Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dekrety

Pořád píšu o tom, že Benešovy dekrety jsou zlo. Myslím si, že to je jasné, jako že dvě a dvě jsou čtyři. Není přeci možné tři miliony lidí bez soudu zbavit domova a okrást o majetek. (A to nemluvím o nejpodlejších vraždách a znásilněních, které Beneš omilostnil).

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

jarek

přejděte na www.flashnews.cz
0/0
3.4.2002 11:02

jarek

Kom-a-rek
Komarek si tentokrát pobrečel a postěžoval svým pravidelným čitatelům, že ho nikdo nechce poslouchat, že mu nikdo nerozumí a že ho nikdo nemá rád. Já mám nejraději květnaté výlevy posledního emigranta.
0/0
25.3.2002 12:38

jaf

Koho chleba jíš, toho píseň zpívej!
Myslím si, že MF Dnes, nyní vlastněná německým kapitálem, by měla být poněkud umírněnější v mediální masáži Čechů. Už jenom proto, že to byli Němci, kdo všechno začal a důsledky tudíž musí nést jen oni sami. Je to lákavé namočit i jiné, ale poněkud krátkozraké. Na jedné straně se z německé strany mluví o zločinném pojetí kolektivní viny při hodnocení nacistických zvěrstev, ovšem na straně druhé je z excesů nesrovnatelných s prvotním zločinem viněn celý český národ a Benešovy dekrety. Takže pane Komárku, jezte chleba co nejvíce namazaný a nezaduste se!
0/0
10.2.2002 22:30

-ed-

co se s tím dnes napraví ?
2.světovou válku si napáchala generace našich dědů a pradědů. Patří do smutného období historie, kdy se takovéto věci řešily takovýmto způsobem. Prostě se to tak stalo,zlo splodilo zlo a zlem se smylo. Ovšem vzít na osm let zemi samostatnost, totálně vykořisťovat její ekonomiku, zavraždit statisíce jejich občanů, zastavit její vývoj ,zlikvidovat infrastrukturu a v konečném důsledku jí uvrhnout tímto do vlivu dalšího zla na více než 40 let, sundat ji z 8.místa nejvyspělejší země světa na 38. místo, to ani Benešovy sekrety nemohly odčinit. Dnes škemráme o přijetí do EU, kam  jsme také už dávno mohli patřit, pokud by Německo ¨tak osudově nezamíchalo dvakrát za minulé století evropskými a světovými dějinami.Pokud se nenašel nikdo ze zainteresovaných politiků a mocností,které 2.světovou válku uzavíraliy, Benešovy dekrety napadnout jako nespravedlivé, a měl na to po válce 56 let čas,  nemáme na to právo ani my , už jenom potomci se v tom šťourat. Takovýchto precedensů je v evropské historii spousta a nikdo je nereviduje. Zrovna jsem četl o Kounitzovi z dob Marie Terezie.
Na jedné i druhé straně jsou zde noví lidé,kteří mají možnost začít spolupracovat na jiných principech, než naši předkové.A mladé lidi v Německu a ani u nás to nezajímá. Co se týče štvaní proti ČR, je zapotřebí tuto zemi začít konečně respektovat jako řádnou evropskou zemi, k tomu ať nám dopomůžou také tyto volby.
     Dnes je Německo jednou z nejdemokratičtějších zemí na světě, kde bych i já rád bydlel.  Proto mu přeji politiky, kteří budou stavět na tom, co od 2. světové války vytvořilo a kteří jsou schopni fatální poučení z historie, kterého se německému národu dostalo,aplikovat ve svojich skutcích.
Pointa ? Komárku, nechej se vyšetřit, asi u tebe půjde o rozplocení osobnosti, nebo o osobnost s psychopatickými rysy.
0/0
10.2.2002 21:25

Zdeněk Černý

Chleba a dekrety
Pan Komárek tady zpívá píseň těch, jejichž chleba jí.
0/0
9.2.2002 19:02

Bobeš

Bolševické bezpráví
Obhajovat legálnost Benešových dekretů je absolutní absurdita. V první řadě nebyl soudruh Beneš v době, kdy je vydával, řádně zvoleným ústavním činitelem, protože na svou funkci před válkou abdikoval. Celé jeho působení v rámci exilové vlády byla v podstatě partizánština. Za druhé byl soudruh Beneš v době, kdy vydával dekrety pouhou loutkou v rukou bolševiků a proto patří jeho dekrety do stejného pytle s bolševickým znarodňováním po únoru 48. Za třetí je naprosto nepřijatelné jakýmkoliv způsobem ospravedlňovat uplatňování kolektivních trestů za kolektivní viny a ospravedlňovat jakýmkoliv způsobem krádež soukromého majetku. Pokud s tím naši politici a, jak se bohužel zdá, i většina našich občanů souhlasí, dokazují tím, že vtéto zemi se asi skutečně právního státu nedočkáme.
Podle této logiky mohl také pan Havel vyhlásit počátkem roku 1990 několik dekretů, podle nichž by byli všichni členové KSČ odsunuti do země svých bratrů nejvěrnějších a měl by být zkonfiskován veškerý jejich majetek. Pravděpodobně by to bylo o dost spravedlivější, než to, co provedli naši krajané po válce našim němesckým spoluobčanům.
0/0
7.2.2002 22:52

Jaroslav Vavra

Re: Bolševické bezpráví
K otazce Vami zminene abdikace: http://members.tripod.com/~Klempera/dekrety.htm "Nalez Ustavniho soudu". Veci jsou ponekud slozitejsi, nez Vami mineno. Neuvazujete o zmene Bobese na Hurvinka? S pozdravem J.Vavra"
0/0
8.2.2002 13:20

-ed-

Re: Uf !
Velmi zajímavý výklad dějin . S těmi Havlovými dekrety na odsun členů KSČ můžete uspět třeba v prvním referendu dejte návrh,také jej podpořím. Bylo by to prospěšné, hlavně by se zemi vrátila hromada peněz ukradených v posledních 12-ti letech překabátilci. A pokud jsem četl ty dekrety, odsunuti byli pouze říští občané, nikoliv spoluobčané. A bylo by asi zajímavé vidět třeba Vás, kdyby jste válku zažil
a mnohé z odsunutých osobně znal, jak by jste se tehdy choval.
0/0
10.2.2002 21:38

Wenzel Powidl

Dekrety jsou prisny a spravedlivy trest nikoliv zlo ci bezpravi !!!
MfD, LN a Rakouska vlada se nam systematicky snazi vsugerovat ze Dekrety a odsun jsou zlem a bezpravim. To neni pravda! Tato opatreni jsou prisnym a spravedlivym trestem za vlastizradu ktere se Sudetaci dopousteli jakozto obcane Ceskoslovenska vuci vlastni zemi, tim ze delali vsechno proto aby se dostali tzv. Heim ins Reich = domu do Rise - tj chteli zlomyslne zmenit hranice a cela rozsahla uzemi pripojit k Nemecku ... Sudetaci byli jako zlodeji - chteli nam ukrast tretinu  uzemi statu - a jako zlodeji byli potrestani. Zlo Nemcu bylo Cechy oceneno trestem nikoliv  dalsim bezpravim - coz je zasadni rozdil....
0/0
7.2.2002 18:44

Ivo

Ad prezidentské dekrety
Měl byste, pane Komárku, především spolu s konzervativci vědět, jak nerady státy sahají na jakkoliv problematické právní akty z vlastní historie. Po roce 1989 to byla ČR, kdo byl připraven k odvážným řešením česko-německých problémů. SRN se ovšem na rozdíl od nás ve stavu porevoluční velkodušnosti (pro leckoho i naivity) zrovna nenacházela. Prohlásit Mnichovskou dohodu za neplatnou od samého začátku nebylo pro Německo možné. Takže máme (a mají), co máme. Nevím, zda jste pro přiznání práva vysídlených na návrat. Chtěl bych přesto v této souvislosti uvést, že státy a dokonce i menšiny mohou svou katastrofální politikou dojít těžké újmy. Tak se stalo Němcům v řadě zemí po prohrané válce, ale třeba i Srbům celkem nedávno v chorvatské Slavónii. Němci prostě ztratili Karlsbad podobně nezvratně jako Řekové o nějakých 25 let dřív Izmir.
0/0
7.2.2002 12:22

Jan Kyncl

Pane Komárku, dokažte mi, že nejde o vliv vlastníků MFDnes
A taky reknete: co chcete nejakym rusenim dekretu dokazat? Je mi 33 a jestli jsou ve mne nejake protinemecke nalady, vyvolali je az "proNemci" po roce 1989. Situace, kdy "dejiny zacinaji odsunem", kdy na odsun jiz pohlizime modernima ocima a na valku nikoli, je pro me neprijatelna. Muj postoj byl typu co bolo bolo, ale kdyz probiha masivni prosudetska kampan, vypraveji mi rodice, jaky byl prvni odsun, co byla valka ocima mistnich a podobne...
0/0
7.2.2002 10:04

posledni emigrant

Martine, Martinku
Napiste , prosim Vas, nekam: ze to byl gag, ten Vas "Dekret".Jedno slovo staci."JO".A nemusi to byt ani po internetu.Staci nekde na strankach inzerce MF Dnes v rubrice-treba "Prodam/koupim".JO nebo i HOVNO, to staci. A prosim umazavace , aby nemazal.Dekuju a predplacim si MF Dnes.Vas posledni emigrant.
0/0
6.2.2002 23:53

Honza B.

zajimavost
Ota Ulc ve sve knize 'Mala doznani okresniho soudce 'pise,
ze lide kteri se po valce vydali do pohranici znasilnovat nemky, nemohli ani po letech pochopit, ze se nejednalo o cin politicky, ale pohlavni.
0/0
6.2.2002 21:14

Honza B.

zajimavost
Ota Ulc, ve sve knize'
ala doznani okresniho soudce
0/0
6.2.2002 21:09

Honza B.

zajimavost
Ota Ulc, ve sve knize'
ala doznani okresniho soudce
0/0
6.2.2002 21:09

Honza B.

zajimavost
Ota Ulc, ve sve knize'
ala doznani okresniho soudce
0/0
6.2.2002 21:09

posledni emigrant

Re: zajimavost
Ano, Honzo B.V Doznani Arthura Londona stoji, ze kdyz nestoji, tak visi. Jsou to zajimavosti ze sveta, ktery boli.A Vy nas Honzo B., kdo vydal tu knihu, kdy vysla? Radi si ji precteme.Vas posledni emigrant.
0/0
6.2.2002 23:45

Daňový soumar

Historie byla, odkud ji budeme předělávat?
Na kritiku dekretů má nárok leda ten, kdo prožil druhou válku a alespoň 10 let před ní. Ti ostatní nevědí, o čem mluví. Odsun ve výsledku možná nebyl pro odsunuté jen špatný. Kdo z nich by tu chtěl žít dneska za našich podmínek, místo v Bavorsku, nebo ve Vídni??? A co by je tu čekalo po válce? Peklo na zemi! Když tu dobu neznáme, tak ji nesuďme a přijímejme ji jako minulost. Nebo budeme požadovat reparace za 30ti letou válku a ztrátu poloviny obyvatel, zabití českého krále na Moravským poli, za Branibory v Čechách, za ukradení Slezska a Kladska atd.? Proč bysme na to nemohli mít právo? Jen by nás považovali všichni za šílence. Ale zrušení dekretů k tomu vede!
0/0
6.2.2002 19:26

marek

ach tak kvalita
Na diskuzních fórech se lze setkat s daleko kvalitnějšími příspěvky než tvoří pan Komárek. Zaplať pánbů za diskuzní fóra. Možná by panu Komárkovi neuškodilo, kdyby se na ně někdy podíval, aby se trochu přiučil. Jsou tam vskutku daleko fundovanější rozbory a to jak zastánců tak i odpůrců Benešových dekretů!
0/0
6.2.2002 17:50

předseda

Re: ach tak kvalita
Marku, souhlasím s Tebou, ale zde se přece musím pana Komárka trochu zastat, neboť tato jeho úvaha obsahuje krásně pravdivou větu "to, že se vůči mně někdo zachoval jako prase, neomlouvá to, že já se jako prase zachovám k jinému...". S tím nelze než souhlasit.
0/0
7.2.2002 9:45

Marek

Re: Re: ach tak kvalita
Na komentář k tak závažnému tématu jako jsou Benešovy dekrety to je ale povážlivě málo!
0/0
7.2.2002 15:09

Miloš Suchan

Válka je válka
Pan Komárek blbec v žádném případě není, je jeden z mála normálních novinářů. Článek, který napsal, znamená to, že DÍKY svému věku naštěstí II. sv. válku nezažil. Pokud by zažil, nemluvil by tak. Prý nelze zlo ospravedlňovat zlem. Podívejme se ale na nedávnou situaci v Afghánistánu. Kdo dal USA právo páchat zlo jako reakci na spáchané zlo? Možná vám připadá srovnání pokulhávající, vězte ale, že srovnání naprosto sedí. Jinak by na celém světě žádné války nebyly.
0/0
6.2.2002 17:38

Tedy poslouchají, pane Komárek,
že to píšou augerechnet voni?
0/0
6.2.2002 17:24

Aleš

To je zaše článek !
Pane Komárku, jako novinář, nemáte ambici napsat něco více než pět řádek ? Kdysi jsem si myslel, že jste vtipný a docela rozumný člověk, ale když vidím tu hrůzu co produkujete, je mi až líto, že si člověk jako Vy říká novinář. Nejde ani o to že zastáváte určitý názor, ale jedná se i o to jak jej prezentujete, pokud tento výkřik do tmy měl být Vaším příspěvkem do celospolečenské diskuze tak se za Vás jako za "produkt" české vysoké školy stydím. O skutečnosti, že Váš příspěvek mnohem víc než příspěvek do diskuze takto mnohem víc vypadá jako splnění zadání vašeho německého chlebodárce se tu již zmínili jiní!
0/0
6.2.2002 17:15

Zdeněk

Blázen nejste, blbec ano
Blázen pane Komárku nejste, blbec a demagog ale v každém případě. (Demagog jste bohužel nejen co se týče benešových dekretů, Vaše články v MF Dnes jsou často opravdu "perlami").
0/0
6.2.2002 17:11

Miloš Suchan

Re: Blázen nejste, blbec ano
Pan Komárek blbec v žádném případě není, je jeden z mála normálních novinářů. Článek, který napsal, znamená to, že DÍKY svému věku naštěstí II. sv. válku nezažil. Pokud by zažil, nemluvil by tak. Prý nelze zlo ospravedlňovat zlem. Podívejme se ale na nedávnou situaci v Afghánistánu. Kdo dal USA právo páchat zlo jako reakci na spáchané zlo? Možná vám připadá srovnání pokulhávající, vězte ale, že srovnání naprosto sedí.
0/0
6.2.2002 17:36

J@n

Němci byli nepřátelé
Československo 1. republiky bylo liberální demokratický stát, který zaručoval rovná práva všem jeho občanů i v době, kdy v Německu zavládla nacistická totalita. Sudetští Němci tedy měli na výběr; volba byla jasná v roce 1935 získal Henlein 70% sudetoněmeckých hlasů a v roce 1938 to bylo 99%. Po mnichovském diktátu bylo ze Sudet Němci vyhnáno půl milionu Čechů a sudetští Němci se naprosto jasně a defintivně identifikovali jak nepřátelé.
Český národ byl postaven před otázku zachování vlastní existence. Německé plány byly jasné: Češi již nemají v české kotlině co pohledávat. Než dojde ke konečnému řešení budou nám sloužit jako otroci (http://members.tripod.com/~Klempera/heydrich.htm).
Vše však naštěstí dopadlo nakonec jinak. Na našem území se však nacházely 3 miliony nepřátelského obyvatelstva, které zradilo svou vlast. Situaci bylo třeba řešit tak, aby bylo zajištěno, že se nebude opakovat. Benešovy dekrety a odsun byly bezpochyby právě tímto řešením a zpochybnit je, by znamenalo zpochybnit historii.
0/0
6.2.2002 15:58

Pavel Šíp

Re: Němci byli nepřátelé
Máte pravdu. Řešení jaké se např. zkouší v Kosovsé Mitrovici moc stabilní není. Asi odsun Němců spíše krveprolévání zabránil a znemožnil zde vytvoření situace jaká je např. v Sev. Irsku, Palestině, Baskicku, Rwandě, Nigérii ...
0/0
6.2.2002 18:30

Anatolij

dekrety
Jestliže zrušíme Benešovy dekrety, vejdou v platnost nařízení z dob Reinharda Heydricha a tím pádem se opět staneme součástí třetí říše ...
0/0
6.2.2002 12:53

glos

Blázen jste Vy
a obávám se, že nejen to.
0/0
6.2.2002 11:11

bogan

Jakpak se zachováte
Kdyby Vám někdo zabil děti, znásilnil ženu  a  druhý mu pomáhal, držel ženu, nabíjel pistoli atd. A pak řekl ja jsem musel, tak vy je dle této Vaší teorie pozvete na oběd. Nezlobte se to Vám nevěřím. Ja bych jim přinejmenším pliv do ksichtu (obávám se, že by to bylo horší).
Jinak alles gute a guten Tag
(Myslím si že takové članky jako je ten Váš k tomu plně přispějí, hlavně aby pak zas nebylo tschechische schwein un hund)
 
 
0/0
6.2.2002 9:51

mhhk

Nevím jestli jste blázen, ale je vidět, že jste placen MFHeute
0/0
6.2.2002 7:03

Tomáš Jurčík

Každé zlo je zlem, nicméně odsun není vyhnání
Hlásat, že poválečné vyhnání Němců musí být odčiněno, svědčí o nepochopení historie. Kdysi platilo nepsané pravidlo, že padesát let po válce se už nic, co se týkalo jejích výsledků, neřešilo, protože by o nich jednali už jiní lidé, šlo o novou generaci. Hlásat, že Benešovy dekrety by měly být zrušeny - ve skutečnosti jde o zákony, protože Beneš vydával dekrety nikoli proto, že přehlížel parlament, nýž proto, že ho zastupoval. Parlament po svém zvolení Benešovy dekrety uzákonil. Zrušení Benešovych dekretů by znamenalo zrušit zákony, na kterých byla založena poválečná Československá republika, se všemi důsledky z toho vyplývajícími. Kritikové Beneše mají pravdu v jedné věci - byli amnestováni i zločinci, kteří si i na nevinných Němcích vybíjeli dlouhodobě se kumulující a potlačovanou nenávist, jejíž příčinou bylo v mnoha případech ponížení vyplývající z rabské poslušnosti před násilnou mocí. V mnoha případech i ze snahy zakrýt tvrdým postojem vůči bezanným poraženým vlastní aktivní kolaboraci s nimi. Kritici Benešových dekretů rádi zapomínají na to, že odsun není výmyslem Benešovým, že odsun je výsledkem jednání vítězných mocností. Pokud myslí své požadavky opravdu vážně, měli by se snažit nejdříve zrušit závěry postupimské konference. Měli by pojmout odsun globálně, tedy zabývat se odsunem všech cca deseti milionů Němců. Především by kritici Benešových dekretů měli jasně sdělit, jak by podle jejich představ vypadala Evropa v případě, že by protihitlerovká koalice prohrála a německý "nadnárod" by ovládl celou Evropu. Podle mého nejniternějšího přesvědčení by v srdci Evropy žádný český národ neexistoval. Češi schopní arizace by hovořili jen německy, Češi vhodní k otrockým pracím by živořili na Sibiři, ostatní by byli fyzicky zlikvidováni. Mnozí sudetští Němci podporovali rozbití Československa, s velkým jásotem vítali hitlerovská vojska jako osvoboditele a podporovali dobyvačnou politiku svého Vůdce. Ve srovnání s plány germanizátorů byl odsun českých Němců sice trestem kolektivním, tedy nespravedlivým, ale v té situaci pochopitelným. Snahy věčných stěžovatelů z řad sudeťáků nelze chápat jinak než jako příležitost zviditelňovat se v politické sféře. Na škodu všem zainteresovaným stranám v Evropě. A hovořit o materiálních škodách znamená vyvolávat na naší straně představy o tom, jak bohaté by mohlo být Československo, kdyby se mohlo kontinuálně rozvíjet bez přerušení hitlerovskou okupací a v jejím důsledku další čtyřicetiletou porobou sovětskou. Vyčíslení by představovalo biliony marek! Bylo by doé upustit od věčných stesků na události, které z hlediska mladé generace patří do daleké minulosti, a věnovat se tomu, co nás spojuje a i v budoucnu bude spojovat. Tomáš Jurčík, Blatenská 3983, 430 03 Chomutov
0/0
6.2.2002 0:11

posledni emigrant

Citat: cozpak to,ze se nekdo vuci mne zachoval dobre, omlouva to, ze se vuci jinemu zachovam jako prase?
HIC EGO QVI IACEO TENERORUM LUSOR/ AMORUM/ INGENIO PERII KOMARKO POETA MEO/ AT TIBI QVI TRANSIS NE SIT GRAVE QVISQVIS/ AMASTI/ DICERE KOMARKONASONIS MOLLITER OSSA CUBENT.Zazpivej mi pisen o Tereze Pergnerove a divozince Pajerove o redakci Mlade Fronty , o Safrovi a Steigervaldovi.O Sonkove a Chvalovskem. Zde lezi Martin Komarek, basnik, jenz miloval svet a pro spravedlnost svou sel se bit. Driv nez mohl penezenku vytasit, padl naznak jsa spatnym vinem opit. Dneska nebyl Vas silny den , Martine, co? Pochlapte se , hochu zlatej.
0/0
5.2.2002 23:33





Najdete na iDNES.cz