Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zastřelený lupič byl kriminálník

Lupič, kterého při přepadení prodejny s elektronikou v Praze 3 zastřelil prodavač, byl osmadvacetiletý kriminálník ze severních Čech. "Muž měl na svědomí krádeže. Druhý pachatel, jehož majitel zasáhl výstřelem do břicha, je třiadvacetiletý Pražan," řekla iDNES Kamila Styblíková z pražské policejní správy. Vyšetřovatel ve čtvrtek poprvé vyslechl zraněného a poté i střílejícího muže. Obsah výpovědí policie nezveřejnila.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Jan Herna

Zastřelený lupič byl kriminálník
   Každý svého osudu strůjcem.Člověk,který vytýká prodavači,kterého přepadli dva ozbrojení lumpové,že se bránil,není normální.Prodavač není brutální,je to normální člověk,který se bránil.A i když je to v sebeobraně,není to žádný pěkný pocit vidět na konci výstřelu mrtvého.Kdyby ten zastřelený nešel loupit,mohl žít.Bylo to tedy jeho rozhodnutí a důsledek z něj vyplývající.Každý, kdo jde loupit se zbraní v ruce,musí počítat s tím,že může dopadnout stejně. Krást se nemá.Je to nemravné i podle víry.Odporovat zlému se musí.Je to mravné.A odporovat zlému je povinností slušných lidí.Názor o zlém prodavači může říci jenom komplic takovýchto lumpů,nebo člověk,který je pacifista,který nikdy nestál proti ozbrojenému lumpovi.A ozbrojenému lumpovi je jedno,že vy nemáte rádi zbraně.Když jde loupit se zbraní je rozhodnut vás i zavraždit.Tak to funguje a žádný pacifista na tom nic nezmění.I pacifistovi se to pak počítá za smrt.A jinač si nemyslím,že se na nás bude Karlík dívat shůry.On totiž zapomněl na:"Nesuďte,abyste nebyli souzeni!" Proto ani já nechci jeho názory soudit,jsou to jeho názory a on je snad za ně zodpovědný.
 
0/0
1.6.2002 22:18

Charlie

Děkuji hlupákům!
Děkuji všem hlupákům kteří zde píší o tom, že by bylo nejlíp všechny šmejdy odprásknout, zakroutit jim krkem a pověsit je. Děkuji všem kteří urážejí lidi s opačným názorem. Samozřejmě není nutné mít se zločinci slitování, ale svými kydy škodíte majitelům zbraní. Když si tuto diskuzi přečte nějaký policajt nebo nedejbože politik, tak si akorát řekne: Hmm, takový agresivní lidé si nezaslouží nosit zbraně, bylo by dobré jim je sebrat a zpřísnit zákon. Takže ještě jednou děkuji. O reakce na tento názor se vám neprosím.
0/0
27.5.2002 12:31

MILLY

"KARLIKU"-ty jsi totalni IDIOT -CO TO VUBEC PLACAS ZA NESMYSLY??????
VYPNI TEN KOMPJUTR A MAZEJ DO BOHNIC NA PRUPLACH HLAVY NEBO SI OTEVRI KRAMEK SE ZLATEM A DOMLOUVEJ LUPICUM LASKAVYMI SLOVY,TY VOLE
0/0
25.5.2002 3:01

Martin Polivka

Primerenost obrany
Ja osobne jsem pacifista, nemam rad jakekoli nasili. Ale podle me v situaci, kdy na Vas nekdo vytahne zbran a vyhrozuje, ze ji pouzije, mate pravo se branit jinou zbrani. Co se psychologickeho hlediska tyce, ano neni spravne vrazdit, ale ruku na srdce: nechal by se nekdo z Vas zabit jenom proto, ze povazoval za nelidske se branit?
0/0
25.5.2002 2:44

marcello

zli lide
Ten prodavac je zly clovek a vubec neni slunickovy clovek!!! strilet na jine pany je fuj!
0/0
25.5.2002 1:36

Barbus

Každý má právo na život, ale...
Nemám rád násilí a použiji ho až již není vyhnutí. Souhlasím s tím, že je škoda každého zmařeného života. ALE, jak vidno tady jiné cesty nebylo. "LIDÉ", kteří vstoupí do obchodu se zbraněmi v rukou musí počítat s tím, že s nimi nebude zacházeno jako se zákazníky. Každý dospělý člověk je přece odpovědný za své činy a musí si tuto odpovědnost uvědomovat. Sečteno a podtrženo: Dle mého byl prodavač byl v právu.
0/0
24.5.2002 18:23

Spravny nazor

SMRT VSEM ZLODEJUM
Jsem nadsen . Cim vic mrtvych zlodeju a uplatkaru tim lepe
0/0
24.5.2002 18:07

Lenin V.I.

Kdo nepracuje...
Chtěl bych poopravit jeden slogan. Dříve : " Kdo nepracuje, ať nejí ! " Nyní : " Kdo neumí střílet, ať neprodává ! "
0/0
24.5.2002 16:26

Karlík

Prodavač je vrah a vy jste zlí!
Jsem smířen s Bohem a dávám Vám sbohem. Jste krutí a zlí a budete se smažit v pekle spolu s tím brutálním prodavačem. A já se na Vás budu zhůry dívat a litovat vašich zlých duší plných hříchů. Jen Bůh má právo brát život a kdo to dělá za něj neujde božímu hněvu. Skončíte v pekle zlosyni!!
0/0
24.5.2002 16:25

Marx s Engelsem

Re: Prodavač je vrah a vy jste zlí!
Tak nevím. Myslíte to vážně nebo si z nás jen děláte srandu ?
0/0
24.5.2002 16:29

KRAB

Re: Prodavač je vrah a vy jste zlí!
Opravdu je mi líto, že Ti odpráslkli bráchu nebo nejlepšího kámoše z kriminálu. Lituji toho, že se zrušil trest smrti. Popravil bych všechny hajzli jako byli Ti lupiči. A s nimi i stejný s podobným názorem. Promiň jseš totálně vymytel debil. Jdi se radši modlit a nevysírej se tady se svými ubohými názory. 
P.S.: Dlouho jsem přemýšlel, jestli napsat takto vulgární písmo, ale už se opravdu neubráním.
0/0
24.5.2002 16:31

Páter Koniáš

Re: Prodavač je vrah a vy jste zlí!
Když už se tak odvoláváte na Boha, tak si vzpomeňte, kolik miliónů lidí v jeho jménu bylo zabito, umučeno, upáleno. A to i církevními organizacemi ( Svatá Inkvizice ). P.S. A až se na nás budete dívat, tak to bude " shůry " a ne zhůry.
0/0
24.5.2002 16:40

Honza Pavel Druhej

Re: Prodavač je vrah a vy jste zlí!
Kdo zlu neodporuje, sám jej činí....
0/0
24.5.2002 16:44

Neznámý vojín

Re: Prodavač je vrah a vy jste zlí!
Podle té Vaší logiky jsme měli v roce 1939 až 1945 Hitlera přesvědčovat dobrým slovem a rozumnými argumenty a nebojovat proti Wermachtu? Tím, že Spojenci vyhráli, se dostanou všichni do pekla ? Myslíte si, že takhle to Bůh opravdu chtěl ?
0/0
24.5.2002 16:50

Petar

Podporuji jednání prodavače
Jsem na straně prodavače. Pokud někdo ohrožuje ostatní lidi s pistolí v ruce, ať už je to za jakým koliv účelem, tak musí počítat s následky (i těmi nejhoršími).  Skuste si třeba namíři pistolí na policajty na ulici. Myslím, že vás v dnešní době přinejmenším ihned na místě postřelí.     
0/0
24.5.2002 15:51

Buffallo Bill

MRTVEJ LUPIČ - DOBREJ LUPIČ !
0/0
24.5.2002 15:50

Karlík

Prodavač je vrah!
Divím se Vám lidé, kolik je ve Vás zloby a nenávisti. Já bych se místo použití zbraně snažil ty dva brutálně postřelené rozumnými argumenty obrátit na správnou cestu. Zabíjet umí každý. Myslím, že zlo se nemá odplácet zlem. Dobrým slovem se zmůže více, než-li výstřelem.
0/0
24.5.2002 15:48

Petar

Re: Prodavač je vrah!
Naivní názor. Pravděpodobnost přežití 50%.
0/0
24.5.2002 15:55

Děd Vševěd

Re: Prodavač je vrah!
Ale v tomto případě se ukázalo, že výstřel zmohl daleko víc a rychleji než dobré slovo... Na dobrá slova a rozumné argumenty mají pachatelé roky času v nápravněvýchovných ústavech, u soudů, kurátorů.... Bezvýsledné..... A při přepadení má oběť, pokud mu pachatel vůbec dovolí promluvit, na ty své rozumné argumenty jen pár vteřin.... P.S. A kolik Vy osobně jste již přesvědčil zločinců dobrým slovem, aby se obrátili na správnou cestu ? Jestli máte v této oblasti úspěchy, podělte se s nimi !
0/0
24.5.2002 16:02

Marty

Re: Prodavač je vrah!
Chtěl bych vědět, jak může mrtvý člověk uvádět lumpům rozumné argumenty. A že život nebo zdraví prodavačů byly v přímém ohrožení, je zřejmé. Neváhal bych ani vteřinu, mám radši sebe než nějakého hajzla.
0/0
24.5.2002 16:03

zlej a osklivej

Re: Prodavač je vrah!
Ty vole, ale Buh te urcite miluje! :-)
Ja jsem se rozhodne poucil, asi si neporidim 9 Luger, ale spis .45 UPC.
0/0
24.5.2002 19:14

hodnej

porovnejte zákony USA
Prosím Vás kouknětě se na problematiku držení, nošení a vlastnictví zbraně v USA a možnosti jejího použití k ochraně osoby a majetku a uvidíte přesně ten spravnej model ochrany osob a majetku¨.
Sice to nese i par blaznu co pod vlivem psychiky toto právo zneužijí, ale to je normalní neovlivnitelné chování člověka.
Mám zbrojní průkaz několik let cca 13 a pokud by na mě někdo namiřil zbraň nevahal bych v nutné obraně přesně podle litery zakona chranit sebe nebo majetek nebo i odvratiti útok na jinou osobu.
0/0
24.5.2002 15:44

Remek

....SE DIVÍM, ŽE .....
To se tedy divím, že se k tomuto incidentu dosud nevyjádřil žádný politik. Vzpomínám si, jak před časem zavřeli Šrejbra, který zdefraudoval millióny a posílal vysoké finanční částky jedné vlivné politické straně pod smyšlenými jmény. A hned se v médiích ozval předseda této strany. A dnes nic..... Páni politici, je před volbami !!!!
0/0
24.5.2002 15:24

Slav

Re: ....SE DIVÍM, ŽE .....
Jo, je to fakt zvlastni, kdyz zavreli na chvili reditele televize, byl z toho temer parlamentni skandal, ale kdyz musi podnikatel zabijet v souboji pistole vs. pistole, aby uchranil svuj majetek proti cetnym a narustajicim loupezim, vubec nic se nedeje. Tomu rikam podpora podnikani, Vaclave Klausi !
0/0
24.5.2002 15:44

Karlík

Nepřiměřená obrana, prodavač je vrah
Zásadně nesouhlasím s názorem, že by se měli zabíjet lidé, byť přišli za účelem krádeže. Vždyť jsou to také lidé a mají právo na život. Třeba měli těžké dětství a naše společnost pro ně málo udělala. A teď, když jsme zanedbali jejich výchovu v mládí je chceme zabíjet? Vzpamatujte se lidé. Vždyť ten prodavač je sprostý vrah. Oni mu neublížili a on je chtěl oba zabít. Je mi stydno za něj i za Vás.
0/0
24.5.2002 15:12

Popleta

Re: Nepřiměřená obrana, prodavač je vrah
Příště tam ty vole dej alespoň uvozovky, ať zbytečně nemateš obyčejný rozumný lid!!!
0/0
24.5.2002 15:18

Neo

Re: Nepřiměřená obrana, prodavač je vrah
Ehm...ty budes asi peknej expert. Kdyby se na me vrhli 2 chlapi s pistolema, asi bych pocital s tim nejhorsim. Jak vis, ze nemeli v umyslu oba dva po kradezi zastrelit? Kdo cim zachazi, tim taky schazi...
0/0
24.5.2002 15:18

Králík

Re: Nepřiměřená obrana, prodavač je vrah
Tak to prrr...! Když někdo krade a hodlá při tom vraždit lidské bytosti, nemá jeho život cenu ani pitomého hovnivála. Každý má mozek a schopnost odlišit, co je dobré a co ne, i když měl těžké dětství. A ať si to zkusí v životě příštím. Nevím, proč lpíte na životě kriminálníka, to mi příjde více smutný přejetý ježek než zastřelený hajzl. Sbohem.
0/0
24.5.2002 15:26

Anglicky pacient

Re: Nepřiměřená obrana, prodavač je vrah
Karliku, ty snad nemas rozum. Divim se, ze nenavrhujes, aby se kazdy, kdo mel tezke detstvi a spolecnost pro ne malo udelala, prihlasil na Ministerstvu vnitra o prukaz na beztrestnost. Uz te vidim, jak na tebe nekdo miri pistoli a ty nejen ze mu das, co mas, ale jeste si skocis pujcit, abys tomu lupicovi detstvi jak se patri vynahradil. Ten prodavac ho nezastrelil pro nic za nic, ale protoze ho ohrozovali na zivote (nebo mel pockat, az ho zastreli, a posmrtne se branit?!!). Mozna to myslis dobre, ale uvazuj, prosim.
0/0
24.5.2002 15:26

anydanger

Re: Nepřiměřená obrana, prodavač je vrah
Ten prodavač asi jejich výchovu v mládí nezanedbal, ty vemeno. A že mu neublížili? Myslíš, že se s bouchačkama v rice přišli zeptat, kolik stojí MP3kovej přehrávač? Když je někdo takový hovado, že na druhýho vytáhne kvér, musí počítat s tím, že to schytá.
0/0
24.5.2002 15:30

hasic

Re: Nepřiměřená obrana, prodavač je vrah
Ty jsi buď blázen nebo provokatér. Patrně obojí. To není možné, tyhle názory nemůže mít normální člověk. Co je to za kecy "práva zločinců" - nejsi příbuzný Uhdeho. Kde jste zapomněli na práva obětí??????
0/0
24.5.2002 15:33

Remek

Re: Nepřiměřená obrana, prodavač je vrah
Vážený pane ! Každý má právo na svůj názor, ale.... Jak byste reagoval, kdyby ti lupiči oba prodavače zastřelili ? Co vy na to ? Odpovíte v této diskusi ?
0/0
24.5.2002 15:37

Remek

Re: Nepřiměřená obrana, prodavač je vrah
Ten zavřený ředitel dělá vše pro to, aby se ve vysílání této televize ( NOVA ) denně ukázalo několik desítek vražd a zabití, aby se vystřílelo několik tisíc nábojů a granátů, vyteklo několik hektolitrů krve, aby bylo zlikvidováno hmotného majetku za miliony dolarů, aby se ze zločinců a vrahů dělali hlavní a kladní (!) hrdinové. Když je tato kultura denně " pumpována " do dětí a mládeže, tak ta potom považuje za úplně normální chodit " nakupovat " s pistolí v ruce !!!!!
0/0
24.5.2002 16:11

hasic

Nesmysly
Máme nevyhovující zákony a v tom to vše vězí. A zákony Unie jsou ještě horší. Je třeba udělat zákon, že ten "hodný" může vše!!! Lupič nebo ten zlý "nesmí nic". A bude okamžitě v průběhu několika měsíců naprostý klid. Prodavač byl na svém, lupič byl na "návštěvě". Vytáhl pistoli, prodavač ho zastřelil. Jestli byl ohrožen není důležité. Nikdo nenutil zloděje aby kradl a hladem určitě netrpěl. To by kradl chleba na ne umělou hmotu.
0/0
24.5.2002 15:00

dan

Obecnější poznámka
Připojuji se k žádostem, aby státní orgány rychle a jasně se postavili v tomto případě za napadeného prodavače.
 
Má přítelkyně jeden čas prodávala a postavení prodavačů a hlavně prodavaček v dnešní době není vůbec lehké, zvlášť když nesou hmotnou odpovědnost a ztráty musí hradit ze svých malých mezd. Navíc se do obchodů občas stahují velmi nepříjemná individua a prodavači musí řešit velmi často velmi konfliktní situace. Představte si každý prosím někoho ze svých blízkých  v podobné situaci.
 
Jestli by se měly stát běžnými nyní i napadení se zbraní, bylo by to velmi smutné. Jak psal správně ten napadený pán: teď musí stát jako reprezentant české společnosti jasně ukázat, na čí straně stojí.
0/0
24.5.2002 14:50

Remek

PODPORA !!!
Tímto vyjadřuji PLNOU PODPORU prodavači, který se bránil. Ano, je sice smutné, že byl zmařen lidský život, ale nechybělo mnoho a mohly být zmařeny životy nevinných. Podle mého mínění zde byla jednoznačně naplněna " nutná obrana " ve smyslu trestního zákoníku. Navíc ten prodavač měl na své rozhodnutí několik vteřin. A teď hrozí, že se v tom začnou " pitvat " právníci, vyšetřovatelé, státní zástupci a soudci. Týdny a měsíce. Ten prodavač prožil a prožívá ohromný šok. Tak ať mu to neztěžují státní orgány a co nejdříve mu ulehčí konstatováním, že jednal v souladu se zákonem !
0/0
24.5.2002 14:39

Miky

Re: PODPORA !!!
presne, zacnou se v tom pitvat vsichni vysetrovatele, jako kdyby nebylo spousta jinych dulezitejsich veci. takhle rozhazovat nase penize, ktere platime na danich, fujtajxl
0/0
24.5.2002 14:44

Maňas

Re: PODPORA !!!
Plně souhlasím
0/0
24.5.2002 14:54

0/0
24.5.2002 14:29

KatkaM

Lítost?!
Vůbec mi není líto života toho zloděje.Pokud je to člověk, kterýmu slušný chování nic neřká a ohrožuje životy a zdraví jiných, je v pořádku co se stalo.Doufám, že takto se bude bránit více prodavačů a další zloději už budou spíše přemýšlet, jestli je opravdu tak jednoduchý vyloupit nějaký ten obchod.Když není schopná policie se postarat o bezpečnost, tak se o ní musí postarat každý sám
0/0
24.5.2002 14:18

LD

Kdo do mě kamenem, do toho já šutrem. Člověk má právo se bránit
0/0
24.5.2002 14:06

Remek

Re: Kdo do mě kamenem, do toho já šutrem. Člověk má právo se bránit
Ne, ne. V bibli je to jinak. Kdo do tebe kamenem, tak ty do něj chlebem.....( ale nech ho předtím pořádně ztvrdnout ! )
0/0
24.5.2002 14:49

zlej a osklivej

Re: Re: Kdo do mě kamenem, do toho já šutrem. Člověk má právo se bránit
Kazes nesmysly, bratre: Spravne to je Hod kamenem, kdo jsi bez miny.
0/0
24.5.2002 19:16

0/0
24.5.2002 13:55

Vezír

Podpora
Dobrý den, jsem jen další z těch, kteří vyjádřit úctu statečnému prodavači. Při jeho činu byl sice zmařen lidský život, ale jaký život? Život zkažený, zlodějský, ničeho si nevážící, atd. Určitě pan Hron musel jednat ve velmi krátkém časovém úseku, věřte, že když koukáte do hlavně pistole, tak nemáte čas na luštění křížovek! A pokud to vše proběhlo ještě v potyčce, tak je jasné, že zloději si nepřišli prohlédnout zboží či jen vybrat 30 000 korun. Pan Hron nemusí litovat svého činu, jehož výsledek známe všichni, ale kdyby se rozhodl jinak, tak mohl byt mrtvý on a i jeho kolegyně. Bylo to správné rozhodnutí pane Hron. Obdivuji Vaší odvahu a přeji mnoho úspěchů v boji proti kriminalitě i našim úřadům.
0/0
23.5.2002 13:29

zf.su@seznam.cz

Nutná obrana § 13 trestního zákona
"Čin jinak trestný,kterým někdo odvrací přímo hrozící nebo trvající útok na zájem chráněný trestním zákonem, není trestným činem. Nejde o nutnou obranu, byla-li obrana zcela zjevně nepřiměřená způsobu útoku." Podstatou Nutné obrany je odvracení útoku na zájmy chráněné tr.zákonem a to činem, který by jinak byl trestným činem namířeným proti útočníkovi.Protože však ten,kdo útok odvrací,chrání tytéž zájmy,které chrání trestní zákon sám, nejedná proti účelu trestního zákona, ale ve shodě s ním. Jeho čin nahrazuje zásah veřejných orgánů.K nutné obraně je oprávněn kdokoliv, nejen ten, kdo byl sám bezprostředně ohrožen.Je-li útočníků více, může obrana směřovat proti kterémukoli z nich.Zájmy chráněné Trestním zákonem-může jít o zájmy vlastní i o zájmy někoho jiného.Chráněn je zejména život,zdraví, majetek,svoboda,čest,důstojnost.Útok na majetkové zájmy trvá, i když je trestný čin formálně dokonán a útočník odchází.Dnes,kdy se brutalita útočníků a to nejenom "rusky mluvících" zvyšuje tak hrozným způsobem a policie si prakticky neví rady,vyjadřuji Tímto svou podporu majiteli obchodu a tvrdím , že zloději a vrazi nesmí mít v těchto případech větší oporu v zákonech než jejich oběti.Pan Hron bude těžko po psychické stránce trávit zabití člověka, ale právo je na jeho straně a Policie se soudními orgány dají jasný odkaz všem nekalým živlům,že přestávají být ,,chráněným druhem šelem".  
0/0
22.5.2002 22:18

Martin Hron

Prosba Vám všem
Pročítám Vaše diskuzní příspěvky a musím alespoň trochu reagovat.
Já jsem ten prodavač, který je jejich předmětem.
Nemohu nyní na všechny ty názory odpovědět (i proto, že jsem odmítl novináře).
Ale prosím Vás všechny - i Vás, kteří tvrdě odsuzujete násilníky: Byl zmařen život, druhý byl ohrožen. Vy, kdo to umíte, modlete se za duši zabitého a modlete se za to, aby ten druhý člověk přežil (já v to opravdu pevně doufám) a našel svoji správnou cestu. Vy ostatní, pro něž nemá motlitba obsah, najděte jiný způsob, jak tomuto přeživšímu, ale i dalším, kteří zvolili cestu zla a násilí pomoci.
Především jde o tyto lidské životy - i tito dva muži jsou obětí svého (ale také našeho) prostředí. Všechno ostatní je pro tuto chvíli méně podstatné. Nebudeme-li si vážit lidského života jednoho člověka, ať je to kdokoli, nemůžeme si vážit lidského života obecně.
Všichni máte na své soudy právo. Jaké právo mám já, ukáže soud. Soud, který zastupuje Vás, mne, naši společnost. Počkejme na jeho verdikt a nežádejme vyznamenání ani oprátku předčasně, abychom se za sebe později nemuseli stydět.
Nežádejte prezidenta o cokoli. My jsem tato společnost - prezident je pouze náš reprezentant. Nic více, nic méně.
ing.Martin Hron
 
0/0
22.5.2002 15:19

Tomáš

Re: Prosba Vám všem
Musí to být asi hrozný pocit ale pokud na vás někdo přijde se zbraní v ruce, ve dvojici a se zejvným úmyslem loupit za cenu života (měli zbraně), tak jste byl naprosto v právu a tím, že jste zastavil jejich útok, jste sice jeden život zmařil ale možná dva zachránil - svůj a té prodavačky. A kdo ví, kolik dalších v budoucnu, protože těmhle lidem nestačí je jedna loupež a jedno přepadení. Svým způsobem jste se zachoval velmi statečně a vůbec by vás neměli obviňovat. Bohužel naše vláda a její úředníci si vykládají zákon všelijak a tak je možné, že z toho nějaké popotahování mít budete ale určitě je to lepší, než kdybyste byl v nemocnici nebo v márnici vy a nebo vaše kolegyně a ti gauneři zítra přepadli někoho jiného. Držte se. Doufám, že řada dalších lidí pochopí, že skutečně nejsme ovce a nechceme se tupě nechat obírat nějakými gangstery z východu.   
0/0
22.5.2002 16:40

Bubák1

Re: Re: Prosba Vám všem
Hrozné musí být především rozhodnout se v okamžiku jestli proti pachateli právo zasáhnout takovým způsobem a případně ho zastřelít nebo se vykašlat na 30 tis. a přenechat jejich dopadení a potrestání soudu a policii. Taky se můžeeme nadít situací, kdy krádež kola bude trestána přímo n ulici zastřelením pachatele. 
0/0
22.5.2002 16:54

Tomáš

Re: Re: Re: Prosba Vám všem
>>> případně ho zastřelít nebo se vykašlat na 30 tis. a přenechat jejich dopadení a potrestání soudu a policii.<<<<
No jenže nikde není psáno, že by si vzali 30 tisíc a v klidu a v pohodě odešli. Pokud si někdo na loupežné přepadení vezme zbraně a třeba i není maskovaný (o tom se bohužel v článku nepíše), tak bych se domníval, že určitě nebou chtít, aby prodavač a prodavačka popsali policii jak vypadají a je klidně možné, že je chtěli dostat někam do skladu a tam zabít. Nemuseli by ani střílet, pokud by byli neozbrojení, mohli použít i nože apod. Určitě čekali větší peníze než 30 tisíc a mohli být naštvaní, že je v kase málo apod. Skutečně si myslím, že kdyby měl ten prodavač pocit, že je nechtějí ohrozit, i když na ně mířili, tak by nestřílel a určitě by jim dal ty peníze a byl rád, že vypadnou. Podle mě to bylo jeho rozhodnutí a pokud se v tom momentu rozhodnul, že je pro něj a jeho kolegyni bezpečnější pokusit se o obranu, udělal dobře a sebe i jí třeba zachránil život.
0/0
22.5.2002 21:40





Najdete na iDNES.cz