Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Politici varují: Hroši se blíží!

Je možné normálního člověka omámit tak, že vidí za každým keřem na své zahrádce zdivočelého hrocha? Naši politici to dokázali. Představte si politika, který před volbami slibuje: Občané, ochráním vaše zahrádky a políčka před nájezdy divokých hrochů. A představme si jiného politika, který se holedbá, že zařídí, aby vás žraví tlustokožci neobtěžovali až do skonání světa. Je pro takový styl volební kampaně důležité, že žádní hroši naše záhony neohrožují? Zjevně ne.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Konrad Henlein

Danke an Herrn Komarek (Mückchen)
Herr Komarek, mi welmy witat Wasche nazori, kterä povaschovat a derschet za welmi podporowat nas nawrat, kam mi historisch patschit. Pozdrawowat Vi wlastnik Junge Fronte Feute. Mi zaridit pro Was posice in Reich wlada jako minister propaganda jako pokracowat slawny Goebels. Vi ale nutnost noch perfekt Deutsch, proto Familie Posselt poslat Vy na Studium do München. Vi vyridit danke auch Herrn Mandler, Safer, Doletschal, Loewy a andere v Lidowy Zeitung. Auf wiedersehen v leptschi Zeiten. Vi distribuieren letak Sudety nasche v Karlsbad. Heil, Sudeten Ihr Konrad (znowuzrodit na Basis Wasche kommentar)
0/0
12.4.2002 10:14

zajic

Problem dekretu je pouze soucasti ekonomickeho postupu
Nejen Dekrety jsou nebezpecim. Jiz mnohem drive zacal a stale postupuje ekonomicky postup sousednich zemi, hlavne Nemecka a Rakouska v skupovani podinku, medii i pozemku. Nema se cenu vyhybat EU, ale je potreba si uvedomit s tim spojena nebezpeci. Jinak srovnavat male zeme jako Recko, Irsko a jejich postaveni v EU s nasi zemi je nespravne. Zadna z techto zemi neprosla post-komunistickym procesem. Formalni podil zastoupeni zemi v podilu na rozhodovani (pocet hlasu) muze zarucovat spravedlivy podil. Ale svoboda podnikani, ktere se do siroka otevrou dvere, znamena velke nebezpeci. Bohac si tak muze koupit chudeho "i s chlupama". K tomu prictete zkorumpovanost nasich uradu. Kdo ma penize koupi si co chce. To nema s politiky ani naciaonalismem nic spolecneho. Je to varovani pred novou (ekonomickou) nadvladou.
0/0
11.4.2002 0:12

Bretislav

Optimismus je jenom nedostatek informací
U komentátora to je ovšem tragedie.
Bruno Kreisky by Vám řekl:Učte se historii, mladý muži!
Já Vám k tomu přidám:Učte se jazyky a čtěte:
a nezapomínejte: Si tacuises,philosophus mansises.
 
 
0/0
10.4.2002 23:34

Ruhig Wald

Boj o pravdu
Mlada Fronta tezko uspeje se svou tezkou praci (s cilem otevrit Cechum oci a ukazat jim historickou pravdu o zlocinem odsunu) pokud se jejim vlastnikum nepodari majetkove ovladnout denik Pravo, ktere dosud jede ve starych kolejich a stale odmita priznat ceskou vinu a vyzvat Cechy k sebezpytovani a naprave krivd.  Clanky Prava kazdodenne podkopavaji pracne budovany obraz pravdy o Odsunu jako zlocinu, ktery stale trva a jehoz obeti jsou stale tercem vysmechu a opovrzeni.  Take je hezke ze MfD odhaluje ekonomickou nekompetentnost vlady CSSD ale koho chce presvedcit? Vzdyt prece dobre vi ze ti lide co ctou MfD se stejne Socialisty nechystaji volit.
0/0
10.4.2002 21:47

XP3C

rozpad medii na bloky
Kdo to tady sleduje tak vi ze tu mame dva bloky medialnich skupin. na jedne strane mame denik Pravo a Super provazany s Novou a Primou (podporuji CSSD a ODS) a na druhe strane deniky MfD a LN plus jako tichy partner Ceska Televize svazany pouze sympatiemi(podporuji Koalici).
0/0
10.4.2002 21:25

Libor Černín

"Nikdo nepožaduje od České republiky ani píď země a ani korunu"
Toto jsou slova pana Komárka. V zítřejším vydání rakouského listu Die Presse je článek s nadpisem "Stenzelová: Dekrety diskriminují občany EU". V článku je možno dále číst: EU-poslankyně nevylučuje, že po zrušení dekretů může dojít k restitučním nárokům jednotlivých vyhnanců. Stenzelová navrhuje, aby Praha připravila fond pro oběti vyhnání a vyvlastnění. Mladá fronta vědomě lže a každý se o tom může přesvědčit na adrese http://www.diepresse.com/detail/default.asp?channel=p&ressort=eu&id=282479
0/0
10.4.2002 19:26

Cleobury Mortimer

chyba je v MfD
Jediny subjekt ktery tu siri blbou naladu je MfD. Uz mam dost toho poucovani, ponizovani a kritiky za kazdou cenu. To vecne mudrovani a rozumbradovstvi MfD mi jde na nervy. MfD se sice tvari jak je nad veci a ze se snazi  psat objektivne, skutecnost je takova ze se krecovite drzi pochybne a prekonane ideologie jistych okrajovych skupin v SRN, jenom proto ze ji na to tyto skupinky financne prispivaji. Bylo by v zajmu MfD aby ji napr. koupil francouzsky nebo britsky vlastnik. Myslim si ze je MfD skoda aby byla pouhym sudetskym klackem na Cechy. 
0/0
10.4.2002 18:07

GuSla

Re: chyba je v MfD
to mi připomíná jednu pani, co chodí do mojí oblíbené sámošky a vždycky tam děsně nadává jedný prodavačce.. Ale do kramu co je o 5 minut dal nejde. Ona asi jenom ráda prudí.. :O)
0/0
10.4.2002 18:15

GeSLT

Re: Re: chyba je v MfD
Ano jiste, Komarek taky porad prudi, ale protoze ho za to plati
0/0
10.4.2002 21:19

Bubák

Re: chyba je v MfD
Já bych ještě připojil ČT. Osobně nejvíce věřím českému rozhlasu - Radiožurnálu.
0/0
10.4.2002 18:21

Middle

Re: Re: chyba je v MfD
Svyho casu me napadlo ze srovnam zpravy v ruznych mediich (cca 3 mesice tomu nazad). Prima se podobala Nove (kupodivu meli v nekterych zpravach i stejny slovni obraty [?!]), CT a CRO bylo prakticky to samy, MF a Lidovky dost podobny CT a CRO. Netvrdim ze to bylo nak representativni, ale rozhodne mi to neprislo ze by se CT od CRO diametralne odlisovala. Spis naopak... Zkuste si to taky, schvalne. Jinak ja osobne nejradej 21 na CT2. Akorat prehled zprav by mohl byt na zacatku obsaznejsi. No, to jsem odbocil..
0/0
10.4.2002 18:35

Bubák

Re: Re: Re: chyba je v MfD
CRO se odlišuje od ČT především úrovní pořadů, zejména diskusních a především objektivitou. Zprávy jsou samozřejmě stejné protože je většinou stejný zdroj. Rozdíl je ve vlastních pořadech, tam nyní ČRO vede na celé čáře jak obsahově tak vyvážeností.
0/0
10.4.2002 18:48

Middle

Re: Re: Re: Re: chyba je v MfD
Hm. Osobne si myslim ze zpravy jsou co se prisunu objektivnich informaci to nejpodstatnejsi. CRO sleduju jenom obcas, ale zadny porad ktery by mi prisel lepsi nez 21 jsem tam nezaznamenal. 21 je ostatne, alespon podle meho subjektivniho hodnoceni, to nejlepsi z publicistiky co se u nas da v TV/radiu najit.
0/0
14.4.2002 17:31

Johhann

neni se ceho bat
ano vlozme svuj osud do rukou Sudetskych nemcu, jako nas vlozil kdysi Emil Hacha........treba na nas budou hodnejsi nez pan Komarek a cela MfD a LN, ktere nas neustale pohlavkuji svymi clanky, kde nam vycitaji posledni zbytky sebevedomi a narodni hrdosti....
0/0
10.4.2002 17:43

GuSla

Dobrej článek
Hehe, to se mi fakt líbilo :-))) Ale jinak stejně bude asi nejjednodušší nechat ty šášuly vyblbnout, ono je to po volbách přejde. Schválně jestli kolem těch dekretů bude i po volbách taková průďa jako dnes... :O)
0/0
10.4.2002 16:19

Bubák

Re: Dobrej článek
Ty čteš asi  jiné noviny než já. Pokud se nepletu tak dekrety vytahuje pravidelně především MfD. Reakce politiků je pouze odezvou na stav v našich médiích. Jak snadno se dá manipulovat.
0/0
10.4.2002 18:14

GuSla

Re: Re: Dobrej článek
No, to asi nečtu jiný noviny, jak vidím čteme ty samý. Ale asi sleduju jiný politiky, páč pravděpodobnost že by Klaus na mítincích vykřikoval "My vás nedáme!" v důsledku toho že je zmanipulován novinama - to mi přijde, sorry, jako blbost ;-)
0/0
10.4.2002 18:27

Bubák

Re: Re: Re: Dobrej článek
Já jenom nevím jak dlouho mluví o dekretech Klaus ne mítincích ale MfD o nich píše určitě déle.
0/0
10.4.2002 18:44

kamo

Re: Re: Re: Re: Dobrej článek
Ha ha ha ha ha ha :-))))) . Bubák, ty si mne ale rozesmál. Takže Zeman nic nevytáh? Zeman neradil Arielovi aby použil český postup na Palestince? Nebo mu to poradil Komárek? A Klaus vykřikuje v Liberci nacinalistická hesla, za která by se nestyděl svého času ani Henlain, jen proto, že mu to vnuknula MF Dnes? Že :-)))) MF dnes popisuje jen to, co politici zpískali. A má naprostou pravdu. Doufejme jen, že zatemnění mozků pánů Klausů Špidlů atd. je jen dočasné teda dovolební. Že ze sebe ale dělají idioty jim mnoho voličů určitě nezapomene. Za to ale za každý takový ztracený hlas získájí hlasy 10 dalších (těch jednodušších voličů). Jó mají to hoši dobře spočítané. Můj ale dávno ztratili.
0/0
11.4.2002 13:34

Bubák

Re: Re: Re: Re: Re: Dobrej článek
Jak ovšem souvisí otázka dekretů s tím co říkal Zeman v Izraeli ? Klaus vykřikuje nějaká hesla ?  Politici to možná spískali ale ne ti naši. Pokud vím začal s tím Heider, Stoiber Orbán a nevím kdo ještě. Na MfD se potom pravidelně objevují články podporující zrušení dekretů. Bohužel naši politici na to reagovat musí !!!
Tady je vidět jak lidé jako Ty věří všemu co jim noviny napovídají, bez toho aniž by o něčem přemýšleli, stačí že za ně přemýšlí Komárek.
0/0
11.4.2002 14:14

kamo

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dobrej článek
Haider je korytanský hejtman a je pro mne asi tak vážný jako starosta Dolní Lhoty. Normální politik by se s ním nebavil. Do normálního politika má ale Zeman daleko. To, že slušní lidé podporují zrušení dekretů, ještě neznamená, že se má souhlasit s nehoráznými požadavky SLN nebo Haiderem. Noviny za prvé: Dělají zpravodajství. To jest popisují, co kde jaký politik činí či říká, je to jejich práce a povinnost a za druhé: Dělají komentáře, ve kterých jednak vyjadřují své stanovisko a za druhé dávají prostor každému jinému názoru , byť je o 180 stupňů jinej. Jestli sis toho nevšiml, tak si slepý anebo to vidět nechceš a pak si zaslepený. A jestli si neslyšel výkřiky Václava Klause v Liberci, tak ti je připomenu: "v žádném případě nedovolíme, aby vám nkdo bral váš majetek, ODS nedopustí, aby se měnili hranice a aby došlo krevizi 2. sv. války atd..atd.." Tyto hysterické předvolební výkřiky hraničili s šířením poplašné zprávy a každý soudný člověk si zařadí toho, kdo je vykřikuje, na stranu extremismu a nemístného nacionalismu. Klaus takový není, kdyby byl, dávno by to dělal předtím. Tím horší je, že tyto metody zneužívá teď, před volbami. Vypadá to, že ODS vyschnul rybník s tím co ještě mohou nabídnout.
0/0
12.4.2002 10:05

Baldrick

souhlasim s clankem
I ja s timto clankem souhlasim. Pochopitelne, ze k zadnym revizim hranic, ani k vraceni majetku nedojde. V kazde zemi jsou populiste, kteri pouzivaji silna slova - a zpravidla pote, co se dostanou k moci, jsou donuceni na sve populisticke sliby zapomenout. Takze pochopitelne, ze se z Rakouska a Nemecka ozyvaji nazory, ze bychom meli dekrety zrusit a vratit majetek. Nejlepsi reakce na tohle je - zadna reakce. At si rikaji, co chteji, stejne k tomu nedojde. Ale to je asi malo pusobive na volice. Predstavit jim tyhle rvouny jako nepratele naroda s REALNOU MOCI - to pusobi. Kdyby Zeman drzel hubu a netrumfoval se s Haiderem, kdo je vetsi hulvat, ve vetsine Evropy by nikdo o dekretech nevedel a nikdo by se jimi nezabyval. Takze cim vic o nich budeme mluvit, tim hur. Co takhle kdyby pani politici zacali rozebirat problemy, ktere tuhle zemi opravdu pali? Dane, nefunkcnost soudu, korupce atd! To by byla temata. Nemyslim populisticky, jako vykrik ODS o 15% dani. To je stejne uplna konina, kdyz k informaci o 15% dani chybi cislo nezdanitelne polozky. To cislo je pak hausnumero. To bych potom mohl vyhlasit dan 13% - a bez nezdanitelne polozky je to stejna kravina. Nebo duchodovy system. Az ja budu v duchodu, tak ten dosavadni uz bude na pokraji bankrotu a ja budu mit smulu. A dnesnim politikum to uz bude jedno, pac uz budou pod drnem.
0/0
10.4.2002 16:04

Bogan

Už snad posté
Vážení pánové v MF
Pokud nejde ve zrušení Benešových dekretů o majetek, tak ať laskavě sudetoněmecké sdružení a ostatní toto řeknou nahlas a ať laskavě prohlasí neplatnost Mnichovské dohody. Proč se nezajímate o její platnost  - tento HROCH Vám zjevně nevadí (toho bych se bál já). Samozřejmě, že asi nikdo nebude stěhovat lidi (? i když znám pár týpků, kteří jsou toho schopni), ale určitě se bude muset dát odpovídající náhrada. Pokud Vás už nepřesvědčilo ani vystoupení pana Posselta tak nevím.  Samozřejmě , že jsem viděl, že pan Šafr přispěchal s podpisem pod prohlášení intelektuálů.
Neříkejte prosím pánové, že jste skutečně tak zapálení fanatici (pokud ANO nemáte co dělat v tisku, který se snaží deklarovat, že je  nezávislý). A pane Komárku nedávno jst v rozhovoru řekl, že český pravicový tisk byl zapálen pro pravicovou vládu p. Klause a tudíž ji nekritizoval (skutečně se to neslušelo). Tak jen neudělejte tu samou chybu s touto otázkou, vždyť ty Vaše články jsou bez jakékoliv rovnováhy a to si v MF říkejte o vyváženosti názoru na Vašich stránkách,co chcete.
 
 
 
0/0
10.4.2002 13:12

Bubák

Komárek do blázince.
Obviněním politiků ze snahy profitovat na nebezpečí, které naší zemi nehrozí je naprostá ztráta soudnosti. Je to právě on kdo svými připitomělými články tyto "hrochy" vyvolává. Dekrety jsou právní normy, které dnes již není na koho uplatnit, čímž ztrácí svůj význam. Situace je ovšem jiná pokud se podíváme na restituce z pohledu osob, kterým na jejich základě nebyl majetek vrácen. Ti zřejmě stojí za neustálým vytahováním tohoto tématu, jemuž Komárek zdatně přisluhuje. Co kdybyste Komárku zveřejnil své příjmy, jak to ostatně požadujete po politicích, aby nám bylo jasné za koho a proč "kopete" ?
0/0
10.4.2002 11:55

Z.Ondrasek Praha

Komárek slouží
Delší dobu mne iritují pseudovtipné glosy pana Komárka. Mají jeden společný jmenovatel - český národ lze snadno ohlupovat, a jen on tomu zabrání (je si dobře vědom, že nesporně patří mezi ty osvícené).
V případě jasné snahy změnit výsledky druhé světové války, a s tím související návrat majetku, občanství, atd.. sudetským Němcům, což tsoustavně a zcela oficiálně uvádí Sudetoněmecký landsmanšaft ve svých programových prohlášeních,  je snaha páně Komárkova vše vtipně osvětlit ze správného úhlu pohledu "nám přátelských EU Němců" markantním dokladem, že velmi dobře ví, komu "jeho" noviny patří a slouží. I on slouží a snaží se. Mám takový pocit, že má dobrou školu.
 
 
0/0
10.4.2002 11:54

gerd

Komár mlží!!!!!
Uvádím právní názor  za rakouského pramene. Z něj je vidět, že ani zrušení "ex nunc" by nebylo bez nebezpečí, němečtí právníci se v paragrafech umějí chytit i (téměř) neviditelného háčku! Komár a spol. vědomě bagatelizují, nebo jsou katastrofálně neinformovaní
Zrušení Benešových dekretů "ex tunc" (tedy se zpětnou platností) by přirozeně změnilo majetkový řád v Česku, protože dřívější vlastníci popř. jejich právní nástupci by se stali opět vlastníci, čímž by zárovň ty (fyzické nebo právnické) osoby, které se staly vlastníky na základě Benešových dekretů, tento majetek ztratili.
Zrušení "ex nunc" by naproti tomu mělo zaúčinek jen to, že žádné nové vyvlastnění by nebylo možné a že příslušné procesy mají být zastaveny.
Jestliže byla ovšem vyvlastnění provedena právnětechnicky  jako legální, pak by asi, - protože generální normy (zákony, dekrety atd.) samy nemohou být právně účinné - se zrušením automaticky pozbyla veškerá vyvlastnění  svůj -nejen historický-  základ a dosavadní vlastníci by byli nuceni hledat pozdější právní akty, které by mohli  jako základ pro své vlastnictví použít.
"Zrušení" , Benešových dekretů by tedy mohlo být pro Česko čistě právnětechnicky problematické.
Další důležitou otázkou je, jaké právní účinky by měla evropská základní práva na benešovy dekrety. Měly by "zrušující" účinky, a - ve světle výšeřečeného - jaké?
Nejdůležitější je ovšem otázka pokud možno co nejširšího smíření. Právnětechnické otázky - "zrušení" či cokoliv jiného - se pak v rámci tohoto smíření budou dát řešit.
0/0
10.4.2002 11:46

gerd

Zaprodanci Komárek a spol. záměrně bagatelizují nebezpečí!
Jak to, že nikdo nepožaduje od České republiky "ani píď země a ani korunu?" - To má komár tak krátkou paměť že si nevzpomíná na nedávný požadavek rakouských Sudetoněmců, jichž se vehementně zastává vládní rakouská FPÖ? A proč nebere v úvahu stejné ustavičné požadavky německých Sudetoněmců, které podporuje kandidát na  německého kancléře Stoiber? - A ten "jeden Maďar" je náhodou špičkovým maďarským politikem komáre, to nás máš za úplné voly ty zkurvenče!?--------- - Jsou jen dvě možnosti: buď je komár totálně neinformovanej, tudíž blbej, anebo záměrně zkresluje a bagatelizuje aby udělal blbce z nás, a "změkčil" atmosféru před prodjednáváním v Parlamentu tak, aby poslanci přijali jen nějaké jalové prohlášení, po kterém si budou Sudetoněmci ještě víc troufat.- V každém případě takovej škrabák jako komár do novin nepatří, a pokud  si ho Němci přesto vědomě platí, znamená to jediné: bojkot německé MF DNES, která kuje pikle proti českým zájmům!!!
0/0
10.4.2002 11:37

Libor Černín

Několik poznámek
1) Ačkoliv tzv. Benešovy dekrety dnes již nezakládají žádné právní vztahy, a nemohou tudíž být diskriminační (nález Ústavního soudu z roku 1995 a analýza Ministerstva spravedlnosti pro Evropský parlament), je třeba je podle Posselta, Orbána, Haidera, Schuessela, Stoibera, Stenzelové, Riess-Passerové, Mladé fronty, Lidových novin a dalších zrušit. Proč??? 2) Jestliže rakouský kancléř Schuessel mluví o odškodnění symbolickém a jak rakouský tak německý landsmanšaft včetně některých představitelů FPOe (poslanec Graf) dokonce o odškodnění úplném, tak podle Mladé fronty nikdo od české republiky nechce ani korunu??? 3) Jestliže ministr spravedlnosti Bureš prohlásí, že i zrušení ex nunc není zcela bez problémů (Sedmička v neděli) vzhledem k restitucím, pak Mladá fronta trvá na svém, že zrušením dekretů se vůbec nic nestane. 4) Zeman a Klaus si sice jistě přihřívají svoji volební polívčičku, ale nevidím důvod proč revanšistům a revizionsitům jasně nevzkázat, že nemají šanci, stát se to mělo už dávno. 5) Když ministr Dostál projeví snahu vydat kvalitní vědeckou publikaci na téma česko-německých vztahů, která má za úkol šířit osvětu mezi českou veřejností masírovanou černou propagandou komárků, mandlerů, doležalů a dalších, je za to okamžitě napaden panem Komárkem. Myslím, že soudný člověk si názor dokáže udělat ...
0/0
10.4.2002 11:10

Josef Koprnický

Hřebík byl uhozen přesně na hlavičku!!
Tento příspěvek mi mluví přímo z duše. Děkuji autorům za krásné a pravdivé vyjádření. Vzpomeňme si všichni na bývalou Jugoslávii, kde politici svou nenávistnou řevnivostí a malichernými sobeckými zájmy, vyvolali tak strašnou a krvavou válku. Nedopusťme, aby se naše krásná vlast stala krvavými jatkami uprostřed Evropy. Naši potomci by nám to nikdy neodpustili. Stop nacionalismu.
0/0
10.4.2002 9:29

kamo

Děkuji za článek, je ho zapotřebí.
Pane Komárku, děkuji Vám za tento článek, který jste napsal s vaším "šéfem". Na 100% vyjadřuje můj pocit a stejný názor se snažím i prezentovat, leč někdy mám pocit marnosti. Ještě jeden osobní dotaz: Pořád se ještě zabýváte myšlenkou volby strany pana profesora? I po té, co jste (zajisté) viděl v Liberci (mítink ODS)? Připadal jsem si, jako bych spadl z měsíce, pan profesor s výkřiky, za které by se nestyděl ani Sládek. Chtělo se mi smát, ale smích mi mrzul na rtech. Tím netvrdím, že např. socánci si na Říp nezajeli jen na nevinný výlet. Podle mne tyto dvě strany již překročili únosnou mez politické soudnosti a přímo ohrožují NÁRODNÍ ZÁJMY naší země. Doufám, že lidé neprocitnou až když už bude pozdě. Ještě jednou díky za článek a jemu podobné.
0/0
10.4.2002 8:39

Zdeněk

Vox Commareck
A jéje, Komárek zase promluvil. A opět nezklamal ...
0/0
10.4.2002 8:16

Murphy

Re: Vox Commareck
Zdenku, Ty mas nejake predusdky nebo co. Mne ta celonarodni debata o ceskych narodnich zajmech docela bavi - protoze se v ni narod redukuje na jeho politickou reprezentaci (ktere jde o korytka).
V ceskem narodnim zajmu je nekrast a nepodvadet, ale o tom se uz tak moc nemluvi, protoze to jaksi ... tento ... nema smysl, protoze tu neni politicka vule s kradenim a lhanim prestat.
0/0
10.4.2002 8:37

zajic

Hrocha se nebojim ale Komarka ano
Nemam strach z cizozemcu. Mluveni Benosovych dekretech je vsak ponekuj zavadejici. EU neni dobrocinny spolek, ale policka konglomerace. Stale plati, kdo si co urve to ma. A cim vetsi a policky silnejsi stat, tim vice ma sily a vlivu. Mala zemicka s devastovanym hospodarstvim z takoveho soupereni nevyjde dobre. Podivejte se na rozdeleni vlastinctvi firem a pudy, a uvidite silny podil nemeckych a rakouskych (a i ukrajinskych) vlastinctvi. Kdo ma hospodarskou moc, snadno pak prosazuje i svoje politicke zamery. A jak rikate - navazovat dobre sousedske vztahy je samozrejmost, ale musi k tomu byt dobra vule na obou stranach. Jinak z toho zustane jen ubohe vlisavani se do prizne silnejsiho.
0/0
10.4.2002 5:18

kamo

Re: Hrocha se nebojim ale Komarka ano
Malá zemička z toho nevyjde dobře? To je dokonalý nesmysl. Zeptejte se v Řecku, Španělsku, Portugalsku a Irsku jak z toho vyšli, než něco napíšete. Komárek to napsal přesně a jestli je čeho se bát, pak je to nacionalismus, hloupostí a populismem některých našich politiků, živeným v každém z nás.
0/0
10.4.2002 8:45

zajic

Re: Re: Hrocha se nebojim ale Komarka ano
Vsiml jsem si chyby onznacenim EU za politickou konglomeraci. Myslel jsem ekonomickou a castecne politickou konglomeraci. Jinak srovnavat zeme jako Recko, Irsko s nasi zemi je nespravne. Zadna z techto zemi neprosla post-komunistickym procesem. Formalni podil zastoupeni zemi v podilu na rozhodovani (pocet hlasu) muze zarucovat spravedlivy podil. Ale svoboda podnikani, ktere se do siroka otevrou dvere, znamena velke nebezpeci. Bohac si tak muze koupit chudeho "i s chlupama". K tomu prictete zkorumpovanost nasich uradu. Kdo ma penize koupi si co chce. To nema s politiky ani naciaonalismem nic spolecneho. Je to varovani pred novou (ekonomickou) nadvladou.
0/0
11.4.2002 0:05

kamo

Re: Re: Re: Hrocha se nebojim ale Komarka ano
Že si bohatý může koupit chudého platilo odjakživa bez ohledu na to, v jakém uskupení se ta či ta země pohybuje. Platilo to i za socialismu, tam však neplatila žádná pravidla. A proč bych nemohl srovnávat Řecko, které bylo až do vstupu do EU chudou východoevropskou zemičkou bez jediné dálnice. Za pouhých 20 let členství se situace natolik změnila, že proti EU už tam neřvou ani komunisti a podle mých informací tam má být hustota dálnic největší v poměru k počtu obavytel v Evropě. Všechny je posatvili peníze z EU. To jen malý příklad. Ano neprošli komunismem, za to tam do roku 1974 vládla vojenská diktatura, což není až tak nepodobné komunistické diktatuře. Ale jestli chcete spravedlivou rovnou společnost, tu vám dnes slibují pouze Fidel Castro či Kim Ir Sen, možná vás vemou.
0/0
11.4.2002 13:44

zajic

Re: Re: Re: Re: Hrocha se nebojim ale Komarka ano
Dekuji za odpoved. Ted uz zacinam chapat vas zorny uhel. Hledate pouze mozne vyhody clenstvi v EU. Nejsem proti clenstvi v EU, ale je potreba vytvorit obranne mechanismy proti vzniku monoponiho postaveni Nemecka, jako suvereniho vlastnika vetsinch ekonomickych komodit v zemi. V moderni dobe je meznarodni ucast kapitalu v ruznych zemic normalni. Vsuede ale je take vladou kontrolovana limitovana na rozumnou miru. Ne tak u nas. Take spektrum zaharanicniho kapitalu by melo byt pestrejsi. Zajem ostatnich zemi je, ale korupcni urady protezuji Nemecko na ukor ostatinch zemi. Ani neucast v EU by nezabranila tomuto postupnemu ovladani. Pokud k nemu dojde, nelze tuto situaci zvratit. Je to velke nebezpeci pro samu existenci naroda. Po nekolika generacich budou nasi potomci mluvit nemecky a povazovat se z obcany EU. Nekomu by se to mozna libilo, mne ne!
0/0
12.4.2002 2:15





Najdete na iDNES.cz