Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Stále více dětí končí v ústavech

V českých dětských domovech vyrůstá desetkrát více dětí, než je obvyklé na Západě. Navzdory klesající populační křivce počet těchto institucí i dětí v nich roste. Loni soudy vzaly z rodin téměř dvanáct set dětí, o pětinu více než v roce 1998. Jen zlomek dětí je v ústavu proto, že je jejich rodiče týrali nebo o ně nestáli. O většinu z nich se jejich rodiče jen nedokážou dobře starat. A stát místo náročné pomoci rodině volí jednodušší cestu: odebrat dítě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Stanley Cooper

RE RE Petra
Dekuji Ti za slusnost, jelikoz tech hrubosti co si zde clovek precte uz bylo opravdu dost. Vim, ze se na teto urovni nedockame zmen ve spolecnosti a za to potesi cloveka slusnost i u oponentu. Stanley Cooper USA
0/0
5.6.2002 19:43

Stanley Cooper

reakce na RE. Petra
na prvni dotaz musim priznat, ze jsem v hodinach latiny chybel, jestli se Ti jedna o gramatiku, ovsem kdyz si to vezmes foneticky, tak si ho umis alespon predstavit, nebo si kup nejakou videokazetu s nahravkou se sexualni tematikou. Na druhy dotaz - bylo mysleno - moralni kvalita lidi. Dekuji pane VS Petre, navic jsem psal v zachvatu hnevu a prosim, dovol mi otazku, Ty mas s tou Hanou nejake vaznejsi umysly  ???
0/0
5.6.2002 16:15

Petr

Re: reakce na RE. Petra
No, jestli je glytoris to, co myslím, tak bych s Hankou docela úmysly měl :-)) Ale ještě se raději podívám na to video, abych byl v obraze. Stačí se mrknout na Hříšný tanec nebo to je ještě moc povrchní? P.S.: Jsem rád, žes to bral humorem. Nechtěl jsem tě vyprudit, myslel jsem to dobře. :-)
0/0
5.6.2002 18:02

Stanley Cooper

RE. a co je divneho
Jsem zdesen po precteni tohoto prispevku a obzvlast, ze to pise zena, pokud vubec zenou je. Podle meho nazoru ma misto mozku glytoris a v miste kde vetsina zen ma prirozeni, ma tato zrejmne penezenku. Za prvni republiky i pred ni, bylo daleko mene prostredku na vychovu deti a presto lide vychvavali prumerne pet deti a nikdo od statu nic nemohl pozadovat, myslim si zaroven, ze kvalita lidi byla lepsi nez dnes. Byla jsi vubec nekdy se podivat jak tam deti ziji a podivala ses do jejich oci???? Jsi bezcitna a bezpohlavni nana a to vybiram slova , jelikoz do oci bych Ti to rekl na plny plyn. Proc si vubec myslis, ze deti jsou, jsou snad neco jako vec, kterou, kdyz Te prestane bavit, jak doslova pises, muzes odlozit, odhodit, nebo jinak zprovodit ze sveta???? Kolik Ti je let? Jake mas vzdelani, kdo jsou Tvoji rodice, ze Te taky nenechali nekde v prikope, cim dal pisi, tak mam vetsi vztek, tak radeji koncim      
0/0
3.6.2002 4:22

Petr

Re: RE. a co je divneho
Mám dva dotazy : 1) Co to je glytoris? 2) Co to je kvalita lidí?
0/0
4.6.2002 19:56

francin

temno na zámku
Nedávno jsem na jisté služební prospektorské cestě přijel do zapadlé obce v českém středohoří. Nádherný zrenovovaný zámek - provozován jako dětský domov pro narušené - cca 250 kusů. Odhaduji, že tam bylo nejméně 2/3 cikáňat. Bez této prapodivné a zparchantělé 3% menšiny by problém odložených dětí v ČR vypadal úplně jinak. Pro úplnost jeden dětský klient těchto ústavů stojí daňové poplatníky cca 160 tis. Kč ročně - je to víc než průměrný čistý roční plat v ČR. Tento stát má před sebou bankrot. Je to otázka 3-5 let.
0/0
31.5.2002 19:10

Hela B.

A co je divného?
A co je vlastně hrozného na tom, že děti vyrůstají v ústavu, když po nich jejich rodiče netouží. Každý člověk je svobodný a i rodič má právo užívat si života a ne se starat o dítě, když ho to nebaví a připravuje zbytečně o moc peněz. Představy nejrůznějších morálistů, ekológistů a dalších patří do minulosti, moderní společnost si vytváří jiné zásady a jiná pravidla. Daleko důležitější je podle mne, aby se dětem v domovech věnovala dostatečná péče v tom smyslu, aby tyto děti pochopily pravidla naší nové společnosti a nezodpovědným přístupem nedávaly prostor k nejrůznějším pochybným levicovým experimentům.
0/0
31.5.2002 10:35

Alex

Re: A co je divného?
Z Vaseho prispevku mam pocit zahorklosti a dost tezke demagogie nehlede na absolutni nepochopeni jak ma vlastne rodina fungovat a to asi, proto ze jste nikdy zadnou poradnou rodinu nepoznala. Jak muzete rict, ze " rodič má právo užívat si života a ne se starat o dítě", clovek ma nejake povinosti na tomhle svete a, kdyby nemel tak tu je anarchie (proti, ktere na konci prispevku mate negativni postoj nebot prave levicovi extremisti propaguji anarchii).Rodina je absolutne nenahraditelna a deti nejsou zadna hracka, ale ziva lidska bytost, ktera neni schopna se o sebe dostatecne postarat a nejaka socialni pracovnice nebo pecovatelka v ustavu neni ani nahrazkou za rodinu to neni vubec nic 
PS:jen takovej postrech proc pak jste nenapsala "a nezodpovědným přístupem nedávaly prostor k nejrůznějším pochybným levicovým a """PRAVICOVYM """ experimentům."  Proc mam jenom pocit ze jste dost tezce na PRAVO
Nemam rad levicaky moje rodina dost trpela za bolsevika, a pravicacky  prasata ty doslova nenavidim, muj deda prisel o 6 sourozencu za 2sv. v. a spis Vy byj ste mela skoncit v nejakym ustava a to DOST RYCHLE.
0/0
31.5.2002 15:03

Antares

Povinná stáž v Africe pro všechny "socky"
Na této situaci mě děsí, že se do ústavu mohou dostat děti z chudých rodin a z rodin s netradičním způsobem života, i když se o děti dobře starají. Nějaká sociální kráva si vzpomene, že např. život bez elektřiny ohrožuje "příznivý vývoj" dítěte a šup s ním do ústavu. Kauza Půlnoční Bouře je absurdní kapitola sama pro sebe. Já bych takovou "socku" poslal na několikaletou stáž do Afriky a ona by si potom rozmyslela zavírat někoho do ústavu. Tam by totiž musela zavřít skoro celou Afriku a hlavně by neměla kam.
0/0
31.5.2002 9:37

Arne

Myslí si, že jsou všemocní
Taky mi jedna známá vyprávěla, jak se sociální pracovnice spřáhla se školou a policií a snaží se její dceru (školačku ZŠ) krutými několikahodinovými výslechy tak zdeptat, aby pak byla zralá akorát do blázince. Po posledním "kolecku" se ještě týden klepala a probouzela z nočních můr. 
0/0
31.5.2002 9:20

Věra

Sociální pracovnice ?!
Když promluví v televizi sociální pracovnice, je to zážitek. Jednou vrací do rodiny dítě, které bylo rodiči mláceno, protože rodina je rodina. Když pak je dítě ubito k smrti, měli by být odsouzeny i tyto sociální pracovnice. Příště odeberou matce dítě, protože je nedala zapsat do matriky a nechce je dát očkovat. Prostě volí tyto dámy vždy tu nejjednodušší cestu a schovávají se za zákony. Tak ať ty zákony platí i pro ně. Jestli se někdo v našem státě stará o ohrožené děti, pak je to pouze Fond ohrožených dětí a společnost Střep. Sociální pracovnice mají pouze teplá místečka v administrativě a tu možná zvládají dobře.
0/0
31.5.2002 8:25

Sarka

Re: Sociální pracovnice ?!
Vazena pani Vero, domnivam se, ze asi nemate zcela jasno v tom, co vsechno socialni prace zahrnuje a jak obrovsky celek socialni prace predstavuje. Z vaseho prispevku primo vyzaruje nazor, ze socialni prace obnasi pouze adminstrativni praci tzv. socialnich urednic. Socialni prace je velice slozity komplex cinnosti, pomoci kterych se socialni pracovnici snazi pomahat lidem v obtiznych zivotnich situacich - problematikou neuplnych ci problematickych rodin pocinaje, kriminalitou, drogovymi zavislostmi ci problematikou zdravotne postizenych konce. Socialni prace je tak slozita, nebot ma za ukol resit nasledky techto jevu (problemy v rodinach, socialni dusledky obcanu se zdravotnim postizenim ci lidi vracejicich se z vezeni). Socialni pracovnice musi tedy pri svych rozhodnutich zvazovat mnoha hlediska, coz neni ani trochu jednoduche. Mozna mate pravdu, ze nektere socialni pracovnice jsou presprilis zavaleni admistrativni cinnosti a tomu prizpusobuji i sva rozhodnuti, ktera vzdy nejsou spravna, avsak na druhe strane mnoho lidi a vypada to, ze i vy k nim patrite, vubec nevi co vlastne socialni prace je. Z tohoto duvodu si myslim, ze taci lide nemaji pravo vynaset o kvalite provadene socialni prace zadne soudy.
0/0
4.6.2002 19:24

Sarka

Re: Sociální pracovnice ?!
Vazena pani Vero, domnivam se, ze asi nemate zcela jasno v tom, co vsechno socialni prace zahrnuje a jak obrovsky celek socialni prace predstavuje. Z vaseho prispevku primo vyzaruje nazor, ze socialni prace obnasi pouze adminstrativni praci tzv. socialnich urednic. Socialni prace je velice slozity komplex cinnosti, pomoci kterych se socialni pracovnici snazi pomahat lidem v obtiznych zivotnich situacich - problematikou neuplnych ci problematickych rodin pocinaje, kriminalitou, drogovymi zavislostmi ci problematikou zdravotne postizenych konce. Socialni prace je tak slozita, nebot ma za ukol resit nasledky techto jevu (problemy v rodinach, socialni dusledky obcanu se zdravotnim postizenim ci lidi vracejicich se z vezeni). Socialni pracovnice musi tedy pri svych rozhodnutich zvazovat mnoha hlediska, coz neni ani trochu jednoduche. Mozna mate pravdu, ze nektere socialni pracovnice jsou presprilis zavaleni admistrativni cinnosti a tomu prizpusobuji i sva rozhodnuti, ktera vzdy nejsou spravna, avsak na druhe strane mnoho lidi a vypada to, ze i vy k nim patrite, vubec nevi co vlastne socialni prace je. Z tohoto duvodu si myslim, ze taci lide nemaji pravo vynaset o kvalite provadene socialni prace zadne soudy.
0/0
4.6.2002 19:24

mas

POSTARAME SE O RODINU,ZAKLAD STATU!!!
TADY MATE TU SOCIALNI DEMOKRACII, CO JSTE SI MINULE ZVOLILI!!? STAT NA TO BUD NEMA, NEBO NECHCE MIT,TO SI UVAZTE KAZDY SAM.....
0/0
31.5.2002 4:13

Hadd

Re: POSTARAME SE O RODINU,ZAKLAD STATU!!!
Stát se má postarat o nefunkční rodinu, ne o línou. Nezodpovědnost mladých, kteří myslí jen přirozením a pak se diví následkům v podobě dítěte - bohužel nechtěného - a stěžují si, že si ještě života neužili, je hrůza.
0/0
4.6.2002 11:41





Najdete na iDNES.cz