Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Špidla nabízí peníze za druhé dítě

Předseda ČSSD Vladimír Špidla opět posunul hranice svého receptu na podporu porodnosti. Stát by měl podle šéfa sociálních demokratů přimět rodiny, aby neměly jen jedno dítě. ČSSD proto přišla se svěřeneckým programem. Z něho by měly prvorozené děti dostat 50 tisíc korun. Druhému potomkovi by ČSSD přibalila do kolébky ještě o deset tisíc více. Státní dotaci si ale dítě musí "zasloužit". Peníze by z částky dostávalo podle toho, jak se bude vzdělávat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Fritz

Špidla netrefil cíl
Obávám se, že pan ministr trefil nesprávný cíl. V této zemi jsou dvě velké skupiny obyvatelstva závislé na sociální podpoře: děti a důchodci. Když se přidá na jednu hromádku, znamená to, že se musí ubrat na té druhé hromádce. Obávám se, že občanů pobírajících důchod je více než těch dětí. Zato jsou důchodci voliči, kteří poctivě chodí k volbám. Děti volit nesmějí a jejich rodiče často mají jiné zájmy (anebo na to pouze kašlou), takže jich půjde volit možná polovina. Stačí tedy, aby někdo jiný vyšel s obdobně populistickým návrhem, že se výrazně zvýší důchody, a hned získává body. Jen ať nikdo netvrdí, že budou peníze na všechno - na tak naivní lež by snad nikdo neskočil. Mimochodem, paní Špidlová (či snad přítelkyně) čeká dvojčata?
0/0
14.5.2002 15:27

Fritz

Lidi neblázněte
Lidi neblázněte! Po volbách se stejně dozvíme, že na ty velkolepé plány není pamatováno v rozpočtu, a při projednávání příštího rozpočtu se na nějaké předvolební sliby zapomene.
0/0
14.5.2002 13:26

NASRANEJ

DEMENTNÍ ŠPIDLA
TO ZATRACENÉ HOVADO ZADLUŽILO KAŽDÉHO OBČANA TÉTO ZEMĚ  SVOU VLÁDOU ČÁSTKOU 28 TIS KČ !!!! A teď bude myslet na ubohé dětičky!!! Špidlouši, ty debílku vem si kalkulačku a spočítej si, kolik budou muset ty dětičky na tvůj dluh za dvacet let splácet - to budou statisíce na každé sočasné a budoucí dítě, protože vy socani a komouši už budete prdět v penzi a řvát za zvýšení důchodů!!
0/0
13.5.2002 13:02

Semjon Osipovič Boubel

Socánek ministrant?
Může mi někdo, pěkně prosím , vysvětlit proč je Socánek ministrantem?
0/0
11.5.2002 16:48

Zajimavi je ze Spidla sam deti nema!
0/0
11.5.2002 14:50

Santa

Dobrá myšlenka
USA sponzorují v Mexiku rodiny s dětmi, které chodí pravidelně do školy. Máte vidět mexické školáky, jak jsou čistí, oblečení a vybavení. To asi proto, že podpora rodin s dětmi a jejich vzdělávání je zasraný levičácko-komunistický výmysl, vy chudáci. Kolik z vás má děcka.
0/0
11.5.2002 13:47

Gulliver

Cerna lavina
a cikani si uz mnou ruce, ja kdyz vidim u nas ty mnohocetne nepracujici  cikanske familie chodici mestem tak si dela fakt blbe
0/0
11.5.2002 12:11

Santa

Re: Cerna lavina
A kolik z nich chodi do školy, ty chudáku.
0/0
11.5.2002 13:41

Gulliver

Re: Re: Cerna lavina
protože je znám téměř osobně, tak ti mohu potvrdit, že máš prafdu, do školy chodí všichni
0/0
13.5.2002 9:43

J.K., Praha

Je to normální populismus, ale proč to nedělat, když to funguje. Špidla ví, že žije v zemi, kde inteligence voliče moc nekvete, a tak bez větších problémů uhraje na tyto návrhy opět svá procenta. Pak se pokusí formálně pro naplnění slibu něco udělat, když to projde, tak to projde, když ne, tak ne.
0/0
11.5.2002 10:50

Krutas

Spidla nebizi penize za druhe dite....
Sakra sem nevedel, ze Spidla uz jedno decko koupilJa bych si taky zedve vzal.
0/0
11.5.2002 4:23

Obadalova

Prijmy pri pobirani rodicovskeho prispevku
Navrh CSSD umoznit rodici, ktery pobira rodicovsky prispevek, pracovat,resp. mit prijem vyssi, nez je zakonem umozneno v soucasne dobe povazuji za rozumny. Oproti jejich jinym navrhum nepredstavuje zvysene naroky na statni rozpocet a zaroven neomezuje prijmy do rozpoctu rodinnych.
0/0
11.5.2002 0:53

Ala

Re: Prijmy pri pobirani rodicovskeho prispevku
Souhlasim, ze navrh povolit vyssi prijem a mit soucasne rodicovsky prispevek JE resenim. Castky 50, respektive 60 tisic za dite jsou bezesporu nesmyslem, ale ponechani prispevku a zaroven neomezovani mzdy je pozitivem alespon v situaci rodicu (matek/otcu) samozivitelu. Kdyz si jeden precte prispevek "Ano Spidlovi" a popisovanou vstricnost socialni pracovnice, tak jej obchazi mdloby.
0/0
11.5.2002 7:03

Kremilek

Spidlo, jsi prilis velky blbec na to vytvorit smysluplnej volebni program
tak se snzis ziskat podporu temahle levnyma populistickyma navrhama. Jdi uz do PRDELE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
0/0
10.5.2002 23:06

Andy

Dokud budou chlapi vypadat
 jako Špidla, moc dětí se nenarodí.
Jinak je to dobrý nápad, jako další bych navrhovala shazovat hloupější děti z Tarpejské skály a řemeslníky dovážet z Vietnamu. Koneckonců, v obchodech už prodávají Ukrajinky a kupovat parfém za dva tisíce u někoho, kdo neumí česky a má okousané nehty je fakt potěšení.
Špidla na Hrad ( nebo alespoň do Divadla Špejbla a Hurvínka).
0/0
10.5.2002 22:43

Radim

Parada!!!
No musim smeknout..Tohle tu jeste nebylo.
Takze aby moje dite dostalo od statu tu smesnou davku(50 nebo 60 tis.)musi studovat na vysoke skole.Jinak totiz z te castky nedostane ani polovinu.
Je mi 27let a chtel bych ted s manzelkou dite.Takze se ted po precteni tohoto clanku strasne tesim jak na nas a nase dite mysli stat.Rozhodne si poridime minimalne dve.Za ty prachy??
A to by bylo aby nebylo.Samozrejme na vysokou pujde.Vzdyt jinak by ty penize nedostal.............................
PANE SPIDLO A VAM PODOBNI BLBECKOVE,BEZTE UZ KONECNE DO PRDELE A NEROZKRADEJTE NAS STAT!!!!JAK DLOUHO SE NA TO KURVA JESTE MAME KOUKAT.ZACINAM SE STYDET ZA TO ZE JSEM CECH,PROTOZE JSEM NAROD ZLODEJU A BLBECKU(a to hlavne ve vlade).
0/0
10.5.2002 22:39

cicero

to zase bude cikanu!
0/0
10.5.2002 22:36

Martin

Cista matematika!
Pokud nedokazeme zajistit alespon holou reprodukci +0.1% prirustku, tak vymreme. Pokud nechceme, aby Evropu zaplavila vlna pristehovalcu, kteri nas nahradi a obrati v prach celou nasi spolecnost a kulturu, musi se rodit vice deti! Kazdy napad je uzitecny. Kazdy maly Evropan ma cenu zlata!!!!
0/0
10.5.2002 22:16

Pepa z Prahy

Ochraňuj nás.....
Ochrańuj nás Pane Bože aby tenhle politický přiblblík stanul na místo premiera nebo jinou státní významní funkci.
0/0
10.5.2002 21:48

Peppy

ale ale
ale prece spidlova vlada to platit nebude, tak o co vam jde? jen tak mozna zadluzi budouci vladu, ktera pak ty penize vezme kde? spidla ji je da asi tezko!
0/0
10.5.2002 20:22

lurtz

Vcelku rozumne reseni ...
Porodnost neni jen problemem financi, ale i zivotniho stylu (to tady uz ostatne zaznelo). Je to natolik siroky problem soucasne spolecnosti, ze pro nej neexistuji jednoducha reseni. Asi je i dobre, ze CSSD prichazi s resenim, ktere alespon castecne podpori rodiny, ktere maji zajem o to mit dite. A navic je dobre, ze rodice budou mit motivaci k tomu, aby se jejich potomek ve skole snazil. Neni to rozhodne vselek, ale jako jeden z moznych a prvku systemu nevypada rozhodne spatne.
Rozhodne by to byly mnohem lepe vynakladane penize z rozpoctu nez na krachujici firmy, na ztratove uvery bank, na naivky z kampelicek a podobne. Snad to bude jeden z dobrych prostredku pro zlomeni soucasneho trendu populacni krivky.
 
0/0
10.5.2002 19:12

Daňový poplatník

Re: Vcelku rozumne reseni,ale podvod!!!
Ano,rozumné,ale pro toho kdo neumí počítat víc jak do pěti!!! Jestli pak máš pojem o výdejích rodiny na dítě??? Asi žiješ někde vedle v oblasti kde taky chtěli lidi vydělat na investicích s 12% úročením. Uvědom si,že tenhle stát ti nic nedá zdarma,budeš mít minimální trojnásobní výdaje proti tomu co se svou "velkorisostí" banda socanů nabízí,počítej!!!!!
0/0
10.5.2002 21:57

Dan

Vládní koalice
Tak teď už jsou kontury příští vládní koalice jasnější. ČSSD bude za porody platit a lidovci zruší antikoncepci. A která si to druhé dítě nenechá udělat dobrovolně, na tu přijde komise ve složení Špidla, Svoboda, Grégr, Kasal, Schling, Pithart a MUDr. Fischer. EU stanoví minimální kvótu frekvence souloží a všichni budou šťastní, vláda nám přidá 90 tisíc na nové auto, zafinancujeme krachující podniky, nakoupíme stíhačky a budeme souložit a souložit, dokud neumřeme hlady.
0/0
10.5.2002 19:04

bublina

trochu matematiky by neuškodilo
nejak mi přijde, že v těch všech populismech se zapomnělo na prostou matematiku a pohled na náš státní dluh- prostě na to nemáme a další dluhy znamená zadlužit především naše děti, které to budou muset horko těžko splácet. Možná je opravdu na čase začít se spoléhat sami na sebe a převzít odpovědnost za svoje rozhodnutí i treba mít či nemít děti v právě tento okamžik - hlavně pro budoucnost dětí
0/0
10.5.2002 18:59

Vaclav

Re: trochu matematiky by neuškodilo
Ahoj Bublino, trochu jsem si tady početl a docela mne rozesmála jedna drobnost: Když těsně po Sametové revoluci nastupovali do vlády Kašpárci, kteří byli pouze slabým odvarem těch dnešních, tak halasně vykřikovali, že minulý režim žil na úkor našich dětí, po přečtení Tvého komentáře mi nezbývá, než Ti dát za pravdu, že ti dnešní zadlužují stát a zadlužují zase naše děti, ale pak nechápu co se v tomhle směru změnilo? Je možné, že by byla pravda v tom vtípku, kde se říká, že komunisti si mysleli, že tu budou věčně a proto kradli pořád, ale po troškách, a naše současná reprezentace dobře ví, že vydrží jedno období a proto krade taky pořád, ale hodně?.....
0/0
10.5.2002 23:41

Remcal

Ach jo ...
Kdy uz prestane to nesmyslny mazani medu kolem pusy, je potreba vychazet z toho, ze radovy obcan nikdy nic nedostane. Pokud chce mit deti, je to jeho problem, at si je taky uzivi. Pokud navic patri k lidem, kteri se trochu snazi a ma rozumne prijmy, vykoupene obrovskym pracovnim nasazenim, automaticky ztraci narok na pridavky na deti. Opet jeho problem, ale stat z jeho prijmu vybere poradne tucne spropitne, ktere prerozdeli. Jsem skeptik, ze by nekomu z politiku slo o lepsi zitrky alespon pro nase deti, kdyz uz ne pro nas...
A vim o cem pisu, deti mam dve a od statu jsme na ne dostali pouze porodne a ulevu na dani, tot vse.
0/0
10.5.2002 18:59

bublina

Re: Ach jo ...
Remcale máš naprostou pravdu , pokud se budeme stále spoléhat na to,co komu dá stát budeme stále v p.....
0/0
10.5.2002 19:02

Michal Janko

politický marketing
Zajímavé, že na tohle Špidla přišel až za čtyři roky, a zrovna před blížícími se volbami. :-(
0/0
10.5.2002 18:36

Krygl

Uff
No jeste je to zatim ten nejrozumemnejsi zpusob rozhazovani, jaky CSSD vynazlezlo. Ve srovnani s Gregrovo treskem atd, je tohle obdivuhodny projekt. Nicmene stale mam nejaky takovy vnitrni pocit ze prvni musim udelat vyrovnany rozpocet a az pak do nej muzu zanaset takovy vydaje jako pridavani vsem na vyplatach, gripeny, porodny, atd.. Takhle se muzem akorat domnivat ze ala Argentina mozna neskonci...
0/0
10.5.2002 18:24

anonym

Ano Špidlovi
na vlastní kůži jsem zažila situaci, kdy jsem si jako matko samoživitelka, které otec dítěte nepřispíval na výživu dítěte. k rodičovskému příspěvku ve výši cca 2500 Kč jsem si nesměla přivydělat více než 2160 Kč měsíčně. Příspěvek na dítě v té době činil cca 500 Kč. Součet těchto tří částek nepřekročil částku 5200 Kč měsíčně a z toho jsem měla zaplatit nájem za byt a uživit sebe a dceru, která byla do dvou let věku nucena užívat bezlepkovou dietu. Když jsem se sociální pracovnice optala , jak je možné s touto částkou měsíčně vystačit, odpověděla mi, že budu-li obtěžovat s takovými problémy, dá návrh k soudu, aby mi bylo dítě odejmuto z péče. Říkám ANO tomuto návrhu pana Špidly, přestože se mne to již netýká, vzhledem k tomu, že mému dítěti je již téměř 5 let. kdybych tehdy před pěti lety tušila, jak mne stát bude omezovat a doslova tlačit do bídy a nouze, nikdy bych si dítě nenechala a šla bych na potrat.
0/0
10.5.2002 18:22

Krygl

Re: Ano Špidlovi
Mno, jak vas tak ctu, tak mi to prijde ze problem nebyl v tom ze tehdy nejaky preSpidla detem nedal nejakou davku, ale v tom ze se otec na dite vysral (pardon, ale nejak me nenapada jiny slusny vyraz). Proc chcete plosnou davku, a nesnazite se radej dohnat otce k zodpovednosti, na to snad nejaky paky jsou, ne? Mam pocit ze socialne je to nastaveny tak ze i otec se podili, nebo je tam nejaky dalsi problem?
0/0
10.5.2002 18:31

Vaclav

Re: Re: Ano Špidlovi
Milý příteli, máš sice pravdu v tom, že se otec podílí a blablabla, ALE, nic to nemění na tom že k podobným situacím prostě v životě dochází a nejen proto, že se někdo na někoho "vysral", jak z nedostatku normálního slovníku podotýkáš, ale i proto, že otec třeba zemřel. Holý fakt je ten, že stát, nebo lépe řečeno představitelé státu na jednu stranu brečí, že občané nemají děti, na druhou stranu to někteří z nich chtějí řešit hromadným přistěhovalectvím z Ukrajiny, ale oba dohromady si koupí několik nových, roztomilých hraček v podobě stíhaček. Ať se jdou vycpat.....
0/0
10.5.2002 23:52

Krygl

Re: Re: Re: Ano Špidlovi
Nojo, priteli, ovsem ja v tomhle pripade nemluvil o systemu, ale o konkretnim pripadu ktery tady vidim. Jinak na pripad umrti stat pamatuje vdovskym duchodem. Neboli, myslim ze system je momentalne v takovym stavu, ze chodit zebrat na urady, neni treba. A to i v pripade, pokud se otec na dite vysere (OK, poradte mi lepsi vyraz a neprebirejte muj, jestli se vam nelibi ;) Proto jsem taky vyslovil domenku, ze v tomhle pripade neni vse jak by melo byt a snazim se zjistit kde je pes zakopan. Coz ovsem neznamena ze bych podporoval nejaky stihacky, atd..
0/0
12.5.2002 17:47

obchází mne hrůza
Myslíte si snad někdo, že přidáním peněz se zvýší porodnost? Volba mít či nemít dítě v 90 % nesouvisí s movitostí - proč nejvíc dětí mívají chudčí lidé nebo střední třída a nejméně - je to otázka především životního stylu a hodnot. navíc těch 4,5 mild. nezaplatí jen " bohatší", daně se zvednou nám všem! Hodnotím to jako jen předvolební populistické heslo
0/0
10.5.2002 18:06

Kamil

Re: obchází mne hrůza
No a o tom to je. Když mají děti předevšim ti chudší, tak je chce Špidla podpořit (a ty co váhaj). Je jedno jestli se roděj děti chudejm nebo bohatejm. Prostě se musí zvýšit porodnost, jinak za 30, 40, 50 let nebude na nás, důchodce, nikdo vydělávat.
0/0
10.5.2002 23:56

Petr K.

ses kreten Peppy - TOHLE JE SKVELE RESENI !
Spidla je sice rozhazovacnej Deda Mraz, ale tohle nahodou podporuju, i kdyz jsem pravicak. Jinak totiz porodnost nemame sanci zvysit. Nove dite je pro stat ta nejlepsi investice. Dneska mladi (mimochodem, mne je 22 a deti mit chci) radeji decka nechteji, aby si penize mohli uzivat sami. Ten, kdo deti ma, bohatej nebude. Ale ty novy decka budou pak platit na duchod vsem, i tem bohatym bez deti. Takze nevim, pro by bohati nemeli na rodiny s detma prispivat. A tohle reseni je daleko lepsi nez plosny pridavky na deti.
0/0
10.5.2002 17:56

Hudec

Re: ses kreten Peppy - TOHLE JE SKVELE RESENI !
To je prave ono. Dneska si mladi chteji uzivat sami - doslova. Clovek aby spendlickem hledal vyjimku. Uz jsem o tom hodne premyslel, cim se to stalo, kde se v poslednich 10 letech vzal v Cechach ten podivny postoj k zivotu. A tak naprosta vetsina 20-30 letych nevidi smysl zivota v profesnim uspechu a normalni rodine (to je prece strasna nuda), ale zkouseji vsechny velke moznosti, kterych je kolem prece plno. Mimochodem, kazda ta velka moznost po narazu s realitou praskne jako bublina.
Dobre, Spidlo, Skromachu, a dalsi soc-dem inzenyri. Eventualita, ze by se takovi "rodice" mohli ve stari dockat primo nenavisti vlastnich deti, kterym v ramci vlastniho uzivani si zivota probendili 110 tisic, ktere pak ty deti musely statu odvest na danich, a nezbylo jim na vnuky a na sebe, vas jiste nenapada.
Jestli by nebylo lepsi, aby spolecnost s takhle podivne prekroucenymi hodnotami bud vyhynula, anebo si je zase honem srovnala vlastnim pudem sebezachovy.
0/0
10.5.2002 18:46

Marketka

Re: ses kreten Peppy - TOHLE JE SKVELE RESENI !
Ja si nemyslím že to co navrnul Špidla je dobrá motivace. Když si spočítám na kolik mě dítě za dobu než si začne samo vydělávat přijde, tak je těch 50 a nebo 60 táců směšných. Mě je 25 let, studuji vysokou školu a mám co dělat abych se uživila sama, natož si ještě pořídit takový přepych jako je dítě. Ne že bych o dítě nestála, ale prostě zatím jaxi nemám šanci ho uživit, tedy za předpokladu, že ho nechodlám nechat umřít hlady a chodit nahaté. Takže budu radši studovat a realizovat se abych potom mohla své znalosti dobře prodat (na trhu práce) a asi tak za 10 let si mohla to jedno vytoužené dítě porodit.
A to že mi vyplatí po narození dítěte 1/4 z 50 táců mě k porodu taky dvakrát lákat nebude. Jediní kteří tohoto zvýšeného porodného maximálně využijí budou cikáni a ti si myslím naši stárnoucí populaci neuživí, protože všichni jistě dobře víme jak se staví k práci a ke vzdělávání.
Já netoužím po tom být bohatá, ale taky nechci nikdy v životě přemýšlet nad tím jestli můžu dítěti koupit maso a nebo jenom suchý rohlík (velmi jednoduše řečeno). Chci aby se moje dítě mělo minimálně tak dobře jako jsem se měla já a dokud nebudu schopná mu to zajistit tak ho mít prostě nechci. Nechci se dožít toho aby jednou moje dítě strádalo a já se na to musela koukat a nemohla s tím nic udělat protože bych neměla penízky.
Je to smutné,  ale všechno se točí kolem peněz a ty dneska hodně lidí nemá. A ti co je mají tak sedí nahoře, celou dobu co jsou u koryta na nás serou a před volbama začnou vymýšlet takovéhle ............... (každý ať si doplní, dle svého uvážení).
0/0
10.5.2002 22:19

Hudec

Re: Re: ses kreten Peppy - TOHLE JE SKVELE RESENI !
Maketko, prave to jsem mel na mysli. V 25 se dneska skoro vsichni snazite dokonale naplanovat zivot a pouzivate pri tom zaklinadlo "zvysit si svoji hodnotu" a ocekavate ze se vam ji pak "na trhu prace" podari prodat. Do uvozovek jsem dal to, co stale slysim od vsech, o kterych mluvim.
Me je o 10 let vic, to snad neni o tolik moc. Ale uz davno jsem zjistil, ze zivot si chodi svymi cestami a vybec se takhle planovat neda. Neboj, ono to nejak dopadne. Kdybychom v devadesatym meli taky pocitat, ze nemame byt, ani sanci na byt, zadny majetek ani zabezpeceni budouci rodiny, neexistovali by ti mali, co nam davaji tolik radosti.
0/0
11.5.2002 0:07

Peppy

spidla je...
ja to nechapu, proste spidla by si ze vseho nejdriv mel vylizat prdel
0/0
10.5.2002 17:47





Najdete na iDNES.cz