Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Klaus vydělává na projevech miliony

Václav Klaus je jediný politik, který nikdy nebyl finančně závislý na svých ústavních funkcích. Během posledních dvanácti let měl vyšší vedlejší příjmy než svůj zákonem daný plat - ať už předsedy vlády či šéfa Poslanecké sněmovny. Na honorářích za přednášky a články si vydělal přes 14 milionů korun. Například v roce 1996 mu za funkci premiéra náležela odměna 820 tisíc za rok, na honorářích získal 2,7 milionu korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Pierino

Pan profesor je ekonom a vi jak na to .... vazeni pratele .....
Princip trzniho hospodarstvi .... umis-li neco, delej to a pokus se to prodat. Pan profesor si nasel trh, na to co umi. A jestli je nekdo ochoten mu za to zaplatit, at plati. Je skvelej recnik, ale ja bych mu za ty jeho reci nedal ani petnik. A ta jeho anglictina: Very funny ... zabava za vsechny prachy. I klauni vydelaji spoustu penez. A my co neumime saskovat jim to prece nebudeme zavidet. Nebo jo?? Have a nice day. Piere.
0/0
7.4.2002 23:18

Marie

Absence v parlamentu
Podle časopisu Týden je Václav Klaus s téměř 50% absencí na 3. místě. Vzhledem k "četnosti" zasedání, svátkům a prázdninám toho moc nenapracuje. Přitom jako předseda parlamentu by měl mít účast 100%. Zajímalo by mne, zda jeho výjezdní přednášky se neuskutečňují v jeho "pracovní" době. Povídá se, jak je p. Klaus úžasně pracovitý, ale vzhledem k jeho pasivitě v parlamentu, se zdá, že pracovitý je hlavně ve svůj prospěch a prospěch své Strany.
0/0
4.4.2002 11:39

Kája

Re: Absence v parlamentu
Svatá pravda.
0/0
4.4.2002 12:35

Luboš Taxl

Průměrná částka vyplacená za přednášku je ...
Na právnické fakultě UK přednáší profesor ve věku 84 let.Je to odborník na na psychologii.Za několika hodinovou přednášku dostává tisíc korun.Nevím komu a co přednáší spasitel národa Klaus a hlavně jak to stihne.Co asi je schopen  tento exibicionista a samolib mimo oslavných ód na svoji  osobu studujícím přednášet.Tunelařinu,levárny,okrádání národa ve velkém ?  Taková přednáška za milióny stojí.
0/0
4.4.2002 0:17

Bakin

Taky Vám fandím pane Klaus
Stále hledám někoho, kdo by mi ukázal cestu životem. Stále si lámu hlavu, jak vydělat spoustu peněz. On, Veliký, mně dal jasnou představu ... plácat nesmysly a inkasovat veliké sumy, to je fakt dobrý. Je tu jeden problém, nejsem dostatečně velkej Kašpar ...
0/0
3.4.2002 20:08

BN

To jste zase nasrali luzu!
0/0
3.4.2002 20:01

badzus

...
Klaus si u nás psaním projevů vydělává milióny a na Západě z něj mají stejně jenom prdel...
0/0
3.4.2002 17:47

Martin

Re: ...
Ale radi za ni zaplati! Dobreho humoru neni nikdy dost a sanci zasmat se na ucet hlavniho recnika take ne.
0/0
4.4.2002 3:00

JiriK.

Myslim si, ze je to stret zajmu...! $$$$$$$$$$$$$$$!
0/0
3.4.2002 16:48

Jan

Klaus vydelava a vy mate hovno
Dobre vam tak, meli jste se lip ucit! Chaa chaa!!
0/0
3.4.2002 16:38

vlk

bída
Přiznám se, že text od Slonkové a Kubíka mne velmi zklamal. Na to, jak ostře jdou po sociálních demokratech, tak o neméně zkompromitovaných špičkách ODS v čele s politickým zoombiem Klausem píšou vyloženě krotce. Že by se chystali na kariéru budoucích tiskových mluvčích? Přitom to není v tom, že by se na Klausovi nedala nějaká špína najít (jen namátkou: sponzorské dary mrtvol, v nichž byla namočena celá špička ODS; některé privatizační kauzy; Švýcarská vila; Švýcarské konto ODS; posvítit by se dalo i na příjmy Livie nebo na majetek jak Klause, tak jeho synů)! Z dob, kdy jsem sám dělal v novinách, si pamatuji nesmělé špitání o tom, co musí firma udělat, aby se dostala do výkvětu, který jezdí s Klausem na zahraniční cesty. Tohle opravdu nikdo nechce znát?
0/0
3.4.2002 16:06

Vazeni , chtel bych vas vsechny pozadat , volejte do Ceske Sporitelny a vyslovte svuj nesouhlas s vyplacenim podpory banky politickym stranam v celkove vyssi 7 a pul milionu korun na volebni boj. Tohle si nesmime nechat libit , takhle to vzdy zacina a hrozne pak konci . Vazeni klienti ceske sporitelny, volejte tam a stezujte si. Ja jiz volal a pocitil jsem aroganci moci. Volejte prosim !!!!!
0/0
3.4.2002 15:39

Kalič

Kecy, kecy, kecyčky
Nejen chorobná závist, ale i naprostá nepříčetnost  čiší z některých příspěvků. Je mi úplně jedno, jestli je Klaus profesorem, či nikoliv, stejně je mi jedno, jestli za své přednášky dostává jednu kopejku, nebo deset centů. Není mne ale jedno, že narozdíl od Klause, většina poslanců získává nečisté finanční prostředky, které následně legalizuje prostřednictvím svých manželek atd. Rád bych nezasvěceným a zatrpklým připoměl osobu jistého Dalimila, který v šedesátých letech přispíval do Litelárních listů. Jeho sloupek byl  v oné nelehké době hodně oblíbený. No a právě pod pseudonymem Dalimil přispíval do tehdy populárních a hojně čtených LL jistý Václav Klaus, shodou okolností dnešní předseda dolní sněmovny Parlamentu. Psal do nich své skvělé příspěvky v době, kdy nemalá část národa svým vlastnoručním podpisem schvalovala vstup "spřátelených" vojsk na naše území a tím i několikaletou okupaci Československa.   Tak co vy na to zakomplexovaní postbolševičtí PAĎOUŘI, kteří ing. V. Klausovi nemůžete přijít na jméno? Vsadím se, že jste ještě nedávno nosili na klopách kabátu rudý odznáček se žlutou  hvězdou, srpem a kladivem.
0/0
3.4.2002 15:17

Chaluha

Re: Kecy, kecy, kecyčky
Za prve nevim, ze by pan Klaus psal nejake skvele prispevky do LL pod pseudonymem (rad se necham poucit), a i kdyby, skutecnost je takova, ze ti opravdu cestni lide, kteri se nebali vyslovit svuj nesouhlas s porusovanim lidskych prav v CSSR, byli stihani a vezneni (viz Kohoutovy memoary a dopisy prezidentovi), zatimco pan Klaus vesele jezdil po cele Evrope s podporou Strany. Za druhe, nejen skalni levicaci nesouhlasi s Klausem. Spousta pravicove smyslejicich ekonomu chape a vi, ze transformace ekonomiky, kuponova privatizace a predevsim privatizace veskerych velkych podniku u nas byla jedno velke fiasko.
0/0
3.4.2002 16:26

zajic

Re: Kecy, kecy, kecyčky
Vyborne - a on toto pouzivani pseudonymu v soucastonsti rozsiril. Vetsinu prispevku k tomuto clanku napsal sam. V jednech se jako chvali, v druhych se jako hani, a pak tuto hanu vyvraci. Chce tak primo k volicum dostat idee sveho volebniho programu. Inu vysoce intektualni forma projevu, hodna opravdove hlavy profesorske. Je to unikatni napad, podobne jako kuponova privatizace. Doufam, ze to prinese stejne vynikajici vysledky.
0/0
4.4.2002 0:12

Kája

Re: Kecy, kecy, kecyčky
V inkriminované době 60tých let, o které píšete, se za pseudonymy skrývali pouze zbabělci. Féroví lidé psali pod svými jmény. Rovněž si nevzpomínám, že by se v té době podepisivala nějaká podpisová akce, schvalující vstup "spřátelených armád". To je Vaš výmysl. Ale na co si vzpomínám velmi dobře, to bylo odmítnutí Václava Klause podepsat petici za propuštění Václava Havla z vězení na konci 80tých let.
0/0
4.4.2002 11:25

Mr. Noname

Lidi proberte se
Chtěl bych reagovat na naivní lidi, co se tady tak rozčilují. Proč si myslíte, že pán profesor je bez skandálu, jednoduše, protože na přednáškách vypere peníze, jednoduchá matematika. Uznat se musí že není takový blbec jako Fencl, co si podepisuje peníze sám sobě.
Dále bych reagoval na vědomosti pana profesora, o tom jak získal titul již bylo napsáno mnoho, tak se k tomu nebudu vracet. Je sice hezké  že přednáší, ale nemá nám co říci, protože na univerzitách a firmách jsou lidé kteří se nevěnují ničemu jinému, než ekonomii, proto si dovolím říci, že tomu rozumějí více než člověk který mlátí paličkou v poslanecké sněmovně a kříčí na poslance "klid".
Velmi rozumné je zde konstatování, kde na to Klaus bere čas, protože nechci se vás dotknout, ale zkuste přečíst třeba novely za poslední týden, je tam tolik změn, že nebudete mít na nic jiného čas a to musíte ještě analizovat a domluvit se co by se tam dalo ještě zlepšit.
Hlavně že poslanecká sněmovna odsouhlasila, že úředníci nesmějí mít vedlejší příjem, nechci se dotknout  voličů, ale pro mě jsou poslanci volení úředíci, které platím ze svých daní a proto se nedivte, že chci aby pracovali na 100% stejně jako normální úředníci.
Závěrem : nevolí se podle toho jak se mi který člověk líbý(tak volí nanejvíš blbec), ale normální člověk si přečte volební program, pak se zamyslí jestli co tam píší je možné a nakonec se podívá na lidi co program dělají, jestli to myslí vážně nebo si z vás dělají legraci.
Nebudu říkat koho máte volit (proto je tu ta svoboda), ale udělejte to co jsem zde právě popsal.
0/0
3.4.2002 14:17

Chaluha

Re: Lidi proberte se
Po dlouhe dobe hezka a uprimna reakce na nejaky clanek, skoda, ze nevim, kdo ji napsal. Plne souhlasim. Kazdopadne preji dobrou volbu.
0/0
3.4.2002 15:56

Jana

Re: Re: Lidi proberte se
Ja take.
0/0
4.4.2002 3:12

zajic

Re: Lidi proberte se
Dobre jste to vyjadril, plne s vami souhlasim. Bohuzel podle nekterych prispevku to vubec nevypada na lidi kteri by chteli o necem premyslet. Jejich heslo zni asi takto: "Budu voli pan prof. Klause i kdby se mel zborit cely svet." Doufejme ze procento techto fanatiku je male.
0/0
4.4.2002 0:00

Eva

Fandím mu
Myslím si,že je super vědět že alespoň někdo v té politice je chytrý a na úrovni.
0/0
3.4.2002 13:43

abr

Re: Fandím mu
Zajímavé,že se to nám to přiliš nepomohlo.
0/0
3.4.2002 14:16

Kája

Re: Fandím mu
Evičko, přemýšlíte hlavičkou nebo pičičkou?
0/0
3.4.2002 15:18

Martin

Re: Fandím mu
A koho jste to myslela?
0/0
4.4.2002 3:05

nxt

Dotaz
Prosím Vás, nevíte někdo, zda má pan Klaus opravdu profesuru, když je v médiích poměrně často označován jako profesor. Pokud vím tak profesuru uděluje prezident republiky a to poměrně sporadicky. Je tedy Klaus opravdový profesor nebo asi takový jako učitel na gymnáziu......??
0/0
3.4.2002 13:41

Dan

Re: Dotaz
Když už sedíte u internetu, pomocí vyhledávače zjistíte cca během 2 sekund, že 10.10.1995 jmenoval DrHC. Václav Havel Doc. Ing. Václava Klause, CSc., profesorem pro obor finance (http://www.hrad.cz/kpr/profesori.html)
0/0
3.4.2002 13:50

Honny

Re: Dotaz
Myslím si že odbočuji ale lidi přemýšlejte musíme volit to nejmenší zlo,to znamená lidi kteří už mají relativně dost.Po logickém zvážení vám zůstane jenom jedna strana a to je ODS.Pan  Havel ať jde do prdele i s tou svojí herečkou která si dnes hraje na matku Terezu,doufám že se ještě dožiji toho že majetek rodiny Havlů se propadne v tom že po smrti Havla si určitě ona najde hocha o 15 let mladšího a ten jí o ty peníze připraví.Musím se s Vámi podělit o nejlepší drb dnešního dne .Prezidenská milost se dá koupit prý za 3000000 Kčs.Ty peníze prý jdou do  té nadace paní Havlové a tam se za určité procento z toho dělá Dášino milosrdenství.
 
0/0
3.4.2002 18:32

Martin

Re: Re: Dotaz
A kdyz uz toho tolik vite, nemate ze stejneho zdroje informace o tom, za kolik ze se dala koupit privatizace Ceske sporitelny do rukou Erste Bank? A ututlat skandal kolem ZVVZ Milevsko a jeho vyvozu do Iraku? V obou firmach, jak znamo, sedi pani Klausova v dozorcich radach.
0/0
4.4.2002 3:10

Martin

Re: Re: Dotaz
A kdyz uz toho tolik vite, nemate ze stejneho zdroje informace o tom, za kolik ze se dala koupit privatizace Ceske sporitelny do rukou Erste Bank? A ututlat skandal kolem ZVVZ Milevsko a jeho vyvozu do Iraku? V obou firmach, jak znamo, sedi pani Klausova v dozorcich radach.
0/0
4.4.2002 3:10

Zajic

Nejde vubec o penize, jde spise o moralni profil pana Vaclava Klause.
Jeho skalni zastanci zde horlive vykrikuji o ceske malosti a zavisti. Sami jsou tak zaslepeni ze naopak pretekaji nenavisti ke kazdemu "kdo nejde s nimi". (Stare zname heslo: "Je proti nam, kdo nejde s nami"). Odmitaji si proste pripustit ze nejvyssi vykonny politik v zemi (prezident ma roli neaktivni - "pozorovatelskou" a nevede zadnou politickou stranu ani vladu), tedy tento politik jehoz ukolem je ridit stat, ktery je uz 12 let v hospodarske  a politicke krizi, ten si misto toho jezdi po prednaskach pro soukromy vydelek. Pokud si prectete pozorne clanek, uvadi se tam priklady (Bill Clinton, John Major ) politiku, kteri ukoncili svoji aktivni politickou cinnost  a teprve pak zacali vydelavat pro sebe. Jak mnozi pozamenali, kolik by si pan profesor vydelal, pokud by uz nebyl u vesla?
0/0
3.4.2002 12:59

Milan

Klaus
Nevěřím svým očím. Jestli chce Klaus takto vydělávat ať odejde s politiky a jezdí za své, nikliv za naše, (moje). On má PŘEDEVŠÍM pracovat v parlamentu, za to je placen, nikoliv za přednášky na služebních cestách parlamentu. Doufám, že svůj plat za poslance v dobu přednášek vrací, neboť by byl placen 2 x. NEJDE O ZÁVIST, ALE O SERIÓZNAST POLITIKA. Kdyby nebyl politik, nikdy by neměl tuto možnost. Zde je jasně vidět, co ODS propaguje, BEZOHLEDNOST, BEZCHARAKTERNOST, HRABOŠE atd, zkrátka podvodníky, kteří myslí jen na sebe, nokoliv na lidi, kteří je volili. PROTO NEVOLME LIDI TOHOTO TYPU, TEDY ODS.
 
0/0
3.4.2002 12:54

Milan

Re: Klaus
Nevím, jak vy víte, že má placené přednášky při služebních cestách parlamentu, ale vím, že by se stejně dobře, ne-li líp, uživil i kdyby nebyl v politice. V. Klaus alespoň něco v hlavě má narozdíl od mnoha komentátorů. A proto volím ODS.
0/0
3.4.2002 13:18

nxt

Re: Klaus
me by spis zajimalo, kde to vsechno odprednasel.......jestli na nasich univerzitach nebo nekde pro soukromy sektor??
0/0
3.4.2002 13:46

Saša

Co dělá redakce ?
Mnoho komentářů mělo být smazáno, ale redakci asi urážení V. Klause vyhovuje. (Možná by se mohl připojit i M. Komárek). A to to nemyslím jako cenzuru, ale volání po slušnosti komantátorů !
0/0
3.4.2002 12:53

červ

Re: Co dělá redakce ?
nemyslím si, že je potřeba něco cenzurovat (ani toho chdáka o pár řádků níž). Každej ať si to přečte. Ani V.K. to podle mě neuškodí, spíš naopak.
0/0
3.4.2002 15:15

Leokadie

A co?
Kazdy sveho stesti strujcem!
 
0/0
3.4.2002 12:28

JSI

placené přednášky a aktivní politika?
Aktivní politik by neměl vystupovat v placených přednáškách, pokud tyto peníze nejdou do volebního fondu jeho politické strany nebo pro volební fond jeho osoby. Pokud se tím neřídí, není to morální jednání. Samozřejmě po skončení politické kariery si může dělat s penězi po zdanění co chce.
0/0
3.4.2002 12:17

Juras

Re: placené přednášky a aktivní politika?
?? A to jako proč? A může alespoň třeba namalovat obraz nebo knihu, nebo předtím musí odejít z politiky?
0/0
3.4.2002 12:49

ndavid

Česká malost a závist
Závistivci závidí a pracanti pracují. Kdo má a kdo nemá? Co se stane, když shoří ve středu dopoledne činžovní dům s voliči ČSSD a ODS? Voliči ČSSD uhoří a voliči ODS přežijí, protože jsou v práci.
0/0
3.4.2002 11:30

Rasputim

Re: Česká malost a závist
Volové z ODS a jejich voliči přežijí, protože neustále kradou. Hlůpáčku, ta si opravdu myslíš, že někdo závidí zlodějům jako je Klaus a ty jeho zvratky z ODS?
0/0
3.4.2002 11:35

Radek

Re: Česká malost a závist
Jo, a někteří "pracanti" ve své pracovní době brouzdají na internetu a píšou podobný příspěvky. Ono vůbec pracovat se dá různě - třeba tunelování bank, to také pěkně nese, pak lze s klidným srdcem volit člověka, který se zastává takových podvodníků jako jsou např. pánové Železný či Šrajber - ať žije svobodné podnikání.
0/0
3.4.2002 11:40

vendelín

MUSÍ NA TO BÝT DVA
JDE O TO, ŽE VŽDY MUSÍ BÝT NĚKDO, KDO SVÉ SLUŽBY NABÍZÍ A PRODÁVÁ A NĚKDO, KDO JE OCHOTEN ZA NĚ PLATIT ! ! TO, ŽE KLAUS A TŘEBA I HAVEL, DOSTÁVAJÍ ZA SVÉ PROJEVY HONORÁŘE JE POUZE VĚCÍ ZÚČASTNĚNÝCH. A JEN TAK NA OKRAJ : JE POCHOPITELNÉ, ŽE TAKOVÉ HOVADO, JAKO JE RASPUTIN NIKDY ŽÁDNÝ HONORÁŘ NEDOSTANE / MAXIMÁLNĚ TAK NAKOPAT JEHO ZADEK A SEKNOUT HO PŘES JEHO PRSTÍČKY / CHUDINKA JEDNA CHUDÁ A ZAKOMLEXOVANÁ . . .
0/0
3.4.2002 11:25

Rasputim

Re: MUSÍ NA TO BÝT DVA
Máš pravdu lulíne Vendululíne, nebo jak ti vlastně říkají tví bratři z bratrstva ODS. Kdybys měl oči, tak vidíš a potom bys nemohl podporovat ty zloděje a tuneláře z ODS. Ty máš však jen toho svého zmodralého ptáka lulína, kterého za Klaunem rád vystavuješ. P.S. Jak ti chutná Klaunovo semeno? Ty náš malej Lulínku.
0/0
3.4.2002 11:42

Dan

Re: Re: MUSÍ NA TO BÝT DVA
Už začínám chápat příčiny vaší frustrace a nenávisti; Klaus vás pravděpodobně jako milence odmítl. Ani se nedivím, předpokládám, že každý jeden z chlapců, prodávajících se na nádraží, je na mnohem vyšší intelektuální úrovni, než vy. Přesto si vás dovoluji požádat, abyste se mírnil a své problémy si řešil třeba v diskusi Blesku.
0/0
3.4.2002 12:24

vendelín

Re: Re: MUSÍ NA TO BÝT DVA
JSI JEŠTĚ VĚTŠÍ HOVADO, NEŽ JSEM SI MYSLEL. JESTLI SE POTŘEBUJEŠ UDÉLAT, TAK NEČTI TYTO STRÁNKY, ALE VLEZ SI DO VANY, LEHNI SI NA BŘICHO A ZASUŇ SI HO DO ODPADU ! A NE ABYS TO UDĚLAL, JAKO TVUJ DEMENTNÍ FOTR ! TEN PO TÉTO AKCI NEPOUŽIL SAVO, POZVAL DO VANY ŠTĚTKY A TÝ NEJHNUSNĚJŠÍ FLUNDŘE SES VYLÍHNUL TY, BLBEČKU ! JISTĚ UZNÁŠ, ŽE OPAKOVAT TENTO POKUS BY BYLA PRO ZEMI VĚTŠÍ ZKÁZA, NEŽ SRÁŽKA S OBŘÍM METEORITEM ! ! !
0/0
3.4.2002 12:29

Rasputim

Re: Re: Re: MUSÍ NA TO BÝT DVA
Vedululín a Klaus. Theplá horká dvojka. Tak co ti ještě vadí. A pokud si opravdu myslíš Lulínku, že Klaus je meteorit a ty jeho kometka, tak si ho pořádně vychutnej svým žhavám ocáskem Lulínku. Ještě máš chvíli čas, než ti jej zavřou za ty jeho zlodějny. A prosím už nepiš o svém početí. Koho zajímá čím byla Vedulílínková matka. Vždyť ti stačí zcadlo, aby jsi se totálně ztopořil, ty divochu.
0/0
3.4.2002 16:39

Milan

Klausofobie
Většina z komentářů nezklamala, protože se zde v plné nahotě ukázala česká vlastnost - závist. Já si tolik vydělat neumím, tak proč zrovna Klaus ano a nejen Klaus. To si opravdu myslíte, že by mu někdo platil honoráře za přednášky, kdyby o něj neměli zájem. Pokud na jeho přednášky nikdo nepřijde, tak si na nich nevydělá. Závist, závist, závist, když má někdo víc než já.
0/0
3.4.2002 11:16

Ivo

Glosa
V řadě zemí si špičkoví politici také vydělávají přednášením, zpravidla však až po skončení své politické dráhy.
0/0
3.4.2002 11:14

seedee

....
Ani mi snad nevadí, že jezdí a vydělává přednáškami na seminářích a konferencích. Ale na jedné jsem byl a je to neskutečná přehlídka nudy, blábolů a zabitého času. A když si představím, že na naší planetě se takhle živí neskutečný počet lidí, je to až hrůzné. Vůbec nemáte představu, kolik papíru se vyplýtvá na naprosto nepotřebné projevy. A to je na tom hrozné. Že pana profesora někdo zve, někdo ho poslouchá a někdo mu za to ještě platí ( amnoha jiným, bohužel) je věc druhá, je to věc jiného názoru, a le pro mne je to pořád přehlídka ztraceného času. Pokud si myslíte, že přeháním, doporučuji si přečíst knihy Davida Lodge Hostující profesoři a Svět je malej. Je to sice humoristický román, ale když jsem ho dosčetl, měl jsem docela depku. Popisuje přesně to, co jsem nastínil viz výše.
0/0
3.4.2002 10:41

rozvedcik

Napriklad
Jednim z bolseviku v ODS je Jiri Patocka. Az do roku 1989 ve vyskokych ekonomickych funkcich a verny slouha komunistu. PO roce 1989 se prekabatil a sedi za ODS v lavici podvodniku.
0/0
3.4.2002 10:30





Najdete na iDNES.cz