Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Temelín opět dodává elektřinu do sítě

V jaderné elektrárně Temelín ráno po dvouměsíční odstávce prvního bloku znovu připojili generátor do rozvodné sítě. Výkon reaktoru je 38 procent a elektrárna vyrábí asi 300 megawattů elektřiny. Podle Milana Nebesáře, mluvčího elektrárny, se výkon postupně zvýší až na 100 procent.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Marek

Temelín potřebujeme
Jestli si někdo myslí, že Temelín nepoptřebujeme tak je na velkém omylu. Například minulý týden byl vyhlášen 1. regulační stupeň, protože se ochladilo a byly odstaveny 2 bloky Dukovan, Temelín a Dětmarovice. Rozvodné závody bohužel nemají pravomoc ke krátkodobým dovozům a tak se musely omezovat dodávky podnikům. Teď hrozí odstávka i Mělníka a  kdyby došlo až na stupeň 8  tak by se začlo vypínat. Bohužel nejdřív podniky. Ovšem myslím, že by se mělo začít od domácností a neovlivňovat tak průmysl a ekonomiku. Až by těm "ekologům" shasla večer telka tak by honem rychle přišli k rozumu.
0/0
28.4.2002 22:20

rybízek

Koukám, ...
... že pánům rádobyekologům už došly argumentíky, co? Už se zmůžete akorát na směšný výkřiky do tmy :)))))
0/0
26.4.2002 23:25

Feyd

Alternativa
Nechci se pouštět do odborné (nebo neodborné) polemiky, ale pokud se někomu skutečně podaří vyvinout (jak se o tom poslední dobou párkrát psalo) zařízení na výrobu energie "ze vzduchu", Grégr a jemu podobní budou stejně až do smrti budou řvát, že jaderné elektrány jsou nejlepší... A nepište mi, že je to nesmysl, zaslepení vzdělanci všech dob to tvrdili postupně o čemkoliv...
0/0
26.4.2002 15:03

wewerka

Re: Alternativa
Žijeme a spotřebováváme energii teď a i teď jí musíme vyrobit. Dohadovat se o tom, co se ze stránek sci-fi v budoucnu bude realizovat i ve skutečnosti je sice hezký, ale neposvítíš si tím...
0/0
26.4.2002 15:29

požitkář

Re: Alternativa
...poslední dobou se párkrát psalo o tom, že ženský bodou mít v budoucnu 3 kozy, což zvýšíl o 1/3 jejich sexuální přitažlivost.
0/0
26.4.2002 15:34

Phil

Re: Re: Alternativa
Nechapu vztah mezi 3 kozama a zvysenim sexualni pritazlivosti o 1/3:-)))) Pokud se nepletu, tak dnes maji 2 kozy, takze budou-li mit 3, tak dojde k narustu o 50%, tedy o jednu polovinu. Tudiz i narust pritazlivosti by mohl byt 1/2. Ledaze by celkovy nesmysl byl ovlivnen faktory, ktere jste neuvedl:-)))
0/0
28.4.2002 16:30

.

Re: Re: Re: Alternativa
mezi počtem koz a sexuální přitažlivostí neexistuje přímá úměrnost, vzoreček je natolik složitý, že ho zde nebudu uvádět...ale o to nejde... použil jsem to jako reakci na příspěvek, kdes se píše, že v poslední době se psalo o tom, že se bude vyrábět elektřina ze vzduchu ...což ovšem v nejbližší době nehrozí, asi stejně, jako to, že budou mít ženský 3 kozy.
0/0
29.4.2002 8:02

Jarda

Re: Alternativa
Pesimistický ekologu, když píšeš tenhle příspěvek, tak vedle šlape tvoje stará na kole o dodává proud, nebo jedeš na nějaký ekologický zdroj, třeba bioplyn.  Ale to zase zvyšuješ spotřebu hrachu a jiných luštěnin, co potom děláš s těmi obaly??
0/0
28.4.2002 15:25

Feyd

Re: Re: Alternativa
Klídek... Já proti jaderné energii nic nemám, jen mám pochyby, že přes dostavbu JETE žádné tepelné elektrárny nezmizí...
0/0
28.4.2002 15:33

Necech

Kdyby to tak jeste byla vse pravda , co si tu navzajem potvrzujete. Ale cena proudu vam v budoucnosti vasi naivitu vytluce z hlavy.
0/0
26.4.2002 14:48

Fedorek

Re:
Akurat by me zajimalo jak ty chytraku vycislis tu skodu co nadelaji uhelne elektrarny a skody spojene s tezbou hnedeho i cerneho uhlí.. VIVAT ATOM....
0/0
28.4.2002 12:32

Filip

Nonstop Temelin
Osobne si myslim, ze az Temelin vyladi, tak bude pracovat spolehlive nekolik pristich desetileti a na dnesni katastroficke predpovedi si nikdo ani nevzpomene. To dnesni haraseni ekologistu beru spis jako nutny folklor a uz me to ani nerozciluje jako na zacatku. Diky bohu nas stat neridi ekologisti, tak si nemusim svitit svickama... A oni taky ne, protoze je stat chrani pred jejich vlastnimi bludy.
0/0
24.4.2002 16:58

Lubos

Re: Nonstop Temelin
Plne souhlasim. Haraseni aktivistu mi pripada jako nejaka forma zabavy lidi, kteri se nudi a uz nevi coby. Nebyl bych proti, kdyby pred Temelinem pro tyto aktivisty postavili 1000 jizdnich kol vybavenych dynamem, na kterych se mohou vsichni vydovadet a vytvorit trochu ekologicke energie pro varic, na kterem by si ohrali polevku. :)
0/0
28.4.2002 10:36

Pavel

V nasich zemepisnych podminkach stejne cisty a vykony zdroj energie jako Temelin asi tezko nekdo zrealizuje. Jestli si chce nekdo svitit v jeskyni loucema a opekat si maso na rozni tak klidne muze. Ja osobne z Temelina strach nemam, podivejte se na Dukovany jak dlouho bez problemu bezi. Jo a na ty zniceny Krusny hory taky neni moc peknej pohled.
0/0
24.4.2002 15:38

Ritchy

Atomové hříbky
Rád houbařím a proto si přeji,aby se Temelín rozjel na plno!Nejraději sbírám hříbky a nevadí mi,že budou atomové.Alespoň ušetřím za proud,neboť si posvítím svým tělem.
0/0
25.2.2002 22:21

Kocicak

stani
Jedine normalni stani ktere maji cesky mistri, je mezi nohama. Dalsi megalomanska stavba, ktera stejne jednou bouchne prave tak, jak to bylo v Jaslovskych Bohunicich I. Ze vo tom nevite? Zeptejte se pametniku jak otamtud zdrhali.
0/0
25.2.2002 9:48

Pecha

Re: stani
A Jaslovské Bohunice zmizely z povrchu zemského. Dodnes ukazují v televizi jen historické záběry. Od té doby je nikdo neviděl na vlastní oči. Předpokládám ani vy ne.
0/0
24.4.2002 17:19

Martin

Re: stani
Kecas nesmysly. Malokdo vi, a hlave ty, co se stalo v Jaslovskych Bohunicich I.
0/0
28.4.2002 10:34

Vážný

Temelín stojí
Když čtu titulek, že první blok stojí, mám aspoň jistotu, že dosud nevybuchl ...
0/0
24.2.2002 21:29

Zdenek

Re: Temelín stojí
Nevi proc si vetsina lidi mysli, ze jaderna el. muze "jaderne" bouchnout. Je to nesmysl, muze bouchnout asi jako parni kotel. Zadny vybuch podobny vybuchu jaderne pumy se konat nebude z fyzikalnich duvodu !
0/0
27.2.2002 8:20

Tosuja

Re: Re: Temelín stojí
To je otazka. Muze bouchnout tak i tak. Ale aby z toho byla ekologicka katastrofa, musela by rizene stepeni prerust v nerizene. A musel by se toho ucastnit nejaky vul, ktery do toho nedela - stejne jako v Cernobylu, kde nedostatecne odborne vzdelana obsluha delala veci, na ktere nemeli opravneni a pri vzniku problemu nevedeli co s tim. Netvrdim, ze pripadny vybuch jaderne elektrarny by vypadal jako znamy hrib, ale taky by to nebyl vybuch "parniho kotle". Pokud se vam nepodari v pripade nutnosti zastavit stepnou reakci, protavi se vam ponekud velmi radioaktivni hmota reaktorem. Co vsechno se pri tom bude dit, jake svetelne a jine efekty pri tom vzniknou, vi Buh. A pak si jeste hromada vedcu mysli, ze to vi take. Porad si ale myslim, ze je lepsi v elektrarne stepit uran, se kterym stejne nic jineho neudelate, nez takovou vynikajici a vsestranne pouzitelnou surovinu, jako je uhli ci ropa.
0/0
24.4.2002 14:43

Fedorek

Re: Re: Re: Temelín stojí
Naprosto souhlasim.........
0/0
24.4.2002 15:22

oprava

Re: Re: Re: Temelín stojí
oprava - musel by se toho ucastnit vul, kterej tomu moc dobre rozumi, aby to dokazal odpalit (jako v Cernobyle), jinak vybuch ani protaveni neni mozne, pri selhani vseho i umyslne snahy to odpalit se stepna reakce sama zastavi na coz nema obsluha zadny vliv a nemuze s tim nic delat (v cernobylu byl starsi typ reaktoru, tam to bylo jinak) - vlivem gravitace - zasunou se chladici tyce a zastavi se stepna reakce...
0/0
24.4.2002 18:11

Vojta

Re: Re: Re: Temelín stojí
Kamaráde, asi jsi ve škole chyběl, reakce se zastaví sam, i kdyby obsluha chrápala.  Co takhle kritické, podkritické množství apod. Vždycky z toho bude jenom výbuch parního kotle. Že ale při tom ale může uniknout radioaktivita, je jasné, ale to se pak zase můžeme bavit o sarkofágu atd.
0/0
28.4.2002 15:21





Najdete na iDNES.cz