Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Havlova taktika: polichotit a vyhrát

Senát měl včera nezvyklý den. Navštívil ho prezident Václav Havel, a to nebývá často. Přijel tam navíc krátce poté, kdy část senátorů popudil tím, že s nimi dopředu nekonzultoval úmysl jmenovat novou ústavní soudkyní Elišku Wagnerovou. Senátoři přitom měli hlasovat právě o ní. A protože už přípravná hlasování v senátních výborech naznačila, že konečné rozhodování nebude jednoznačné, zvolil Havel taktický postup.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Jupík

Justici oposmluvci ještě neovládli.
0/0
17.3.2002 17:08

kadernik

havel
Havel na Hrad!
0/0
16.3.2002 7:55

BOB

ZBYTEČNÁ DEBATA . ZÁSADNÍ LUMPÁRNY S DOPADEM NA OBYVATELSTVO JSOU KLAUSOVI !!!
HAVEL UDĚLAL SPOUSTU CHYB , ALE NA KLAUSOVI LUMPÁRNY NEMŮŽE STAČIT !!! Je to klasické zavádějící ( zveličené zástupné problémy ) téma , odvádějící obyvatelstvo od zásadních problémů tohoto "národa" . V ČR MÁ VÝKONNOU MOC VLÁDA !!!!!!!!!!!!!!!!!!! A to je nezpochybnitelné !!!!!!!!!!!!!!
0/0
16.3.2002 0:17

BOB

Re: ZBYTEČNÁ DEBATA . ZÁSADNÍ LUMPÁRNY S DOPADEM NA OBYVATELSTVO JSOU KLAUSOVI !!!
PARDON : " KLAUSOVY LUMPÁRNY " .... pravopisná chyba , která ale nemá vliv na podstatu věci .
0/0
16.3.2002 0:21

Rasputim

Teplej Vendu-lulínek…
Někteří zoufalci z ODS by raději měli kouřit svým vůdcům jejich modré ptáky. Až se dostatečně napolykáš Vendu-lulíne semene ODS, tak zase něco ze sebe vyzvracej.
0/0
15.3.2002 21:08

Dagmarofil

Re: Teplej Vendu-lulínek…
Bože, ten internet přee ubožákům. Rasputine, bež radši do Perlovky, kup si šlapku a netravuj ubohostma.
0/0
15.3.2002 22:11

vendelín

VENCA JE HOLT VENCA . . . . .
TEN UŽ JINÝ NEBUDE. NAŠTĚSTÍ SI UŽ JEN PÁRKRÁT POKECÁ A ZAMUDRUJE A PUJDE DO HAJZLU. TAM SE SICE BUDE DIVIT , JAKÁ JSME TO DIVNÁ SPOLEČNOST, JAKÉ MÁME DIVNÉ MRAVY A SOUDY A PRANIC UŽ SI NEVZPOMENE NA TO, ŽE MORÁLKU ZDE 12 ROKU "TVOŘIL" ON A SOUDCE JMENOVAL TAKÉ SÁM . . . . .
0/0
15.3.2002 12:39

laco

Uznávám ho ale nerozumím mu
Když po listopadu jako symbol rozvážnosti byl proti odtajnění svazků STB zuřil jsem a proklínal jej. Asi měl vzhledem k svojemu postavení více pravdivých informací a rozhodl se podle svojeho nejlepšího vědomí a svědomí. Respektujme to. Proč dnes zapomněl na svoje svědomí a toto podepsal ? Teď už sice o nic nejde, je to komedie ale jeho podpis je na věci, s kterou nikdy nesouhlasil. Pošramotil si v mojích očích pověst člověka, který bojuje za svoje přesvědčení do posledního konce. V této Potěmkinové vesnici není již co zkazit tak proč podepsal ?
0/0
15.3.2002 12:10

Jan

Havel? Děkuji, ne!
Byl to dramatik a bylo zajímavé ho sledovat, jak si "ladí" obecenstvo. V novoročním projevu prohlásil, že "náš stát nevzkvétá", všichni užasli a protože měl pravdu, tak všichni nadšeně tleskali. Pak se vydal se na pražská sídliště a řekl, že "jsou to králikárny". Opět všichni tleskali. Ani si pak později nikdo nevšiml, že se byty pro obyčejné lidi přestaly stavět vůbec. Jezdil na turné do USA a v Kongresu vedl filosofické řeči o stavu světa a odzbrojení. Během jeho projevu kongresmani mnohokrát vstávali a tleskali. Já být na jejich místě, udělal bych to taky. Kdybych byl přední výrobce zbraní a někdo mi  oznámil, že ruší svoji zbrojní výrobu, tak mu tleskám ještě na letišti. Rozvrátil průmysl zejména na Slovensku, postavený na zbrojní výrobě a přivedl na úřady práce tisíce lidí a na mizinu řadu podniků. Mnozí už zpozorněli a tleskat přestali. S rostoucí nezaměstnaností na Slovensku rostly i separatistické nálady a skončilo to rozbitím republiky. Propustil s neuvěřitelnou naivitou hordy kriminálníků, kteří nedlouho poté povraždili řadu lidí, včetně dětí a přivedli do neštěstí spoustu rodin. Nedokázal se postavit rostoucím požadavkům sudetských Němců, ale naopak, podpořil je svojí omluvou. S jejími důsledky se budeme potýkat  ještě dlouho . Udělil celou řadu neuvěřitelných milostí, včetně opilé Rusce bez řidičského průkazu, která ve městě ve vysoké rychlosti zabila 20-ti letého kluka atd.  Před lety jsme si vyprávěli vtipy o sovětských gener.tajemnících. Do úřadu prý zvolili toho, který dokázal přejít Rudé náměstí.  V hovorech z Lán svůj vzor napodoboval, napodobit ho v reálné úvaze, že je čas odstoupit vzhledem ke zdravotnínu stavu,  to nedokáže. V úřadu bude ještě necelý rok. Doufám, že už toho moc nepokazí.
0/0
15.3.2002 10:56

Idle

Re: Havel? Děkuji, ne!
Chacha, to se bavim :-))) Takze rikate ze Havel zrusil zbrojni vyrobu a tim zpusobil odtrzeni slovenska ? Mmm, kvalitni odvozeni.. Privedl do nestesti spoustu rodin a zapricinil vrazdeni deti, amnestii ? nojo, ale ono je urcity procento recidivistu kteri proste jakmile z basy vylezou tak neco provedou, at uz je to po amnestii, po odpusteni zbytku, nebo po odpykani trestu.. Moc slozita logika ktera do jednoduchych zaveru nezapada, co.. Omluvil se sudetskym nemcum.. hehe, jasne, zadny omluvy, jsme pupek sveta, musime byt tvrdi. :-))) Cela rada neuveritelnych milosti.. nojooo, nekoukal jste se do seznamu milosti, zene ? V hospode musite byt za desnyho myslitele.. :-)))
0/0
15.3.2002 11:22

tony

Re: Havel? Děkuji, ne!
Je až neuvěřitelný, kolik viny může člověk zaslepenej nenávistí přišít někomu, kdo má téměř nulovou moc.)))
0/0
15.3.2002 11:23

Franta7

Re: Re: Havel? Děkuji, ne!
Jestli si myslíte že prezident má nulovou moc tak jste naomylu!!!! Problém je v tom že hovno dělá, celou dobu je nemocnej a když už se někde objeví tak něco posere. Reprezentovat náš stát je obrovská moc a spousty práce. Jedna jediná návštěva a vystoupení v cizině může hodně. Jenomže kdo nic nedělá, taky nic nezkazí a proto má velkou oblibu u veřejnosti.
0/0
15.3.2002 16:49

Idle

Re: Re: Re: Havel? Děkuji, ne!
To jako ze nas v zahranici Havel nejak spatne representuje ? Myslis hur nez treba premier nebo ministr zahranici ? Nespad jsi z visne Frantiku ? :O)
0/0
18.3.2002 14:39

VASIK

Re: Re: Havel? Děkuji, ne!
Proboha o cem to tady klabosite? Ja to s tou moci pochopil jako ironii... Radil bych Tonymu, jestli to myslel vazne, aby si precetl Ustavu a pak zjisti, ze prezident nasi zeme je napr. Vrchni velitel branne moci, ze podepisuje vsechny zakony nasi zeme, jmenuje soudce vsech soudu, guvernera narodni banky a desitky dalsich dulezitych veci... Navic je ve sve funkci naveky beztrestny za cokoliv co provede (ma absolutni navekou imunitu)...
0/0
16.3.2002 11:42

wewerka

Re: Havel? Děkuji, ne!
Souhlasím s Janovo názorem
0/0
15.3.2002 12:45

Moulin

Re: Re: Havel? Děkuji, ne!
to jako i s tim ze se Slovaci od Cech odtrhli kvuli tomu ze meli depresivni naladu z rostouci nezamestnanosti ? No prosim, ale ja vetsi kokotinu s odpustenim jeste neslysel :-)))
0/0
18.3.2002 14:43

Lada

Re: Havel? Děkuji, ne!
To by mě zajímalo, kde žijete. Do teďka jsem si myslel , že prezident je jen trpěná figurka na politické scéně a s minimální mocí. Podle vás disponuje absolutní mocí, že. Přečetl jsem si to  a připomělo mi to mého strýce, používá stejné fráze, a mluvit se sním nedá: Havel je prostě hajzl, kterej za všechno může, on je na tom tak jak je kvůli Havlovi, ale nikdy ho nenapadne, že má vyšší důchod , než je příjem mnoha mladých rodin. No jo, začnu asi taky všechno házet na Havla, ono to je jednodušší než používat mozek, že?
Hmm, ale co až tady nebude??????????
0/0
15.3.2002 14:31

Antibubak

Re: Re: Havel? Děkuji, ne!
Absolutni moci jiste nedisponuje, ale mate moudreho stryce.
0/0
16.3.2002 17:28

Karel 4

Re: Havel? Děkuji, ne!
Bohužel tato zjednodušená analýza je až příliš přesná a v důsledcích krutá. Dramatik a kulisák má zůstat dramatikem a kulisákem a nepokoušet se dělat věci kterým nerozumí. Bývalé Československo získávalo devizy z 80 % vývozem speciální techniky. A po slavných prohlášeních pana z vršku (spíše předvedení své hlouposti) v USA o zastavení výroby speciálu ti kteří nejvíce tleskali byli na druhý den na trzích které jsme opustili. A my jsme utřeli hubu. A likvidovali fungující podniky. Ne jenom na Slovensku. Plzeňská Škodovka se dodnes nevzpamatovala z důsledků tohoto "humanizmu". Nemluvě o dalších. 1.Československá republika byla jeden z největších vývozců speciálu na světě. Holt každý národ má takového vládce, jakého si zaslouží. Nebylo toho již dost ?
0/0
15.3.2002 15:37

Luboš

Re: Havel? Děkuji, ne!
Honzíku souhlasím a doplním. V souvislosti s Velkou Havlovou amnestií bylo dle nezveřejněných policejních statistik zavražděno cca 200 lidí. Gottwald a spol. mají na svědomí obdobný počet. Kdo má víc ruce od krve? Pozůstalým po Havlově amnestii je úplně jedno, čím byl tento člověk motivován. Když bylo s Československem nejhůř, Havel se urazil když nebyl zvolen prezidentem a na funkci rezignoval. Nato pak museli zavřít Sládka, aby byl o jeden hlas znovu zvolen. Když si tak promítnu plejádu našich bývalých prezidentů, napadá mne, nač tuto funkci vůbec potřebujeme? Na věnce? Na prožírání rozpočtu? Na nejdražší pacienty světa? Nač se bavit o formě volby prezidenta? Pojďme se raději zamyslet k čemu jej máme a proč ho máme. Na nic. Stačí několik škrtů v už beztak mizerné Ústavě a budeme tohoto nádoru zbaveni.
0/0
16.3.2002 12:56

Antibubak

Re: Havel? Děkuji, ne!
Ach ano, s timto nazorem nelze nez souhlasit.
0/0
16.3.2002 17:05

Rasputim

Trest smrdí pro ODS a Klause
Zasloužili by si zloději z ODS včele s Klausem, Mackem, Čermákem, Kondrem, Koukalem, Langrem, Dostálovou, Zahradilem, Klívíí Klausovkou, Dybou, Kočárníkem, Benešovuo Bendou ... tvrdší trest než je trest s m r d í, za své podvody a zlodějny vůči českému lidu? Volební heslo ODS: Ať smrdí ODS na věčné časy a nikdy jimak.
0/0
15.3.2002 9:45

Antibubak

Re: Trest smrdí pro ODS a Klause
ano, je to vystizne.
0/0
16.3.2002 17:14

tony

(NE)profesionalita na iDNES ???
Tuto zprávu jsem našel v rubrice Zprávy. Zde bych předpokládal, že se dozvím, co se stalo. Ale už titulek článku zní "Havlova taktika : polichotit a vyhrát". Novinář má informovat. Toť vše. Ale takovýto titulek už dopředu čtenáři vnucuje názor, že prezident si vymyslel taktický plán, jak na ty senátory vyzrát. I kdyby si to někdo myslel, jsou podobné závěry čistě na tom, kdo informaci přijímá. A novinář, který dá článku již jen takovýto titulek, podle mě není profesionál. Nejsem novinář a sám nemám rád, když někdo mluví do něčeho, čemu nerozumí či v čem se nevyzná, ale tohle není nic jiného než zneužívání médií. Dál jsem se v článku dočetl, že "..., zvolil Havel taktický postup". Nebo : "Na úvod svého vystoupení se pokusil většinu senátorů dobře naladit:...". Kousek dále je zase takováto formulace : "Pak pronesl řeč k senátorům. V té zaútočil nejen na 'mnohá manažerská bratrstva', která si z předlistopadové doby přinesla...". A už vůbec mi není jasný podtitulek, který následuje, tj. "Jak Václav Havel prosazuje svou". Co to znamená "prosazuje svou" ? Mám to chápat, jako že snad dělá něco, co by neměl, ale nakonec toho "jaksi" dosáhne ? Václav Havel je jednou prezident a jako prezident má ze zákona nějaká práva a povinnosti. A pokud se rozhodne v rámci svých pravomocí k tomu či onomu, tak to neznamená "prosazovat svou", ale znamená to jen a pouze, že vykonává úřad, do něhož byl zákonně zvolen. Zpráva má informovat a nic víc. Kdybych si chtěl přečíst komentář, budu hledat komentáře. V rubrice Zprávy ale očekávám zprávu. Bez komentáře.
0/0
15.3.2002 9:20

Antibubak

Re: (NE)profesionalita na iDNES ???
Omyl, mily pane. Komentare se dockate. Ovsem nesouhlasneho.
0/0
16.3.2002 17:20

radegast

politická rychlokvaška Ivan Langer
Ivan Langer se dostal díky Sarajevu do vysoké politiky tak rychle, že ještě nestačil pochopit základní principy moderní demokracie - například rozdělení moci na zákonodárnou, výkonou a soudní, nebo to, že existují právní předpisy nižší a vyšší právní síly, a že tedy například obyčejný zákon schvalovaný prostou většinou nemůže být v rozporu s Ústavou, schvalovanou kvalifikovanou většinou. Langr žije v mylné představě, že když dvě strany vyhrají volby do poslanecké sněmovny, mají automaticky na čtyři roky propachtován komplet celý stát, od exekutivy po média, a stávají se neomezenými vládci nad našimi životy. Pak se samozřejmě diví, že v praxi je politický systém mnohem komplikovanější, a obsahuje spoustu brzd, pojistek a komplikovaných procedur, které do něj vtělili otcové moderní demokracie z velmi dobrých důvodů. Pokud se Langrovi nelíbí, že prezident má podle Ústavy určité pravomoci a nemusí se chodit na všechno zeptat do Lidového domu nebo do Sněmovní ulice, měl by shánět podporu pro změnu Ústavy a ne plácat přitroublé, zbytečné bonmoty.
0/0
15.3.2002 9:03

serz

Re: politická rychlokvaška Ivan Langer
Velmi výstižné!!!
0/0
15.3.2002 9:22

Láďa

Re: politická rychlokvaška Ivan Langer
Přesně!!! Radegast v pár větách shrnul základní problém naší politiky. Nechceš kandidovat na prezidenta? Máš můj hlas (až to půjde).
0/0
15.3.2002 9:33

Kremilek

Re: politická rychlokvaška Ivan Langer
Moc dobre napsane. Podivate-le se na Langeruv zivotopis. On se nidky nicim jinym nez politikou nezivil. nevi co to je poradna prace a normalni zivot. A podle toho to taky vypada
0/0
15.3.2002 9:46

sanz

Re: politická rychlokvaška Ivan Langer
Přesně tohle se mi na Langrovi a vůbec celé ODS nelíbí !!!
0/0
15.3.2002 11:17

reno

Re: politická rychlokvaška Ivan Langer
To sedí Radegaste:Výborně!!!!
0/0
15.3.2002 13:15

Snehulak

proslo pres senat
Hehe, tak to je Havel borec, protlacit si svoje skrz senat tim ze ho uchlacholi :-))) Mam pocit ze by se specielne Zeman s Klausem meli ucit - nekdy je lepsi jit na vec zkratka po dobrym. Politicky, diplomaticky. Kez by takhle postupovali vsichni :-)
0/0
15.3.2002 8:52

myslet

Ustavni soud a prezident - prozatim jedine a slabe pojistky
Ustavni soud a prezident se prokazaly jako jedine pojistky pravniho statu v CR proti uzkym zajmum nekterych politic. stran, zejmena ODS a CSSD. Klaus a Langr svymi utoky na nezavislost Ustavniho soudu jen dokazuji, ze nemaji v LIBERALNIM a demokratickem politickem systemu co pohledavat. Role Ustavniho soudu je o to vetsi, ze rada "osvicenych" /podle patrne zmanipulovanych pruzkumu az 30procent/obcanu chce volit opet obe statostrany, z nichz jedna je odpovedna za rozkvet ekonomicke kriminality, ekonomickou stagnaci a politizaci statni spravy a druha za masivni dluh statniho rozpoctu a rebolsevizaci statni spravy./ I kdyz pomery v Koalici nejsou zrovna idealni, je stale dulezite dat ve volbach Klausovi i Zemanovi NA PRDEL! dat
0/0
15.3.2002 8:46

pavel

Re: Ustavni soud a prezident - prozatim jedine a slabe pojistky
Pokud by pan Havel měl být jedinou pojistou a vzorem demokracie -pravděpodobně svými milostmi zločincům- v tomto státě, pak je to s naším národem velmi špatné
0/0
15.3.2002 12:02

Pavel

S Havlem souhlasim
, a Mlada Fronta je cim dal tim lepsi bulvarni platek :-(
0/0
15.3.2002 8:15

Vreco

Re: S Havlem souhlasim
Mladá Fronta je přesně tím, čím ji chtějí mít její čtenáři...
0/0
15.3.2002 8:43

serz

Re: Re: S Havlem souhlasim
nebo taky její majitelé
0/0
15.3.2002 9:14

reno

Re: Re: Re: S Havlem souhlasim
Souhlas,nezapomínejte že všechen český tisk vlastní němci a švýcaři!!
A co nechtějí aby tam bylo tak tam NENÍ !
0/0
15.3.2002 13:19

Rasputim

Re: Re: Mladá fonta již dávno není mladá
Zrodily ji komunistická rodidla a jak vidno matička se nezapře. Co je pro náš stat horší? Nějaká ubohá Čermáková nebo zlodějny a vraždy ODS, zlodějny a vraždy KSČ, podvody ČSSD... Spíše by se měla dcerka komunistická přejmenovat na "Staženou prcku".
0/0
15.3.2002 10:02

saeta

Re: Re: Re: Mladá fonta již dávno není mladá
Co je to za blábol, jaký vraždy ODS?
0/0
15.3.2002 10:54

Snehulak

Re: S Havlem souhlasim
mno, bulvarni... bulvarni by byl kdyby se zabyval tim co zere Havlovic pes, napriklad.. Tim ze pitvaji jeho politiku tim neudelali preci nic spatnyho. Je dobre ze takhle proprali celou vladu, a nerekl bych ze je nejaky problem v tom ze se zamerili i na prezidenta.
0/0
15.3.2002 8:54

Hynek Vychodil

Havlovi fandím
Přestože nejsem filozof jako pan prezident, tak se mi líbí jeho úspěchy ve sporech se současnými vládními politiky. Arogance vládních politiků je do "nebe volající" a jejich způsob jednání ná jediný cíl, zabezpečit sebe a své kunpány na úkor této společnosti. Staré mocenské vazby komunistické garnitury se ideálně schovaly za některé nové tváře a snaží se své pozice udržet a nové budovat. Někdy mně připadá, že vůbec není důležité politické smýšlení (předstírané?), ale řídí se heslem "o peníze jde vždy až na prvním místě". Vychodil
0/0
15.3.2002 7:49

Radek

Re: Havlovi fandím
Já mu fandil, ale jak ten člověk zblbnul je neuvěřitelné. Chová se stejně jako ti co kritizuješ.
0/0
15.3.2002 8:09

Vilda z Berouna

Re: Re: Havlovi fandím
Já fandím Bohemce!
0/0
15.3.2002 8:19

ferry

Re: Havlovi fandím
Jakej FILOZOF??? Vono s tím jeho vzděláním a vědomostma není tak divoký. A tomu odpovídají i jeho formulace problémů a jejich řešeí.
0/0
15.3.2002 12:31

Dany

nesouhlas
Pan prezident je naopak jediný charakterní člověk v naší politice, který rozhodně ví co dělá. Myslíte, že Klaus by byl jako prezident snad lepší?
0/0
15.3.2002 7:25

Re: nesouhlas
A čo si predstavujetě pod takym pojmom "charakterni". Vtip???
0/0
15.3.2002 7:34

zab

Re: Re: nesouhlas
Nauč se slovensky, vtipe
0/0
15.3.2002 7:44

Antibubak

Re: nesouhlas
Jestli je pan "president Havel" tim nejcestnejsim obcanem Ceske Republiky tak bych vam dal nekolik let nepodminene. Za to, co on provadel a provedl, by se hodil pafagraf "genocida vlastniho naroda".
0/0
16.3.2002 17:45

Aron

Eliška sice byla donedávna stranice, ale dle páně prezidenta jistě správná, neb členka ODA. Vazba na politickou stranu vadí pouze v případě jiného uskupení. Už aby to tomu bezcharakternímu pokrytci z Hradu skončilo. To ještě bude škody, co stihne za těch pár měsíců napáchat.
0/0
15.3.2002 1:58





Najdete na iDNES.cz