Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pokuty za přestupky drasticky vzrostou

Pokud nebudete plnit úřední předpisy, zaplatíte daleko větší pokuty než dosud. Ten, kdo okamžitě nenahlásí ztrátu občanského průkazu, bude moci dostat pokutu až pět tisíc korun. Stejný trest postihne člověka, který vyjede do ciziny a nebude s sebou mít pas, nebo toho, kdo dá svůj občanský průkaz do zástavy třeba v půjčovnách nebo na sportovištích.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

karel buchta

pokuty
Ve vysi pokut jsme svetovi. Ve vysi platu nulovi.kdo da cely plat na jednu blbou pokutu a co pak bude jeho rodina zrat.nemec si vydela prumerne petkrat tolik co my a max. pokutu u nas zaplati sto marek. Hura do Evropy z holou prdeli pane GROSSI priteli.
0/0
31.1.2002 15:10

Frankie

Co tu narikate?
Nejak tu vykradenou statni kasu naplnit musi! A navic si ty blbce sami dobrovolne volite, tak co narikate? Dokonce tady nekteri i souhlasi. To jenom az do doby, kdy ten ci onen flastr sam slizne. Pak bude narikat jak stara K...a. Ach jo!
0/0
31.1.2002 8:10

kvik

totalni kontrola nevolniku
Tak uz vam konecne pomalu napada co to je Ta Demokracie? Ne? No a jak se vam to tam libi? Pamatujete si na 50ti korunove pokuty, kdy vam prislusnik salutoval, dobry den pane ridici? To byl ovsem Ten Socialismus! Hey bude to jeste horsi, a naprosto nic proti tomu nemuzete delat. Lidove milice? Eh? Ty uz davno nemate! Uzivejte si nevolnici a hodne stesti do budoucna...
0/0
31.1.2002 0:29

cejny

co jineho plati na poradek, nez pokuty
Kdyz mluvite vsichni o poradku, tak se nejdrive podivejte na sebe a potom komentujte jiny. Pokud se dodrzuje vsechno jak ma, tak se nikdo nemusi pokut bat. To je jedina cesta k poradku.
0/0
30.1.2002 22:49

Regina H.

Za ztracenou obcanku platit pokutu je blbost...
...si myslim ja! Ziju ve Vidni uz druhy rok, ale toto jsem zde jeste neslysela! I kdyz je pravda, ze se tu plati vlastne skoro za vsechno a to i za to h.... na zachode...! A i za osobni dokumenty zaplati clovek neskutecne castky, ale taky v MHD za cernou jizdu se plati dost tvrde a to si pak clovek rozmysli! Ale za chybejici dalnicni znamku zaplatit az osumnacti nasobek je podle me prehnany a kdyz uz to tak musi byt, tak by meli byt k prodeji vsude! Kolikrat prejizdim hranice a kdyz mi v prodeji reknou:" nemame!" Vstavaji mi vlasy hruzou na hlave. To, ze si kolikrat kupuji dalnicni znamku az na dalnici u Benzinove pumpy bych tu asi zverejnovat nemela, ale to uz je ta druha stranka Reality pane Gross!
0/0
30.1.2002 19:54

Milda

Re: Za ztracenou obcanku platit pokutu je blbost...
Obsahově máš pravdu.Nevím, co s tím však má společného, že žiješ ve Vídni.Nebo také máš pocit, že Rakušané jsou předurčeni mudrovat do toho, jak zde žijeme ?
0/0
31.1.2002 6:52

Regina H.

Re: Re: Za ztracenou obcanku platit pokutu je blbost...
Rakusaci kecaji do vseho, co se ve svete deje. Jen do v jejich vlastni politice si nerozumi...!
0/0
1.2.2002 20:43

jana

Pokuty
Jen aby jste za vsechny ty vybrané korunky dělali užitečné věci pro řidiče.Co třeba stavy dálnic!!!!!!
0/0
30.1.2002 11:52

Karel Machal

Nemeli by byt postihnuti spis ti
Nemeli by byt postihnuti spis ti, kdo chteji do zastavy vybyrat obcanky? Je to parada, ze se tady deje miliardova korupce, ktera nikoho nezajima, tak se radsi zamerime na prestupky, za ktere muzeme dostat alespon od tech obycejnych vic.
0/0
30.1.2002 10:32

dusha

policejní stát
uz me to f tomhle state fakt sere
0/0
30.1.2002 10:20

postreh

NA CHUDEJ LID MUSÍ BEJT PŘÍSNOST.
0/0
30.1.2002 13:40

lukier

a ty co tunelujou banky, druzstva, zalozny, podniky budou dal v pohode
a tak schvalujou takove ptakoviny jako ze dite muzete pojmenovat jak chcete, kdyz si zapomenete ten car papiru, kteremu rikaji obcanka, a ktery je uplne nahovno, kdybytam byl aspon ten tetanus a deti, tak zaplatite 15000, stejne jak nejaky hajzl, co jezdi 100km/h po meste? pekna kravina, je to tam samy debil, at vyberou prachy od tech, co to tady vsechno rozkradli, kurva. a jestli je nemuzou zavrit pro spatne zakony, tak co tam delaji, schvaluji kraviny, debilove. potom ma sechno platit normalni clovek
0/0
30.1.2002 10:20

Devil

Pokuta za obcanku
Se mi líbí, že zvyšují pokutu za to, když někdo veme jako zástavu občanku.Chci jen vidět, kdo to bude kontrolovat. Pokud já vím, tak se to děje skoro všude. Např. při vstupu na studenstské koleje nebo taky v kine - na Febiofestu mi proti vydání sluchátek vzali občanku.
0/0
30.1.2002 10:15

badzus

Re: Pokuta za obcanku
Na Febioestu jsem sice nebyl, ale nemůžu souhlasit se zastavováním občanek na kolejích. píšu to z vlastní zkušenosti. Už jenom proto, že na koleji bydlím.
0/0
30.1.2002 14:48

Tomáš Konvičný, Ostrava

Pořádek musí být i v bordelu.
Takže ČR není vyjímkou. Co se výše pokut týče, měly by, dle mého názoru, být vztaženy k výši platu "pachatele" a ne k platu poslance parlamentu ČR. égalité - fraternité - liberté
0/0
30.1.2002 10:13

yello

Magoři!!!!
Koukám, že hlavatý magoři ze zhora nemají co dělat a tak plánujou úplný debiloviny....oni si pokuty platit nemusí...vždyť to je už silně přehnaný....to se raději běžte všichni bodnout vy kreténci!!!!!!
0/0
30.1.2002 10:03

Che

Pokuty za přestupky drasticky vzrostou
SMRADI
0/0
30.1.2002 10:00

S. Gross

Musí to tak být, musí a musí.
Musí to tak být, musí a musí.
0/0
30.1.2002 9:35

LUkas

"cihaci":-))
Reknu vam, ze vidim do budoucnosti:-)) a vim jak to bude vypadat: vice policajtu cihajici na to, kdyz udelate byt sebemensi dopravni prestupek a vetsi pokuty za to.Zadne boticky pro majitele mercedesu,bavoraku a podobne.Zadny policajt na narodni a pavlaku,kde cikani kradou a kazdej je vidi (teda krome policajtu,kteri tam nejsou) a kde fetaci zebraj a kupujou co se da. Vice uplatku z kapes majetnych a vice pokut z kapes "obycejnych" lidi. Vice policajtu schovanych v krovi a cihajicich az to s tou svoji skodovcickou vytahnete o 10km/h vice. Min policajtu v metru,kde zebrajici harmonikar vyzebra bura a dalsi U.K. uz kouka kam si davate penezenku:-))) Pratele spolehejte se sami na sebe, protoze budoucnost ochrancu zakona vidim blede:-))))Dale navrhuji anketu serveru iDnes ve zneni: Videli jste za posledni rok policajta na Narodni,I.P.Pavlova a nam. Republiky?
0/0
30.1.2002 9:27

Dalis

K cemu vyssi pokuty....?
Stacilo by poctive vybirat za soucasne prestupky. Deno-denne vidim projizdet ridice na cervenou (pro me osobne nejhorsi dopravni prestupek), kteri zustavaji bez postihu. Dale se priklanim k nazoru, ze poslancu se jakekoli zvyseni pokut ani v nejmensim nedotkne a korupce jen poroste.Nejvice na to doplati radovy obcan, jako ja, nebo Vy .-)
0/0
30.1.2002 9:18

ReCall

Re: K cemu vyssi pokuty....?
Souhlasím s tímto příspěvkem. Téměř každý den vidím několik (někdy i deset a více) dopravních přestupků od telefonování, přes nerozsvícená světla, až po jízdu na červenou a nic se neděje i když tyto přestupky se dějí necelých 500 m od policejní stanice. Je to síla. A s tou nedotknutelností poslanců je to taky tak. A k tomu bych přibral podnikatele. Co to pro ně je 15.000 Kč??? Přece za 5 minut budou mít obchot o 10 km dále a vydělaj 10x více, nééé??? Pavel Záklasník
0/0
30.1.2002 15:44

manik

Re: Re: K cemu vyssi pokuty....?
Když seš tak chytrej, tak si zařiď živnosťák a můžeš platit taky 15 000, hňupe. To žeru, když si každý myslí, že co podnikatel, to milionář.
0/0
31.1.2002 11:36

Geko

Vzkaz
Ty nas "prazsky" parlamente, vis co je to realita zivota mimo Prahu? Jeste ze tady budeme mit zase volby. Ze "srdce" Vam vsem preji obrovsky volebni neuspech a pokud mozno navrat do co "nejobycejnejsiho a nejtvrdsiho" zivota. Poslanecka imunita? Jako "premii" k poslanecke imunite si pridejte ne neplaceni pokut, ale dvojnasobnou vysi pokut. Nic neni lepsiho nez "spravny" priklad. Doufejme, ze se Vam naplni "jak se do lesa vola, tak se z lesa..."
0/0
30.1.2002 9:17

Honny

Re: Vzkaz
Ty si odpustˇ ty proti pražské narážky možná že by tě zajímalo domografické složení,dle narození je rodilých pražáků 8%.Nejvíce je zastoupena sev. morava16.5%.Odkudˇjsi ty příteli?
0/0
30.1.2002 13:41

smich

...
ono je to vlastne stejne jedno,protoze nekdo,kdo preziva z mesice na mesic se stejne muze na nejakou par tisicikorunovou pokutu vy...a uz vubec si nemyslim,ze tohle je cesta jak omezit pocet prestupku,zacit by se melo uplne odjinud
0/0
30.1.2002 9:06

Bedřich

Re: ...
Odkud. Rozepište se.
0/0
30.1.2002 9:13

blok

Rád slyším o vyšších pokutách, ale...
... doufám, že uslyším, že se to týká úplně všech a doufám, že neuslyším o uplácení policajtů. Rád bych slyšel také o vyšších trestech pro ty, kdo zneužívají kradené a ztracené osobní doklady či platební karty. Cti a spravedlnosti zdar.
0/0
30.1.2002 8:59

Martina

Proc ne
Rozhodne nejsem proti aby se za prestupky platilo, ale aby za ne zaplatil kazdy, kdo je udela. Problem je v tom, ze poslanci tento navrh "s klidnym svedomim" schvali, protoze jich se to vubec netyka.
0/0
30.1.2002 8:52

Huh

Zaplatpanbuh...
...ze uz jsem se odstehoval
0/0
30.1.2002 8:48

gefir

"Drasticke" pokuty ?
naprosto souhlasim se zvysenim pokut,zejmena pro ridice (i kdyz sam casto jezdim). Ale vyraz "drasticke zvyseni" je velmi slusne receno nadsazeny. Lide se budou dal smat ,dal se budou placeni pokut vyhybat,dal se budou pokouset uplacet atd. Drasticke zvyseni pokut by podle meho nazoru znamenalo ,aby nejnizsi pokuta napr. za zakaz zastaveni byla 10.000, za prekroceni povolene rychlosti 15.000,za pouzivani mobilu za jizdy bez hands free 20.000,za odmitnuti dechove zkousky nebo zkousky krve 100.000 apod.Jiste, muzete se mnou nesouhlasit,uz slysim mnohe ,jak krici........Ale teprve takove pokuty budou pusobit tak,jak maji,tedy odstrasujicim faktorem. Situaci na silnicich zname vsichni a vsichni vime,jak stale vice ridicu jezdi ,jako prasata.ze je to nerealne ? Ale kdeze. V sousednim nemecku je za zakaz zastaveni pokuta 300 marek (nevim,jak ted v EUR) ,za prekroceni rychlosti 500 marek a napriklad za nepouziti detske sedacky 1000 marek stejne jako za telefon v ruce . A navic, kdyz se nekdo pote vyhyba zaplacni,neresi to dlouhe mesice nbo roky soudy.Proste soudce na zaklade dukazu policie = fotky z radaru,protokoly apod da termin a po jeho vyprseni nastupuje exekuce majetku. bez pardonu,bez dohadovani.... Jeste tvrdsi je to napr v Holandsku. Nemas na okamzite zaplaceni ? Zabavime ti na miste auto,a ty mas 10 dni na to, aby jsi zaplatil. Pokud nezaplatis,auto jde znacne pod cenou do bazaru,z penez za prodej si stat vezme sve a zbytek ti posleme......... nebo ve statech - dostanes blok a 10 dni na zaplaceni. Nezaplatis ? Jsi zatcen a odsouzen na nejmene 3 mesice basy natvrdo. Po tuto dobu uklizis a delas verejne prace - vetsinou do doby,kdy si svuj dluh za pokutu neodpracujes. ze prijdes o praci a mas problemy ? To nekoho nezajima........ Tomu rikam drasticke zvyseni pokut. To,co odhlasovali nasi posranci je pouha smesna " valorizace v dusledku inflace "
0/0
30.1.2002 8:46

LUkas

Re:
No to je sice pekne,ale pak mi vysvetlete jednu vec: kazdy nekdy dostane pokutu: Ja za rok 2001: 300,- prekroceni rychlosti;100,- odboceni na zakazu:-));200,- vjezd do ulice,kam muze zasobovani (jsem zasobovani,ale bohuzel) - to asi prodela kazdy ridic, je to takovy prumer:-))) Jezdim tak prumerne.Nas sef - klasicky frajirek za volantem, chlubi se rychlosti i 200 km/h - s prominutim klasicke prase jezdici na sokolovske po kolejich atd. nedostal loni ani korunu pokuty!!! Nahoda? Ne:-))) Vzdycky neco do kapsy policajtovi,jinak by pokuty byly skutecne vyse astronomicke. A o to jde! Kdo bude platit ty nehorazny pokuty? Ja? Kdyz nemam na uplatky? Leda na splatky:-))))
0/0
30.1.2002 9:34

petr

Re:
V něčem bych souhlasil, ale nesrovnávej Německo s ČR. Je třeba si uvědomit, že nejvíce přestupků v dopravě a úmrtí na silnici se stane na běžných komunikacích. Až páni poslanci dají peníze vzbrané na dálničních známkách a na dani z nafty na výstavbu dálnic a my budem po nich jezdit tak těch přestupků taky ubyde. Ono je to těžký v naší republice někam dojet¨,když rychlostní průměr by měl být 80km/h. Pak se nedivim, že lidi jezdí jak "prasata", ono to jinak nejde, když je třeba někam dojet.
0/0
30.1.2002 10:19

JJ

Re:
S tim Holandskem jsi vedle a to dost. Policie tu ma explicitne zakazano vybirat pokuty na miste v hotovosti. Vsechno chodi domu postou a plati se acceptgirem (neco jako slozenka, ale da se to zaplatit pres banku z uctu, nejen na poste). Pri mereni rychlosti (v drtive vetsine pripadu stacionarnimi radary) te ani nezastavuji. To same Stadsoverzicht (neco jako mestska policie). Kdyz blbe parkujes, musis naklusat k nim do kancelare a zaplatit (berou kreditky). Nevim, jak to delaji s cizinici, IMHO ty fotky z radaru proste hazej do kose. To zabaveni o kterem pises muze udelat jen zvlastni urednik na zaklade prikazu spravniho soudce - AFAIK jedine ten smi vybirat penize v hotovosti. Vyse pokut neni extremne vyssi - prekroceni rychlosti do 10 km stavalo 60, do 20 120, za blbe parkovani podle mista od 40 do 100 (vse v guldenech, ceny v EUR zatim neznam). A samozrejme plati vsichni - poslance a cleny vlady nevyjimaje. Asi pred mesicem nekde vyfotili korunniho prince jak si to svisit po dalnici 140 a taky dostal pokutu jako kdokoli jiny.
0/0
30.1.2002 10:33

Jarda

Drasticke pokuty v Nemecku
Ono to s temi pokutami v Nemecku neni tak strasne, nad 500 DM se dostanete az za prekroceni rychlosti o 61 km/h. Podrobnou tabulku najdete na http://www.autobahn-polizei.de/rechtre.htm. Horsi nez pokuty jsou body a zabavovani ridicaku na urcitou dobu. Dalsi restrikce jsou taky od pojistovny kdyz nekdou boura. Takze si kazdy radeji rozmysli jet divoce.
0/0
30.1.2002 11:18

Klaus

Re: Pokuty v Německu
Vaše informace o výši pokut v Německu nejsou pravdivé. Tady ale jde o to, že některé uvedené české pokuty představují x-násobek čisté měsíční mzdy průměrného občana, a právě to ve jmenovaných zemích nenajdete.
0/0
30.1.2002 17:06

tom

Re:
CHytraku vis jaky jsou v USA pokuty?  Za nedovolene parkovani se tu plati 30$, za prekroceni rychlosti 100$. A to je proti jejich platu smesny, takze nez neco kvaknes s tvy huby, tak si neco precti idijutku.
0/0
1.2.2002 0:39

Pablo

Navrat k tvrdemu rezimu
Po asi desetilete volnosti se Cesko dosti rychle vraci k tvrdemu rezimu. Ale nemylte se; tvrdy rezim existuje ve vetsine Zapadnich zemi. Cesko je ted v jakemsi stadiu normalizace. Budme vsichni radi ze jsme si uzili par let nefalsovane volnosti - v nekterych zemich toto nenastane za destileti, ne-li stoleti!
0/0
30.1.2002 8:33

Libor Benedikt

Re: Navrat k tvrdemu rezimu
Asi nevis co je to policejni stat, co? Tady je kazdej hrozne alergickej na to, kdyz se zvysi sankce za neco. Ale nejlepsi je si ty sankce nevykoledovat ne?
0/0
30.1.2002 13:27

kamila

Stejný metr
Já chci věřit, že nás páni poslanci jen omylem neinformovali o tom , že od dubna si můžeme i my nárokovat pokuty na všech úřednických šimlech, počínaje běžnými úřady a konče soudy a ministerstvem, za všechny škody, zdržování, nesmyslné rozhodnutí soudu, za přihlouplé chování většiny státních úředníků ,nebo co třeba za podporu soukromých firem jako je např. Dopravní podnik při soudních kauzách, proč by soudce, který způsobí svým rozhodnutím někomu křivdu, která je prokazatelná, neměl být potrestán pokutou. Když spravedlnost, tak pro všechny občany. A na závěr prosba- ráda bych viděla na "idnes" srovnávací tabulku výdajů spotřeby a konkrétních výdajů úředníků i členů vlády v době KSČ a dnes, nebo by možná stačilo porovnání např. z dnešní Británií. Občanům možná ani nevadí výše ,ani účel pokut, ale způsob, jakým se v této zemi s financemi nakládá. Možná je čas s tím zase něco udělat, CO MYSLÍTE ?
0/0
30.1.2002 8:29

Tomáš Marný

Re: Stejný metr
Souhlas. Změnil jsem banku a požádal Okresní úřad o zasílání dětských přídavků na nový účet. Po měsíci peníze samozřejmě nikde. Tak jsem na OÚ vyrazil, baba koukla do počítače a otráveně prohodila, že kolegyně starý účet vymazala, ale nový zapomněla napsat. Že prý to dostanu další měsíc najednou - ani slůvko omluvy, či dokonce zaplacení úroku.
0/0
30.1.2002 9:59

george

Ouřadové a pokuty?
Výborně, já budu platit jako trouba, když náhodou něco zapomenu dodat ouřadům pro jejich, ve většině případů, nesmyslnou činnost. Jakpak budou asi postiženi úředníci, kteří se na něco vykašlou nebo prostě "zapomenou"? A že 150 poslaců souhlasilo s pokutami? Ale pro koho? Souhlasilo by jich také 150, kdyby byli podle tohoto zákona postihováni oni? Ať si ta poslanecká sebranka trhne nohou a neotravuje slušné lidi.
0/0
30.1.2002 8:27

Jakub

Urednici
Ja jsem klidne ochoten platit takove pokuty, poud a jedidine v pripade ze i UREDNIK kdyz udela chybu tak by za to mel **revsky zaplatit. To se tyka podle meho i urednickych omylu a spatne vypsanych vyberovych rizeni. podle me je smesna castka 10 000.- kdyz za zmineny "omyl" urednik obvykle inkasuje 20x vic. A co hur kdyz po nich cokoli chcete, tak bez poradneho podmaznuti, pokud to opravdu nutne potrebujete (treba byt), se tim ani nezacnou zabyvat. TAKZE POKUTU ANO ALE VSEM. "MILUJU VAS", "VY POLITICI".
0/0
30.1.2002 8:13

jouza

vyssi pokuty, vyssi uplatky
represe byla komunistum vzdy blizsi nez prevence. navic, kdyz policajt bere 10 000, jedna se vlastne o tiche zvyseni platu nekterym urednikum, porotoze jestlize uz dnes se vetsinou clovek vyporada s uniformou radeji bokem, ted se to urcite nezlepsi
0/0
30.1.2002 8:09

petr

Re: vyssi pokuty, vyssi uplatky
Tak s tim se nedá nic než souhlasit. Toto je jasný krok ke zvýšení korupce.Ta výše pokut už neni k smíchu, to už je k pláči. Oni si myslej, že pro normálního pracujícího člověka je 1000,-kč málo, že to je potřeba zvednout.Dyť to je nesmysl, nejnebezpečnější na silnici jsou ty silný auta za miliony a s těma těžko jezdí obyčejní lidé. A těm bohatým je jedno, jestli je pokuta 2 nebo 5 tisíc.
0/0
30.1.2002 10:06

j_kubicek@email.cz

Pokuty-úředníci-poslanci
Jak bylo už uvedeno i v televizi, ambiciósní G R O S T A P O se začíná projevovat. Na jedné straně poslanci pro řadové občany zvýší pokuty na druhé straně si ponechají imunitu. Pokud nějaký poslanec včetně ministrů poruší zákon a všimnou si toho i novináři snaží se jen zapírat a zapírat a maximálně využít imunity a pochybuji, že by tyto pokuty platily i pro ně. Pokud jde o naši byrokracii, stačí jen si zajít někam na úřad, že něco potřebujete a už tam musíte jít několikrát, protože se najde tolik různých předpisů, že vždy něco schází nebo je špatně. Pokud jde o pokuty měly by být úměrné platům. Ten kdo je odkázán na minimální plat si rozhodně nijak vyskakovat nemůže. To už je lépe na tom kdo se zachytí v sociální síti. Ale to poslance zas tilik netrápí.
0/0
30.1.2002 8:06

Bedřich

Pane Bože!!!
No po přečtení těch pár příspěvků, se mi udělalo nějak těžko. To chcete dělat na každém kroku přestupky, že se bojíte, že na ně nebudete mít a křičíte jací budete chudáci?!!!! Vaše volání po vyšších platech - to všichni, kdo tohle píšete, pracujete ve státní správě???? Výše platu v našem státě přeci neurčuje jen vláda! Co soukromý sektor? Kdo tam určuje výši platu? Vláda? Nebo vaše schopnosti? A když vám to je málo, proč v takové práci jste? Najděte si jinou!!! Nebo se v ní zdokonalujte, zvyšte si kvalifikaci, prostě udělejte něco, abyste byli spokojení a ne jen čekali, že vám něco ze "shora spadne". Furt jenom brečíte a litujete se. Kdo zvolil ty co jsou nahoře? Podle vašich reakcí asi Duch svatý. Copak nesnesete zodpovědnost za to co děláte se vším všudy? Když udělám něco co nemám, musím počítat s potrestáním! A když nechci platit pokuty, tak nedělám vědomě přestupky, ne?!!!! A pak mi může být jedno, jestli pokuta bude 200,- nebo 20000,-Kč!!! A s tím Švýcarskem - vsadím se, že strýček je původem Čech, protože Švýcara by to ani nenapadlo, na tož aby to uskutečnil. Ano je to v disciplinovanosti, a jak ji dospělé lidi naučit než tvrdými sankcemi!!!!! Jen se podívejte na tu anarchii, co panuje u nás na silnicích. A to nejde jen o peníze, ale hlavně o naše životy.
0/0
30.1.2002 8:01

j_kubicek@email.cz

Re: Pane Bože!!!
Souhlasím s vámi, že za svý průšvihy musí každý platit sám. Když čtu Váš příspěvek docházím k dojmu, že jste buď nenenapravitelný optimista a nebo jeden z těch co po sametové revoluci "chytili správný vítr do plachet" a těď se rozhodli, že budou školit ty, kterým se to nepovedlo.
0/0
30.1.2002 8:19

petr

Re: Pane Bože!!!
podepíšu se pod každé Vaše slovo s jednou zdánlivě malou ale podstatnou výhradou - stát po nás něco chce (dodržování zákonů - což je neoddiskutovatelně správně) - uplatňuje negativní motivaci a represe (pokuty - proč ne, máte pravdu že kdo neporušuje, neplatí), ale i u tohoto způsobu řízení platí dvě věci: 1)trest musí být úměrný prohřešku (že nenahlásím ztrátu občanky hned a šup - pět tisíc?!) a 2) to nejdůležitější - pokud mám být perzekuován, musím!! mít jistotu, že za stejné prohřešky platí stejně VŠICHNI!!! (co tisíckrát provařená nesmyslná imunita Pánů Tvůrců?) a také že oblasti, kde stát slouží mně a ne já státu, jsou se stejnou ochotou také sankcionovány (kvůli každé cestě na úřad, který za 12 let (!!) nebyl schopen zařídit elektronickou nebou jakoukoli jinou rychlou komunikaci s občany si musím vrát dovolenou - kde je náhrada peněz, času, nervů?!) takže ano - platí když neporušíš, nebudeš platit - ale zde jde o hlavně vztah stát a jeho živitelé (tedy my) nikoli poddaní - a tady to jde čím dál tím víc do p.....
0/0
30.1.2002 8:55

Eva

Re: Pane Bože!!!
No to je sice vsechno krasny,co tady pises... Nemam taky moc rada lidi, co si presprilis stezuji, ale tvuj prispevek me dostal. Vice skromnosti a mene arogance by ti neuskodilo. Nejdrive, co se tyce tveho komentare ohledne prace, platu apod.: Ja nevim, kde zijes, ale opravdu to neni tak snadne a jednoduche, jak si myslis. Nevim kolik ti je, ale takove idealy ohledne najiti si mista a platu jsem snad mela jen na gymplu, ale pak me to rychle preslo. Ono nestaci, ze ma clovek urcitou kvalifikaci a schopnosti. Je to trochu o necem jinym (nejen ve statnim, ale i v soukromem sektoru-bohuzel). To mi ver, mela jsem moznost to zazit na vlastni kuzi (a nejen ja!). Je to hodne o znamostech, uplatcich apod... Doufam, ze se snad dockam toho, kdy se budou cenit schopnosti, kvalifikace a chut pracovat a rozvijet se.Mohla bych tady pokracovat jeste dlouho, ale tohoto se ten clanek netykal. Pokuty se mi zdaji prehnane a myslim si, ze to problemy zdaleka nevyresi. Mas pravdu, ze jsme si poslance zvolili my, ale ty sam vis, kdyz jdes volit, jak se ta ktera strana zase zachova a znas vubec ty lidi v parlamentu, ve vlade a muzes predem tusit, jak se projevi??? Ja myslim, ze to neni tak jednoduche, jak si to vsechno predstavujes. Poznamky typu(ty nebyly Bedricha,ale nekoho jineho): v Nemecku, v Holandsku ve statech je to tak a onak..., jsou trochu mimo misu. Jen si srovnejte jejich zivotni uroven a o dost vyssi platy. Pak pro ne neni takovy problem za prestupek zaplatit. Samozrejme ja se snazim prestupky nedelat a to ze se delaji (samozrejme vsude ve svete!) neni dobre, ale zvyseni pokut nevyresi snizeni prestupku. Je to hlavne otazka vychovy... ...Ale kolik lidi, tolik ruznych nazoru, ze?!?...
0/0
30.1.2002 9:48

Honny

Re: Pane Bože!!!
V pořádku Bedřichu,nechci se bavit o výši pokut. Opravdu mě ale vadí ty široké možnosti policistů a tím i prostor ke korupci.Policista nyní bude moci dát pokutu dle svého uvážení.Myslím si že to dostali od Grose jako pohylivou součást k platu.Jezdím po Praze každý den asi 30-let.Mám vypozorováno že policisté stojí a číhají na vaše zaváhání na stejných místech jako za komunistů(Pal.most,Podolské nábřeží,Vyš.tunel).Chovají se naprosto stejně jako dříve ale mají na nás dokonalejší páky.Myslím že velký bratr pouze spal,nyní se probouzí.Nepůjdeme zese na Václavák?
0/0
30.1.2002 12:14





Najdete na iDNES.cz