Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Co Čech, to hulvát?

Český premiér Miloš Zeman dává průchod nechuti k Rakousku slovy věru nevybíravými. Už mu nestačí útoky na Jörga Haidera - považuje za potřebné vynadat i těm, kdo podepisují jeho petici proti Temelínu. A tak nyní už všechna média Rakušanům sdělují názor českého premiéra, tedy český názor: "Jen ten, kdo není informován vyhýbám se pojmu idiot -, může podpořit tuto (Haiderovu) petici." Tu už podpořily statisíce lidí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Michal Konupčík

NAPOSLEDY a POPRVE
Naposledy jsem dnes privital na stranky MF a sam sobe slibuju, ze po 10ti letech menim periodikum a nebudu kupovat MF. Jejich ,ale vazne uz trapnych slovnich hricek, kterymi vytrhavaji slova z kontextu ve snaze se zviditelnit, jsem uz syt. Ba co syt, sem nas*an na nejvyssi miru. Je dobre ze tak pisi, alespon se vice lidem otevrou oci. Ta jejich novinarska etika je mi k smichu a jejich novinarska profese? Prave sem ji ve svem osobnim zebricku nejidiotictejsich zamestnani postavil na pricku mezi vratne a uklizecky, i gumy jsou na tom lip. A POPRVE posilam uprimny dik Zemanovi. Je to kecka, vycuranek jako ostatni politici v teto zemi, ale jinak by se tam asi ani neudrzel. Nidky jsem ho nemel rad a jeho politicke nazory nesdilim. Ale poprve se nekdo ostre ozval a zastal se nas. A vy mily "demokraticti vlezdoprdelkove", kteri machate hubou az vam z ni padaji blitky. vy prestante pomlouvat svoji zem a snazte se z ni udelat tu demokratickou vyspelou spolecnost, kterou se ohanite. A mozna radeji ne, protoze vy vubec nemuzete vedet o cem je rec. (a ommlouvam se za hrubky, jsem uz dneska vazne utahanej)
0/0
21.1.2002 21:48

Milan

Co Čech, to hulvát?
Stop vrazdení v tunelech!Zastavme smrt v podzemí! Prípravný výbor iniciativy STOP TUNELUM tímto vyzývá vsechny obcany k podpore boje proti nebezpecí, které ohrozuje nás vsechny. Proti nebezpecí, které na nás zákerne cíhá na cestách u naseho jizního souseda. Rakousko se v posledních letech stalo nejrizikovejsí oblastí Evropy. Toto pondelí doslo na dálnici A2 k dalsí v nekonecné rade nehod v rakouských tunelech. Incident si tentokrát nastestí vyzádal pouze zranení. Bohuzel tezké. V rakouských tunelech se v posledních letech stalo 16 vázných nehod, z toho 7 smrtelných. O zivot prislo celkem 207 lidí, dalsích nekolik set lidí bylo zraneno. Jednou z obetí nechvalne známého strediska smrti, rakouského Kaprunu, který si vyzádal 155 mrtvých, se stala i ceská lyzarská instruktorka. A my se ptáme: Jak dlouho budeme muset zít s tímto obrovským rizikem, které cíhá za nasimi hranicemi? Na kazdé uprdnutí operátora ve velínu temelínské elektrárny pripadá nekolik milionu eur materiálních skod zpusobených pozáry a srázkami v rakouských tunelech. Na kazdé odstavení temelínského reaktoru pripadá nekolik desítek nevinných lidských zivotu. Vsechny závazné nehody v tunelech v Evrope se staly v Rakousku. Rakouské tunely nejsou bezpecné a bezprostredne ohrozují bezpecnost turistu z celého sveta. Zádejme urychlené vyhlásení podpisového referenda proti rakouským tunelum. Rakousko musí odstavit své tunely, nebo prokázat, ze jsou zcela bezpecné. Bezpecnost tunelu musí proverit prohlídka mezinárodních expertu. Pozadujeme rovnez proverku vlivu rakouských tunelu na zivotní prostredí EIA. Nebezpecí cíhá na kazdého z nás. Bojujme za svou bezpecnost. Bojujme proti tunelum. Bojujme za podpisové referendum. Bojujme o zajištění nadřazenosti odborného názoru nad odborně analfabetickou politizací a politickým zneužíváním.
0/0
21.1.2002 20:47

Jindra

Chamberlainův duch
Tvoje názory nejsou originální, už je jednou prezentoval pan Chamberlain, který taky v září 1938 přivezl Velké Británii mír. Jak to dopadlo víme všichni.
0/0
21.1.2002 17:44

Broněk

konečně
Ano,konečně-se někdo ozval,konečně se někdo naštval a konečně někdo řekl co si doopravdy myslí.Ten někdo je pan Zeman a hodilo by se napsat pan někdo.Vždyť už té rakouské drzosti bylo dost a dost.Děsí mne jen to jak se někteří novináři a stejně tak čtenáři zastávají těch rakušanů,kteří by nás nejraději neviděli nejen v EU,ale pokud možno vůbec.Nechápu ten váš bezmezný obdiv k tomuto sotva průměrnému státu(Marin aj.),plném zbabělců,kteří umějí otravovat menší ČR kvůli Temelínu,ale skrz německé elektrárny ani nepípnou.Idioti-to není urážka,ale skutečný stav intelektuální úrovně lidu,kvůli kterému již experti EU provedli několik inspekcí s kladnými závěry a oni přesto věří argumentům fašouna a panikářů.Pan Zeman dobře ví co říká a my by sme ho měli podpořit.
0/0
21.1.2002 16:58

Marin

Re: konečně
Ha, ha. Opravdu vtipne! Zase nekdo z Cech hodnoti intelektualni uroven sveta! Bravo! Z Rakouska se stala bohata a prosperujici zeme, kde je klid, poradek, fungujici statni sprava a vysoka zivotni uroven. Rakousko je 6. nejvetsim investorem v CR, zatimco my si penize porad jen pujcujeme (pripadne je Zeman krade obcanum na danich). Heidera volilo 30% lidi - mozna idioti, ale kdyz sectu hlasy nasich volicu pro CSSD a KSCM vychazi mi jeste trochu vyssi cislo. Asi je ten pomer idiotu v narodech tak nejak ustaleny, co vy na to? A vracet se porad do let II. svetove valky je nase specialita - asi ze jsme s vysledkem nespokojeni, nebo co. Pro Americany (napriklad) je to davna minulost a pro vetsinu mladych lidi v Evrope nastesti uz take. Akorat my se musime porad litovat a delat ramena na nekoho, komu nesahame ani po kotniky. Bezva narod, my Cesi!
0/0
21.1.2002 17:25

Jouza

Re: Re: konečně
Ty budeš asi inteligentní volič ODS!
0/0
21.1.2002 17:59

Jindra

Gratuluji MF Dnes
Poslední kapka padla do pohárku hořkosti a ten přetekl. Odcházím jako čtenář od Idnes ke konkurenčním Lidovkám. Servilita se kterou zdejší redakce přistupuje ke každému problému je neuvěřitelná. Ještě před 14 dny prohlašoval pan Komárek, že stěhování Svobodné Evropy je projevem zbabělosti, volal po odvážném chování vystoupení proti zlu, které je ztělesněné terorismem. Dnes ten samý deník volá po smířlivosti vůči fašistovi v sousední zemi. Pan Haider nenapadá jen Českou republiku, on napadá i Slovinsko, on to totiž není žádný demokratický politik. Je to nacionalista toho nejrubšího zrna, rakouský Le Pen. To že jej ještě jako fašistu neoznačil prezident Bush ještě neznamená že se nemáme pouštět do předčasné kritiky. Nežijeme přeci již v zemi, kde se vše dělalo na příkaz z Moskvy. Jsem tudíž přesvědčen, že ani MFdnes již nemusí se svojí odvahou čekat, až dostane pokyn ze západu, nebo až označí Haidera jako fašistu CNN nebo sám prezident Bush.
0/0
21.1.2002 16:44

Motouzek

Každý to své
Soudě podle logiky článku pana Mocka: co Čech, to hulvát, co Rakušan, to fašista. Ale tak zlé to nebude, to jen noviny potřebují o něčem psát. Pánové Zeman a Haider, stejně jako MF zde konali jen svoji práci :-) (každý ve svém stylu)
0/0
21.1.2002 16:25

half

Potrefené husy se konečně ozvaly?
První člověk po dlouhé době v Čechách, který nemá plné gatě a nazval věci pravými jmény. (Zeman) Nebo snad není Haider postfašista? Kdybychom se konečně naučili všichni nebýt s odpuštěním posraní a naučili se nazývat věci pravými jmény, asi bychom nemuseli mít zkušenosti s Hitlerem a jim podobnými... Že někteří Rakušáci jdou opět za takovým člověkem, jak by jste je nazvali vy? Jsou fakticky tak debilní?
0/0
21.1.2002 16:24

Iva

Neléčené antisemitské a nacistické resentimenty
Jakkoli mám k Zemanovi výhrady, tak teď s ním souhlasím - Temelín je zástupný problém (strach z levné pracovní síly? konkurence?) rozmáznutý rakouskou stranou do absurdna. Jak v této poloze jednat diplomaticky? Konečně se mluví otevřeně, ne v diplomaticky decentních a mlhavých frázích, tedy čitelně pro svět. A kritika rakouské/německé minulosti výborně sedí - nestoudné nároky sudeťáků, německé názory stylu českomoravský prostor byl odjakživa německý apod. se konečně otevřou ven (mimochodem vpodstatě "německá" mafra tyto ubohosti vydatně živí) ... Thomas Bernhard má zřejmě pravdu: rakušané jsou totální zabedněnci...
0/0
21.1.2002 15:29

Marin

Je to o zavisti...
Cesi nemaji radi Nemce (Rakusany). Nemci nam pry ublizili a moc se roztahuji. Do roku 1945 tu zilo asi 3,5 milionu Nemcu a zili tu s nami zhruba od 13. stoleti, kdy je proziravi Premyslovci pozvali, aby nam tu zavedli civilizaci. V 19. stoleti byli Nemci motorem naseho narodniho obrozeni, predevsim v ekonomicke oblasti. Meli jsme neustale pred ocima nekoho, kdo je vykonejsi, vzdelanejsi, kultivovanejsi. To nas nutilo "dohnat a predehnat". Kdyz jsme po valce nase "ucitele" vyhnali, zbyl tu je zamindrakovany narod, ktery ma pocit, ze je nejlepsi v sirokem dalekem okoli a nemusi se o nic snazit. Misto debilnich projevu ceske malosti by stalo za to pokusit se Rakusany a predevsim Nemce dohnat alespon v produktivite prace. Cela soucasna situace pripomina vyskakovani zavistiveho trpaslika, ktery vlastni lenost a malost skryva za neprizen historie a osudu. Fujtabl, uz aby se nase narodni povaha v EU dokonale rozplynula!
0/0
21.1.2002 14:46

Jindra

Re: Je to o zavisti...
Tak to ti gratuluji k tvému takynázoru. Copak sem Hitler v roce 1938 resp. 1939 přivezl civilizaci ? Vedle toho, že zavedl jízdu "v pravo" tak v podstatě vše co nazýváme civilizací Hitlerova třetí říše popřela. Myslím, že tvůj názor je příkladem naprostého neporozumnění dějinám. Češi a němci tu skutečně žili v jedinečné koexistenci, avšak tomu všemu učinila přítrž 2. světová. Kdyby Hitler válku vyhrál, patrně bychom už tady nebyli a ti co mají dostatečně arijské zevření by mluvili německy a ti ostatní by byli odsunuti na sibiř či zlikvidováni v "rekvalifikačních táborech" jak Haider eufemisticky nazývá koncentráky.
0/0
21.1.2002 16:54

sebr

Bramborové divadlo
Slovní přestřelka mezi Českem a Rakouskem je pouze o penězích. Pan Haider chce být zviditelněný a nechce odejít z politické scény a přijít tak o tučné prebendy. Pan Zeman zase z politiky odchází, takže není odkázaný na stranické milodary a tudíž si dovolil, co si dovolil. Jako občan tohoto státu s ním souhlasím, protože v EU jde o velké peníze do státních pokladen na straně jedné a v případě otevřeného pracovního trhu zase nebezpečí zvyšování nezaměstnanosti na straně druhé. A nevidím důvod, proč našim sousedům z jihu a západu pořád lézt do zadku a pardonovat jejich nadutost a nadřazenost. A vůbec mně nevadí zmiňovaný bonmot premiera. Projíždím-li Dolním Rakouskem a vidím u silnic nápisy proti nám, použil bych mnohdy i tvrdších výrazů. Jen je s podivem, že jsem ještě neviděl ani jeden proti čemukoliv z Německa, či jiného státu EU, který má jádro. Což taky o něčem svědčí. Napadá mně taky jeden příměr na Rakousko jak dělaný:"Můžeš si vyskakovat jen do výše svého HDP na hlavu." Takže na závěr na adresu Zemanem rozhořčených spoluobčanů volám: "Pozor na přeposranost!!!" Vždyť je to jen bramborové divadlo, jak říkával pan Hrabal.
0/0
21.1.2002 13:57

Marin

Re: Bramborové divadlo
Velmi trefne! "Vyskakovat si jen do vyse HDP na hlavu" To beru!! Ceska republika - zhruba 10 000 USD. Rakousko - zhruba 20 000 USD. Takze Rakusane, poradne skakejte, mate na to! Na rozdil od nas.
0/0
21.1.2002 14:36

Nespor

Ja chci byt Rakusanem!
Zatracena II. svetova valka! Zatracena Postupim! Zatraceny odsun! Proc nas sakra po valce nebrali jako spojence Nemecka? Dneska by jsme byli v EU, mluvilo by se tu nemecky a byl by klid. A hlavne zadnych 40 let komunismu. Cechy a Morava jako okupacni zona Zapadu, Slovensko by kontrolovalo Rusko. Omezena samostatnost do roku 1956 (jako Rakousko) - a pekne pod dozorem rozumnych a zkusenych velmoci budovat standardni rezim!
0/0
21.1.2002 13:27

Petr

Re: Ja chci byt Rakusanem!
Co Ti brání? Budeš-li hodně chtít, podaří se Ti to jistě zařídit a můžeš se stěhovat.
0/0
21.1.2002 17:05

Marin

Milosek Zemanu - nase narodni nestesti
Zvani, chlasta, lze, urazi a nevladne. Nevim, jestli ma pravo rikat nekomu "idiot". Diplomaticka roztrzka neni nutna - Rakusane by meli zachovat klid a slozit se nasemu premierovi na psychiatra. Bylo by to hezke gesto a nam by to mozna pomohlo dostat z cela vlady cloveka, ktery zcela neovlada sve chovani. Pro mne osobne je otazka Temelina otazkou ciste ekonomickou - vyplati se, nevyplati se. To, ze zaciname brat Temelin jako narodni betonovy poklad, ktery neprislusi nikomu hodnotit a kritizovat, je jen ukazkou nasi malosti a touhy po zastupnych symbolech. Citime porad vuci Rakusanum zavist - maji vyssi zivotni uroven, jsou v EU a plati eurem a jeste ty Alpy... Asi to bude prochazka ruzovym sadem, to priblizovani k EU. Vzdyt to snadno dokazali i takovy idioti jako jsou Rakusane!
0/0
21.1.2002 13:18

Frantisek Stepan

Re: Milosek Zemanu - nase narodni nestesti
Plne souhlasim, zde neni co dodat. Ti "hrdi cesi" by se meli zamyslet o cem vlastne autor clanku psal, a ne ho kritizovat z patolizalstvi nebo zaprodanim nemcum.
0/0
21.1.2002 13:34

Jiří

Re: Re: Milosek Zemanu - nase narodni nestesti
Marine Fr. Štěpáne, vy dva jste se opravdu sešli. Urážíte člověka, který nazývá věci pravým jménem. Možná se nechová jako kabinetní politik, ale za ním zůstává práce. To, jak pozvedl naši ekonomiku, rozhýbal policii a zlepšil renomé státu a jeho obyvatel v EU, mu už nikdo nevezme. Co na tom, že nelyžuje, pije becherovku a má pomačkané kvádro. Modemany jsme už ve vládách měli a kam to dotáhli. Na Haidera si vyšlápl opravdu příkladně. Co je jim do českého Temelína? A ještě dovětek. Příkladem zápecníka a sraba je státní prezident Havel. Jako vždy jsou mu milejší zájmy zeměkoule než vlastní národ a země. Jako vždy, když o něco jde je někde v koudeli. Buď na disidentsko filosofickém dýchanku, nebo na léčení za sukní Veškrnové. Místo aby se Zemana zastal ústy svého hradního šaška Špačka se jenom ztrapňuje.
0/0
21.1.2002 16:25

Marin

Re: Re: Re: Milosek Zemanu - nase narodni nestesti
Mily Jiri, Miloskovi jde jen o zajmy lidi, kterym (stejne jako Klaus) neco dluzi - privatizace. Jeho zpusoby jsou mi ukradene, ja jen chci, aby mne zdejsi politicke elity dovedly do EU. Pak uz se o sebe postaram sam. Stejne jsem vzdycky chtel zit v Holandsku! Pak si tu muzou hrdi Cesi stavet Temeliny treba jeden druhemu na hlavu, bude mi to fuk.
0/0
21.1.2002 17:04

olympic

Proboha!
To máme za to, že trpíme na postu premiéra obyčejného ožralu. Dal si pár becherovek a pivo a tohle je výsledek. Naše politická kultura velmi zaostává. Zeman je naším zrcadlem.
0/0
21.1.2002 12:42

Snehulak

Zeman
Co se tyka Zemana, ja bych se slovu IDIOT snad ani nevyhybal...
0/0
21.1.2002 12:23

Libor Černín

Připouštím,
že slovo idiot do slovníku ústavních činitelů této země nepatří. Co je ovšem zarážející, je skutečnost, že jediným komentářem k rakousko-českým sporům je v MfD jen a pouze kritika Zemana za tento obrat. Čili opět je tu oblíbená hra na dvojí metr v zájmu - kohopak asi? Na první stránku dáme nadpis: "Zeman přirovnal Rakušany k idiotům", na straně tři se zamyslíme: "Jaké budou případné škody?". Neopomeneme též zmínit skutečnost, že Thomas Klestil si stěžoval u Havla a ke zkrácenému přepisu celého interwiev z Profilu dáme příznačný nadpis poukazující na Zemanovu přízemnost: "... a vy jste vítali nacisty!". Tak a vydání našeho "nezávislého" listu máme připraveno do tisku, naši chlebodárci nám jistě nemohou nic vyčítat. Včera jsem si na internetu pročítal komentáře v deníku Der Standard. Ačkoliv Rakušané nekálejí do vlastního hnízda, jako někdo koho nehodlám jmenovat, přesto je možno se tam dočíst i mnoho zajímavých informací. Mezi ně patří třeba skutečnost, že bývalý rakouský kancléř Franz Wranitzky v reakci na prostní nótu Vídně (vměšování do vnitřních záležitostí) upozornil na skutečnost, že záležitost Temelína je možné naopak vykládat jako vměšování do záležitostí českých. Poté kritizoval i kancléře Schuessela, kterému vyčetl dvojí metr, když tento pokrytecky napadl výroky Zemana, zatímco ty Haiderovy přešel bez povšimnutí. Německý Frankfurter Rundschau konstatuje, že kdyby se jednalo o otázku jaderné bezpečnosti, muselo by se spíš bojovat proti Dukovanům, a pravým motivem je zabránění vstupu Česka do EU. Kritice navíc podrobuje jak českou tak rakouskou stranu. Jak jest vidno, dokonce německé tisk je k nám milosrdnější než MfD, holt poturčenec horší Turka. MfD jen potvrdila mé dřívejší tušení, že se jedná o tendenční plátek poplatný svému německému majiteli, jehož politická zájmy se mi pomalu už začínají rýsovat. Zaplať pán Bůh, nemáme už totalitu, a můžeme si vyhledat informace z jiných zdrojů.
0/0
21.1.2002 12:06

Štěpán

předvolební guláš
Souhlasím s panem Mockem v tom smyslu, že Zemanův nevybíravý slovník celou situaci kolem Temelína značně zkomplikoval. Nelze připustit, aby čelní představitel státu, kterým pan Zeman zatím stále je, takovýmto způsobem komentoval události v jiné zemi, byť by věcná část jeho výroků byla z nemalé části pravdivá. Na druhou stranu si nemyslím, i když je pro zmiňovaného českého politika charakteristická absence dobrých mravů, že jde tentokrát o nezjištnou prostořekost. Naopak lze konstatovat, a většina ohlasů na toto téma to potvrzuje, že půl roku před volbami, pan Zeman svým slovním průjmem na adresu rakouského ultrapravicového politika a rakouských občanů velice šikovně zahrál na strunu latentního nacionalismu českých voličů.
0/0
21.1.2002 11:12

Karel Moulis

MOCEK = ZRÁDCE a KOLABORANT S NACISTICKOU STRANOU FPÖ
Pane Mocek, to je zvláštní, jak tady kdejaký novinář vystupuje na obranu Rakušanů - dokážete si představit, že by se nás nějaké Rakouské noviny zastaly (když Heider neustále hailuje na hranicích?)? hahahahahahahahaha..., nikdy - Heider a jeho nacistická strana neustále provokuje - to je naše nebezpečí - Vás bych chtěl potkat - jste špinavý a zrádný zbabělec.
0/0
21.1.2002 8:25

kopřiva

Re: MOCEK = ZRÁDCE a KOLABORANT S NACISTICKOU STRANOU FPÖ
nerozčilujte se, dyť je to jenom novinář ... pane mocek, nezdá se vám, že jste to trochu obrátil ? to my jsme nechali rakušáky vyjádřit jejich názor a to oni si toho nevážili a rozjeli proti nám kampaň !!!
0/0
21.1.2002 9:51

impulz

Re: Re: MOCEK = ZRÁDCE a KOLABORANT S NACISTICKOU STRANOU FPÖ
co se divíte? mf DNES je kontrolována německým kapitálem....to vysvětlí mnohé ....
0/0
21.1.2002 11:24

Warner

Re: Re: Re: MOCEK = ZRÁDCE a KOLABORANT S NACISTICKOU STRANOU FPÖ
Ty vase nacionalisticky kecy nestojej za zlamanou gresli. 1) Je to kapital Rakouskej nebo Nemeckej? Nemci maj totiz z Rakusanu srandu, takze ackoliv mluvej stejnym jazykem, tak to nejsou stejny narody! 2) Jaky nebezpeci hrozi od Rakouska? Kdyby nas snad napadli, tak i ta nase armada je druhy den na Italske hranici. Vetsi nebezpeci nam hrozi od Zemanovy nevymachany drzky a jeho silenejch napadu: napr. prodani energetiky francouzskymu statu (tzv. "privatizace").
0/0
21.1.2002 13:56

debil

idioti
Myslim,že jste trošku vedle.Proč se všichni snaží odsoudit náš národ za to že se trošku víc projevíme,když už přetéká kalich hořkosti.Copak když Rakousko začalo blokovat temelín vadilo to někomu.Na hranicích se pořádali obrovské demonstrace.Taky se o tom všem mlčelo,bez jediné politické narážky atd.Nedivím se že premiérovi došla trpělivost snášet pořád ty Rakouské - nechci říct idioty.
0/0
21.1.2002 5:09





Najdete na iDNES.cz