Reklama pro dobrou věc, či jen pro sebe?
Reklama na dobročinné účely je jistě chvályhodná věc - pokud je míněna upřímně a bez vedlejších záměrů. Tady se bohužel nabízí hned několik otázek. K zadavateli reklamy: Pokud jde především o získání nových dárců, proč tuto akci neudělaly oba registry společně (zvláště když jeden pokrývá hlavně Prahu a druhý v Praze vůbec nefunguje? Jde jim o získání co nejvíce nových potenciálních dárců, nebo jen to, aby ti dárci byli v jejich registru?
nebo aby se o jednom registru vědělo více? Mají z toho nějaký přímý prospěch? K Nově: Šlo Nově v první řadě o pomoc dobré věci, nebo o to, aby se více zviditelnily "tváře Novy?"a zlepšil mediální obraz stanice, kvůli níž hrozí daňovým poplatníkům zaplatit za vyčuraného Železného náhradu škody stejně vyčuranému Lauderovi? Vzhledem k tomu, že "dostali výjimku", zda se spíše, že b) je správně. Kdyby šlo v první řadě o pravdivé informování, určitě by se našlo dost "Nováků", kteří by mohli akci podpořit i bez toho, aby museli dostat výjimku, kterou běžní zájemci o pomoc "dobré věci" nedostanou.
Připomnělo mi to informaci, kterou jsem nedávno načerpal z jistého odborného časopisu (Marketing & Media?):
Kampaň "Ostrovy života" vynesla 9 milionů korun. Náklady na ni ale dosáhly 32 milionů korun. Tedy: kdyby tyto náklady byly darovány rovnou na příslušnou lékařskou techniku, byl by z nich více než trojnásobně vyšší užitek Akorát by se ale nikdo tolik nezviditelnil...