Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ozbrojenci zabíjeli u mešity

Neznámí ozbrojenci zastřelili ve východopákistánském Láhauru náboženského učence a jeho řidiče. Útočníci poté uprchli na motorce. Incident se stal před sunnitskou muslimskou náboženskou školou. Na útěku útočníci postřelili dalšího muže, šíitského muslima, který stál u mešity. Muž v nemocnici později zemřel.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Robos

Už chápu, čemu se říká "duchovní obrozené hnutí"
Jde o hnutí, které chce z vlastních lidí a taky z řady lidí okolo nadělat za každou cenu co nejrychleji duchy
0/0
19.3.2002 10:33

Daniel

fanatismus
Je schopen někdo vychovat člověka tak, aby se nestal náboženským fanatikem?!?
0/0
19.3.2002 10:04

aa000

Re: fanatismus
ne, je mozne mu dat vsechny predpoklady, ale rozhodnuti zalezi vzdy na nem
0/0
19.3.2002 12:04

Jehova Hora I.

Moc je vyšší vůle
Jsou lidé nicotní nemající žádný vyšší cíl a pak lidé osvícení, kteří vědí, že ráj na zemi nastane až zvítězí vyvolení. Nikdo neví kdo vyvolení jsou, ale každý osvícený člověk věří, že vyvolená je právě jeho víra. Vše ve vývoji spěje k tomu, že slabší opouštějí scénu a silnější koncentrují svoji sílu. Jsou slabí křesťané a slabí muslimové, kteří nemají dost odvahy zemřít za svoji věc, ale jsou i silní a ti jednou zkříží své zbraně a pak se ukáže kdo má pravou víru a kdo falešnou. A že při tom zemřou i lidé zbabělí a bez síly? Tak je to zařízeno i v přírodě.
0/0
19.3.2002 9:58

Sir McG

Re: Moc je vyšší vůle
O co ti prosím tebe jde? Tvému výroku o osvícenych a neosvícených lidech se dle mého názoru už nějaký ten pátek říká fašismus a to je svinstvo kterému holdují lidé, které já zařazuji do kategorie dizmozek, nebo-li naprostý idiot. Celé náboženství, ať už je jakékoliv, je buďto oklika k vysvětlení nečeho dosud neobjasněného, prostředek k meditaci nebo zatraceně dobrej byznis, ale rozhodně to není důvod k tomu aby tím jeden druhýho otravoval, natož pak mu střílel do ksichtu...obecně se mi z tvé reakce chce zvracet...
0/0
19.3.2002 10:13

Re: Moc je vyšší vůle
Nerad ti beru iluze, ale víra je to poslední o co tu kráčí, ti kteří se za víru schovávají obyčejně nic neriskují, ti kteří riskují a umírají mají málo víry v sebe a je li to podpořeno i nižším intelektem, tančí jak jim kážou, věří že jsou vyvolení a vesele umírají a vraždí, pro ty kdo na tom umí vydělat. Hlavně že je o čem psát.
0/0
19.3.2002 10:15

milan

Re: Moc je vyšší vůle
...to snad není možný! :o(
0/0
19.3.2002 10:21

Pavel2

Re: Moc je vyšší vůle
Nazdar pripomina mi to Vasi 44 predpoved konce sveta. Ale neboj, ten jeste nenastane. Vis proc? Protoze v 1939 nas obsadili a nido se nas nezastal. V 68 nas obsadili a nikdo se nas nezastal . Ted diky teroristum s kazdy uvedomuje, ze i z malinkeho ohnicku v sousedni vesnici muze chytnout jeho chalupa. To nejsou zadne uslechtile pohnutky , proc se bojuje proti teroristum na blizkem vychode. To je pud sebezachovy. Ale funguje to. Blizka se na lepsi casy
0/0
19.3.2002 10:47

Gismonda

Je to moc slozity...
Nevim, ale porad si lamu hlavu, proc si neustale lide komplikuji zivot tim, ze ten veri tomu, ten zas necemu jinemu...Ten ma toho jedineho Boha, dalsi zas veri v jineho. At si kazdy dela a veri v co chce, ale proc se kvuli tomu vrazditJe mi z toho nanic. Proste tomu nerozumim...Vzdyt jsme lide, jsme odlisni a to je dobre, tak proc si neustale ublizujeme Je mi smutno z toho, ze za nejakymi "vyssimi cili" (a snahami jednotlivym nabozenstvi, kultur a narodu) je pouze schovana politicka touha po obrovske moci...
0/0
19.3.2002 9:39

Daniel

Daniel
Mám osobní zkušenost s komunální politikou. Pouze s komunální. Ale mohu odpřísáhnout, že i na takovéto úrovni se hrají absurdní hry, kdy někdo prosazuje něco neprosaditelného, aby vymanévroval nějakou pozici. Ani o takovou pitomost, jako je vybrání jedné přebytečné školy ke zrušení se nehraje čistě. Takže si vůbec nedělám iluze o možnostech nejrůznějších špín na makroúrovni, kde jde o miliardy a velké mocenské možnosti. Na druhé straně je hodně záležitostí, u nichž "podivné okolnosti" čarují novináři, kterým jde jen o to, jak prodat své zprávy, lhostejno zda pravdivé, polosmyšlenné, neúplné či zcela lživé. Výsledkem je to, že v podstatě nic moc po pravdě nevíme, spousta skupin lidí se mezi sebou nenávidí a spousta lidí kvůli tomu musí předčasně zemřít. Hrozně smutnej svět. Howg.
0/0
19.3.2002 9:34

předseda

Milí islámští fanatici
to je trošku blbá sranda házet granáty mezi lidi, nepřipadá vám ? Co kdyby jste si příště vymysleli lepší zábavu či nějakou rozumnější činnost, co vy na to ?
0/0
18.3.2002 20:16

Nostromo

Re: Milí islámští fanatici
jo, proč se pachtit s ručním granátem - dnes jsou "in" kazetové bomby a jiné americké prostředky pro demokratizaci :-)))
0/0
18.3.2002 21:16

WhoCares

Re: Re: Milí islámští fanatici
Skoda, ze uz te nejaka nevzla po kebuli
0/0
18.3.2002 21:52

abraham

kdo je větší zlo
Křestané jsou největší a nejbrutálnější vrazi v historii lidstva a konkurovat jim mohou snad jen mongolské hordy z dob čingischána!Stačí připomenout jen zlomek-1.svet.valka.2.svet.valka,indiani severo i jihoameričtí,křižácké výpravy atd.atd.atd.Vaše reakce na 5ubohých obětí v Pakistánu je jen obrazem vašeho pokrytectví,malosti a zla,které je hluboko ve vašich nitrech!!!.Jakpak by jste asi reagovali na každodení vraždění vašich bratrů okupanty/vy ovšem nejste ani schopni brát svého bližního jako bratra/a zabíjení nevinných lidí pocelém světě.Nedělám si ani iluze o tom,že pro vás má život 3 000američanů podstatně větší hodnotu než život 500 000 iráčanů,jejichž jediným zločinem bylo to,že se narodili v zemi,kde brutálního diktátora podporoval západ v tyranii celého národa.Byl to S.Hussain,kdo nařídil okupaci Kuwajtu a ne nevinní civilisté,které hrdinní američanné bombardovali.To je jen zlomek obrazu vašeho pokrytectví a nespravedlnosti.To co se stalo v Pakistanu,není ani miliontina toho co napáchali křestané po celém světě.
0/0
18.3.2002 16:43

Helena

Re: kdo je větší zlo
Smutna pravda..
0/0
18.3.2002 22:23

Libor

Re: kdo je větší zlo
 Abrahame, nedávej se tolik unášet emocemi. Srovnávej srovnatelné. Chceš říci, že např. Hitler či Stalin byli křesťané? A proti Iráku také nebojovali jen křesťané. Navíc, pokud si vzpomínám, válka byla vyvolána Iráckým obsazením Kuvajtu. A např. u této akce bylo křesťanů jen velmi málo. Ve válkách jde více o mocenské zájmy. A ty nejsou křesťanské a doufám ani muslimské, židovské atd. Že při tom bývá někdy zneužíváno náboženského přesvědčení lidí je něco jiného. Opět něco jiného je zmasakrovat účastníky pokojných Bohoslužeb. A já si vážím těch muslimů, kteří se postiženým bez nějakých podmínek omluvili.   
0/0
19.3.2002 7:29

předseda

Re: Re: kdo je větší zlo
Libore, máš naprostou pravdu, jenže tento Abraham prostě z nějakého důvodu nenávidí křesťanství, takže pro něj je každý zločinec nebo vůbec ten, kdo se mu nějak nelíbí "křesťan". Takovouhle strategií zabije hned 2 mouchy jednou ranou: Za prvé tak diskredituje to jím nenáviděné křesťanství a za druhé ty zločince a lidi kteří se mu nějak nelíbí... Takže v jeho případě ani tak nejde o emoce, ale o chladně vykalkulovanou strategii k šíření nenávisti proti křesťanství...
0/0
19.3.2002 9:16

Pavel2

Re: kdo je větší zlo
Sorry, ale zadny z vise uvedenych konfliku nemel s nabozenstvim nic spolecneho , slo o prachy. Ale naopak takovy uchylaci jako ty a Hitler .... zavinili vyvrazdovani narodnosti nebo nabozenskych etnik. Myslis , ze ty co to odnesli v Pakistanu nekoho zabili? Nech se vysetrit , magore.
0/0
19.3.2002 10:32

Gába

Jak to bylo s padajícími věžáky...
http://www.blisty.cz/txt.php?id=10121&iid=999 Koukněte na tenhle link, stojí to za to.
0/0
18.3.2002 14:01

RRR

Re: Jak to bylo s padajícími věžáky...
Jestli se ukáže, že jen setina z těchto hypotéz se zakládá na pravdě, jsem zvědav, co tomu řeknou všichni Ti co zde tak agresivně obhajovali politiku USA, a tomu kdo o ní jen trochu zapochyboval sprostě nadávali.
0/0
18.3.2002 14:35

Frankie

Re: Re: Jak to bylo s padajícími věžáky...
Jestli člověk uvěří jen setině z toho, co Čulík a spol. vypouštějí do světa, tak musí v kterýkoli den dojít k přesvědčení, že nejpozději pozítří začíná WWIII v režii USA.
0/0
18.3.2002 15:16

Nostromo

Re: Re: Re: Jak to bylo s padajícími věžáky...
A od kdy to už je/ještě není WW ? kde všude se chystají USA válčit ? proč asi odjela naše protichemická jednotka do Kuvajtu ? - snad ne na mírové rozhovory :-))))
0/0
18.3.2002 21:12

cizinec

Re: Jak to bylo s padajícími věžáky...
Nejhorsi, kdyz se blboun probudi uprostred civilizace...ehm, no podle toho co se deje, je civilizace bohuzel trochu odvazne slovo, ale je zacatek 21. stoleti a tahle "civilizace" je proste realita. Takze Nostradame nejapny, vitej.
0/0
18.3.2002 21:56

Pavel2

Re: Re: Re: Re: Jak to bylo s padajícími věžáky...
Mozna tam jela proto abyses nemusel za par let ucit koran.
0/0
19.3.2002 10:35

předseda

Re: Jak to bylo s padajícími věžáky...
Tak takovejhlech teorií, při troše fantazie, lze vymyslet spoustu...
0/0
18.3.2002 20:12

Ondrej

Re: Re: Jak to bylo s padajícími věžáky...
Presne tak predsedo!! Kdo to vubec psal, vetsiho sberace "neoverenych informaci", kterych denne prolitnou v novinach tisice, sem jeste nezazil. Chybela tam snad jenom hypoteza o tom ze vsechno zorganizoval MOSAD aby USA konecne znicili Palestinu, na onom ohranem faktu, ze se v dany den utoku nevyskytovali v budove temer zadni Zide. Aneb po prohrane bitve kazdy general. Takovejch teorii dovede clovek s talentem k demagogii sepsat spousty, jde o to, ze nekdo to ma v pracovni naplni:(((
0/0
18.3.2002 21:10

Honza B

Re: Re: Re: Jak to bylo s padajícími věžáky...
Podle pruzkumu verejneho mineni panarabske rozhlasove stanice 67 procent  muslimu veri, ze to udelali zide a muslimove s tim nemeli nic spolecneho. Neni dulezite co je pravda ale co lide veri .
0/0
18.3.2002 21:21

předseda

Re: Re: Re: Jak to bylo s padajícími věžáky...
Ondro, díky, kdysi jsem do nějaké této diskuse přišel ještě na lepší teorii, kdo je za těmi útoky 11. září. A sice to nakonec udělali militantní feministky, a to proto, aby se mohli ujmout vlády nad chlapy a nad světem... A protože na islámském náboženství je dobré aspoň to, že si tyto "ženy" nenechá přerůst přes hlavu, takže brání tomu aby se ujaly světovlády. Tak proto tajně zorganizovaly ty útoky, neboť jim bylo jasné, že hlavní podezření padne na islamisty v čele s Usámou, Talibanem a strýčkem Umarem - tak postupně tedy vymýtí islám z povrchu zemského a budou se moci konečně ty feministky ujmout vlády nad světem... není to taky logické ?
0/0
18.3.2002 21:46

David

Re: Jak to bylo s padajícími věžáky...
Ma nekdo opravdu seriozni informaci odkud jsou tyhle BLE-LISTY financovany? Mimochodem nazvat neco tak nazorove okrajoveho "britske" je podle me urazka britskemu prispeni k rozvoji svetove demokracie.
0/0
18.3.2002 22:03

Honza

Re: Jak to bylo s padajícími věžáky...
Nesmysl. Pokud by to US chtěly takhle kamuflovat, bylo by to zbytečně překombinované. Jako záminka k získání prostoru v afganistánu by jim stačilo vysvobození novinářů, kteří tam byli zadržováni.A pro nyní připravovanou akci proti iráku? Irák neustále porušuje různá letová embarga...; no a kdyby po průzkumu veřejného mínění i to bylo málo, tak dát do oběhu jednu (byť fiktivní) fotografii rozestavěného komplexu k výrobě atomových zbraní na území iráku. Závěrem..., mám takový matný pocit, že blisty.cz tím něco sledují a to něco né příliš morálního; nehodlám přemýšlet o tom co to je, musím pracovat asi narozdíl od těchto demagogických novinářů.
0/0
19.3.2002 8:28

Toomas

Re: Re: Jak to bylo s padajícími věžáky...
Nejsem presvedcen, ze onen clanek ma pravdu, ale vami podane vysvetleni povazuji za mirne zjednodusene. Faktem zustava, ze v atmosfere zjitrene tak bezprecedentnim a brutalnim cinem, jako byl utok na WTC, se vlade prezidenta G. W. Bushe podarilo prosadit takova opatreni, ktera by za jine konstelace byla nepredstavitelna. V tomto smeru nemohlo poslouzit jako motiv pouhe zadrzovani humanitarnich pracovniku, resp. porusovani letove zony a podvrzene fotografie, byt velmi znepokojujici. Pro vedeni valky, zejmena dlouhodobe, je totiz potrebna podpora verejneho mineni, a to neni v pripade vlekleho valecneho konfliktu zas tak jednoduche. To stoji za zamysleni...
A na zaver bych se zeptal, jaky cil podle vas Britske listy sleduji. Sireni paniky ci nenavisti vuci USA? Zvyseni ctenosti? Sireni pacifismu, anarchie, komunismu? Co vlastne?
0/0
19.3.2002 14:11

Pete

Re: Jak to bylo s padajícími věžáky...
Tohle už sem jednou čet. Akorát je to teď už víc rozpracovaný. Vypadá to opravdu jen jako snůška účelově použitejch informací. Pravda( aspoň třeba částečná ) to být může a nemusí. To nechám na každym, ať si v případě zájmu problém podrobně prostuduje. Bohužel většina lidí tu reaguje čistě pocitově. Já opravdu stojím jen za myšlenkou, kterou v článku prezentuje jistý von Buellow. Západní svět( a nejspíš nejen ten a platí to tedy všeobecně ) k tomu, aby se mohl, především ekonomicky, rozvíjet, potřebuje nepřítele. Ať už vnitřního nebo vnějšího. Vždyť EHS a později ES se integrovalo bez problémů především v době, kdy existovala železná opona a tudíž nepřátelský východní ekonomický a vojenský blok. Jediný, čeho se bojim je, že podle vyznění tohoto článku by museli teď muslimští extremisté( nebo CIA? ) snad použít atomový zbraně, protože tu zatím dostatečné nepřátelství vůči muslimům nevidím.
0/0
19.3.2002 11:01

Nostromo

no tak no tak
Je mi smutno, kolik se tu najde rasistů. Mešity najdete třeba i v Rumunsku - a neslyšel jsem o tom, že by tam díky tomu někdo házel granáty do kostelů. Právě takovýhle primitivní nacionalismus byl zárodkem fašismu. Právě lidé jako Ondrej, kteří umí jen napadat, ale sami žádná konkrétní fakta neuvedou, by se nad svým chováním mohli zamyslet ... Takovíhle tupci si jen hledají nejvhodnější terč pro své výpady. Pokud jde o smrad na kolejích, zkuste si navštívit některé koleje v Praze. Bydlí na nich takřka jen Moraváci - a někdy je z toho člověku na zvracení. A nejde o žádné modlitebny - stačí nakouknout do pokoje 4 brněnských "takykřesťanů" ...
0/0
18.3.2002 13:08

Pavel Brezina

George W. Bush a jeho nedavna nevera se projevuje v mediich
http://www.blisty.cz/txt.php?id=10121&iid=999
0/0
18.3.2002 9:34

Jan

Bezpečnější svět
V Afghanistánu bylo zabito 10.000 extremistů a 1.000.000 nových se jich po celém světě "narodilo".
0/0
18.3.2002 7:38

Nostromo

protestantský kostel
Tak v Pakistánu mají i protestanstký kostel - zato v demokratické ČR nepovolí ani stavbu mešity ...
0/0
17.3.2002 15:32

Peťa

Re: protestantský kostel
Pokud vím, tak v Brně zrovna jedna stojí. Rozdíl je spíš v tom, že do ní nikdo neháže granáty...
0/0
17.3.2002 16:23

Nostromo

Re: Re: protestantský kostel
A stojí v brně opravdu mešita, nebo jen modlitebna ? Těžko házet granáty na něco, co tu ani nesmí existovat. Kdyby byly pakistánské úřady také tak netolerantní jako v ČR, tak by tam taky nebylo do čeho házet granáty. Já bych proti mešitě nic neměl a granáty bych nikam neházel. Čím pestřejší společnost, tím lépe.
0/0
17.3.2002 17:06

Ondrej

Re: Re: Re: protestantsky´ kostel
V demokraticke CR nepovoli stavbu mesity = ????? to je naprosty blud, kde ty ty kecy beres? Muslimska komunita se tu teprve etabluje. Ale jestli chces, klidne si sezen par dealeru hase a muzes si s nema zacit stavet uz ted, aspon te to zamestna a nikdo tu nebude nucen cist takovy kravoviny.
0/0
17.3.2002 18:28

TR

Re: Re: Re: Re: protestantsky´ kostel
Vypada to jako blud ale je to tak. Tisice lidi podepsalo  petici proti mesite, nevzpominas si? Neni to o nedemokracii v CR, ale netoleranci tamtez. On by se nekdo presvedceny z tech tisicu nasel, co by tam ten granat umistil. Islam je prece nebezpeci nasi civilizace, pryc c nimi, dokud je cas. Stejne nekdo jako muslim v CR neexistuje.... 
0/0
17.3.2002 18:40

Nostromo

Re: Re: Re: Re: protestantsky´ kostel
Žádné kecy - povolili jen modlitebnu bez kopule a minaretu :-))) takže se uklidni, krávoviny píšeš ty. Dealeři ani jejich zboží mě nezajímají, nechápu souvislost s tím zákazem ? Snad si xenofobe nemyslíš, že právě dealeři jsou tak hluboce věřící ...
0/0
17.3.2002 19:31

Libor

Re: Re: Re: Re: Re: protestantsky´ kostel
 Milý Nostromo, jestli máš dojem, že u nás mají muslimové méně svobody než křesťané v Pakistánu, zkus si zjistit, kolik křesťanů bylo v té zemi odsouzeno k smrti kvůli zákonu o "rouhání Alláhovi". A kolik modlících se muslimů bylo u nás zavražděno a kolik jen v posledním půlroce v Pakistánu ?  
0/0
18.3.2002 6:51

Nostromo

Re: Re: Re: Re: Re: Re: protestantsky´ kostel
Domnívám se jen, že čeští muslimové mají méně svobody než čeští křesťané. Nic víc, nic míň. Nutí snad někdo křesťany stavět kostel bez kostelní věže ? Já tu také nepíši, kolik lidí popravili "křesťané" v Texasu - a až po jejich smrti analýza DNA ukázala, že šlo o nevinné lidi.
0/0
18.3.2002 13:13

Ondrej

Re: Re: Re: Re: Re: protestantsky´ kostel
Nostromo, stojim si za tim, ze zamerne prekrucujes fakta a provokujes - pises bludy. Zatim me ZADNY z tvych prispevku nepresvedcil o opaku. S kazdym novym se to spis jen potvrzuje:(((
0/0
18.3.2002 10:04

Brnak

Re: Re: Re: protestantský kostel
Jeste bych pocital ty motlitebny na ruznych vysokoskolskych kolejich po Brne. Daji se poznat take po cichu pri chuzi kolem dotycneho mista. Zatim nam ale jeste jejich navstevnici nehazeji granaty do nasich kostelu.
0/0
18.3.2002 10:39

petr

Re: Re: Re: Re: protestantský kostel
už aby to bylo.
0/0
18.3.2002 16:04

radegast

Re: protestantský kostel
Nostromo, ty jsi kouzelný. Každý den se na člověka ze světa valí zprávy o řádění islamofašistů a ty nás začneš strašit porušováním práv muslimů v ČR. Jsi roztomile zábavnej.
0/0
18.3.2002 9:20

Torf

Re: mešita X protestantský kostel
Radegaste, ty jsi kouzelný. Nevím co je to islámofašista, ale na porušování práv kohokoli není nic správného. A na tom nic nemění ani to, že se jedná o menšinu a v tomto případě o muslimy.
Jsi neroztomile zábavnej.
 
Myslel, že to nakonec dopadlo dobře a mešita byla povolena, ale možná mám jen zkreslené představy o demokracii.
Nejsem zastánce házení granátu kamkoli, zejména pokud jsou tam lidé. Nechápu , ale srovnání, "když jinde někdo háže granátem", tak je v pořádku zakazovat u nás stavbou mešity, mi připadá dost podivné.
0/0
18.3.2002 12:08

radegast

Re: Re: mešita X protestantský kostel
A kde jsi vzal, že zákaz stavby mešity považuju za správný? Pouze říkám, že je velký rozdíl mezi vraždou a zákazem stavby a že ČR jakkoliv není příliš nábožensky snášenlivá je mnohem snášenlivější naž islámské státy. Mezi islamofašisty řadím Hizballáh, Hamás, Islámský Džihád, LFOP, Al Kajdá a podobné organizace.
0/0
19.3.2002 8:50

abraham

Re: Re: protestantský kostel
Prokletí nevěřící psi!tím co blijete,jste sami proti sobě.Váš trest už je určen a nezasloužíte si žádné slitování!
0/0
18.3.2002 16:09





Najdete na iDNES.cz