Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Rodinu zabil čelní střet s tahačem

Tragická nehoda z dálnice D11 otřásla i zkušenými záchranáři. Osobní auto se čelně srazilo s tahačem převážejícím Škody Superb. V troskách osobního vozu našli smrt oba rodiče i jejich dvouletá dcerka. Masakr se stal ve čtvrtek večer na přivaděči z Poděbrad na dálnici D11 na Hradec Králové. Řidič tahače, který spadl z náspu a převrátil se, je lehce zraněn.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

adela

k diskusi
  K diskusi k článku MF Dnes 7.6.02 na internetu   Moc děkujem všem, kteří se ozvali v Martinův prospěch. Nebyli jsem schopni zareagovat dříve, tak aspoň teď několik vět k objasnění situace. Martina měla celá naše rodina moc ráda a víme, že byl velice milující a starostlivý manžel Elence a otec Haničce, a hlavně byl mimořádně opatrný řidič a zodpovědný člověk. Ta tragická nehoda 6.6.02 kolem sedmé hodiny večer se stala po výjezdu z dálnice od Prahy na km 0,8 na spojce ke kruhovému objezdu u Poděbrad na relativně rovném a přehledném úseku – dle policejní zprávy.
Nejdůležitější fakt je, že ke střetu vozidel došlo na Martinově straně!!! První hlášení policie rodině bylo, že nehodu zapříčinil řidič kamionu. Kamion se převrátil do příkopu na své levé straně. Ovšem z druhé strany nehodu nikdo nepřežil, kdo by mohl vypovídat; je podivné, že na tak frekventované silnici nebyli svědci, brzdné stopy prý nebyly a řidič kamionu pochopitelně vypovídá tak, aby to bylo co nejvíce v jeho prospěch. Tvrdil, že Martin jel proti němu, on se mu snažil vyhnou doleva a vtom se Martin vrátil na svoji stranu. Je to nepravděpodobný manévr s tak dlouhým, těžkým a vysokým vozidlem. I kdyby to tak opravdu bylo, kdyby se držel na kraji své pravé strany, k havárii by vůbec nemuselo dojít!!! My za Martina můžeme taky říct: jel normálně ve svém pruhu, normální přiměřenou rychlostí (vždy! jezdil velice opatrně a spíš pomaleji), a náhle se na něho na jeho jízdní straně vyřítil v protisměru kamion. Stačil   možná jen vykřiknout a pak už byl jen ten strašlivý čelní náraz a konec. Řidiče kamionu mohl přemoci mikrospánek (zjistilo se, jak dlouho ten den řidič kamionu jezdil a zda mohl být unaven?), mohl na ten velký návěs zapůsobit boční náraz větru (byl ten den silný vítr) na mokré vozovce? My nevíme a je tu jenom jednostranná výpověď řidiče kamionu. Jaká byla rychlost kamionu podle tachografu? Mrtví se bránit nemohou, ale nevíme o ničem, co by variantu Martinovy správné jízdy vyloučilo. Dá se zjistit pravda? Přísahal by ten dotyčný řidič svou výpověď na zdraví a životy svých dětí? Nevíme, jestli bude vše spravedlivě a pravdivě vyšetřeno, ale chtěli bychom se o to přičinit – my, rodiče a sestry Elenky.
0/0
4.7.2002 12:14

Michala Kotrckova

ironie osudu
Zahynul clovek, ktery hodne bojoval proti nespravedlnosti sveta, zlozvykum civilizace a za dobro mezi lidmi. Miloval Onegina, znal anglicke a ruske klasiky, vybranou hudbu... Velmi pozitivni clovek, super kamarad, milujici manzel a otec. V zadnem pripade hazarder ani blazen, ktere potkavam na silnicich v Cechach. Skoda, ze tyto clanky nebudou cist prave ti, kteri jsou na silnicich ti bezohledni a "nezkrotni borci". Martine a Elko, vzpominam na vas!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
0/0
13.6.2002 21:46

ironie osudu
Zahynul clovek, ktery hodne bojoval proti nespravedlnosti sveta, zlozvykum civilizace a za dobro mezi lidmi. Miloval Onegina, znal anglicke a ruske klasiky, vybranou hudbu... Velmi pozitivni clovek, super kamarad, milujici manzel a otec. V zadnem pripade hazarder ani blazen, ktere potkavam na silnicich v Cechach. Skoda, ze tyto clanky nebudou cist prave ti, kteri jsou na silnicich ti bezohledni a "nezkrotni borci". Martine a Elko, vzpominam na vas!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
0/0
13.6.2002 21:44

Tomas Tulinger

Vazeni debateri
z druhe poloviny -- vyberte si prosim pro ty kecy jinou zpravu. Jak jiz bylo receno drive, nikdo zrejme nezjisti, co se presne stalo, ale vzhledem k tomu, jak opatrne Martin jezdil, jsem spise presvedcen o technicke zavade. Tak ci tak, trosku klidu a piety by neskodilo. Diky
0/0
11.6.2002 23:09

jirka

D11
Jde o spojnici mezi sjezdem z dálnice a kulatým okruhem u Poděbrad. Tragédie se udála cca 300 mm od sjezdu z dálnice na celkem přehledném úseku směrem na Hradec Králové. Udivuje mně, že nejsou žádní svědci. Usuzuji, že šlo pravděpodobně na technickou závadu. Nedivil bych se prasklé pneumatice. Každopádně z toho jde mráz po zádech. Takže oči na stopkách a jezdit s rozvahou!!!!!
0/0
10.6.2002 13:48

VH

pořád doufám...
Já pořád jen doufám, že to není můj bývalý spolužák se svou ženou a jejich malou dcerou. Panebože proč????
0/0
10.6.2002 11:12

Mirek

Vzkaz pro všechny : BYL TO SLUŠNÝ ČLOVĚK
Mám pouze vkaz pro všechny, kteří chtějí přispívat k tomuto článku a i zpětně všem předchozím. Lehce se komentuje situace, kdy člověk neví o co jde a proč tomu tak bylo. Pouze jen kecá a kecá okolo když se ho to osobně netýká. Řidiče a jeho rodinu jsem velice dobře osobně znal, vždyt jsme spolu sdílely jednu školní lavici po více jak 6 let. Nebyl žádným pirátem silnic a už vůbec ne bezohledným řidičem. Nikdo neví a nebude vědet co se tam událo. Jen možná měl o něco větší smůlu než ti ostatní. Stačilo, kdyby se celá událost stala o několik vteřin později a možná by to byl jen problém několika zmačkaných plechů ve škarpě a nikomu by se třeba nic nestalo. Bohužel však osud pracuje za nás a ta vteřina rozhodla o všem. Nikdy nejezdil jako blázen a naopak když náhodou jsem ho vezl já sám osobně v autě, vždy neměl dobrý pocit z mé rychlosti a to také nejsem žádný ďábel. Jen možná dal později nohu na brzdu. Ten úsek velice dobře znám a také jsem tu odbočku několikrát málem minul. O to více je zdrcující skutečnost, že už tady prostě nebude a to jsme ještě chtěli mnoho věcí udělat. Snad se tam nahoře jednou setkáme a doděláme co jsme tady nezvládli. Všem pozůstalým upřímnou soustrast !!! m.p.
0/0
10.6.2002 11:07

VH

Re: Vzkaz pro všechny : BYL TO SLUŠNÝ ČLOVĚK
s Mírou naprosto souhlasím....a je mi to všechno strašně líto.....člověk vlastně neví ani dne ani hodiny....
0/0
10.6.2002 11:16

d.ulbrich@tiscali.cz

Re: Vzkaz pro všechny : BYL TO SLUŠNÝ ČLOVĚK
Naprosto souhlasím, že Martin nebyl žádný hazardér, naopak. Nevěřím, že k tomu, jak jel (pokud to tak bylo), neměl takový důvod, pro který chtěl riskovat. Znal jsem ho myslím dobře, studovali jsme spolu, byl jsem mu na svatbě. Dva roky jsem mu sliboval, že se na ně přijedu podívat, na Elku a Hanku. Měl jsem na to já hlupák pořád dost času... To, že se s nimi v pátek setkám naposled, je hrozná nespravedlnost. Tak kamarádského, optimistického, pohodového a zodpovědného člověka a jistě i tátu a manžela člověk hned tak nepotká. Email od jeho švagrové jsem si přečetl o půlnoci a zprvu jsem to považoval snad za hodně špatný vtip. Na podzim chtěl svolat po letech celý náš kruh. Představa, že se sejdeme u takové příležitosti, je těžko slovy popsatelná. Ve čtvrtek ve 14.05 jsem s Martinem ještě mluvil... David Ulbrich
0/0
11.6.2002 20:56

Karel Moudrý

Na silnicích jsou piráti
Teprve v anonymitě silničního provozu se projevuje bezohlednost člověka řidiče k ostatním. Na D11 najdete za pěkného počasí pouze jednu dopravní hlídku, která kontroluje jak se auta spořádaně řadí do jednoho pruhu v místě zúžení dálnice. Hlídka má samozřejmě služební Škodu Felicii a možná má i radar. V případě, že se kolem ní prořítí rodinka v Renaultu ve 150 km/h možná i větší rychlostí, tak ji nezbyde, než jim zamávat, neboť pokud bude chtět hlídka za oním vozidlem vyrazit, tak to už bude někde na konci dálnice dávno zbořené. Na silnicích a dálnicích teprve chybí rychlé a účinné vymáhání práva, protože tu jde opravdu každý den o život. Policie by musela mít větši počet lidí, lepší techniku(kvalitní vozidla s velikým výkonem motoru) a takový řidič, který chce "zabít" nejenom svou rodinu, by čelil ne blokové pokutě, ale trestnímu stíhání za obecné ohrožení. Jako adekvátní trest vedle finančního je také propadnutí věci(vozidla), veřejně prospěsné práce (třeba na patologii nebo v nemocnici, kde jsou přiváženy oběti dopravních nehod, zákaz činnosti (řízení vozidla zakázat na 10 let a více) a samozřejmě pořádná medializace ve sdělovacích prostředcích i s fotografiemi. Život má totiž největší cenu, na hrubý pytel, hrubá záplata.
0/0
8.6.2002 13:37

Bubák1

Kde to je ?
Jezdím tama poměrně často ale pořád mi to není jasné. Nájezd u na dálnici u Poděbrad je přece oddělen od sjezdu z dálnice nebo ne ?
0/0
7.6.2002 17:28

david

Re: Kde to je ?
Taky tomu moc nerozumím jak mezi sjezdem a výjezdem mohlo dojít k čelní sražce? Jedině že si spletl cesty a jel celou dobu v protisměru.
0/0
8.6.2002 9:48

Karel

Zamyšlení
No musim říct, že když jsem viděl fotografii rodinného alba, tak mi bylo opravdu ouzko, jezdím tama často, ale něco takového nechci nikdy zažít.  Ani jako účastník, ani jako divák, ani jako hasič či policista. Přivítal bych více policistů na této frekventované komunikaci s pořádnou pravomocí, aby tyto hazardéry kočírovali. Nechápu pravidlo, že nemohou policisti odebrat na místě řidičský průkaz. Myslím, že hodně lidí by bylo bez šťastnějších a více lidí by bylo ohleduplnějších.
0/0
7.6.2002 17:19

Michal

??????
Proc????????????????????????????Museli zemřit??????????????
0/0
7.6.2002 17:18

david

Re: ??????
Nikdo na světě mimo šéfa nahoře neví, kdy mu zhasne svíčka. Někomu ve 2 letech a někomu v 80 letech. A proč zrovna oni taková mladá rodina? Toť vi jen On. Ale ja si myslím, že na cestách většina lidí hazarduje se svými životy sami. Vždy i v tomto případě je vinen řidič toho auta a odrovnal celou svou rodinu. Kdyby to přežil měl by trauma na celý život. Tak nevěděli při srážce o ničem neboť byli rozmetání v okruhu 150 metrů. Je to tvrdý osud. Ať je jim země lehká.
0/0
8.6.2002 9:55

JS

Prostor pro zamyšlení
Věřím, že všichni kdo si přečetli tuto zprávu se alespoň na chvíli zamysleli nad způsobom jízdy, který provozují. Třeba tato zpráva osloví alespoň jednoho z bláznů, které potkávám skoro denně na silnicích. Jenom věřím, že se nikdy nestanu obětí těchto hazardérů.
0/0
7.6.2002 16:22

L.Kubera

Podstata problému.
Vážení diskutující, myslím si, že ta věta opravdu není OK. Mě však spíš zamrazilo z toho, co se tam stalo. Z toho, že nezodpovědný řidič zabil kromě sebe také svou rodinu. A kolik lidí ze svého okolí udělal nešťastných. Vím, je to jen jeden případ z mnoha jiných. Riskantní a agresivní jízda je bohužel normou. Často se bojím dát přednost chodci na přechodu, aby ho nesrazilo auto ve vedlejším pruhu. Zdravím lidi dobré vůle. L.K. 
0/0
7.6.2002 15:51

Pcx

Re: Podstata problému.
Vystihl jste jednu ze dvou nejhorších situací pro chodce - někdo mě pustí na přechodu a maník ve vedlejším pruhu mě rozjezdí na hadry. A ta druhá situace se stává na přechodech se semafory - chodci mají zelenou, auta v jednom z pruhů mohou odbočovat, kříží přechod a svítí jim výstraha, že tam jsou chodci. Pravidelně se mi stává, že někteří šašci jsou tak slepí a nevidí to, málem mě přejedou a ještě mají tu drzost vylézt z auta a řvát něco o tom, kam čumím. Jediné řešení - na místě zpráskat bičem a roztrhat řidičák. Vím, že takových řidičů je menšina, ale eliminovat by se měli.
0/0
7.6.2002 16:19

Bubák1

Re: Re: Podstata problému.
Na křižovatkách to je kupodivu tak, že napřed svítí zlená pro automobily, když začnou odbočovat, naskočí i zelená pro chodce, ti okamžitě vstupují do vozovky. Úplně nejlepší to je když je součástí přechodu i přejezd pro cyklisty, navázaný na stezku vedle chodníku. To potom vesele odbočujete a najednou se Vám zezadu přiřítí kolo, které jste nemohli vidět pokud jste si neukroutili krk. Takže on to není ani tak problém řidičů ale špatně nastavených semaforů a špatně navržených křižovatek.
0/0
7.6.2002 16:40

Kuba

Cestina!!!
Tahač nezvládl smyk, vjel na krajnici, která se pod ním utrhla, a převrátil se.....njn, holt vyspela elektronika (ktera asi tahac ridila, protoze o ridici se tu nic nerika...) asi tuto situaci nezvladla.....
0/0
7.6.2002 14:31

Petr

kde jsou foto ?
Ať se dívám jak se dívám, ať klikám jak klikám, fotografie nikde.....zase to někdo spackal.
0/0
7.6.2002 13:39

TT

Re: kde jsou foto ?
Hyeno !!!
0/0
7.6.2002 15:57

Adam

Re: Re: kde jsou foto ?
Souhlasim, ze je to hyenismus. Ale v tomhle pripade by meli ty fotky zverejnit se vsemi detaily, aby vsichni ti uspechani frajeri videli, jake nasledky muze mit jejich bezohledna jizda. Jednou za cas jedu z Prahy na Moravu pres Hradec a je to totalni katastrofa. Idioti co predjizdeji v pravotocive zatacce (kde neni videt absolutne nic)kolonu aut, plne cary jsou tam pro srandu kralikum atd. atd. Rekl bych, ze jezdim celkem slusne, ale i kdybych jezdil jako sam Buh, tak mi to nebude nic platne, kdyz me nejaky takovyhle "zavodnik" sestreli v protismeru v zatacce. Howgh!
0/0
7.6.2002 16:54

david

Re: Re: Re: kde jsou foto ?
Každá brutální nehoda by měla být ukázána se všemi záběry i s lidskými ostatky ať si lide uvědomí co to je. Ale hlavně těm frajerům co pro ně neplatí plné čáry, max. dovolená rychlost, přednost, předjíždění v nepřehledných úsecích. A odebrání řid. průkazů by mělo být samozřejmostí. Pod vlivem alkoholu odebrat natrvalo a to by se potom vidělo kolik by přestalo jezdiz aut na pozemních komunikacích. Beru to z hlediska své profese jako řidič vozidla záchranné služby. Hodně bezohledných řidičů je v české republice, stojíme v první 5 nehodovosti. A 50 neplatí pro nikoho, tak ani 130 na dálnici. Jestli se takovýto bezohledný řidič zabije tak mi ho, ale vůbec není líto, ale je mi líto dalších účastníku sničního provozu, kteří kvůli takým magorům příjdou o život.
0/0
8.6.2002 10:05

Gudethep

Zprávy TV Nova
"Dceru našla se svým druhem utopenou ve studni ..."
0/0
7.6.2002 13:13

ptakopysk

řidič spadl z náspu a převrátil se?????
ach jo, ten cestin, das ist hrůza, ich habe vlasy na hlavě auf. Was sagen sie redaktoren?
0/0
7.6.2002 7:27

Bob

Re: řidič spadl z náspu a převrátil se?????
Jo a kamion je lehce zraněn.
0/0
7.6.2002 9:26

Tosuja

Re: řidič spadl z náspu a převrátil se?????
Sleduji, ze jste si ani tu vetu neprecetl. Je cestinarsky naprosto spravne.
0/0
7.6.2002 10:18

Jana

Re: Re: řidič spadl z náspu a převrátil se?????
No po stránce jazykové asi ano, ale po stránce věcné už je to horší. Vedlejší věta by se v tomto případě měla vztahovat k podmětu věty hlavní (tedy k řidiči), z toho vyplývá, že z náspu fakt spadl řidič.
0/0
7.6.2002 10:44

kfe

Re: Re: Re: řidič spadl z náspu a převrátil se?????
Jenom bych se chtěl zastat "jazyka". Věta, která není správně věcně, není správně ani jazykově.
0/0
7.6.2002 11:09

Milos

Re: Re: Re: řidič spadl z náspu a převrátil se?????
Me by zase zajimalo, zda je spravne "hasici z Nymburku" nebo "hasici z Nymburka" a proc.
0/0
7.6.2002 15:37

Honzík

Re: řidič spadl z náspu a převrátil se?????
Řidič tahače, který spadl z náspu a převrátil se, je lehce zraněn.................Tak teda fakt nechápu , čemu na tom nerozumíte???? Věta je srozumitelná a jasná. Připadá mi, že ti co kritizují tento článek nejsou spokojeni převážně se svým mozkem a pak se svou prací. Tak, TRUBKY a teď můžete začít kritizovat můj názor:o))) Váš Honzík.
0/0
7.6.2002 11:07

kfe

Re: Re: řidič spadl z náspu a převrátil se?????
Řidič tahače, který spadl z náspu a převrátil se, je lehce zraněn.... No dyť máš recht. Řidič se převrátil... Taky nechápu, čemu ty lidi na tom nerozuměj. Při převrácení se holt někdo může zranit. Někdo třeba i těžce. Někdo jenom lehce...
0/0
7.6.2002 11:19





Najdete na iDNES.cz