Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zeman na sebe přivolal hněv Rakouska

Pondělní Zemanovy výroky na adresu rakouských Svobodných a jejich exšéfa Haidera rozpoutaly v Rakousku politickou bouři. Na hlavu českého premiéra a potažmo tak i na Česko se snáší krupobití protestů rakouských politických stran. Rakouský velvyslanec Klas Daublebsky ve středu kauzu projednal s šéfem české diplomacie Janem Kavanem a hodlá se setkat osobně i s premiérem Zemanem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

zv

Bezmocnost!
Jsou v EU, tudiz ve Vidni se rozhodovat nebude. Na co ten rozruch? Na druhe strane ziskat prez noc skoro milion nuklearnich expertu uz je vykon!
0/0
23.1.2002 23:06

Jiri, Revnice

Zeman-Haider
Bylo by pekné, kdyby Miloš Zeman svou palebnou sílu využil z pozice účastníka akademické debaty, podpořil svou střelbu argumenty etc. a vystupoval sám za sebe. A tím i za mnohé z nás. Haider představuje nebezpečí, to už anticipoval Simon Wiesentahl v charakteristice "vyrovnání" Rakušanů s válečnými zločiny (podstatně pokrytečtější reflexe než v Německu). Ale jako český premiér to říkat nemá, navíc jde o silové výroky s nejistou zpětnou vazbou ke znalosti věci. Jiný slovník, analytičtější přístup, jiná doba a kvůli premiérovu vztahu k alkoholickým nápojům i jiná denní doba, ne večer na Frekvenci 1 s agentem Ronym.
0/0
21.1.2002 16:27

BOB

Zeman je hovado , ale Haider zašel hdodně daleko !
Kdyby na Haiderova slova Zemen nezareagoval , bylo by to také špatně . Narazili na sebe dva velkohubí . Haider má smůlu , že Zeman je premier . A toho Zeman dokonale využívá . Škoda , že tu není doslovný text Zemanova "projevu" a na základě čeho tak reagoval . Je to chyba pro pochopení celé situace . Nakonec i C. Svoboda ( KDU-ČSL ) postoj Haidera odsoudil a to byl ve Vídni ! V Rakousku bude chvíli na politické scéně dusno a u nás nějakého Haidera snad převálcují volby . Pokud ovšem Klaus nevyužije v předvolebním "guláši" nepřátelský postoj Rakouska ke zpochybnění našeho vstupu do EU . Kdyby by se Haider nedokázal zavčas zklidnit , šéfové EU ho zklidní . A o tom Zeman dobře ví .
0/0
19.1.2002 1:35

australena

prosim o vysvetleni
Trochu jsem tady diky te vzdalenosti zaostala v nekterych vedomostech, napr v detailech soucasnych vztahu mezi CR a Rakouskem. Mohl by mi nekdo objasnit, co je to s temi dvojjazycnymi tabulemi v pohranici? Proc a kdo to ma zavest? Dik.
0/0
18.1.2002 18:15

jirka

Re: prosim o vysvetleni
Kromě toho, že jsem si přečetl článek v novinách jsem se tomu nevěnoval . Vidím to tak (a myslím, že většina Čechů), že je to další nehorázný požadavek jakéhosi sudeťáckého krajanského sdružení, který postrádá jakoukoliv logiku a ve své podstatě opět jenom zkalí vztahy mezi A a CZ. Jistě dvou či vícejazyčné názvy tam , kde žije podstatná (třeba 10,20,30% menšina?), ale tam , kde je menšina nepatrná či žádná to je jenom odrazem snah vrátit ČR někam do roku 33 atp. A nebo prostě tu není jiný důvod , než udělat husto. Co vím, tak většina Čechů by asi přistoupila na dvojjazyčné nápisy jedině recipročně. Jezdím lyžovat jak do Rakouska, tak Německa , Arber např. má v češtině www.stránky, objevují se ojediněle i prospekty v češtině ( je to přirozené , celá řada lyžařů z Čech je k potkání i v Kitzbuhelu a jinde). Z druhé strany Čeština nikdy nebude dorozumívacím jazykem ve střední Evropě , ale tabule- unás v němčině a v Rakousku ne - to nikdy. Tak to asi vidí většina Čechů.
0/0
19.1.2002 20:49

BOB

Re: prosim o vysvetleni
Zdravím takto Australenu . Již jsem Vám vyslovil poděkování v komentáři pod článkem "První zajatci z Afg dorazili na Kubu" 15.1. 2002 / 0:19 - MARCELO ... ( ve spodní části příspěvku ) . K Marcele jsem se vyjádřil za hranicí hrubosti , ale nějak si o to "koledovala" . Normálně bych to ze sebe nevypustil . Jinak k Vašemu dotazu ohledně dvojjazyčných tabulí : to je samozřejmě účelová provokace a na takové je Zeman děsně alergický . Navíc má více informací , než kdokoliv jiný a také všechny výroky bere na sebe . Nemám ho rád , ale tady ho hodnotím . Jiní by si přehazovali jak horký brambor . Sledujte jeho projevy , byť jdou snad zatím přes média . Jinak to celkem nemá cenu . Viz ještě můj článek nad Vaším .
0/0
20.1.2002 13:04

mfa

MY MY MY
Nevim porad, proc se serete do Rakouskyho narodu jako takovyho !!? Hovno víme. 40 let tady žijeme v komunismu, práskáme jeden na druhýho (ty co nejvíc řvou - tak takový hlavně), lidi co emigrovali - nemohli to tady s Váma CHYTRÁKAMA vydržet - byli NAOPAK v těch zemích, o jejihž obyvatelích tady tvrdíte, že jsou nadutí (AUT, GER), vřele přijati a bylo o ně postaráno. Pak najednou prásk! ze dne na den všichni proti komunistům (spíš sami proti sobě)... a časem - nejlepší, nejchytřejší národ, nikdo nám do ničeho nebude kecat, my jsme suverénní atd... hovno jsme.. sereme se do EU, nasrali jsme se do NATO, čekáme, že kdyby někdo zaútočil, někdo jinej nás ubrání (hmmm. suverénní jako prase). Co jsme proboha dokázali, že tak řveme? Možná jen ten spornej TEMELÍN, kterej ale prostě neodstavíme a raději si budeme jeho drahej provoz platit a na vývoz doplácet, protože severočeský čmoudilky se stejně jen tak neodstavěj. Hlavně, že jim to natřem v hokeji, co? MY MY MY! pořád bysme brali a nic nechtěli dávat. HEIDER JE POSRANEJ PRAVICOVEJ RADIKÁL, TO JO... ale... trošku vděčnosti, pokory a snahy porozumět, ne? jinak budem pořád stejný hovna s Klausem, Železným a Zemanem v čele, jaký jsme.
0/0
18.1.2002 17:17

Mirek z Breclavi

Re: MY MY MY
Hele, nebyl jsi jeden z tech, co tak horlive poskakovali Gestapu ve 1942, a pak museli jit s odsunem v 1946 ci co, ze tu trousis tyto nesmysly?
0/0
19.1.2002 0:24

tom

Re: MY MY MY
Zmrde drz tu tvoji hubu a jestli se ti tu nelibi tak tahni oni na tebe jinde cekaj.
0/0
21.1.2002 3:44

Mirek z Breclavi

Zeman na sebe přivolal hněv Rakouska
Stve me, ze nam Rakousko nejen prikazuje, co mame delat u nas doma, navic sem musi lozit a tahat ty svoje nacisticke hlaholy. Zeman to rekl spravne. Koncem 80 tych let se vyjadril o komunismu a o tom, jak to dopadne. Jeho clanky jsem pak tajne kopirovali a rozdavali v praci. Zeman je narozdil od Klause chlap. Rekne co si mysli. V tom ma mou podporu.
0/0
17.1.2002 20:55

mfa

Re: Zeman na sebe přivolal hněv Rakouska
Tak to je prave ta blbost, ne? Mě absolutně nezajímá, že říká to, co si myslí. Nemá naprosto právo říkat svůj osobní názor, zvlášť, když je tak kontroverzní. To samé platí o Klausovi a jeho projevu v Bruselu. On je reprezentant nejen Vás - 9 000 000 lidí kterým mluví z duše, ale i zbytku, kterým z duše nemluví! A mě to třeba sere.
0/0
18.1.2002 16:52

Mirek z Breclavi

Re: Re: Zeman na sebe přivolal hněv Rakouska
Naopak, zijeme ve svobodne zemi, a kazdy obcan ma pravo se vyjadrit jak chce, i kdyz to neni zrovna vhodne. Cim by se mel lisit Zeman ode mne?
0/0
19.1.2002 0:21

videnak

Milos a svoj Jörg
Jörg a svuj Milos jsou kamy, chodají do sauny spolu. Kolik, mylsíte, zaplatil jeden za prátelskou zálibu jinakého? Zda se, ze pomáhají si navzájem! Pujdme nalepsi se sousedem, na Prazský pivo, na Vídenský heuriger nebo kavu. Mal ehrlich: Wen interessieren die verschwitzten Dampfplaudereien dieser politischen Auslaufmodelle? Kehren wir zu Wesentlichem zurück! Vrátíme se na podstatu!
0/0
17.1.2002 13:27

Georges

Naprosty nesouhlas - Svobodni jsou demokraticka strana
Vyrok premiera Zemana je samozrejme vmesovanim do vnitrnich zalezitosti Rakouska a nelze ho jinak hodnotit. Myslite, ze by si nekdo z rakouskych politiku dovolil navrhovat, abychom sem zbavili ODS nebo CSSD ? A navic je treba podotknout, ze by to nasi zemi opravdu prospelo. Zil jsem v Rakousku pres pet let a vsechny vyroky Zemana o panu Haiderovi, jsou v Rakousku omylana v mediich jiz leta a to presne ve stejnem poradi,v jakem je Zeman prezentoval. Pravdou je a zustane, ze vsechny tyto citaty jsou vety vytrzene novinarskou sebrankou z kontextu. Takto pan Haider tyhle vsechny veci nikdy neprohlasil.
0/0
17.1.2002 13:13

australena

Re: Naprosty nesouhlas - Svobodni jsou demokraticka strana
Dole je zminka, ze Zeman si udelal poznamku o Haiderovi behem nejakeho domaciho rozhlasoveho interview. Bylo pry to neco jako ve stylu "mezi nami Cechy". Tak se mi zda, ze se jednalo o domaci zalezitost, kterou si haiderovci vzali z kontextu.
0/0
17.1.2002 14:01

Bogan

Re: Naprosty nesouhlas - Svobodni jsou demokraticka strana
Akorát navrhujou zbavte se Temelína a do pohraničí dejte německý nápisy (s tím Temelínem spíš začínaj poroučet). To určitě není vměšování se do politiky jiného státu kdepak. To je přátelská služba. Panebože, proč furt si před někým musíme sedat na prdel.
0/0
17.1.2002 14:08

Bogan

Vyhlaste referendum v CR
Moc by mě zajímalo, co by se dělo, kdyby se v CR vyhlásilo podobné referendum, zasahující do svrchované otazky jine republiky. Mě například vadí, že CR slouži jako tranzitní země pro dopravu nákladu, takže můžu vyhlásit referendum, že kamiony, které mají cíl cesty v Rakousku nepojedou přes CR, protože mi tady ničí ovzduší, což budem na moje zdraví určitě vliv stejný ne-li větší než Temelín. Skutečně nevím proč vadí pouze Temelín a ne Německé, slovenské a švýcarské atomovky. At se tedy vyhlasí celoevropské referendum o zákazu atomové energie.V případě, že se zakáže atomová energie, doporučuji zvýšit chov lišek a produkci ebonitových tyčí, nechť jak praví klasi:"Třením liščího ohonu o ebonitovou tyč vzniká energie"
0/0
17.1.2002 11:15

Fagor

Re: Vyhlaste referendum v CR
Zastavme smrt v podzemí Přípravný výbor iniciativy STOP TUNELÍN tímto vyzývá všechny občany k podpoře boje proti nebezpečí, které ohrožuje nás všechny. Proti nebezpečí, které na nás zákeřně číhá na cestách u našeho jižního souseda. Rakousko se v posledních letech stalo nejrizikovější oblastí Evropy. Toto pondělí došlo na dálnici A2 k další v nekonečné řadě nehod v rakouských tunelech. Incident si tentokrát naštěstí vyžádal pouze zranění. Bohužel těžké. V rakouských tunelech se v posledních letech stalo 16 vážných nehod, z toho 7 smrtelných. O život přišlo celkem 207 lidí, dalších několik set lidí bylo zraněno. Jednou z obětí nechvalně známého střediska smrti, rakouského Kaprunu, který si vyžádal 155 mrtvých, se stala i česká lyžařská instruktorka. A my se ptáme: Jak dlouho budeme muset žít s tímto obrovským rizikem, které číhá za našimi hranicemi? Na každé uprdnutí operátora ve velínu temelínské elektrárny připadá několik milionů eur materiálních škod způsobených požáry a srážkami v rakouských tunelech. Na každé odstavení temelínského reaktoru připadá několik desítek nevinných lidských životů. Všechny závažné nehody v tunelech v Evropě se staly v Rakousku. Rakouské tunely nejsou bezpečné a bezprostředně ohrožují bezpečnost turistů z celého světa. Žádejme urychlené vyhlášení podpisového referenda proti rakouským tunelům. Rakousko musí odstavit své tunely, nebo prokázat, že jsou zcela bezpečné. Bezpečnost tunelů musí prověřit prohlídka mezinárodních expertů. Požadujeme rovněž prověrku vlivu rakouských tunerlů na životní prostředí EIA. Nebezpečí číhá na každého z nás. Bojujme za svou bezpečnost. Bojujme proti tunelům. Bojujme za podpisové referendum. seznam.cz
0/0
17.1.2002 12:51

Petra

Re: Re: Vyhlaste referendum v CR
@Fagor Tento prispevek opravdu svedci o vasi inteligenci - bohuzel v negativnim slova smyslu!
0/0
17.1.2002 13:16

Fagor

Re: Re: Re: Vyhlaste referendum v CR
No no no! Tohle svědčí tak maximálně něco o Vaší inteligenci. Pokud jste to nepochopila: toto byla ironie a pouze hlupák může být tímto pobouřen. Normálně myslící člověk se tomu nanejvýš zasměje. Tak se nad sebou zamyslete a zkuste si to přečíst ještě jednou.
0/0
17.1.2002 13:38

MiFZ

Re: Re: Re: Vyhlaste referendum v CR
Fakt Petro, chce to vic premyslet. Jinak tady budou same smutne pindymindy.
0/0
17.1.2002 14:14

oerto

Re: Re: Re: Vyhlaste referendum v CR
mě se ten článek od fagora moc líbil, napsané s dobrým nápadem a vtipně, ano ten vypovídá něco o jeho intelingeci, ale v kladném slova smyslu, vaší kritiku jsem bohužel nepochopil
0/0
31.1.2002 8:32

Johny

Zeman je sprostak ale ne hlupak
Predem rikam, ze SocDem budu volit pouze ve stavu nejvyssi nouze ale se Zemanem a jeho vyroky docela souhlasim. Za prve: Rakusaky v EU nemaji dnes moc radi a tak si myslim, ze jim to uskodi vice nez nam. Za druhe: Zemanovi leze z huby hnuj ale blbej urcite ten 'kejval' neni. Cili, budto mu socialisticka internacionala vyslovila podporu a nebo to opravdu rika se zamerem. Protoze je jasne, ze pri velke ucasti v protiCeskem referendu soucasna rakouska vlada bali kufry. Pak budou volby i v Rakousky a tudiz do voleb nebude nikdo akceschopny nijak zasahnout proti nam a komplikovat jednani. I atomobijec Jozka Fiseru se nechal v Rakousku slyset, ze je lepsi argumentovat proti JE a ne fanatizovat a primo rekl, ze nedovoli aby to zpozdilo rozsirovani EU. Je jasne, ze jsou v Rakousku proticeske nalady uz z minulosti (kdyby jste ale zorganizovali referendu v cele s denikem Super aby rakusanum chciply kravy, tak by byla ucast taky hojna i u nas) ale co jsem se podivil, je vyjadreni CS spravodajskych deniku (IDNES nevyjimaje), ktere vylozene (mozna v dobre vire uklidnit situaci) zkresluji a zlehcuji Heideruv vcerejsi projev. Ten jsem videl a byl opravdu proticesky a Heider vubec nebyl klidny ale vypadal velice rozcilene.
0/0
17.1.2002 10:57

Honza

Rakousko-Temelín
Je opravdu na zváženou zda do EU má ČR vstoupit jestliže jeden člen k druhé zemi vystupuje tak jako Rakousko vůči nám. Jedině asi jen v případě aby naše země spolu s ostatními členy EU se podílela na odstraňování "ekologických" škod a předcházení dalších Černobylů typu Haider pro Evropu a nejen ji.
0/0
17.1.2002 10:51

czechophile rakusak

Congrats Milose!
Recent opinion polls in Austria show that Mr Zeman's clanger brings up to 100 000 signatures for Haider's "people's initiative". How much did Jörg pay to your prime minister for this assistance? Does Mr Zeman aspire a second career as spin-doctor of the governor of Carinthia? Seriously, we should do all our best not to build another iron curtain. There are too many simple minds and prominent populists on both sides of our borders and, yes, there is indeed the danger of lasting poisoning of our neighbourhood. Just a last word: In the long run you should reconsider the use of nuclear power. It is NOT safe. Se srdecnim pozdravem z Vidni
0/0
17.1.2002 10:33

Karel 4

Pozor, už zase řvou !! Kdy začnou pochodovat ?
Ač nerad vracím se k diskutovanému problému.Uvádím zde přesný překlad příspěvku k článku "TEMELÍN.." kterou zaslal hankxxx@gmx.de dne 15.1. (dle všeho sudeťák v NSR). Cituji :(omlouvám se za výrazy, je to silné kafe) Benesch - zasraní Češi. Je čas ukázat čechům, kde má hůl konec.Vraždy 250 000 sudetských Němců a Rakušanů ke kterým došlo po válce dodnes nebyly potrestány.Toto referendum je jenom malý prostředek v Evropě ukázat národu (tedy nám Čechům) který se udržel na živu pouze zlodějstvím, vraždami a malou kriminalitou a nakopnout jej. Nikdo v EU není hotov platit na tento povl (tedy na Čechy) další peníze. V hospodě by hankxxx dostal pár facek, ale tohle má závažný mezinárodní význam. Paní ministřině Ferrerová zastupuje v koaliční rakouské vládě FPO. Je jasné že je hlásnou troubou Haidera. Kolem Haidera se shromážďují podobní hankxxx. V důsledcích FPO reprezentuje zájmy i takových hankxxx a na nich staví. Ve slušných a civilizovaných zemích tento druh politiků nemá přístup na veřejnost, v Rakousku se stal mediální hvězdou a nadějí různých hankxxx. A prezentuje své zájmy i na mezinárodní úrovni - viz sprosté a naduté demarše rakouské dilomacie. Nevěřím že všichni Ralušané se stotožňují s FPO (zatím?) Ale FPO již řve, kdy začne pochodovat s faklemi, v holinkách a s jistými vlajkami. Měli by se poučit z vlastní nedávné historie. Také slušní Rakušané se nestotožňovali s Adolfem Hitlerem. (Nechci mluvit o morálce, když pak většina hodných Rakušanů se stala Velkoněmci - doma v Reichu). Dějiny nás učí, že slušní lidé byli vždy hulváty převálcováni. A návrat ke slušnu stál mnoho životů a krve. Domnívám se že celá EU by si měla uvědomit co Rakousko může spůsobit. Nejde o jen nás (i když ano) ale o celou Evropskou kulturu. Musíme souhlasit s panem M. Zemanem s jeho slovy na téma média. Za peníze cokoliv, třeba i Haider.
0/0
17.1.2002 10:29

andreas

www.vetoneindanke.at
To all Czechs that believing all Austrians are evil and like Hitler. Here is an homepage that prove that there are also others. www.vetoneindanke.at BTW look to the opinion of Mirek from Breclav. He is more dangerouse than Haider, to my opinion.
0/0
17.1.2002 9:28

Mirek z Breclavi

Re: www.vetoneindanke.at
Andreas, what is with your fascination with me? Are you in love? I have to disappoint you I am not gay. I do not have anything against fags, but I do not like Nazis. Are you here to propagate fascist ideology, or stir up anti Czech/anti Austrian emotions? I do not go to Austrian sides either, so leave as alone. It is not your business what we do in my own country. And I do not care what Austrian thinks. So good-bye, and get lost.
0/0
17.1.2002 17:21

Tomas

Odveta
Přál bych si aby odvetou byla akce "Alpy plné Čechů".
0/0
17.1.2002 9:26

agentura esousiexpres

jak to zaclo....
Jak planovaci komise socialistickeho Ceskoslovenska planovala "TEMELIN" do kazdeho kraje republiky , tedy 9 kousku a jine nesmysly se poctete .... zde :http://alexey.webpark.cz/cz/temelin.htm ....http://atom.ecn.cz/atomvektxt.txt
0/0
17.1.2002 9:09

Jan Jonáš

Co vlastně řekl Zeman - přetisknuto z NP (autor Gentleman = I. Straka)
Pondělní rozhovor se Zemanem na Frekvenci 1 vzbudil rozruch, zejména v Rakousku. Protest stíhá protest, mluví se o vměšování do vnitřních věcí Rakouska. Než se rozčilíme, je lépe si sehnat původní informace. Tady je část přepisu z Press klubu (Frekvence 1, 14. 1. 2001, 18.14) "Já velice oceňuji, že Haiderovo referendum odmítly všechny ostatní parlamentní strany včetně těch, které jsou proti Temelínu, jako je třeba strana Zelených, protože Haiderovo referendum je podvod na voličích, pane Hejmo. On tvrdí, že je to referendum proti Temelínu, ale ve skutečnosti je to referendum proti vstupu České republiky do Evropské unie. Já jsem byl ten, kdo považuje Haidera za postfašistu, ne za fašistu, abychom si rozuměli, ale za postfašistu, což je ovšem nebezpečnější, protože více sofistikovaná forma. Jestliže někdo tvrdí, že esesáci byli čestní lidé, že koncentrační tábory byly rekvalifikační tábory, nebo že Hitlerova politika zaměstnanosti byla excelentní, je mi líto, možná, že nejsem dobrý politik, protože nejsem příliš zdvořilý k našim sousedům, ale Haider je podle mého názoru postfašista, tečka. (...) Rakousko, jak víte, odblokovalo svoje zamítavé stanovisko k uzavření energetické kapitoly. A podle mého názoru čím dříve se Rakušané zbaví pana Haidera a jeho postfašistické strany, tím lépe." xxxxx Na tom proslovu nevidím nic jiného než přesné pojmenování stavu. Potrfená husa nejvíc kejhá!
0/0
17.1.2002 8:41

Hans

Re: Co vlastně řekl Zeman - přetisknuto z NP (autor Gentleman = I. Straka)
Ano, mate pravdu. Naprosto souhlasim.
0/0
17.1.2002 10:00

DeAth

Re: Co vlastně řekl Zeman - přetisknuto z NP (autor Gentleman = I. Straka)
Moje rec. Zemanova osoba mi neni nejak zvlast sympaticka, ale tentokrat ho podporuju ze 100%.
0/0
17.1.2002 10:08

DeAth

Re: Co vlastně řekl Zeman - přetisknuto z NP (autor Gentleman = I. Straka)
Moje rec. Zemanova osoba mi neni nejak zvlast sympaticka, ale tentokrat ho podporuju ze 100%.
0/0
17.1.2002 10:08

Petr

Nejsme už satelitním státečkem
Pan Zeman zabodoval.Už dlouho lezeme jiným státům do zadku. Dříve Rusákům a teď bysme měli strkat hlavu do rakouského zadku? Fuj. Otatní vlády, pokud se považují za silné, tak by měly Zemana podpořit a nevymýšlet, jak z toho ponašem vycouvat. Kdyby se takto zachovaly vlády po roce 1945, anebo po roce 1968, tak to možná mohlo být trochu jiné.
0/0
17.1.2002 8:13

Caesar

Haider a spol.
Vazeni, nechapu, ze nas muze rozhodit jedem playboy z Korutan. Nadavat si s Rakusakama, vzdyt to nema cenu - ani neumi hrat hokej, jen jezdit na lyzich z kopce. Mne osobne zadny Rakusak nic neudelal, ja neudelal nikdy nic jim. Nevim, proc Haider tak rve o vmesovani se do vnitrni politiky Rakouska. Sam by si mel uvedomit, ze Temelin patri jen a pouze do kompetenci autorit v CR. Muzeme ho zavrit, spustit, prodat, zbourat, proste cokoli a on se na to muze jen divat. Vykaslete se na nej. Dulezite jsou dohody uzavrene na vladni urovni a ne povykovani jednoho horala, ktery bydli na arizovanem statku. Zemana v lasce nemam, ale podle meho nazoru ma pravo na svobodu projevu a muze si rikat co chce, stejne jako my ostatni. Vhodnost slov je uz o necem jinem. Je ale naprosto zrejme, ze prvni, kdo porusil pravidla slusnecho chovani, sidli na jihovychod od Prahy. Jen tak mimochdem, v malem Svycarsku jsou 4 atomove elektrarny, to znamena, e vsechny jsou vlastne na necich hranicich a nikdo neprotestuje.
0/0
17.1.2002 8:05

paja3000

Re: Haider a spol.
...asi tak nějak podobně.A ještě k tomu nejlepší vídeňský řízek umí udělat stejně jenom Češi...
0/0
17.1.2002 8:13

Jaroslav Vavra

Re: Re: Haider a spol.
Info: Vidensky rizek pochazi z Milana (Italie); tu techniku samozrejme maji pres Benatky z "Vychodu". Original je z teleciho. To je jako z parkama: ty se v Nemecku jmenuji "Wiener" a v Rakousku "Frankfurter"; byl to pan reznik jmenem Frankfurter z Vidne... Zapeklita vec, ta Evropa, ze?
0/0
17.1.2002 11:15

paja3000

Re: Re: Re: Haider a spol.
Děkuji,ale to může jenom potvrdit ,že vídeňský řízek umí dělat Češi určitě lépe.Ta Evropa je opravdu zapeklitá,proto se politikům divím ,že hrají na nacionální noty,když jsme stejně všichni dobře promíchaní......Vždyť i nejkrutější židobijec Hitler měl židovské předky....
0/0
18.1.2002 6:30

paja3000

Zeman asi testuje Kavana
Je naprosto zřejmé ,že je třeba některé poblouzněné rakušáky poslat do patřičných oblastí,aby si uvědomili ,že již dávno nejsou pupkem Evropy a jejich pseudoodborné argumenty jsou pomatené.Budoucí Evropa určitě nemá být modelem nadřízených a podřízených států.A určitě by v ní neměli hrát určující roli rakouští trpaslíci! Jenom se divím ,proč to Zeman dělá tak primitivním způsobem ,který nahrává k tomu ,aby i se rozumní Rakušané na nás naštvali.Asi testuje schopnosti ministerstva zahraničí v čele s Kavanem a zjišťuje ,co všechno umí Kavan srovnat do diplomatických mezí.Možná mu podle toho potom určuje odměny...
0/0
17.1.2002 8:03

J.V. CBudejovice

Studena valka
Jestli si RAKUSACi mysli, ze se bez nich neobejdem tak to se pekne pletou, bez nich nebo s nima je to fuk, nemají pro nas zadny ekonomicky prinos krome vstupu CR do EU a to jeste opravdu nevim jestli je tohle ta prava cesta. Jsou to nafoukani vycurani pupkaci co si nevidi pro vlastni dokonalost na spicku nosu a mozna este jinam a kdyz nahodou nekdo rekne uprimnou pravdu tak ji nedokazou unest natoz pripustit. Zadne ustupky, zadne omluvy - pravdu a ZEMANa na ne, ten snad jediny se jich neboji !!!
0/0
17.1.2002 7:25

vita

Kde je vlastne ten problem?
Problemem Cechu je prima demokracie v Rakousku Problemem Rakusanu je jedna a vice Atomovych elektraren v Cechach Co myslite? Kdo ma vetsi problem?
0/0
17.1.2002 2:41

vita

Zeman skocil Haiderovi do pasti!
Zeman nadava Rakusanum do fasistu, ackoliv ty nedelaji nic jineho nez cistou demokracii( viz referednum). Neni ten, kdo je proti demokracii, fasista? Kazdopadne aniz by si to nekdo uvedomil, udelal Zeman svymi vyroky Haiderovi pouze obrovskou reklamu. Haidrovi nejde vubec o Temelin. Haider je populista, ktery chce byt stale stredem pozornosti. Zeman skocil Haidrovi akorat do pasti. Haider se chce pomstit jednak Francouzum ( EU sankce proti Rakousku), kteri maji v Temeline NEMALO penez a jednak cele EU (ktera ma velky zajem o rozsireni unie, predevsim diky velkemu hospodarskemu rozvoji Evropy, ktery vstupem statu tzv. vychodni Evropy, nastane) za tyto sankce. Jsem Ceska zijici uz skoro 6 let v Rakousku. Pred par mesici jsem se dokonce (pro mnohe Cechy, patrne nepredstavitelny krok, jak je videt z predchazejicich prispevku)) i za jednoho Rakusana vdala. Nazory, ze jsou Rakusani fasisti me donutily napsat par vet. Myslim si, ze je znam prece jenom trochu vic, nez vetsina Cechu. Jedine o co normalnimu Rakusanovi jde, je bezpeznost a bezproblemovy zivot jejich deti. Copak nechapete, ze oni maji jenom strach? Vetsina si moc dobre pamatuje, co se stalo tentkrat s Cernobylem. V Cechach to komunisti totalne zatusovali. Nejen Temelin je nebezpecny - VSECHNY Atomove elektrarny jsou katastrofa, ktere jsou v dnesni rozvojove dobe ( vetrne elektrarny, vodni, atd.) uplne zbytecne! Dokaze si nekdo predstavit nasledky, kdyby se opravdu melo neco stat? Kolik poruch se uz objevilo v Temeline? To ale nikoho nezajima. Zodpovedni tvrdi, ze je to normalni. Normalni???? My prece mluvime o ATOMOVE Elektrarne! Jestli tam by nemelo byt vsechno v poradku, tak to uz me nenapada vubec nic... Otazkou neni, JESTLI se neco stane s Atomovou elektrarnou ( viz. World Trade Centre), otazkou je KDY???? Ja ani muj manzel nejsme Haiderovi priznivci, ani necteme "Krone Zeitung" ( nejvetsi a nectenejsi Rakousky denik, podporujici predevsim Haiderovu FPÖ). Presto s Temelinem ani s zadnou jinou Atomovou elektrarnou nesouhlasime, z jednoho prosteho duvodu: My mame pouze strach a nechceme ho nasim detem a jejich detem na 50000 let - tak dlouho je atomovy odpad jedovaty a musi se bezpecne (co je vubec bezpecne?)skladovat, na tomle svete zanechat. Myslete na deti z Cernobylu a ne na politicke tahy nejakeho Haidera, na jehoz hru je Zeman bohuzel bez sanci!
0/0
17.1.2002 2:37

Radek

Re: Zeman skocil Haiderovi do pasti!
Vážená paní, souhlasím s Vámi v tom, že Zeman udělal Haidrovu referendu reklamu o které se panu hejtmanovi ani nesnnilo. Ovšem pokud někdo tvrdí, že pracovní tábory byly vlastně rekvalifikační a Hitler že měl geniální politiku zaměstnanosti, tak nevím jak jinak ho nazvat než postfašistou. Ať se ti dva potentáti častují jak chtějí. Vy zde píšete, že máte strach a většina rakušanou s Vámi. Nevím jaké máte informace o Černobilu, ale tam to nebyla záležitost technologie nýbrž lidí kteří se snažili za každou cenu udržet reaktor v chodu i přes aktivovaná bepečnostní prvky, které reaktor odstavovali. Je to podobné jako by jste byla hrázdným na přehradě, která se vám plní po okraj a vy ji přesto nezačnete vypouštět. Přehrada se jednoduše provalí. A teď řekněte sama máte strach, že lidé na přehradách v Alpách selžou, přehrady se provalí a způsobí katastrofu? To že je Temelí každou chvíli odstaven je skutečně normální, protože žádný "výrobek" není hned 100% funkční od toho má zkušební dobu, aby se vše doladilo. Všechny "poruchy", které se zatím projevily, byly v neatomové části elektrárny. Jsem Čech a technik pro mne jsou tyto vynucené "odstávky" známkou toho, že Temelín funguje, protože kažká malá porucha znamená vyřazení z provozu. Ještě jedna poznámka závěrem. Nevěřte tomu, že alternativní zdroje energie jako voda, vítr, slunce atd jsou schopny pokrýt všechny naše energetické nároky. Pokud chcete pro naše děti Evropu bez atonu, pak jim rovněž řekněte, že to bude i Evropa bez elektrického proudu, protože fosilní paliva nám stačí tak na 50 let. Jaderný odpad je dnes určetě nepříjemným problémem, ovšem ukrývá v sobě ještě veliký potenciál energie, kterou snad jednou budeme umět bezpečne využít.
0/0
17.1.2002 7:39

Emil

Re: Zeman skocil Haiderovi do pasti!
Proč jste stejná stanoviska nezaujali vůči německým, maďarským a slovenským Aelektrárnám, které se nachází rovněž v zemích, které sousedí s Rakouskem? Proč jste neprotestovali proti nim ? Že by byly bezpečnější ? To snad ne.
0/0
17.1.2002 8:00

Bogan

Re: Re: Zeman skocil Haiderovi do pasti!
Naprosto souhlas. A v této problematice i podpora Zemanovi.
0/0
17.1.2002 11:07

Jan Jonáš

Re: Zeman skocil Haiderovi do pasti!
Proč tedy Rakušané nepořádají referendum o zákazu všech atomových elektráren v Evropě, či rovnou v celém světě, když se tolik bojí o budoucnost svých dětí - milá paní, nemohu počínání Rakušanů označit za nic jiného než licoměrnost! Vše co se nyní děje ovlivňuje můj postoj k Rakušanům a to výrazně negativně! Můj zájem o vstup do EU je i přes všechny výhody (zejména ekonomické) nulový. Než s Němci s tímto myšlením pod jednou střechou, to radši mimo EU. Však ono nám hůř než za komunistů nebude.
0/0
17.1.2002 8:02

jirka

Temelín
Pěkně jsem si početl (až na příspěvky v angličtině , tu neumím)a tak jak je každý z nás trochu jiný , takový je i projev . Jsem potěšen , že zdrcující většina lidí stojí za Zemanem (kterého ani já moc nemusím). Dost často se stýkám jak s Němci , tak s Rakušáky a docela mně překvapilo , že Němci Rakušáky moc rádi nemají - to jenom na okraj .Je jasné , že Temelín byl asi omyl , ale rakouské běsnění nás, kterým celá záležitost byla lhostejná , vlastně donutili s Temelínem souhlasit. Jinak jsem ovšem přesvědčen , že tady už vůbec o žádný Temelín nejde, ale levná energie z Čech , stejně tak jako kvalifikovaná a levná pracovní síla z Česka musí moc vadit ... Vícekrát mně napadlo , že měli Rakušáci obrovskou kliku , když se jim "nepoštěstilo"ruského vlivu - kde by dnes byli ? Je však také pravda, že emoce nic nevyřeší ani na jedné straně - ale donekonečna ustupovat a nechat si do všeho kecat , to rozhodně ne. A stejně nedobré jsou postoje typu "všichni Rakušáci ..(doplň si koho chceš) jsou bestie - To rozhodně ne ! Žijeme vedle sebe a bude to tak pořád a aby to bylo v pohodě (alespoň relativní),musíme se domluvit. Ale rozhodně ne tak , že budeme jenom ustupovat-to už tady bylo!
0/0
17.1.2002 2:24

Robos

Tentokrát se už na hranicích bránit BUDEME :-DDDDD
0/0
17.1.2002 1:17

N.K.

Proti FPÖ - i v Rakouso
Sice jsem Rakusak (omluvte prosim chib ve moje cestine) - ale musim to rict, ze pan Zeman ma pravdu; t.z.,ze Haider je fasist, jen v Rakousko vetsina lide to nerikaji (kvuli vnitrpolitickych duvodu - z venku pohled je casto jasne). Taky nejsem moc pro Temelina, ale urcite neni to hur nez jiny jaderne elektrarne nekde jinde v Evrope (muj problem je: kam s tim odpadem?) - ale akzeptuji, ze je to vec (nebo problem?)ktery CR musi rezit sam pro sebe. Co chci rict, je, ze je to i dulezite videt, ze ne vsechni Rakusaci podepisuji ten blby referendum, ktery je na kazdem pripade proti postup CR do EU, anebo nejsou vice nacionalisticky nez jiny narody. I kdyz to nevypada takhle (maji medii za sebe) - ale je to JESTE menzinost. Ale jak rezit takovy vztahy? Jediny co se muze predstavit je zustat klidne, se nenechat provokovat a mluvit, mluvit, mluvit (i kdyz je to strasne tezko s takovimi lidmi) s jinou stranou, co je mozna jediny vec, ktery ukaze rozdil mezi fasisty a demokraty. jen k informace: existuje i rak. homepage proto veto proti CR - www.stimmenfuereuropa.at - NK.
0/0
17.1.2002 1:03





Najdete na iDNES.cz