Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

První temelínský blok vyrábí naplno

Seriál poruch a plného výkonu prvního temelínského reaktoru má další díl. První blok elektrárny pracuje od sobotního dopoledne opět na 100 procent. Minulý čtvrtek ho zastavila netěsnost. "Je horko, takže je také teplejší chladicí voda. Tím pádem výkon během dne klesne z tisíce třeba na 960 megawattů," řekl vvýkonný ředitel elektrárny František Hezoučký.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Mitch

Zkousky
Cely problem pomaleho uvadeni Temelina do provozu je ten, ze se proste pri jakekoliv prkotine cely provoz zastavi. A je to tak spravne. Ale zkuste vyprojektovat a postavit tak velkou vec, zmacknout knoflik a najednou to v pohode nahodit... Proti Temelinu nic nemam a pokud jde o jaderny odpad - technologie skladovani je uz na odpovidajici urovni.
0/0
17.6.2002 11:05

Pavlik

neznalci
mam pocit že takzvaní ekologičtí aktivisté nejsou až tak ekologičtí, nebo jsou málo vzdělaní. AŤ Temelín vyrábí enrgii! Jaderná energie je i přes všechna rizika ekologičtější.
0/0
16.6.2002 21:43

Australan

Re: neznalci
Ani ne neznalci (nebavim se o fanaticich), ale mas pravdu. Je to nejekologictejsi, ale az potom, co se vymysli co s odpadem. Nechavat to nasim detem na krku se mi nelibi ...
0/0
16.6.2002 23:58

xxxxxx

nechapu proc ekologum vadi jaderny elektrarny, kdyz jsou prece ekologicky a asi nejbezpecnejsi ze vsech druhu elektraren. U tepelnejch elektraren je nebezpeci rozlozeny do delsiho casovyho useku, ale hrozba j to mozna jeste vetsi ...
0/0
16.6.2002 21:13

Pipinka

Porucha.....utikejte!!!!
 A potom to udela  V E L K E   B UM  a cela i kdyz zamorena Evropa, si konecne oddychne od Cechacku a zavladne vecny MIR!
0/0
14.6.2002 4:05

n/a2

Re: Porucha.....utikejte!!!!
Věcná otázka: kolik si člověk musí šlehnout, aby nás všechny oblažil výše uvedeným moudrem?
0/0
14.6.2002 6:55

Pipinka

Re: Re: Porucha.....utikejte!!!!
Divim se ti, ze tady jeste zevlujes! Byt tebou tak dam nohy naramena a utikam co nejadal! A ty tady zatim blbe kecas a ztracis cas. Asi chces taky svitit, nebo ti staci smazeni? Jinak se treba uslehej dozlatova, po obou stranach! Na vecnou otazku, vecna odpoved
0/0
14.6.2002 13:07

Rejpal

Re: Re: Re: Porucha.....utikejte!!!!
Přestaň si drbat tu svou pipinku, uklidni si mysl a třeba i hormony a zkus zase začít používat mozek.
0/0
16.6.2002 18:01

Kasi

Nevím
Je pani Drábková předsedkyně SUJB nebo tisková mluvčí ČEZu?
0/0
13.6.2002 12:42

jan

... tytez forky s komentarem v anglictine
http://www.greenpeace.org/mayak/ 
0/0
13.6.2002 11:48

n/a2

Re: ... tytez forky s komentarem v anglictine
... emotivně nakomponovaná animace, v níž jsou použity úryvky textů a fotografie následků havárie černobylské elektrárny ... NULOVÁ informační hodnota. Podobnou slepeninu může ten, kdo má čas a chuť, vyrobit z jakékoliv havárie většího rozsahu (třeba z protržení přehrady vodní nádrže ;-). Příště se Jane snažte víc.
0/0
13.6.2002 12:47

n/a2

Re: ... tytez forky s komentarem v anglictine
... aha, teď TO teprve vidím - omlouvám se všem za nepochopení - to není o havárii v Černobylu, to je o sovětském vojenském jaderném zařízení ... takže tím spíše, Jane - jak proboha TOHLE souvisí s turbogenerátorem v Temelíně, to fakt nechápu
0/0
13.6.2002 13:02

jan

Pekne fotky o ciste a bezpecne jaderne energii
Doporuduji vvsem zastncum i kritikum Temelina navstevu nize uvedne internetove vystavy fotek o ciste a bezpecne jaderne energii: http://www.greenpeace.ch/mayak/
0/0
13.6.2002 11:43

chacha

Odpůrci lžou
Nelze zaměňovat poruchu na turbíně s poruchou reaktoru.
Jenom klidně řekněte lidem jaký je rozdíl mezi prasklou trubkou topení v jejich panelovém bytě a poruchou primerního přívodu z teplárny.....
0/0
13.6.2002 9:30

MojmirSeliga

Prevadzkovatel a SUJB odvadzaju dobru pracu
Blahozelam k uspechu, ktory mnohi nechceli. Skusobna prevadzka je pre vsetkych narocna a treba ju spravne hodnotit. Velku profesionalnu pracu odviedol a odvadza prevadzkovatel pod dohladom nezavisleho dozorneho organu. To co sa dosiahlo je vyznamny prispevok k ekonomike vyroby elektrickej energie a k ochrane cloveka a jeho zivotneho prostredia
0/0
12.6.2002 19:27

Rudé právo

A předáváme vám medaili za vynikající práci, soudruzi.
A děkujeme brigádě socialistické práce a našim komunistům z úderky taťky Tyce, že plán nejenže splnili,  ale ještě ho  překročili o 200 % !!!  Čest práci, soudruzi.
0/0
13.6.2002 23:46

Antiatom

Atomovej dědek.
Atomovej dědek se potřebuje před volbama zviditelnit. Slíbil, že Temelín do voleb "rozjede". Teď jde jen o to aby v důsledku toho spěchu se nestal nějakej pořádnej malér.   
0/0
12.6.2002 16:39

HC

Temelejn nemelem
Stále se bohužel potvrzuje že ty ekologové měli pravdu, skutečně to trvale nefunguje a nic nenasvědčuje tomu, že někdy fungovat bude. Obrovská škoda že se to nezastavilo dokud byl čas.
0/0
12.6.2002 14:46

n/a

Re: Temelejn nemelem
jasne babi ....
0/0
13.6.2002 12:14

patron@email.cz

smůla
TAk stane se, ne, horší kdyby se systém tvářil, že je vše v pohodě a závadu nezjistil, to raději ať je zabezpečení přemrštěné.
0/0
12.6.2002 14:05

Jarda

Škoda že se to nestane mě
Jinak by mi kámoši záviděli sousedky budou stát přede dveřmi frontu
0/0
12.6.2002 14:03

zab

Temelín po 40 hodinách provozu stojí..
Nádherný nadpis. Tak mě to zaujalo, že jsem si ten článek i přečetl. Horší bude, až příští nadpis bude znít : Temelín po 40 hodinách provozu leží. Věřím, že k tomu nedojde.
0/0
12.6.2002 14:02

Temelín po 40 hodinách provozu stojí..
0/0
12.6.2002 13:56

Mana

Nic nového
Rakušáci nemají strach z Temelína, ti mají strach z levné české elektřiny. A navíc mají komplex méněcennosti (ale to ostatně my taky).
Jinak si myslím, že s takovými jmény, jako je Hezoučký a Nebesář hned ta švanda neskončí. Jen ta Drábová je trošku nestylová, to měla být spíš Luciferová.
0/0
12.6.2002 13:30

marsellus

vypněte to!!!
tak Temelín dokázal jet naplno 1 den...podle mluvčího Temelína není další porucha nic vážnýho - samozřejmě, jak jinak..
Nejsem zásadním odpůrcem jaderných elektráren, ale strach Rakušanů chápu, není to jen interní věc ČR!!! a co z toho maji Češi? ČEZ vyrábí levnejší energii, vyvozy rostou - a ceny elektriny pro tuzemske maloodberatele jdou nahoru....Plyn? Počká se na konec topné sezóny a oznámí se, že Transgas má neúměrné zisky a že se tedy bude zlevňovat.
0/0
12.6.2002 12:46

BoB

Re: vypněte to!!!
Nevim jake mate predstavy o technice (a energetice), ale "rozchodit" takovouhle vec neni jednoduche. Obzlaste tehdy, kdyz dlouho "nepracovala". Takze to, ze se objevi takovehle "prkotiny" nic neznamena (dokud to nejsou zavazne zavady na jaderne casti a ta je na JTE "dobra" (ve smyslu dobre navrzena a zabezpecena). Druhou otazkou je, zda JTE potrebujeme. V tom se shodnem a ja si take myslim ze ne.
0/0
12.6.2002 13:02

Občan

Re: Re: vypněte to!!!
Zkušební provoz Temelína trval už dost dlouho na to, aby se aspoň v 1. bloku nedostatky vychytaly. Další výpadek už není normální a začínám být stejně nervózní jako Rakušáci, ačkoliv jsem doposud výstavbu Temeláína podporoval. 
Po dnešku už opravdu ne, jde z toho strach. Jsem pro okamžité odstavení Temelína a nechci už jeho provoz. Zvlášť když z něj elektřinu nepotřebujeme.
Těch odstávek už bylo tolik, že je jasné, že je to nebezpečná stavba.  A ujišťování jaderných lobbistů, že se nic neděje a všechno je normální,  už mě začíná štvát.     
0/0
12.6.2002 13:34

Michal Rubeš

Re: Re: Re: vypněte to!!!
Myslím, že právě z "něj" elektřinu potřebujeme. Že jí budeme mít nadbytek? Nu dobrá, když se neprodá do zahraničí, zastaví se uhelné elektrárny. To je prostá ekonomická úvaha a nemusím být ekonom. Ostatně, viděli jste jak to vypadá kolem těch uhelných?
0/0
12.6.2002 14:46

n/a

Re: Re: Re: vypněte to!!!
Zkusebni provoz teprve zacal. Takze si neplet dojmy a pojmy. Opravdu jsem nervozni z toho, ze se turbina odpoji kvuli generatoru. to preci nema s jadernou bezpecnosti nic spolecneho. Kdyz se u auta rozbije okno tak se taky odstavi, protoze taky vlastne stoji a nedela co ma ....Dojde uhli, ropa, plyn .... ale jinak je vsechno v pohode, protoze mi tu elektrinu vlastne ani nepotrebujeme.
0/0
13.6.2002 12:34

Vojta

Re: vypněte to!!!
Jdi někam, s autem také chodíš na povinné garančky, kde ti utahují kdejaký šroubek, aby sis nerozbil hubu. Vynásob si Octávku tisícema a přestaneš plácat.
0/0
12.6.2002 13:31

benyto

Re: vypněte to!!!
já osobně bych ty chytráky, co furt melou vo špatnym temelínu, poslal nahoru na sever ať si tam zkusí žít. Plnou hubu neopodstatněnejch řečí umí mít každej. Slepě se táhnout za něčíma názorama umí taky každej jedoduchej. Zamyslete se nad budoucností ... co nám přinese víc pro? Uhelná nebo Jaderná? Jestli mi někdo chce tvrdit uhelná, tak je mi ho poměrně líto ...
Někdo tu mluvil o garančkách :-) Měl pravdu ... Vy když jezdíte autem, tak se vám tuhle něco stane a támhle něco stane ... to je v pořádku jo? A taky ty auta měla zkušební provoz ... tak se lidičkové probuďte a začněte laskavě myslet SVÝMA hlavičkama ....
0/0
12.6.2002 16:36

Wojnar

http://www.gewo.applet.cz/index(0).htm
Konecne cista energie!!!!!!!!!!!
0/0
12.6.2002 11:38

seiml

I ČT
Před chvilkou o "ekolozích = Jč matkách" protestujících před Temelínem mluvila i moderátorka ČT. Asi jsem blbej nebo snad bývalá učitelka němčiny z Budějovic, kterou teď platí Rakušáci, ví nejlépe, co nám prospěje...
0/0
10.6.2002 19:34

Vašek

Souhlasím s Toomasem
Navíc tzv.Jč matky a tzv.sdužení Neznašov (Horst Lampert jsou v podstatě ekologistická pátá kolona placená rakouskými lobbistickými skupinami spíše s ekonomickými zájmy. Sice to přiznávají, ale halí pod mlhu vymyšleného a jimi stále omílaného ekologického problému Čechů s Temelínem za podpory novinářů.
0/0
10.6.2002 14:48

vasek

Re: Souhlasím s Toomasem
pomlouvat umi kazdej idiot, a kdo nechce videt tak nevidi, ze Temelin uz dva roky ma jednu poruchu za druhou ... to je fakt "bezpecna" a "levna" energie"
0/0
12.6.2002 13:41

Re: Re: Souhlasím s Toomasem
hlavne, ze uz bezi dva roky v ostrym provozu co ???.
0/0
13.6.2002 12:09

n/a

Re: Re: Souhlasím s Toomasem
hlavne, ze uz bezi dva roky v ostrym provozu co ???.
0/0
13.6.2002 12:09

Toomas

Ekologové
Nemohu se ubránit dojmu, že autor zaměnil pojem ekologický aktivista pojmem ekolog, a to na několika místech. Dle mého skromného názoru je ekolog odborníkem zabývajícím se životním prostředím. Proti Temelínu však protestovala především laická veřejnost sdružená v různých více méně extremistických organizacích.
A jinak přeji Temelínu dlouhý a ničím nerušený život.
0/0
10.6.2002 14:05

Redakce iDNES

Re: Ekologové
Děkujeme za upozornění, redakce iDNES
0/0
10.6.2002 15:14

seiml

Re: Re: Ekologové
Bohužel se mi zdá, že Vaše redakce to bere jako samozřejmost. Stačí si přečíst reportáže Vašeho jihočeského zpravodaje Václava Dolejšího, kterého zřejmě "ekologové" natolik zaujali, že ho používá v řadě svých reportáží, ačkoliv jde jasně o ekologisty. Stačí si přečíst jihočeskou mutaci MF Dnes, když v ní píše o Temelínu nebo MAPE.
0/0
10.6.2002 18:45





Najdete na iDNES.cz