Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Havel rozdal dalších 12 milostí

Osmnáct set devadesát devět. Tolik milostí udělil od nástupu do úřadu prezident Václav Havel. Jen za poslední měsíc omilostnil 12 lidí. Část trestu odpustil například muži, který si měl odpykat deset let za bankovní loupež. Havel také nařídil zastavit trestní stíhání ženy obžalované z krádeže. V roce 1997 se údajně s dalším pachatelem vloupala do baru a obchodu s nápoji, odkud společně ukradli zboží a peníze.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Dadly

http://www.okna-plastova.info/

http://www.okna-plastova.info/

0/0
9.11.2006 14:41

Petr K.

Souhlas s pozorovatelem a Tomem.
Ještěže před pár dny vyšla glosa od pana Šmída, kde upozorňuje na nebezpečí míchání zpravodajství a názorů v tisku. Už jen titulek tohoto článku je názorným příkladem. "Rozdal" sugeruje, že šlo o něco bezmyšlenkovitého, "dalších" zní zase, že těch milostí bylo už fakt dost. Nevím o udělování milostí tolik, abych mohl vynášet kategorické soudy (asi na rozdíl od mnoha níže "diskutujících", u nichž je ovšem často zřejmé, že jejich "názor" vyvěrá z příslušnosti k nejmenované straně, ochránkyni republiky před piklemi temných hradních sil). Ale rozhodně bych Kancelář presidenta nepodezíral z lajdácké práce - opravdu si myslíte, že úředníci Ministerstva spravedlnosti, zpracovávající nezávazná doporučení, se případům musí věnovat pečlivěji? Čili, abych se vrátil k té kritice tendenčnosti článku, ten titulek měl znít asi takto: "President/Havel v březnu udělil 12 milostí". A i dále o tom informovat nestranně, ne tak tendenčně, jak je z článku celkem patrné. Možná by stálo za to, aby na iDNES pečlivě četli ty zprávy, co přebírají z Četky.
0/0
26.4.2002 22:32

vašek

už se to krátí
nepropadejte panice - už se to krátí... a s mým nástupcem se vrátí i zákon
0/0
26.4.2002 15:53

bohouš

Havel, náš pan president,
Chadimová, co se zřejmě pokusila něco ukrást, Šimůnek, který zabil několik lidí, mladý Odložil, jenž zabil svého otce, a další zloději a zabijáci - je to všechno jedna parta, dobře spolu drží basu :-(
0/0
26.4.2002 15:03

Jan

Taky
Taky jsem vážil dalekou cestu, abych v listopadu 89 mohl být u toho, taky jsem plácal Havlovým a nyní biskupa Malého projevům pod tribunou na Letné. Pod stejnou tribunou, na jejíž střeše stáli Občanským fórem najatí chlapíci a ve větru drželi obrovský transparent s heslem "STB do dolů". Taky mě dostali do stavu extáze Havlovy krátké gatě při Te Deum ve svatovítské katedrále. Začal jsem pochybovat při jeho slovních exhibicích v americkém Kongresu. Až v únoru 90 jsem zjistil, že cosi nehraje, když Havel na Staromáku chlácholil dav, že revoluce neskončila, že prý pokračuje. Měl svým způsobem pravdu. Jeho pojetí prezidentského úřadu bylo vpravdě revoluční. Lidově řečeno, byla to taková Havlova cochcárna. Už aby byl její konec. PS: Dopisovateli jménem "pozorovatel" sděluji, že obden potkávám staršího pána, otce 20-ti letého kluka, kterého zabila ve městě vysoké rychlosti opilá žena, záměrně nepíšu řidička, protože řidičský průkaz nikdy nevlastnila. O tom případu a jeho širších okolnostech vím víc, než než on bude kdy vědět z hradních materiálů. Tu svini Havel (ne)pochopitelně omilostnil.
0/0
26.4.2002 11:08

Jan

Re: Taky
oprava -  taky mě dostaly ... gatě
0/0
26.4.2002 11:15

pozorovatel

Re: Re: Taky
Za upozornění děkuji. Doufám, že přijmete moji omluvu za to, že nemohu diskutovat o něčem, o čem nic nevím. V obecné rovině - jak už jsem napsal, netvrdím, že některé konkrétní milosti nemohou být kontroverzní, ostatně i prezident je jen člověk, a tím pádem je omylný (BTW tak, jako jsou omylné i soudy). Ale atmosféra je zde asi taková, jakoby to fungovalo stylem "olup, zastřel, požádej o milost, a seš vysmátej". A to bez jakékoli znalosti věci (v mnoha případech). Někdy mi připadne, že nevidím ani tak prezentaci názorů, jako spíš podlehnutí davové psychóze a touze zakřičet si společně s davem. Ale mě připadne, že realita je trochu jiná. Přeji hezký den.
0/0
26.4.2002 11:55

Jan

Re: Re: Re: Taky
hezký víkend
0/0
26.4.2002 15:50

Jiří Pánek

Děkujeme,odejděte!
Vážený pane Havle,byly doby kdy jsem vás měl rád a horlivě jsem se vás zastával a obhajoval vás.Nyní však toho velmi,velmi lituji!!!Nevím co se vám přihodilo v hlavě,ale vaše produkty jsou velmi nebezpečné!Naléhám na vás,aby jste v zájmu této země rezignoval IHNED na svojí funkci a neškodil již více občanům této země!Jednou jste prohlásil,že jste udělal pár chyb,ale nechcete přiznat jakých a já doufal,že mezi ně počítáte amnestii.Ale zřejmě ne.V lidské společnosti to tak chodí,že jedinci nebezpeční ostatním jsou izolováni,aby nemohli škodit nevinným lidem.To je otázka přežití!Vám je zřejmě galerka bližší než řádně pracující občan,který platí daně,vychovává rodinu a je plnohodnotným členem společnosti.V tom případě jste se ovšem minul povoláním.Vašim úkolem,jakožto prezidenta je dbát o co nejlépe fungující společnost,čemuž ovšem nenapomáháte.Proto vás žádám abyjste odešel dobrovolně,než napácháte více škod,nebo se budu modlit,aby jste se příště z nemocnice již nevrátil,a nemohl dále škodit.
0/0
26.4.2002 9:40

pozorovatel

Novinářská realita.
Pro iDNES: docela tendenčně pojatý článeček, není liž pravda? Připadne mi, jako by se jeho autor už při psaní těšil na flameware, která opravdu nastala, iDNES svoje čtenáře zřejmě dobře zná :-/ ********Pro všechny ostatní: Jedna věc by mě opravdu zajímala: 1) kolik z lidí, kteří tu plivají sliny, si dalo tu práci, navštívilo stránky www.hrad.cz, které tu už někdo pode mnou inzeroval, a přečetlo si a) úvod Václava Havla, ve kterém objasňuje problematiku prezidentských milostí, b) odůvodnění milostí, o kterých "pojednává" článek. Kolik lidí taky třeba před napsáním jedovatého příspěvku vědělo, že mnoho amnestií je vázáno na podmínku nespáchání úmyslného trestného činu po určitou dobu po udělení milosti? BTW - já jsem si tu práci s přečtením zmíněných textů dal. *******2) kolik lidí uvedených v ad1) si dalo tu práci a seznámilo se s textem "oblíbené" amnestie z 1.1.1990? BTW - i tuhle práci jsem si dal. ************** Některé milosti Václava Havla mohou být kontroverzní. Ale naštěstí o nich evidentně vynáší podstatně méně unáhlené soudy než vynáší mnoho přispěvatelů o něm.
0/0
26.4.2002 9:29

Tom

Re: Novinářská realita.
On i ten titulek je takový úderný... Myslel jsem si, že rozdávat lze třeba autogramy. Milosti se spíše udělují. Je v tom důležitý významový rozdíl a podle titulku se dá soudit, jaký postoj autor článku zaujímá. Zřejmě jej pobuřuje, že by pánové H.M.A.P. a M.P. mohli znovu po 35 letech navštívit naší zemi, že pan P.N. místo 10 let bude sedět jen 8, že pan A.K. dal přednost studiu před armádou apod.
0/0
26.4.2002 11:11

Krutas

Havel na hrad
Kdy ze to ten Vasek pujde od valuNebo to opravdu po nem dostane ta Heeerecka Myslim si, ze do toho tymu doktoru co ho drzi nad vodou uz davno meli pridat zedva psychiatry.
0/0
26.4.2002 5:47

Petr

Vàclave
Vaclave, Vaclave, dost uz Te bylo na hrade!!! Vemte se s Dasenkou hezky za ruce, nasednete do aeroplanu a pozdravujte v Portugalsku na Algavre a uz se prosim nevracejte! DEKUJEME (ale pouze za ten odlet)!
0/0
26.4.2002 0:06

občan

Nepoučitelný.
Když se člověk nepoučí na tom,že rozhodoval špatně a první jeho neodpustitelný omyl bylo propuštění neskutečné bandy kriminálních živlů,kteří napáchali po propuštění na svobodu obrovslé množství dalších trestních čínů a vražd je těžko mluvit o soudnosti tohoto člověka s tak obrovskou pravomocí. Dál to snad ani nemá smysl rozvádět.Na každého ovšem dojde.
0/0
25.4.2002 22:56

jája

Ještě dnes
mám omlácené klouby od klíčů a ochraptělý hlas od "Havel na hrad". Říkám si mám co si zasloužím.
0/0
25.4.2002 22:48

Radek Chalupa

Dává na správném místě?
Kdyby raději z těch svých miliónů rozdal něco třeba na léčení dětí s leukémií, které nikomu nic neudělaly, nikoho neokradly ani neznásilnily. Ono by vůbec možná nebylo od věci, kdyby se v tomto státě dostávalo zastání těm poctivým, kteří jsou ale "tak blbí", že nemají žaludek na to aby někoho podvedli, okradli apod. Ale buďme objektivní k panu presidentovi, on není zdaleka jediným politikem z těch nejvyšších, který se zastává takových lidí, jako jsou třeba pánové Šrejber a Železný, kteří patří k těm "chytřejším"....
0/0
25.4.2002 22:19

carlos maria souza

Re: Dává na správném místě?
prosim Te,co to meles?Tebe nejak poskodil Zelezny nebo Srejber?Jestli chces mluvit o nejakych kauzach,tak se nejdriv zoorientuj.Az Ti nejakej uchyl,kterymu dal pablb Havel milost,znasilni dcesru,tak neco slintej,to byc bral,ale  nepapouskuj UMELE vyvolany kauzy socanama,moulo!!!
0/0
26.4.2002 1:02

Tom

Re: Dává na správném místě?
Sorry, ale... pokud vím, tak Havel něco "z těch svých miliónů rozdal". A že by se někdy zastával Šrejbera a Železného?
A co Vy, kolik dáváte na léčení leukémie či jinou bohulibou činnost? A zastáváte se poctivých Vy osobně? Ono "se" jim zastání samo od sebe nedostane, to musíte udělat Vy, já i ostatní, každý sám za sebe. Jestli to děláte, držím Vám palce, jste frajer.
0/0
26.4.2002 2:26

Radek Chalupa

Re: Re: Dává na správném místě?
Kdybyste četl pozorněji, napsal jsem, že není jediným z .... tím dalším, který se zastával oněch zmíněných pánů jsem měl samozžejmě na mysli pana předsedu Klause.
0/0
26.4.2002 6:11

pozorovatel

Re: Re: Re: Dává na správném místě?
Napíšete-li, že "není zdaleka jediným .... který se zastává takových lidí, jako jsou třeba ...." , tak to zároveň znamená, že JE JEDNÍM Z TĚCH, KDO SE DOTYČNÝCH ZASTÁVÁ. V Tomově příspěvku nevidím nic, co by s tímto tvrzením bylo v rozporu.
0/0
26.4.2002 9:40

Radek

Hmmm
Zajímalo by mě, jak by se pan president tvářil, kdyby některý z těch jím omilostněných gaunerů třeba po svém propuštění znásilnil jeho manželku...
0/0
25.4.2002 22:07

antony

Re: Hmmm
mozna proto to delal doufal ze by dal ceskemu narodu naslednika trunu. nobody knows what's in his f...head only his keepers and his psychiatrist. but serves you right, you put him in you should kick him out long time ago . sooner the better before he does more damage. antony ; canada
0/0
15.5.2002 17:45

Pavel K-

Ale............
Dali sem akorát "to, podle nich, nejtvrdší" ale napˇšíklad to, že V. Havel udělil milost lidem, co byly zavřeni na 5 let za 1 jointa, už sem nedají.........ZASE PRACHY, ABYˇTO KAŽDEJ ČETL!!!
0/0
25.4.2002 21:39

Re: Ale............
Drobečku, chtěl bych vitět tvůj mozeček.
0/0
26.4.2002 7:07

Jan

Nejzáslužnější čin pana prezidenta
Myslínm, že až pan prezident odejde z úřadu, tak to bude jeho nejzáslužnější čin po dobu všech jeho "prezidentování".
0/0
25.4.2002 21:23

Tom

Re: Nejzáslužnější čin pana prezidenta
Jasně a u voleb budeš volit Klauza. Další blbeček, který nemá svůj názor a blbebtá to, co mu jiný předloží
0/0
25.4.2002 22:18

občan

Re: Re: Nejzáslužnější čin pana prezidenta
Ty se za prvé nejdřív nauč psát ať to můžeme přečíst.
0/0
25.4.2002 23:09

Tom

Re: Re: Nejzáslužnější čin pana prezidenta
Tomovi - člověče, my se musíme domluvit, kdo bude používat jaké jméno. Nebo se bude stávat, že Vy něco napíšete a lidi si budou myslet, že jsem to napsal já. A obráceně. Agent Alois Vám bude nadávat do volů a přitom bude myslet mě.
0/0
26.4.2002 2:34

David

Pro ty, kteří snadno a ryhle vynášejí ostré soudy: http://www.hrad.cz/kpr/milosti/index.html
0/0
25.4.2002 21:22

hovnival

trest
tak. mladik dostal milost a splaci zpusobenou skodu?? Zajimalo by me, jak splaci znasilneni? Nektere udelene milosti, jsou tak nejak, ehm, velmi sporne, ze.
0/0
25.4.2002 21:18

hovnival

trest
0/0
25.4.2002 21:16

Nommo

No comment...
Co na to říct?! Snad jen, že je blb a nemá tam už co dělat!!! A to, že jsme jednodušší?! Možné to je... Ale co předcházelo udělení milosti vysvětluj, ty blbečku, té znásilněné dívce nebo jejím rodičům! Ona má zničenej celej život a ten hajzl si neodkoutí ani už tak nízkej trest. Tak si nehraj na velkodušnýho, protože z cizího krev neteče, že?! A, Vašku, tobě bych vzkázal jediný: "Za rok už po tobě ani pes neštěkne. Tak běž plánovat s Dášou děti a nehraj si tu na boha, protože seš směšnej starej trouba!"
0/0
25.4.2002 21:12

Re: No comment...
Souhlasím jak s obsahem, tak s formou Vašeho příspěvku. Děsí mne pomyšlení, že by se v hlavě Vašíka mohla zrodit myšlenka na poslední humání akci - když už musím skončit, skončím tak, jak jsem začal - amnestií pro všechny. Obávám se, že je toho schopen.
0/0
26.4.2002 7:21

zamyslete se nad sebou
Ani jeden z Vás nemá ani ponětí, co předchází udělení milosti, tak nebuďte tak vulgární a jednoduší.
0/0
25.4.2002 20:39

Drozd

Re: zamyslete se nad sebou
Proc se nepodepisete celym jmenem, pane Spacku ?
0/0
25.4.2002 20:42

"JEDNODUCHY"

Re: zamyslete se nad sebou
....ale vime co predchazi trestninu stihani .....TRESTNY CIN
0/0
25.4.2002 21:30

občan

Re: zamyslete se nad sebou
Nevím s kým jsem v kontaktu,ale takto položený argument může napsat jenom osoba,která nežije normálním spůsobem života a je snad na Hradě.Pro mně je udělení milosti rozhodnutím závažným a patří jen pro ojedinelé případy.Jednak je toto rozhodnutí výsměchem soudů a jednak zdůrazňuje moc někoho,který za nic nenese odpovědnost.
0/0
25.4.2002 23:03

Pravdomluvka

Na Hrade mame zverinec: vul, krava a spacek
Potrebujeme vubec prezidenta ? Kral kdyz je vul, tak je to aspon symbol monarchie, ale prezident vul je fakt trapny. Vite nekdo, co vlastne dela krome toho, ze vetsinu roku stravi na ozdravnych pobytech a ve zbytku casu dava milosti ?
0/0
25.4.2002 20:27

občan

Re: Na Hrade mame zverinec: vul, krava a spacek
Ja nevím,ale takové srovnání pro hlavu státu a první dámu snad sem ani nepatří.
0/0
25.4.2002 23:13

Krutas

Re: Re: Na Hrade mame zverinec: vul, krava a spacek
Naprosty souhlas pokud by slo o damu tak ano. Ale tady se mluvilo o Dase A to je rozdil
0/0
26.4.2002 5:39

Nazor

myslim, ze ho uz mame plne zuby
Driv byl pro nas symbolem sametove revoluce, symbolem boje proti komunistum. Ale za jeho pusobeni na Hrade jsme zjistili, ze je to pekny kreten a meme ho jiz plne zuby. Je to proste ten blbejsi z bratri Havlu. Jeho bratr je ze stejne rodiny a presto dokazal i za komancu vystudovat a vedecky pracovat.  Jo to hold na rozdil od blbeho Vaska inteligent.
0/0
25.4.2002 20:23

Honza

ehm
...blbeček, chce se mi blejt...že...
0/0
25.4.2002 19:48

Jack the Ripper

... nedělej krávu ...
.... co více dodat???? Běžte a konejte zlo, však vám Vašíček dá milost ... otázkou je, jestli to požehná hérečka ...
0/0
25.4.2002 19:15

Václav

Nechutné kšeftování se spravedlností
Pan prezident neustále propaguje a svými milostmi protlačuje jakousi kriminální společnost. Kriminalita s korupcí v Čechách jen bují a pan prezident za ta předlouhá léta v úřadě se stal jejím patronem. Pod praporem s heslem Pravda Vítězí, dostávají zelenou různé zločiny a bezpraví. Nejen oběti hnusných kriminálních činů, ale i celá společnost na kriminalitu doplácející, přihlížejí k současnému prezidentskému činění stále s větším odporem. Škoda slov.
0/0
25.4.2002 19:14

Pavel

Zajímavé......
Přes 1800 milostí?Docela zajímavé....sem tam to je moc milé,ale všeho moc škodí....nechci podceňovat pana prezidenta,ale ideály svobody před právem a zákonem....
0/0
25.4.2002 18:59

kakalo

Havel rozdal dalších 12 milostí
Myslim, že by měl spolu s koncem kariéry zanechávat i zasahování do rozhodnutí soudů. Tak nějak pozvolna, že, ehm...
0/0
25.4.2002 18:58





Najdete na iDNES.cz