Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

USA stáhly vojáky, ale Anakonda pokračuje

Americká armáda stáhla zhruba třetinu vojáků se členy organizace Al Kajda na východě Afghánistánu. "Operace Anakonda však pokračuje," prohlásil mluvčí amerických ozbrojených sil na základně Bagrám severně od Kábulu. "Pouze se přeskupujeme. Nic nekončí," dodal.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

australena

Brokaw
0/0
12.3.2002 16:47

Kveta

Re: Pani Marcello
 
v jednu chvili jsem si zacala myslet, ze mate nektere dobre lidske vlastnosti. Vase touha kazdeho poucit a usvedcit z neceho je az chorobna. Nedokazu si moc predstavit Vas zivot, ale asi musi byt velice smutny a trpky. Zijete v Kanade od narozeni, nikdy jste neprosla necim takovym jako emigrce, mate sve socialni vyhody, co z Vas udelalo takoveho zatrpkleho pedanta? Muj deda kdysi byl velice podobny. On opravoval i moje pohadky, vpisoval tam ruzne poznamky apod. Ja jsem z toho tehdy nemela rozum, ale pozdeji mi doslo, ze on byl velice nestastny clovek. Bydlel si v podkrovi sam, na sveho syna a jeho rodinu zanevrel, opravoval spivovatele vpisovanim svych glos do knizek a nikdy nikomu nic hezkeho nerekl. Umrel ve vysokem veku sam se svoji horkosti a zlobou proti celemu svetu. Taky si stale myslel, ze on vse vi nejlepe, byl dost vzdelany, ale to nic neznamenalo. Vsichni jsme se ho bali a stranili. Doufam, ze Vy nezijete podobne. Pan Jan mi pripada jako Vas muzsky obraz. Taky se snazi vsechny poucovat za kazdych okolnosti a jen on ma vzdycky pravdu. Lidi delaji chyby, ale to neni dulezite, z nich se uci. Komensky mi ted projel hlavou : skola hrou. Vy si neumite hrat, neumite prijmout kritiku a podat ruku jinym. Musi to by velmi smutny zivot. Oc lepe jsou na to ti, kteri chybuji, chybami se uci a jdou dal a hlavne umeji odpoustet a dokazou milovat. To je asi co vam obema chybi. Zijete jen jednou. Zkuste se trochu tesit ze zivota, odpustit, pomoci jinym, zasmat se. Svet hned zmeni barvu a vy budete stastnejsi. Zijte a nechte zit!
0/0
12.3.2002 19:23

Kveta

Re: Pani Marcello
 
v jednu chvili jsem si zacala myslet, ze mate nektere dobre lidske vlastnosti. Vase touha kazdeho poucit a usvedcit z neceho je az chorobna. Nedokazu si moc predstavit Vas zivot, ale asi musi byt velice smutny a trpky. Zijete v Kanade od narozeni, nikdy jste neprosla necim takovym jako emigrce, mate sve socialni vyhody, co z Vas udelalo takoveho zatrpkleho pedanta? Muj deda kdysi byl velice podobny. On opravoval i moje pohadky, vpisoval tam ruzne poznamky apod. Ja jsem z toho tehdy nemela rozum, ale pozdeji mi doslo, ze on byl velice nestastny clovek. Bydlel si v podkrovi sam, na sveho syna a jeho rodinu zanevrel, opravoval spivovatele vpisovanim svych glos do knizek a nikdy nikomu nic hezkeho nerekl. Umrel ve vysokem veku sam se svoji horkosti a zlobou proti celemu svetu. Taky si stale myslel, ze on vse vi nejlepe, byl dost vzdelany, ale to nic neznamenalo. Vsichni jsme se ho bali a stranili. Doufam, ze Vy nezijete podobne. Pan Jan mi pripada jako Vas muzsky obraz. Taky se snazi vsechny poucovat za kazdych okolnosti a jen on ma vzdycky pravdu. Lidi delaji chyby, ale to neni dulezite, z nich se uci. Komensky mi ted projel hlavou : skola hrou. Vy si neumite hrat, neumite prijmout kritiku a podat ruku jinym. Musi to by velmi smutny zivot. Oc lepe jsou na to ti, kteri chybuji, chybami se uci a jdou dal a hlavne umeji odpoustet a dokazou milovat. To je asi co vam obema chybi. Zijete jen jednou. Zkuste se trochu tesit ze zivota, odpustit, pomoci jinym, zasmat se. Svet hned zmeni barvu a vy budete stastnejsi. Zijte a nechte zit!
0/0
12.3.2002 19:23

Jan

Re: Re: Pani Marcello
Ale no tak paní Květo! Došla jste k doporučení na základě mých příspěvků a příspěvků Marcelly, že cituji: "Zijete jen jednou. Zkuste se trochu tesit ze zivota, odpustit, pomoci jinym, zasmat se. Svet hned zmeni barvu a vy budete stastnejsi. Zijte a nechte zit!" To si snad děláte legraci?  Jak jste na to přišla? Kde se to ve vás ve Státech bere ta absolutní sebejistota takhle někoho přes oceán hodnotit, koho vůbec neznáte? Té dobromyslné americko-české Židovce z Ruska nebo podrážděnému Davídkovi bych takový "vejšplecht" odpustil, ale vám???
0/0
13.3.2002 14:19

Kveta

Re: Re: Re: Pani Marcello
Jane, zrovna tak bych se chtela zeptat ja Vas. Jak jste na to prisel, ze ja jsem tak sebejista a pres ocean hodnotimnekoho, koho vubec neznam. Nedelate nahodou uplne to samy Vy? Vy prece vite, ze lidi propadli z urcitych predmetu, ze maji modrou knizku, ze jsou to ci ono.....jak to jen muzete tak dobre vedet? Asi jste si udelal nejaky obrazek z prispevku. No vidite a to ja delam zrovna tak. Ja jenom nechci urazet lidi a jsou taci, kteri by si to zaslouzili. Mam dost tech Vasich "vejsplechtu" a timto s Vami koncim. Nebudu se vice zabyvat Vasi neomalenosti a nesnasenlivosti. Z Vasich prispevku jste taky dodal, ze jste kdyzi chtel odejit. Dobre, ze jste to neudelal. Clovek s Vasi mentalitou by se nikde za hranicemi neuplatnil. Delate z nouze ctnost a stve Vas, ze nejste na te druhe strane. Tak si vymislite ruzne noblesni vymluvy za to, ze jste nemel dost kuraze. Ted se jen muzete pysnit Vasim "vlastenectvim". Hodnotim Vas z te dalky, zrovna jako Vy me, ale ja mam tech zkusenosti s lidma prece jen otrosku vic; a to mi verte. Naplni moji prace je rozpoznat osobnost a vybrat odpovidajici pristup k te osobe behem velice kratke doby. Samozrejme, diskutuji li osobne a nebo i pres internet s omezenym clovekem, pak zadna alternativa nepomaha. Ale to je soucasti zivota. Muj zamestnanec je se mnou velmi spokojeny, ale to Vy mi stejne nebudete verit. Muzete pokracovat v urazeni lidi, kdyz Vam to dela tak dobre.
0/0
13.3.2002 20:20

badzus

Whiteman
... je tak blbej, až by se jeden zeblil....
0/0
11.3.2002 20:08

Karel

omluva
Z vetsiny z vas mi je trochu zle a chci se omluvit te pani z Ruska, aby vedela, ze jsou take slusni lidi. Moc dobre jsme se zase ukazali, jen co je pravda.
0/0
11.3.2002 18:32

Ondrej

TRVALA HOSPODA
Navrhuji zridit v afghanistanu ryze ceskou operaci s nazvem "TRVALA HOSPODA"!!! Jeste svetu ukazeme!!!!
0/0
11.3.2002 14:15

Marty

Re: TRVALA HOSPODA
Jo, jenze musilimove by si tam dali caj a za chvili by bylo po legraci :-(
0/0
11.3.2002 14:41

výčepní

U Kalicha je dobře
Z příspěvků je jasný, že U Kalicha dneska votvírali už v půl desátý a kolem voběda je tam dost narváno.
0/0
11.3.2002 14:11

bohouš

Dotaz na pana Bushe:
na základě názvu Vaší vojenské operace "trvalá svoboda" v Afghanistánu. To je něco jako "trvalý orgasmus"?
0/0
11.3.2002 13:22

G. Bush Jr.

Re: Dotaz na pana Bushe:
Vazeny dopisovateli, popravde receno nevim. Zeptejte se kolegy Clintona. G. Bush Jr
0/0
11.3.2002 14:06

bohouš

Re: Re: Dotaz na pana Bushe:
Georgi, moc jsem se od Tebe nedověděl :-( nicméně děkuji :-) Bohouš
0/0
11.3.2002 15:10

Popletena strategie?

Lzi, lzi a zase lzi......
Pred 2 mesici bylo vitezstvi v Afanistanu hotove.Valka vyhrana. Nova loutkova vlada dosazena.Pred 14 dny to bylo 5-6 000, dnes kolem 400-500 Talibancu.Z toho jich nekolik set pobili. Mezitim si nahazeli ,,chytre'' bomby na hlavu svych i ,,aliancskych'' pratel. 2 vrtulniky kaput, desitky zranenych.Hladovka teroristu na Kube. Za vyvrazdeni celych civilnich rodin, zaplatili po 100$/osobu.Kolik dostali odskodneho rodiny pozustalych v USA? statisice. Ted strasi pouzitim atomovych zbrani mimo Afganistan.Inu i komuniste rikali: kdo neni s nami, je proti nam, ze?! Kde za 10 let Rusti hrdlorezi nic nezvladli, tito supermani bez moralky a discipliny k nadrazenym chteji uspet? Uvidime, nechme se prekvapit.Partyzanska valka s warlody nenavidejici 1 duheho, ale schopni se spojit proti SPOLECNEMU nepriteli,nevypada ruzove ve prospech USA. Uz i Izrael tvrdi, ze se jen brani, protoze oni chudaci byli tez NAPADENI PALESTYNCI.Za kazdy kamen - raketa. BEZHLAVE MASAKROVANI A VRAZDENI ZEN A DETI PALESTYNCU NA PALESTYNSKEM UZEMI DOKONCE I V LAGRECH PRO UPRCHLIKY JE S POZEHNANIM USA ODVETA za hazeni kamenu bezbranych a hloupych deti na Izraelske tanky. TO UZ SI OPRAVDU USA i IZRAEL MYSLI, ZE NEJSME SCHONI MYSLET A ZESILELI JSME JAKO ONI ??? Jestlize Milosevic patri pred mezinarodni soud, pak by jeho spolecnici meli byt i Clinton, Bush, Blair a cela opravdova teroristicka vlada IZRAELE.
0/0
11.3.2002 13:06

Ondrej

Re: Lzi, lzi a zase lzi......
Hmmm... hlavne tobe ten mozek nejak ne a ne zapnout:)Hlavne se koukej doma poradne zabednit, protoze se to ted vsechno dozvedela CIA a zejtra podrezou i tebe a celou rodinu:))))) A bude hur, mas pravdu. Zdravstvuj soudruhu a vrat se do hrobu.
0/0
11.3.2002 14:03

uran 235

To je z chlastu
Už tu vodku nechlastejte, kdo to má pak číst.
0/0
11.3.2002 12:47

Pouze malicky dodatek

ZASNU NAT TOU DAMOU Z RUSKA....
Komu to vykadas Nataso, ze neumis cesky.Ja se v Cechach narodil a asi me pravopisne predcis. Ziji ted v Oregonu v USA, pres 30 let a vidim TISICE RUSU ZDE a ZASNU ODKUD A JAK SE SEM DOSTALI. VUBEC SE NEDIVIM, JAK SI POCHVALUJES US.ASI TU ZIJES NA WELFARE, KDE TI STAT BEZ PRACE DAVA POUKAZKY NA STRAVU, PLATI BYT atd, presto, ze jejich v USA narozeni obcane v Oregonu kolem 15% zije pod zivotnim minimem.JE ROZDIL TU PRACOVAT A ZIT, NEZ TU BYT NA DOVOLENE NA UKOR STATU, PRO KTERY JSI NEHNULA PRSTEM. REGAN VAS NAZYVAL ZEMI DABLU, ZAPOMELAS? TOU PRO ME VY RUSACI JSTE DO KONCE MEHO ZIVOTA. KVULI VAM JSEM OPUSTIL RODNOU ZEM, MA PANI TU UKLIZELA V HOTELU PO VASEM ARMADNIM SOUBORU RUDEHO PRAPORU a PLAKALA....KDYBY TO ODMITLA,VYHODILI BY JI NA HODINU Z PRACE. TITO VASI SPOLUOBCANE PSALI TELEFONNI CISLA NA ZED V POKOJICH, VARILI SI VAS SMRADLAVY BORC CHLASTALI DO OMDLENI A DOKAZOVALI KULTURU VELKEHO SSSR. CO VY A VAM PODOBNI VITE O NASICH ZACATCICH ZDE?? VY SVOLOCI A PAKAZ Z RUSKA. NEMOHU VERIT, ZE TOLI NASICH LIDI ZDE S VASIMI KECI SOUHLASI, ZREJME TY REAKCE PISETE SAMA POD JINYMI JMENY.OBRACI SE ME Z VAS ZALUDEK!!! MELI VAS TAM V RUSKU NECHAT VSECHNY POCHCIPAT HLADY ZA TO CO JSTE VY BANDO UDELALI VSEM EVROPSKYM NARODUM S VASIM ZBANKROTOVANYM KOMUNISMEM. TED VAS TU MUSIME ZIVIT Z NASICH DANI, VY VE VODCE NALOZENA BANDO ZDEGENEROVANCU. JESTLI JEDINY CECH VAM DA ZA PRAVDU, JE STEJNY A PATRI DO STEJNEHO PYTLE S VAMI NA SMETISTE DEJIN !!!
0/0
11.3.2002 12:29

australena

Re: ZASNU NAT TOU DAMOU Z RUSKA....
Ja ne, ja si ji vazim.  Mimo Rusko a take v Rusku samem zije spousta slusnych Rusu a tech se chci zastat. Jako vy jsem odesla do zamori; puvodne na navstevu k pribuznym a kdyz se doma situace zhorsila, tak jsem se proste odtud "zapomnela " vratit domu.  Nemam tu nejmensi sympatii vuci komunistum, o dost mne pripravili a to nemluvim o penezni strance.  Ten sbor Rezave Armady tady take nekolikrat vystupoval, dokonce se sem zase chysta v blizke budoucnosti.  Je mi i dnes jak kdyz bejkovi zamavaji cervenym hadrem.  Nepujdu na to predstaveni; tohle a podobne akce jsem vzdy zasadne bojkotovala.  Pred mnoha lety jsem se sla zde podivat na gymnastickou exhibici vc. sovetskych.  Pri jejich hymne jsem sedela a hucela na znameni protestu.  Neznamena to ale, ze vsichni Rusove jsou svoloc. Jsou mezi nimi slusni lide.  Nepovidejme si tu pohadky, vsichni Cesi bohuzel nejsou slusni, take je mezi nimi svoloc. 
Jedna Ruska byla se mnou na vysoke, manzelka Cecha, puv z Leningradu. V laborkach se mi podarilo udelalat poradny sek a musela jsem vse velmi rychle opravit.  4 denni praci za jeden den.  Moji cesti kolegove odesli jak padla.  Ruska jako jedina zustala se mnou pres cas a pomohla mi a jenom diky ji jsem to zvladla.  Zde v Melbourne mam mj ruskou a  moldavskou kolegyni.  Obe jsou nanejvyse slusne a hodne zenske. Jsem rada, ze jsem je poznala.  Doporucuji hodnotit lidi podle jejich osobnich lidskych hodnot a chovani, ne podle puvodu.
0/0
11.3.2002 13:24

Marty

Re: Re: ZASNU NAT TOU DAMOU Z RUSKA....
To, ze jste hucela pri hymne ciziho statu, ktery byl u vas hostem, vas zarazuje mezi pekne primitivni chasku. Jste ohromne statecna.
0/0
11.3.2002 13:31

australena

Re: Re: Re: ZASNU NAT TOU DAMOU Z RUSKA....
Zato vy jste pri hymne vasich okupantu stal a salutoval
0/0
11.3.2002 13:53

Marty

Re: Re: Re: Re: ZASNU NAT TOU DAMOU Z RUSKA....
V uvedenem pripade to nebyli okupanti, ale sportovci. A protestovat proti zloradu sveta bucenim pri hymne, to vyzaduje ovsem znacnou davku obcanske uvedomelosti a odvahy. Ale kdovi, co tim bucenim minila, zeny to treba vidi (slysi) jinak.  
0/0
11.3.2002 14:39

Kveta

Re: Re: Re: Re: Re: ZASNU NAT TOU DAMOU Z RUSKA....
 
A to je ten hlavni problem, Martine. Protestovat proti Ruskemu rezizmu treba bucenim pri hymne za komunisticke nadvlady, je zcela neco jineho, nez salutovat Ruskym sportovcum v dobe "svobody". Jste asi prilis mlady, abyste videl rozdil.
0/0
11.3.2002 17:06

australena

Re: Re: Re: Re: Re: ZASNU nad Martym....
Nejak si, Marty, pletete pismenka H a B. Co jsem ja delala pri sovetske hymne je odvozeno ze slovesa hucet, asi jako vody po lucinach.  Bucet jste naopak zacal vy. Take se nejednalo o sportovce na stupnich vitezu, ale nastup cele sovetske delegace, ktera se skladala z par gymnastu a s nimi v pomeru asi 3 : 1 velke skupine bafunaru a tajnejch z NKVD / KGB.  Bali se asi, aby jim Olga Korbutova nezustala na Zapade, pripadne, aby ty gymnasty nekdo nezkorumpoval "zapadnimi ideami". 
Tohle se psal rok 1972, bylo to kratce po mnichovske Olympiade.  Tam,  rada bych vas upozornila, pri zahajovacim ceremonialu zamirila kamera zapadonemecke televize  na tribunu cestnych hosti.  V plnem zaberu ukazala Veru Caslavskou.  Pokud jste byl tehdy prilis maly anebo jeste vubec ne na svete, chtela bych vam pripomenout ze Vera nejen byla nejuspesnejsi  ceskou gymnastkou vubec, navic verejne vyjadrila svuj odpor vuci okupaci bratrskymi armadami.  Za to pak trpela leta v domacim politickem vyhnanstvi.  Rezim by se ji byl rad zbavil; pocitali, ze zustane na Zapade, ale ona byla velmi statecna a zvolila si zit doma v tom komunistickem sajrajtu.  Jak tedy ten zaber komentovala Cs. televize (slo to primym prenosem a tak to nemohli vystrihnout) a pak vase noviny?  Nazvali to zapadonemeckou provokaci Ja jsem ten prenos sledovala zde v Australii a kdyz jsem se o Vere zminila v dopise me rodine, dozvedela jsem se od nich, jak to komentovala vase media.  Bylo mi ovsem jasne ci propaganda zpusobila, ze Cesi nesmi na televizi videt svou nejslavnejsi gymnastku, aniz by ji nebylo verejne nadavano.  Te same propagande patrila vetsina lidi, ktera stala tady na podiu jen o par tydnu pozdeji.  Hucet a sedet pri sovetske hymne bylo to nejmensi, jak proti nim protestovat.
0/0
11.3.2002 23:06

Marty

Re: Re: Re: Re: Re: Re: ZASNU nad Martym....
Omlouvam se vam za zamenu pismen. Ty doby opravdu nepamatuju (narodi jsem se az o 8 let potom), mozna proto ten maly "konflikt".
0/0
12.3.2002 14:38

australena

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ZASNU nad Martym....
Prijimam.
0/0
12.3.2002 17:03

Marty

Re: ZASNU NAT TOU DAMOU Z RUSKA....
Vase argumentace je stejne primitivni a od veci, jako zvasty te "Rusky". Rict ze RUSOVE jsou pakaz je stejna blbost, jako ze AMICI jsou pakaz nebo PALESTINCI jsou pakaz, protoze pravda je takova, ze NEKTERI RUSOVE jsou pakaz, NEKTERI AMICI jsou pakaz a take NEKTERI PALESTINCI jsou pakaz a stejne tak vsechny skupiny obyvatel, rasy, narody, zivocisne druhy etc.. A kultura v SSSR rozhodne nebyla jednoznacne spatna. Vznikaly tam veci jak smejdske, tak i ty z nejlepsich  na svete (napr. fily od Tarkovskeho).
0/0
11.3.2002 13:26

Kveta

Re: Re: ZASNU NAT TOU DAMOU Z RUSKA....
 
Ta Ruska vi presne, co zvasta, na rozdil od Vas Martine. Souhlasim, ze pakaz je vsude. Rusove kdysi davno meli docela dobrou kulturu, za cara, ktereho si popravili. Pak prisli komunisti a to je doba, kdy kultura sla do haje az do osmdesatych let minuleho stoleti, kdy jste se pravdepodobne narodil a tudiz o tom nic nevite. My vsichni co si tu zvastame jsme to prozili na vlastni kuzi. Co jste za komunismu prozil Vy? Muzete nam o tom popvidat? ZVasich projevu se mi zda, ze Vasi rodice byli komuniste a tak vidite veci jinak. Ti meli velke vyhody, pro ne to byla doba blahobytu a moci. Muj otec, se kterym jsme nezili od doby, kdy me bylo 5 let, byl vysoce postaveny komunista. Parkrat v zivote jsem s nim mluvila. Byl to puvodne velmi vzdelany clovek, ale komunismus mu vyplachl mozek a ja jsem se nestacila divit. Jemu se ta doba libila, on tomu i veril. Jeste tesne pred smrti si stale opakoval, jak to za komunistu bylo lepsi. Ano, pro nej to bylo vyborne, pro ostatni to bylo peklo. Ale co Vy o tom vite ? Co vite o tom, jak se zilo te Rusce v Rusku a co vsechno kolem sebe videla? Jak se jenom odvazujete ji kritizovat z neznalosti? Rusko nebylo vzdy primitivnim narodem, ale stalo se jim za komunismu. Vse slo smerem zpet. A to je kamen celeho urazu. Takze pro Ty, kteri se boji Ameriky a volaji po pomoci z Ruska - Buh s vami! Rusove se musi jeste hodne ucit, aby byli alespon na vasi urovni. To vse diky zdatnym komunistickym junakum.
0/0
11.3.2002 17:16

barbudo

Re: Re: Re: ZASNU NAT TOU DAMOU Z RUSKA....
Jen drobné upřesnění. Cara popravili komunisté. Komunistický puč vedl Uljanov-Lenin, kterého do Ruska dovezli jako "ideologickou bombu" Němci (v zapečetěném vagónu). Jejich plán - oslabit vojenského protivníka jim vyšel. Pod komunisty trpěl kdekdo, ale nejvíc obyvatelstvo SSSR. Desítky miliónů lidí zaplatilo životem vládu skupiny zvané Komunistická strana. Na přelomu dvacátých a třicátých let významné finanční a průmyslové skupiny z USA začaly podporovat jakéhosi Adolfa Hitlera a jeho partu. (Mimochodem, účastnil se i Prescott Bush, otec a děd pozdějších prezidentů). Hitler a jeho parta přinesly mnoho utrpení mnoha národům, i Němcům. Začátkem sedmdesátých let minulého století použil Brzezinski islámský fundamentalismus jako bojovou ideologii v boji proti SSSR a území Afghánistánu jako jeho bojiště. Celkem mu to vyšlo. Došlo k vojenské invazi SSSR a jeho následné porážce. Afghánskému lidu to přineslo nezměrné utrpení. Afghánistán byl rozvrácen teroristickými bandami. Je možné, že nakonec v této "zemi nikoho" operovala i jedna skupina, která stála za některými útoky proti USA. Tak tedy nyní USA bombardují Afghánistán a podporují teroristické skupiny islámských fundamentalistů o kterých se domnívají, že právě teď budou bojovat v jejich zájmu. Stupňují tím ovšm utrpení lidu této země. Shrnuto: říkat, že komunismus je dílo či vlastnost Rusů, že fašismus je dílo či vlastnost Němců, že terorismus pod vlajkou islámského fundamentalismu je dílo či vlastnost Afghánců - jsou bláboly nehodné jazyka Komenského.
0/0
12.3.2002 11:25

Frankie

Re: Re: Re: Re: ZASNU NAT TOU DAMOU Z RUSKA....
Bláboly nehodné jazyka Komenského - velmi případná věta. Takže vlastně světový komunismus vytvořili Němci a světový fašismus Američané. Ostatně názor, že Američané před WWII byli ochotni podporovat Hitlera, aby jim "neutíkaly kšefty", tady neslyším zdaleka poprvé. Rozdíl je jen v tom, že dříve to bylo od značně rudě zabarvených přispěvatelů. Jestliže je to skutečně tak, že dolar jim byl důležitější než rozmach nějakého vzdáleného fašismu, proč si tedy neusnadnili život a nepokračovali v tom i za války? Vždyť solventní Německo v postavení pána Evropy by bylo pro Amíky mnohem lepším partnerem pro dodávky zbraní než nějaká do kapsy hluboko mající Británie a potažmo CCCP. Z pohledu USA by stačilo Británii srazit na kolena zastavením dodávek zbraní (osamocený CCCP by dříve či později padl), dohodnout se s Japonci o rozdělení zájmů v Pacifiku (na což by tito jistě ochotně kývli, zejména kdyby jim byla přiřknuta Holandská Východní Indie s ropou), výsledek války by byl daný a veselému obchodování s Německem a Japonskem a všestranné prosperitě by již nic nestálo v cestě.
Proč tedy ti hlupáci z USA volili tak neschůdnou cestu?
I ta část týkající se Afghánistánu je psána značně zavádějícím způsobem. Spojení Brzezinski-fundamentalismus jsem od tebe slyšel již mockrát, ovšem tentokrát je to podáno tak, jako by Brzezinski fundamentalismus v Afghánistánu "zavedl" a udělal z něj semeniště teror. band, přičemž do té doby tam panoval vzorný pořádek. Chudák CCCP se na to nemohl dívat a svou invazí tam ten pořádek musel udělat nebo to aspoň zkusit. Takže za to "nezměrné utrpení" v podobě Rusy vypálených vesnic, 1.3 miliónu mrtvých a 5.5 miliónu vyhnaných do emigrace vlastně může Brzezinski a potažmo Američané. Gratuluji, Rudé Právo by to lépe nenapsalo.
0/0
12.3.2002 12:58

barbudo

Re: Re: Re: Re: Re: ZASNU NAT TOU DAMOU Z RUSKA....
Trošku to všechno překrucuješ. Světový komunismus nevytvořili ani Němci ani Rusové, fašismus nevytvořili ani Němci ani Američané stejně jako islámský fundamentalismus nevytvořili Afghánci ani Američané. Všechna tato hnutí existovala dříve než se stalo to, co jsem popsal (jako zajímavosti). Na jejich posílení se potom podílel kdekdo, komu se to hodilo nebo si alespoň myslel, že se mu to hodí. S národy to ale opravdu nemělo nic společného. Co se týče WWII a Bushovic rodiny. Není to nic tajného, řeč o tom byla i v předvolební kampani a jak (správně) říkali aranžéři davů, s Hitlerovským Německem obchodoval kdekdo. A nebyla to oficiální záležitost vlády USA, ale soukromá aktivita za kterou byl Prescott Bush v roce 1942 obžalován. Brzezinki nevymyslel islámský fundamentalismus. Jeho rozhodnutí a následná podpora (finanční i jiná) fundamentalismus poněkud posílila. To, že i deset let po rozpadu SSSR byl Afghánistán ponechán zvlčivším teroristům byla chyba, kterou možná uznáš i Ty. Nechtěl jsem tady rozebírat průběh posledních třiceti let v Afghánistánu. Chtěl jsem jen na několika perličkách ukázat, že s určováním toho, které národy co zavinily, to není tak jednoduché. Kdybych si z toho chtěl dělat legraci, mohl bych říci, že všichni důležití Němci (obzvláště v době první války) byli vlastně Židé, o Američanech to platí také. A Židé, že jsou vlastně Arabové ("salam alejkum" jako "šalom alejchem"). Takže za všechno můžou Arabové (nebo Trpaslíci).
0/0
12.3.2002 17:00

Frankie

Re: Re: Re: Re: Re: Re: ZASNU NAT TOU DAMOU Z RUSKA....
A nebyla to oficiální záležitost vlády USA, ale soukromá aktivita za kterou byl Prescott Bush v roce 1942 obžalován. To je ta důležitá větička, která vše staví do trochu jiného světla a která měla být zdůrazněna již předtím. To, že v Hitler měl po Evropě i v USA své sympatizanty, je zřejmé. Záleží jen na tom, jak to kdo šikovně podá.
Pokud jde o zvlčivší teroristy, tak říkáš, že to byla chyba. Neříkáš ovšem, JAK bylo možné se jich zbavit. Nutně by ti z toho vyšlo totéž, co dělají Amíci dnes, tehdy ovšem bez jakékoli podpory zbytku světa a US veřejnosti. Naopak, bylo by to s nesrovnatelně vyšší podporou Talibanu a spol. z celého muslimského světa + znepřátelení si i těch muslimských zemí, se kterými mají USA dobré vztahy. 
0/0
12.3.2002 17:47

barbudo

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ZASNU NAT TOU DAMOU Z RUSKA....
Po rozpadu SSSR se nedělalo "pro Afghánistán" nic asi proto, že na této šachovnici měl každý z okolních (i velmi vzdálených) zájemců své "figurky" a myslel si že má věci pod kontrolou. Rozumných oficiálních důvodů by se našlo dost a byly by natolik rozumné, že by je přijala OSN i muslimský svět. Oficiální vláda byla v exilu, v zemi humanitární katastrofa. Muslimské obyvatelstvo terorizované muslimskými teroristy. Místo jakékoli významnější oficiální aktivity pouze pozdější neoficiální pokusy zainteresovat vedení Talibanu na soukromých projektech. Je ovšem pravdou, že přímá účast armády USA by byla problematická, protože Afghánci dobře věděli, kdo jim tak skvěle zasolil. (Za "nezměrné utrpení" citované z Práva Rudých se nezlob, musel jsem trochu rýpnout aby ses ozval.) O vztahu oficiální politiky USA a zájmů nejmocnějších klanů zas někdy příště.
0/0
12.3.2002 18:57

australena

Re: Re: Re: Re: Re: Re: ZASNU NAT TOU DAMOU Z RUSKA....
Matne si vzpominam, nebyl to nejaky marx-leninsky theorem, ktery pravil "vse souvisi ze vsim"
0/0
13.3.2002 17:10

Kveta

Re: Re: Re: Re: ZASNU NAT TOU DAMOU Z RUSKA....
Ano, cara popravili komuniste. Vyjadrila jsem se nepresne, kdyz to ted ctu znovu. Chtela jsem tim jen rict, ze znacna populace Ruska byla pro svrhnuti a i zabiti carske rodiny a celkem je chapu. Ale je pravda, ze ten neoblibeny car udrzoval v zemi tu takzvanou kulturu, ktera bohuzel nebyla pristupna mnohym "obycejnym" lidem. Jakmile vsak komuniste prevzali moc a strhli na svou stranu ty ohromne masy chydych a nevzdelanych lidi, tak samozrejme zloba byla zamerena hlavne na carskou rodinu. Bohuzel, po te co se jim podarilo rodinu zabit, tak se uz moc o kulture v Rusku mluvit neda. Ti, co byli opravdovi umelci museli bud skladat pokrivene hry a pisne a psat nesmyslne bachorky a nebo museli odejit do zahranici. Pamatuji si, ze nekolik lidi si pochvalovalo Ruske literaty, ale drtiva vetsina jich zila pred komunismem. Ano barbudo, souhlasim s Vami ve vsem co pisete. Vsechno je jinak, jak se vyjadril rabin Levy. Dejiny se prolinaji a nic neni cernobile. Bylo by hezke, kdybycho to vsichni uz jednou pochopili a prestali ukazovat prstem na jine a zacali u nas.
0/0
12.3.2002 18:39

Kveta

Re: Re: Re: Re: Re: ZASNU NAT TOU DAMOU Z RUSKA....
Oprava: ...prestali ukazovat prstem na jina a zacali u sebe.
0/0
12.3.2002 18:46

barbudo

Re: Re: Re: Re: Re: ZASNU NAT TOU DAMOU Z RUSKA....
Jsem rád, že se shodneme. Jenom upozorňuji, že masový souhlas se svržením cara a popravou jeho rodiny a budovatelské nadšení je do značné míry pouze mediálním obrazem doby vytvořeným na zakázku tehdejších vládců.
0/0
14.3.2002 9:48

Marty

Re: Re: Re: ZASNU NAT TOU DAMOU Z RUSKA....
Proti tomu tedy musim protestovat: Bulgakov psal za komunistu a taktez bratri Strugacti a to daleko pred 80. lety. Tytoo autory povazuji za to nejlepsi  ze svetove literatury, snad se mnou budete souhlasit. Uznavam, ze jsem neprecetl vse na svete, ale kdo ano?Snad ze ta kultura s politickym rezimem zas az tak nesouvisi...Za komunistu jsem toho prozil opravdu malo. Mi rodice byly hodne proti komunisticti a ja jsem jim ty jejich "hlasy ameriky" a "svobodne evropy" docela bastil; ted jsem dost zmenil nazor, ale na tom nesejde.
0/0
12.3.2002 14:43

australena

Re: Re: Re: Re: ZASNU NAT TOU DAMOU Z RUSKA....
Ja vim, ze je to celkem normalni, ze deti se otoci proti tomu, v co verili rodice. To mi pripomina ostrou hadku, kterou jsem mela se synem asi pred dvema roky ohledne Kosova. On zastaval oficielni linii zdejsich medii, zatimco ja jsem cerpala z vlastnich znalosti Balkanu.  Pri tom se ze vseho nejvice jednalo o generacni spor, ze on musi prosadit svuj samostatny usudek, nemuze s mamou prece souhlasit!
Tohle je jen priklad malych rodinnych sporu.  Za to ale mi dela starosti, jak se vyvine v budoucnosti Cesko, pokud se nova generace bude s neduverou tvarit na poznatky rodicu z doby komunismu a pak jednou zas udela tu chybu a ve volbach jim znovu da moc?
 
0/0
12.3.2002 17:01

Marty

Re: Re: Re: Re: Re: ZASNU NAT TOU DAMOU Z RUSKA....
Mno jo, je to zacarovany a historie se opakuje. Mejte se fajn.
0/0
12.3.2002 17:42

Dan

ZASNU NAD TIM PANEM Z AMERIKY
V příspěvku té dámy je značná dávka sebekritiky a pokory. O vás se totéž říci nedá. Hulváte.
0/0
11.3.2002 13:31

Kveta

Re: ZASNU NAT TOU DAMOU Z RUSKA....
Ja s mnohym souhlasim. Rusove nam neadli nic dobreho. Nikdo je nemel rad, ale to prece pani Ruska rekla. Mluvi za sebe a proznava, ze v Rusky se dely zvirecke veci a ze nam Rusove ublizili a porobili si nas. Nic nezapira. Ja jsem se s mnohymi setkala v Cesku a pripadala jsem si jak mezi prasaty. To ale neznamena, ze ona mezi ne patri. Z ceho je mi spatne je, ze ctu prispevky Cechu, kteri volaji opet po podpore z Ruska proti Americe. Jsou to zrejme Ti, kteri jsou prilis mladi a nevedi, co je muze cekat. Chapu Vasi zlobu, ale copak Vas zivot tady nenaucil, ze nic neni cernobile? Jsou to hodni a pracoviti lide z Ruska, Cesi, muslimove, Nemci a jini, kteri byli znami po negativni strance. Nereprezentuji to, cim je jejich zeme navenek znama, reprezentuji jen sami sebe. Uz to, ze odesli o necem svedci. Ze tu zije spousta Rusu na podpore a ze se stale chovaji spatne, to se neda vykynozit. Je tu spousta Cechu, kteri kradou, chovaji se jak prasata, berou podporu a chlastaji, jak vi rikate. Co s nima? To prece neznamena, ze Vy jste jeden z nich!!!! Ja jsem citila dost podobne po nejakou dobu, ale dnes se na veci divam jinak. Jsou dobri lide a spatni lide. Odkud pochazeji neni tak dulezite. Jsou lide se zkusenostmi a lide bez nich. Jsou lide plni nenavisti a lide dobrotivi. Nerekl jste nic k prispevkum krajanu, kteri hodnoti Vas jako Americke prase a odrodilce. Proc se soustredovat na Rusy? Co Cesi dnes? Nemaji podobne tendence, pravda jen nekteri z nich? Je to vse v lidech a to, jak se divame na jine narody a kritizujeme je a odsuzujeme, je zakladem k rozpoutani valek. Za muj zivot jsem neslysela Cechy byt tak nenavistnymi, jako ted. Nemaji radi tohle a tmhleto, vyjadruji se velmi nevybirave a pritom se boji valky. Vzdyt si to jen privolavaji svoji nesnasenlivosti!  Kdysi jsme odsuzovali Nemce, pro jejich nesnasenlivost a rasismus. Moc jsme se od nich naucili! Cesi nemaji radi Nemce, Americany, Rusy. Zidy, Vietnamce, Cikany, Slovaky.....a buhvi koho jeste. Jak chteji zit v pokoji a miru????? Nemam co bych dodala, ale jestlize nedokazete rozpoznat spatne lidi od dobrych, tak Vam neni pomoci.
0/0
11.3.2002 17:00

Marty

Re: Re: ZASNU NAT TOU DAMOU Z RUSKA....
To, ze jste si z Ruske (anebo Sovetske) kultury nedokazala vybrat to odbre je vas problem, ale nemela byste pausalizovat, ze "rusove nem nic dobreho nedali".
0/0
12.3.2002 14:49

Kveta

Re: Re: Re: ZASNU NAT TOU DAMOU Z RUSKA....
Pokud jsem ja zila v Ceskoslovensku mych 31 let, tak musim bohuzel rict, ze nam Rusove nid dobreho nedali. Minim to z toho uhlu, ze za dobre se snad mohla povazovat urcita literatura, ale i te jsme meli plne zuby, protoze to bylo Ruske a nam to bylo odpudive. Uznavam, ze dnes se na tyto veci zase divam jinak a s odstupem, ale vcelku vzato, stale mam pocit, ze nam Rusko nic nedalo. Ceska kultura byla uplne jina, mnohem kvetnatejsi, protoze ji bylo dovoleno se rozvijet a tak jsme ruskou celkem pohrdali, protoze jsme ji ani nerozumeli. Ano je to nespravne a zabednene, ale byli jsme k tomu donuceni "sovetskym" tlakem a rezimem. Proto soudim veci uplne z jineho pohledu. Ale znovu Vam davam za pravdu, ze jiste neco kvalitniho z Ruska prislo. Ja mam dodnes tady gramofonovou desku od klavirniho virtuoza Sviatoslava Richtra, ktera je jim vlastnorucne podepsana. Tehdy, kdy jsem se s nim setkala, to byla jen nahoda, ze jsem tu desku mela a on byl pobliz a podepsal ji. Bylo to neco, co jsem udelala z impulsu, ale ne z obdivu. Dnes se na to divam jinak a vice si te desky cenim.
0/0
12.3.2002 18:56

Marty

Re: Re: Re: Re: ZASNU NAT TOU DAMOU Z RUSKA....
Chapu.
0/0
13.3.2002 15:44

Jan

české Američance z Ruska
Vám je nás líto, mně je líto zase vás. Neumím si představit, že bych zvolil stejnou formu a domlouval  bych  obecně Američanům nebo třeba Rusům či Eskymákům, co si mají myslet a cítit. Většina z nás, kteří v této zemi žijeme, na svoji zemi hrdí jsme, nevím, proč nám to cítění doporučujete. Někteří nejsou, proto se odstěhovali, většinou do USA a pod jmény např. Svině z jeskyně, Dolfik, a téměř už legendární Whiteman nás a naši zemi urážejí. Nepochopila jste, že jste v diskusi, kde, když někdo něco napíše,neznamená, že se s tím ztotožňují všichni a už to vůbec nic nevypovídá o tzv. národní povaze. Doba, kdy jsme všichni museli mít navenek stejný názor (ale přesto jsme ho ve skutečnosti neměli), je dávno pryč. Vy jste si v jednom příspěvku přečetla, že např. Bush=Hitler,v jiném, že Židi jsou rasisté, "bystře" jste to zevšeobecnila a protože Bushe máte ráda a fandíte Židům, pojala vás lítost nad Čechy. Spletla jste se, jestliže na základě jednoho důvěrného sdělení jste udělala závěr, že všichni Češi  propadali z ruštiny. Žili a žijí zde i bystřejší studenti. Nemějte komplexy z toho, že jak píšete "Cim dal tim vice si uvedomuji, ze jsme vase city, mysleni a svobodu narusili jeste na nekolik dalsich generaci". Jednak je to jen váš pocit a jednak 40 let z historického hlediska naší země, je zanedbatelná epizoda. Naše státnost se počítá už na více jak jedno tisíciletí. Co vy víte o tom, co nás formovalo? Podle vašeho tónu soudím,  jste svůj příspěvěk myslela v dobrém, ale vaše forma konejšivé domluvy člověka, který Čechami jen prošel,  je nešťastná  a pro Čechy neakceptovatelná, zejména pro ty, jaké byste je chtěla mít - hrdé.
 
0/0
11.3.2002 9:34

David

Re: české Američance z Ruska
Dalsi dukaz Jeniku, ze nechapes nic, ale vubec nic. Nastesti na charakteru a zivotnim postoji Rusky to nic nezmeni. To co ji formovalo ty si muzes precist akorat v knize. Nikdo te nenuti mit zadny stejny nazor, ani navenek, ani nijak jinak. Ty mas prece svuj a jses s nim stastnej. Ze vubec nechapes to co vsechny ty prispevky chtely rict to se asi neda zmenit. A tak si dal s radosti zustavej v tom, co tvori tvuj svet, protoze se zda, ze ve tvem zivote se nemuze stat abys pochopil jak TY sam jses ovlivnen temi 40 lety. Ceska mentalita je poznamenana i bitvou na Bile hore. Ustupky, prohry, podruci to vse se odrazi v mentalite naroda a tyhle "prohry" ziji v narode daleko za obdobi, ktere ty tak velkoryse nazyvas "zanedbatelnou epizodou". Nikdo nema nic proti tomu, aby Cesi byli hrdi, ale je potreba mit na co. Muj priklad s rustinou ani nevyuzila Ruska k tomu, aby jak ty rikas udelala zaver, ze vsichni Cesi propadali z rustiny. Zneuzil jsi moji informace, vytrhl z kontextu pro svuj prospech a navic prekroutil a vlozil nekomu neco do ust, co nerekl. Rozhodne na lidi, kteri se stavi tak jako ty, kteri prekrucuji a vymysleji si, tak rozhodne na takove nikdo teda byt hrdy nemuze.
0/0
11.3.2002 10:15

Jan

Re: Re: české Američance z Ruska
Potrefená husa zakejhala. Ve škole jsi byl slabší a tak teď, abys to dohnal, se z tebe stal odborník na mentalitu národa. Nedávno jsi zde poučoval jednoho, že má být hrdý. Na druhou stranu, když někdo hrdý je, okamžitě přispěcháš s výrokem, že je " ale je potreba mit na co". Jsi to snad ty, který zde stanovuje kritéria, na co má a nemá být Čech hrdý? Dále vysvětli, jak jsem překroutil tvoji "šťouru z ruštiny", rád bych viděl překroucenou známku 4. Jak si ji doma vysvětlil rodičům? Že ji učitel překroutil? Jsi hlava, ale na blbosti. Neboj, všechno doženeš lezením do té správné zadnice. Už jsi na správné cestě a umíš to.  A nakonec předsedo české sekce Výboru pro neamerickou činnost, až budeš mít doopravdy co říci, tak napiš. Tvé pseudofilosoficko-sociologické plky mně připomínají plky jednoho kandidáta na prezidenta - pana Pitharta.
0/0
11.3.2002 14:39

David

Re: české Američance z Ruska
Ja jsem ti uz jeniku jednou rikal, ze se s chuti na tvy prispevky tesim. Skutecna hloupost po sobe nechava stopy a tu tady nemuze nikdo prehlednout. Kdyz nemuzes ani pochopit, ze musis met byt na co hrdy, tak teda poucovat jiny co maji a nemaji rikat je dost troufalost. Ty jsi ten pravy standart humanity. Ja jsem sice nesnasel Rusy a rustinu (a mel jsem s timhle postojem spoustu problemu za komunistu), ale ty ses dodnes nenaucil anglicky a kazes nam o tom co se v anglicky psanych clancich rika. Zamet si pred vlastnim prahem a hodnot jenom to, cemu rozumis. Jenze pak si rikam, ze bys asi nemel o cem mluvit. Tako jo, tak si tu povidej dal co chces. Prej te buh miluje taky.
0/0
11.3.2002 15:13

Jan

Re: Re: české Američance z Ruska
Australena jistě pochopila, že na chatu je více Janů a za jejich příspěvky holt neodpovídám. Právem jsi měl problémy na střední škole. A věř mi, komunisti za to nemohli. Mohla za to tvoje hlava.
0/0
12.3.2002 8:19

Jan

Re: Re: české Američance z Ruska
Australena jistě pochopila, že na chatu je více Janů a za jejich příspěvky holt neodpovídám. Právem jsi měl problémy na střední škole. A věř mi, komunisti za to nemohli. Mohla za to tvoje hlava.
0/0
12.3.2002 8:19





Najdete na iDNES.cz