Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Rychlovlak vyjede o čtyři roky později

Sice se čtyřletým zpožděním, ale přece jen by mohla od roku 2007 spojovat centrum Prahy s letištěm Ruzyně a Kladnem železniční rychlodráha. Nový způsob dopravy má výrazně urychlit spojení obou měst s letištěm a odlehčit přetížené Evropské ulici. Rychlodráhu chce vybudovat společnost PRaK, která sdružuje kromě metropole a Kladna také správu letišť, České dráhy, Prahu 6 i obce podél plánované trati. Záměr podporuje i středočeský krajský úřad.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Viados

Radni Prahy 6 chteji byt znovu zvoleni
proto jsou za lidmi, kteri chteji metro. Metro je pro prazany jako zarikavadlo. Kdyz se rekne rychlodraha, predstavi si lidi asi nejspis motoraky rady 810 nebo dokonce sergeje. Az se zacne nekdy za 111 let metro na Praze 6 opravdu stavet, budou vsude vykopy, 4 roky bude Praha 6 umrtvena. To bude zuzo. Ze strany radnice Prahy 6 je v podpore metra ciste politicky kalkul nic vice! Cerveny vrch ani Dedina (kde bydlim) metro nepotrebuje! Spojeni potrebuje hlavne letiste a Kladno - a to se metrem nevyresi. Nevic metro spoji letiste s Prahou, ale rychlodraha by ho spojila se zeleznici a tim i s dalsimi metsy jako Plzen, Pardubice atd.
0/0
8.5.2002 13:46

Jan Franta

Radsi mozna metro
Otevrene si myslim ze by metro bylo praktictejsi smerem na ruzyn nez planovane do motola. rychlodraha je dosti nekompatibilni, stejne by to byl spis ekvivalent Videnske Schnell-bahn, cili vlak za MHD penize. Pravda je, ze za dejvicoku je skutecne potreba jenom asi jedna zastavka nekde jak je Cerveny Vrch, Vokovica a Liboc jsou už vcelku nezajimave lokality. Dal by mozna bylo nejlepsi vest metro na povrchu nebo lepe nad zemi, ale n ato zase nejsou prilis vhodne soupravy (napajenim). Metro je skutecne v teto oblasti dosti neekonomicke a neperspektivni. A tahnout metro do Kladna? To j ezcela absurdni, ale nebyt toho bylo by metro asi vyhodnejsi.
0/0
28.4.2002 1:23

Zdeněk

Debilní radní !
Radní z Prahy 6 jsou sobci, kteří si nevidí na špičku nosu! Bydlím v Kladně, pracuji v Praze a tudíž vím, že rychlodráha je více než potřebná. Už včera bylo pozdě ! Jenže sobečtí debilové z radnice Prahy 6 budou proti výstavbě ... Doufám že jim to při volbách spočítají lidi z Červeného vrchu a Vokovic, kteří musejí denně dýchat zplodiny ze spousty aut a autobusů na trase Praha-Kladno a zpět.
0/0
24.4.2002 10:56

vaclav

Re: Debilní radní !
myslis ze az se postavi "rych¨lodraha" ze toho bude jezdit po evropsky min?
0/0
24.4.2002 16:23

Jan Petzold

Zastupitelé Prahy 6 používají pro metro falešné argumenty
K Rychlodráze Rád bych zpochybnil několik argumentů pro Metro které uvádějí zastupitelé a občané Prahy 6 „Metro je ekologičtější“ - Samo o sobě metro jistě k životnímu prostředí ohleduplnější je, ovšem pokud uvážíme, že rychlodráha by umožnila elektrifikaci stávající tratě (v současnosti dieselové lokomotivy zde používané moc eko nejsou) a „vyhnala“ neuvěřitelné množství autobusů jezdících mezi Prahou a Kladnem pak by byl možná výsledný ekologický efekt minimálně vyrovnaný. Navíc – vrtání pod zemí je energeticky i technicky o dost náročnější, než stavba na povrchu. Oblast kudy by případná rychlodráha vedla navíc není zalidněna tak, abychom museli bojovat za každý metr čtvereční. „Metro je lépe zapojitelné do systému PID“ - O snadnějším zapojení metra do systému PID lze též pochybovat. Modernizovaná trať by totiž zkvalitnila dopravu z celé severozápadní oblasti PID zatímco metro by pomohlo pouze letišti. Myslím si rovněž, že by na trase A docházelo k přetížení vlaků v úseku Dejvická – centrum a naopak vlaky by za stanicí Dejvická jezdily nevytížené přičemž ukončení části vlaků např. na Dejvické by bylo provozně složité . „Metro zajistí kvalitnější spojení“ - Co se týká kvality spojení, je to 2:1 ve prospěch rychlodráhy. Za nejdůlěžitější považuji rychlost, cestovní komfort, a interval. Vlak by v tomto případě byl rychlejší než metro. (cestovní rychlost metra v systému PID se pohybuje okolo 35 km/h zatímco příměstských 30-40 let starých „pantografů“ 45 km/h. Cestovní komfort je jednoznačně vyšší u vlaků. Pro cestujícího z letiště bude určitě snazší manipulace se zavazadly ve vlaku než v metru, kde je obrovský pohyb cestujících. Jedinou nevýhodou je interval. Ten je u metra naprosto nejkratší. Domnívám se ale, že pokud by rychlodráha dokázala jezdit v int.15 min po většinu dne, bylo by to pro cestující naprosto dostačující. Navíc metro musí být v noci mimo provoz, což u vlaků vůbec neplatí. Domnívám se, že se nelze tvářit, jakoby za hranicí Prahy končil svět. Rychlodráha by umožnila daleko lepší rozvoj nejen přilehlých oblastí Prahy 6 ale celého regionu Kladna, který bezesporu takovou šanci potřebuje. Obecně se mi zdá výstavba metra tak neuvěřitelně drahá, že se obávám, že Praha nebude mít nikdy dostatek peněz na realizaci odvážných plánů. Myslím, že pokud by byla možná dohoda mezi státními orgány, městem a dráhami, mohlo by se stávajících železničních tratí v Praze využít i pro městskou dopravu (to nejen ve směru do Kladna) a zkvalitnit tak levněji a rychleji systém hromadné dopravy (podívejme se do zahraničních metropolí, kde velice dobře funguje systém nadzemní železniční dopravy, která je velice často vedena původními trasami železničních tratí směřujících do měst). V takové věci by byla větší míra finanční účasti státu než u metra na místě, protože rekonstrukce a modernizace železničních tratí na území Prahy, které jsou mj. zejména v Praze v katastrofálním stavu, by zkvalitnila dopravu nejen z okrajových částí Prahy, ale z celého Středočeského kraje a tím koneckonců i z celé republiky.
0/0
23.4.2002 20:27

Dopravak

Re: Zastupitelé Prahy 6 používají pro metro falešné argumenty
Souhlasim, proti metru az k letisti mluvi prilis mnoho argumentu. Doporucuju precist si monotematicke cislo dopravniho magazinu, tusim ze cislo 4/2001, kde asi na ctyriceti stranach se odbornici z dopravniho ustavu a doprav. fakulty nezavisle na sobe shodli na rychlodraze, pricemz to podlozili nezvratitelnejma argumentama. Napr. cena metra zhruba dvojnasobna (20 mld. Kc). Navic by rekonstrukce te stavajici zeleznice ozivila lokality typu Hradcanska, Bubny, Negrelliho viadukt, Masarykovo nadr., pricemz hlavne blize k centru ma byt vedena take pod zemi, (napr. na hradcanske vychazi tunelovy soubeh metra, nad nim silnicni okruh na Spejchar a nejvyse uzel rychlodrahy . Dalsi vec je, ze by po ni mohli jezdit ruzne druhy vlaku, tedy napr. Z Kladna by se na Ruzyni nestavoval (jel by po stavajici trase) a jel by primo na Masarycku, nebo sourak, kterej by se stavoval ve Veleslavine, Hradcansky...proste by vymet vsechny stanice na Pr6, dalsi by pak byl primej z letiste do centra. Myslim, ze rychlodraha to musi vyhrat jestli tady este nekdo ma zdravej rozum. A ta stavajici zeleznice se prece bude muset jednou taky obnovit - dete se podivat na Hradcanskou - zeleznice v centru se zavorama..kdyz projizdi vlak se 20 lidma tak kvuli tomu zastavej dopravu na 10 minut - na tomdle by melo radnim sestky prece taky zalezet.   
0/0
24.4.2002 11:04

metro je zbytečnost
Metro za Dejvickou- dráhá a kapacitně nevyužitá stavba - stačí vylepšit tramvaj Rychlodráha - žel.trať stejně potřebuje rekonstrukci a za stejné peníze jako metro , možná za míň bude až do Kladna
0/0
23.4.2002 20:17

Praha

...
Myslim, ze min. 11km dlouha trat z Dejvicke na letiste, s nekolika malo zastavkama by byla moc draha jesitnost ridce osidlene (ve srovnani s Krci,Lhotkou, Severnim mestem,apod)Prahy 6, ktera je dostatecne obslouzena tramvajema, ktere maji podle uzemniho planu jezdit z Divoke Sarky az na stare letiste) a jejich obyvatel. Rychlodraha vyresi 2 problemy najednou: Kladno i letiste a take zoufaly stav trate CD, ktery je tak take extremne neekologicky. Navic ze soukromych prostredku a relativne rychle. Metro pochopitelne uvita Dopravni podnik, kteremu by tak mesto a stat prikleply ohromne prostory pro podnikani, ktere by Dopravnimu podniku zainvestovali pres mestsky a statni rozpocet danovi poplatnici. Narozdil od rychlodrahy, kterou by museli utahnout cestujici spolu s najemniky prostoru stanic a reklamnich ploch. Navic neekologicnost rychlodrahy ve srovnani s metrem?? Rychlodraha mnohem min narusi spodni vody, nespotrebuje se tolik energii ani materialu pri vystavbe. Narozdil od metra nepotrebuje osvetlovat, klimatizovat, temperovat, udrzovat, cistit atd obrovske podzemni prostory, ktere metro ke svemu provozu potrebuje. Pokud se udela opravdu racionalni odborna srovnavaci studie obou variant, rychlodraha musi vychazet lip ve vsech ohledech: dopravne, ekologicky, ekonomicky,...
0/0
23.4.2002 19:44

Kopecký Fr.

metro ? sci-fi
Na metro nebudou peníze, navíc lidi z Kladna by dál přijížděli autem a chtěli by jistě dojet co nejdál do centra. Taky trasa A je už tak dost přeplněná, a rychlodráha by jistou část lidí odvezla až do centra. Stromovky by se stavba nedotkla - trať tam už vede. Naopak spekulanti z radnice phy6 by rádi využili pozemky železnice ...
0/0
23.4.2002 19:04

SATAN

Byl bych pro metro, kdybychom byli ve Švýcarsku
Byl bych pro metro, kdybychom byli ve Švýcarsku - tj. v zemi bohaté. V současné chvíli je to příliš velká investice na kterou nikdo nemá - jeho prodloužení by začalo někde okolo roku 2010-2015, a to si myslím, že by měla mít přednost buď dostavba trasy D nebo výstavba trasy E. Když to vše bude klapat mohlo by dojít k prodloužení trasy A do Liboce - tj. se 3 dalšími zastávkami a vše by moho být hotovo do roku 2025. Po tomto roce by se mohla začít stavět trasa F, která by byla kruhová a spojovala všechny dostavěné trasy, což by se teoreticky dalo zvládnout do roku 2035 - to mi bude 58, takže bych si to mohl ještě užít:-))
0/0
23.4.2002 16:10

Miroslav Grossmann

Rychlodráha je lepším řešením
Mám stejný názor, jako dobryclovek, co se týče užití tratě pro budoucí spojení s Kladnem. Metro se dá natáhnout s vypětím všech sil a výpadkem mozku až na letiště, ale dál už ne. Konec. Žádný další rozvoj, využití. Co se týče přestupů, metro i rychlodráhu budou cestující používat s tím, že budou ještě někde přestupovat na cestě domů, do hotelu, do práce. Tady bych na straně rychlodráhy rohzhodně výhodu neviděl. Hlavní argumenty pro rychlodráhu vidím dva. Za prvé, metro je stavba drahá a město bude muset upřednostnit zavedení metra C na sever a stavbu trasy D do míst, kde dnes nejezdí ani tramvaje (narozdíl od Prahy 6), před prodloužením málem do polí. Znamená to, že na áčko by mohla přijít řada někdy 2010, 2015. Za druhé, pokud se podíváte na mapu železničních tratí, zjistíte, že v rádiu Beroun - Kralupy není jediná kapacitní elektrizovaná železniční trať. Tak jako tak je třeba modernizovat tu stávající. Pokud dojde k elektrizaci, zahloubení trati a použití moderního pružného uložení kolejnic do pražců zároveň s použitím nové vozové techniky, rozhodně nedojde ke zhoršení životního prostředí na šestce. Bude tomu právě naopak. Rychlodráhu vidím jako možnost úspory velkého množství peněz z různých částí veřejných rozpočtů. Dráhy, Správa letišť, Praha a Kladno se tak mohou na stavbu nebo alespoň na část na Ruzyň složit. Úsek na letiště by měl stát 13 mld., což není málo, ale pokud postavíme metro, musíme ještě počítat s dalšími výdaji, kterými někdo bude muset zaplatit modernizaci trati. Ale není to tak jednoduché. Rozhodně se mi nelíbí, že by na trati mělo být tak málo zastávek a že by jízdné mělo být příliš vysoké. Nikdo by vlakem do cetra totiž nejezdil. Dráha by měla fungovat v tomto případě poprvé na území Prahy jako prostředek MHD, podobně jako v jiných evropských městech. Proto je třeba začlenit minimálně její část do PID. Ale letiště by už možná mohlo být v dalším pásmu, nebo by mohlo fungovat speciální jízdné, aby se stavba alespoň trochu rentovala. Na druhou stranu, stavba metra by byla ještě dražší a pokud by se v něm jezdilo na jízdenky MHD, město by to stálo strašné peníze. Takže chci také rychlodráhu, ale musí to něco přinést lidem i dopravě v Praze 6. Věřím, že radnice šestky pak už takovou stavbu nebude zdržovat. Neměla by - pokud splní stavebník zákonné požadavky, má právní nárok na stavební povolení!!!
0/0
23.4.2002 14:48

dobryclovek

Chceme rychlodráhu ne metro.
Nechápu jak by chtěla Praha 6 vyřešit problém spojení PRAHA- KLADNO, které bych považoval za ještě důležitější než spojení na letiště Ruzyně. Navíc si myslím, že pro cestující z letiště, pro které je to všechno určeno bude určitě pohodlnější rychlé spojení s centrem města pomocí rychlodráhy, než se mačkat v metru, k tomu všemi ještě s přestupy ( při cestě mimo Prahu na vlakové či autobusové nádraží...)
0/0
23.4.2002 11:54

vaclav

Re: Chceme rychlodráhu ne metro.
Chci videt kolik lidi bude jezdit s letiste vlakem...
0/0
24.4.2002 16:26

HC

Chceme metro ne rychlodráhu!!!!!
0/0
23.4.2002 11:01





Najdete na iDNES.cz