Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Otec a syn nepřežili pád rogala

Dva letci, otec se synem, zahynuli po pádu rogala na Nymbursku. Dvoumístné motorové křídlo se zřítilo kolem desáté hodiny dopoledne do kukuřičného pole, několik desítek metrů od domů v blízké obci Zbožíčko. Nehodu vyšetřuje policie společně s Leteckou amatérskou asociací a Úřadem civilního letectví. V červnu je to na Nymbursku už druhá letecká havárie s tragickým koncem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

radko vichnar

0/0
28.6.2002 19:22

radko vichnar

0/0
28.6.2002 19:22

MT

A co jine nehody?
A co takhle vyjmenovat tragicke automobilove nehody za jeden den? Bylo by jich nekolikanasobne vic, nez leteckych nehod za cely rok. Jenze nad tim se nikdo nepozastavi, kdezto letecka nehoda je vzdy senzace. Po precteni tohoto clanku skutecne nevim, zda nejsem na strankach Blesku nebo jineho bulvaru.
0/0
27.6.2002 14:15

pražák

Re: A co jine nehody?
Vážený pane,jiste jste minimálně pilotem křídla,když se vás tato kritika tak dotkla.Uvědomte si,že srovnávání automobilových a leteckých nehod je sice možné,ale je zde zásadní problém,který srovnávat nelze.Jestli je někdo vlastníkem pilotního průkazu,získal tento dokument za drahé peníze a spoustu času věnovaného výcviku a ví,že jako začátečník se musí takto chovat,jinak jeho život končí minimálně leteckou nehodou.Proto nesouhlasím z vaší kritikou,protože většina leteckých nehod a katastrof byla způsobena leteckou nekázní,nadhodnocování svých schopností v technice pilotáže a ovládání letounu nebo křídla,to mi věřte.
0/0
27.6.2002 14:33

Uni

Re: Re: A co jine nehody?
souhlasím že většina nehod je způsobena leteckou nekázní ale na druhou stranu media předhazujé tyto nehody takovým způsobem, který mi nepřipadá vhodný.Rozhodně je tento sport bezpečnější než jízda autem, i přes tuto nekázeň pilot zabije pouze sebe, kdežto motorista spoustu nevinných lidí.Nad tím by se media měla zamyslet
0/0
27.6.2002 14:50

pražák

Re: Re: Re: A co jine nehody?
Protože pracuji v oboru zabezpečení létání nad naším územím, neni mi problematika leteckého provozu neznámá.Z těchto důvodů chci požádat,když někdo z redakce bude psát "neco" o leteckém provozu atd., je vždy nutná konzultace s odborníkem,který je v tomto oboru fundovaný a snad bude vědet co se stalo a poradí panu redaktorovi co je hloupost psát a co je pravdivé.
0/0
27.6.2002 21:26

DaveK

Případ z počátku června
Mohu vzpomenout další případ, kdy na počátku června mezi obcemi Pazderná Lhota a Popovice okr. Benešov u Prahy nouzově přistál v poli s řepkou "plachťák". Tentokráte se jednalo o ženu, která se "prý" ve výšce cca 50 m rozhodovala zda má vyskočit nebo ne, protože letěla těsně nad vesnicí a nedokázala odhadnout zda se jí podaří přistát za posledním stavením ve vsi. Fakt bomba - ještě ohrožují ostatní..... Příběh měl naštěstí dobrý konec.
0/0
27.6.2002 14:14

MT

Re: Případ z počátku června
Precti si alespon zaklady o leteckych sportech, nez se budes k necemu vyjadrovat. Nebyt spojek, tak v Tvem prispevku neni slovo, ktere by davalo smysl.
0/0
27.6.2002 14:17

Kafíčko

Re: Re: Případ z počátku června
MT je asi málo gramotný, že..... Dává to smysl. Tož, ty jsi expert na co 
0/0
27.6.2002 14:43

XY

Re: Případ z počátku června
Jedna věc je co se stalo a druhá věc je jak to popíší novináři. Přistání mimo letiště není nic extra a stanou se jich desítky za rok, žádný nivnář ale nenapíše - tam a tam přistál větroň na pole a nikomu se vůbec nic nestalo. Podívejte se do statistiky kolik lidí se ročně utopí, nebo se zraní při skákání do neznámé vody a možná pochopíte, že piloti jsou nezodpovědní stejně jako zbytek populace. Lidi už si zvyli na nehody na silnici a pokud tam není moc krve čtenáře to netáhne, tak si novináři musí najít něco co lidi budou číst. Ještě upřesnění - létání není adrenalinový sport, je to právě o klidu a vyrovnanosti, pokud někdo bere létání jako horolezectví a vyhledává zážitky na hranici technických a fyzických možností, pak je špatný pilot a špatně končí.
0/0
27.6.2002 15:03

pavel

Re: Re: Případ z počátku června
horolezectvi samozrejme inklinuje k hledani hranic - spis vlastnich schopnosti, nez moznosti, to je ale trochu jina rovina; pokud je clovek hazarder a podceni jisteni, muze se zabit i na lehky ceste.. na letani je spis objektivne horsi prave jisteni - pro pripad prusvihu mas padak a to je asi vsechno, v padesati metrech je to k nicemu, kdyz se nestaci otevrit, zatimco desetimetrovy pad (a to mam za dost nadstandard, pokud je to do lana a ne na podlahu) se bezne prezit da..
0/0
27.6.2002 15:30

Michal

Re: Případ z počátku června
Ano, pouze spojky davaji smysl...
0/0
27.6.2002 17:10

Honza Š.

Re: Případ z počátku června
Je vidět, že jsi skutečně v obraze. Pro takový, jako jseš ty, je to žvanění v bulváru určeno. Padá tak na úrodnou půdu. Prosím, nevyjadřuj se k problematice o které nevíš zhola nic.  
0/0
28.6.2002 7:48

.

.
zaracený chlapi mizerný, naučte se vážit si vlastního života a když už musíte dělat adrenalinové sporty, abyste si dokázali jací jste kofři, tak se aspoň naučte pořádně jak se to má dělat!!!!!!!!!!!!!!!!!!
0/0
27.6.2002 13:52

Uni

Re: .
teorie létaní je "jednoduchá" ale každý potřebuje praxi.Myslíte si že budete ležet rok v příručkách, pak vyletíte a je to OK? - blbost.Je jednodušší se naučit řídit auto než dobře umět lítat, odhadnout podmínky, vítr, turbulence apod.Není to o dokazování ale prostě o momentálním špatným rozhodnutí, který bohužel většinou končí smrtí
0/0
27.6.2002 14:56

Honza Š.

Re: .
Další perla! Opravdu k věci! Mlčeti - zlato.
0/0
28.6.2002 8:53

.

Re: Re: .
až budeš nosit vlastnímu dítěti kytky na hrob, tak se tě zeptám na tvůj názor. Do té doby - mlčeti zlato!
0/0
28.6.2002 15:39

pražák

Každý provoz i letecký má svůj řád.
Každý provoz i letecký má svůj řád a každý kdo udělá pilotní zkoušky a dostane pilotní diplom si myslí,že je hrdina a všechno umí.Jen se podívejte na sled leteckých katastrof a nehod a uvidíte,kdo za tyto mimořádný události může.
0/0
27.6.2002 13:13





Najdete na iDNES.cz