Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Izrael mobilizuje zálohy

Izrael se začala chystat k dlouhodobé okupaci palestinských měst. Naléhavě proto povolává část záložníků. Obrněná vozidla a tanky už vjely mimo jiné do Ramalláhu. Zamířily do centra města, kde je sídlo palestinské samosprávy. Její předseda Jásir Arafat vyzval k zastavením atentátů, což radikálové odmítli. Při nejnovějším incidentu večer vtrhli teroristé do židovské osady u Nábulusu a zaútočili na její obyvatele.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

australena

Dojde to Bohousovi?
Bohous se na jinem miste opakovane pta, kde se atentat udal.  Odpovedela jsem mu uz dvakrat. Dole pod timto clankem se pta znovu a v pripade, ze se jeho otazka tyce stejneho atentatu jako ty dve predchozi, pretiskuji odpoved. Je ode mne prilis narocne doufat, ze mu to tentokrat dojde?
 
Kolikrat ti to mam opakovat, zpravy rekly vyslovne, ze to bylo v jiznim Jeruzaleme. Pokud si nepamatujes ze zemepisu, hlavni svetove strany jsou 4: sever, jih, vychod, zapad. Jih neni ani vychod ani zapad. Je to jih, tak si to prestan prekrucovat a pouzivat to jako zaminku k obhajovani atentatu.
Ronil jsi tady slzy nad 500 obetmi buldozeru v Jeninu.  Delas ze sebe ohromneho humanistu, kdyz prijde na palestinske obeti, ale kdyz nekdo umyslne exploduje autobus se skolaky z te druhe strany, najednou ti nejvice zalezi na presnych zemepisnych souradnicich. Jsi mi nejaky humanista
 
 
0/0
21.6.2002 4:05

už mi to došlo, neobhajuju terorismus
pouze právo Palestinců bojovat proti izraelským okupantům
0/0
21.6.2002 8:02

Kato

Re: už mi to došlo
To nevypada, ze ti neco doslo, mily Bohousi. Spise to budi dojem, ze ti nekdo slape po hlave.
0/0
21.6.2002 9:45

bohouš

Re: Re: už mi to došlo
Nemám takový pocit, spíš cítím, že by mi po ní někdo rád šlapal. Nenechám si vnucovat, co si mám myslet, ta hlava je moje :-)
0/0
21.6.2002 13:01

Frankie

Re: už mi to došlo, neobhajuju terorismus
Nu což, aspoň dopředu víme, jaké "argumenty" jsou na skladě, až se některý příští atentát nestane na West Banku, ale v Tel-Avivu nebo Haifě.
0/0
21.6.2002 13:01

bohouš

Re: Re: už mi to došlo, neobhajuju terorismus
Nedivil bych se, kdyby to bylo i tam, kde píšeš a pochopil bych to. Zatím to je ale tak, že většinou k těm útokům proti okupantům dochází na okupovaných územích. Izraelské armáda přeci také operuje na palestinských územích. Až se cíle těch útoků přenesou i do Izraele, bude to podle mého názoru jen adekvátní odpověď Palestinců na akce izraelské armády na palestinských územích :-)
0/0
21.6.2002 13:38

Frankie

Re: Re: Re: už mi to došlo, neobhajuju terorismus
Tak proč děláš ten humbuk kolem zeměpisných souřadnic, když ti Palestinci mají vlastně svaté právo zasáhnout kdekoli v Izraeli? Je to snad kvůli diferenciaci zásluh? Na West Banku dostanou Palestinci od Bohouše za autobus okupantské omladiny výbornou, kdežto v Haifě jen velmi dobrou?
0/0
21.6.2002 15:00

Jan

Re: Re: Re: Re: už mi to došlo, neobhajuju terorismus
nepřipomíná ti to odborníku na "svaté právo"  něčí svaté právo zasáhnout kdekoliv na zeměkouli?
0/0
22.6.2002 12:19

bohouš

Re: Re: Re: Re: už mi to došlo, neobhajuju terorismus
Nejsem náboženský fanatik jako Ty. Nemyslím si, že je to svaté právo. Je to právo bez jakýchkoli přívlastků, je to právo, které má každý národ, když bojuje oproti okupantům. Jak nazýváte, Vy fanatici, své právo, zabíjet Palestince na jejich územích?
0/0
24.6.2002 8:54

Frankie

Re: Re: Re: Re: Re: už mi to došlo, neobhajuju terorismus
Tak tedy zopakuji otázku s malou modifikací: P roč děláš ten humbuk kolem zeměpisných souřadnic, když ti Palestinci mají vlastně právo zasáhnout kdekoli v Izraeli?
P.S. Není bez zajímavosti, že slova jako "fanatik" nebo "slepá nenávist" slyším především od vás dvou s Hojerem.
0/0
24.6.2002 10:44

Jan

Re: Re: už mi to došlo, neobhajuju terorismus
Náš humanista Franta Dvořák opět na scéně. A tak se mu kdysi líbily teroristické akce UCK v Kosovu. A při bombardováni Yu se dokonce plácal do stehen.
0/0
22.6.2002 12:16

Frankie

Re: Re: Re: už mi to došlo, neobhajuju terorismus
Vidím, že Honzík z Kosova má v sobotu kolem poledního mimořádně plodné období a jeho příspěvky prostupují napříč chatovým spektrem. Co se děje, stará vaří svíčkovou nebo slíbila, že tě po dvou měsících pustí do hospody?
Ještě tak nějaká zajímavá myšlenka, kdyby se narodila.
0/0
22.6.2002 13:13

honza2

clanek o arafatovi
pekny clanek: http://memri.org/bin/articles.cgi?Page=archives&Area=sd&ID=SP39002
0/0
20.6.2002 16:07

honza2

mimon...
omlouvam se jednalo se o reakci na prisvevek p. Burkovice a asi jsem to omilem nasal sem.
0/0
20.6.2002 15:15

honza2

Re: mimon...
proboha ja napsal omylem omilem s "i"!! to je hruza ... asi jsem prepracovan
0/0
20.6.2002 15:24

Ivo

Re: Re: mimon...
Naštěstí jsi to nenapsal, ale nasál. :-).
0/0
20.6.2002 20:39

Platt

Izrael versus ... kdo vlastne?
Vazeni, po nejaky cas jsem prestal prispivat na toto tema, protoze jsem mel pocit, ze uroven diskuze nemuze nic prinest. Bohuzel jsem se hluboce mylil. Ukazuje se, ze toto mlaceni prazdne slamy prineslo sve ovoce. Ti kdo mohli k tematu jeste cosi rict se prestavaji zapojovat. Navrch zacinaji mit ti kteri hlasaji nehoraznosti a civilizovaneho cloveka zkratka ukrici. Je mi spatne z toho jak maji lidi kratkou pamet. 1) Je smula Palestincu, ze maji ve svém cele muze jehoz predkove se paktovali s Hitlerem, jez slibi cokoliv, jen aby on osobne mel z toho prospech. Bohuzel ostatni palestinci predstavitele jsou na tom obdobne. Sakra kam se ztraci ta penezita pomoc, kterou palestinskemu lidu posila EU, OSN, UNICEF apod.? Jak to, ze jsou palestinci tak nevzdelani? I ten nejtupejsi narod by musel jiz vykazovat nejake vysledky. Jak to ze Palestinci nevykazuji nic? No protoze je lepe vladnout tupemu stadu, nez vzdelanemu narodu, ten si nenecha jen tak neco libit. 2) Smula Izraele ze se nedrzel sve zasady: S teroristy se nikdy nevyjednava. Vsimnete si jedne veci! Ani jednou nezautocil Izrael. Vzdy se musel branit po utocich. Jenom pro priklad: Co komu udelali Izraelsti sportovci na olympyjskych hrach v Mnichove? Co na vysledek svet? Olympiada musi pokracovat, byl by to ustup teroristum. Tenkrat komando zabranilo odletu teroristu ve vrtulnicich a prezivsi teroristy zajmulo. Jiz malokdo se dozvedel, ze tito prezivsi teroriste byli postupne propusteni na svobodu vymenou pod pohruzkami dalsich teroristickych skupin. Vsichni teroriste ucastni na tomto masakru byli nakonec dostizeni a zastreleni, nechapu proc se ani o tomto poradne nikdo nedozvedel. Neobhajuji ani jedny: zidy znam vic nez je zdravo. Pokud by jste je poznali tak jako ja, mozna ze by z nekterych byli jiz antisemite. Na druhou stranu: fujtajbl vespolek. Ten kdo nezazil palestince nepochopi. Zlati cikani. Kazdopadne mam ted pocit, ze nabadani k prikloneni se k vyjednavani s teroristy ma prapuvod v Evrope, ktera jiz pred II.valkou hodila pres palubu Ceskoslovensko a nyni i v USA, ktere si nechteji rozhazet „spojence“, ale hlavne jde o penize a to v prvni rade. Nyni hodime pres palubu zidy, aspon ja mam ten dojem. Tohle je misto kde se lame chleba. Nebo ne?
0/0
20.6.2002 15:13

honza2

Re: Izrael versus ... kdo vlastne?
ohledne tech vudcu s Vami zcela souhlasim. Zrovna ted ctu clanek z Kuvajtskeho tisku(!!), ze Arafat ma na svem osobnim uctu vice jak 5.1 milionu USD. Nevim jestli je to pravda ci ne (ale na druhou stranu proc, ne?). Kazdopadne pravdou zustava, ze nektere financni dotace palestinske samosprave skoncili kdovi kde. Napriklad ona znama dotaca na stavbu 15 kilometru dalnic -> bylo postaveno 1.5 km a penize jsou jaksi fuc... ****** Olumpiada v Mnichove byla tez velmi pekna ukazka mirotvorcu. Jina mohu se zeptat na vase spatne skusenosti s zidy? Osobne mam totiz tez mnoh skusenosti a jsou vcelku neutralni (az na odporny izraelsky zvyk neplatit v restauracich za jidlo, ktere vam nechutna -> budiz v izraeli je to normalni ale snazit se to aplikovat v ervope ... )
0/0
20.6.2002 15:22

Ondrej

Re: Re: Izrael versus ... kdo vlastne?
To mi neco pripomina. Nevite, kde skoncilo tech nekolik palestinskych hosanu co nedavno odcestovali na naklady EU z Baziliky primo do Evropy?Mne by to zajimalo. Co jsem videl naposledy, byla fotka jak se sluni na terase nejake vily u more na Kypru, jeden huli cerveny macka a druhej smazi sms tusim na Nokii.
0/0
20.6.2002 16:07

Platt

Re: Re: Izrael versus ... kdo vlastne?
Moje osobni zkusenosti se zidy jsou primo z te pozehnane zeme o ktere v soucasnosti hovorime. To ze nechteji zide platit za jidlo v restauraci? Nebo, ze pokud pracujete pro zida tak vam treba ani nezaplati? Vezme vas na hul, nebo vas necha stat nekde za mestem, a dostan se do mesta jakkoliv? Nebo na vas neustale pokrikuje, aby jste "sakra" pracovali? Rychleji, rychleji? Skoro jako na jejich predky drive nacisti. Horsi pro me bylo, ze pokud nejste zid jste pro zidovky min nez vzduch. Jejich smyl pro stat je ovsem fascinujici, ale jejich soudrznost? Halicane jsou Zidi, ktere my zname. Potrebuji vsak i Zidy ze zapadu, o kterych se v nasich zemich tolik nevi. Nakonec vzdy vitezi ti protrelejsi zide (prevazne, ne vzdy Halicane), ale vlastni myslenka - soudrznost zidu, dost pokulhava. Ale jak uvadite ve svem prispevku - tedy ne temito slovy. Je cosi prohnileho v palestine. Tim bohuzel mam na mysli jak Izraelce, tak Palestince.
0/0
23.6.2002 14:49

Ondrej

French hill
Nezna tu nekdo to misto v Jeruzaleme, ve kterem k tomu atentatu doslo? - Tzv. French Hill? Ja jenom, ze na jpost.com jsem se docetl, ze k atentatu doslo na rusne krizovatce pod nim a hlava pravdepodobneho atentatnika (atentatnice) byla nalezena nahore na tom kopci Co je to za kopec? Je to jakoby bouchla dvaadvaca na Ujezde a hlavu nasli nekde u Nebozizku? Nebo az u rozhledny?  
0/0
20.6.2002 14:21

marek

Re: French hill
Je to posledni oblouk vedouci na severovychod, do Maale adumim, Abu Dis, Jericha ad. V originali se to jmenuje Derech Carfatit {spis Francouzska cesta nez kopec}. Muzu dekovat asi Bohu, protoze jsem jel kolem autobusem asi dve hodinky predtim. Bohousi se omlouvam, ze jsem prezil.
0/0
20.6.2002 19:13

honza2

oprava
samozrejme NE cisteni WC zubnim kartacem :)
0/0
20.6.2002 12:39

honza2

vychova deti.
Mate pravdu, ze to je klicem. Avsak vy zminujete nektere ukazky z vyuky na obou stranach. Pro kazdeho redaktora je mozne si udelat takovy obrazek jaky potrebuje. Mate pravdu, ze Izrael idealizuje svou historii. Avsak zakladni vojenska sluzba sluzba 3 a 2 roky je o necem jinem. Zatimco okolni arabsky svet se pocita na destiky milionu a tak sestavit armadu neni problem. Pro Izrael s 4 miliony obyvatel je to neco jineho. Nase republika ma cca 60 tisic vojaku a mame vice jak 10 milionu obyvatel. Izrael potrebuje ve zbrani cca 200 000!! Takze jednoduse clovek na te vojne musi byt dele. A u nich je to opravdu existencni zalezitost a cisteni WC zubnim kartackem. O tom, ze ani Izrael nema palestince rad neni pochyb, avsak divit se tomu je divne ... Jestlize je vasi kazdodeni realitou strachovat se o svuj zivot i pri tech nejobycejnejsich cinnostech. Zajimavy je graf zvyseni trzeb mobilnich operatoru po kazdem (!!) atentatu. Ano kazdy obvolava sve pribuzne a zname z te oblasti, jestli jsou v poradku. A takto se deje nekolikrat denne. ******* Na palestinskych uzemi je to podobne avska s tim rozdile, ze zde se opravdu bojuje. Nejsou to jen izraelske tanky a nic jineho. tez pomerne mnoho mladiku s Ak47 a M16 strilejicich po vojacich, tedy rekneme zjednodusene fronta. V tel-avivu se nebojuje a to je ten zasadni rozdil. Je to strach v tylu. ****** a jeste k te vychove. znam dobre izraelskou televizi i jeji propagandu, na druhou stranu si zdejsi politici ainstituce zakladaji, ze pokud neco nevedi, tak radeji mlci. Informace z teto strany jsou temer vzdy 100% pravdive, i kdyz obcas "neco" opomenou. To je ale bezna realita jak se zachazi s pravdou. necela pravda je bohuzel tez pravda. Avsak na druhe strane se dost casto a to prokazatelne lze!! a to je rozdi zsadni. Vzpomente Jenin. Kolikrat bylo slyset o masakrech a stovkach mrtvich, media prinasela obrazy zniceneho mesta. Pozdeji se ukazalo, ze se jednalo o centru, tedy nejakych 30 domu a zbyvajicich 500 zustalo stat, obeti bylo o rad min a obdobne pocty na obou stranach. Vite je rozdil ukazat fotografii par znicenych domu nebo v kontextu celeho mesta. Doporucuji kazdemu aby se podival na nejaky letecky snimek oblasti. Mozna Vas to prekvapi, ale uz to nebude pusobit tak hrozive, i kdyz je nepsorne ze to tragedie byla. Nicmene se zde naslo opravdu hodne zajimavych veci ... Jinak opravdu se domnivate, ze tato divenka vam muze za danych okolnosti vypravet o tom, jak sve sousedy zboznuje? Kdyz byste se ji zeptal co by si prala, jsem si jist, ze by neodpovedela smrt vsech arabu, ale mir, mozna se mylim, ale vzhledem k tomu, ze jsem v dane oblasti byl nekolikrat a mam jiste zkusenosti v tomto smeru mohu jiste veci predpokladat.
0/0
20.6.2002 12:34

Small Lebowski

Re: vychova deti.
Na co reagujete?! - " Mate pravdu, ze to je klicem" Kdo má pravdu a o jakém klíči to mluvíte?
0/0
20.6.2002 13:11

Small Lebowski

Re: vychova deti.
" Avsak vy zminujete nektere ukazky z vyuky na obou stranach" - To jste myslel jak? Kdo co zmiňuje? Nebo zminuje?!
0/0
20.6.2002 13:14

Frankie

Re: Re: vychova deti.
Nechci mluvit za autora, ale je celkem jasné, že reaguje na R. Burkoviče.
0/0
20.6.2002 15:16

Hulešš

Re: vychova deti.
Tak nevím, co vlastně tímhle zmateným příspěvkem chcete říct? To je skutečně reakce na článek Izrael po atentátu namířil na Arafata ?
0/0
20.6.2002 13:26

Šump

Re: Re: vychova deti.
Nevím, řekl bych, že je dost mimoň.
0/0
20.6.2002 13:37

Ing.Radovan Burkovič

Všechno začíná výchovou dětí na obou stranách. Bohužel...
Všechno to nynnější, minulé i budoucí vraždění zaříná výchovou dětí na obou stranách konfliktu. Bohužel. Nedávno běžel v televizi zajímavý dokument. Jako bych viděl záběr z ČSR let padesátých. Výuku k nevědomosti a fanatizmu ve jménu ideologie. Nevzdělaná ušmudlaná arabská dítka v hábitech (jen chlapci samozřejmě) hromadně drmolila korán a pak kamenovala satana - podobizny amerického prezidenta, izraelského premiéra a vlajky obou zemí. To byla běžná výuková hodina v náboženské škole na rovině naší základky !!!!! A jiné školy tam nemají. Trochu lépe oděná dítka, čistější a v moderní škole á la naše stavby z 70-tých let, dívky i chlapci, ve školních uniformách s jarmulkou na hlavě probírala dějepis - dělo se kultivovaněji než u Palestinců, leč po nahlédnutí do knih a shlédnutí několika map se stejným obsahem jako u arabů - určit a očernit nepřítele, zdůvodnit boj proti němu jako základní náplň života. I proto je v Izraeli 3-letá vojenská služba pro muže a 2-letá pro ženy. Výsledek ? Rozhovor se skupinkou palestinských dětí a odpovědi typu bratr je mučedník, zabili ho židi a satan američan (když po nich střílel, samozřejmě). Opačný rozhovor s izraelskou školačkou - arabové plodí jedno dítě za druhým, dobře ví že je neuživí a tak je posílají na smrt bojovat proti nám. Vyhrát můžeme jen lepší připraveností a technologií. Buď zemřou oni, nebo my. Když jsem slyšel tato slova z úst hezké 11-ti leté dívenky, běhal mi mráz po zádech. Obdobně Timur a jeho parta udávali své rodiče Stalinovi a u nás mladí nadšenci združstevňovali své rodiče kulaky. Než ta dívenka zemře, bude své názory prezentovat a uskutečňovat ještě nějakých 40-60 let. A moná stejně vychová i své děti. Palestinci tak budou činit také. Takže v nejbližším století se nic neurovná....
0/0
20.6.2002 11:48

dub

Re: Všechno začíná výchovou dětí na obou stranách. Bohužel...
smutné je, že to zatím vypadá, že jediné opravdu funkční řešení je totální eliminace jedné ze stran. z fanatiky se totiž jednat nedá, jejich uvažování je naprosto iracionální a nejsou schopni ani ochotni přijmout jakýkoliv argument.
0/0
20.6.2002 12:38

buk

Dub?
Spíš poručík Dub. A taky tak blbej.
0/0
20.6.2002 13:04

bydga

Re: Všechno začíná výchovou dětí na obou stranách. Bohužel...
Píšete, že ta dívka zemře za 40-60 let. Mám obavu, aby se o to její sousedé v hábitech nepostarali mnohem dřív.
Petr
0/0
20.6.2002 13:31

honza2

AFP= Agence France-Presse
asi to bude toto ... nevim proc tam nedali odkaz. Takhle je mozne do zdroje naspat jakoukoliv zkratku a legitimizovat vse... www.afp.de ci www.afp.fr
0/0
20.6.2002 11:04

Glide

Příběh z Sci-fi knihy
V jedne Sci-fi (bohuzel si nepamatuji jmeno knihy) jsem kdysi davno cetl "zajimavy" pribeh.
Svet stale suzoval problem 3 nabozenstvi a hlavne problem Izraele (mozna to tam bylo podano jako Jeruzalem, nevim) a z toho plynouci terorismus a napeti. Proto byla na Jeruzalem svrzena atomovka. Ne teroristy, ale tusim OSN. A byl klid......
NECHCI timto hajit, navrhovat ci podporovat takovy to nazor!!!
Chci tim jen rici, ze problem tu je uz hodne dlouho (ta kniha musela vyjit pred 10-20 lety), stale plati biblicke oko za oko a zub za zub, a vnitrni reseni nikde. Opravdu je asi nutnost vnessiho reseni, i kdyz je otazka jak by ho "horke" hlavy z obou taboru prijali.
0/0
20.6.2002 10:30

MODRÝ ŠÍP

Přijmou to dobře.
Vypaří se jim přitom mozek a všichni dosáhnou posmrtné blaženosti... Jo, jak se tu píše trochu níž, tohle už se netýká jen Židů a Arabů.
0/0
20.6.2002 10:51

honza2

Re: Příběh z Sci-fi knihy
myslite reseni likvidaci obou zucastnenych? Zajimave ... do te miry, jetli nejste onen zucastneny. Odhaduji, ze 70% cechu by toto reseni prijalo :) Myslim, ze je ale jasna jedna vec. Izrael si sve horke hlavy dokaze uhlidat (parkrat zamril atentaty na arabske cile). ... Nekde jsem videl zajimavy obrazek (karikaturu). Arafat hovori se svymi ministry: "je treba zabit vsechny terroristy" a na druhem obrazku se vsichni clenove jeho vlady postrileli... Mozna je problem v tom, ze v Palestinskych uzemich neexistuje Arafatova opozice. Tato instituce vzdy tlaci na toho kdo je u moci ... Po pravde existuje, ale je znamo co se stane nekomu, kdyz zacne moc hlasite mluvit. Obrazky zlincovanych udjanych "gentu" jsou dobre znamy. Tez je znamo, co se stalo jednomu italskemu reporterovi, ktery natocil onen masakr 2 druzkych vojaku (lync + pojidani jejich organu!). Druhy den z Izraele doslova zdrhli vsichni reporteri italske narodnosti, protoze jak sami rekli: "sli po nas". Oficialni dopis PS one italske televizi je tez mozno dohledat na netu...
0/0
20.6.2002 10:54

keb

Re: Příběh z Sci-fi knihy
co ma spolecneho oko za oko, zub za zub s bibli? kde se to tam pise? jestli to tam nekde je, tak to asi neni jako ukazka cesty o kterou v bibli  jde, takze bych to nenazival biblicke... odepiste mi, kdo o tom vite vic, rad se necham poucit... dekuji
vas keb... kebby@seznam.cz
0/0
20.6.2002 13:52

keb

Re: Re: Příběh z Sci-fi knihy
omlouvam se za opravdu trapnou chybu: brzy, jazyk, nazyvati, Ruzyne...
0/0
20.6.2002 13:53

Jindrich

Re: Re: Příběh z Sci-fi knihy
"Oko za oko, zub za zub" se skutecne vyskytuje ve Starem zakone. S prichodem Jezise pak prisel take Novy zakon, ve kterem je msta jako prostredek ktery plodi dalsi nasili zapovezena. Zde se jiz objevuje "Kdo po tobe kamenem, ty po nem chlebem". Mimochodem - kdyby se tim krestane opravdu ridili, nevim jak by to dnes ve svete vypadalo.
0/0
20.6.2002 16:19

honza2

CNN, Reuter, idnes a AFP?
nevite nekdo co je zac tato zkratka? Je uvedena mezi zdroji a je bez odkazu... divne
0/0
20.6.2002 10:26

Jarda

Re: CNN, Reuter, idnes a AFP?
Agency of Free Palestina ? Je to jen dohad, tak mě prosím opravte jestli je to něco jiného.
0/0
20.6.2002 10:55

Marty

Re: Re: CNN, Reuter, idnes a AFP?
Agence Française de Presse
0/0
20.6.2002 11:06

Kato

Re: Re: Re: CNN, Reuter, idnes a AFP?
Mas uplnou pravdu. Ale nekdy ty jejich zpravy skutecne vypadaji spise jako z Agency of Free Palestina.
0/0
21.6.2002 10:01

honza

obě strany by měli svá vedení vyměnit!
V odvetě zaútočili Izraelské vrtulníky na slévárnu !  Pokud v tom někdo shledává logiku, tak ať mi prosím vysvětlí, jak souvisí slévárna se sebevražednýma útokama.  Já z toho mám toliko pocit, že zničená slévárna znamená více nezaměstnaných tj. i více naštvaných a ke všemu připravených palestinců.  Pokud toto uklidní situaci na blízkém východě tak sním svoji kravatu!
0/0
20.6.2002 10:10

honza2

Re: obě strany by měli svá vedení vyměnit!
ohledne vedeni mate naprostou pravdu. Asvak jsem si jist, ze v Izraeli se tak stane (tamnejsi politicka scena je rozhodne rusnejsi, nez ta nase...), Palestinska samosprava chysta volby, ale obavam se, ze to bude zase nejaky 99% vysledek... :(. ***** Tez mate pravdu, ze slevarna asi prilis nesouvisi s utoky. Dle meho soudu chce Izrael prenest tlak na civilni obyvatele Palestiny (tedy tu masu, ktera mlci a boji se...). Aby zde formou nejakeho povstani zacali protestovat proti svym vudcum a tlacili je k mirovemu reseni. Je ovsem otazkou, jestli v tomhle ohledu se da uspet. Mozna, ze nekteri z nich vzpomenou, ze jim vlastne bylo lepe predtim a zet Jasir asi az takovy mirotvorce neni (on teda si na nej v arabstine ani nehraje), ale ja pevne doufam, ze kazdy zdejsi obyvatel byt ma pusu plnou hnevu tajne touzi pokojne zit. Ale jak rikam nejsem si tim jist, doufam. Dalsi vec je, ze uz mozna neni co jineho bombardovat, a jestli nechteji skolku tak je tu hold slevarna... Izrael se totiz od sveho vzniku zavazal nevyjednavat s teroristy. V tomhle ohledu ma velkou zodpovednost pred celmy svetem. Jestli zde teror zvytezi bude to priklad pro cely svet: nasilim dosahnete sveho...
0/0
20.6.2002 10:23

Jindrich

Re: Re: obě strany by měli svá vedení vyměnit!
Mam obavu ze mlcici masa bude mlcet dale, jen tise vyda dalsi dobrovolniky. Nemohu si pomoci, ale myslim si ze vojenske akce OPRAVDU situaci nevyresi.
0/0
20.6.2002 10:54

Kato

Re: Re: Re: obě strany by měli svá vedení vyměnit!
No Jindro, to mas tak. Pri povodnich se staveji hraze z pytlu naplnenych piskem a casto je to naprosto k nicemu. Ale mozna by jsi se priste mohl pokusit tu povoden ukecat.
0/0
21.6.2002 9:58

Jindrich

Re: Re: Re: Re: obě strany by měli svá vedení vyměnit!
To prirovnani je docela trefne, vsechna cest. Napada me ale ze mozna lepsi nez pytle s piskem by bylo NESTAVET OBYDLI V ZAPLAVOVYCH OBLASTECH.
0/0
21.6.2002 11:57

Marty

Re: obě strany by měli svá vedení vyměnit!
Ve slevarne se pry vyrabely komponenty k teror. zbranim. Marty Fr.
0/0
20.6.2002 10:43





Najdete na iDNES.cz