Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Policie obvinila neopatrnou majitelku psa

Kladenská policie obvinila 67letou majitelku německého ovčáka. Když v úterý 16. dubna vycházela vpodvečer zadními vrátky ze zahrady, její pes bez vodítka a bez košíku vážně zranil tříleté dítě. Žena je obviněna z ublížení na zdraví z nedbalosti. Chlapec, kterého zvíře kouslo do krku, skončil na jednotce intenzivní péče. Jeho zranění pokládají lékaři za vážné.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zuzana Barchánková

24. 4. 2002 12:26
Jednoduché, ale bohužel nereálné řešení
Tato diskuse dokládá pouze současný stav společnosti. Média jsou plná emocí, lidé také a řešení žádné. Přitom stačí tak málo. Mám tři děti a dva psy. Dva velké a silné psy. Je pro mně ale nepředstavitelné, že by můj pes vůbec měl šanci někoho napadnout. Mám své psy velmi ráda - kvůli specifikům, která ocení jen fanda, ale nějak nechápu ten hodnotový žebříček některých pejskařů. Argumentovat tím, že za útoky psů může dítě se mi zdá přinejmenším divné. Ano, dítě se mnohdy chová tak, že pes se cítí ohrožen a může až zaútočit. Je přece jasné, že tříletý špunt může kdykoli udělat jakoukoli nepředvídatelnou pitomost. Ale s tím přece jako majitel psa musím počítat. Než se mi podaří vychovat dítě, trvá to pár let. Do té doby musíme své i cizí děti před nebezpečím chránit. Není přece myslitelné, že svalíme zodpovědnost na děti. Já své psy také nenechám nikdy se svými dětmi o samotě - jednoduše proto, že i když mají mé děti "absolutní" výcvik v tom, jak se mají chovat ke psům, nemohou vzhledem ke svému věku a znalostem vědět o chování psů všechno. Všeobecně by měl platit zákon, že psa můžu mít pouze tehdy, když ho zvládnu. To znamená, že než si ho pořídím, musím vědět, jak ho budu vychovávat a co to všechno obnáší. Pak musím zvážit, zda na to mám vůbec fyzické a psychické schopnosti. Je nutné vědět, na jakých principech je založeno chování dominantního samce, na čem je založeno chování vůdce smečky a jak předejít spuštění obranné reakce u zvířete. Musím neustále počítat s tím, že chování našich psů se řídí instinkty - to znamená, že je musím znát. Skutečnost je totiž mnohem náročnější, než bývá člověk ochoten připustit. Tyto své schopnosti (ovládnout dané zvíře) by měl každý majitel většího (nad cca 40 cm) psa potvrdit třeba i zkouškou z ovladatelnosti (ovšem smysluplnou). Psa by pak měl vodit na veřejnosti jen ten, kdo ho skutečně ovládá. Ještě je na místě si uvědomit, že podstatou klidného soužití pejskařů a nepejskařů je vzájemné neobtěžování se. Někdo prostě nemá rád psy. Jiný se psů bojí. Co je na tom ale špatného? Svou lásku ke psům přece nemohu nikomu vnucovat. Pokud nechám žít ostatní, předpokládám, že oni nechají žít mne. Jen nevím, jak toho dosáhnout plošně. Zuzana
0 0
možnosti

Feyd

24. 4. 2002 14:10
Re: Jednoduché, ale bohužel nereálné řešení
Jeden z mála rozumných názorů na těchto stránkách. Navrhuji povinnost majitele psa před jeho pořízením absolvovat zkoušku, která ověří schopnost zvládnout psa. Průkaz, vydaný na základě testu, může běžně kontrolovat policie. V případě absence bude pes zajištěn v útulku na náklady majitele až do splnění povinností. A samozřejmě bude následovat trest. Dále umožnit vodění psa na věřejnosti podle velikosti konkrétního psa pouze osobám, které jej mohou zvládnout fyzicky, asi by šel udělat obecný vzorec založený na výšce psovoda a psa, včera jsem viděl tak asi desetiletého hubeňoura vést na vodítku obrovskou dogu, kdyby se rozběhla, ani by si ho nevšimla. Samozřejmostí by mělo být vodítko a koš, vyjma soukromého, nebo jako výběh pro psy určeného (a oploceného) pozemku. V MHD neumožnit převážet psy bez přepravky, z vyjímkou nevidomých lidí. Totéž v osobních automobilech, s vyjímkou psů, kteří prokazatelně (další test) absolvují výcvik zaměřený na pobyt v jedoucím autě. Za znečišťování okolí, stejně jako drobnější prohřešky, obecně prospěšné práce, nikoliv pokuta, ta je pro mnohé zanedbatelná. Znečištění prostor, určených pro lidi (pískoviště, dětské parky, apod) charakterizovat jako trestný čin se střední společenskou nebezpečností, i kdyby majitel exrementy ihned uklidil. Pes na volno mezi lidmi - obecné ohrožení s příslušnou sazbou. Pes, který je na volno a zaútočí na veřejnosti - obecné ohrožení, pokud zraní nebo zabije - ublížení na zdraví z nedbalosti, v obou případech s dlouholetým nebo doživotním zákazem chovu psů. Vše samozřejmě předpokládá neodstranitelnou identifikaci psa (chip, tetování, nikoliv ale známka) aby bylo případně možné najít majitele. Ale pozor: útok nebo provokace na psa, který splňuje podmínky - obecné ohrožení. Zabití psa řeší docela slušně současná legislativa. Asi by se pár detailů ještě muselo doplnit, ale myslím, že takto by to šlo.
0 0
možnosti

HANA

23. 4. 2002 12:54
CO TAKHLE PRAVDU.
NEJSEM ANI PEJSKOMIL A ANI MI PEJSKOVé A JEJICH PáNíčCI NEVADí, CO MI VšAK VADí JSOU POZUSTATKY (VýKALY), KTERé SE VšUDE POVALUJí.PáNíčKOVé BY SE MěLI ZAMYSLET, KDYž SI CHTěJí POříDIT PEJSKA ZDA JSOU SCHOPNI SE O NěJ A O JEHO POTřEBY POSTARAT.MYSLíM TíM VýCHOVU,řáDNá VETERINáRNí VYšETřENí,OčKOVáNí,POPLATKY,BEZPEčNOST NEJEN PEJSKOVU ,ALE I JEHO OKOLí A TAKé ůKLID JEHO POZůSTATKů.ZNáM TOTIž PříPADY A TO VěTšINOU Z VESNIC,žE KDYž JE PEJSEK NEPřIZPůSOBIVý TAK HO PROSTě VYKRMí A SNěDí.JE TO BOHUžEL TAK.
0 0
možnosti

Andy

22. 4. 2002 14:49
Moje zkušenosti
Já sama jsem majitelkou 2 ročního Rotweilera a vím, jak je těžké, když si téměř 50 kilový pes (přestože je samozřejmě cvičený) něco usmyslí. Proto si nedovedu představit, že by snad nešel na vodítku! O to víc se každodenně hádám s bezohlednými pejskaři, jejichž miláčci se mého psa (samozřejmě na vodítku) bojí a jdou po něm. Faktem je, že košík nemá žádný z nich a o vodítku ani nemluvě. Nejhorší zkušenosti mám s mladými lidmi (mě je 23), kteří si vůbec neuvědomují, co jejich miláček může způsobit! Už 2x mého psa pokousali malí psi, jež venčili pro změnu důchodci. Ti jsou taktéž maximálně neohleduplní. Přitom bydlím na okraji Prahy, kde je to jen pár kroků do přírody, kde za celý den nepotkáte ani živáčka. Tam svého psa samozřejmě pustím navolno, ale jinak to nepřipadá v úvahu. Bezohledné majitele psů bych trestala okamžitě na místě. Ale absolutně nesouhlasím s tím, aby se psi dělili na bojové a ostatní, protože takový pudl je daleko agresivnější (a hlavně debilnější) než můj takzvaný "BOJOVÝ"
0 0
možnosti

Petr

22. 4. 2002 18:15
Re: Moje zkušenosti
Velice si vas vazim za to, ze jste zustala clovekem. Je mi spatne z tech lidi, kteri obhajuji krvelacne bestie a jejich zvrhle majitele. Preji vam a vasemu psu krasny a prijemny den. Petr
0 0
možnosti

Bernard

22. 4. 2002 14:43
Majitelku zastřelit
 a pejska darovat do cirkusu
0 0
možnosti

Petr

22. 4. 2002 18:18
Re: Majitelku zastřelit
Ja bych to otocil. Ukazovat majitelku v cirkusu bude zajimavejsi. Psa videt nemusim. Petr
0 0
možnosti

jana

22. 4. 2002 14:00
Košík a vodítko nic neřeší, naopak
Je mi moc líto dítěte, které utrpělo zranění i šok, na druhou stranu je mi líto i vystrašeného psa a hlavně všech pejskařů, kteří teď budou házeni do jednoho pytle. Situace, kterou média barvitě démonizují, je ale podle mně čím dál horší právě kvůli na první pohled logickému nařízení košíku a vodítka. Takto odmalička vodění psi nebudou na lidi a psy kolem správně navyklí a při první možné příležitosti utečou z vodítka či ze zahrady a nadělají samým vzrušením paseku. Je to právě proto, že nejsou na uliční ruch a dění zvyklí. Pes, ketrý chodí venku volně, dejme tomu jen s košíkem (spíše pro psychologický klid lidí), je při setkání s jiným psem či dítětem v klidu a moc ho to setkání nerozhodí. Majitelé psů by měli své psy v první řadě učit lásce k lidem a jiným psům a také ke klidnému zvládnutí vyhraněných situací. To všechno lze. Sama mám dva psy. Starší fenka je vychovaná přesně tak jak říkám, košík nosí pouze pro své bezpečí a po ulici chodí volně. Jsem naprosto v klidu a lidé na ni reagují naprosto kladně. Mají ji rádi a sami si ji chodí hladit a diví se košíku. I většina majitelů psů s ní nechá svého psa zkamarádit. Jen málokdy mne někdo okřikne, z 99% jsou to pak majitelé právě takových psů, kteří setkání s jiným psem neustojí, nesjou na to zvyklí. Můj mladší pes - štěně, je zatím rozjívené a na vodítku chodí opět pro své bezpečí. Jen co ale vyroste z "telecích let", budu ho učit opět na volno ke zvládnutí situace. Lidi i psy miluje. Zamyslete se nad tím, jaké má opravdu důsledky to zdánlivě správné řešení s vodítkem a košíky.
0 0
možnosti

KROKODYL

22. 4. 2002 15:39
Re: Košík a vodítko nic neřeší, naopak
Doufam, ze nez ten tvuj pes vyroste, bude na svete zakon, kterej ti za to, ze ho nebudes mit na voditku napari alespun 15 000 pokutu a pri opakovanem prohresku ti pejsacka odeberou. Je videt ze i kdyz by bylo zabito nebo zraneno stovky deti, ve hlavach pejskomilu se nic nezmeni.
0 0
možnosti

vak

22. 4. 2002 13:37
Psi
Je mě jedno jaké pozadí tento případ má. Skutečnost je taková, že někomu utekl pes, napadl malého chlapce a vážně ho zranil. Ten někdo musí nést odpovědnost dle platného znění zákona, výši trestu ať určí soud. Jenom bych byl rád, aby se už něco ohledně psů ve městech začalo dít. Mám 2 letého syna, když s ním jdu na procházku, nemůžu ho pustit ani na trávník, aby domů nedonesl něco "voňavého", nehledě na to, že se kolem nás často prohánějí volně puštění psi bez vodítka a náhubku a pokud upozorním majitele, jsem téměř vždy slovně napaden a je mi spíláno do "hajzlů co nemá rád psy a přírodu". Podle mého názoru by měly být poplatky za psa tak vysoké, aby odradily takzvané "chovatele" a pokuty za znečištění ještě větší. 
0 0
možnosti

Helena

22. 4. 2002 15:48
Re: Psi
Ty blbečku s dvouletým dítětem,
měla jsem 4krát dvouleté dítě - teď je nejmladšímu 6. Celý život ty děti vyrůstají se psem - německým ovčákem. Až ten tvůj milaček bude v pubertě rozhazovat po parcích použité stříkačky od heroinu a pervitinu, pak se chytni za rypák. Psy nech na pokoji. Jsou to věrní přátelé nás lidí a my si je přitom vůbec nezasloužíme. Jsi blbeček, co si jednu zašukal a teď si hraješ na chytrého!Jdi do hajzlu!
0 0
možnosti

Pavel II

22. 4. 2002 12:38
Zatracení pejskaři ....
Mám tříletou dceru a bydlím na Kladně. Na věc se dívám z pohledu rodičů toho nešťastného dítěte a vzkazuji všem pejskařům: "Dávejte si konečně na ty bestie pozor !!!!!!!!" Nedávno kolem mě proběhl dobrman bez vodítka a bez košíku, jeho majitelka (asi 20 letá holka) byla asi 100m od něj a evidentně si vůbec nedělala starosti, kde ten pes je a co dělá. Policie by za tohle měla dávat pořádný pokuty, jedině tak se něco změní.
0 0
možnosti

NEUtrál

22. 4. 2002 12:17
Toulající se psi
Proč mají chytat psy policisté. Potkany taky nechytá policie. Mohla by fungovat firma, která by chytala zaběhnuté psy a například jejich maso by mohla prodávat jako krmivo do ZOO.
0 0
možnosti

jana

22. 4. 2002 14:07
Re: Toulající se psi
Panebože co seš to za člověka? Jak můžeš mít tak hloupý a odporný názor? Doufám a předpokládám, že nemáš doma žádné zvíře a doufám, že ani nemáš a nebudeš mít děti, které bys k té nenávisti dál učil a vedl. FUJ, je mi z tebe špatně!
0 0
možnosti

antix

22. 4. 2002 12:07
druhá strana věci
četla jsem v Právu, že sousedé se k majitelům psa již dřív chovali špatně, házeli po nich i po psu kameny. Zvíře si takové věci pamatuje moc dobře. Jak to ve skutečnosti všechno bylo bych nechala úřadům, tady jde jenom o spekulace a jakékoliv odsudky by mohly být předčasné. Souhlasím ale s tím, že žádné zvíře by nemělo zůstat bez dozoru. Tady šlo o nešťastnou souhru náhod, žádný úmysl a všichni postižení zúčastnění tím budou poznamenáni na dlouhou dobu.
0 0
možnosti

smich

22. 4. 2002 12:26
Re: druhá strana věci
Nešťastné to jistě je, úmysl pochopitelně není, ale náhoda rozhodně také ne. Psů bez náhubku běhá habaděj a když někoho pokoušou, tak se majitelé dušují, jací jsou to ve skutečnosti andílci a diví se, jak se to mohlo stát. A rodiče aby se báli o děti.....
0 0
možnosti

Jirka

22. 4. 2002 11:03
obvineni
Jeste stesti, ze ty majitele alespon obvinili - doufam, ze to policie ci soud nezamete pod stul.
Pokud by 3 lete dite napadl skinhead ci Cikan, tak je urcite zavrou na 5 let, bylo by asi vhodne pokud by v tomto pripade majitele dostali alespon podminku - vzdyt jde o to same.
0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Ženu soudí za sex se psem i zneužívání syna a vnuka. Byla to terapie, hájí se

15. dubna 2024  12:28,  aktualizováno  13:33

U Krajského soudu v Ústí nad Labem začalo projednávání případu dlouhodobého sexuálního zneužívání,...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Být v cizině, když jiní umírají? Ukrajinci v branném věku přišli o konzulární služby

23. dubna 2024  12:37

Ukrajina přestala poskytovat konzulární služby ukrajinským občanům v branném věku, kteří pobývají v...

Exposlanec ODS Šťastný, lékař bývalého prezidenta, se pokouší za ANO o návrat

23. dubna 2024  12:26

Pražské ANO ve středu rozhodne, zda zkusí vrátit do nejvyšších pater politiky Borise Šťastného,...

Bezdůvodně napadl děti na zastávce a v tramvaji. Agresora policie dopadla záhy

23. dubna 2024  12:16

Napadení dvou skupin dětí krátce po sobě šetřili v polovině dubna policisté v Praze Řepích. Nejprve...

Kadyrov má nekrózu slinivky, Kreml hledá nástupce, tvrdí investigativci

23. dubna 2024  11:03,  aktualizováno  12:09

Spekulace o zdravotním stavu Ramzana Kadyrova opět přiživil ruský exilový portál Novaja Gazeta...

Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat

Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...