Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

CDU dala zrušení dekretů do programu

Benešovy dekrety a požadavek na jejich zrušení se staly součástí volebního programu německé konzervativní opozice CDU/CSU, který představil její kandidát na post spolkového kancléře Edmund Stoiber. "Vyháněcí dekrety a zákony jsou bezprávím," uvádí dokument pravicové opozice, která má naději, že v zářijových německých volbách vystřídá u moci vládu Gerharda Schrödera.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Jana

21. 5. 2002 23:58
Kdo se tu ma za co stydet
Jejda, jejda, to se stydim, ze jsem Ceska, hlavu klopim, v Annabergu u benzinky se obtloustlemu pumpari promptne omlouvam, neb 2. svetova zacala ne pred x lety,  zacina znova a my ji tentokrat asi proharajem.. :-((.
Nemci taky znicili svebytnou kulturu prazskych Zidu, a to vetsina z nich mluvila doma nemecky.
A jak se z toho hezky moralne vylizali.  V byvalem vychodnim Nemecku uz si zase holej hlavy a hajlujou. Druha svetova valka nezacala v r.1945, jak by mnozi z nasich sousedu videli.
Ten, kdo by mel chodit po puce Evropske unie se sklopenou hlavou, zije na zapad od nasich hranic. V novinach se hezky cte, ze dnesni Nemci nemaji s nazora jejich Omas und Opas nic spolecneho. Jelikoz ja nemecky mluvim, vim, ze prumerne inteligentni a vzdelany  obcan a ti mene inteligentni a vzdelani, hnedou minulost jeste daaavno neodvrhli.
Takze bacha na Nemcoury.
0 0
možnosti

Feyd

14. 5. 2002 2:46
Vážený Vojtěchu,
Sudetětí němci měli v době odsunu německé občanství, jak sám uvádíte, trvání na tomto faktu tedy není schvalováním Mnichova. Níže uvádíte, že zavražděných bylo 200.000, ale toto číslo je odhadem jen části historiků, ta druhá (i v Německu) hovoří o 50.000, u nás (pochopitelně) o 5.000 - 15.000. Libovolné číslo je samozřejmě katastrofa. Dále upozorňuji, že jste původně tvrdil, že *všechy* právnické úkony, provedené na základě M.D. byly zneplatněny, až později uvádíte, že nikoliv, to je s vámi potom diskuze těžká (V původním příspěvku váš bod 4). Mimochodem, na vyvražďování se velkou měrou podepsaly jednotky ruských vojáků při "čištění" hraničního pásma, ale i např. v Praze; později bylo mnoho němců uneseno do pracovních táborů v SSSR, kde se vetší část vydání do Německa nedožila. Často jsou tito "zmizelí" připisováni poválečnému vraždění. Doporučenou literaturu si přečtu, existuje-li v češtině - německy neumím a ani v dohledné době umět nebudu. Za další, proč vlastně trváte na rušení (najednou některých :) dekretů ? Beneš vraždění přece nenařídil, to probíhalo před i po vyhlášení, bez ohledu na dekrety. Jen na okraj, zkusíte si odhadnout, kolik mrtvých by v ČSR bylo, kdyby odsun neproběhl ? Dále - zpochybnil jsem, že čtete noviny, v souvislosti s tím, že tvrdíte "V posledních 30 letech nepožadoval ani jediný z německých politiků vrácení majetku sudetským Němcům a jejich návrat do Čech", což není pravda, bylo jich poměrně hodně a přibývají. Jinak význam slov "vyhnání", "odsun" a "vysídlení" je z hlediska průvodních hrůz pro mě stejný, dokonce "odsun" mi zní hůř, než vámi preferované "vyhnáni". A na konec: tím žvástem (11) jsem označil vaše tvrzení, že Beneš nás "prodal" za umožnění vyhnání Sudetských němců; jak níže sám uvádíte v reakci na moji, byl donucen souhlasit s účastí KSČ ve vládě z jiného důvodu. Přičemž E.Beneš jako politik zcela jistě selhal, o tom nepochybuji, ale ne tak, jak uvádíte.
0 0
možnosti

Vojtěch

15. 5. 2002 1:00
Re: Vážený Vojtěchu,
Vážený pane Feyd,
stručně k otázce občanství: 30.9.38 byli všichni sud. Němci občany Čs.republiky. Podle mnichovské smlouvy nabyli 1.10. občanství německého. Neuznávám-li však platnost mnichovské dohody, nemohu uznat ani jejich německé občanství, ergo nemohu zároveň argumentovat tím, že sud. Němci v roce 45 nebyli občany ČSR. Takováto argumentace není logická, proto nepřesvědčivá. Více jsem ve své odpovědi dalšímu účastníku této diskuse říci nechtěl.
V pečlivě rešeršované knize "Schwarzbuch der Vertreibung..." se na stránce 73 uvádí, že při vyhánění Němců z ČSR zahynulo 272.000 sud. Němců. (Já citoval z hlavy a z opatrnosti jsem to zaokrouhlil směrem dolů.) Jde o ověřená minimální čísla spolkového statistického úřadu, jehož objektivita a střízlivost je obecně známa. Celkem při vyhánění (ze Sudet, Vých.Pruska, Slezska, Maďarska, Rumunska, Jugoslavie, baltických států) zahynulo nejméně 2,2 milionu Němců. V tomto počtu nejsou zohledněny  oběti hladu a podvýživy, způzobených příchodem 12 milionů vyhnaných na území válkou zcela zničeného Německa. Tyto ztráty odhaduje kanadský žurnalista James Bacque ve své knize "Zamlčená vina" (Verschwiegene Schuld, Berlin 1989) na 5,7 milionů lidí.
Ohledně "právnických úkonů" v souvislosti s mnichovskou dohodou: Zřejme jste v tom bodu 4) přehlédl můj kondicionál. Cituji doslova ještě jednou: "Mnichovská dohoda byla již v sedmdesátých letech uznána oběma státy za neplatnou. Byla-li by tenkrát uznána za právně neplatnou od samého počátku, rázem by pozbyly platnosti veškeré právnické úkony, k nimž došlo během protektorátu - např. všechny sňatky, kupní smlouvy, závětě atp." Ušlo Vám zřejmě to podstatné: Že dělám - respektive signatáři této smlouvy dělali - rozdíl mezi "neplatný" a "neplatný od počátku".
O chování Rudé armády na dobytém území si nedělám naprosto žádné iluze - ale zde se jedná především o dobu před koncem resp. během války (v sovětské zóně déle), zatímco vyhnání se odehrávalo v období od května 45 asi do léta 47. Podíl Rusů na bestiálních vraždách Němců v ČSR v roce 45 byl již minimální - dokonce jsou známy případy, kdy byly ruské komandatury zhrozeny ukrutností české msty a snažily se Čechy mírnit. V Praze, jak je známo, se první Rusové objevili až 9.5., takže se na vraždění 5.5. a 6.5. podílet nemohli.
Ano, na Váš podnět (děkuji) jsem se upřesnil a mluvím o několika Benešových dekretech, neboť se samozřejmě všechny jeho dekrety na danou tématiku nevztahují.  
Výroky německých politiků (prosím nezaměňovat pojem "německý politik" s několika neodpovědnými funkcionáři sudetoněmeckého landsmanschaftu, kteří žádnými politiky nejsou!!) sleduji již léta velmi pozorně - a trvám proto na své výpovědi, že vrácení majetku, návrat sud. Němců do Čech či revizi hranic nepožadují. Máte-li jiné konkrétní informace, byl bych Vám vděčen, kdybyste mi je zde (jmenovitě a s příslušným datem) uvedl. Mně osobně by bylo jedno, jakým slovem se genocida sud. Němců označuje - ale v Chartě lidských práv, na jejímž základě bylo vyhnání sud. Němců Organizací SN nedávno jednoznačně odsouzeno, se označují podobné zločiny pouze slovem "vyhnání". Již proto bylo komunisty zásadně používáno slovo odsun - sloužilo jim jako (malicherné) alibi.
S pozdravem
Vojtěch
 
 
0 0
možnosti

Pravda

13. 5. 2002 18:00
Jsem zhrozen textem, ktery jsi vyplodil
1) Hned prvni bod obrovska chyba: 2. svetovou valku zacali jen Nemci, a to obsazenim Ceskoslovenska ve dvou etapach
2) Druhy bod: zde zklamala Ceskoslovenska diplomacie, ktera nedokazala zapadnim velmocem vysvetlit pravdu: ze ti spatni jsou Nemci a nikoli Cesi
3) vrazda zustane vrazdou a za valky vrazdil kazdy nemecky vojak a vetsina nemcu to schvalovala
4) Takze podle tebe dobri byli Nemci, protoze chteli novou lepsi Evropu a ti kteri jim v tom branili byli zlocinci. Cesi jsou podle tebe spatni protoze trvali na zruseni Mnichovske dohody cimz ztralily platnost nektere uredni akty z doby okupace. Jak ubohe !
5) Koncentracni tabory, rozpoutani valky, zabrani ciziho uzemi, zavedeni totalitniho systemu, narodnostni nadrazenost atd, atd, atd. to jsou veci za ktere by se meli stydet predevsim nemci a vubec by nemeli otevirat ty jejich drze huby ohledne jejich vystehovani z Ceskosovenska. Vystehovani navic nebylo vubec protipravni, protoze cesti Nemci nebyli v te dobe Ceskoslovensti obcane, nybrz nemecti obcane a nemeli platnou vizu k pobytu.
6) Mas pravdu - vetsina dnesnich nemcu nema s nacistickym myslenim nic spolecneho (znam je osobne). Ale ne vsichni a prave ti, kteri tak bezostysne mluvi o dekretech prezidenta Benese, jakoby 2. sv. valka zacala v roce 1945 a bylo to vlastne vyhnani sporadanych nemcu z jejich uzemi - Sudet, jsou pokracovatele fasistickych myslenek. Tito politici nemaji v Evrope co pohledavat.
7) Z prasat jako jsi ty mi je opravdu na bliti. Jesteze jsi se nepodepsal celym jmene, jinak bych na tebe podal zalobu za podporu fasismu. Jsi opravdu ubohy fasoun.
8) O Benesovi nemam dobre mineni, to jak lehce prehal vladu komunistum je proste neodpustitelne
 
0 0
možnosti

Vojtěch

13. 5. 2002 23:44
Re: Jsem zhrozen textem, ktery jsi vyplodil
Vážený pane, je mnoho pravd, ktere se nám nelibi. Tim, že vynadáte těm, kteří nás na ně upozorní, do fašistických prasat, nebo je podle starých známých vzorů udáte, je však ze světa nesprovodíte.
Z Vašich slov usuzuji, že komunisty moc  rád nemáte: Ale to, co vydáváte za svou pravdu, je výsledkem více než 40 let komunistické propagandy, založené na lži a dezinformaci. Sám víte, jak se v komunistických mediích lhalo o všem, co se "Straně a vládě" nehodilo do krámu. Proč jim věříte právě tu legendu o odsunu jako tvrdém ale spravedlivém trestu? Jsem si jist, že byste jako slušný člověk pozměnil svůj názor, kdybyste se dozvěděl, jaké hrůzy se pod pláštíkem onoho postupimskou dohodou povoleného "humánního vysídlování" děly. Máte-li známé v Německu, nechte si od nich poslat např. knihu "Schwarzbuch der Vertreibung 1945 bis 1948" (Universitas, München 1999). Obávám se však, že toto mé doporučení odbudete tím, že tu knihu asi napsal nějaký bavorský fašista. V tom případě Vám ovšem není pomoci.  Vaše tvrzení, že sudetští Němci nebyli státní občané ČSR nýbrž občané němečtí, je Vaším jednoznačným uznáním platnosti mnichovské dohody: Německého občanství totiž nabyli sudetští Němci právě podepsáním této dohody.
Pro západní velmoce byl sudetský problém otázkou sebeurčení silné národnostní menšiny, žijící na území ČSR - proto jim československá diplomacie těžko mohla vysvětlit, že jsou sudetští Němci zlí a Češi dobří. 
Že mne nazýváte ubohým fašounem jsem přešel s úsměvem. Že však označujete zasloužilé německé politiky, spolutvůrce evropské myšlenky a zakladatele Evropské unie, jako pokračovatele fašistických myšlenek, nepatřící do Evropy (!!!)  jenom proto, že označují některé z Benešových dekretů za nesrovnatelné s lidskými právy a požadují jejich zrušení, to mě pobouřilo. Zavanulo to komunistickými nehoráznostmi padesátých let. Příště byste se měl nad svými výroky zamyslet, než je napíšete.
Spozdravem
Vojtěch
 
 
 
0 0
možnosti

Vojtěch

10. 5. 2002 1:08
Lhaní do kapsy
  Jsem zhrozen úrovní diskuse o enešových dekretech a názory jejích účastníků. Komunistická propaganda slaví posmrtné úspěchy.
Několik poznámek k několika nekvalifikovaným tvrzením:
1) 2. světovou válku nezačali Němci sami, nýbrž Hitler a Stalin - po vzájemné dohodě - společně.
2) Na Mnichovské dohodě 38 má jednoznačnou vinu také chybná národnostní politika českosl. vlády 1918-1938, kterou byli sud. Němci doslova nahnáni do Henleinovi náruče.
3) Mají-li být výsledky 2. světové války nezvratné, musíme se zasadit o znovuzřízení SSSR, znovuzavedení komunistické hegemonie ve střední a východní Evropě, znovuzaložení Varšavské smlouvy, opětovné spojení Čech a Slovenska, znovurozdělení Německa, vzkříšení studené války, zrušení samostatnosti baltických států atd. atd.
Obávají-li se tedy čeští politikové revize výsledků války, musíme dojít k logickému závěru, že se pan Klaus i pan Zeman domnívají, že jsou enešovy dekrety - vedle posunu polských hranic - jediným nezvratitelným výsledkem druhé světové války! Za toto skromné ocenění vlastní role nás jistě celá kulturní Evropa odmění obzvláštními sympatiemi - podobně jako když před lety pronesl pan Klaus před představiteli EU kázání o tom, jak se musí celá Evropa změnit, aby bylo Česko milostivě ochotno vyslyšet škemrání představitelů EU a ebventuelně vstoupit do jejích řad.
4) Mnichovská dohoda byla již v sedmdesátých letech uznána oběma státy za neplatnou. yla-li by tenkrát uznána za právně neplatnou od samého počátku, rázem by pozbyly platnosti veškeré právnické úkony, k nimž došlo během protektorátu - např. všechny sňatky, kupní smlouvy, závětě atp. Mnozí z účastníků této diskuse by se náhle stali nemanželskými dětmi.
5) V posledních 30 letech nepožadoval ani jediný z německých politiků vrácení majetku sudetským Němcům a jejich návrat do Čech. Oč jde, je především jednoznačné přiznání nesporné morální viny.
6) Považujeme-li vyhnání sudetských Němců za spravedlivý trest (za to, že se na několik let nechali zlákat a obelstít propagandou zločineckého systému), je nejvyšší čas, abychom rozhodli také o tom, kam vyženeme všechny ty miliony lidí, kteří se v ČSR (a jinde) nechali na několik let - mnozí na celý život - obalamutit jiným zločineckým systémem, totiž komunizmem. Češi třeba do Patagonie? 7) Celá diskuse je svědectvím toho, že naprostá většina diskutujících nemá ani ponětí o tom, jací jsou a jak smýšlejí dnešní Němci: Ti se totiž se svou špinavou minulostí (zrůdnými 12 lety pod Hitlerem) dokázali čestně vyrovnat, svou vinu přiznat a tam, kde možno, i napravit. Do kapsy si dosud lžou jenom Turci (kteří se k arménské genocidě před 80-90 lety dosud nepřiznali), Rusové (kteří dělají oficielně, jako by za zvěrstva komunizmu mohl někdo úplně jiný) - a Češi, kteří si nechtějí přiznat, že se vyhnáním sudetských Němců a zničením jejich staleté kultury snížili na úroveň hitlerovců a stalinovců. 8) Pan Komárek má pravdu: Jde především o českou záležitost a českou hanbu. Do EU se možná stejně dostaneme - ale budou-li si tam na nás ukazovat prsty, budem muset pokaždé sklopit zrak. Lákavá vidina! 9) Doporučuji si pozorně prohlédnout prezidentskou vlajku. Mám takový dojem, že na ni nestojí "Pravda vítěz í !" nýbrž "Pravda vítěz i !" (podle známé zkušenosti, že pravdu diktuje vítěz - za kterého se zřejmě považuje spolu se Stalinem i pan Zeman a pan Klaus.) Pane Havel, vy to musíte vědět nejlépe: í nebo i? 10) Na Postupimské konferenci přelstil Stalin své zcela nezkušené partnery - prezidenta-nováčka Trumana (USA) a ještě zelenějšího premiéra Attleeho (Anglie) - a přinutil je vydat souhlas s "humánním a spořádaným" přesídlením německého obyvatelstva ze Slezska, Východního Pruska, Československa a j. V Čechách již bylo v té době brutální vyhánění Němců v plném běhu a pokračovalo nezměněným způsobem i po Postupimi. Vražda (jednotlivce nebo celého národa) zůstane vraždou, i kdyby byla potvrzena deseti konferencemi - neřku-li konferencemi, na kterých měl hlavní slovo Stalin! A vyhnání kteréhokoli národa zůstane vyhnáním, i když bude deseti konferencemi označeno jako přesídlení či českými politiky tvrdošíjně jako odsun. Je hořké slyšet, že se Češi - nejen komunisté! - odvolávají (vždy, když se dostanou se svou argumentací do úzkých) na Postupimskou dohodu, diktovanou právě v příslušných částech Stalinem - tedy onou nestvůrou, která zavinila více než čtyřicetileté zotročení i českého národa. Může být něco ubožejšího, než tato argumentace?   11) A přestaňte si dělat iluze o Eduardovi enešovi. Vše nasvědčuje tomu, že nás při své návštěvě Moskvy v prosinci 1943 "prodal" Stalinovi za příslib, že mu Stalin pomůže uskutečnit jeho dávný sen, totiž zbavit se sudetských Němců...
0 0
možnosti

Jan

10. 5. 2002 17:00
Re: Lhaní do kapsy
Výborně Vojtěchu! Disponuješ historickými dokumenty a písemnostmi, které dosud žádný historik neviděl, natož aby je četl. Díky tomu nás můžeš ohromovat svými postuláty. Nikam nechoď, jde o to ,abys byl doma. Brzy u tebe totiž zastaví kolona aut plných dychtivých historiků, toužících nahlédnout do tvých unikátních matrošů. Teprve pak a díky TOBĚ tito dosud zbloudilí historici pochopí problematiku 2SV v celé její šíři!
0 0
možnosti

Ivy

8. 5. 2002 0:04
Tak proč Dekrety nenechá plavat, když se nechce zabejvat minulostí... ach, ta logika!
0 0
možnosti

feldkurát Katz

7. 5. 2002 18:39
Švejk
"Už mne to přestává bavit. Švejku prosím Vás, vyřiďte prosím tomu pánovi "Pan feldkurát Vám nic nedá!""
0 0
možnosti

Jan

9. 5. 2002 18:41
Re: Švejk
K sakru, jak to, že mě to nenapadlo, tahle vtipná stručnost.
0 0
možnosti

Marty :-)

7. 5. 2002 12:58
Dost dobrej komentář...
Koho zajímá fakt dobrej komentář "k věci" go to:
..tedy pokud je čtenář MF Dnes schopen překousnout, že je to z PRÁVA
0 0
možnosti

sauer

7. 5. 2002 12:36
Muze za to Dienstbier
ten nejel na konferenci 4+2 a prohlasil, ze Nemci jsou tolerantni narod, ze nam zadne jejich naroky na uzemi byvale Sudetengau nehrozi. A vidite, mame to tady. A jen tak pro poradek, nebyl to nahodou pan Komarek, kdo psal neco o hrosich, zajimalo by me, co napise ted. Osobne ale tipuji, ze nic.
0 0
možnosti

čehůn

7. 5. 2002 11:21
už se těším
už aby se vracely Sudety. Hned se tam přestěhuji.
0 0
možnosti

Dotaz

7. 5. 2002 12:21
Re: už se těším
Co je je ty Sudety ? To neznam.  ... Ted mne napada: neni to nahohou ta cast Ceske republiky, kterou Hitler a jeho priznivci nazyvaji "Sudety" ?
0 0
možnosti

Oprava

7. 5. 2002 10:27
CDU = NSDAP
Pokud si CDU neuvedomuje, ze odsun Nemcu nebyla "etnicka cistka", ale soucast druhe svetove valky, tj. valky Nemecka proti zbytku sveta, tak je to strana fasisticka. Nasi politikove by meli pozadovat zakaz teto strany, ktera nema v EU co delat.
0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Soud potrestá brutální útok na dívku, bodnutá do krku skončila v pytli v lese

24. dubna 2024

Krajský soud v Plzni dnes vynese rozsudek nad devatenáctiletým Ukrajincem Viktorem Veselovským,...

Podezřelé nákupy zbraní se mají hlásit už od července, schvaluje vláda

24. dubna 2024  5:25

Prodejci mají mít už od července povinnost hlásit podezřelé nákupy zbraní. Počítá s tím novela...

Nenávist vůči Ukrajincům, segregace Romů. Amnesty International kritizuje Česko

24. dubna 2024  2:28

Ukrajinští uprchlíci se loni v Česku potýkali s nenávistnými projevy a diskriminací, pokračovala...

Místo do šrotu do opravny. Směrnice EU prodlouží záruku a zakážou „kazítka“

24. dubna 2024

Premium Do budoucna by měla být oprava rozbitých a porouchaných domácích spotřebičů jednodušší. A stejně...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!