Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Chcete milion? Pomluvte politika

Za aféru politika milion. To je nové reklamní heslo české verze časopisu Hustler, kontroverzního pornografického magnáta Larryho Flynta. Odměna připadne tomu, kdo poskytne informace o korupční či milostné aféře některého z předních politiků. Na tuzemské poměry nezvyklá výzva vzbudila mezi lidmi velký zájem. Někteří politici Hustler ostře kritizují.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Jan Herna

Podivná svoboda slova
   V demokracii,tedy ve skutečné demokracii,mají všichni přibližně stejné možnosti oslovit voliče.Tady ačkoliv všichni,kdo dnes vládnou byli na počátku zvoleni bez diskriminačních podmínek,si časem vytvořili podmínky,které jsou pro menší strany diskriminační.Např.5% klausule,na základě,které v parlamentu sedí 30 % poslanců,kteří nikdy nebyli zvoleni,ale dosazeni parlamentními stranami za ty,co byli zvoleni,ale nedosáhli 5%.Demokratické by bylo,kdyby toto omezení bylo zrušeno a poslanecké místo získal ten,kdo získal takový počet hlasů,který připadá na 1 poslanecký mandát.Pak by všichni věděli,že parlament byl skutečně demokraticky zvolen.Stejné je to i tzv.voební kaucí.Tu většina těch co tam sedí také nepaltila,protože poprvně byli zvoleni bez této kauce. Sdělovací prostředka nám svým chováním k malým stranám říkají:"Dejte nám své peníze (rozhlasový a televizní poplatek) i ti,kteří velké strany nevolíte,ale my necháme mluvit jen ty,co už v parlamentu jsou-tedy velké strany.Připadá mi to dost nemorální.  
0/0
4.6.2002 23:04

Jan Herna

Re: Podivná svoboda slova
Ani presne nevim jak se tyka casopisu Hustler, jen sem se tady chtel vykecat!
0/0
4.6.2002 23:27

Stara Struktura

POTREFENA HUSA SE VZDYCKY VOZVE!!!
kdo krici nejvic vo tom jakej je to hnus, asi moc dobre vi ze ma spoustu tohodle hnusu za vlastnim prahem!!!
0/0
4.6.2002 22:08

fa

Fandím jim
Docela bych měl radost kdyby nějakej ten skandálek objevili
politici potřebujou kontrolu jako sůl
0/0
4.6.2002 20:42

Ivo

Paraziti
V Hustleru nejde o svobodu slova, ale o svobodu vydělávat peníze (tedy podnikat). Zatímco si skupinka lidí staví kdesi vily či aspoň vilky, druhým je zasahováno do práva na soukromí, jejich životy jsou až rozvraceny, jen proto, že dokázali něco, co není nikomu na škodu, nýbrž na prospěch. Je to parazitování. Parazitismus má v přírodě své opodstatnění, lidem však jsou bližší "vyšší živočichové" než jejich tasemnice...
0/0
4.6.2002 15:24

admiral_Atvar

jen tak na ne !
to se nam ten Pitha ale cuka, ze se boji, ze ho nekdo s Dostalovou nafotil ? :)) na grebenicka mohou vytahnout, jen ze se klanel stalinove buste.
0/0
4.6.2002 15:19

Jeny33@post.cz

A proč ne?
Politik je člověk jako každý jiný. Jen víc na očích. Zvolili jsme si je, aby nám šli příkladem, ne? A když udělá korupční skandál, tak je to špatně a ať to všichni ví - příště by být zvolen neměl! A když chce dát za informace nějáký časopis honorář, je to obchod. Ať naši politici žijí příkladným životem a nemusí mít strach, Hustlery nebudou mít o čem psát a to co je zde nazýváno hnusem zanikne. A je to i o nás - když jsme o tom ochotni číst, najde se někdo, kdo to bude psát a obchodovat s tím.
Jeny
0/0
4.6.2002 14:56

Juras

Re: A proč ne?
Nevím jak vy, já ale nevolím proto, aby mi šel někdo příkladem. Já volím proto, aby to tady řídili lidé, o nichž si myslím, že to budou dělat nejlépe ze všech zúčastněných.
0/0
5.6.2002 10:55

Jeny33@post.cz

Re: Re: A proč ne?
Nechci se přít o slovíčka, ale je to totéž (alespoň pro mě) - proč nemohou být lidé, o nichž si myslím, že to budou dělat nejlépe ze všech zúčastněných příkladem toho, jak by měli i ostatní zúčastnění dělat věci co nejlépe??
0/0
6.6.2002 12:41

Milhaus

Jsou-li to verejni cinitele, potom nemaji narok na neverejny zivot?
Nevim, ale byvaleho poslance Tollnera jsem osobne videl na Karlove namesti libat se s chlapem pred budovou KDU-CSL, jiny muj znamy byl timto exposlancem obtezovan na jejich stranickem sekretariatu. Kde je mira toho jak  se lide verejne vystupujici maji chovat, kdyz je podle JEJICH NAZORU nikdo nevidi? Jsem verejne znama osoba? Tak se podle toho taky chovam. Kazdy si zivotem neseme svuj stit a jestli se nekdo chce stat osobou verejnosti znamou mel by vedet jestli na neco takoveho vubec ma.
0/0
4.6.2002 14:02

Libor

Re: Jsou-li to verejni cinitele, potom nemaji narok na neverejny zivot?
Nevím, co je špatného na tom, když se chlap líbá s chlapem... to opravdu nevím.
0/0
4.6.2002 14:31

Anglicky pacient

Re: Re: Jsou-li to verejni cinitele, potom nemaji narok na neverejny zivot?
No kdyt jo, tak se bez libat ze Zdenkem a pekne si to uzijte :-)
0/0
4.6.2002 14:58

Re: Re:
To je fakt, nechutný to začíná být až když ho jeden druhýmu začnou strkat do řitě.
0/0
4.6.2002 15:41

Nemocnice na kraji mesta

Re: Re: Jsou-li to verejni cinitele, potom nemaji narok na neverejny zivot?
to za lezi na tom jestli Ti stoji, kdyz se na ne divas. Jestli Ti stoji, tak si s nima di hrat na pisek. Jestli Ti nestoji a radsi by ses dival na dve holky jak se libaj, tak tohle Ti pak pride trochu divoky . . .
0/0
5.6.2002 19:54

Tlusta

Re: Jsou-li to verejni cinitele, potom nemaji narok na neverejny zivot?
Milhausi moc si me pobavil. Fakt.
0/0
4.6.2002 15:28

Kugl

Re: Jsou-li to verejni cinitele, potom nemaji narok na neverejny zivot?
Lepsi prispevek sem dneska necet. Moc pekny :-))))
0/0
4.6.2002 15:38

Iva

Díky, Ameriko, za tvé výdobytky ....
Výzva vydavatele časopisu kalkuluje s jeho vlastní ideou, že pro peníze jsou lidi schopni udělat cokoliv. Čtenáři podobných plátků možná ano. Nevím.
0/0
4.6.2002 13:55

předseda

Re: Díky, Ameriko, za tvé výdobytky ....
Jasně, zlatě za komunistů, to by tohle vůbec nebylo možný, že ano ?
0/0
4.6.2002 16:49

pes filipes

Re: Díky, Ameriko, za tvé výdobytky ....
Rada: 1) NECTI ten platek 2) Prestan KAZAT svoji mravni nadhodnotu s porovnanim se ctenari platku 3) pri nevyslyseni rady #2: polib me prdel!!!
0/0
5.6.2002 23:21

pokrytectvi je hnus, ne pravda!
nechapu, proc by to mel byt hnus, verejni cinitele {jako p. pithart}, se zrejme obavaji nejakych afer lidi z jejich politickych stran. neni divu - pred volbami...
0/0
4.6.2002 13:43

Daniel

Jsem udiven!
Necetl jsem to moc dukladne, ale nechapu reakce politiku typu "hnus" a podobne. Vzdyt je to v podstate zvysovani zajmu obcanu o veci verejne, a vime dobre, ze nasi politici a urednici verejnou kontrolu potrebuji jako koza drbani. Nebo ze by vyse osloveni politici a politicky meli uz ted maslo na hlave?
0/0
4.6.2002 13:07

IQ 180

PODIVNA SVOBODA SLOVA!
Podivná svoboda slova... Jak bezradná je snaha neparlamentních politických stran prolomit mediální embargo. Patří politika jen velkým stranám, nebo všem, kteří mají co říci? A mají vůbec možnost se vyjádřit? Se skepsí a apatií sleduje český volič souboj politických stran ve vrcholící volební kampani. Jeden kandidát překřikuje druhého, jeden se dělá lepším než ten druhý. Ale přece je tu jen rozdíl, rozdíl od všech minulých volebních kampaní. Celé politické hašteření je totiž klidnější, vyrovnanější, smířlivější, a pokud by nebylo rezignace pražského primátora Kasla, doběhlo by bez větších sporů. Ale přece. Expanze malých neparlamentních stran poukázala na velký šrám české demokracie. Vypadá to totiž tak, že právo obhajovat a prosazovat svá stanoviska a názory mají jen strany parlamentní. Těm ostatním je prostor pro prezentaci svých idejí i programů doslova odepírán. Volební šoty na veřejnoprávní televizi a rozhlasu či snahy pořadu Bez imunity se staly "fraškou", která je výsměchem demokracii naší politické scény. Dej psovi kost - nenají se, ale alespoň nebude štěkat. Jenže tento záměr se mocným tak úplně nepovedl. Kandidáti neparlamentních stran dělají totiž možné i nemožné, "nabourávají" se do nejrůznějších pořadů, dělají ze sebe klauny jen proto, aby řekli českému voliči: "O vaši důvěru nesoupeří jen čtyři parlamentní politická uskupení. Jsme tu i my." Mediální embargo vyvrcholilo (alespoň prozatím) ve čtvrtek 30. května 2002 v pořadu Kotel na TV Nova, jehož moderátorka zakázala vystoupit všem, kteří by byli nějak spřízněni s neparlamentní politickou stranou. Jak smutné! Jak hloupé! Jak nedemokratické! V této zemi se již snad stalo zvykem, že o politiku se může zajímat pouze člen "velké čtyřky" nebo nespokojený občan. Kde je ona tak proklamovaná svoboda slova? Cožpak už neplatí čl. 17 Listiny základních práv a svobod (...každý má právo vyjadřovat své názory...)? Je to jen neprofesionalita českých novinářů, nebo je v tom něco víc? A tak parlamentní strany financují mohutnou, přesto šedivou volební kampaň, vylepují velké bilboardy, jejich předsedové jezdí po celé republice. Však mají dotace ze státního rozpočtu, mají co slíbit svým sponzorům, neboť moc si již rozdělili. A volič? Ten uvidí večer ve zprávách předvolební průzkum, který ukazuje aktuální preference stran opoziční smlouvy, Koalice, komunistů a ostatních stran. I přesto, že tito "ostatní" dosahují dohromady kolem 10 i více procent preferencí, není zájmem ani "nezávislých" novinářů uvést strany, které dokázaly svým programem oslovit tolik voličů. Jsou to pro ně jen "ostatní strany", které přece nemají naději. Myslíte si to také?
0/0
4.6.2002 12:45

prc

Re: PODIVNA SVOBODA SLOVA!
Ano, myslím.
0/0
4.6.2002 13:14

Paja

Re: Re: PODIVNA SVOBODA SLOVA!
ne nemyslim
0/0
4.6.2002 13:54

Franta7

Re: PODIVNA SVOBODA SLOVA!
souhlasím že průzkumy veřejného mínění veřejné mínění velmi ovlivňují.
0/0
4.6.2002 14:10

Antares

Re: PODIVNA SVOBODA SLOVA!
Nenapadá mě žádný způsob bez skandálů a afér, jak se mediálně zviditelnit a dostat se do povědomí tupých NOVAků. Kdo z takových lidí zná třeba Naději? Leda že by Pajerová začala chodit na nudistické pláže a to by jí ještě kdejaký NOVAk mohl předhazovat, že Buzkové nemůže konkurovat. V minulosti pochopil snad jen Sládek, jak se dostat do parlamentu. Ale co seriózní neparlamentní strany? Realita je taková, jaká je a nejdříve musí nalézt jakýkoliv způsob, jak se dostat do parlamentu a teprve potom se zaobírat seriózní politikou. K čemu to jinak je, když své podle nich sebeušlechtilejší představy nemohou prosadit, protože je nikdo nezvolí?
0/0
4.6.2002 15:11





Najdete na iDNES.cz