Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Česko půjde do Evropy i s dekrety

Benešovy dekrety Česku cestu do Evropy nezkříží. Člen Evropské komise Günter Verheugen ujistil ministra zahraničí Jana Kavana, že otázky související s dekrety nejsou a nebudou předmětem jednání o přistoupení České republiky k Evropské unii.
Dekrety však rozdělily vlády visegrádské čtyřky. Premiéři Česka, Slovenska a Polska zrušili účast na březnovém setkání v Maďarsku. Jeho premiér totiž ve středu prohlásil, že dekrety jsou v rozporu s právem EU a při vstupu Česka a Slovenska do unie je bude třeba odstranit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

lurtz

Neustale rozsirovani valecnych "reparaci" ...
Vratme se vlastne k podstate problemu. Pred nedavnou dobou americti zide otevreli problem s odskodnenim za sva hrozna utrpeni za druhe svetove valky a spory vyhrali. Neni to nic jineho rozsireni valecnych reparaci a zejmena pro Nemecko. Nezapominejme vsak, ze Nemecko, ktere je nyni nuceno veskera odskodneni platit neno to, ktere rozpoutalo druhou svetovou valku. Kdyz se pokusim o velmi strucne shrnuti toho co predchazelo druhe svetove valce, tak to vlastne bylo valecnymi reparacemi oslabene Nemecko a navic zhrouceni ekonomickych trhu v roce 1929 a nasledne neuveritelne vysoka nezamestnanost. V Nemecku se dostaly k moci nacionalisticke sily a podporovaly nacionalistike vasne v sousednich zemich, v Ceske Republice, Rakousku, Polsku a Madarsku. Evropa prihlizela a rikala si nas se to netyka. Vysledek zname vsichni. Dodavam, ze je jiz historickou zkusenosti, ze nestabilita Nemecka znamena valecny konflikt. A ted zpatky do soucasnosti. Nemecko je nuceno platit stale dalsi a dalsi valecne reparace za sedesat let stare, dovolim si rici, historicke krivdy. Vychodni casti Nemecka jsou ekonomicky slabe a tim i politicky nestabilni. Zivotni uroven v Nemecku klesa oproti realite pred deseti lety. V Nemecku se zvysuje nezamestnanost a uz nyni to zacina byt pro Nemecko problemem.  V Rakousku, Nemecku, Madarsku a nasledne tim i v Ceske Republice a na Slovensku se zacinaji otevirat stare krivdy, ktere si narody vzajemne zpusobily. Sudetsti Nemci pokracuji v pozadavcich, se kterymi uspeli Americti zide. Neznamena to nic vic, nic mene nez posilovani nacionalistickych tendenci ve Stredni Evrope.  Jsem presvedcen o tom, ze pokud nejde k politcke dohode predstavitelu zemi Stredoevropskeho regionu, tak jsou snahy o vstup a naslednou spolupraci v EU zcela zbytecne, protoze vse zastini nove otevrene stare krivdy. Soucasna civilizace v Evrope je jiz natolik stara, ze mezi jednotlivymi narody je mozne najit hodne krivd, ktere by vsak nemely byt znovu a znovu otevirany. Zpusobuji se tim krivdy nove a stavi se tim nove zivotni bariery mazi narody. Chybou byly pozadavky americkych zidu, nucene nasazenych z Ceske Republiky a jinych zemi a rovnez tak jsou i chybou pozadavky sudetskych Nemcu.
0/0
25.2.2002 0:11

Beobachter

tece do bot !
Nasi fasistobijci se rozjeli na plne obratky :-))))), jenze , kdyz se dela neco v rozporu s dobrymi mravy , pak dohody neplati. !!!!!!!! Podle toho, co tu pisete, by musela platit i mnichovska dohoda :)))).
0/0
23.2.2002 1:03

Zaprodany "cesky" tisk (Sudetaci se vraci) Toto je odpoved na clanek MF-Dnes z 19.unora (str6) Dva dni po uverejneni clanku Postupim ci druhy Mnichov,(14. unora) americka velvyslankyne v Praze Walkerova vydala oficielni postoj USA, ze Postupimska dohoda je historickou skutecnosti s plnou platnosti mezinarodniho prava. Dve hodiny pozdeji se k ni pridala i Velka Britanie a Rusko. Nechceme opakovat obsah predesleho clanku Kdo vlastni a kontroluje cesky tisk?. Jednim z te vetsiny ceskych novin v nemeckem vlastnictvi (Rheinish-Bergishe Druckerei) je nejctenejsi denik Mlada Fronta prejmenovana na Dnes. Tento denik byl zalozen komunistickou mladezi SSM (Socialisticky svaz mladeze)po osvobozeni v 1945 a dostal dotaci z konta "Hitlerjugen" v castce kolem sesti milionu korun. Tento platek psal proti po-unorovym (1948) uprchlikum s vetsi nenavisti nez Rude pravo. Nyni se stejnou nenavisti MF-Dnes pise proti nedavnemu prohlaseni trech velmoci a proti sjednocenemu postoji vlady CR, v uplnem souladu s nynejsimi potomky vysidlenych Sudetaku a v souladu s nynejsi vladou Nemecka. Mlada Fronta Dnes (2/19) propaguje postoj Nemecke vlady V uvodniku z 19. unora, 1996 pod titulkem Dulezita neni Postupim, ale Nemecko, redaktor MF-Dnes Michael Mocek pise: "Tri vitezne velmoci z druhe svetove valky - USA, Velka Britanie a Rusko - se postavily za dohodu z Postupimi. Soubezne vsak dal nemecky ministr zahranici Kinkel najevo, ze postoj jeho zeme k Postupimi je davno znamy a nemeni se. Pred mesicem tkvelo ono davno zname stanovisko v primem znechybneni ujednani velmoci. Sotva lze verit, ze se behem mesice zmenilo, aniz by si toho vsiml tisk, podle ktereho z obou prohlaseni se ma nyni orientovat ceska politika vuci Nemecku?" Podle MF-Dnes "Peclivejsi procteni velmocenskych prohlaseni ukazuje, ze pro tvurce ceske politiky neni ani stanovisko "sveta" k Postupimi prilis povzbudive." Mocek z postupimskeho paragrafu 13 cituje, ze "transfer etnickych Nemcu je nutne provest", ale pak podle stylu nemeckych novin napada nynejsi prohlaseni USA temito slovy: "Ani zakotveni Postupimi v mezinarodnim pravu nevypada v britslkem a americkem prohlaseni nejpevneji. "Rozhodnuti ucinena v Postupimi vychazela z mezinarodniho prava" konstatuji totiz obe prohlaseni. Nam zbyva uhodnout, zda se proto stala soucasti tohoto prava a zda ji jsou i dnes." Kdyby redaktor Mocek studoval mezinarodni pravo, tak by dostal positivni pouceni: Protoze se o rozhodnuti dohodly vsechny tri vitezne velmoci podle mezinarodniho prava, usneseni jsou a zustanou soucasti mezinarodniho prava. Pak MF-Dnes dale napada USA "Snad nejvarovneji musi znit americke priznani, ze pro Washington jsou postupimske zavery jen historickym faktem. Jak znamo, pro nas nejsou." Tento "pro nas" garbage nemci-vlastneneho platku muze mluvit za MF-Dnes a pravdepodobne jmenem Sudetskych Nemcu, ale urcite ne za vladu CR a jeji narod. Oficielni odpoved snemovny CR Den potom, 20. unora predseda Zahranicniho vyboru (dr.) Jiri Payne vysvetlil postoj parlamentu CR, ze je to "spor mezi nemeckym pravnim systemem a zbytkem celeho sveta. Musime spojit tuto propast dvou pravnich systemu coz je velice tezke s nejakymi dokumenty. Nezbyva nam nic jineho nez nalehat na nasi interpretaci. Uvazujeme navstivit Bundestag tohoto roku a poradit se s nasimi prateli" pravi Payne. Ovsem vlada i zakonodarci CR by meli ohodnotit podle techto poslednich pripadu kam se dostali zaprodanim vetsiny ceskeho tisku do nemeckych rukou. V Albrichtove pripade to byl nemecky tisk a v cesko-nemeckem prohlaseni se k nemu pridava i cesky, vcetne nejctenejsi MF-Dnes, ktera se naucila ze sve komunisticke a nyni pro-nemecke propagandy uvedene Goebbelsem, ze i kdyz by jim dnes nikdo neveril, kdyz se tento postoj bude opakovat, oni nakonec ovlivni verejne mineni ceskeho obyvatelstva. Sudetaci se chteje vratit - Narok na nemovitosti Dovidame se, ze byvaly nemecti obyvatele CSR pohranici, povzbuzeni primym postojem nemecke vlady a propagandou jejich nazoru v nemeckem i ceskem tisku se uz vraci do "Sudet" a uplatnuji narok na vraceni jejich majetku a nemovitosti. Starosta mesta Liberce Jiri Drda potvrdil CTK, ze jeho Radnice dostala 52 zadosti od byvalych sudetskych nemcu na vraceni nemovitosti, uplatnujici prednost pred peneznim odskodnenim. "Odpovidame jim tim, ze v Liberci jsou dosud platne zakony CR, mezinarodni umluvy a ostatni zavazky jako Benesovy dekrety", Drda poznamenal, ale odmitnul potvrdit, ze dostal zadost na navraceni nejdulezitejsich budov v Liberci, jako te budovy co se nemecky nazyva Reinchenberg. Drda vsak potvrdil, ze se vetsinou jedna o budovy ve stredu mesta. Josef Schrabal, New York
0/0
22.2.2002 22:48

Pokud by se Česká republika k restitucím sudetských Němců rozhodla...
Pokud by se Česká republika k restitucím sudetských Němců rozhodla, porušila by tím jednoznačně i své mezinárodní závazky. V článku 6 Pařížské mírové konference z 5. 12. 1945 se totiž jakékoli navracení majetku zabaveného Němcům zakazuje. "Signatáři dohody jsou povinni zabavený majetek zajistit a disponovat s ním tak, aby se nemohl znovu stát německým majetkem nebo upadnout pod německou kontrolu," uvádí dokument. Pro tehdejší Československo představoval zabavený německý a sudetoněmecký majetek "zálohu" na reparace za škody způsobené republice během nacistické okupace. Hodnota československých válečných škod vyčíslená a spojenci uznaná dosáhla sumy více než sto šedesát miliard předválečných korun. Celková hodnota zabaveného německého majetku a reparací nedosáhla ani setiny této sumy a byla menší, než kolik na reparacích od Německa získala podle spojeneckých statistik například Jihoafrická republika. Již v padesátých letech byla proto podle diplomatických pramenů mezi Spolkovou republikou a tehdejším komunistickým Československem uzavřena tichá dohoda. Bonn akceptoval zabavení sudetoněmeckého majetku jako úhrady za reparace, ačkoli oficiálně tento výklad spolková vláda nepřijala. Česká strana se smířila s tím, že reparace už od Německa neuvidí. Právně však zůstalo vše při starém. I zákon o vyrovnání z roku 1956 se v případě odškodného striktně vyhýbá označení restituce. Toho využívá ve své argumentaci i vedení sudetoněmeckého landsmanšaftu. "Nebyly to žádné majetkové restituce," tvrdí jeho předseda Bernd Posselt. Současné německé zákony údajně nedovolují, aby se Spolková republika vzdala nároků na majetek sudetských Němců bez toho, aniž by jim vyplatila plnou hodnotu majetku zabaveného Čechy. Avšak mezistátní smlouva i česko-německá deklarace zavazují obě strany, aby vůči sobě už majetkové nároky nevznášely.
0/0
22.2.2002 22:33

„Nikdo ze sudetoněmeckých představitelů se nezamyslel nad sudetoněmeckými rozbíječskými skutky
vůči republice,protičeskými štvanicemi, vyprovokovanými incidenty, teroristickými a diverzními akcemi ordnerů a příslušníků Freikorpsu, nad aktivitou sudetských Němců směřující k porobení a germanizaci českých zemí, nad perzekvováním a vyháněním Čechů z pohraničí, nad účastí sudetských Němců na nacistickém teroru v Protektorátě Böhmen und Mähren ani nad protičeskoslovenskými ozbrojenými akcemi werwolfu po porážce Německa. Výhradně svádějí řeč k jedinému tématu: české násilí na německých vyhnancích. -------- Všechny tyto zločinné akce,uvedené v citovaném odstavci, od rozbíječských skutků proti republice až po účast sudet. Němců na teroru v protektorátě, měly podporu drtivé většiny sudetských Němců. Sudetští Němci byli pátou kolonou Adolfa Hitlera. To vyplývá z toho, že vůdce sudetoněmecké strany ( SdP ) Henlein byl lokajem Adolfa Hitlera, takže SdP jednala a konala v intencích A.H. To dokazuje akční program SdP z roku 1938.“ Sudetští Němci byli fanatickými stoupenci Adolfa Hitlera a tedy také SdP. Plně se ztotožnili s nacionálně socialistickým názorem, že český stát v důsledku Bílé hory přestal existovat a že Češi tudíž obývají prostor, který patří do životního prostoru německého národa. Kdo stál v pozadí činnosti SdP je patrné z následující epizody. Depeše chargé d´affaires Henckeho, 10. IX. 1938: V příloze si dovoluji předložit memorandum, které podává výroky posl. Kundta a jiných politiků SdP o údajně násilných akcích plánovaných SdP…činitelé SdP tvrdí, že tyto akce jsou připravovány údajně na přímé přání Vůdce a říšského kancléře. .. Nezávisle na Kundtovi jsem se dozvěděl od jednoho přímého účastníka, že SdP připravuje další provokace, „ při kterých musí být mrtví“ … Důvěrníci SdP je ujišťují, že Vůdce si přeje incidenty, aby měl důvod k vojenskému zakročení. .. U příležitosti Benešovy řeči budou prý na mnohých místech republiky uspořádány veliké demonstrace, které zapřičiní zásah policie.“ Tyto záměrně vyprovokované incidenty využívala německá propaganda k tomu, aby ovlivnila světové veřejné mínění a připravila tak půdu pro wehrmacht. Titulky článků v novinách ukazují,jakým zákeřným, bombastickým způsobem byla tehdy vedena goebelsovská propaganda proti Československu (Titulky v oficiálním deníku NSDAP Völkischer Beobachter, Mnichov 18. a 20. IX. 1938): Strašlivá zvěrstva českých vrahů a banditů ---Tento zločinný stát musí být rozbit --- Sudetoněmecké usedlosti a podniky oběťmi žhářství ---Příšerné zločiny českých bestií v Krumlově ---Zvířecké zločiny českých četníků ---Když přijde Hitler, každá česká učitelka odpraví dvě německé ženy a děti ---Krveprolití v Československu vyžaduje nový vývoj ---Strašná obžaloba českého vražedného systému ---Takhle vraždí husitští ničemové ---Německá krev žaluje ---Kojící matky zbity ---Lesní požár má zničit celou vesnici, prchající ženy a děti pod palbou strojních pušek ---Česko – komunistické přípravy k hromadnému vyvraždění Němců v Ústí ---Uštván krvežíznivými českými psy --- (opakovaný příspěvek, zdroje 21.2.02 18:47:17)
0/0
22.2.2002 22:29

rucksack

Vyhnani dnes
Upozornuji ze dnes bezi na TV Rakousko 2 ve 21:20 dokumentace o vyhnani sudetskych Nemcu z Cech a Moravy.
0/0
22.2.2002 20:17

Josef Vzpurny

s tim do evropy ???????
§ 1 (1) S okamžitou platností a bez náhrady se konfiskuje pro účely pozemkové reformy zemědělský majetek, jenž je ve vlastnictví: a) všech osob německé a maďarské národnosti bez ohledu na státní příslušnost, b) zrádců a nepřátel republiky jakékoliv národnosti a státní příslušnosti, projevivších toto nepřátelství zejména za krize a války v letech 1937 až 1945, c) akciových a jiných společností a korporací, jejichž správa úmyslně a záměrně sloužila německému vedení války nebo fašistickým a nacistickým účelům. (2) Osobám německé a maďarské národnosti, které se aktivně zúčastnily boje za zachování celistvosti a osvobození Československé republiky, se zemědělský majetek podle odstavce 1 nekonfiskuje. (3) O tom, lze-li připustiti výjimku podle odstavce 2,rozhodne na návrh příslušné rolnické komise příslušný okresní národní výbor. Pochybné případy předloží okresní národní výbor zemskému národnímu výboru, který je se svým dobrozdáním postoupí ke konečnému rozhodnutí ministerstvu zemědělství, které rozhodne v dohodě s ministrem vnitra. § 2 (1) Za osoby národnosti německé nebo maďarské jest považovati osoby, které při kterémkoliv sčítání lidu od roku 1929 se přihlásily k německé nebo maďarské národnosti nebo se staly členy národních skupin nebo útvarů nebo politických stran, sdružujících osoby německé nebo maďarské národnosti. (2) Výjimky z ustanovení odstavce 1 budou určeny zvláštním dekretem. § 3 (1) Za zrádce a nepřátele československé republiky jest považovati: a) osoby, které kolektivně nebo individuálně vyvíjely činnost směřující proti státní svrchovanosti, samostatnosti, celistvosti, demokraticko-republikánské státní formě, bezpečnosti a obraně Československé republiky, které k takové činnosti podněcovaly nebo jiné osoby svésti hleděly a záměrně a aktivně podporovaly jakýkoliv způsobem německé a maďarské okupanty, b) z právnických osob ty, jejichž správa záměrně a aktivně sloužila německému nebo maďarskému vedení války nebo fašistickým a nacistickým účelům. (2) O tom, zdali fysická nebo právnická osoba spadá pod ustanovení odstavce 1, písm. a), b), rozhoduje zemský národní výbor, v jehož obvodě dotčená nemovitost leží, podle návrhu příslušného okresního národního výboru. Pochybné případy předloží zemský národní výbor ke konečnému rozhodnutí ministerstvu zemědělství, které rozhodne v dohodě s ministerstvem vnitra. § 4 Zemědělským majetkem (§ 1, odst. 1) jest rozuměti zemědělskou a lesní půdu, k ní patřící budovy a zařízení, závody zemědělského průmyslu, sloužící vlastnímu zemědělskému a lesnímu hospodářství, jakož i movité příslušenství (živý a mrtvý inventář) a všechna práva, která jsou spojena s držbou zkonfiskovaného majetku anebo jeho části. § 5 (1) Je-li zemědělský majetek, konfiskovaný podle § 1, v nájmu (pachtu) zrušují se všechny nájemní (pachtovní) smlouvy. Je-li však nájemcem (pachtýřem) osoba, mající nárok na příděl půdy (§ 7, odst. 1), může jí býti ponecháno dosavadní užívání do konce hospodářského roku. Nebude-li pronajatý (pachtovaný) zemědělský majetek z jakýchkoliv důvodů přidělen, zaplatí nájemce (pachtýř) nájemné (pachtovné) Národnímu pozemkovému fondu (§ 6, odst. 1). Pokud konfiskací jsou dotčeny fysické nebo právnické osoby, jež nespadají pod § 3, poskytne jim Národní pozemkový fond náhradu na návrh místního národního výboru za běžné náklady a investice. (2) Patronátní práva a povinnosti, váznoucí na zemědělských majetcích, konfiskovaných podle § 1, zanikají dnem konfiskace. V případech zvláštního zřetele hodných poskytne Národní pozemkový fond náhradu. (3) Otázka dluhů a nároků, váznoucích na konfiskovaných majetcích (§ 1), vyřeší se vládním nařízením. Platy, penze, daně a jiná běžná vydání hradí prozatím národní správce. § 6 (1) Zemědělský majetek, konfiskovaný podle § 1, spravuje až do odevzdání přídělcům Národní pozemkový fond při ministerstvu zemědělství, který se tímto zřizuje. Vláda se pověřuje vydati statut tohoto fondu. (2) Souvislé lesní plochy ve výměře nad 50 ha, konfiskované podle § 1, převezme stát. Pokud konfiskované lesní plochy není možno spojiti v souvislý celek se státní lesní půdou a pokud nepřesahují 100 ha, odevzdá je Národní pozemkový fond příslušnému národnímu výboru. § 7 (1) Ze zemědělského majetku, spravovaného Národním pozemkovým fondem, bude se přidělovati půda do vlastnictví osob slovanské národnosti: a) deputátníkovi a zemědělskému dělníkovi ve výměře až do 8 ha orné anebo až do 12 ha zemědělské půdy vzhledem na její bonitu, b) malozemědělci ve výměře doplňující jím dosud vlastněný pozemkový majetek nejvýše do 8 ha orné anebo až do 12 ha zemědělské půdy vzhledem na její bonitu, c) mnohočlenné zemědělské rodině ve výměře doplňující jí dosud vlastněný pozemkový majetek nejvýše do 10 ha orné anebo až do 13 ha zemědělské půdy vzhledem na její bonitu, d) obcím a okresům k veřejným účelům, e) stavebním, zemědělským a jiným družstvům, složeným z oprávněných uchazečů podle písm. a), b), c), a f), f) dělníkům, veřejným a soukromým zaměstnancům a maloživnostníkům pro stavbu vlastního domu anebo na zařízení zahrady ve výměře nejvýše do 0,5 ha. (2) V okresích s převážnou většinou obyvatelstva německé národnosti, není-li uchazečů české nebo jiné slovanské národnosti, kvalifikovaných podle odstavce 1, písm. a) až f), zůstává půda ve správě Národního pozemkového fondu pro potřeby vnitřního osídlení. (3) Lesní půda do 50 ha, resp. do 100 ha (§ 6, odst. 2) se může přiděliti obcím a lesním družstvům. Tato půda podléhá státnímu dozoru. (4) Konfiskované budovy, zařízení, sloužící vlastnímu zemědělskému nebo lesnímu hospodářství, závody zemědělského průmyslu, sady, památnosti, archivy a pod., jakož i všechny konfiskované nemovitosti, pokud nebudou přiděleny veřejnoprávním subjektům, mohou se přiděliti do vlastnictví: a) družstev, utvořených z oprávněných uchazečů za účelem společného užívání, b) výjimečně jednotlivcům (přídělcům), uvedeným v odstavci 1 písm. a) až c). (5
0/0
22.2.2002 19:45

karel

Sudeťáci jako celek spoluvyvolali druhou světovou válku, chovali se jako nejhorší dobytek, a pak prohráli, protože se proti nim (tedy Němcům) postavil celý civilizovaný svět. Touží dlouho po odplatě a nyní se jim zdá, že nastala pravá chvíle. Nakonec to budou asi Češi kdo zatáhl bolševiky do střední Evropy, a budou to asi Češi kdo postavil Osvětim. Musím říci, že kdyby takhle najížděli na Poláky, Ti by to dávno vzali pořádně do ruky a byl by klid. V Německu je demokracie jenom proto, že jeho větší část po válce zabraly západní mocnosti. A Amerika jim vnutila Erhardta spolu s Adenauerem. A tedy i demokratický a liberální řád. Bohužel veškerá evropská zkušenost je taková, že německu není demokracie vlastní, že německo je agresivní militantní stát a že Němci jsou podrazáci. Současný politický stav Německa je výjimečný, nemá v historii zkušenostní oporu. stačí pár let krize a znova si zavedou nějaký svůj hnědý, rudý, či nejspíš nyní zelený, fašismus. nezbývá než neustupovat, nenechat se porcovat a mít smlouvy s USA a Ruskem. A také, v případě potřeby, být schopni vyrobit atomové bomby jako odstarašující sílu. Němci byli morem Evropy v minulém století a budou jím i teď. Jediné, co na ně platí , je síla a přísnost.
0/0
22.2.2002 18:55

keryx

Re: pdrazaci
tak nevim kde se vic podrazi a tuneluje, radsi si zamette nejdriv pred vlastnim prahem a pak kazejte o moralce.
0/0
22.2.2002 19:13

karel

Re: Re: pdrazaci
Hle, další vciťovač do do duše chudinek, které mají na svědomí 40 miliónů mrtvých. Je mi z Tebe, Sudeťáku, šoufl.
0/0
22.2.2002 19:32

Josef Vzpurny

Re:
Karel , jsi uplne jednostrane zaslepeny , tvuj clanek bych chapal kdyby prisel od komunistickeho tak zvaneho novinare v roce 1959.
0/0
22.2.2002 19:39

plk

Proc jsou dekrety zase na stole?
Benesovy dekrety jsou v podstate zalezitosti davne minulosti, ktera se soucasnosti nema moc spolecneho. Ovsem, maji vyznamne misto v temne hloubi (nekterych) dusi na vsech stranach vsech moznych stredoevropskych hranic. A proto s nimi ted mavaji vsemozni nacionaliste: Haider v Rakousku, Stoiber v Nemecku, Klaus a Zeman v Cesku, Orban v Madarsku. Proc prave ted? Inu: v Nemecku je pred volbami (tusim podzim, v Madarsku je pred volbami (duben), v Cesku je pred volbami (cerven), na Slovensku je pred volbami (podzim), v Rakousku je vladni krise (cili v lufte visi take predcasne volby). Doufam, ze volici na tenhle prazdy symbol nenaleti ve velkem. V nasich podminkach je myslim zrejme, kteremu populistovi se vyhnout...
0/0
22.2.2002 17:48

Josef Vzpurny

ono to bylo jinac !!
Co se tyce 2. svetove, tak tam to udelali Cesi jako Soveti s Japonskem, ti tyden pred koncem valky vyhlasili Japonsku valku a anektovali nektera souostrovi. Dodnes nevratili. Cesi na konci valky , v ktere kolaborovali vice nez proti Nemcum bojovali, vyhnali sudetske Nemce a hrde se prihlasili k vitezstvi aliance. A tu studenou valku , verne po boku Sovetskeho svazu (nejvernejsi) Ceskoslovensko projelo totalne , jeste k tomu i hospodarsky boj. Vic uz se prohrat nedalo, bez strileni.
0/0
22.2.2002 17:26

nibor

Re: ono to bylo jinac !!
V té "kolaboraci" jsme nebyli sami - do německého válečného úsilí byla zapojena celá okupovaná Evropa. Jestli tomuhle říkáš kolaborace, tak ti jde jenom o emocionální výkřiky.
0/0
22.2.2002 18:38

Rucksack

Dekret o Amnestii dr.Benese
Zejmena dekret presidenta republiky o dodatecnem amnestovani zlocinu a nasilnych cinu proti civilnimu nemeckemu obyvatelstvu a povyseni techto zlocinu na spravedlivou odplatu, budi v Evrope velke pohorseni ! Ten by se mel jako prvni zrusit at uz  je zmrazeny ci ne !
0/0
22.2.2002 17:23

Vazny

Re: Dekret o Amnestii dr.Benese
Jenze to prave nejde, jak uz se ukazalo na Slovensku. Meciar pred svym odchodem amnestoval sve spolupracovniky. Nasledujici zvoleny prezident se poukousel toto zrusit, ale Ustavni soud SR mu to pro retroaktivitu zamezil. Amnestie a milost je nezadatelnym pravem prezidenta a je nevratna, i kdyby se jednalo o jakkoli spatny motiv a jakkoli zasadni zlocin.
Jinak samozrejme tento dekret odmitam.
0/0
22.2.2002 17:37

Josef Vzpurny

Re: Re: Dekret o Amnestii dr.Benese
Ano, mate pravdu, Hitler nez se upalil taky amnestoval cele Nemecko, hlavne pak nacisty, gestapaky a vrahy. Jenze jim to nebylo nic platne. Ale na Slovensku, tam se dodrzuji zakony.
0/0
22.2.2002 17:49

D.Paroubek

Protektorát a fašistické Slovensko
Největší sranda je, že Češi, kteří při tryzně za Hedrycha zcela zaplnili Václavák a Slovenští potomci fašistického státu se nyní tváří jako nedílná součást vítězných mocností II. světové války. Proboha, kdyď my jsme tu válku nevyhráli a ani jsme nebyli na straně vítězů /tam jsme se až posléze jakoby přilepili díky diplomacii/, tak na co si tu dneska hrajeme?
0/0
22.2.2002 16:10

Jan Jonáš

Re: Protektorát a fašistické Slovensko
Není to nefér vůči západním letcům + ostatním co bojovali na západní frontě a též vůči vojákům Svobodovy armády. Podle mě jsme se nikam nepřilepili, to snad ještě tak Slovensko a to ještě díky našemu českému (československému) diplomatickému úsilí).
0/0
22.2.2002 16:30

D.Paroubek

Re: Re: Protektorát a fašistické Slovensko
Jasně, ta procentuální hrstka hrdinů má moji omluvu, ale zbytek jaksi nikoliv. Tak bych ocenil trochu více pokory ve vztahu k vlastní ne zcela vyjasněné minulosti. To samé platí i pro Chartu77.
0/0
22.2.2002 16:39

nibor

Re: Re: Re: Protektorát a fašistické Slovensko
Tryzna za Heydricha - zajisté zcela dobrovolná a hlavně spontální věc. Popravy za pouhé schvalování atentátu a hrozba dalších Lidic a Ležáků tehdy samozřejmě vůbec neexistovaly. Je vidět, že o nevyjasněné minulosti mluví ten pravý.
0/0
22.2.2002 18:32

Petr

Re: Protektorát a fašistické Slovensko
Když nevíš o čem mluvíš, tak raději mlč. Už tě vidím, jak nejdeš na povinnou tryznu za Heydricha. Ale tys to vlastně všechno prožil, co?
0/0
22.2.2002 17:46

nemam rad kokoty

Re: Re: Protektorát a fašistické Slovensko
Studenou válku jsme taky vlastně vyhráli MY, co ty inteligente?
0/0
22.2.2002 18:50

Anezka

Proberte se lidi! Kde to zijete?
Vubec by nas do Evropy nemeli poustet! A uz vubec ne s temi dekrety! Oni jsou totiz tak tezke, ze by sme se tam stejne nedoplazili! Jo a jeste neco. Vcera sem dostala kramy a dosly mi vlozky, tak sem musela jit do obchodu a tam nemeli. Dovedete si to predstavit? Nemeli! Zenska chudina krvaci a oni nemaji! A vy se tady starate o nejake dekrety! A jeste neco. Jestli si myslite, ze do EU vstoupime, tak to ste pekne na omylu, protoze zeme, kde nejsou vlozky k dostani a jejiz premier chlasta becherovku, nema sanci!
S pozdravem Anezka
0/0
22.2.2002 15:17

Rybízek

Re: Proberte se lidi! Kde to zijete?
Tak ty máš vážně vypatláno !!!!
0/0
24.2.2002 13:32

P. Kolář

Proč kupujeme noviny, které nám škodí
Nepodporujeme tím svinstvo?
0/0
22.2.2002 14:37

david

Nemůžu se ubránit dojmu.....
Nemůžu se ubránit dojmu,že kdybychom se nějakou aktivnější formou zapojili do procesu sjednocení Německa tak jako třeba Poláci,by byl u nás pokoj.Proč se náš nejvyšší do toho nezapojil a dal jen na neurčitý sliby je doteď v archivech označený jako přísně tajný a my už nebudeme mít možnost se to dozvědět.
0/0
22.2.2002 14:26

Ťuhýk

Přečtěte si tohle:
možná potom bude víc věcí jasných.
K tomu však přistupuje ještě základní myšlenka: veškeré počínání německých lidí v tomto prostoru musí být v tomto okamžiku usměrňováno naprosto jednoznačně, totiž tak, že vzhledem k válce a z taktických důvodů nesmíme připustit, aby se Čech v jistých věcech rozzuřil a vybuchl, i když musíme být v tomto okamžiku z jistých taktických důvodů tvrdí, musíme přesto jednat tak, aby si Čech, nemá-li žádné jiné východisko, nemyslel, že teď právě musí vyvolat povstání. Základní linie však musí, ač nevyslovena, i při takovém jednání platit: tento prostor se jednou musí stát německým a Čech tady nemá už koneckonců co pohledávat. To jsou věci, které můj úkol zde rozdělují na dvě velké a jasné etapy a oblasti činnosti. Jedna je blízká - zaměřená na válku - druhou začíná dalekosáhlý konečný úkol. První, blízká, je diktována potřebami vedení války. Potřebuji v tomto prostoru klid, aby dělník, aby český dělník zde nasadil pro německé válečné úsilí plně svou pracovní sílu a abychom nezdržovali při zdejším obrovském válečném průmyslu přísun a další rozvoj zbrojního průmyslu. K tomu patří i to, že se přirozeně musí dát českým dělníkům tolik žrádla, mám-li to tak zřetelně říci, aby mohli splnit svou práci. Ale i to, abychom dávali pozor, aby Čech nevyužil podle svého zvyku tohoto nouzového stavu říše, aby si nevydobyl pro sebe soukromé a vlastní české výhody. Tento blízký úkol předpokládá, že Čechovi nejprve ukážeme, kdo je pánem v domě, aby věděl přesně, že zde diktuje německý zájem a že zde koneckonců má rozhodné slovo říše, říše zastoupená vedením na tomto území, tedy též vámi, pánové.
0/0
22.2.2002 10:55

Joe Mitteleurope

Re: Přečtěte si tohle:
Takovych projevu a reci o likvidaci tridniho nepritele jsem slysel v Cechach hodne ,z ust ceskych a ruskych bolseviku, az jsem se rozhodl tento stat opustit. Bohuzel vas po prohrane studene valce dohonily nevyjasnene dejiny a dostavate z toho strach.
0/0
22.2.2002 14:01

Re: Re: Přečtěte si tohle:
Hele, ty Joe Mitteleuropo - nebo spíš středoevropskej Pepíku, tenhle projev, co považuješ za bolševickou agitaci, pronesl Heydrich. Buď si jist, že bolševik rozhodně nebyl. Že jsi emogroval, je jen dobře. Při tvé inteligenci jsi jistě pro tvou novou vlast přínosem.
0/0
23.2.2002 9:48

Tomáš

Re: Re: Přečtěte si tohle:
Ale mi tu žijeme, živíme naše děti a všichni chceme aby tato země byla naším krásným domovem! Tím, že jste opustil tento stát bych se moc nechlubil... P.S. Strach má každý tvor na této planetě, je to přirozená vlastnost.
0/0
26.2.2002 6:55

Tomas

Jen srabi a posluhovaci chodi kolem horke kase
Naprosto souhlasim s panem Zahradilem a Klausem, ze se Ceska Republika nemuze nechat do nekonecna orezavat od nafoukanych nemeckych a rakouskych funkcionaru, kteri apeluji pouze na nacionalisticke citeni sveho naroda a uplne zapominaji na Evropskou unii jako celek.
To jednoznacnym dukazem toho, ze obe strany jak nemecka tak rakouska maji eminentni zajem na vstupu CR do Evropske unie jen proto, aby ji vycerpaly o vyuzily k reseni svych domacich potizi a svych osobnich politickych a prospecharskych ambici. Jasnym dukazem je zakaz volneho pohybu pracovni sily - jedno ze zakladncih principu unie.
Jsem rad, ze se konecne ozval nejaky Cech, ktery se neboji, chce hajit skutecne ceske zajmy a ne jen vytirat Nemcourum zadky. Pokud Evropska unie neni ochotna nam dat jasne zaruky, tak to pak znamena, ze s nama vlastne nesouhlasi!!!
0/0
22.2.2002 10:41

Nikdo ze sudetoněmeckých představitelů se nezamyslel nad sudetoněmeckými rozbíječskými...
„... skutky vůči republice,protičeskými štvanicemi, vyprovokovanými incidenty, teroristickými a diverzními akcemi ordnerů a příslušníků Freikorpsu, nad aktivitou sudetských Němců směřující k porobení a germanizaci českých zemí, nad perzekvováním a vyháněním Čechů z pohraničí, nad účastí sudetských Němců na nacistickém teroru v Protektorátě Böhmen und Mähren ani nad protičeskoslovenskými ozbrojenými akcemi werwolfu po porážce Německa. Výhradně svádějí řeč k jedinému tématu: české násilí na německých vyhnancích. -------- Všechny tyto zločinné akce,uvedené v citovaném odstavci, od rozbíječských skutků proti republice až po účast sudet. Němců na teroru v protektorátě, měly podporu drtivé většiny sudetských Němců. Sudetští Němci byli pátou kolonou Adolfa Hitlera. To vyplývá z toho, že vůdce sudetoněmecké strany ( SdP ) Henlein byl lokajem Adolfa Hitlera, takže SdP jednala a konala v intencích A.H. To dokazuje akční program SdP z roku 1938.“ Sudetští Němci byli fanatickými stoupenci Adolfa Hitlera a tedy také SdP. Plně se ztotožnili s nacionálně socialistickým názorem, že český stát v důsledku Bílé hory přestal existovat a že Češi tudíž obývají prostor, který patří do životního prostoru německého národa. Kdo stál v pozadí činnosti SdP je patrné z následující epizody. Depeše chargé d´affaires Henckeho, 10. IX. 1938: V příloze si dovoluji předložit memorandum, které podává výroky posl. Kundta a jiných politiků SdP o údajně násilných akcích plánovaných SdP…činitelé SdP tvrdí, že tyto akce jsou připravovány údajně na přímé přání Vůdce a říšského kancléře. .. Nezávisle na Kundtovi jsem se dozvěděl od jednoho přímého účastníka, že SdP připravuje další provokace, „ při kterých musí být mrtví“ … Důvěrníci SdP je ujišťují, že Vůdce si přeje incidenty, aby měl důvod k vojenskému zakročení. .. U příležitosti Benešovy řeči budou prý na mnohých místech republiky uspořádány veliké demonstrace, které zapřičiní zásah policie.“ Tyto záměrně vyprovokované incidenty využívala německá propaganda k tomu, aby ovlivnila světové veřejné mínění a připravila tak půdu pro wehrmacht. Titulky článků v novinách ukazují,jakým zákeřným, bombastickým způsobem byla tehdy vedena goebelsovská propaganda proti Československu (Titulky v oficiálním deníku NSDAP Völkischer Beobachter, Mnichov 18. a 20. IX. 1938): Strašlivá zvěrstva českých vrahů a banditů ---Tento zločinný stát musí být rozbit --- Sudetoněmecké usedlosti a podniky oběťmi žhářství ---Příšerné zločiny českých bestií v Krumlově ---Zvířecké zločiny českých četníků ---Když přijde Hitler, každá česká učitelka odpraví dvě německé ženy a děti ---Krveprolití v Československu vyžaduje nový vývoj ---Strašná obžaloba českého vražedného systému ---Takhle vraždí husitští ničemové ---Německá krev žaluje ---Kojící matky zbity ---Lesní požár má zničit celou vesnici, prchající ženy a děti pod palbou strojních pušek ---Česko – komunistické přípravy k hromadnému vyvraždění Němců v Ústí ---Uštván krvežíznivými českými psy --- (zdroj: Karel Richter: „Češi a Němci v zrcadle dějin“, Boris Čelovský: „Řešení české otázky podle německých dokumentů“,Titulky v oficiálním deníku NSDAP Völkischer Beobachter, Mnichov 18. a 20. IX. 1938)
0/0
22.2.2002 10:24

Karel 4

Re: Nikdo ze sudetoněmeckých představitelů se nezamyslel nad sudetoněmeckými rozbíječskými...
Omyl, sudetsko-němečtí představitelé vědí přesne o co se jedná. Nedělejme si iluze. Jen v daných politických okolnostech v Evropě jaksi pořád nemohou oficiálně řvát o co se jim jedná. A jen političtí analfabeti a potrhlí mírotvorci, humanisté, intelektuálové, kosmopolité blábolejí nesmysly o soužití v míru s nepoučitelnými. Kdepak je Chamberlein a Daladier ? Proč nedostali Nobelovou cenu míru za Mnichovskou dohodu vždyť tvrdili že zachránili mír pro celou následující generaci? (Kolik podobných máme mezi námi ?!). Žel to je skupina lidí, která vždy měla "humanistický" pohled na věc a nabízela dokonalá řešení, která vždy skončila vraždami, hrůzami a pod. Pan Zeman sice nemluví diplomaticky, ale k věci. A má pravdu ! A celá "humanistická" Evropa šílí, co si to dovolil a neptá se co si to dovoluje Haider, Orban a spol. Jen slabomyslný sebevrah jde k jednání s vrahem bez ostře nabité brokovnice připraven v případě potřeby vystřelit první. Sladká Evropo, kdo Ti zase chce podříznout krk ?
0/0
22.2.2002 11:33

Rybízek

Re: Re: Nikdo ze sudetoněmeckých představitelů se nezamyslel nad sudetoněmeckými rozbíječskými...
Jak výstižné - jak přesné !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
0/0
24.2.2002 13:44

zib

?
Mam takovy divny pocit, ze jsme se ocitli v pasti. Ty kokoti (nase politicke spicky) si delaji, co chteji. Ted se zrovna rozhodli, ze do EU nevstoupime. Co delat? (Nerikam, ze nemci, rakusani a zrejme i madari jsou na tom lip!)
0/0
22.2.2002 9:44

svejda

Je to prazvláštní fenomén...
Je to skutečně prazvláštní fenomén. Zvláštní je na tom ta volba terče. V Polsku je 200 km na dél "odněmčené půdy" a ticho. Je ještě prazvláštnější, že nám k tomu naše vlastní diplomacie nic neříká. Totiž proč je terčen zrovna náš odsun. Je trochu jasné, kdo a za jakým účelem spolknul naše noviny.
0/0
22.2.2002 9:42

kema

Koho chleba jis ...
MfD nezaprela komu patri
0/0
22.2.2002 9:39

Emil

Co říkají Benešovy dekrety?
Jestliže chceme o platnosti nebo neplatnosti Benešových dekretů vést seriozní diskusi, musíme nejprve znát přesně jejich obsah. Já jsem se zde setkal pouze jednou s citací části Benešových dekretů, týkající se majetku těch, kteří měli být odsunuti, a ta, pokud si dobře pamatuji, zněla přibližně takto: Na osoby, které se po roce 1929 přihlásily k německé nebo maďarské národnosti, lze pohlížeti jako na osoby státu nepřátelské a z tohoto důvodu jim lze zabavit veškerý majetek. Rád bych znal přesné znění této pasáže, protože jestliže jsou Benešovy dekrety stále platné a něco podobného obsahují, pak jsou naši občané německé a maďarské národnosti stále nepřátelé našeho státu a může jim být kdykoliv zabaven majetek. Mohl by to někdo uvést na správnou míru?
0/0
22.2.2002 9:31

Ťuhýk

Re: Co říkají Benešovy dekrety?
http://members.tripod.com/~Klempera/dekrety.htm
0/0
22.2.2002 11:05

Emil

Re: Re: Co říkají Benešovy dekrety?
Děkuji moc. Bez znalosti těchto věcí nemá smysl vést jakoukoli diskusi.
0/0
22.2.2002 15:09

krok

0/0
22.2.2002 14:21

Karel 4

Rozděluj a panuj !
Stará římská moudrost. Proč v Evropě musely zaniknout fungující státy Jugoslávie, Československo ? Kdo to zaplatil ? Kdo vyvolal vlnu nesmyslného nacionalizmu a proč ? Proč si Sudeťáci a Maďaři dovolují otevírat ústa (promiňte - držku ) na nás na Slováky, proč neřvou na Poláky, nebo přímo na signatáry Postupimské dohody Sovětský Svaz, Velkou Británii a USA ? Protože dobře vědí že by dostali to co zaslouží ( a co jim asi chybí) - do držky (omlouvám se za výraz). Neměl jsem rád nadutost sovětských komunistických nadlidí (opět to se netýká obyčejných Rusů a dalších) ale mám obavu že dnes s dějinami a národy manipulují daleko bezohlednější a nebezpečnější síly než byla Internacionála. Důsledek u nás -kam zmizelo ČKD, Tatrovka, Boty Gottwaldov a další - zbavit možnosti ekonomického přežití a totální podřízenost. A tu jsou pouštěni z řetězu Sudeťáci a podobná sebranka. A my máme být pokorně zticha a Sudeťáky a Maďary odprosit za to že prohráli válku. Kráčíme správně do správného spolku ?!! Nicméně je smutnou skutečností chování některých našich taky spolubčanů - kteří se už dnes těší jaké obchody budou dělat s půdou naši země se sudeťáky až budou mít právo vlastnit nehnutelnosti v ČR. Pak se jednou probudíme a Česká Republika bude jako prázdná konzerva - vnitřek vyžrán, ale zbyde nádherný barevný obal ...
0/0
22.2.2002 9:31

aabaa

Taneček, který má být kouřovou clonou
Václav KLAUS se rozohňuje nad EU, aby se co nejvíce zakryla otázka dne : Má být Zeman ještě předsedou vlády ? To Klaus ho tam drží, to nesmíme zapomínat. Mocenské zájmy a představa, že po volbách bude ODS u vlády. Smutné je to, že osobní věci převažují nad zájmy národa.
0/0
22.2.2002 9:28

www.valka.cz

Co to zase melou ??
Co se maj madari co do toho rejpat ??? Jak dopadlo JEJICH vyrovnani s odsunem nemcu ? Jak se vyporadali ONI s touto otazkou ? Nebo snad delaj, ze z jejich uzemi zadni nemci odsunuti nebyli ??? A souhlasim s nazorem, ze je tu nejaka postupimska konference z 17.7.-2.8.1945, kde se dohodla Britanie, USA a Sovetsky svaz na odsunu nemcu, tak proc s tim prudej porad nas ??? Mozna proto, ze je to dobrej predvolebni program ... asi pujdu volit stranu, ktera tohle necha konecne minulosti a prestane se zaobirat myslenkama na Benesovy dekrety v jakemkoliv smyslu !!!!
0/0
22.2.2002 9:00

Tomáš Kubín

Re: Co to zase melou ??
Maďaři by se měli hlavně zdržet jakýchkoliv komentářů ohledně 2.světové války a odsunů apod. - kvůli své aktivní roli v holocaustu. Na jaře 1945 se v Budapešti rozjaření obyvatelé nemohli nabažit nové zábavy - pozorování jak dlouho trvá než se utopí deset Židů svázaných k sobě drátem. Co neodsunul Eichman, to dodělali oni.
0/0
22.2.2002 9:16

TOTO

A co spojenci...
Pokud byly Benesovy dekrety vydany na zaklade ujednani Postupimske konference jako vysledek 2.svetove valky, meli by nas v soucasnych sporech s Rakouskem a sudetskymi Nemci podporit spojenci - USA, Britanie, Francie a Rusko ( nastupce SSSR ). Sleduje nase diplomacie tento smer?
0/0
22.2.2002 8:48

Vážení někdejší rodáci, zástupci sudetoněmeckých organizací...
Vážení pánové, teď míním naše někdejší rodáky, zde přítomné zástupce sudetoněmeckých organizací, (...) Když jsem dnes slyšel, pánové, citát jednoho z vás, pana Gerharda Zeihsela, předsedy Sudetoněmeckého krajanského sdružení ve Vídni, že "Mnichov 1938 odstranil chybu roku 1918", čímž míníváte onu chybu, že Němci v novém Československu nedostali "svá území", aby je mohli spojit s rakouskými, žasnu nad tuhým životem vašeho životního sebeklamu. Už to tu jednou řekl Jiří Gruša: Po první světové válce, kterou jste pomohli rozpoutat a těžce ji prohráli, jste sotva mohli očekávat, že odejdete do Rakouska s věnem obnášejícím třetinu českého království, trvajícího v původní hranici tisíc let. Zamlčujete, že to tehdy nepřipustila celá Evropa, takže to byl a zůstane pouze váš dějinný sen. A pokud jde o druhou světovou válku, pánové - a to teď říkám s hlubokou úctou vůči všem Němcům, kteří zůstali tou kontinuitu i čest udržující menšinou, protože se nepřipojili k zfanatizované většině - vy jste si Hitlera a s ním I svůj osud do Čech přivedli sami! Nelze přece zapomenout v téhle příjemně způsobné společnosti, která za půl století na mnohé nepříjemné zapomněla, mnohé potlačila a vůbec, cítí i myslí už zcela odlišně, že to byli bohužel lidé vašeho kmene, kteří doslova utopili Evropu v krvi. A ta Evropa, celý zbytek světa stál krůček od propasti a musel se vám bránit ze všech sil, protože šlo o jeho existenci na tisíc let, která nám váš Vůdce slíbil, vždyť likvidace dalších národů byla už plně připravena! Z té dnešní pohodlné perspektivy se může jevit zničení Drážďan nebo Hirošimy činem barbarským, jenže já nejsem jediný, kdo pořád v kostech cítí hrůzu, ve které jste nás drželi, a proto vím, že to byl jen krajní prostředek, jak vás zneškodnit! A výrazem té přetrvávající hrůzy je i to, čemu vy říkáte vyhnání a my odsun. Vy už jste úplně vytlačili ze svého vědomí, pánové, že Německo, a to znamená i vy, kapitulovalo bezpodmínečně - to je situace, teď mně dovolte, abych jako spisovatel použil nadsázku, ve které smí vítěz poraženého třeba i upéct a sníst. Nevím, jak sledujete česká média, pánové, ale já jsem pozitivně překvapen tím, jak se mladá žurnalistika vydala za otvíráním sklepů a skříní (...) A to ne v nějakých marginálních poznámkách, ale třeba v půlhodinových dokumentárních filmech vysílaných veřejnoprávní televizí. Pánové, čtu sudetoněmecký tisk a myslím, že je na čase, abyste i vy otevřeli své skříně a sklepy s českými kostlivci. Zjišťuji neustále, že na rozdíl od nás, kteří jsme pochopili, že naše nové dějiny začaly neslavně a budou událostmi kolem odsunu vždycky poskvrněny, pro vás evropské dějiny těmi událostmi teprve začínají, jako byste byli až do té doby žili ve stavu neposkvrněnosti. A ještě vás chci důrazně poprosit: Přenechte diskusi o tomhle problému, jakož i její řešení, Čechům, nejste pro ni nejlépe vybaveni. Protože z vašich úst neustále vycházejí formulace, jako byla ta citovaná o letech 1918 a 1938, které nemohou znít dobře ani německému uchu… teď myslím uchu ostatních Němců. Ti si totiž svoje dějiny vyčistili dávno a příkladně, rozhodně lépe než dosud my, a mnohem lépe než dosud vy. A už vůbec byste neměli nahlas vyslovit požadavek, aby bylo zrušení Benešových dekretů spojeno se vstupem České republiky do Evropské unie. Role svatého Petra, který Čechům otvírá bránu do evropského nebe, vám prostě nesluší! Především by se mohlo stát, že bychom pak naše krajany vůbec nepřesvědčili, aby do Unie vstoupili, protože se znovu začnou bát všech Němců. Syndromem malého národa je atavistický strach z několikrát většího souseda. I ten vytváří společenský konsensus, z něhož se rodí myšlenka železných opon. (...) Vážil jsem si prvního vystoupení přítele a kolegy Václava Havla, který hned první den svého úřadování vlastně hodil na váhu svůj politický osud, když se vám za okolnosti odsunu omluvil. Učinil, co bylo třeba, a vám ujel důležitý vlak, když jste vzápětí neučinili totéž. Tehdy na něho lid český hleděl s otevřenými ústy, protože ještě netušil, o čem je řeč. (...) Závěrem ještě slovo k bývalým krajanům, kterým osud vynahradil jejich ztráty tím, že je ušetřil čtyř desetiletí komunismu: Vážení, podpořme společně naše děti, aby odsunuly náš spor, na kterém jsme všichni málem vykrváceli, do časové roviny francouzské revoluce a staly se svorně a bez dalšího závaží prostě Evropany. Protože jestli se jim to i naší vinou nepodaří, vrátí se do časů opony, která může být horší, než byla ta železná, protože bude celá z nenávisti… Mysleme na Balkán! Pavel Kohout Záznam vystoupení proneseného spatra v závěru rakousko-české konference Česká republika a Rakousko v sjednocující se Evropě, kterou 8. - 9. listopadu 2001 uspořádalo Ministerstvo zahraničí České republiky ve Štiříně u Prahy.
0/0
22.2.2002 8:32

qman

Rekl to správně
Němci a Rakušáci mají držet hubu, protože po válce se taky mohlo stát, že by Něměcko a Rakousko bylo vymazáno z mapy a rozděleno okolním státům. Teď se zase zmátořili a rýpají do dávno uzavřených věcí. A proto je dobré jim do nekonečna opakovat, že dekrety se rušit nebudou. Tomu že to teď vyšlo zrovna tesně před volby, bych nepřikládal větší význam, někdo jim to říci musel.
0/0
22.2.2002 8:26

---

Re: Rekl to správně
...na oplatku bude Nemecko a Rakousko opakovat , ze Cesko do EU nepujde. Tak jednoduche to je.
0/0
22.2.2002 8:54





Najdete na iDNES.cz