Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Klaus v Profilu: O uzavření Temelínu nebudeme jednat

Předseda Poslanecké sněmovny Václav Klaus v rozhovoru pro nové číslo rakouského týdeníku Profil odmítl požadavek strany Svobodných (FPÖ), aby se začalo znovu jednat o uzavření sporné jaderné elektrárny Temelín. Také zrušení takzvaných Benešových dekretů považuje Klaus za nereálné.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

posledni emigrant

O uzavreni Temelina nebudete doopravdy jednat, pane Klausi
Nebudete, nebudete, nebudete.Vy , ani nikdo druhy z te Vasi partaje.V tom mate pravdu.Nebudete zvolen , a kdyz nahodou budete, tak se toho jednani z osudnych zdravotnich duvodu nezucastnite.Co s Vami? Pripustme, ze mate opravdovy zasadni nazor. Ja o tom silne pochybuji.Kdyz je tak prurazny a durazny , musel by se nekde alespon pred mesicem ukazat.V te dobe, pokud vim, jste se nechal fotit na reklamu firmu Völkl, cimz jste zneuzil postaveni ustavniho cinitele k svemu obohaceni.Ale to sem netahejme.Prisel jste dva roky po ukonceni svetove valky s krizkem po funuse , abyste oznamil, ze valka skoncila.Hrdinstvi cloveka , o kterem nam dost dobre pise pan Skvorecky ve svych Zbabelcich. A ted matete lidem hlavu, ze jste byl take partyzan V Slovenskem narodnim povstani a ze jste vlastni rukou a jednou ranou urazil esesakovi tri hlavy najednou a jeste jste stacil ukryt Svermu pred Husakem.Jste obycejny lhar a konjunkturista, cekal jste, jestli vynada Bush Zemanovi a Havel Volfove a jestli Sverakova Vam napise nejaky narodni dopis.Nestalo se.Proto muzete dnes na Vasem miste tvrdit, ze jste tuhle valku vyhral Vy a nikdo jiny.Klausi, Vy jste zlodej casu nadeji a penez.Kdyz se Vas vsak prumerny cesky obcan zepta, jestli je to tak , reknete , ze ne.A proto, mili Cesi a Moravaci:nema cenu ptat se zlodeje , jestli je zlodej.On Vam vzdycky rekne , ze ne.Mili Cesi a Moravaci, nema cenu se ptat Klause, jestli je o tom , co rika o dekretech a Temelinu , vnitrne presvedcen. Rekne Vam , ze ano. Pritom, nasi doma,my vime snad uz vic , vidte?O Vas, Klausi, psal uz i basnik:...mrtveho jsem dobre znal,skvely clovek to byl, vsak jsem mu sam i oci z dulku vyloup...At zije svoboda.A budte zdravi tam u nas .Vas posledni emigrant.
0/0
3.2.2002 23:31

Svensson

Re: O uzavreni Temelina nebudete doopravdy jednat, pane Klausi
Doporucuji Poslenimu emigrantovi emigrovat jeste dale. Verim v jeho uzdraveni.
0/0
4.2.2002 1:16

lurtz

Razna odpoved nacionalistickemu Rakousku ...
Ackoliv nejsem zrovna priznivcem V.Klause, tak ho povazuji za dobreho politika. Jeho reakce na neustale Rakouske vmesovani do zalezitosti CR jsou na miste a odpovidaji narodnim zajmum CR. Rakousko by si melo uvedomit, ze ma v minulem stoleti ucast ve dvou prohranych svetovych valkach a ze uz davno neni tou neschopnou "mocnou" Rakousko-Uherskou risi! Z toho jak se Rakousko dvojim metrem stavi k jadernym elektrarnam u svych nejblizsich sousedu (Nemecko,Svycarsko,CR) je videt malost Rakouskeho naroda a jejich komplex menecennosti. Zkouseji utocit jen na CR, protoze maji pocit, ze to je ta zeme, na kterou staci. Benesovy dekrety, tak to je uplne jina historie, za tu si muzeme z casti sami "diky" Havlovi. Nebyt jeho ukvapenych omluv na vsechny strany, tak mame ted klid. Staci se podivat na Polsko, ktere sudetaky vyhnalo, Nemecku sebralo kus zeme a je klid!
0/0
3.2.2002 19:03

Rumburak

Re: Razna odpoved nacionalistickemu Rakousku ...
Je to zajímavé vidět problém Sudet v jednom kontextu s problémem Rakouska-Uherska. Napadlo vas že rozpad multi-nacionalni Rakousko-Uherské monarchie (ve které Rakušané ani tenkrát neměli postavení hegemona - již tehdy dominovaly průmyslové Čechy) a vznik národních států vlastně predeterminoval řadu národních konfliktů 20. století? Němci žijící v Čechách od nepaměti byli organickou částí monarchie, vyhlášení Československa jako národního státu Čechů a Slováků je přivedl do postavení minority. Ten problém Sudet byl už zakódován ve vývoji v 1918. Analogicky konflikty v bývalé Jugoslávii. Monarchii nevrátíme, spěchejme do EU. Myslím, že jsme stejně primárně Evropané. Nebo si myslíte, že Čech je více? Nebo méně? Češi něco dokázali, postavili Temelín. Technicky pozoruhodný. Zdevastovali si kvůli tomu kus hezké jihočeské krajiny. Jako obvykle, vše má dvě strany. Tu krajinu už nikdo nevrátí, tak se Temelína držme. Tak to snad myslel i pan Profesor.
 
 
0/0
4.2.2002 12:48

Sim

Re: Re: Razna odpoved nacionalistickemu Rakousku ...
Jen pro připomenutí, Rakousko-Uhersko sice bylo mnohonárodnostním státem, avšak rovné postavení jednotlivých národů tam zaručeno nebylo. Je potřeba připomenout, že k Česko Rakouskému vyrovnání narozdíl od Rakousko-Uherského nikdy nedošlo. Nebylo to přitom vinou české strany, neboť ta dlouhou dobu usilovala o vyrovnání v ránci Rakousko-Uherska, avšak nikdy k němu nedošlo. Rozpad monarchie byl tedy více než cokoliv jiného výsledkem neuspokojivého postavení jednotlivých, především slovanských národnostních menšin, na území monarchie.
0/0
4.2.2002 16:41

BOB

KLAUS SE KONEČNĚ ZVIDITELN´UJE - MUSÍ - BUDOU VOLBY !!!
Zkuste si vzpomenout na jeho první návštěvu ( 2001 )ve Vídni ohledně Temelína . TO JE ZMĚNA !!! TO JE PŘEMET !!! Národ souhlasí se Zemanen ( ne SICE s formou projevu - i když možná ..... vyjímečně ..... "Na hrubý pytel , hrubá záplata" všechno urychlila . Zeman , když je přesvědčen o své pravdě , je nekompromisní ) a tak to Klaus honem dohání !!! Možná za nějakou dobu bude i pro přímou volbu presidenta . A nemusí to dlouho trvat !!! To je sranda s naším nejchytřejším !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
0/0
3.2.2002 17:01

Vendelín

Re: KLAUS SE KONEČNĚ ZVIDITELN´UJE - MUSÍ - BUDOU VOLBY !!!
Tvrdit, že se Klaus zviditelňuje kvůli tuzemským volbám prostřednictvím rakouského týdeníku může jenom trouba, který nemá vlastní názor a bezmezně věří všemu, co se píše v českých novinách.
0/0
3.2.2002 17:32

Pavel2

Re: Re: KLAUS SE KONEČNĚ ZVIDITELN´UJE - MUSÍ - BUDOU VOLBY !!!
 Treba si nevsiml , ze jsou to rakouske noviny
0/0
3.2.2002 17:36

Zdenek_

Re: Re: KLAUS SE KONEČNĚ ZVIDITELN´UJE - MUSÍ - BUDOU VOLBY !!!
Proc by to nemohlo souviset s volbami? Klaus vi, ze cesti novinari okomentuji to, co rekl tem rakouskym.
0/0
3.2.2002 20:26

Petr Ahl

Spor proti Temelinu a Benesovym dekretum
Rakusane (a mozna i cela EU) by si mela uvedomit, ze je mozne se bez nich obejit. Ceska republika je suvereni stat a nebyt toho, ze jsme dali slib vstoupit do EU, bychom byli jeste po roce 2004. Neni ale mozne, aby si otevirali usta politici nebo obcane jineho statu. Minim ted tim rakusaky. Myslim, ze kdyby cesky clovek podporoval ceske firmy (viz SRN), tak bychom se nemuseli cpat do nejake diry jmenem EU. Nekdo se rozciluje, ze nemuze prodat sve vyrobky diky enormni sile koruny. Hloupost. Mel by delat tolik, aby se uzivil. Pokud to jsou ovsem oblasti, kde to neni mozne (zemedelstvi, ...) mel by stat zasahnout zmenou dovoznich kvot nebo smluvnich celnich sazeb. Zahranicni vyrobci nebudou moci podnikat na csl. trhu, anebo budou moci, ale ovsem budou prodavat drazsi zbozi nez csl. vyrobce. Myslim si, ze vlada by se mela zamerit na vetsi podporu domaciho prumyslu a zemedelstvi. V zasade nesouhlasit s vyderacskou EU s podminkami pro nas vstup do EU. V zadnem pripade si nenechat mluvit do veci naseho statu. Pokud budou slovni narazky rakouskeho hejtmana ostre, nebat se odpovedet jeste ostrejsimi. V ZADNEM PRIPADE NERUSIT BENESOVY DEKRETY. To, co z nas, Cechu, udelali rakusaci a Nemci v 2. svet. valce, si nezaslouzi pouhe prijmuti omluvy.
0/0
3.2.2002 16:22

Pavel2

Re: Spor proti Temelinu a Benesovym dekretum
Co takhle vyhlasit EU valku . Budeme mit 24 sthacek , ktere nam zajisti suverenitu. Co zdravi ?
0/0
3.2.2002 17:03

michal

Re: Spor proti Temelinu a Benesovym dekretum
Máš více než pravdu,to co nám udělali Rakušáci,ale hlavně Němci ve 2.světové válce je neodpustitelné.Nárokovat si nemají už nic.Nic jim tady nepatří a nebudou zasahovat do našich záležitostí.Jsme suverénní stát a nenecháme si kecat do naší politiky a našich záležitostí.A je velmi dobře,že sae všechny naše politické strany dohodnou na jednom - rušení Benešových dekretů nepřipadá vůbec v úvahu.
0/0
3.2.2002 17:30

Kaja

Re: Spor proti Temelinu a Benesovym dekretum
Prosim Te, co kecas za nesmysly. CR ze "dala slib vstoupit du EU"? A co by tak mel delat cesky clovek, aby podporoval ceske firmy? Nekupovat Skodovky? nebo nekupovqat v zadnem super marketu? Ty prece patri zahranicnim investorum. A podporovat domaci, zastaraly prumysl? to je sud beze dna. Jedine za pravdu ti davam ze to, co z Cechu udelali Rakusaci a Nemci behem svetove valky a komunisti po ni, totiz bezpaterni poslusnou masu, to se opravdu neda nejakou omluvou napravit
0/0
3.2.2002 18:07

Ruda z Rudne

proc jen proc ?
Proc by meli Nemci a Rakusane platit na rozvoj Ceska , kdyz v Nemecku a Rakousku zije nekolik milonu lidi kterym prave tento narod Cechu vse ukradl?
0/0
3.2.2002 15:56

Šťoura

Re: proc jen proc ?
jsou to vlastně chudáci, ty dva státy, resp. ty jejich obyvatelé, když se po nich chce, aby platili za největší zvěrstva, co lidstvo pamatuje (a oni to vědí) ...
0/0
3.2.2002 18:10

lurtz

Re: proc jen proc ?
Co to meles za nesmysly. Rekl bych, ze nasi predci(Cesi) po druhe svetove valce nasli zpusob, jak se vyporadat s tou pro ne nejblizsi minulosti. Ohledli se nazpet a uvideli: masu sudetskych nemcu pod praporem Henleina se skandovanim "HailHitler", uvideli ta neuveritelna zverstva, ktera se ve jmenu nacisticke ideologie pachala. Nasi predci tedy vyhnali zradce naroda ze sve zeme, aby se historie jiz neopakovala. Nebylo snad to nejspravnejsi, ale bylo jejich rozhodnuti, ktere odpovida drivejsi dobe, a ktere bychom jim nemeli dovolit vzit. Asi by neskodilo dodat, ze po konci valek bylo zvykem zradce popravovat. Prirovnal bych vyhnani k sametove revoluci v roce 1989. Zmena rezimu s minimalnimi zpratami na zivotech. Nemam nic proti sudetskym nemcum a rakusakum, at ziji svuj zivot, ale at nezasahuji do zivotu nasich. Z vypraveni sveho dedy vim jedine. Je pravda, ze sudetsti nemci si po valce vychutnali sve za ucast na prohrane valce. Ale Rakusaci, Ti za svou podporu Hitlerovi smeli byt dokonce na strane vitezu. A to uz vubec nehovorim o tom, ze bylo verejnym tajemstvim, ze Rakusaci byli "lepsi nacisti" nez Ti nemecti!
0/0
3.2.2002 18:42

Šťoura

Proč se trochu nerozpohybujete JARDOVÉ ?!!!!!!!
0/0
3.2.2002 15:09

sedici Jarda

S Klausem se da vyjimecne souhlasit
  Prestoze nejsem priznivcem profesora Klause, po precteni tohoto clanku s nim musim jedine souhlasit.
Nemeli bycho do Evropy vstupovat jako zakriknuty maly cesky narod, ktery ustoupy kazdemu a ve vsem.
 
0/0
3.2.2002 14:56

stojici Jarda

Re: S Klausem se da vyjimecne souhlasit
presne tak
0/0
3.2.2002 15:05

michal

Re: S Klausem se da vyjimecne souhlasit
Musim s tebou velmi souhlasit.Jednou jsme Čěši a nebudeme nikomu ustupovat.Zvlášť Rakousku a Německu,země který také nemají na růžích ustláno.Asi zapomněli na to co bylo dříve - vejce,nebo slepice.Okupace republiky to asi zapomněli.A takové jsou a byli dějiny.Je mi 23,ale rozumím v tomto případě všemi našim politikum.Benešovy dekrety jsou jednou historicky dány a není na tom co měnit.Zrušením dekretů bychom přišli o národní hrdost.A tu snad jako my Češi ještě máme.
0/0
3.2.2002 16:27

Radew

TEMELIN NENI SPORNY!
0/0
3.2.2002 14:43

Robos

To máme za to, že jim nerozumíme...
Ach ne, přece to je jasné. Sudeťáci přece chtěli připojení k Říši, ne vystěhování do Říše. Oni to naši po tom Protektorátu nějak blbě pochopili nebo co. A nebo je to možná o tom, že sudeťákům nedošlo, kdo prohrál válku (když čtu vojenské knížky německých autorů, mám zcela autentický pocit, že Německo válku vyhrálo, viz Výzbroj a taktika Waffen SS). Tak jako tak vidíme na záběrech z roku 1938 germány rozjásané, s pravou ručkou mířící k Vůdci, zatímco na raných snímcích z roku 1939 Češi tak nadšení nejsou. (Teprve později se uplatnilo pravidlo o neomezené české konformitě.) Ať táhnou suděťáci se svými požadavky k čertu, kdyby po příchodu Hitlera protestovali, tak bych pochopil, že se jim odsunem stala křivda. S Rakušáky je to podobná komedie.
0/0
3.2.2002 14:41

lurtz

Re: To máme za to, že jim nerozumíme...
:) A nedoslo spise ke kompromisu po druhe svetove valce. Sudetaci chteli pripojeni k TretiRisi no a Cechum zrejme tenkrat moc nevadilo, kdyby tam byli. Tak z toho byl kompromis ... Sudetaci sli do "TretiRise", tedy co z ni zbylo a Cesi neprisli o svoji zemi. V cem je problem, tomu nerozumim. :???
0/0
3.2.2002 19:13

Šťoura

Opravdu Sudetští nejsou Němci ?
Je to asi hrozný, když Vás někdo násilím vyžene z bydliště a rodiště a když máte pocit, že neprávem, protože "nejste jako oni", ale ví někdo, kolik těch "jiných" raději, po odsunu, emigrovalo z Německa, než aby se smířili s tím, že budou žít až do smrti s těmi "špatnými" Němci, se kterými nesouhlasili (ale asi moc jich proti jejich počínání nevystupovalo) ?
0/0
3.2.2002 14:15

gerd

Žádat rovný přístup!!!
Jestliže Rakušáci žádají uzavření Temelína a nežádají uzavření německého Brunnsbüttelu a švýcarského Mühlbrunnu které podle odborných analýz nedosahují bezpečnosti Temelína, - pak to není rovný přístup!---------------
Jestliže rakouští Sudetští Němci nechtějí od Čechů omluvu ale odškodnění (údajně by to jednu českou rodinu stálo asi 400.000 Kč ), pak musejí jejich oběti z II.SV žádat stejné odškodnění od Rakušanů a Němců, a nespokojit se jen s jakýmsi bakšišem. - Miliony mrtvých Židů a dalších obětí by stály při stejně vysokém odškodnění jako žádají sudeťáci Rakousko a Německo tolik, že by se jejich ekonomiky s jistotou zhroutily. -Takže i žádost sudeťáků o plné odškodnění bez akceptování stejně vysokého odškodnění druhé strany není rovný přístup!!!
 
0/0
3.2.2002 12:31

TinkTink

S nazorem souhlasim...
...ok.
0/0
3.2.2002 12:15

potomek

...a bude narod z kvadru !
Jen se cechacci sprajcujte , budete mit stale a stale vic nepratel.
0/0
3.2.2002 12:03

Yaroukh

Re: ...a bude narod z kvadru !
"slyseli jsme slovo bozi"
0/0
3.2.2002 12:20

jeden cechacek

Re: ...a bude narod z kvadru !
Nepratel se nelekejme a na mnozstvi nehledme!
0/0
3.2.2002 13:07

tom

Re: ...a bude narod z kvadru !
Potomek ? A koho či čeho? Nacismu ,sudeťákůči rovnou Katenbrunera či nejvyššího Vůdce? Všechno možné jen ne někoho,kdo ve škole měl dějepis.Anebo jej v Rakouskuučí se svými specifiky.Z pachatele oběť a z oběti pachatel ! Vzhůru do EU,ať se něco naučíme,třeba jednou zjistíme ,že Třetí říši jsme napadli my!
0/0
3.2.2002 13:09

!

Re: ...a bude narod z kvadru !
Pratelstvi je postaveno na oboustranne duvere, ne na zaklase vydirani!
0/0
3.2.2002 13:10

papá Labros

Re: ...a bude narod z kvadru !
kliiiiiid   o takovejch provokacich tohle vsechno je..  cim driv se naucime podobny individuata ignorovat, tim lip pro vsechny strany  
0/0
3.2.2002 13:17

zv

Re: ...a bude narod z kvadru !
Precti si horni prispevek.Rovny pristup.
0/0
3.2.2002 13:27

JerryGN

Re: ...a bude narod z kvadru !
(Příspěvek zrušen)
0/0
3.2.2002 14:53

michal

Re: ...a bude narod z kvadru !
V tomto případě se musíme šprajcnout,jsou to naše české zájmy.Žádní Rakušané a Němci nám nebou mluvit do Temelína a už ne vůbce do dekretů,které sou  právně v pořádku a historicky dané.Němci nám toho způsobily mnohem více příkoří a to jim nikdo nemůže odpustit.
0/0
3.2.2002 17:24

Sim

Re: ...a bude narod z kvadru !
Tebe bych za přítele ani nechtěl!
0/0
4.2.2002 16:51





Najdete na iDNES.cz