Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Čechy čeká soud kvůli nelegální práci

Dva Čechy obžaluje americký soud ve městě Chattanooga ve státě Tennessee. Michal Moráfka a Miroslav Vybíhal budou čelit obvinění z ilegálního přechovávání a zaměstnávání stovek cizinců, převážně Čechů, Rusů a Ukrajinců. Obžaloba závisí na rozhodnutí velké poroty. Muži uvízli v síti amerických úřadů, které provedly zátah na ilegální přistěhovalce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Don Antonio Soprano Sr.

Pupik...
Yep!!!
0/0
10.6.2002 22:55

Adalbert

pupek sveta
 To je napad,symetrisujte vztahy mezi CR a USA. Turisty z Ameriky nepotrebujete a nejake jine lidi take ne. Rozhodne si da Amerika okamzite nohu za krk, jak se o te "symetrisaci" doslechne. Hruza ji pojme. Panika nastane. Prosim vas, mate jeste vubec v hlave neco jako mozek? Cesi mohou porusovat zakony, jak je napadne, jako to delali komuniste po celou dobu treba s autorskymi pravy, ze ano? Zalezte za tu zeleznou oponu, co mate stale v hlave a neotravujte svet svoji pritomnosti. Nikdo o vas totiz nestoji, tomu verte.
0/0
10.6.2002 22:19

Reciprocita

Re: pupek sveta
Hlavne, ze tobe/o tebe stoji.
0/0
11.6.2002 7:12

Morfeus

Re: pupek sveta
Ty budes asi mooooc velkej chytrak. Hlavne nezalez prilis hluboko do ty americky zadnice, abys pak jeste nasel cestu zpatku. To je snad prece ve svete normalni ze vizova povinnost byva oboustranna. Nevidim jedinej duvod, proc ze sebe porad delat chudaky....
0/0
11.6.2002 12:06

Krutas

Re: Re: pupek sveta
Podivej Morfeusi, kdyz ty jsi nasel cestu spatky z te ruske ( teda pokud ji stale jeste nehledas) tak verim, ze by ji on nasel taky z te americke( teda pokud by byl tak hloupy a chtel ji hledat). Ty chudaky ze sebe nedelas/te, vy tema chudakama jste! Bohuzel jen svou vlastni vinou. Tak se to nesnazte porad na nekoho svadet! Samozrejmne pisu jen za sebe, at se zase nekdo neciti dotcen
0/0
12.6.2002 3:37

Morfeus

Re: Re: Re: pupek sveta
Tož čo s takými volmi ako si ty?   Jestli máš pocit, že jsi chudák, nech si to pro sebe. Většina Čechů (aspoň doufám) ho ale nemá.
0/0
13.6.2002 8:29

Michael

prace
 
Nechapu, proc porad nadavate na Ameriku.Zadna zeme nechce cizince, kteri prileti na turisticka viza  a pak pracuji, dane neodvadeji, prekracuji pobyt.Muzete si zajet do Svycarska, jak tam s vama nalozi.a uz nechapu vyrok, proc Amerika nedava pracovni viza, proc by to meli delat, ekonomicka situace, neni duvodem k odchazeni lidi do zahranici a nacerno tam pracovat.Maji urcite dost svych nezamestnanych obcanu.Ani v Cechach zadne nadseni neprojevujeme nad Ukrajincema, pokud pracuje bez povoleni.My svorne na cizince nadavame, proc by je mela zrovna Amerika vitat s otevrenou naruci, to ja tedy nechapu.Levne pracovni sily maji dost a ten, kdo umi, tak ten si o to povoleni na praci muze pozadat a je-li takovy machr, tak to urcite dostane.Porad musite na nekoho nadavat,kritizovat a nenavidet.
A ti dva, co pujdou pred soud, tem to patri, at pracuji doma, mame demokracii, ted muzou konecne Cesi ukazat svetu a "POSRANE AMERICE", co my dokazeme !!!!!Budeme pracovat pro svoji zemi.Ale z vas tady cisi zloba, zavist nenavist, zakomlexovani Cechacci,zavidite, urazite, kritizujete, ale nejste "PUPEK SVETA", jak si myslite.
0/0
10.6.2002 21:25

PupekSveta

Re: prace
Souhlas. PupekSveta nejsou!!!
0/0
10.6.2002 22:04

Morfeus

Re: prace
Naprosto s tebou souhlasim v tom, ze je v poradku trestat jedince pracujici bez povoleni a neodvadejici dane. Ale rozhodne nesouhlasim s tvrzenim, ze ekonomicka situace neni duvod k odchazeni lidi do ciziny. Zkusil ses na chvilku podivat do Afghanistanu, Pakistanu nebo treba tolik zminovane Ukrajiny? Sam sem v tech zemich byl a za sebe mohu prohlasit, ze bych v takove zemi zit nedokazal. Nikdo prece nemuze za to, kde se narodi. Je naprosto normalni, ze nekteri lide z takovych zemi hledaji praci nekde jinde a nevidim v tom vubec nic spatneho. Nemam absolutne nic proti ukrajincum pracujicim legalne v Ceske Republice a prave ze stejneho duvodu mi vadi politika USA proti pristehovalcum a lidem hledajicim v USA podradnou praci. Neni to o nenavisti k Americe, je to o nenavisti k jeji politice a zpusobu uvazovani. Nikdo nikomu nic nezavidi, naopak ... ale mrzi mne, ze tahle debata je ted o uplne necem jinem, nez o cem vznikla.
0/0
11.6.2002 15:41

Judita

Drza Amerika
co si to dovoluji za poruseni zakona nekoho trestat. Co vam je, kazda zem ma svoje zakony a jejich poruseni se tresta. Viza neplati jenom pro CR a vsechny zeme byvaleho vychodniho bloku, vsechny chude zeme maji problem. Amerika je plna techto lidi, ale jiste jich je plno i v cele Evrope a pochybuji jestli v  u vas chyti nekoho ilegalne pracovat, pekne mu podekuji a supnou pracovni povoleni. Mozna jednoho dne viza potrebovat nebudete, ale to vam stejne nezaruci volny pruchod z letiste, protoze jak jiste vite vas muzou zadrzet pracovnici emigracniho uradu. Tak to je a kazdy s tim musi pocitac. Uklidove sluzby jsou velmi dobry cil pro emigracni urad a casto je udavaji majitele obchodu, protoze hold jim tam kradou, asi maji pocit, ze kdyz v noci uklizi v obchode, ze se vypnou kamery a nikdo na nic nemuze prijit. Dane se plati a plati se vsude na svete a je  pravdepodobne, ze by jim dali pokoj, kdyby ty dane platili, pise sa tady o stovkach lidi a jestlize neplatili  tak se muselo na ne jednoho dne prijit o falesnych papirech nemluve. Nelibi se vam to, vyberte si jinou zem na dovolenou nebo ilegalni praci.  Pred 12 lety tady tolik Cechu nebylo a nebudete tomu verit, ale bez nich to take slo. Nemam nic proti lidem, kteri jsou tady bez papiru a pracovniho povoleni, chteji si vydelat, mozna se necemu naucit, ale at se chovaji slusne a at respektuji pravidla a zakony teto zeme. Mate pravdu, ze bez nich to nejde, ale to nejde nikde. Nenavist je hrozna vlastnost vidte?
0/0
10.6.2002 21:24

Judita

Dotaz
No asi ted budu jeste za blbce, ale muzete mi nekdo vysvetlit co se mi to u meho prispevku  ukazalo za adresu, protoze moje adresa to teda neni??
0/0
10.6.2002 21:34

hovnival

usa
Co se vsichni rozcilujete nad "zlymi " Americany?!!? Ti dva chlapi tam yli ilegalne, neplatili dane, tak je chytili....A prave kvuli takovym lidem pak mate problemy se ziskavanim viz. Tak nevim, proc tu nad nimi tak placete....
0/0
10.6.2002 18:48

Krutas

Uvizli Cesi....
To zase stoupne v Cesku nezamestnanost az poslou Amici vsechny ty ceske cernochy a slapky supem domu. Divim se, ze vubec nekdo da Cizkum viza do USA. Nebo proc tam vlastne lezou, kdyz ty Amiky tak nenavidi a v Americe je tak spatne? Co pa na to Morfeus?
0/0
10.6.2002 15:17

Krokodýl Dandy

Současné anální horolezectví aneb rektální aplinismus ČR vůči USA.
Možná, že by stačilo symetrizovat vztah mezi USA a ČR, co se týče víz a pracovních povolení a udělovat americkým občanům cestujícím do ČR víza, přesně taková, jaká potřebujeme my, když tam jedeme. Asi by se to tu dotklo daleko víc několika desítek tisíc Američanů, než jak se dotýká našich spoluobčanů cestujících do USA.
0/0
10.6.2002 16:17

Crocodile Dundee - australena

Re: Současné anální horolezectví aneb rektální aplinismus ČR vůči USA.
Krokodyle Dandy, uvazil jste jaky by asi mel vas navrh prakticke dusledky pro tu kterou stranu a komu by to ublizilo vice? Obejdou se Americane bez ceskych turistu a americke hospodarstvi bez zisku, kteri tito turiste prinesou do USA? Udela jim to velkou diru v rozpoctu, nebo po tom ani nekychnou?Obejdou se americke firmy bez ceskych expertu, kteri tam pracuji legalne na kontraktu, americke university bez ceskych odborniku a studentu? Americky "byznys" bez ceskych investic? Co takhle  firmy ktere zamestnavaji Cechy nacerno jako cistice, uklizece, prodavace a v podobnych zamestnanich. Pujdou bez Cechu ke dnu, nebo proste zamestnaji Polaky, Rumuny, Mexicany a dalsi kdyz nebudou Cesi? Unese US ekonomika nedostatek ilegalnich ceskych pracovnich sil ?
A co bude na druhe strane v Ceske Republice, jak to tam dopadne bez americkych investic, turistu, vedcu navstevou na universitach, kontraktnich pracovniku a jejich rodin? Na ilegaly se neptam, protoze si nemyslim, ze by si do Ceska mnoho Americanu jezdilo privydelavat nacerno. Co udelaji Americane, kdyz jim vstup do Ceska bude ztizen, budou ronit slzy a zustanou doma? Nebo si reknou, kdyz Cesi moje investicni nebo turisticke dolary nechteji, utratim je jinde a pujdou s nimi do Polska, Slovinska, Madarska, Rakouska ci na Slovensko.
Takova je realita, probudte se. Narodni hrdost je krasna vec, ve vztahu mezi velmocemi a malymi staty je vsak prilis bezvyznamnou polozkou.
0/0
10.6.2002 17:43

Reciprocita

Re: Re: Současné anální horolezectví aneb rektální aplinismus ČR vůči USA.
to, co jste tu nastinil jsou pouhe spekulace. V prve rade jde o ferove vztahy mezi dvema rovnopravnymi partnery, ktere v soucasne dobe nefunguji, protoze CR je v totalne submisivnim vztahu k USA. Zajimalo by mne, jak byste ekonomicky vycislil ten "pozitivni" prinos tech americkych poradcu, vedcu, atd. Ja si osobne myslim, ze ti, co ze Statu prijedou, a budou chtit navstivit ci pracovat u nas, tak ucini i pres pripadnou vizovou povinnost. A k vasi naivni domence, ze vetsina Americanu tu neni na cerno. To si skutecne myslite, ze ceske organy daly kazdemu jednomu z tech 30 az 50. ti tisic Americanu zijicich u nas viza??
RE:Soucasne....:To si myslite, ze kazdy jeden z nich je odbornik, ktery je prinosem pro nas, a proto zde pracuje legalne. Nebudte naivni. Ve vasem nazoru se projevuje sebemrskacska tendence typu: "my Cesi jsme zlodeji, snazime se hledat skviry v zakonech, kdezto Ti Americane se z jejich vlastni prirozenosti  drzi zakonu, jsou pravdomluvni, ferovi a vcelku nejlepsi lide, kteri chodi po teto zemi." Ja si toto ovsem vubec nemyslim a vim z osobni zkusenosti s lidmi z ceske americke komunity, ze tomu tak neni. Koneckoncu, je to komunita a navzajem si pomuzou a praci na cerno jako Amik v Praze sezenete. Mnohdy mnohem lepe placenou, nez co by ve stejne pozici vydelal lepe kvalifikovany Cech.
Takova situace krome CR muze nastat treba v Cine ci nektere zemi 3.tiho sveta, kde si taky americti "odbornici" maji sanci vydelat az stokrat vice nez obcane, pricemz z americkych platu ziji o nizkych vydajich te dane zeme.
0/0
10.6.2002 18:55

David

Re: Re: Re: Současné anální horolezectví aneb rektální aplinismus ČR vůči USA.
Opomenu logiku prispevku. To nestoji za rozcilovani se. Ale fakt jsem se zasmal nad tim argumentem, ze ziji o nizkych vydajich te dane zeme. To jako se vztahuje i na Cesko? No jestli je to tak mysleno tak to se smeju na cele kolo. Benzin asi 3x az 4x drazsi, jidlo uz je taky srovnatelne, obleceni a boty je povetsinou drazsi, bydleni v neregulovanem pronajmu je taky drazsi. Takze nacerno zijici American v Praze ma teda terno. To teda jo, to je hrebicek na hlavicku
0/0
10.6.2002 22:16

Vilem

Re: Re: Re: Re: Současné anální horolezectví aneb rektální aplinismus ČR vůči USA.
Vzpamatuj se!Bydleni je drazsi?A kde jsi v Americe bydlel?V kanale?S oblecenim taky nesouhlasim je rozdil jestli nakupujes v Searsu anebo na Wal-Martu a co se tyce jidla je to ruzne v prepoctu je to minimalne stejne,mozna v cechach levnejsi.
0/0
11.6.2002 1:48

David

Re: Re: Re: Re: Re: Současné anální horolezectví aneb rektální aplinismus ČR vůči USA.
Vzpamatuj se ty. Ja jeste porad bydlim a na kanal to veru nevypada. Vim jak ziji moji pratele v Cechach a co za srovnatelny domy musi platit. Levnejsi to teda rozhodne nemaji. A kdyz uz se zminujes o Wal-Martu kolik takovych opravdu cenovych Wal-Martu mas v Cechach? Ten Wal-Mart ma bezny zbozi pro denni potrebu za ceny vyrazne lepsi nez jinde, ale ams tu moznost koupit za velmi rozumny ceny. Sears neni zrovna dobrej priklad, ten je porad jeste lidovej. Jestli chces teda luxusni zbozi tak to muzes jit jinam jako ja Macy's, ale to je teda uplne o necem jinym, to ano. A co se tyce jidla, no jasan, ceske syry a par dalsich ceskejch vyrobku asi zatim levnejsich bude, ale ty dovozovy jsou proste v prepoctu stejny nebo diky dani jeste vyssi. O elektronice ani nemluvim, to je rozhodne lepsi kupovat v Americe. Rozhodne to pro Americana, pracujiciho na cerno v Cechach neni teda zadnej dobrej kseft. To byla cela moje pointa, protoze v Cechach teda lacino rozhodne neni. Jezdim do Cech dost casto, abych to mohl a umel srovnat.
0/0
11.6.2002 3:08

Stanley Cooper

Re: Re: Re: Re: Re: Současné anální horolezectví aneb rektální aplinismus ČR vůči USA.
Vileme, ty asi neumis pocitat. Za byt 3bedroom das v milionovem meste v USA 650-900$, znasob 32. Dostal jsi priblizne stejnou cenu jako chteji za byt ci dum stejnych kvalit v Praze. Obleceni- byl jsi nekdy v butiku na Vaclavaku? Jidlo- muzes nekde v cesku zaplatit za hamburgr 150 KC? A nyni prikrocime k dostupnosti prostredku, za co si mohou nakupovat, bydlet a papat cesi na velfru a jak si muze , kdyz neni zrovna pacient v casinu, zit obcan na velfru v USA. Srovnej si vse a probud se. 
0/0
13.6.2002 7:03

Reciprocita

Re: Re: Re: Re: Současné anální horolezectví aneb rektální aplinismus ČR vůči USA.
David: to s temi americkymi cenami  v Cesku snad nemyslite ani z legrace..
Benzin je v prepoctu o trochu drazsi, ale urcite to neni 3 az 4 krat. Nicmene v Cesku ho tolik asi nepotrebujete projezdit, ve srovnani z US, a duvod je nasnade. A ceny najmu, potravin  a sluzeb v CR jsou v prepoctu  az nekolikanasobne nizsi. Takze si ta nesmyslna srovnavani strcte za klobouk.
0/0
11.6.2002 7:21

Frankie

Re: Re: Re: Re: Re: Současné anální horolezectví aneb rektální aplinismus ČR vůči USA.
Reciprocito, pokud si pamatuji ze svých cest po USA z roku 2000, tak benzín se tam pohyboval mezi $1.10 za galon v levné Arizoně a $1.85 za galon v drahé Kalifornii. Co jsem koukal na webu, tak i dnes je ten průměr asi $1.45, což při kurzu 32,50 Kč za dolar a 3,75 litrů v galonu dělá asi 12,50 Kč za litr. U nás je to teď okolo 25 Kč za litr. Takže 3-4 krát to sice není, ale poměru 2:1 se rozhodně nedá říkat "o trochu dražší".
0/0
11.6.2002 16:55

Reciprocita

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Současné anální horolezectví aneb rektální aplinismus ČR vůči USA.
Odpovedel jste si sam v "levne" petrolejove Arizone, no to znamena, ze takove ceny budou asi po celych Statech, ze ano. A kdyz chcete srovnavat kvalitu zivota pomoci cen benzinu. Jedte do Iranu, tam maji benzin nejlevnejsi na svete!
0/0
11.6.2002 17:46

Frankie

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Současné anální horolezectví aneb rektální aplinismus ČR vůči USA.
Nemáte potíže se čtením? Já jsem uváděl jsem dva extrémy a výpočet jsem odvodil od průměru. Pro lepší náhled je zde pár současných cen: http://www.eia.doe.gov/oil_gas/petroleum/data_publications/wrgp/mogas_home_page.html kde Podle něho ten průměr zhruba sedí. Nesrovnával jsem kvalitu života, jen jsem reagoval na vaši poněkud zkreslenou představu o poměru cen benzínu v USA a u nás.
0/0
12.6.2002 16:03

Frankie

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Současné anální horolezectví aneb rektální aplinismus ČR vůči USA.
Tohle patřilo pod Reciprocitu 11.6. v 17:46. Nevím, proč se to objevilo tady.
0/0
12.6.2002 16:10

Koki

Re: Re: Re: Re: Re: Současné anální horolezectví aneb rektální aplinismus ČR vůči USA.
To jsou teda pocty.Tak asi na prvni tridu zakladni skoly.Jak muze nekdo prepocitavat ceny???Kazdeho cloveka by melo zajimat co si koupi za hodinovou mzdu ne?Ale prepocitavat ceny ke kurzu dolaru je primitivni.Kazdy trubka pise jak kde je draho.Ono neni draho ani u nas ale bohuzel mame v Cechach nizke mzdy.Toto je cely problem.
0/0
11.6.2002 21:18

Reciprocita

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Současné anální horolezectví aneb rektální aplinismus ČR vůči USA.
Koki: Jsem zvedal kolik by jste si toho mohl dovolit v USA, kdyby jste tam treba pracoval za minim. mzdu a musel platit za byt, jidlo a pripadne auto. V tomto smeru nevidim rozdil mezi CR a USA. Ne vsichni (mozna ani vetsina, ne) se tam nema o moc lip, nez srovnatelna prac. sila v CR. To si klidne dovolim tvrdit. Jo, jina by byla, kdybyste si ty prachy nasetril a privezl si je zpet do CR. Ale zit za penize vydelane v USA, nemusi byt zrovna jednoduche. Jiste, ze se najdou lide, kteri maji dobre dzoby a budou mi oponovat. Jenze tito lide nejsou zadnym reprezentativnim vzorkem. Kdyz chces vydelat, musis si utrhnout od huby. Stejne jako v CR. Rozdil minimalni.
0/0
11.6.2002 23:06

Koki

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Současné anální horolezectví aneb rektální aplinismus ČR vůči USA.
Tak v Cechach jsem delal ridice kamionu.Za mesic jsem najezdil po Evrope zhruba 15 000 kilmetru.Anglie,Italie,Rusko,Spanelsko...Plat 4 000 !!!Korun Ceskych hrubeho + zahranicni diety.( soukrome firmy)Podotykam ze mam najezdeno dva a pul milionu kilometru.Od jezdeni jsem proto odesel.Jedna firma vedle druhe je stejna.U volantu se vydela pouze dietama.V Americe delam 7 hodin denne a po odecteni najmu a veskerych nakladu se necha v pohode usetrit tak 1 400 mesicne.A ziju si dobre.Procestoval jsem 18 statu.Nesedim jenom doma.Mam svuj byt(bydlime tady 2 ) a auto.Jezdil jsem s kamionem rad ale v dnesni dobe,dobe ktera nahrava podvodnikum a tunelarum nehodlam v Cechach vydelavat almuznu a platit dane ani nahodou.Pokud budu vedet ze dane pujdou na dobrou vec a ze za kvalitni praci budu mit kvalitni penize budu radeji vydelavat v Cechach.Ale bohuzel!!!
0/0
13.6.2002 16:23

David

Re: Současné anální horolezectví aneb rektální aplinismus ČR vůči USA.
Podivejte se vazena reciprocito. Do klobouku si muzete strcit vy co chcete, protoze ja na tom trvam. Ok, tak s tim benzinem jsem to trchu prestrelil, protoze jsem to nepocital, ted jsem to pocital k nejlevnejsimu uvedenymu v prazske oblasti a s tim za kolik ho kupuju ja to presne 2.23. A pri takovehle cene a kupni sile je opravdu nasnade proc v Cechach nepotrebujete tolik jezdit. A o tech cenach najmu me prosim vas nic nepovidejte, kdyz nevite vubec o cem mluvite. Ja skutecne vim konkretni pripady jednak najmu a jednak cen za domy a to je minimalne srovnatelny s tim tady (snad krome New Yorku a treba LA). Tusim, ze na www.hud.gov je nekde kompletni seznam cen najmu v cele Americe. Jasne, jestli chcete mluvit o regulovanych najmech, tak to neni srovnatelne. A o sluzbach me taky nic nerikejte. Kdyz jedu do Cech, tak se mi z cistiren protacej panenky, teda ve srovnani s cenama tady, opravy aut ani nemluve, nehlede na kvalitu tech sluzeb, kdy se clovek musi objednat tyden dopredu. Tady to privezu a z 90% je to hotovy do odpoledne bez objednani. Takze chcete-li se prit a ukazovat jak moc toho vite, tak to bezte s tim kloboukem nekam jinam, u me rozhodne neuspejete.
0/0
11.6.2002 22:47

Stanley Cooper

Re: Re: Re: Re: Re: Současné anální horolezectví aneb rektální aplinismus ČR vůči USA.
Za hodinovou mzdu v USA, ktera se pohybuje mezi 18-25$ u delnickych profesi, si muzes koupit cca.70l benzinu, bere nekdo v delnickych profesi 1750KC? Cena za potraviny vubec nezatizi rozpocet domacnosti a za najem jsem jiz psal v mem predeslem prispevku. To opravdu srovnavat nelze. 
0/0
13.6.2002 7:15

Reciprocita

Re: Re: Re: Re: Současné anální horolezectví aneb rektální aplinismus ČR vůči USA.
David: jeste jedna otazka na zamysleni. Kdyz je to ve Statech tak skvele a v CR tak zle, tak mi vysvetlete, proc tu tolik rodilych Americanu je, a mnozi zapustili koreny??? 30-50 tis., coz je kolem 2-4 proc. obyvatel Prahy a neceleho pul procenta obyvatel CR. Tzn., ze procentualne zije v CR vice Americanu nez zije Cechu v Americe. Proc? Zeby ta Amerika zas tak skvela nebyla?
0/0
11.6.2002 7:27

David

Re: Re: Současné anální horolezectví aneb rektální aplinismus ČR vůči USA.
Ja mam takovej pocit, ze ta diskuze s vami neni zrovna prinosna. To je zase logika, ze by z toho jeden brecel. Co takhle se na to podivat obracene. I kdyby to bylo 50tis. tak to dela z cele populace 0.018%. Stejnou logikou pri ceske populaci 10 mil. to znamena, ze maximalne muze byt venku 1800 Cechu. Nemam zadnou statistiku, ale rekl bych, ze jich je podstatne vic.
Kdyz uz se tak teda ptate po duvodu proc je "tolik" Americanu venku, tak bych mohl rict sarkasticky na motivy kritiku Ameriky, kam zrejme vasim postojem patrite, ze je to proto, ze se tak nezajimaji o cizi zeme a nevi ani kde Cechy jsou. Ale samozrejme ta skutecnost je jina. Spousta lidi podnika (osobne znam nekolik lidi, kteri podnikaji v Cechach), rada pracuje po svete treba v organizacich jako je Peace Corps, mozna nekteri v Cechach studuji no a pak je taky docela pocetna tlupa americkejch flakacu, kterejm vyhovuje levnejsi pivo. Jo pivo to jo, to je tu drazsi a o dost. Rozhodne to tedy nebude hlavni motiv, ze by Amerika byla tak spatna. Proste kdyz to ale tak chcete videt, tak je to samozrejme vase pravo a ja vam to stejne nevymluvim. Takze hezkej den a verte si cemu chcete.
0/0
11.6.2002 22:58

Krutas

Re: Re: Re: Re: Re: Současné anální horolezectví aneb rektální aplinismus ČR vůči USA.
Synku neprehanis to trochu s tim sobefandenim? 30-50 tis. rodilych Americanu nacerno pracujicich v Cesku. 30 a 50 je podstatny rozdil! To jen tak k tem cislum. Kdyz pripustime, ze vas tam nejakych bratru 5K Americanu uci Anglicky abyste se ve svete domluvili, tak mi porad chybi 45K. Tak si chlapce/divko sundej ty ruzove bryle a zacni studovat vlastni pupek! Svetovym pupkem rozhodne nejste! Spis bych to prirovnal k jine anatomicke casti tela. Nebudu ale vulgarni. Vlastenci to nemaji radi
0/0
12.6.2002 3:23

Reciprocita

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Současné anální horolezectví aneb rektální aplinismus ČR vůči USA.
Krutas: ja o tomhle cece vim o neco vice nez ty. Sam jsem vystudovany ucitel AJ, a kdyz uz jsme u tech slavnych americkych ucitelu. Vis, kolik z nich jsou skutecnymi vystudovanymi uciteli, a kolik jsou flakaci, kteri jsou rodili mluvci s tou drzosti ucit, coz podle meho nazoru studentum, krome setkani se a moznosti poplkat si v AJ, moc pozitivniho neprinese. Predstav  si obraceny pripad. Sam umis cesky, jsi tedy rodily mluvci cestiny. Myslis si, pokud nejsi ucitel cestiny, ze bys nekoho byl schopen ceskemu jazyku naucit? Myslis, ze bys mu byl schopen vysvetlit ceskou gramatiku, slovni a vetnou skladbu, apod? Ja se o tom odvazuji pochybovat. Takze proto, tve zvasty, ze ti Americane "vas tam"  takzvane uci anglicky si nechej pro nekoho jineho. Nic o tom nevis. Je dobre, ze uz v Cesku, na rozdil od poc. 90. let nestaci byt pouze rodilym mluvcim, ale je nutno mit jakestakes ucitelske vzdelani. Sam jsem v te dobe studoval anglictinu, a vim, jake "typy" z Ameriky nas tam mnohdy nechavali ucit. Levne pivo bylo jedno z mala, co tyto "ucitele" zajimalo. 
A pri cetbe tohoto prispevku doporucuji, aby sis nasadil bryle, protoze asi dobre nevidis. Nikdy a nikde jsem netvrdil, ze vsech 30 az 50 tis. Amiku v CR pracuje na cerno. Faktem je, ze urcita tezce zjistitelna cast z nich ano. Byla to jen reakce na jednoho z prispevatelu, ktery si zrejme mysli, ze jen Cesi by jeli do Statu pracovat na cerno. Americane by to prece nikdy neudelali, ze? Ti by v Cesku zasadne pracovali legalne. Nicmene opak je v mnohych pripadech pravdou.
0/0
12.6.2002 5:52

Morfeus

Re: Uvizli Cesi....
Co to placas za ptakoviny? Co je spatnyho na tom, ze nekdo jede legalne pracovat do ciziny, odvadi tam dane a neporusuje zakony? Ty troubo proamerickej (dneska budu slusnej a nebudu mluvit sproste) nemusis zas tolik tolik lozit tem amikum do zadku. Jediny, co sem rekl je fakt, ze kdyby amici udelovali bez problemu pracovni viza, nemakali by tam lidi ilegalne. To je prece normalni, ze kde je za praci vic penez, tam se presunuje pracovni sila. Jediny v cem mas pravdu je fakt, ze amiky nemam rad. Respektive nesnasim jejich preziravy pristup k ostatnim narodum a pocit nadrazenosti. Tebe nevytaci, ze kdyz chces do ameriky musis podstoupit vsechny ty ponizujici procedury, zatimco oni si sem litaji jak se jim zachce? 
0/0
10.6.2002 17:42

Jarda

Re: Re: Uvizli Cesi....
Jestli opravdu chceš zažít ponižující proceduru, tak si zkus zažádat o kanadské vízum. Budeš muset dokladovat, že u nás máš zaměstnání, výši příjmu, že tě zaměstnavatel po návratu nehodlá propustit, dále kolik máš v práci dovolené, jestli je to dost na plánovanou cestu, ve formuláři na sebe prozradit informace dost důvěrné povahy a další buzerace. Na konec všech těch procedur a po zaplacení cca. 2000 Kč dostaneš jen single entry visa. Jeden známý chtěl multiple entry, protože tam plánoval jezdit jednou za rok několik let po sobě. Musel jim tedy navíc předložit výpisy ze svého konta, a přestože tam měl řádově statisíce, dali mu (za cenu cca. 4000 Kč) sice multiple entry, ale jen na rok. Takže si de facto za dvojnásobnou cenu pořídil totéž, co já.
U Američanů většina těchto buzerací odpadla, vízum stálo asi 1700 Kč a dostal jsem bez řečí multiple entry na 10 let.
To co popisuji, je situace z roku 1999, ale letos jedna známá žádala o totéž, a prý se to téměř nezměnilo.
0/0
10.6.2002 18:32

Reciprocita

Re: Re: Re: Uvizli Cesi....
Jarda: To ja jsem musel byt ve velmi stastne pozici. Kdyz jsem poprve v r.98 jel na pozvani do Kanady s navstevou USA a zadal jsem jak o kanadske, tak o americke vizum, byl jsem nezamestnany, nemel jsem temer zadne uspory, no a obe viza jsem stastne obdrzel. Single-entry na rok do Kanady a multiple-entry na 10 let do US.
0/0
10.6.2002 19:05

Reciprocita

Re: Re: Re: Uvizli Cesi....
Jarda: to ja jsem mel vetsi stesti. Kdyz jsem pred 4mi lety poprve jel na pozvani do Kanady s navstevou USA a zadal jsem jak o kanadske tak o americke vizum, byl jsem nezamestnany, stav meho bankovniho konta byl na bodu mrazu, nicmene jsem stastne obdrzel kanadske single entry vizum na rok a americke multiple entry na 10 let.
0/0
10.6.2002 19:09

Morfeus

Re: Re: Re: Uvizli Cesi....
O Kanade uz vubec nemluvim, sam sem si to zazil. Nastesti sme jim konecne zavedli aspon viza:-)
0/0
10.6.2002 19:42

bobo

Re: Re: Re: Uvizli Cesi....
Moc se to nezmenilo?Co to placas?Am. vizum nedostava uz skoro nikdo z mladych!Ja sam jsem zadal o Kan. vizum(a dostal) a to co jsi tady popsal za procedury,to je stejne jak na am. vizum.(akorat ze do kanady ho vetsinou dostanes)Taky jsem zadal v 98 roce o vizum do US a dostal.Jen s prac. potvrzenim.Zkus to dnes a zarucene jedes na pohovor.U okynka Ti s pasem dvema litrama a potvrzenim o praci davam zivotnost tak tri minuty! Pokud teda nemas ZIVOTNI STESTI
0/0
11.6.2002 1:58

Morfeus

To maj amici tezky
Kdyby amici vydavali pracovni povoleni a nebuzerovali tolik kvuli vizum, nemeli by tam tolik ilegalnich pracovniku, muzou si za to sami.
0/0
10.6.2002 13:23

Riplet

www.valka.cz - no jasne:-)
0/0
10.6.2002 11:04

www.valka.cz

Pekny ...
Jeste ze jsme tak podnikavej narod...
0/0
10.6.2002 10:07





Najdete na iDNES.cz