Diskuze

Při srážce s autobusem zahynul řidič tramvaje

Jeden mrtvý a několik raněných. Taková je bilance tragické srážky linkového autobusu s tramvají v brněnské Obřanské ulici. Při nehodě, která se stala ve čtyři hodiny odpoledne, zahynul řidič tramvaje. „Stalo se to před našimi okny. Byla spousta zraněných. Měli jsme tady cestující s otevřenými zlomeninami, které k nám přinesli lidé. Celkem jsme ošetřili čtyři pacienty,“ řekla lékařka Marcela Suchá, která má ordinaci přímo u místa nehody.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Dan

28. 2. 2002 7:39
Slyšel jsem, že nehodu nepřežil ani řidič linkového autobusu, který zemřel o den později v nemocnici. Může tuto informaci někdo potvrdit?
0 0
možnosti

Starty

4. 3. 2002 22:21
Re:
Slyšel jsem o tom, ale naprosto neoficiální cestou. Takže pravdivost zaručit nemůžu
0 0
možnosti

28. 2. 2002 7:36
0 0
možnosti

Stanislav Panschab

27. 2. 2002 23:14
Tragédie pro nás všechny
Jezdím s tramvají téměř 10 let, ale takovou tragickou nehodu, při které přijde o život sám řidič tramvaje, nepamatuji. Zvláštností při řízení tramvaje je to, že při nehodě nelze s vozidlem nikam uhnout, na rozdíl od řízení autobusu. Zde můžete s volantem otočit na jednu či druhou stranu a můžete v mnoha případech zabránit nehodě. Bohužel u této události, která se v osudné pondělí stala v Obřanské ulici, by nepomohlo ani to. S tramvají je to daleko horší. Řidič může akorát čekat, než se do něho někdo strefí. Nastane-li pak čelní náraz, jsou následky o to horší. Tragicky zesnulého řidiče jsem znal velmi dobře. Byl to dlouholetý zaměstnanec v našem podniku. Byl to kamarád, spolehlivý člověk, který vždy uměl poradit nebo pomoci. Bude nám všem moc chybět. Mohu z vlastní zkušenosti potvrdit, že místo, kde se stala tato nehoda, patří mezi rizikové. Když si uvědomíme, že ve špičkovém intervalu jezdí linka č. 4 po čtyřech až pěti minutách a spočítáme intenzitu provozu, není se čemu divit, že k takové nehodě dříve či později muselo dojít. Z boční Fryčajovy ulice odbočují nejen osobní auta, ale i autobusy a nákladní vozy různých typů. I kdyby jela všechna vozidla přiměřenou rychlostí, vždy nastane to, že částí vozidla vjede do jízdní dráhy tramvaje jedoucí směrem do Obřan. A zde nastává největší kámen úrazu. Odbočující vozidlo sice ví, že je na hlavní silnici, ale zároveň je na ní i tramvaj přijíždějící od Maloměřic. Jenže ouha. Navzájem se nemají možnost vidět. Když k tomu přispěje navíc ještě deštivé počasí, je neštěstí na světě. Proto by nás tato tragická událost měla vést k  přemýšlení, jak předejít dalším možným nehodám v tomto úseku. Zbytečně ztracený život mého kolegy nechť je pro nás velkým ponaučením. Stanislav Panschab, Brno
0 0
možnosti

Martin

27. 2. 2002 16:48
Přednost v jízdě na té nešťastné křižovatce
Je mi pořád ještě špatně, když pomyslím na to, co se na Obřanské stalo. To místo znám velmi dobře. Křižovatka má totiž nelogické uspořádání: když se odbočuje od Brna doleva do Bílovic, stejně se musí dát přednost tramvaji, která pokračuje rovně. Je přednost před tramvají, případně auty jedoucími po zbytku Obřanské, ale tam stejně skoro nic nejezdí. Naopak, když se odbočuje od Bílovic do města, je sice před vším přednost, ale zatáčka je tak prudká, že se osobním autem dá projet tak třicítkou. Dokonce mě kdysi napadalo, že kdybych tam vjel rychle a dostal smyk, že bych se mohl dostat až na koleje v protisměru. Velké vozidlo jsem nikdy neřídil, ale nedovedu si představit ten autobus padesátkou, navíc když v ten den bylo mokro. Ale to ať vyšetří odborníci. Laicky řečeno: Obřanská by měla být hlavní v celé délce, aby zase někoho nenapadlo vletět do křižovatky s předností v jízdě příliš rychle. Nevíte někdo, kde se takové věci navrhují?
Martin
0 0
možnosti

27. 2. 2002 8:23
0 0
možnosti

27. 2. 2002 7:59
0 0
možnosti

Roman

26. 2. 2002 20:38
Nehoda
Bohužel musím konstatovat, že autobus vjel do zatáčky 50km/h rychlostí, což je naprosto nepřiměřená rychlost v pravotočivé zatáčce pro autobus za podmínek, které panovaly. Tato nezodpovědnost stála život člověka. Člověka, kterého jsem znal, který nikdy nikomu neublížil a který doplatil na bezohlednost druhého. Sbohem Pepi.
Jenom pro upřesnění, jednalo se o autobus ČSAD a ne dopravního podniku.
0 0
možnosti

Karel Žák

26. 2. 2002 15:08
Někteří řidiči autobusů jezdí jak smyslů zbavení!
Někteří řidiči autobusů jezdí jak smyslů zbavení. Nejenže překračují nejvyšší dovolenou rychlost, ale zbytečně riskují a spěchají (nevím kam). Někdy se i já sám v autobuse bojím. Ne že by se mi mělo něco stát, ale bojím se, že takový řidič může způsobit (zbytečně) tragickou nehodu - nestačí zareagovat a zabrzdit - stačilo by, kdyby mu do cesty vběhlo malé dítě, nebo (u nočních spojů) nějaký podnapilý člověk. Vřele Vám doporučuji nechodit na kolotoče, ale zdarma si zajezdit na lince 53 - jede z ulice Kolejní 4 zastávky na ul. Skácelovu a čtyřminutová jízda v kloubovém autobusu je lepší, než horská dráha někde na zábavních atrakcích. Navíc Brňáci to mají v ceně své předplatné jízdenky. A takto by se dalo určitě doporučit zdaleka více linek.
Doufám, že se takové nehody, jako byla ta pondělní, nebudou stávat vůbec.
Karel Žák, student VUT Brno, e-mail: kz@click.cz, Jana Švermy 37/10, Havířov-Město, 73601
0 0
možnosti

Jan Seitl

26. 2. 2002 20:31
Re: Někteří řidiči autobusů jezdí jak smyslů zbavení!
To co se stalo v pondělí je beze sporu tragické a myslím, že to otřáslo hlavně řidiči, kteří jezdí na ulicích den co den. Na to, ale nechci reagovat. Mrzí mne, že se hned objeví rádo by "profesionálové", kteří jsou schopni zhodnotit jak jezdí  ostatní řidiči. Takové soudy: .... nestačí zareagovat a zabrzdit.... nebo ...... někdy se i já v autobuse bojím.......(já se bojím takových výroků)  či ....... autobus je lepší jak horská dráha...... mne přesvědčují o tom, že autor tohoto příspěvku nikdy neseděl za volantem velkého vozidla a nechci spekulovat, že ani malého ne. Pokud se mýlím, omlouvám se. Pravděpodobně se shodneme jen v doufání, že se takové nehody, jako byla ta pondělní, nebudou stávat tak často. Pokud bychom chtěli, aby se nic takového již nikdy nestalo - museli bychom začít všichni chodit pěšky a ani v tom případě si nemyslím, že by to bylo stoprocentní. 
0 0
možnosti

26. 2. 2002 11:49
Slyšel jsem , že se jednalo o řidičku - ženu, je to pravda ?
0 0
možnosti

svata

26. 2. 2002 12:44
Re: ne jednalo se o muže.
0 0
možnosti

svata

26. 2. 2002 10:51
Odstraňoval jsem trosky z ještě živého řidiče....
Byl jsem auto co jelo bezprostředně za autobusem. Zvláštní je, že nejel a ni nějak moc rychle, jen to prostě nevybral. U autobusu jsme podrželi dveře a většina cestujících vyšla ven, ostatní se odnesli do ordinace přítomné lékařky, pak jsem běžel do tramvaje, měla už otevřené dveře a seděla tam jedna cestující v šoku, ale bez viditelného zranění. Pokračoval jsem k řidiči, odstraňoval jsem z něj trosky, které šly oddělat, v tu chvíli ještě žil. Domníval jsem se, že má poraněnou hlavu, neboť mu z ní tekla krev, ale když jsem vybaloval obvaz z lékárničky, která byla naštěstí hned vedle, tak jsem pochopil, že řidič tepenně krvácí ústy…. Tedy vnitřní krvácení, v tu chvíli už přijíždělo auto s lékaři. Nikomu Vám nepřeji ten hrozný pocit bezmoci a bezradnosti, kdy vidíte, jak před Vámi umírá nevinný člověk a nemůžete mu pomoci…. Buďte ohleduplní a opatrní a to nejen na silnici….
0 0
možnosti

Karel

27. 2. 2002 11:35
Re: Odstraňoval jsem trosky z ještě živého řidiče....
Chlape,..... alespoň takhle dík za Tvůj přístup.  Já Pepíka (toho tramvajáka) taky znal a můžu jen potvrdit to, co je tady o něm už napsáno.
0 0
možnosti