ a naopak.
V každém případě to je hrůzný čin a já jeho pachatele ať jej k tomu vedlo cokoli odsuzuji a jím pohrdám.
Rozhodně bych mu nezahřívala koule a pod. , to bych se pak dostala zhruba na jeho úroveň....
 
0/0
20.6.2002 16:03

GhorX

Vzkutku nádhera,
číst příspěvky některých blbů... (Michal , 20.6.2002 15:16) - magor jsi ty, pokud nevíš, co může udělat natlakovaná flaška, rozpálená doruda, když ji prudce ochladíš. (bcd , 20.6.2002 14:34) - ty mezi ty retardy patříš, takže to musíš vědět. On určitě mentálně postižený člověk zvládne vymyslet a připravit to, co tam hořelo. (Palo , 20.6.2002 14:48) - Rád bych tě potkal. (asf , 20.6.2002 15:11) - Většina poslanců a politiků nejsou z prahy. Většina lidí není z Prahy. Možná to nevíš. (frnak , 20.6.2002 15:12) - názor běžného blba: Paní v kanceláři 203 mě urazila, tak vyhodím do vzduchu celý úřad. I kdyby se tam "něco" dělo, k vraždění a terorizmu neexistuje právo nikdy. Debile jeden.
0/0
20.6.2002 15:44

Lubos

Trochu nad vec
Zkuste misto rozebirani technickych detailu jit trochu do obecnejsi roviny. V tom clanku se taky pise, ze nejaci mistni lide psali petice proti tem detem. To uz neni dilo osameleho silence to je produkt (atentat) cele spolecnosti. Kdo nema nejakou zkusenost s postizenim tezko pochopi. Napr. nevidomy clovek musi vzdy za urcitou dobu predstoupit pred urednika a dokazat, ze je stale nevidomy. Byt nevidi od narozeni. O tom co si uziji rodice mentalne i jinak postizenych deti s urady i lidmi na ulici se neznalym ani nezda. Videli jste napr. v TV vypoved rodicu jejichz cca 12-leta dcerka skoncila po pobytu v ustavu soc. "pece" dehydrovana a se zlamanymi zebry? A mate poneti o zachazeni se starymi lidmi v nekterych LDN-kach? Proti tomu jsou dve PB lahve jen druhorada pyrotechnika. Zkuste premyslet co pro zlepseni muzete udelat vy. Vyska lahve nad zemi neni podstatna.
0/0
20.6.2002 15:40

Adam Skala

Re: Trochu nad vec
Souhlas, naprostej.
0/0
20.6.2002 16:28

frnak

co my vime
Nejakej duvod k tomu ten clovek co to udelal urcite mel. Co my vime co se v tom ustavu delo ....
0/0
20.6.2002 15:12

Víta

Re: co my vime
Bin Ladin měl taky motiv, co ty víš....jdi debil
0/0
20.6.2002 15:48

asf

Obdiv
Mám za to, že ten kdo se šel projít k doruda rozpálené bombě a uzavřít kohout, buď prožíval životní krizi, nebo je to zkrátka vynikající člověk. Každopádně má můj obdiv a uznání. Kdyby takových lidí a hlavně takových činů bylo víc v prostém veřejném životě, bylo by vše mnohem krásnější. Škoda, že veškerá havěť, převážně pražská, dělá i z nás, čím dál tím větší hajzly. Hezký den
0/0
20.6.2002 15:11

Michal

Re: Obdiv
Mohl bys nejak objasnit vyraz " veškerá havěť, přávžně pražská"??? Ja myslim, ze svine stejne tak jako dobry lidi jsou vsude. A jestli chces srovnavat, ze v Praze je vic hajzlu nez treba v Plzni, tak jsi idiot, protoze je to jako kdybys srovnaval Londyn s Nottinghamem!!!!!
0/0
20.6.2002 15:21

Pietro69

Re: Re: Obdiv
Já Ti to vysvětlím. Výraz "veškerá havěť, přávážně pražská" znamená že v Praze je víc hajzlu než v Plzni, stejně tak jako v Londyně je jich vic než v Nottinghamu.
0/0
20.6.2002 15:47

Max i Pes

Re: Re: Obdiv
V Praze je veskere "haveti" skutecne nejvic, vice nez v Plzni. Protoze tu taky bydli nejvic lidi. To je prosta umera. O co ti jde, svetaznalce?
0/0
20.6.2002 15:50

Cybermud

Re: Obdiv
...co dodat... Snad jsme se ještě nepoučili z minulosti a je pravda, že Čechové jedině od Čechů poraženi býti mohou... Určitě jsi skvělý a bezchybný - v tvém okolí jsi vysoce ceněn zejména pro svojí rasovou čistotu. Navíc jsem rád, že máš vlastní osobnost, protože z tebe nikdo nic dělat nemusí...
Sám je člověk takovým, jakým chce... Naše rodina přebývá na území Čech a Moravy už stovky let a nepřijde mi, že moji příbuzní mimo Prahu by byli o mnoho lepší než ti v Praze...
Blaničtí rytíři si neustále špatně vykládají pojem ohoržení národa. Největším nebezpečím jsou totiž hovada, která si myslí, že JEJICH hovno rozhodně nesmrdí...
0/0
20.6.2002 15:46

Graetar

Re: Obdiv
Nedá mi to, abych se neozval. Důležité je neopomenout uvést inteligentní poznámku o "převážně pražské havěti". Pražáci můžou za to, že je vedro, že jsou povodně a navíc žerou malý děti. Koneckonců - jsou to jenom "líní cajzli", že jo...
 
Vždycky když si takhle vyrazím do Olomouce, skvěle se tam pobavím, s Moravany poklábosím a mezikmenové problémy se nevyskytují. Potom člověk vleze na internet a praští ho do očí podobná hovadina. Pro Pražáky - zbylí Češi, Moravané a Slezané nejsou zpravidla tak natvrdlí, jak to místy (i podle některých, byť vtipných, reklam) vypadá. Stejně tak pro Moravany, Slezany plus Čechy - nemalé procento Pražáků se chová velice slušně a své spoluobčany z ostatních koutů republiky má v úctě. Pro křiklouny, kteří jsou nejvíc slyšet - trhněte si nohou!
 
A to se s Vámi až na tu poslední větu naprosto ztotožňuji, sám bych to lépe nevyjádřil.
0/0
20.6.2002 15:52

Madza

Re: Obdiv
Podle me je to dokonalej profik, akorat je jejich prace nedokonale hodnocena, na to ze tihle frajeri jsou kdykoliv pripraveni nas zachranovat z nejruznejsich situaci. Jsou No.1
0/0
20.6.2002 16:26

Jarda

"Normalni lidi"
Ahoj. V posledni dobe mam ten pocit, ze treba takovehoto cinu jsou schopni lide, do kterych by to clovek v zivote nerekl. Proste normalni lidi, bezuhoni ve sve minulosti. Mel jsem to stesti vyslechnout par nazoru na zivot kolem sebe od normalnich lidi (lidi s vysokou skolou) a byl jsem vice mene sokovan. Co si o tom myslite?
0/0
20.6.2002 15:04

Petra

Re: normalni lidi
Ahoj. Můj táta vždycky říkal, že homosexuálové by se měli zavřít (kam, to už si nepamatuju), a můj šéf zase říká černochům blbí negři. Oba jsou mají vysokou školu, a ne jen pro parádu, oba jsou to lidé s velmi vysokým IQ. Oba jsou normální. Já nevím, co Ti na to odpovědět. Snad jen: pomaličku, polehoučku vysvětlovat, přesvědčovat, pomáhat s osvětou. Nevím, co víc. Teď mě napadá, že reakce "blbej negr" je vlastně totožná se "sviní pražskou" (viz příspěvek kohosi zde). Nejsem psycholog, ani sociolog, neumím popsat pohnutky těch lidí. Nevím, co jim vadí na pražácích, černoších, Vietnamcích, Romech... Mně vadí, když jsou lidi sprostý, když smrdí, když jsou agresivní - ale ne, jestli jsou modrý nebo z Brna. Tuším, že jsem světlá výjimka, někdo být musí :-).
0/0
20.6.2002 15:43

Jarda

Re: Re: normalni lidi
Ahoj Petro
Mam stejny nazor jako Ty. Vubec mi je uplne jedno, ze ten ci onej je treba Ind, Vietnamec, nebo kdo vi kdo. Jeden rozdil co vidim, je ten, ze vetsinou jsou to starci lidi, kteri byli vychovani a stale se v tom udrzuji. Muj otec si napriklad o islamskych zemich mysli, ze tam ziji zejmena lidi s malou inteligenci a uplny hlupaci, jinak by nedelali takovy blbosti, jako, ze si nechavaj narust vousy a nuti zeny se zahalovat. A to je to clovek s vysokou skolou. Jarda
0/0
20.6.2002 15:54

apokalypsa

Re: Re: Re: normalni lidi
No, to je hodnoti jeste velice mirne...uz se zacina ukazovat, jake nenavistne nabozenstvi ten islam je...
0/0
20.6.2002 16:37

Palo

skoda
chybelo pet minut :-(
0/0
20.6.2002 14:48

Martin

Re: skoda
Jste neskutecne hovado, pane!!! Pokud je podle Vas skoda ze to nebouchlo tak jste sprostej kriminalnik.
0/0
20.6.2002 15:01

Ben

Re: skoda
..zatial co tebe chyba v hlavnom ustrojenstve zrejme viac kolieskov nez iba 5 :)
0/0
20.6.2002 15:03

Ratkin

Re: skoda
To si dělaš jenom debilní srandu, že jo... nejsi ve skutečnosti takovej kreten, že ne..
0/0
20.6.2002 15:10





Najdete na iDNES.cz