Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Policie viní pár z vraždy novorozeněte

Policie v Děčíně obvinila sedmnáctiletou matku a jejího stejně starého přítele z vraždy novorozence. Dítě našla náhodná chodkyně 16. března v igelitové tašce. "Motivem jejich činu bylo zakrytí nechtěného těhotenství a porodu mladé ženy," řekla mluvčí severočeské policejní správy Jarmila Hrubešová.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Hanča

děcka
Šestnáctiletý děcko přišlo do jinýho stavu. Proč ji nikdo- tedy především její matka zavčas nepoučil o antikoncepci?  Když už se to stalo, jak to, že si toho matka nebo jiný zákonný zástupce  nevšimli a nepomohli jí? Dovedete si vůbec představit, co ta holka prožívala a jakou měla ze všeho hrůzu? Bude si to určitě vyčítat celej život...
 
0/0
28.3.2002 11:38

Ivo

Zločin a trest
Je samozřejmě možné říci, vy chlapi pro ni nesmyslně chcete trest, ona se sama nejvíc vytrestala. To ovšem platí o více hrozných činů. Staletá praxe říká, že přijetí a odpykání trestu pomáhá právě při srovnání se s vinou. Dnes už to málokdo umí a každý se ovšem snaží, aby ho advokáti ze všeho dostali. Byl zmařen život bezbranného dítěte. Své důvody vražda jistě má, podobně jako tisícekrát v minulosti. Nic naplat, zločin a trest jsou úplnou dvojicí nejen u Dostojevského.
0/0
27.3.2002 16:57

jane

vrazdy deti
ja bych to nazvala takto, kdo chce mit z celeho srdce je mit nemuze a kdo je nechce tak by jich porodil desitky. Je strasne tezke nekoho soudit, kdyz ho vubec nezname, nesnasim, kdyz se lide odsuzuji jenom podle toho,kdo co o nich kdo napsal, ale to jaky ten clovek je, jake mel problemy atd uz nikoho z Vas nezajima? Vzdyt ovzdusi v rodinne je to nejdulezitejsi co mlady clovek potrebuje, jestlize se citite nepochopeni atd. tak clovek jedna zkratkovite. Nesouhlasim s tim, aby se vrazdily deti, ale proc hned nekoho odsuzovat. Otehotnet muzete vy zeny ani nemrknete, clovek neni dokonaly, aby uhlidal vsechni svoje psychicke stavy kort, kdyz je se svym milovanym, najednou zjistite , ze jste v tom, reknete to pritelovi a on se najednou chova, jako kdyz Vas nezna, vyhrozuje Vam, ze jestli se pokusite o kontakt s nim tak toho budete litovat, kdyz to reknete ve skole ,pul tridy Vas odsoudi, kdyz to reknete doma, tak Vas proste vyhodi, protoze jste pospinili jmeno rodiny. Takhle to v zivote chodi, asi vy vsichni co pisete, mate uzasne rodinne podminky, ja Vam to moc preju, ale neodsuzujte nekoho, o kom nevim co ho k tomu dovedlo. Myslim si, ze ta dotycna matka co provedla, bude s timto stinem zit az do smrti, myslim si, ze to je hodne tvrdy trest. Nevim jestli Vam neco rika , kdyz je zena v sestinedeli, probihaji u ni velike psychicke promeny z naprosto vyrovnane zeny se nekdy stava i blazen, je schopna ohrozit dite, az toto obdobi pomine tak vi, ze by nic takoveho neudelala. Opravdu mi vsichni prijdete natvrdly. Pokud si ta zena nemela s kym o svem problemu popovidat, nemela ani tuseni, ze mozna nekde se da provest anonymni porod tak proste nevedela jak dal. Ono kdyz jste nad propasti tak se snazite dostat zpet, a jestli ona byla bez prostredku a podpory tak ze zoufalstvi je clovek schopen udelat veci, kterych do konce zivota lituje.
0/0
19.3.2002 17:10

Věra

Re: vrazdy deti
NESUĎ A NEBUDEŠ SOUZEN!!! NIKOHO A NIC NEODSUZOVAT. VŽDYŤ ZA TAKOVÝ ČIN JE TAK STRAŠLIVÁ KARMA - TA DÍVKA TO JEŠTĚ NEVÍ, ALE ZCELA URČITĚ SI JI MUSÍ ODŽÍT....
0/0
2.4.2002 12:29

jindra

anonymní porody
Podle mého názoru ani anonymní porody nevyřeší situaci dívek, které nechtěně otěhotněly a dítě si nechtějí ponechat. To, že mladé ženy takto činí, je způsobeno nedostatečnou výchovou v rodině, ve které vyrůstaly. Jsem učitelka, tudíž vím, jaká je dnešní mládež. Někteří žáci jsou sami nešťastni situací v rodině, kde vyrůstají. Běžné jsou případy: "matka od nás odešla, žijeme s otcem, otec pije, doma je to nesnesitelné", "matka je rozvedená, přivedla si druha, ale já ho nesnáším, nevím, co už mám dělat". Je bláhové si myslet, že škola je schopna napravit u dětí a mládeže to, co rodina zanedbala. Opravdu to není možné. Možné je, že žáka vyslechnu, dodám mu odvahy, popovídáme si o překonávání překážek a to je vše, co z tohoto hlediska může učitel udělat. Samozřejmě, že se žáci učí v určitých předmětech jak by se měli chovat, ale to jim nestačí. Potřebují kladný příklad obou rodičů. Nedivme se potom dívkám, které vycházejí z takových poměrů, že nezvládnou situaci.  Nestačí je nazvat "hyeny" a pod., je třeba pátrat také po tom, co je k takovému činu vedlo, jaké měly dětství a podobně.
 
0/0
19.3.2002 15:11

Vladimír Stwora

Re: anonymní porody
Hm, to je zase ten politicky korektní přístup, kdy se z porušitelů zákonů dělají oběti něčeho: systému, společnosti, rodiny a já nevím, čeho ještě. Neměli bychom se jim nakonec ještě omlouvat?
0/0
19.3.2002 16:27

Elektra

Re: anonymní porody
to je sice všechno pravda, ale zase na druhou stranu, i když člověk vyrůstá v neúplné rodině a má třeba potíže, neznamená to, že může udělat tak ohavnou věc a zabít novorozeně. TAky jsem v mládí neměla zrovna štěstí, ale nikdy by mě nenapadlo, abych tajně porodila nebo snad dokonce zabila mimino. Je to hrozný a myslím, že si oba zaslouží trest. Proč nevyřešili svůj "problém" adopcí? Vždyť kolik je u nás bedzdětných párů. Myslím, že nejen rodina, ale hlavně ten člověk sám nese odpovědnost za tak nehorázný čin.
0/0
27.3.2002 19:07

Draha

Slova nic neřeší
Ostrá slova nic neřeší. Čin je hrůzný, ale nejspíš je to čin osoby, která se ocitla v krizové situaci a neuměla ji řešit. Pokud by existoval systém, který by jí pomohl (viz příspěvek na téma anonymní porody), nemuselo se to vůbec stát. A pokud jde o trest, pachatele/ku čeká kromě trestu soudního ještě jeden - bude se muset se svým činem ještě vyrovnat sám/a.
0/0
19.3.2002 14:21

Re: Slova nic neřeší
zajímavé je, že ty silné reakce zpravidla pocházejí od mužů. anebo - a tam to celkem chápu - od lidí, kteří se neúspěšně snaží o miminko třeba už čtyři roky či víc (znám takové). Děti k adopci přitom nejsou (děcáky jsou plné, ale děti povětšinou nejsou právně volné) a to kolečko doktoři - psychologové - sociálka kolem taky není jednoduché. Ale i po jeho absolvování ty děti prostě nejsou. Tam ty pocity "ona udusila dítě, přitom kdyby ho dala do kojeňáku, tak jsme ho mohli dostat třeba my" celkem chápu.
0/0
19.3.2002 15:04

Věra

Re: Slova nic neřeší
Mohla to být kterákoliv žena - cizinka, Ukrajinka... myslím, že se to nezjistí. Největší trest pro ni bude její svědomí...pokud ovšem nějaké má...
0/0
21.3.2002 15:02

Proč tedy opakované ne anonymním porodům?
Několikrát se navrhovala novela zákona o rodině (tuším), kde by byly umožněny anonymní porody a kde by byla zakotvena možnost anonymního odložení dítěte. Kdyby matka za stanovených podmínek dítě odnesla na určené místo anebo vyhledala pomoc porodnice, nikdo nebude pátrat po její totožnosti a dítě bude od počátku vedeno jako právně volné k adopci. Novela nikdy neprošla - s odkazem na chartu práv dítěte, že dítě má právo znát své rodiče. Je ale pro dítě opravdu lepší, když v rámci práva na poznání rodičů je není nikde možné anonymně odložit, tak je matka radši zabije? Ono totiž nyní dát po porodu souhlas k adopci znamená ještě jej po několika týdnech potvrzovat, jestli si to snad matka náhodou nerozmyslela.
0/0
19.3.2002 13:37

pivko

se statem to nema vubec nic spolecneho. nemyslim si, ze by matky v zapadnich zemich nevrazdily novorozenata. dotycnou osobu je treba najit a potrestat, to je jedine, oc tu bezi.
0/0
19.3.2002 13:35

E.T.

bestie
Je mi z toho smutno. Je cosi shnilého v tom státě českém, když jeho lidi zabíjejí děti, kterých je čím dál méně. Tu bestii, která to udělala bych nechal veřejně zlynčovat
0/0
19.3.2002 12:29

Hejhula

Re: bestie
No, tak to jses teda odvazny, silny (asi) muz. Zlyncovat nekoho, navic verejne (verejne tresty se v jistych zemich deji, ale tam snad nesmerujeme)? No, mozna prave silnych vyhruzek se osoba obavala, mozna jineho trestu a to ji dovedlo k cinu. Ta osoba zaslouzi spis politovat, protoze to, podle me, musela udelat ve stavu nouze, strachu, proste v siutaci, kterou si ja nedokazu ani predstavit. Chybi tu institut, ktery by byl verejne znam a umoznoval situaci lehce resit. Trest situaci neresi, ten jen rika, ze tudy cesta nevede.
0/0
19.3.2002 17:38

Izabow

Re: Re: bestie
 Coze?? To snad ne! Rozhodne neminim litovat vraha ( nebo mozna spis vrazedkyni). A tim spis, ze obeti bylo novorozene.  Zadny duvod neni dost dobry k tomu, aby mohl nekdo nekoho zabit. Zkratka pro vrazdu neni omluvy a pro vraha slitovani.   
0/0
20.3.2002 0:47

Ilona

Re: Re: Re: bestie
Dekuji Ti, naprosto se ztotoznuji s Tvym nazorem, k tomu neni co dodat.
0/0
27.3.2002 16:42





Najdete na iDNES.cz