Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Miloševič našel alibi u bin Ládina

Před mezinárodním tribunálem v Haagu vytáhl bývalý jugoslávský prezident z rukávu eso. Prohlásil, že má dokument, který vypracovala FBI a který dokazuje, že do války v Kosovu zasahoval bin Ládin a teroristická organizace Al-Kajda. Miloševič už v době příprav procesu poukazoval na vazby mezi bin Ládinem a kosovskými bojovníky za nezávislost. Svůj podíl na tamní válce prezentoval jako boj proti teroristům.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Robos

Začít uvažovat
Konečně by se měl někdo přestat plácat v politických iluzích a položit si otázku, zda jsou muslimové naši kamarádi a nebo ne. V Afgánistánu jim USA pomohlo (Taliban je tak trochu jejich produkt) a posralo se to. To samé je s Kosovem, které po "porážce srbských agresorů" zahájilo lehkou válku v Makedonii. Import jyhadu odevzdaných dementů na evropskou půdu JE TO POSLEDNÍ, co bychom si mohli přát. Kdo ví, zda se o tomto "vítězství" za pár let nebude mluvit ve stejných intencích jako o "stop" rozkazu pro Pattona v roce 1945. Jestli je filozofie multikulturní společnosti založena na tom, že si liberálně naimportuje do svého středu fanatiky, kteří ji pak (pod její ochranou) začnou vnitřně rozvracet, tak opravdu Bůh s námi. Připomíná mi to konec Říma...
0/0
11.6.2002 2:27

barbudo

Re: Začít uvažovat
Já bych se ani tak neptal, jestli jsou muslimové naši kamarádi nebo ne. Naprostá většina z nich neví že jsme, tudíž neví, zda jsou naši kamarádi. Kdysi dávno v minulém století moji prarodiče žili v pohraničí s německými kamarády. O prázdninách jezdily děti "na handl" aby se zdokonalily v jazyce, kterým hovořili kamarádi. Potom začal jakýsi neúspěšný malíř vykřikovat něco o tisícileté říši, o útlaku, o svatém právu, o povinnosti bránit civilizaci. Zavřeli ho. Dostalo se mu podpory mnoha američanů, i dědečka dnešního prezidenta USA. Dostal se k moci. Mnoho lidí potom přišlo nejen o kamarády. Když Brzezinski přišel s nápadem použít archaický radikální výklad Islámu jako bojovou filosofii proti SSSR a terorizmus jako metodu boje, mnozí ho varovali. Možná taky přišli o kamarády. Multikulturní společnost může fungovat, nebudeme-li sami úmyslně vytvářet kulturu nenávisti. Možná, že proti té nenávisti budeme muset i něco udělat. Preventivní atomový útok asi nebude to pravé.
0/0
11.6.2002 22:46

X-ray

uz se to vylouplo
Ze ve valce v kosovu bojovali muslimsti zoldaci je obecne znamo. Tvrdi to Chorvati i Slovinci, kteri maji Milosevice radi jako oseni v riti.
0/0
9.3.2002 8:22

bohouš

Tak proto chtějí Amíci
dostat Ládinka živého či mrtvého! Ne kvůli 11. září.
0/0
9.3.2002 7:41

Vrana

Kulka
Tak uz toho bolsevickyjo hazjla Milosevice konecne zastrelte!!!!!
0/0
9.3.2002 1:10

krysar

ja jsem take ve spojeni s Usamou bin Ladinem
ale FBI ani dalsi tajne sluzby na to jeste neprisly :-)
0/0
8.3.2002 22:30

Václav

A je to konečně tady!
Usáma bin Ládin si již dlouho před americkými útoky na Jugoslávii vytvářel základny na evropské půdě v Bosně a Kosovu. Barbarský útok na Jugoslávii byla americká agrese proti Slovanům a jejich evropské civilizaci, společně s expanzí fundamentalistického islámu do Evropy. Je mi líto evropských politiků, kteří tuto (sebevražednou) akci podporovali a dokonce podporují i nyní (Pražský hrad s kašparem). Následky této zhoubné podpory pro muslimy budou pro všechny Evropany katastrofální.
0/0
8.3.2002 21:19

Ben Hogan

Re: A je to konečně tady!
Katastrofalni pro vsechny Evropany by byla jedine zvysena kumulace debilu Tveho typu .......... 
0/0
8.3.2002 21:35

dan

Re: Re: A je to konečně tady!
Hele ty Bene nebo Hogane nebo jak se vlastně jmenuješ, nepodezírej každého, že je jako ty! Honem si běž doplnit informace a používej logické myšlení, pokud jsi toho schopen - nebudeš pak hloupě plácat.
0/0
8.3.2002 22:04

Hugo Ventil

Re: Re: Re: A je to konečně tady!
Souhlasim. A se mnou doufam vetsina lidi co nemaji v hlave uplne prazdno...
0/0
7.5.2002 16:19

PC

Re: A je to konečně tady!
Jsem taky nazoru, ze Bin Laden, ma prsty v tom, co se delo v Jugoslavii a deje v Chechensku.... A pravda je (aspon si myslim:), ze za vsim stoji mirumilovna Saudska Arabie.. 
0/0
9.3.2002 0:04

australena

Re: A je to konečně tady!
Vaclave, souhlasim s vetsinou vaseho prispevku, krome " americká agrese proti Slovanům a jejich evropské civilizaci". 
Kdo mel prospech ze zasahu na Balkane?  USA? Zadny specificky. Ekonomicky Jugoslavie byla zemi pomerne chudou a nebyla tudiz naprosto zadnym souperem ani ve svem celku jako SFRJ.  Pokud vim, byla jednim z prijemcu US ekonomicke pomoci.  Nevim, zda soustavne, ale po ruzna leta sve existence rozhodne ano.  Nasledkem toho si Jugo obcane vsech republik vypestovali pratelske citeni vuci USA.  Co takhle Olympiada v Sarajevu 84? Nejenze USA jim pomohla radou jak dat dohromady uspesnou kandidaturu (chronologicky hned po Lake Placid 80), ale pomohla zajistit prizen ruznych delegatu MOV a jejich hlasy a pozdeji pomohla Jugoslavcum v priprave zavodist a organizaci her.  Predpokladam, ze za to dostali napr znacne zlevnena vysilaci prava TV v hodnote multi milionu dolaru. Hry znamenaly znacny pozitivni ekonomicky prinos nejen pro Bosnu, ale pro celou Jugo. Politicky, Americane do Jugo investovali nejen penize, ale i ohromny kus dobre vule a ziskali si tak spojence na bourlivem a casto nevyzpytatelnem Balkanu.  Zda se mi nanejvyse logicke, ze si to v budoucnu museli poradne rozmyslet a znacne se situace musela zmenit, nez by USA souhlasily do dlouhaletych vysledku investic a diplomacie poslat naloze bomb.
S tou slovanskou civilizaci a USA mi to vubec nesedne.  Ve Statech zije celkem pocetna slovanska mensina, ktera by se znacne ozyvala, pokud by oni, danovi poplatnici meli financovat plan, jehoz cilem bylo zniceni slovanske civilizace v Evrope.  Ne, USA vubec nebyla tou hybnou silou, ktera si dala za ukol znicit slovanske zeme na Balkane ani kdekoliv jinde.  Take to nebyli Francouzi, kteri meli sve vlastni pratelske a ekonomicke svazky jeste z dob Tita.  A konecne , take ne Anglicane, kterym prave tak jako Francouzum a Americanum jugoslavska federce vubec nevadila hospodarsky ani politicky. Naopak, ze vseho nejvice si prali na Balkane klid. Totez plati o klidu ve stredni Evrope.
Kdyz jednou neuspejes, zkus to znova.......a pak tolika ruznymi zpusoby, az se ti to povede.  Na ktery narod Evropy tohle plati?  Ktery narod mel v minulosti plan na likvidaci Slovanu?  Ktery stat byl zvetsen a politicky zvlast  posilen rozpadem komunismu? Kteremu narodu hospodarsky prospeje, kdyz jeho blizci sousede pujdou ekonomicky na mizinu, zbankrotuji, budou muset prodat sve firmy a sve nerostne bohatstvi do ochotnych cizich rukou? Nekde doslovne za babku, pokud se bude jednat o zeme ponicene valkou? Kteremu narodu byla sjednocena Jugoslavie, Ceskoslovensko a silne, narodnostne hrde Polsko nejhorsim trnem v boku? Rozdel a panuj! O byvalem cccp se umyslne nezminuji, protoze tady je politika mnohem vice komplikovana, zde se jedna o velmoc, nikoliv o globalne ekonomicky nedulezite male staty stredni a vychodni Evropy.  Ktery stat byl konsultovan, nez doslo k vyhlaseni samostatnosti statu byvale Jugo? Ktery stat dal okamzite diplomaticke uznani a ekonomickou podporu odstepivsim se statum a tedy nejochotneji podporil rozpad Jugoslavie? Ktery stat Evropy mel generace trvajici nepratelske vztahy k Srbsku a tudiz byl nejvetsim odpurcem planu na vytvoreni jakehokoliv statu se silnou srbskou vladou?  Vsadim se, ze jak Americanum, tak Anglicanum ci Francouzum by nejake Velke Srbsko bylo uplne jedno, pokud : A) to nenarusilo klid na Balkane , B) nebylo hnizdem komunistu v post - komunisticke Evrope. 
Ovsem, ze se jedna o vase drahe sousedy z Nemecka. Take si muzete spocitat, ze Rakusaci stoji hned za nimi.  Cechoslovaci jim nedali tu radost, ze by se byli zacali v 92 prat jako na Balkane.  Tak se jen podivejte, jak vam to ted rozmazavaji jinak, napr. hazenim klacku pod nohy ohledne vstupu do EU! A co z ceskeho majetku je dnes v rukou Nemcu!  Rozestvavaji Madary proti Slovakum zevne i uvnitr.
Milosevic chtel byt novym Titem, ale v nove Jugoslavii, ktera mela znacne silnejsi srbsky vliv, nevahal se do toho dat vojensky a jit za svym cilem pres mrtvoly.  Nebyt toho, ze si uvedeni svych planu do akce naplanoval (nechtene) na spatnou dobu, bylo by se mu to asi povedlo.  V dobe komunismu v Evrope by byval uspel, pozdeji vsak se stal evropskym komunistickym dinosaurem a navic zvetsene a silnejsi Nemecko dostalo prilezitost si to se Srby vyporadat.  Kdyby by byl Milosevic umel zmenit plan a nechal jit Slovince a Chorvaty bez odporu, byl by nejen vzal Nemcum vitr z plachet, ale navic by se byl neukazal jako "narusitel klidu na Balkanu" v ocich zbytku Evropy a USA, kdyz doslo ke konfliktum v Bosne a Kosovu.  Nejspise by to bylo brano, jako vnitrni zalezitost Jugo a NATO by neminilo zasahovat.
Take bych se nedivila, kdyby se nahodou v budoucnosti neukazalo, ze Nemci meli prsty v nejake podpore vpadu extremniho Islamu do Evropy. Treba pres ty jejich davne arabske svazky?
0/0
9.3.2002 3:40

Václav

Re: Re: A je to konečně tady!
Australeno, díky za Váši poněkud obšírnější analýzu důvodů nešťastného napadení Jugoslávie západními spojenci. Tato, dnes již historická chyba Západu pokračuje u soudu v Haagu s bývalým prezidentem Miloševičem. Je to jen zbytečný cirkus, kde si chce Západ ze svého fiaska jen umýt špinavé ruce. Ani to se mu nedaří. No co se týče Jugoslávie, tak je pravdou, že se jedná o zemi poměrne chudou, která není žádným soupeřem pro vyspělé země. Měli bychom ovšem dodat, že před útokem nebyla zemí zadluženou. "Naši drazí drazí sousedé" z Německa mohou mít dlouhé prsty, ale že se jim Srbové dokázali ubránit musí dnes, po šedesáti letech, pouze respektovat. Ve válce je nikdy neporazili Srbové, ti se pouze bránili německému přepadení, ale spojenci. Ba naopak, tak jako všichni Evropané, musí i Němci dát kredit Srbům za více než tisíciletou ochranu kontinentu proti vpádu extrémního islámu do Evropy. Vždyť následkem "humanitárního bombardování" (více než 90% bomb bylo amerických) mají Němci zablokovanovou velice výhodnou lodní dopravu po Dunaji. A to nemluvě o nedozírné ekologické devastaci, která je negativně afektuje rovněž. Ať je to jak je to, za útokem na Jugoslávii zůstává mnoho nezodpovězených otázek. Dokumenty o útoku, a hlavně příkazu k němu z Washingtonu, budou uvolněny až tu nebudem. Proto existuje tolik různých a protichůdných spekulací jako válka "levicových socialistů," atd. Já se přikláním k vysvětlení, které koluje na americkém kontinentu. Clinton byl v té době v trablu na několika frontách, hlavně s Monikou Lewinsky, a tento vojenský tah jej zachránil v prezidentské pozici. Uznávám, že v původním komentáři jsem se v rychlosti vyjádřil nepřesně. Bohužel, píšeme tyto řádky a úvahy historického významu na veřejném mediu, kde je mnoho lidí, kteří vůbec nekomentují k článkům, ale primitivním vyjadřováním si vybíjejí svoje jakési komplexy. Proto raději s poděkováním končím.
0/0
9.3.2002 7:11

Sinuhe

Re: Re: Re: A je to konečně tady!
Ja by som len doplnil, ze do urcitej miery, boli nemci porazeni Srbmi, pretoze ako jediny (okrem Sovietskeho zvazu)dokazali oslobodit svoju krajinu sami.A myslim, ze Nemci to stale neprehltli. Okamzite uznali nezavislost Chorvatska, vyzbrojili Chorvatsku armadu. Ono aj Kosovski Albanci navleceni v nemeckych uniformach hovoria sami za seba.Silna Juhoslavia bola trnom v oku uz sudruhom z Kremla. Rozdeluj a panuj. V podstate vsetko po starom.
0/0
9.3.2002 15:21

Petr

Miloševič?
Tohle je snad každýmu jasný,že Miloševič není takový zvíře jak se ho snaží prezentovat.Tenhle proces mě připadá jako procesy 50.let nebo Norimberský proces.Ani v jednom těchto soudů nemohou(nemohli)obžalovaný říkat co chtějí,ale bohužel jenom to co se tehdejším vládám hodilo.
0/0
8.3.2002 19:58

Azazel

Re: Miloševič?
nevim jak v norimberku (myslim, ze i tam si mohli obzalovani rikat co chteji), ale prave tenhle clanek je dukazem toho, ze Milosevic ma pravo svobodne mluvit ne? Jestli mu uveri nebo ne, to uz je jina, ale tahle spojitost s procesy 50ych let mi nejak unika....
0/0
8.3.2002 21:41

Lim

Miloševič a bin Ládin
Miloševič a bin Ládin - to je fakt trefa. Ti dva se hledali.
0/0
8.3.2002 17:44

Pepová

Re: Miloševič a bin Ládin
Příteli - to jsi asi nepochopil ten článek - nebo jsi nečetl pozorně. Zdáse, že Miloševič neni tak zlý, jak ho prezentují .....
0/0
8.3.2002 17:59

Alois

Re: Miloševič a bin Ládin
Vezmi si prosim kurs pro vylepseni analfabetizmu, nebo se snaz zopakovat zakladni skolu. Takovym debilum jako jsi ty by mel byt znemoznen pristup k internetu! 
0/0
8.3.2002 19:15

bohouš

Re: Miloševič a bin Ládin
Jo, blbě čteš. Nebo čteš dobře, ale s hlavou to máš špatný. Ne Miloševič a Ládínek ale Ládínek a Clinton!
0/0
9.3.2002 7:44





Najdete na iDNES.cz