Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jednání o bazilice: bez výsledku

Ani druhé úterní kolo izraelsko-palestinských jednání o Betlému nemá výsledek. Obě strany se však dohodly, že se opět setkají ve středu v 15 hodin SELČ. "Ještě zbývá vyřešit několik sporných bodů," řekl palestinský státní ministr Saláh Tamarí. Podle něho je možné, že Izraelci, kteří betlémskou baziliku Zrození Páně obléhají od 2. dubna, ještě v úterý povolí evakuací čtyř lidí. Izraelská strana tyto informace nekomentovala.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

pamětník

hodně se tu změnilo od minulého roku?
Nebo ne?
0/0
25.7.2003 15:41

Pavel a Karolina

Jen si chlapci ulevte
Vubec si nemyslim,ze Izrael patri na vlajku USA ani,ze je nepotopitelna letadlova lod ci zakladna.Na rozdil od zakladen skutecnych v jinych arabskych zemich.Pristup ke zbranim ma kazdy kdo ma penize vcetne Palestincu [ zadrzena dodavka zbrani na lodi Karin A v Eilatu].Atomova zbran je dalsi dobre udrzovany efekt v oblasti dohadu.Nikdo nic nevi a vsichni to vedi jiste.A co se tyka radikalizace umirnene casti tak ta bude na obou stranach dale umirnena.Nezavislost pozorovatelu je pochybna.Jeden priklad za mnohe.Izrael se stahl z Libanonu a misto neho jsou tam umisteny sily OSN.A presne z techto mist pod jejich kontrolou odstreluje Hizbalach izraelska uzemi.Terry Larsen oznacil oznacil situaci v Jeninu [Dzenin] za katastrofu a masakr.Hle a dodnes se hledaji oni zmasakrovani bojovnici za svobodu Palestiny.A jeste k te katastrofe.Kdo navstivil Dzenin ci Tulkarem ci Nabulus a vi jak toto vypadalo pred tim resp. jak vypadaly ony utecenecke tabory [zde si nutno zvolit mesto ci tabor] a zna" architekturu" techto mist tak at si to porovna sam.Zadny nenuti Palestince umirat pod pasy buldozeru ale je na povazenou prohlaseni manzelky Arafata o obetovani vlastniho ditete a jeste je za nej odmena ci pohrebne.Izraelska armada se musi stahnout z uzemi Palestinskeho statu ale zatim se ukazuje ze po jejim zasahu je na uzemi statu Izrael pokoj od teroristu.Teror proti vlastnim lidem viz.posledni verejne popravy a soudce Lynch si vybrali a uskutecnuji sami a na svem svrchovanem uzemi
Honzo na e-mailu nebyla adresa na odpoved tak takhle :internetove noviny ne ale izraelske lze najit na internetu vsechny.Nektere maji anglickou mutaci.
0/0
24.4.2002 18:21

Ondřej

Re: Jen si chlapci ulevte
Když si nemyslíš, že Izrael patří na americkou vlajku, jak si tedy vysvětluješ fakt, že Dženin byl bombardován F-16 a americkými vrtulníky, které Izrael dostává od USA zadarmo? A jak si vysvětluješ fakt, že Izrael není ochoten nechat pozorovatele OSN monitirovat situaci na okupovaných územích? Jak si vysvětluješ ve světě bezprecedentní fakt, že Izrael vůbec může okupovat již třicet let cizí území na kterém navíc vesele staví židovské osady jako by se nechumelilo?
0/0
24.4.2002 18:36

Honza B

Re: Re: Jen si chlapci ulevte
Alespon nekdo kdo si mysli, ze Israel neni pro Ameriku pritez, zrovna tak jako Egypt, oba dostavaji zhruba stejne penez.
0/0
24.4.2002 20:58

Bobb

Re: Re: Jen si chlapci ulevte
A jak si vysvetlujes ze za velkou cast zbrani Izrael zaplatil? A jak si vysvetlujes ze "objektivni" OSN odsouhlasi rezoluci kde neni ani slovo o sebevrazdenych atentatech?  A jak si vysvtelujes ze ta sama instituce tleskala Breznevovi, Idi Aminovi nebo Arafatovi se samopalem pres rameno? Jak si vysvtelujes ze dvacet let okupovalo Zapadni breh Jordansko a nikdo ani nemukl a v Ammanu kavarny do vzduchu nelitaly? A jak si vysvtelujes ze v Izraeli zije plnopravne a v klidu vic jak milion arabu zatimco Zid nesmi zit dle Palestincu na Zapadnim brehu ani jeden???
Tim nechci ospravedlnovat treba zidovske osady nebo mnoho jinych kroku, ktere se mi u Izraele nelibi.  Izrael stoji v prvni linii ne proti palestinskemu nacionalismu a pravu na seberuceni (ktere kdyby melo rozum uz ma statu dvacet, viz. Barakuv mirovy plan) ale hlavne muslimskemu fundamentalismu, a za to je treba stat za nimi kdyz stoupl nekolikrat vedle. 
0/0
24.4.2002 21:28

Michal

Re: Jen si chlapci ulevte
Taky si nemyslim, ze davidova hvezda patri na hvezdy a pruhy, spise na davidovu hvezdu namalovat ty pruhy a hvezdy, co na to rikate vy dva zazraci? cely svet vi, co se deje na okupovanych uzemich, jenom amerika a izrael to zatloukaji..vsak izrael ma v kapse ameriku a vubec se tim netaji, naopak...pokud nema izrael co zkryvat, at povoli vystrovani...
a o te zazracne lodi plne zbrani, kterou nechal saron vylozit a chodil okolo toho jako otyly pav na inzulinu....nikdo tomu neveri, jenom americani (kdo kdy taky tvrdil, ze v americe je demokracie a svoboda slova. cha, cha, cha a jeste jednou cha!)
to je ale argument, ze nikdo nenuti palestince umirat pod pasy buldozeru!!! stejny jak nikdo nenuti afgance umirat pod americkyma bombama!!! kreteni jste oba dva!
vy jste 2 bestie plne nenavisti...fuj!
0/0
24.4.2002 21:52

Mirek

Fort Izrael
Jako by bylo zamerem vazat pozornost muslimskych zemi na palestinsky konflikt a jeho eskalaci dosahnout jejich oslabeni. Neverim tomu, ze nelze vyresit konflikt k oboustrane spokojenosti. Prosty lid dela a mysli si jen to, co elity chteji. Uzavrena spolecnost, ktera rozhoduje o byti  a nebyti celych narodu. Izrael by si zaslouzil 51. hvezdu na vlajce Spojenych statu. Neutocim na Izrael, jen to konstatuji. Maji pristup k nejmodernejsim zabranim a technologiim. Vi se, ze vlastni atomovou zbran, ale dvoji metr, ktery se ve svetove politice pouziva, jim zarucuje, ze si mohou dovolit takrka vse. Tim ale nechci tvrdit, ze souhlasim se zpusobem bojem palestincu za svobodu (u nekterych za zniceni statu Izrael). Tak, jako mel Sovetsky svaz Kubu, jako nepotopitelnou letadlovou lod, maji Spojene staty Pevnost Izrael. Regulerni vojenskou zakladnu.
0/0
24.4.2002 15:05

Jindrich

Izrael je agresor.
Myslim ze proklamovany cil, tedy omezeni poctu sebevraz. atentatu nemuze byt timto zpusobem dosazen. To si snad muze domyslet i spatny strateg. Umirnena cast pal. obyvatelstva se po poslednich udalostech zradikalizuje a to povede naopak k zvyseni poctu sebevr. utoku. Existuje tu jeste par otazek, ktere mi vrtaji hlavou - proc Izrael opakovane (uz 18 mesicu) odmita pritomnost nezavislych pozorovatelu z OSN na exponovanych mistech ? Proc bojkotuje prijezd vyslancu OSN do mesta (asi byvaleho) Janin ? Proc od pocatku posledni intifady omezuje pohyb novinaru ? Nejsem antisemita, jen se snazim pouzivat vlastni rozum. Navic (trochu usmevne) mam jako vetsina Cechu tu divnou a historicky opodstatnenou tendenci zastavat se slabsich.
0/0
24.4.2002 14:47

Martin

Re: Izrael je agresor.
Slabsich? Tak proc se zastaas 200 milionu Arabu proti 5 milionum Izraelcu?
0/0
24.4.2002 15:15

Jindrich

Re: Re: Izrael je agresor.
Zastavam se hrstky utlacovanych Palestincu proti zvuli Izraelske armady. Ani Arabove ani Izraelci jako takovi s tim nemaji nic splecneho dokud se jedni nedostanou pod pasy buldozeru a druzi do dosahu atentatnika. To co Izraelska armada predvedla nebyl boj proti Arabum nebo teroristum ale pokus o eskalaci napeti s touhou ziskat mandat na pristi rozhodujici akci.
0/0
24.4.2002 15:23

Marek

Re: Izrael je agresor.
Izrael je zrejme presvedcen ze tzv. 'nezavisli pozorovatele OSN' nezabrani sebevrazednym atentatum, jen budou prekazet odvetnym akcim Izraele. No neni se mu co divit.
0/0
24.4.2002 16:41

Pavel a Karolina

Dulezita je dobra vule
Neni treba se navzajem obvinovat kdo a co.V situaci tady je treba hledat ce stu kupredu a ne zpet.Nikdo uz nepochybuje,ze budou existovat dva staty Palestina a Izrael.Ale cesta k  tomu je jeste dlouha a obtizna.Dnes uz je jiste ze zadny masakr ve smyslu toho slova se na palestinskych uzemich nekonal a toto slovo je v soucasne dobe dobre jen pro politicke hratky ruznych priznivcu.Je take jiste ze v Dzeninu{hezky cesky} bojovala armada s tlupani nelegalne ozbrojenych civilistu.Bez ucasti palestinske policie.Situace nabizi spoustu otazek jako treba kde a jak se vzalo takove mnozstvi zbrani,za co a kdo je koupil,kde jsou veskere penize ktere Palestina a konkretne Arafat dostali od ruznych statu a instituci?Je jiste za vetsina otazek bude v prubehu casu zodpovezena.Ale dulezite je ukoncit tyto dezinformacni kampane a chtit se pohnout dopredu.Asi to bude bez Sarona a Arafata ale urcite to pujde.Jsem presvedcen,ze na obou stranach je drtiva vetsina lidi kteri chteji zit v miru,ze ne vsichni Palestinci chteji zlikvidovat Izrael a ne vsichni radikalove v Izraeli maji skutecnou moc.Tady u nas jde taky o zahajeni predvolebnich tanecku stejne jako v Cesku.
Pokud chce kdokoliv znat aktualni a momentalni situaci zde muze se kdykoliv zeptat.Cestuji celou zemi a pokud jde o mista kde se bojovalo znam je a myslim,ze vim jaka je tam situace.
0/0
24.4.2002 10:08

krysar

Re: Dulezita je dobra vule
souhlasim ... jenze kdyz budou Palestinci delat stale atentaty, to se pak tezko vyjednava ... a oni BUDOU ... protoze musi Izrael zmizet z mapy ...
0/0
24.4.2002 12:08

Michal

Re: Dulezita je dobra vule
situace nabizi skutecne spoustu otazek, jako treba jak francouzi vysvetli vybudovani nuklearniho programu pro izrael a to, ze se izrael  nemusi podrobovat prohlidkam OSN navzdory tomu, ze je to zeme , ktera nedela nic jineho nez funguje jako sparta pro americany??? nebo nekoho jinyho kdo jim zaplati...ne? popis nam ty mista, ve kterych cestujes, popis nam jak se napr. dostanes do nablusu, nadhero! ty jsi nikdy nebyl v  tabore uprchliku, to jenom ctes na nejake posrane zidovske website kde  beres informace a mlatis prazdou slamu a propagandu..jak cestujes? s americkym nebo izraelskym pasem...???????? svet chce vedet, co se stalo v djaninu.....a tomu nezabrani nikdo....
0/0
24.4.2002 22:01

Kozel

Re: Re: Dulezita je dobra vule
Svet nechce blbce Michale!!!!!!!!!!!! Jinak predpokladam, ze jsi tam byl a muzes nam tedy co nejlepe popsat jak to tam nyni vypada. Jestli jsi tam ovsem nebyl tak se uzasne schazujes na techto strankach.
0/0
24.4.2002 22:38

krysar

velke ztraty na zivotech ...
... snad me nikdo nebude napadat, ze jsem zaujaty, ale budu pouze citovat vcerejsi zpravy z CT1 a z Radiozurnalu, kde jsem jasne slysel ... "v miste tzv. masakru se nasli jen 4 mrtvi " ... tak nevim, bud jsou dobre odklizeni Izraelem (aby se ten masakr zamaskoval), nebo je odklidili Palestinci (aby Izrael nenasel mrtve teroristy), nebo tam proste zadny masakr zkratka NEBYL ....
0/0
24.4.2002 8:29

Kato

Odpoved "c" je spravne
To vi prece kazdy kdo sleduje reklamy na praci prasky
0/0
24.4.2002 9:00

Jan Ledl

Re: Odpoved
Jenže někteří lidé tak uvažují i v běžných podmínkách...     Ve zprávách z ČTK, je zase něco jiného...    Musíme si počkat tak týden, než tam Izrael pustí OSN, aby to prověřili...
0/0
24.4.2002 14:09

????

0/0
23.4.2002 23:27

Jan Ledl

Jak se má člověk zorientovat?
 Podle ČTK měli ti tři mniši vypovědět na tiskovce, co že se to uvnitř děje. Jenže ta tisková konference byla zrušena!  Jsou dva profily zdrojů zpráv.  Jeden proizraelský, druhý propalestinský.   Šlo v Džanýnu opravdu o masakr a zpráva o násilí v bazilice Zrození páně je podvrh, nebo je to tak, že Izrael opravdu vedl boje tak, aby minimalizoval civilní ztráty a v bazilice se skrývají teroristé, kteří nechtějí pustit ostatní? Nebo nějaká kombinace těchto variant?  Nebo je to jinak?  Vypadá to, že nikdo nic neví. Ani BBC, ani nikdo jiný. Jen přímí účastníci. Asi si budeme muset počkat na závěry komise OSN, ale ta nic nezjistí dříve než za týden, ale to už to nebude aktuální, takže se o tom nedozvíme...   Jediné co je mi dnes jasné, je to, že Izrael dlouhodobě okupuje některá území, která OSN přiřkla Palestincům a to že mezi Palestinci není zrovna valná vzdělanost, takže jsou velmi lehce zfanatizovatelní a zneužitelní (například k odpalování sebe sama). Takže vím, že nic nevím.   
0/0
23.4.2002 22:12

Honza B

Re: Jak se má člověk zorientovat?
Vas clanek me zaujal tim, ze jsem cela leta slysel a cetl, ze palestinci jsou v prumeru nejvzdelanejsi a nejvice "pozapadneli" ze vsech arabu. K Vasemu clanku dole o komplikovanosti moderniho sveta. Divite se pak, ze pro mnoho lidi je pritazlivy nejaky vudce, ktery da jednoduche odpovedi na slozite problemy?
0/0
23.4.2002 23:40

XXX

Re: Re: Jak se má člověk zorientovat?
xdcvyxcv
0/0
24.4.2002 15:18

Honza B

Nelidske podminky
Zrovna jsem jsi precetl v novinach stiznost od Zacarias Moussaqoui obvineny z utoku 11 zari. Jedna se to ze je podroben nelidskym podminkam ve vezeni ve Virginii. Jak tam uvadi, jeho cela je vymalovana prilis jasnymi barvami a nema pripojku an computer, ktery mu ostatne sadisticti srazci odmitaji sehnat. Rika, ze se denne modli za likvidaci vsech americanu a zidu, ale bez computeru je odriznuty od jakekoliv komunikace, coz je protiustavni. Nekomentuji to, jen to cituji.
0/0
23.4.2002 20:09

Honza B

Re: Nelidske podminky
Dopadlo to dobre, soudce naridil, aby mu byl poskytnut fungujici computer a pokud mozno vyreseny jeho stiznosti na nepohodli ve vezeni.
0/0
23.4.2002 20:30

Ondrej

Re: Re: Nelidske podminky
coze???To zni jako for:))Treba ho chtej sledovat. Chudak malej:)))
0/0
23.4.2002 20:47

Peťa

Re: Re: Nelidske podminky
Můžeš mi prosímtě napsat zdroj? Zbytek mého zdravého rozumu tomu prozatím prořád nemůže uvěřit...
0/0
23.4.2002 21:29

Honza B

Re: Re: Re: Nelidske podminky
Pro Petu. Los Angeles Times, April 23 2002, predni stranka. Nazev clanku: "Moussaoui Says He Prays for U.S. Ruin". By Josh Meyer.
0/0
23.4.2002 22:24

-vi-

kradeze zlata v bazilice? proc krast, kdyz nemuzes ven!
BBC nemluvi o zadne kradezi zlatych artefaktu. To bude zase jedna tiskova konference! poradana Izraelem! Doufam, ze pan Cohen z izr. ambasady v Praze, jinak znamy  vedecky pracovnik v oboru dezinformace, vyda prohlaseni, at se my vsichni pobavime!!!
Pane Cohene, s chuti do toho!
 
0/0
23.4.2002 19:48

siera

zbrane pro palestince
To se to dobre poradaji trestne vypravy kdyz se ten druhy nema cim branit. Dejte palestincum protitankove a protiletadlove rakety a hned se situace zmeni. Konecne by zacali bojovat jako vojaci a nebyli by nuceni delat ruzne jine akce. Pak by takovy vpad do palestickych uzemi skoncil asi jinak. (asi tak v pomeru jeden zabity palestinec a jeden zniceny tank nebo vrtulnik) Kdby izrale nedostaval obrovskou vojenskou pomoc od usa tak by tam byl dneska taky klid. Takze cely problem konfliktu je ten ze palestinci nemaji moderni zbrane. Vemte jedne strane zbrane a ta kdyz se chce branit tak jsou pak teroristi a na ne se pak porada hon s nejvyspelejsi vojenskou technikou. a kdyz zabijete chudaka co  brani svuj domov holyma rukama pak jste oslavovani za zasluhy v boji proti terorismu.
0/0
23.4.2002 17:58

Trape

Re: zbrane pro palestince
  ...  ubožáku   nebo ubožačko??
0/0
23.4.2002 18:59

Honza B

Re: zbrane pro palestince
No jo, driv mam za zbrane nemuseli platit, vsechno bylo zadarmo. Ted je to jine ceske zbrane jsou dost drahe. 
0/0
23.4.2002 23:12

Marek

Re: zbrane pro palestince
Chudaci bezbranni arabove uz nekolikrat Izrael napadli poprve v roce 1948. A nebylo to kameny. No a prohrali. Branit svuj domov, aha vy asi myslite jak vyhodili do povetri restauraci ze? Jak je videt, palestinska propaganda stale jeste zabira. Cely konflikt je zalozen na tom, ze Palestinci udelaji atentat, cimz vyprovokuji Izrael k odvete. No a pak zacnou Palestinci narikat, ze Izrael zabiji bezbranne civilisty. Mnoho lidi stale na tento trik skace ...
0/0
24.4.2002 10:44

Pavel2

Re: zbrane pro palestince
Souhlasim , a az si to skoncej s Izraelem , dejme jim atomovky . At se muzou branit proti tomu , ze cely svet nepatri arabum
0/0
24.4.2002 13:00

Jasir Arafat

poradne si zasukat ...
skoda, ze me nepustili do te baziliky ... aspon bych si na stare roky take uzil ... panny, to zboznuju ...
0/0
23.4.2002 16:32

Tomas Hokeš

A víte co je nejhorší?
A víte, co je na tom všem nejhorší? Že jsme všichni stejní. Palestinci, Židé, černoši, Rusové, Češi, Cikáni...všichni jsme lidi, máme dvě ruce, dvě nohy, jednu hlavu a v ní stejný mozek. Jediné, co nás rozděluje, jsou naše vize, které bych přirovnal k něčemu, jako je software v počítači a stejně jako s ním, i s vizemi se dá libovolně operovat a přizpůsobovat je tomu, jak je potřeba. S tím konfliktem se prostě nedá dělat nic. Na obou stranách bylo tolik bolesti a utrpení, že si to tady nikdo neumí ani představit a nikdo z představitelů, kteří mají pravomoci, už není schopen reálně uvažovat. Před více než padesáti lety Češi vyhnali Němce, byl to brutální akt a dodnes se to řeší a i po tak dlouhé době to vyplave napovrch vždy, když se to hodí...nebo spíš nehodí. Na Blízkém východě probíhá několik desetiletí regulérní válka občas přerušovaná třeskutým příměřím a proto se bojím, že dokud to neskončí vítězstvím jedné strany a totální porážkou té druhé, o míru v té oblasti si můžeme nechat jenom zdát. Nejde jen o boj o území, ale i o boj zcela odlišných vizí světa, vizí, které jsou si téměř opačné. Já nechci řešit, která je správná a která ne, protože mi obě připadají mylné, stejně jako jakékoliv ostatní vize, které člověka dovedou přivést k činům, které by sám o sobě nikdy neudělal. Za nejhorší vize v dějinách považuji katolickou víru, komunismus, fašismus, islám a vlastně všechny "ismy", které dělají z lidí stádo a ženou ho do střetů s odlišnými vizemi a lidmi, které je vyznávají. Zpravidla jsou ale zneužiti někým, kdo sice vizi hlásá ale sám ji ani trochu nevěří, jen využívá silového ptenciálu svých stoupenců, co si o tom myslíte? zároveň bych chtěl odkázat na stránku http://mujweb.cz/zpravy/komentare/ kde si píšu různé komentáře a hledám souvislosti mezi událostmi
0/0
23.4.2002 16:17

Kato

Nejhorsi jsou trpaslici...
...ti vlezou vsude. To jen tak na odlehceni. Myslim, ze to neni problem, vizi. Zalezi na tom jak s nimi clovek nalozi, zneuzit se da vsechno. Dnes jsem cetl o petilete holce co "pasovala" drogy. Znas neco nevinejsiho nez je petileta holka? Osobne mi neni proti srsti a ani katolicismus (proc ne rovnou krestanstvi), komunismus, fasismus ci islam. Ma pratele kerstany, mohamedany i komunisty. Vsechno normalni lide se kterymi dobre vychazim.
0/0
23.4.2002 16:34

Tomas Hokeš

Re: Nejhorsi jsou trpaslici...
Ja Ti rozumím, také mám známé a kamarády různých vyznání, ale chtěl jsem tím říct, že všechny tyto vize bez výjimky v určitých historických epochách uchopili lidé, kteří je prostě zneužili ke svým záměrům, stejně, jako se to děje teď. Všimni si, že všechny tyto vize směřují k něčemu hezkému a jak to se všemi dopadlo. Víra v Islám nemá nic společného se sebevražednými atentáty, člověku, který neumí číst a psát a vyrostl v uprchlickém táboře můžeš nakukat co chceš a on to udělá. Ani my nejsme imunní, i když jsme vzdělaní, podívej se na jehovisty, ti jsou schopni nechat umřít sebe i své děti, aby nedostali transfúzi, taky ve jménu nějaké vize, která směřuje k "věčné blaženosti". Všechny tyto vize mají nějaký nedosažitelný cíl, jakýsi horizont, ke kterému se posunují a který před nimi stále ustupuje (komunismus, věčný život, nebe... bla bla bla).... a máš pravdu, neznám nic nevinnějšího, než je pětiletá holka.
0/0
23.4.2002 16:54

Kato

Re: Re: Nejhorsi jsou trpaslici...
Vzdelanost rozhodne neznamena imunitu proti blbosti.
0/0
24.4.2002 8:13

snajpr

Re: A víte co je nejhorší?
Ale cikanskou rozvetvenou rodinu bys za sousedy nechtel ze jo, filosofe a umrit v nemeckem koncentraku taky ne? Strc si svoji stranku vis kam.
0/0
23.4.2002 16:47

Tomas Hokeš

Re: Re: A víte co je nejhorší?
Já Tě nenutím na ni chodit. Bydlím na Žižkově a o Cikánech vím svoje. Nevím, čím jsem se Tě tak dotknul...asi máš jinou vizi...:-)))
0/0
23.4.2002 16:58

Yaroukh

Re: Re: Re: A víte co je nejhorší?
Myslim, ze jste ho nas... tou (s)myslenkou hlasajici "vsichni jsme stejni". Je to nesmysl - uznavam, ze to slysime casto, ale i tak je evidentni, ze to odporuje zdravemu rozumu. Arabove zili po tisicileti jinak, cikani take jinak, cernosi take. Kazda komunita se vyvijela jinak, uznava jine hodnoty, zije v necem jinem. A Vy budete tvrdit, ze jsem vsichni stejni? Nechal byste Vy sve dite opasat se vybusninami a odpalit je mezi civilisty? Sypete Vy snad z balkonu odpadky pred vlastni dum? Asi tezko ... Urcite najdete nejake kvetinove "ale", jenze tohle jsou veci, ktere se DEJI.
Jiste - na fotce (nebo na plakatu s rentgenovym snimkem lidske lebky) jsme vsichni vicemene stejni. Jenze o ten vzhled nikomu samozrejme nejde, nejde o tu barvu pleti, jak se nam snazi vsugerovat kde-kdo ... Jde o ty aspekty jejich "zivotniho stylu", ktere by se Vas, pokud byste je mel za sousedy, primo dotykaly. O jedne skupine vime ze zkusenosti jinych (a uz z podstaty jejich nabozenstvi, ktere NENI mirumilovne (viz jejich Kniha)), ze je netolerantni a omezujici. S tou druhou skupinou jsme udelali vlastni zkusenost - jeji zpusob zivota je paraziticky ... O treti skupine toho ja sam moc nevim, a ne vsemu verim, takze je jaksi "defaultne" povazuji za bezproblemove.
(A snazne Vas prosim - nepodsouvejte mi princip "vse cizi je zle".)
0/0
23.4.2002 17:22

Jan Ledl

Re: Re: Re: Re: A víte co je nejhorší?
Evidentně jste ten přízpěvek nečetl pozorně...     Jde o to, že se lišíme vzděláním, zkušenostmi a tradicemi prostředí, ve kterém žijeme.   Jinak myslíme všichni stejně, tzn, to co známe a víme a čemu věříme zpracovává ten samý mozek.  Palestinci stejně urputně nenávidí národ okupantů, jako Izraelci nenávidí národ atentátníků.  A obě strany jdou do boje s jstotou, že mají pravdu.  Nevzdělaní Palestinci se nechají vyprovokovat k fanatickému boji svými vůdci.  Izrael jim však dává záminky svou okupací Palestiny.   Ať jim Izrael vrátí celé území a nechá je vytvořit si svůj stát. Pak si na jejich teroristické manýry došlápnou sami jejich arabští spojenci. 
0/0
23.4.2002 22:34

Kato

Ctu to dobre?
Arabsti spojenci si doslapnou na palestinske teroristy? Mam se smat nebo brecet? To se mi dva tak vyrazne "lisime vzdelanim, zkusenostmi a tradicemi prostredi ve kterem zijeme"?
0/0
24.4.2002 8:18

Jan Ledl

Re: Ctu to dobre?
Klidně si pobrečte.  Ale ani Arabove nemaji zájem na věčném nepřátelství s Izraelem.  Možná Irák, protože potřebuje nepřátele k udržení svého režimu...  Jsem si jist, že pár lidí brečelo, nebo se smálo když v době, kdy Izrael okupoval Sinaj někdo tvrdil, že její navrácení může zajistit Izraeli mír s Egyptem....  A stalo se...
0/0
24.4.2002 13:28

Tomas Hokeš

Re: Re: Re: Re: A víte co je nejhorší?
Ale Vy jste mi nerozumněl. Já tvrdím, že jsme stejní fyziologickou výbavou, ne tím, co se nám do mozku dostane díky tomu, v čem jsme vyrostli. Mluvím o obsahu mozku a vnějších znacích, všichni jsme prostě lidi, jen naše vize nás rozdělují. Kdybychom oba, Vy i já, vyrostli v uprchlickém táboře a neuměli číst a psát, kde máte jistotu, že bychom neskončili v autobuse s vestou ze semtexu?
0/0
24.4.2002 13:45

Karel

Re: Re: Re: A víte co je nejhorší?
Hokeš jdi se vysrat s vizemi a prdel si vytři svoji stránkou. čau
0/0
23.4.2002 22:13

Jarda

Re: Re: Re: Re: A víte co je nejhorší?
... promluvil inteligent. To se hned pozná.
0/0
23.4.2002 22:21

Pavel

Re: Re: Re: Re: Re: A víte co je nejhorší?
Hlavně žes to poznal demente
0/0
24.4.2002 0:30

Tomas Hokeš

Re: Re: Re: Re: A víte co je nejhorší?
A já Ti Karle přeju taky hezký den :-))))
0/0
24.4.2002 14:22

Jan Ledl

Zajímavý stránky.
 Máš pravdu. A člověk je tím víc ovladatelný a manipulovatelný, čím méně je vzdělaný. Ovšem v dnešním světě se blížíme situaci, kdy komplikovanost, sociálních,politických, ekologických a ekonomických vstahů začíná vzhledem k nárůstu světové populace a rozvoji technologií dosahovat bodu, kdy i vysoce nadprůměrní, vzdělaní a zkušení lidé ztrácí schopnost orientace ve všech těchto vztazích. Tento jev je kompenzován postupující a absolutizující specializací jedinců na určité obory. Jenže tato specializace nám znemožňuje ověřovat si pravdivost informací z ostatních oborů. Tím narůstá možnost manipulovat masy až do neúnosné míry.  Demokracie - vláda lidu - pro svou funkčnost potřebuje účast nejširších mas na správě veřejných věcí (minimálně prostřednictvím volební účasti). Jenže poměrně vysoké procento lidí si začíná uvědomovat, že se v těchto věcech nedokáží zorientovat, neboť nemají k dispozici tolik času, kolik by ho k pochopení dnešního komplikovaného světa potřebovali.
0/0
23.4.2002 21:46





Najdete na iDNES.cz