Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Palestinec se odpálil v supermarketu

Tvrdá odveta izraelské armády, která za posledních 48 hodin raketami zničila více než šest policejních budov, vyvolala krvavou odpověď. Palestinský sebevrah na sobě odpálil nálož v supermarketu v židovské osadě Ariel na západním břehu Jordánu. Zranil nejméně čtyři lidi a sám zahynul.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Jan Jonáš

Arafat je spokojen - v TV je vidět mnoho mrtvých
"Palestinci jsou jako hory. Nikdo s nimi nemůže otřást. Jestliže Izraelci věří, že je mohou zastrašit tanky nebo raketami či Apači (vojenské vrtulníky), pak se tedy mýlí," prohlásil palestinský předák." A já dodávám, s velmi rozjásanou tváří a vítězoslavně vztyčeným "Véčkem". Tak nevypadá předák státu, kterému leží na srdci bezpečí jeho obyvatel, spíš tak jásá někdo, kdo z toho má osobní prospěch - mnoho mrtvýc a trpících Palestinců ve světových TV a v daleko menší míře záběrů na mrtvé a raněné Izraelce. Výborné jednostranné masírování světového mínění. Na Blízkém východe je přece jenom jeden viník násilí a kdo to je, je z médií zřejmé, že. Porovnám-li chování a vystupování izraelských a palestinských představitelů, tak je zřejmé, kdo si víc bere k srdci celou tu situaci. Arafat je pro mě nedůvěryhodný člověk, kterému leží na srdci jenom jeho osobní prospěch a žvanění o Palestině a jeho lidu je jenom prostředek a cesta k osobní moci a zisku (Euro z EU a dolarky z arabských zemí, jaká část z nich skončí v kapsách palestinské gerily - přece se nějakým mírem z Izarelem od takového penězovodu "neodříznou").
0/0
8.3.2002 8:13

Gunter

Saron je sadista a psychopat
Uz jste videli vetsiho hajzla od pohledu nez je Ariel Saron. Ja ne. Za to co udelal, za masakry v taborech v Libanonu, za statni terorismus ktery pod jeho vedenim Izrael provadi, by mel vsude jinde elektricky kreslo. Nikoli vsak v Izraeli. Agresivni sionisti si z nej udelaji ministerskyho predsedu. Skandalni.
0/0
8.3.2002 4:12

Masakr

Jen se na toho palestince podivejte
Vzdyt je to opice kterou nekdo naucil mackat kohoutek. A vztekla zver se musi vyhubit jen do nich Izraeli.
0/0
8.3.2002 0:38

Honza

voda
Nikde se nemluvi o prvopocatku problemu s izraelskou okupaci z r. 67, kdy izrael obsadil 3 ruzna arabska uzemi, kde se nachazi voda, kterou izrael pro svuj rozvoj po vzoru jinych kapitalistickych statu potreboval. Palestinci chteji zpet pouze ta uzemi, ktera jim byla odebrana az v r. 67, nikoli kompletne znicit izrael. A tuto snahu jsem plne pochopil po shlednuti dokumentu "voda" na ct, kde palestinec vypravi jak mu izraelci s buldozery znicili studnu ktereou vlastnima ruakama na vlastnim uzemi postavil, a ted ho nuti od nich - okupantu - kupovat vodu za premrstene ceny. Naproti na kopci v zidovske osade se zatim sprchuje hokla v plavkach na zahrade. Nyni maji izraelci pro svou potrebu o 80% (!!) vice vody nez palestinsti sousedi. Nejsem zadnej rasista, naopak nacky nesnasim, ale rikam IZRAEL JE PICA. Howgh.
0/0
7.3.2002 22:39

Pavel Majer

Re: voda
Pokud podle vas problem zacal "okupaci arabskych uzemi" v r.67, pak by me zajimalo proc v dobe kdy tato uzemi byla pod arabskou (Jordansko, Egypt)spravou (48-67) na nich nevznikl Palestinsky stat? Naopak proc Arafat zalozil r.64 Organisaci pro Osvobozeni Palestiny? Jake Palestiny??? Zda se, ze pojem Palestina zahrnuje v arabskem pojeti i cely Izrael, jehoz pravo na fysickou existenci z arabskych zemi uznava jen Jordansko a Egypt.... Naopak vetsina abrabskych medii i vlad se netaji tim jak by "konecne reseni" melo vypadat... doslova "zahnat Zidy do more". Co byste Izraelcum v teto situaci doporucil Vy? Vratit se pred r.67? Tento stav ale vedl k sestidenni valce. Nebo maji sami skocit do toho more?
0/0
8.3.2002 5:53

grato

Re: Re: voda
Sestidenni valku vyvolal Izrael, aby ziskal uzemi se zdroji vody. Tato uzemi jsou 3 a kazde uplne jinde, takze je blbost aby na nich pred okupaci vznikal nejaky stat. Resenim je, aby se izrael co se vody tyce uskromnil, a neprodaval naopak palestincum vodu za premrstene ceny. Jenze to by si pak nemohl dovolit luxus, na ktery si uz mezitim tamni lide zvykli.
0/0
8.3.2002 15:05

Frankie

Re: Re: Re: voda
Jestli se nepletu, tak je tu řeč o třech pramenech řeky Jordán - Hatsbani, Banias (či Banyas) a Dan. Před šestidenní válkou ani jeden neležel na území Izraele. Byly pod kontrolou Sýrie či Damaškem ovládaného Libanonu. Začátkem šedesátých let Sýrie činila pokusy tyto prameny odklonit do jiného koryta a to přesto, že sama měla a má vody dost. Cílem bylo připravit Galilejské jezero (Kinneret) o jediný stálý zdroj vody a fakticky bez výstřelu zlikvidovat Izrael. Po šestidenní válce leží Banias a Dan na území Izraele a pochybuji, že se Izraelci "uskromní" a toto území vydají. Nejsou sebevrazi. Mapka a více např. zde http://www.golan.org.il/water.html#2 .
0/0
8.3.2002 17:51

Jirka

zajimavy...
Jeden  clovek tu pise pomerne zasvecene pomerne dlouhe prispevky o tragedii Palestincu a Izraelcu a podle me rika jednu z dulezitych veci, ze zalezi na tom, jak konani kazde z obou stran pojmenujeme. Msta Izraele muze byt snadno recena jako obrana Izraele a teroristicky utok Palestince muze byt snadno pokladan za obranu proti Zidum. Je z toho pak uzavrenej kruh a cesta ven neni jak vidno vubec jednoducha, ale preju si, at zvitezi ten silnejsi, lidstvu to jenom prospeje... 
0/0
7.3.2002 20:01

Jeden z prednich izraelskych duchovnich, rabin Ovadia Josef, vidi situaci takto: Netreba s nimi mit soucitu. Je na ne (Palestince) treba pouzit strely a nehodne proklatce vyhubit. Opravdu priklad zidovske tolerance a snasenlivosti, ktera Zidy provazi celou jejich historii. Uz nekdo prelozil Talmud?
0/0
7.3.2002 19:34

BN

Re: Ty sraci proarabskej aspon se podepis!
Zmetku vymazanej. Nejspis mas v lebce nasrano debile
0/0
7.3.2002 19:45

Re: Re: Ty sraci proarabskej aspon se podepis!
Sorry, ale vzdycky jsem zidy povazoval za inteligentni. Skoda, ze ty nejsi.
0/0
7.3.2002 19:48

Izraelska demokracie
Izraelska demokracie je uzasna. Ale jenom pro Zidy. V Jizni Africe se tomu rikalo apartheid. Ale milionu Palestincu je prece nejlip v nejvetsim koncentraku na svete, ktery se jmenuje Pasmo Gazy. A kdyztak je Milos odsune. Ono se uz nejake pekne misto v pousti najde.
0/0
7.3.2002 19:20

Rejpal...

Re: Izraelska demokracie
Cim to jenom je, ze je to uz pomalu 60 let od doby, kdy Palestinci odtahli z uzemi Izraele, a dodneska nebyli schopni se zaclenit do spolecnosti zadneho hostitelskeho statu...
0/0
7.3.2002 19:27

Re: Re: Izraelska demokracie
Jasne. Muzou si prece vybrat z tolika arabskych zemi. Podle stejne logiky nas mohou vyhnat Keltove (byli tu driv nez my Slovani) a odsunout nas na Sibir. Rusove jsou prece take Slovane. Co ty na to sionistko?
0/0
7.3.2002 19:37

Re: Re: Izraelska demokracie
A taky si zkus predstavit, jak by se ti libilo, kdyby Tebe nekdo odtahl, tedy vykopl z tveho domu, jako se to stalo Palestincum, jak ty rikas pred sedesati lety. Pocitat moc neumis vid.
0/0
7.3.2002 19:45

por.Hamacek

Re: Re: Re: Izraelska demokracie
Ale hovno, zlata rybko. V Izraeli zije 1,5 milionu palestincu jako izraelsti obcane a ti zadne atentaty nedelaji. V izraelskem Knessetu maji sve poslance. Jde jen o ty teroristy v taborech, ktere je treba zlikvidovat do jednoho k prospechu miru. Na ty se svet muze vysrat, vzdyt palestinskych teroristu je jako sracek.
 
0/0
7.3.2002 21:52

Martin

POitaika izraele mne prijde silena. Podle mne je Saron magor ktery nema vydinu nakeho vyditelneho reseni situace ale ma pocit ze se zalibi volicum tim ze ukaze tvrdou ruku. A tak si vychovava dalsi a dalsi generace palestincu kteri budou bojovat za s
0/0
7.3.2002 19:12

Rejpal...

Re: POitaika izraele mne prijde silena. Podle mne je Saron magor ktery nema vydinu nakeho vyditelneho reseni situace ale ma pocit ze se zalibi volicum tim ze ukaze tvrdou ruku. A tak si vychovava dalsi a dalsi generace palestincu kteri budou bojovat
Co takhle se naucit cesky 
0/0
7.3.2002 19:15

Zkuste se pristehovat do Izraele. Rabin bude zkoumat vas puvod. Puvod!!! Tak jako to delal jisty Adolf. Ze je Izrael stat rasisticky. Nikomu nevadi. Sionistu je vsude dost a nejvic v americkem establishmentu. Ale taky vsichni ti nestrani novinari a experti na Blizky vychod. Do jednoho zidovskeho puvodu. S zidovskou propagandou a la The New York Times na vecne casy a nikdy jinak. Shalom.
0/0
7.3.2002 19:10

Rejpal...

Re:
Drahy fasounku, otazku puvodu ma clovek zpravidle vyresenu jeste predtim, nez se do IL vystehuje. Konecne, puvod takovych, jako jsi Ty, jiste zadny rabin, ani Jicchak Rabin   zkoumat nebude, neb nemam pocit, ze zrovinka Ty by ses tam nejak hrnul...
Pa brouku !!!
0/0
7.3.2002 19:21

Re: Re:
Vyborne. Jsem rad, ze Ty uz tam jses. A ze jsi prosla rabinskou proverkou. Svoboda slova, ale jenom pro vas sionisty, vid. A kazdy, kdo ma jiny nazor, nez ty je fasista.
0/0
7.3.2002 19:25

BN

Re: Re: Re: Podepis se Ty proarabskej hajzle!
Potrebujes aby Ti rozkopali koule aby jsi se nemohl mnozit zmetku
0/0
7.3.2002 19:53

BN

Re: Dbytku potrebujes dostat po drzce!
A rozslapat Ti koule aby jsi se nemohl mnozit zmetkuA podepis se debile
0/0
7.3.2002 19:48

jan kalina

zase o jednoho grazla mene
0/0
7.3.2002 19:09

jan kalina

zase o jednoho grazla mene
0/0
7.3.2002 19:09

osoba

PRO KATO
Jak dlouho to jeste vydrzis? Obdivuji tvoji trpelivost a snahu neustale dokola psat a pokouset se vysvetlovat. Ja bych se na to uz davno asi vykaslala, protoze nepozoruji celkem zadny pokrok v mysleni, ale diky za lidi jako jsi ty. Ja se na to koukam z druhe strany sveta , a kdyz clovek cte jenom tyto stranky at panu novinaru nebo obcanu tak se nevidim, ze nekteri lide co jsou pryc nejsou zrovna moc hrdi na svuj narod. Kdyz domu prijedu je to trochu jine, ale nezustavam nikdy moc dlouho. Doufam, ze se ti Izrael libil a potkal jsi tam i dobre lidi, ne jenom "zidovske teroristy' a "palestinske sebevrahy", az jednou budes chtit zase tuto zem navstivit rada ti poskytnu dobry pobyt uz jen za to, ze se na nas nekoukas jako na nekoho kdo snad sem ani nepatri.
0/0
7.3.2002 18:40

Kato

Re: PRO KATO
V Izareli mám skutečně dost přátel a doufám, že jsou všichni zdraví a že se s nimi zase setkám. Díky kontaktu s nimi vím jak se zřejmě většina Izraelců na celou tu tragédii dívá. Musím ale říct, že se těm reakcím některých lidí u nás nedivím, protože prostě žijou v tom, co do nich dlouhá léta masírovali - pokrokoví Arabi a kapitalističtí Židé. Co ale z mých příspěvků asi zřemé není - mám přátele i mezi Araby, dokonce i mezi Palestinci, i když křesťany. Takže znám i názor druhé strany. Jenže tohle se po netu špatně vysvětluje. Rozhodně ale nikomu neuškodí, když si o celé té historii něco pořádného přečtě než začne vynášet soudy. Já sám si na ně moc netroufám. Určitě jsem nikde nenapsal, že Izraelci jsou v právu ve všem co dělají a Palestinci do jednoho jsou teroristé. Prostě to vidím jako jednu velkou tragédii těch obyčejných lidí, kteří chtějí jen klid a práci. Ti to odnášejí na obou stranách. A proto mi také vadí, když někdo píše takové příšerné nesmysly jako Marcella a přizvukuje jí člověk, který se ohání knihou, kterou zřejmě nečet. Právě tou lidskou blbostí to všechno asi začíná. S tou se snažím bojovat - asi si změním nick na Don Kichot.
0/0
7.3.2002 19:22

Šílený klokan

Nedokážeme si ani představit o čem mluvíme
Jo, je to smutné, ale je třeba se ptát po příčinách. Izraelci si sami zvolili Sharona za svého premiéra a dobře věděli o jeho minulosti i o jeho politice. Zní to možná tvrdě, ale mohou si za to v podstatě sami. Za Baraka se alespoň jednalo, nyní se pouze zabíjí. A umírají také palestinské děti, ženy i muži a těch mrtvých je na straně Palestinců mnohem více. Sdělovací prostředky neustále představují Plestince jako teroristy, ale jaksi pomíjejí fakt, že jsou to Izraelci, kteří je okupují a kteří tak páchají vrcholnou formu státního terorismu.
0/0
7.3.2002 17:40

Kato

Re: Nedokážeme si ani představit o čem mluvíme
Jo, přesně tak, naprosto demokraticky zvolili Šarona, přestože ho dobře znali. Co to znamená - že jsou to krvelační válečníci, kteří se přejí jenom válku a zabíjení? Nebo prostě mají strach a viděli, že ti předchozí mírotvůrci (Barak, Peres) situaci nijak nepomohli? Že po podepsání dohod a stažení Izraelců z něktetrých palestinsckých území se situace naopak ještě zhoršila? Na obsazená území se vrátili fanatici ze zahraničí a rozjeli to ve velkém. Prostě Izraelci jednou ustoupili a teď jsou v tom až po uši a bojují o přežití státu (a svých rodin). Slyšel jste nějakého Palestince, že by souhlasil s pouhým vytvořením vlastního státu a nechtěl by zpět to o co přišli jeho předkové před 50 lety? Pokud snad taková bílá vrána mezi nimi je, tak je zticha, jinak by jí ostatní zakroutili krkem.  Izraelci jsou teď v pozici člověka jedoucího na tygrovi. Musí se držet zuby nehty, protože jestli seskočí nebo je tygr setřese, tak je také sežere.
0/0
7.3.2002 18:29

Petr

Re: Nedokážeme si ani představit o čem mluvíme
Jistě je pravda, že Sharon se netajil svojí politikou, ale pokud by vám někoho zabili a vlády by pořád jednala a jednala a meztím by umírali další, ja pochopitelné, že lidé raději dají přednost tvrdčímu postupu. Musím říci, že se jim nedivím. Samozřejmě si nedokážeme ani představit o čem mluvíme. V tom s vámi naprosto souhlasím. Situace arabského obyvatelstva také není jednoduchá. Myslím, že je ale zcela zřejmé, kdyby, že kdyby mezi pozavírali teroristy, Izrael by nedělal odvetné útoky. To již bylo mnohokrát vyzkoušeno. Pak následují jednání, po nichž získala palestinská samospráva obrovskou míru autonomie, prakticky bez vměšování Izraele d ojejich záležitostí. Ona však nedokázala zlikvidovat atentátníky útočící na Izraelské obyvatelstvo. Nedokázala ani zabezpečit židovské vesnice na jejich území. Palestinské vesnice na Izraelském území se mohou těšit klidu, míru a pohodě. Je mi líto, ale vidím především vinu na palestinské samosprávě a jí podporovaných extrémistických skupinách. Obyvatelstvo, jak to tak již bývá, bývá na tom však nejvíce bito.
0/0
7.3.2002 18:51

BN

Re: Kdyz nemas mozek tak se tady nepredvadej!
Vymazane Hovado
0/0
7.3.2002 19:40

dandy

Re: Nedokážeme si ani představit o čem mluvíme
ty jsi už dlouho neviděl mapu Izraele? o jaké okupaci to mluvíš?
0/0
7.3.2002 21:20

Petr

Křižáci a ti druzí
Říká se, že islám je náboženstvím míru. Opravdu mají v koránu obsažen text mluvící pouze o možnosti obrany. Všichni však víte, jak si tento text vykládají fundamentalisté od Usamy bin Ládina či jiní. Jsou napadeni západní kulturou a musí se bránit. Jakýmkoli způsobem. Co se týče žití v míru. Ano, islám vám umožní vyznávat jiné náboženství, ale pouze v případě, že vám vládne. (To však budete pravděpodobně bydlet na poušti ve stanu.) Jako bezvěrce by vás však pobili. V koránu jsou přímo texty, které říkají, že si vyznavači Aláha nemají brát za přátele židy a křesťany. Celá západní civilizace je pro ně křesťanská nebo nevěřící. Lze si toho všimnout i z Ladinova projevu. Nazývá nás křižáky a nevěřícími. Jsme prostě nepřátelé. Vzdělané arabské obyvatelstvo většinou odchází z Izrele a snaží se žít jinde. Není se jim co divit. Je také mezi arabským obyvatelstvem mnoho těch, kteří by klidně raději žili s Izraelem v míru. Je mnoho i křesťanských arabů. Problém je, že oni jako první mají strach ze svých fundamentalistických spoluobyvatel. V případě, že by nekřičeli s nimi, byli by prvními kdo by byl na mušce pomsty. Je to začarovyný kruh.
0/0
7.3.2002 17:20

Petr

Svatá válka
Při svém pobytu v Izraeli jsem se setkal s jedním německým novinářem, který v Izraeli žije již moho let a snaží se německým čtenářům podávat informace z této oblasti, aby si dokázali představit, co se tu vlastně děje. Mimo jiné mi povídal o Svaté válce. My evropané máme představu svaté války takovou, že jeden člověk na sebe oblékne vestu naplněnou semtexem a vyhodí do povětří autobus plný lidí. Nebo unese letadlo a ... To však není jediná podoba Svaté války. Existují také jiné, mírnější metody. Jedna z nich je naprosto jednoduchá. Spočívá v tom, mít co nejvíce dětí. Arabští mužové si berou v rámci možností co možná nejvíce žen a potom mají přiměřený počet dětí. Tyto ženy nemusejí být pouze muslimky. Jde jim totiž především o děti. Arabské rodiny na územi Izraele si nežijí špatně a každá z nich má místo auta mikrobus. Je to nutností. V případě, že se narodí postižené dítě, je dáno na výchovu do většinou křesťanských ústavů. Nejsou žádnou vyjímkou případy, kdy je postižené dítě rodiči zabito. Jistě si každý všiml, že USA podporují židovské obyvatelstvo a naopak Evropa stojí za obyvatelstvem arabským. Důsledkem není rozdělení si patronátů v politice. Ve spoustě evropských zemí je v současné době již velká část obyvatelstva muslimů. Například ve Francii je to přes deset procent. Taková masa lidí je již slušným voličským potenciálem. Žádný politik si netroufne v této situaci kritizovat palestinskou samosprávu. Daleko více kritizují Izrael a žádají, aby se vzdal odvetných akcí. Dokonce z podpory Evropské unie byly sponzorovány učebnice pro palestinské školy. Byl z toho obrovský skandál, protože vydané učebnice byly neskrývaně antisemitské. Ještě malá zajímavost k svaté válce tohoto druhu. To, že velké evropské metropole obsahují slušnou část obyvatelstva hlásícího se k islámu, je známo. Ale také je známo, že například v Brně již také stojí mešita. Zatím co naše populace klesá, protože nemáme děti a věnujeme se hlavně kariéře a hmotným požitkům, ve světě islámu je velice důležité děti mít. Za pár (asi desítek) let můžeme se jmenovat Česká islámská republika. (Úmyslně přeháním.)
0/0
7.3.2002 17:14

Pavel2

Re: Svatá válka
Pokud budou valcit tim druhym zpusobem, vsechno je v poratku. Proc ne , maji na to pravo.
0/0
7.3.2002 17:25

Petr

Re: Re: Svatá válka
Souhlasím.
0/0
7.3.2002 19:01

POZN.

Re: Re: Svatá válka
Divné porátky.
0/0
8.3.2002 13:12

Lokitka

všimněte si, že dlouhé a vleklé války jsou vždy tam, kde se lidem nechce pracovat a kde většinou žijí primitivně.Obávám se, že mír na Blízkém východě nebude nikdy..
0/0
7.3.2002 17:10

www.hajzlove.cz

Konec
Tohle skonci az na jedne strane bude pocet lidi rovny 0.
0/0
7.3.2002 17:07

Frantisek

Al Kajda = Palestinci
Nevidim zadny velky rozdil mezi Usamovym spolkem a palestinckymi teroristy okolo Arafata. Tak uz je konecne vybombardujte at uz jsou vsichni v nebi u svyho Alaha
0/0
7.3.2002 17:02

Novák Jiří

Očekávání
čekal jsem na slušnou a inteligentní polemiku nad tragedií Izrale a Palestiny. Zatím jsou to jen urážky lidí kteří nejsou židomilci, kteří se dokázali trochu zastat palestinců. Jak si to tak pročítám, stále stejní lidé na stále stejná témata se stejnými rasistickými názory halícími je do roucha vyššího poznání neustále urážejí lidi s jiným názorem. Běžte už konečně do ..., je to pořád stejné a už nezáživné. Měli by Vám v Izraeli napsat nové noty, ty staré jsou už dost ohrané. A i USA už dochází trpělivost. A bylo by velmi dobré uplatnit rezoluce OSN a vynutit si je silou jako v Jugoslávii. A rozmlátit Izrael stejně jako ji. To by Vám však asi nevonělo, to pro Vás není košér.
0/0
7.3.2002 16:07

Pavel2

Re: Očekávání
Myslim , ze kdyz budou uplatneny rezoluce OSN, stejne neprestane vrazdeni. Izrael uz nabidnul vytvoreni palestinskeho statu a nic. Ti co zabijeji nechteji splneni rezoluci, chteji zabijet
0/0
7.3.2002 16:43

Petr

Re: Očekávání
Jeď do Izraele a zkus jen tak pěšky projít arabskou vesnicí. Nic nedělat, jen se chtít dostat na druhý konec. Pokud na tebe budou jen troubit z aut, řvát a gestikulovat, tak si gratuluj. Může se stát, že po tobě budou také házet kamením. Co se týče rasismu či xenofobie, je zde hodně zaujatých názorů (některé až extrémní a to na obou stranách), protože mnoho lidí má mnohé zkušenosti. Skoro nelze k tomuto tématu přistupovat nezaujatě. Jen mě překvapuje, že označuješ lidi za židomilce a rasisty. Podívej se také do sebe. Možná tam hnízdí slušný kousek antisemitismu.
0/0
7.3.2002 16:45

XxXxX

Re: Re: Očekávání
Proc kazdy, kdo se vyjadri proti politice Izraele, musi byt nutne antisemitista?
0/0
7.3.2002 16:58

Petr

Re: Re: Re: Očekávání
Nemusí. Nemusí s ní souhlasit a má na to plné právo. Jde o to, jaký postoj zaujímá k židům jako k národu. Pokud by je nejraději vyhladil, pak antisemitou je, pokud je respektuje jako národ stejně jako slovany, germány či jiné, pak antisemitou není. Nevidím v tom problém.
0/0
7.3.2002 17:18

Petr

Nedokážeme si ani představit o čem mluvíme
Část minulého roku jsem žil v Izraeli a v době největších útoků v Jeruzalémě, Haifě a Afule jsem byl přímo tam, na místech, kde se mohl konat další atentát. Když v Izraeli palestinci spáchají nějaký útok, v novinách vyjdou fotografie lidí, kteří při útoku zemřeli. Díváte se do očí těch, kteří žili a nežijí a nikdo neví proč zrovna oni. Díváte se do očí starců a mladých žen s dětmi. Ne příliš často jsou při útocích na civilní obyvatelstvo obětmi silní muži či vojáci. Když v Jeruzalémě skočil do cukrárny, kde patnáctileté děti oslavovali narozeniny, bombový atentátník a dost jich zabyl, nemohl jsem tomu uvěřit. Proč? Kousek od Tel Avivu je vesnice Imanuel. Po silnici jel autobus. Jako každé ráno. Ale toto ráno bylo jiné. Byl v něm palestinský útočník který na sobě odpálil bombu. Tyto bomby nebývají příliš velké, aby se nedaly pod oděvem lehko odhalit, takže zabijí tak zhruba nejbližších deset lidí a odtatní těžce zraní. Když Ti, kteří přežili výbuch v tomto autobuse vybíhali na smrt vyděšeni ven, čekal tam na ně další palestinec a jednoho po druhém, jak vystupovali, tak je střílel. Je toto válka? Spíš poprava! V tomto autobusu jela jedna žena s rodinou. Přistěhovali se do vesničky před pár dny a chtěli začít nnový život. Její muž a její syn ji zachránili vlastními těly. Oba zahynuli. Zůstala sama. Proč? Bydlel jsem v Izraeli blízko (bejt sefer) základní školy. Normálně jezdí autobusy plné dětí a vozí je do školy. Tyto děti mají různou barvu pleti. Je normální, že jeden je běloch, druhý arab, třetí černoch. Když palestinské orgznizace obnovili útoky, vozili děti nějakou dobu do školy rodiče. Jak dlouho to však mohou vydržet. Jednou to risknete, dáte svému prvňáčkovi pusu na čelo, pošlete ho do školy a už jej nikdy nemusíte vidět. Když se loučíte s manželkou, která ráno jede do práce, již se vám nemusí nikdy vráti. Prostě bude jen ve špatném autobusu. Tady není co dodat. Obdivuji Izraelce, že takto dokáží žít.
0/0
7.3.2002 15:32

Petr

Dodatek
Když Izraelec zabije Palestince, jde za to na mnoho desítek let podle zákony do vězení, protože je to zločinec. Nikdo se nad tím nepozastaví, i kdyby mu vybili rodinu a on jednal v zoufalé pomstě. V případě, že arab zabije spoustu lidí, je to mučedník a oslavovaný hrdina. Každý si jistě dokáže představit, jak funguje palestinská policie. Proč by zavírali zločince, kteří se chtějí stát mučedníky. Jeden čas to sice zkusila. Byla úspěšná, ale obrovský tlak arabské veřejnosti udělal své.
0/0
7.3.2002 15:33

Kato

"Nenažraní Izraelci"
No konečně zase někdo, kdo se tam alespoň podíval.  Nicméně k té "nenažranosti" Izraelců vám doporučuji přečíst si něco seriózního o historii, možná se pak na to budete dívat jinak. Opakovaně tu všem doporučuji Dějiny židovského národ, které napsal Paul Johnson. Brit a  křesťan, takže určitá záruky nestrannosti tu snad je. I když v češtině tu knihu v Izraeli asi neseženete. Jinak vám přeji, ať to ve zdraví přežijete.
0/0
7.3.2002 13:20

Kato

Re: Tohle byla odpověď pro Michala Sichrovského
..
0/0
7.3.2002 13:22

Jan Jonáš

Realistický (asi jak pro koho) názor z chatu
Citace z chatu - autor sceptic (nedovolil jsem se ho, tak se mu za to omlouvám )---------- Palestinci a Arabové vůbec se rozhodli hrát proti Izraeli od počátku politiku síly, které je trvale ve slepé ulici - pro Izrael i pro Araby. Z dlouhodobého pohledu je vedlejší, že každá válka zatím skončila pro Araby výpraskem i to, že současná forma reakce na arabský terorismus není schopna Izraeli zajistit bezpečí pro civilní obyvatelstvo. Konečným řešením pro rozhodující část arabských i palestinských pohlavárů je rearabizace celé Palestiny a tlak na toto řešení může vést k tomu, že v Izraeli nakonec zvítězí názor, že právo na bezpečí izraelských civilistů má přednost před právem palestinských civilistů a uskuteční skutečně efektivní zákroky na likvidaci základny palestinského teroru - a tou je jedině odsun neloajálního civilního obyvatelstva. Kdo co platí a komu se co líbí, je vedlejší. Dokud bude nejméně na jedné straně chuť hrát si na přetlačovanou, přetlačovaná bude. Pokud chtějí palestinci získat účinnou podporu, musejí dokázat, že se přetlačovat nechtějí a sami zabrání vlastním zločincům páchat vraždy. Zatím se to totiž daří pouze Izraelcům. -------
0/0
7.3.2002 12:23





Najdete na iDNES.cz