Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vracení majetku šlechtě teprve začíná

V poslední době padla tři významná rozhodnutí týkající se vracení šlechtického majetku. To poslední - o lesích rodu Colloredo-Mansfeld, bylo vydáno minulý týden. Šlechta přicházela v Čechách o majetek po většinu minulého století. Vrací se jí jen zvolna.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Fritz

Nejde o šlechtu
Co je tu za problém? Vracet majetky šlechtě? O to přece v restitučních zákonech vůbec nejde. Podstatné je, zda jednotlivec, občan ČR, přišel o svůj majetek po únoru 1948 díky zvůli komunistů. Pokud tomu tak je, měl zákonný limit na požádání o vrácení majetku. Skutečnost je taková, že šlechta přišla o většinu svého majetku již v roce 1918. Ten zbytek buď později kolaboroval s nacisty, anebo emigroval a už se do vlasti nevrátil. Hrstka odvrženců, co tu zůstala si pak vzpomene na své zámožné příbuzné a začne se hlásit o jejich (tedy rádoby vlastní) majetky.
0/0
13.6.2002 9:03

barbudo

To je hluboké, ale opravdu hluboké nedorozumění.
Ono nejde o vracení majetku šlechtě. Šlechtu zrušil už Masaryk. Jde o prostou restituci soukromého majetku, problém je v rozsahu. Starýmu Vonáskovi kozí chlívek vrátíme, stejně je na spadnutí. Ale co když jde o zámky a tisíce hektarů? Restituovat se nebude nic - je to zdegenerovaná ŠLECHTA, a basta. To je naše pojetí práva.
0/0
12.6.2002 18:16

Makac

Zavist je spatna, ale take musi byt
Cizi slechta ziskala u nas majetek po Bile hore konfiskacema nebili kradezi. Z podruci Habsburku jsme se dostali v roce 1818,  a tudiz stare kridy mely byt napraveny a veskery majetek cizi slechty zkonfiskovan jiz tehdy.
0/0
12.6.2002 17:17

Jeseter

Navrat k feudalismu a monarchii
Potrebujeme trochu vice "lesku" a proto vyhlasme zase feudalni monarchii. OTTA Habsursky se uz cely trese jak nas povznese.  Neni-li to slavna cechu tradice zobat z ruky  "Jidase". Neznali jsme historie, ale chytri az do "nebe" ."Slechta" jaka to slavna minulost. Komunistu se chcete zbavit a dalsi ves si chcete nasadit.  Z ceho ziskala ta "slechta", ve vetsine cizacka a zradna, sve "majetky" ?   Je dobre znamo ze existovala "ROBOTA" a podle zasluh o cisare, krale se dostavalo "slechticum", casto i za vrazdy odmen velikych.  Myslite, ze tato "taky slechta" ma nejaky zajem o nas v "podzamci" ? Nebudte naivni a "cichejte" realitu zivota. Kazdy chce jenom ten nejvetsi kus z kolace, kdyz uz se bude rozdavat, podle prav tech kteri zrovna vladnou.
 
0/0
25.3.2002 20:06

navstevaa

Historie
Takze majetek se vraci jenom ten, co¨zabavili komunisti po 1948. O ten ale tadka taky jde, o tom z predchozi doby se vubec nemluvi. Problem je v tom, ze ti slechtici maji vsici v podstate potvrzeni o ceskem obcanstvi. Tedka se objevi nejaka zarucena zprava (moje teta povidala), ze to jsou kolaboranti a uz se delaj problemy. At stat najde v archivech dukazy, ze kolaborovali a nemuzou nic dostat nebo at to neprotahujou a vrati jim co je jejich... A k te historii, naky vymazove tu psali, ze jsou to prece vsechno Nemcouri co k tomu prisli po Bile hore. No ano je to tak, ale to je nase chyba ze sme tehda "prdli". Rozhodne se tak neda argumentovat, aby se jim nic nevracelo.
0/0
21.3.2002 22:26

snajpr

Re: Historie
ahoj navstevo z blazince nase chyba ze jsme prdli u Bile hory a chyba Sudetaku a jejich slechtickym pomocnikum ze prdli ve druhy svetovy je to tak?
0/0
22.3.2002 8:06

Jan

Kampaň?
Teď jsem si přečetl zprávu, že náš stát nemá na opravy historických památek.  Ve stejné chvíli se rozviřuje debata o navrácení majetku šlechtě. Nejde tady o cílenou a někým řízenou kampaň?
0/0
21.3.2002 13:17

Emil

Re: Kampaň?
Že by se jednalo o přípravu puče a návrat k monarchii? Lidé bděte!!!!!!!
0/0
22.3.2002 10:32

Jan

Re: Re: Kampaň?
Lidé spěte, to jenom robota Emila blbě nastavili a on se zasekl stylem: zrušte Benešovy dekrety - vraťte majetek Sudeťákům - zrušte Benešovy dekrety - vraťte majetek Sudeťákům - zrušte Benešovy dekrety - vraťte majetek Sudeťákům - atd. a mezitím občas vypískne: a vraťte majetek šlechtě!
0/0
22.3.2002 13:53

Emil

Re: Re: Re: Kampaň?
Jako rudý dinosaur vynořivší se z hlubin pravěku komunismu pliveš kolem sebe urážky a špínu člověka, kterému došly argumenty. Meleš naprázdno Bilakův levobočku. Benešovy dekrety a majetek Sudeťáků se ti v mozkovně odráží jak ozvěna v Punkevní jeskyni. Nezůstalo tvé rodince náhodou něco za nehty při konfiskací majetku Němců a šlechty, že se tak třepeš strachem o to, že byste jim snad museli něco vrátit? On totiž kdo lže tak i krade a ty jsi toho tady už nalhal dost, ty strejdo ze Sudet.
0/0
22.3.2002 15:29

Jan

Re: Re: Re: Re: Kampaň?
Jak reagovat na idiota, který si plete koncentrační tábor se zemědělskou farmou a z Mallotha vyrobí Mulotha a udělá z něj obyčejného nevinného a ublíženého hlídače květáku a  jeho oběti nám předvádí buď jako zloděje, v lepším případě jako materiál, který šel stejně na smrt.  Ale co taky chtít od robota Emila, že? Na něj to je i tak výkon. Z takových jako on měli Němci mejdlo nadělat.
0/0
22.3.2002 16:52

Emil

Re: Re: Re: Re: Re: Kampaň?
Je legrační, jak se ve svých vzteklých plivancích stále obracíš nikoli ke mě, ale k širokým masám účastníků diskuse. To jsi odkoukal při procesech padesátých let nebo tě to učili soudruzi na školení propagandistů? Štvát jednoho proti druhému a z toho těžit výhody pro sebe byla jejich oblíbená karta. A to, jak mají komunisté blízko k fašistům, jsi dokázal svoji poslední větou. Hail soudruhu Jane. PS: Nezapomeň si přečíst poslední příspěvek na straně 1, komunistická kreaturo.
0/0
25.3.2002 7:57

Emil

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kampaň?
Text se posunul, takže je to někde na začátku strany 2. Ty si to najdeš.
0/0
25.3.2002 8:03

Jan

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kampaň?
kde je zbytek tvého textu je mně zcela lhostejné a z takových Neználků jako jsi ty si mohu dělat tak nanejvýš švandu
0/0
25.3.2002 15:07

Thomas Jefferson

Ať žije republika!!!
Smrt monarchii a jejím přisluhovačům.
0/0
21.3.2002 10:46

navsteva

No vyborne
Soudruzi se nam zasejk ozvali. Takze kdyz vam vratili vas hektar lesa a stodolu tak je to spravne. Kdyz tech hektaru mel nekdo tisice a misto stodol statky a zamky, tak to uz by jako melo zustat statu. Teda pardon vlastne nam vsem v lidovem vlastnictvi. Nackum bych nevratil nic, ale to jim musi prokazat stat a ne ze oni musi prokazat, ze s Nemcourama nebyli. To ze je v archivech bordel je problem statni spravy. (no a to stourani do historie (1620,..) je fakt trapas, co kdyby se nahodou ozvali "RIMANI", ze chcou vratit vsechno co kdy obsadili za casu nejvetsiho rozmachu imperia)
0/0
21.3.2002 10:43

Bogan

Re: No vyborne
Popíráš sám sebe. Správně říkáš, že do historie by se nemělo šťourat a od kdy???. Jo to je ta otázka. Za  chvíli budem vracet i praotci Čechovi Říp - jsem jeho potomek, ta si jdu zabrat svůj kousek, aby mi taky zbylo. Měla se udělat tlustá čára a nazdar, ale to by pan Prezident tvrdě utřel - podívej se kdy byla zabavená LUCERNA  a tak za chvíli se přihlásí mladej Henlein, že měl v Sudetech nějakou továrničku - nejlépe opravenou a zrekonstruovanou z našich daní /viz Orlík/. A pak se na IDNES brečí, že jsou velký daně. No bodejť ne z něčeho se náhrady platit musej - zajímalo by mě kolik dostal Schwanzeberg za území zaplavené Orlíkem- ještě že jsme ho nemuseli vypustit
0/0
21.3.2002 11:49

Věra

Re: No vyborne
BRAVO - AT ZIJE STARA CESKA ZAVIST!!!!! MUJ TATA BYL TOTALNE NASAZEN 3 ROKY V NEMECKU. JE TO UZ TRI ROKY, CO JE PODANA ZADOST A VUBEC JESTE NEODPOVEDELI!!! TO JE MASINERIE - KOMUNISTICKA ZAVIST. ALE KDYZ SE JEDNALO O RESTITUCI A NAVRACENI CELEHO DOMU BYVALE KOMUNISTCE - TO BYLO VYRESENO DO MESICE!!!!! AT ZIIJE DEMOKRACIE V CESKU!!!!
0/0
21.3.2002 12:12

Jan

Re: No vyborne
že jsi tady jen na návštěvě a neznáš zákon a nikdy jsi neslyšel o hranici restitučních nároků? Nebo znáš a slyšel, ale odmítáš ho respektovat? Nebo víš o lepší a spravedlivější hranici? Tak s barvou ven "návštěvo". PS: To je fakt trapas, že nevíš, že do historie patří 20. i 17. století stejně.
0/0
21.3.2002 13:05

petr

chudáčci nebozí
No rozhodně by se chudáčkům kolaborantům/i když všichni určitě kolaboranti nejsou/měl vrátit majetek.A ještě povinné robotování na panském!Jakpak k těm majetkům kdysi přišli?šmejdi mizerný!
0/0
21.3.2002 9:54

Dan

DOST!
Už je toho kurva dost!Nebaví mě sebemrskačskej a poníženě shrbenej stát,kterej lez 40 let do prdele Rusákům a teď o to víc leze do prdele amíkům a nějakejm vošoustům z "Evropy".Kdejakej zloděj,vyžírka nebo zdegenerovanej pablb si přece nemůže dovolit ukazovat prstem na stát jako na stát zlodějů.Naopak,kdejakej ksindl,kterej se přes nás přehnal nebo utek to tu jen zničil a rozkrad a teď si ještě otvírá hubu a chce omluvy a náhrady. Je třeba už konečně praštit do stolu a říct DOST!
0/0
21.3.2002 9:44

www.hajzlove.cz

Re: DOST!
Libi se mi pojem vošoust z "Evropy". Otázka je kdo řekne DOST? Ústavní soud, úředníci, vláda?
0/0
21.3.2002 10:11

důchodce

Re: DOST!
100% souhlas
0/0
21.3.2002 10:30

Věra

Re: DOST!
MAS PRAVDU, ALE KDO JE SCHOPEN V TOMTO STATE RICI - DOST!!!! TI NAVRCHU TEZKO - MOHLO BY TO ZNAMENAT I PRO NE DOST!!!!
0/0
21.3.2002 12:14

mischief

Bouchnout do stolu!
Vy v Cechakove tak nanejvys bouchnete do stolu hlavou kdyz usnete u piva!Reci jak na pavlaci, to vam vzdycky slo!
0/0
21.3.2002 19:32

neceskej Cech

Re: DOST!
Jak rika muj znamy , je to stary pan co neco zazil: my Cesi jsme smecka komediantu a ja dodam k tomu DOST velka smecka DOST velkych komediantu.
0/0
22.3.2002 0:29

bohouš

Po poslední revoluci
se razilo heslo, co bylo ukradeno, má se vrátit. A dnes tomu, kdo toho nakradl v minulosti daleko více a za daleko horších podmínek pro obyčejné lidi, se to postupně vrací. Je mi z toho na blití, páni šlechtici. A z Vás ostatních mi je smutno :-( Ale kdo chce kam, pomozme mu tam :-)
0/0
21.3.2002 9:29

Jan

Ohraná klišé
Pohádka o tom, že "nikdo se k těmto hodnotám nedokáže lépe chovat, jako jejich původní, oprávněný vlastník" po zkušenostech posledních 12-ti let značně vyčpěla. A pravdivá je do té míry jako výrok, že někdy prší a někdy ne. A to že někomu něco patřilo po staletí, nic nevypovídá o tom, jak k tomu majetku přišel. O mnohých takových píše starý kronikář, že "Přibrav do Čech s kapsou prázdnou, za mnoho tisíc statků svým nespravedlným handlem nabyl". A já dodávám, že to nemusel být ani handl, jako spíše sprostá loupež cizího majetku po Bílé hoře a následné gigantické okradení obyčejných lidí skrze hodnotu mince. Obzvláště Lichtensteinové, kteří se dnes také hlásí o majetek, byli v tomto oboru nezapomenutelní mistři. A že takoví mají v naší zemi pátou kolonu různých Emilů plácajích do omrzení prázdná klišé o české závisti je bohužel asi nevyhnutelné.
0/0
21.3.2002 9:25

David

Re: Ohraná klišé
 Otrepany slovnik patych kolon - to je lepsi nez tvuj podpis. Tys nikdy nic nemel ani predtim ani dnes a dokonce ani v ty tvy sosovici nic nezustalo, jen zavist a nenavist. Pro tebe fakt byl nejlepsi komunismus, vzdyt proto jsi ho ani nikdy neopustil, ani fyzicky ani mentalne. Vztekej se dal. Ti co se takhle rozciluji a nenavidi prej dlouho nezijou.  PS Prej mas rad barvicky
0/0
21.3.2002 20:26

Jan

Re: Re: Ohraná klišé
Předseda Výboru pro neamerickou činnost se opět ozval a opět s vyšší hladinou adrenalinu. Ty jsi v té Americe jako kůl plotě, že ano? Přijdeš tedy domů mezi čtyři stěny, nebaví se stebou ani radio a léčíš si emigrantské komplexy korespondováním načerveno do Čech. Smutný úděl emigranta!  
0/0
22.3.2002 7:51

David

Re: Re: Re: Ohraná klišé
Tak to bylo slaby Jendo, cekal jsem vetsi kalibr. Uz ti ty udery tak nejdou jako driv.
0/0
22.3.2002 8:05

Emil

Re: Ohraná klišé
Působíš celkem solidním dojmem, ale koministická ideologie zdevastovala tvé myšlení natolik, že nejsi schopný objektivního pohledu na věc. Dokazuješ to každou větou. Zpochybňuješ skutečnostot, že se o svůj majetek člověk stará lépe než o majetek cizí, pomíjíš fakt, že italská, francouzská německá šlechta atd. přinesla po Bílé hoře do českých zemí vyspělou kulturu, výstavbu zámků, obnovu a rozvoj hospodářství. Jen tak mimochodem, k obnově zdevastované ekonomiky se používá hyperinflace stejně dnes jako tenkrát. Kdyby Lichtensteinové nebyli mistři svého oboru, měl bys místo lednického zámku a parku který je zapsán v seznamu chráněných památek UNESCA jen bažinu, která tam byla před jejich příchodem. Lidé, kteří v naší zemi vybudovali hodnoty, kterými se můžeme dodnes chlubit, budou vždy sklízet můj obdiv a přízeň na rozdíl od tebe, který nazastíráš svoje sympatie k systémům, které vedou k destrukci a úpadku a které ve své podobě reprezentuje komunismus. Právě lidé jako jsi ty jsou onou pátou kolonou, která je schopna zradit komukoliv, kdo jí zajistí prosazení jejich zcestných cílů a budou i do budoucna představovat pro naši zemi stálé nebezpečí.
0/0
22.3.2002 10:17

Spider

Tradice
No, zasadni rozdil ve vlastneni majetku slechtou a nekym jinym je, ze slechta vetsinou pocita na delsi dobu dopredu. Oni zkratka vedi (nebo vedeli), za zalozit les ci rybnik se nevyplati jim, ale az jejim pravnukum. Tato vlastnost dneska chybi, kazdy se snazi vyrejzovat ted hned, a podle toho to vypada. Lesy se kaci do holin, nove se nevysazuji (velikou poklonu posilam vyjimkam) a mnoho jinych prikladu. Za jejich hospodareni se nic takoveho nevedlo, takze proc ne?
0/0
21.3.2002 8:13

Emil

Češi opět závidí?
Už právo hřímá v jícnu temně a výbuch zazní naposled, tak by se daly chrakterizovat některé příspěvky. Šlechtické tituly byly zrušeny již roku 1918, ale MF štve české závistivce a hašteřivce proti "šlechtě", která se chce zmocnit toho, co jí po staletí právem patřilo a co jí bolševickou setrvačností myslící státní úředníci odmítají pod různými záminkami vydat. Kapitalismus nebo chcete-li tržní ekonomika stojí na soukromém vlastnictví výrobních prostředků a předmětů stejně tak, jako socialistická ekonomika stála na jejich společenském vlastnictví. Jak víme ze zkušenosti, nikdo se k těmto hodnotám nedokáže lépe chovat, jako jejich původní, oprávněný vlastník. Jestliže tuto skutečnost nechceme respektovat, neměli jsme v roce 1989 cinkat klíči.
0/0
21.3.2002 7:55

Krutas

Vraceni majetku
Bullshit a Neofeudalismus. Jenom tolik panove. Majetek jim byl Bolsevickymi Zmrdy ukraden. Potom tam Ceska inteligence na zamcich a hradech pestovala svoje pribuzne <PRASATA> a ted kdyz nevite co s tema zriceninama tak jim je vracite. Vlada by mela spis zkoumat, jak prisli jeji clenove k majetku.  Takze az budete vy dva Bolsevicti pohrobci vedet o cem zgrindate tak se zase ozvete. Mezi tim doporucuji kousek zmrzleho psiho hovna do drzky a drzet ji zavrenou. Je mi z Vas nevolno a jdu se vyb....t! Uz dlouho jsem nezavadil o takove dva hn'upy
0/0
21.3.2002 7:10

Feyd

Re: Vraceni majetku
Zapoměl si na to co si navzájem kradla šlechta a církev, pak na ty zlodějský Velkomoravany, co obraly chudáky Markomany a taky by se měli přihlásit potomci autora Věstonické Venuše, objevitele pazourku a hlavně toho, koho napadlo vylést z moře. Už to nehul.
0/0
21.3.2002 7:36

Krutas

Re: Re: Vraceni majetku
Tvuj argument mluvi sam za sebe a neni treba dalsiho komentu. Holt MCC. Kdysi to znamenalo Maly Cesky Clovicek. Ja bych zamenil jen to posledni slovo. Asi si sam domyslis za jake
0/0
21.3.2002 10:42

India

Re: Vraceni majetku
Milý Vole. U nás vrátily spoustu majetku již v 90. letech rodu Lobkowitzů. No je to nádhera. Lobkowitz když přišel, tak měl holou prdel a uši a byl jako ten pán co jeho tatínek byl zchudlý polský hrabě a maminka posluhovačka. Sám zametal ulice a po kořalnách si nechal říkat pane barone. Vrátili mu zámek, zemědělský majetek, budovy, stroje, vinařské závody jak ležely a běžely. Všechno stačil úspěšně přivést ke krachu.
0/0
21.3.2002 7:50

Krutas

Re: Re: Vraceni majetku
Nazdar bracho. Co ukradeneho vratili Lobkowitzovi a co s tim dokazal on udelat je jen jeho problem a Tvoje zbytecna starost. Zkrachovali i jini Cesti blbecci, protoze si mysleli, ze vsechno vi, zrovna tak jako Ty. Nehodlam se zabyvat jejich vypoctem. BTW. S Vasimi zakony a Spravedlnosti bych se nedivil, ze mu to zase nejaky jiny hajzl ukradl. A navic je vubec jeste v CR neco nezkrachvaneho Moc uz toho byt nemuze
0/0
21.3.2002 10:56

Krutas

Re: Re: Vraceni majetku
Nazdar bracho. Co ukradeneho vratili Lobkowitzovi a co s tim dokazal on udelat je jen jeho problem a Tvoje zbytecna starost. Zkrachovali i jini Cesti blbecci, protoze si mysleli, ze vsechno vi, zrovna tak jako Ty. Nehodlam se zabyvat jejich vypoctem. BTW. S Vasimi zakony a Spravedlnosti bych se nedivil, ze mu to zase nejaky jiny hajzl ukradl. A navic je vubec jeste v CR neco nezkrachvaneho Moc uz toho byt nemuze
0/0
21.3.2002 11:03

Jan

Re: Re: Re: Vraceni majetku
Jsou-li to naše a nikoliv tvoje zákony a spravedlnost, pak máš zbytečné starosti a problémy ty. Věnuj se problémům své země, nezabývej se zbytečnými výpočty a zpytuj svědomí, komu jsi co ukradl a měl bys vrátit ty.
0/0
21.3.2002 13:13

David

Re: Vraceni majetku
Uz jsem ti rikal davno, ze aspon mas pouzivat leky, ktery ordinujes jinym. Proc se teda montujes do Ameriky co jak dela blbe? Mas teda uplne zbytecny starosti... jooo aha, ja zapomel, ze tebe se to netyka. Lidi tveho typu meli a maji vzdycky dvoji standart.  Zelena je prej dobra pro oci
0/0
21.3.2002 20:36

Petr

Re: Vraceni majetku
Jsem neskonale šťastný, že takový pitomec a lidský ubožák jako jsi Ty už z této země odtáhnul pryč.
0/0
21.3.2002 10:45

PC

Bull shit
Zkouma vlada, jak slechta prisla ke svemu majetku?
0/0
21.3.2002 4:23

jan

neofeudalismus
Tak to vidite nevolnici, tak jste to pro...li. Banda degenerovanych parazitu znovu zije  z vasi driny. Jen rychleji a rychleji do cerne propasti budoucnosti. Doufam, ze uzivate projizdku. Ze ne? Awght, na tom jim vube nezalezi...
0/0
21.3.2002 0:46





Najdete na iDNES.cz