Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

První blok Temelína jede na sto procent

Reaktor prvního bloku Temelína dosáhl po více než týden trvající přestávce stoprocentního výkonu. Technici nastartovali štěpnou reakci v pátek. V sobotu odpoledne pak blok připojili do rozvodné sítě. Elektrárna se znovu rozjela, poté, co první blok minulý týden odstavil řídící systém. Rakouští ekologičtí aktivisté mezitím svolali na sobotu 23. února na přechod Wullowitz-Dolní Dvořiště další demonstraci.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

pozorovatel

tak a je to tu..
Lhari z ministerstev se snazi lidem nakukat , ze cena CEZ je cena vsech klasickych zarizeni + ty dve elektrarny na atom. Jenze to udelali ucet bez hospodskeho. Ve skutecnosti je cena takova: cena klasickych hodnot (kaloricke osirene elektrarny , rozvodny , transformatory)- [minus] ty dve elektrarny na atom. Ty nikdo nechce koupit . To bylo vsak od sameho zacatku jasne , jen se snazil bolsevik Gregr kupce osalit :))))) a domaci publikum presvedcit o potenci energetickeho prumyslu. O sanci ohromne prebytky proudu prodat, o tom se zde ani nebudu rozepisovat, jsou nulove , tedy za rozumnou cenu. Nyni se tedy nepotrebny Temelin bude stale vylepsovat (tedy do nej strkat penize) a odpovedny za tento vyvoj asi neni nikdo. I kdyz ja bych o nekterych vedel. Treba ten komunisticky chartista ,moskevsky student, atomovy vedator , socialisticky manipulator z Decina, soudruh Lastuvka, ktery boxuje za temelin od roku 1989.
0/0
18.2.2002 15:51

David

Selske pocty
Podle toho jak zkrachoval pokus o prodej Cezu, tak to vypada asi takhle (moje mala uvaha): Do Temelina, se nasypalo za ty roky uz 100 miliard a stale nefunguje (ted nikoho nechci urazet, jde pouze o hola fakta) tak jak by mel, nehlede na to ze spolkne dalsi stovky milionu za vylepseni bezpecnostniho systemu (jak dohodl Zemanv Bruselu). Zadny z uchazecu ve zkrachovakem pokusu o privatizaci. nenabidl vic jak 200 miliard. Pritom ten hnup Gregr blabolil neco o kupni cene 300 mld. A asi se ani nikomu nechce rocne odebirat 27mil t. uhli pro zachovani provozu tepelnych elektraren, ktere jsou v podminkach privatizace. Tzn., ze kdyz vynecham Temelin, tak veskere ostatni elektrarny vcetne distribucni site a technologie s tim souvisejici nemaji pro potencialniho kupce cenu ani 100 miliard, tedy ani cenu jednoho nefungujiciho Temelina????!!!! Potom at mi nikdo nevyklada, ze veri odbornikum. Protoze to jsou diletanti!!! Takze nas stat chce prodat energetiku soukrome firme, navic tu vytvori monopol a kdo to odnese? No prece my blbci, kteri jsme 22 let platili stavbu jednoho otesanka, a ted ho budeme sponzorovat dal. Vyborne, vyborne, vyborne!!! Skvele to haji socani nase zajmy.
0/0
18.2.2002 11:40

H. Liner

po pouhych 22 letech se podarilo "rozjet" 1. blok, parada, skvele, a na jak dlouho?
Temelin se stavi skoro ctvrt stoleti, zatim bez vetsiho uspechu, Temelin vzdy prosazovali komunisti, s vyjimkou Klause, ktereho zenuska ale sedi ci sedela v dozorci rade CEZu, Temelin se stavi podle tajne ci vlastne neexistujici dokumentace, vykresy si sebou odvezli sovetsti soudruzi, takze se obcas setkame s vyroky typu; "Nevime proc toto reseni rusove navrhli, oni take ne, tak jsme to odmontovali." apod, opravdu skvely pristup prece jen jde o jadernou el., ze. Vedeni JETE tvrdilo na zacatku 90. let ze Temelin pobezi co nevidet, vysledky zname,ze. V te dobe take par "ekoteroristu" tvrdilo ze JETE bude stat nejmene 100 miliard korun, a ze urcite nepobezi do roku 98, ihned z nich byli cizacti teroriste, ale nakonec meli pravdu, a kdo ze nam to lhal, CEZ a spol., jako ostane vzdycky. Mozna by mel sef CEZu zamestnat je, namisto nynejsich "odborniku" prognostiku a hlavne lharu. Netreba dodavat ze to platime z nasi kapsy, takze ,jak dlouho a kolik nas tento bezedny Otesanek bude jeste stat, ani se mi o tom nechce radeji premyslet. Dale se daji zminit veci jako treba fuserina, lajdactvi a nekompetence zamestnancu, jak jinak si vysvetlovat po 22 letech "budovani", vecne lzi, oddalovani terminu, poruchy, zvysovani ceny, pres veskere ujistovani, ze ne,atd. takto by se dalo pokracovat, stale. neni ani divu, ze nekterym lidem se tento komunisticky projekt "nelibi". A to ani nemuseji znat rozdil mezi U 235 a U 238, ze soudruzi. Cest praci.
0/0
17.2.2002 22:19

Petr Janatka

Už před deseti lety jsem se s každým sázel, že Temelín nebude nikdy zprovozněn.
Nikdy jsem nevěřil a stále tomu nevěřím, že něco tak očividně nesmyslného může být vůbec někdy uvedeno do provozu. 
Myslím, že jsme se klidně mohli pustit do stavby perpeta mobile, jistě by bylo zprovozněno dříve než Temelín a ještě by to vyšlo levněji. Jistě by naši politici vždy našli důvod proč je třeba ve stavbě perpeta mobile dále pokračovat!
0/0
17.2.2002 22:00

uklizecka

Re: Už před deseti lety jsem se s každým sázel, že Temelín nebude nikdy zprovozněn.
co je na tom ocividne nesmyslneho ?
0/0
17.2.2002 22:19

Tomáš

Už to zastavte! S těma poruchama jste fakt směšní!
Kdysi jsem byl pro Temelín, ale těch poruch je opravdu moc. Pochybuji, že Temelín je 100 procentně bezpečný (každopádně né teď), a tak bych ho raději odstavil už napořád.
0/0
17.2.2002 21:02

Uran235

Re: Už to zastavte! S těma poruchama jste fakt směšní!
Asi nejseš moc chytrej co? Neumíš si ani představit jak složitý to zařízení je a posloucháš jen populistický kecy rádobyodborníků z Rakouska. Víš kolik takových závad měli jiné dnes už bězně provozované jaderné elektrárny při spouštění ? Věř že JETE je ve světlém průměru ....
 
0/0
17.2.2002 21:13

H. Liner

Re: Uzˇ to zastavte! S teˇma poruchama jste fakt smeˇsˇní!
neblazni, ty jeden populisto, nevis jak silene slozite zarizeni to je, vzdyt ho nasi super odbornici buduji, stavi a testuji pouhych 22 let, myslis si, ze takove slozite zarizeni spustit je jen tak, vzdyt my se o to snazime jenom skoro CTVRT STOLETI a stale nic, ty jeden cizaku rakouskej, ty populisto nemeckej, co bys chtel, vzdyt ctvrt stoleti, stale se zvysujici cena, termin v nedohlednu, bezpecnost osidna, aspon jedna porucha mesicne nekdy i tydne tak se ma sparvne budovat, testovat a spoustet, tak nam do toho ty jeden cizaku nekecej, Temelin si rozvracet nedame! Ty nam to jen zaplatis, takze drz hubu a krok! CEST praci.
0/0
17.2.2002 21:50

giga

české tanky v českých Alpách
Rakousko bylo české a bude české. Jen je třeba postavit české tanky na jižní hranici a převálcovat bláznivé rakušáky. Pak bude zase dobře.
0/0
17.2.2002 17:28

blabla

kolem roku 2010 se bude muset začít se stavbou další atomové elektrárny.
Uhlí dojde za pár desítek let, nafta má vydržet snad dvacet-třicet let - a potom jedině ekočumáci - abychom se mohli my ostatní hřát doma - tak budete točit dynamem, a přitom se zahřejete, když nechcete atom. 
0/0
17.2.2002 15:29

ONI

Cesi vs.Raci je go go go maji strach
0/0
17.2.2002 14:19

Jan Zaorálek

Temelín není potřeba?
Jsem ochoten hlasovat PRO odstavení Temelína, ovšem pouze tehdy, dají-li nám Rakušané nějakou jinou alternativu výroby elektřiny. Temelín není nutně potřebný teď, ale je investicí do budoucna, kdy budeme muset odstavit dosluhující uhelné elektrárny. Čím budeme svítit za 20 let? Petrolejem? Pochybuji, že Rakušané budou ochotni k nám levně dovážet proud vyrobený na Alpských řekách... jim se to mluví, když mají čistý, dostupný a levný zdroj doma. My ne, proto stavíme Temelín!!
Jan Zaorálek, Ostrava
0/0
17.2.2002 13:57

Kozel von Baumgarten

Drábová for President
 
Ta Drábová,to jest ženská jako lusk!Zvolme si ji v referendu prezidentem,ona jest milému Václavu tak podobná:stejně chytrá,stejně krásná,stejně moudrá.A navíc-nebylo by třeba žádného prvního pána,má všechno,zkrátka:prezidentka jak vypaličkovaná.Cyrýlek ji bestimmt podpoří.Drábová,Drábová,Drábová-náš lesní ten má psa,ten má vócas.
0/0
17.2.2002 8:20

Vojta

GO TEMELIN GO
0/0
15.2.2002 15:38

Brankar

0/0
15.2.2002 15:11

Brankar

nema problema
Ted kdyby tem Temelin vylit do povetri tak to stejne nikoho nezajima a nikomu to nevadi , vsichni cumi na hokej a tam jest , jak znamo stesti Cechacka, ne v praci a nebo v odpovednem jednani. V prestavce hokeje by meli dat reklamu na Temelin. To by zabaralo , treba primy prenos z exekuce Gregra , hlavu na spalek a bac.
0/0
15.2.2002 15:06

uklizecka

Re: nema problema
taaaak a ted se to provalilo ......
0/0
16.2.2002 18:17

darmozrout

zadny strach :)))
Zadny strach , ono se to zase zastavi :))), bud potichu a nebo hodne nahlas :)) !!!!! ceska nezodpovednost terorizije pul Evropy
0/0
15.2.2002 14:59

comment

Re: zadny strach :)))
... a česká nezodpovědnost podle darmožrouta (nomem omen) spočívá v tom, že systém ochran při vzniku problému odstavil reaktor. Kdyby třeba taková horská lanovka měla něco aspoň vzdáleně připomínající systém ochran, který by ji "odstavil", nemuselo v jedné nejmenované zemi uhořet stopadesát lidí.
0/0
15.2.2002 15:05

uklizecka

Re: zadny strach :)))
a opet, co ze to je "ceska" nezodpovednost ?
0/0
16.2.2002 18:11

Delirium Tremens

Komise, která poruchu zkoumala, Temelínu nařídila, aby přijal taková opatření, aby k podobným výpadkům už nedocházelo.
Není problém - stačí odpojit kontrolní obvody.
0/0
15.2.2002 14:12

Snehulak

Re: Komise, která poruchu zkoumala, Temelínu nařídila, aby přijal taková opatření, aby k podobným výpadkům už nedocházelo.
Ufff, takhle formulovanyho pozadavku te komise se tez desim :-)))
0/0
15.2.2002 14:33

wewerka

Re: Re: Komise, která poruchu zkoumala, Temelínu nařídila, aby přijal taková opatření, aby k podobným výpadkům už nedocházelo.
nehrajte si na debily, ta formulace je zcela v pořádku
0/0
18.2.2002 7:47

David

To V.Muller
Mimochodem jeste jedna poznamka. Tim ze nepravdive informujes o sponzorech jednoho ekologickeho hnuti, poskozujes jejich duveryhodnost, (Delsi dobu podporuji Greenpeace a vim, ze funguji pouze z daru jednotlivcu nebo z pomoci jejich materske organizace. pozn.:zpravy jinych ekologickych hnuti a tato hnuti samotna nesleduji)Poskozujes praci lidi, organizace, o ktere sis ani nezjistil ty nejzakladnejsi informace, presto o tom co rikaji mluvis jako o nesmyslech. Nemohl jsi byt ani na jejich webu, protoze bys zjistil, ze tam jmeno zadneho sponzora vystaveneho nemaji. A mozna jsi odradil potencialni zajemce, kteri by radi zjistili, co se skryva pod nazvem ekologicky aktivista..... a udelali si svuj nazor. Takze by ted pro zmenu zajimalo me co ty jsi zac? jses najatej PR agent, nebo jen tak strilis od pasu? Jake mas Ty vzdelani, ze mluvis o nekom a ani ho neznas? Presne informace jako ty tvoje vnasi do cele problematiky jen radu nejasnosti a neduvery. Kdyz se zpetne procitam tvym prispevkem - nerekl jsi zhola nic jen jsi vsechno znegoval. Na zaver jeste neco k relevantnosti udaju o kterych mluvis. Tuto kauzu sleduji, jen tak z prosteho zajmu, uz nekolik let. Takze za tu dobu mam Jakysi prehled. Neopiram se pouze o zpravy Greenpeace, jak bys mozna chtel namitnout , ale i o zpravy z tradicnich zdroju. Samozrejme nevim ,jestli to co rika Greenpeace, MF dnes, Tyden atd. jsou informace pravdive nebo ne, proto se jich snazim projit co nejvic. Greenpeace verim, protoze nemam jedinou objektivni informaci o tom, ze by to co prezentuji byla lez. Vetsinou Greenpeace napadaji pouze ti, co jsou tercem jejich kritiky! Ing. David Labanc, Olomouc.
0/0
12.2.2002 18:08

Patrik

Re: To V.Muller
Když už tak fakta:
Greepeace v roce 2000 mělo příjem 143,6 milionu Euro, z toho pouze 118,6 milionu pocházelo od individuálních dárců jako jste Vy.
Náklady Greenpeace ve stejném roce:
40,5 milionu Euro bylo vynaloženo na "fundraising" tedy získávání sponzorů
20,3 milionu Euro bylo vynaloženo na organizaci
79,9 milionu Euro bylo vynaloženo na na kampaně
Shrnuto: 118,6 milionu Euro tedy okolo 3,8 miliardy Kč dostává Greenpeace od individiuálních dárců a k tomu 25 milionu Euro tedy okolo 800 milionů Kč dostává z jiných zdrojů. Na získání těchto peněz vynakládá ročně 40,6 milionu Euro, tedy 1,3 miliardy Kč utrácí na získávání dalších peněz. Okolo 20,3 milionů Euro jde na organizaci, tedy 650 milionů Kč jsou vlastní náklady  organizace. Na kampaně s různým zaměřením je vynaloženo 2,6 miliardy Kč tj. 79,9 Euro.
Zdroj údajů: www.greenpeace.org - annual report (lze najít přes search)
 
0/0
15.2.2002 18:49

David

To: Acces Violence, Karel a ostatni
Holuby v nose si spal ty troubo ukecanej, treba se ti vyjasni. Napriklad jako alternativa se jevi rizena termojaderna fuze (stepeni vodiku) Rusove tomu rikali Tokamak, myslim. Jeste si pamatuju na clanek v ABC. V Laboratornich podminkach to funguje uz dnes. Predpoklada se, ze do padesati let by to mohlo byt technicky realizovatelne. Pokud se nepletu, tak odpad neni radioaktivni (jedna se o He). To jenom tak na okraj, aby sis nemyslel buhvi jak ses vtipnej.
0/0
12.2.2002 12:34

uklizecka

Re: To: Acces Violence, Karel a ostatni
hmm, naposledy co jsem o tom slysel, tak fuze se dala udrzet po zlomky cehosi (nevim jestli sekundy ci mene ) a spotrebovalo to vic energie nez vydalo. Jaky je ted stav nevim, ale rozhodne to je dobra cesta. btw ... najaky link na posledni info o tomto ?
0/0
12.2.2002 13:38

David

Re: Re: To: Acces Violence, Karel a ostatni - ODKAZY DO WEBU
Staci zadat v kteremkoli vyhledavaci heslo "nuclear fusion" Konkretne: pro obecny prehled, fyzikalni zaklady: http://encarta.msn.com/default.asp -zde zadej do vyhledavace "nuclear fusion", a podrobnejsi info: http://fusedweb.pppl.gov/ Cesky linky jsem nehledal. Pokud nejaky najdes, dej mi vedet. Dik DAVID
0/0
12.2.2002 14:52

uklizecka

Re: Re: Re: To: Acces Violence, Karel a ostatni - ODKAZY DO WEBU
nojo, to sem ale .... napr zajimavy je
0/0
12.2.2002 15:18

David

Re: Re: Re: Re: To: Acces Violence, Karel a ostatni - ODKAZY DO WEBU
DOBREJ A TAKY CESKEJ: http://vesmir.cts.cuni.cz/04_98/207.htm
0/0
12.2.2002 15:25

Access Violation

Re: To: Acces Violence, Karel a ostatni
Proč jsem podle tebe trouba? A proč ukecanej? Jenom proto, že se směju tomu jak tady většina zasvěcene kecá o tom co je a není dobré, nutné, hovadské? Kolikpak diskutujících je tady jaderný fyzik nebo alespoň profesor fyziky?
A holuby v nose pálit nebudu, nemám v hlavě komínek, špatně by to táhlo ty suchare....:)
Kdysi jsem četl, taky v ABC, článek o novém akumulátoru, který vydrží 20x déle než ten tehdy současný, aniž by byl větší/težší...kdeže ta technologie našla uplatnění, možná tak v Nasa, ale pro nás ostatní bude lepší, když si každý 3 roky koupíme šunt, protože by výrobci akumulátorů pšišli na buben.
A tak je to skoro se vším. Ale na Warp 6 technologii se přesto teším.
 
0/0
12.2.2002 15:33

David

Re: Re: To: Acces Violence
Bez urazky, protoze placas "prazdnou slamu". Predpokladam, ze kdyz uz nekdo pise do diskuse nejakej prispevek, tak napise neco "k veci". Myslis, ze to Tvoje bylo k veci? Omlouvam se za toho troubu. A navic problem Temelina prestal byt davno problemem jaderne fyziky. Spis je to problem zkostnateleho mysleni a ekonomicke analyzy, ktera je naprosto mimo jakoukoli realitu a zkorumpovanych uredniku. To se nam pouze ti kaspari z CEZU snazi nabulikovat, ze jsme uplni blbci a numime do peti napocitat. Prece muzes i Ty rict jestli neni nesmysl vyrobit neco za stovku a prodavat to za pajcku ne? Na to nepotrebujes jadernou fyziku.
0/0
12.2.2002 15:53

Access Violation

Re: Re: Re: To: Acces Violence
Dobra tedy, jsem slamak. Otazka: Jak budes resit energeticky problem u nas za 15 roku? Reky jsou u nas maly a vodni hospodarstvi by se prehradama podelalo. Uhli dojde co nevidet, ropa je tak na 30 roku. Zbylych 20 roku nez se doladi helio transformator bude co? JETE je pred spustenim plnyho provozu, tipnu si 1-2 roky k zahajeni. Co ziskame kdyz se ted posle k sipku? Usetrime par miliard na ty 2 roky, ale pak JETE klidne muze vratit mnohonasobne vicero nez ty usetreny prachy, takze aspon neco z toho bude a ne jen pomnik Stálina.
Muzes si bejt jistej, ze pokud se JETE odstavi, bude CEZ amortizovat tyhle prachy z nasich penez. Ze ne? Sam si rikal jak sou nahore zkorumpovani.
Dalsi vec, do JETE nemuzou krafat takovy trotlove jako my, protoze tomu hovno rozumime.
Ja davam prednost svetlu pred heliem.
0/0
12.2.2002 18:23

David

Re: Re: Re: Re: To: Acces Violence
Nemyslim si, ze je nutne Temelin zavrit. Jen musi ta nase vlada nastartovat uz konecne transformaci se vsim vsudy. I pres to ze CEZ v poslednich letech investoval ohromne castky do odsireni tepelnych elektraren, bude je muset v dohledne dobe pozavirat, protoze vsechno provozovat proste nepujde. Vlastne pujde, ono jde vsechno, jen my to budeme sponzorovat. "Ocelova srdce" republiky uz nebijou, vsichni setri jak muzou a elektrina je drazsi a drazsi. Pamatuju si ze ze zacatku se CEZ hrde hlasil k tomu, ze Temelin buduje taky pro to aby ulehcil severnim Cecham. Vlada musi nastartovat mohutne rekvalifikacni programy jak pro lidi z tech elektraren, tak pro horniky, protoze bude muset omezit tezbu. Ktere vlade se do tohoto bude chtit jit? Neni tezke si domyslet jak budou silet odbory zamestnancu v energetice a hornictvi. Je to ten samej pripad jako s drahama. Z tech jejich odboru jsou vsichni doslova posrani a nikdo nechce priznat, natoz k tomu pristoupit, ze bude nutne masivni propousteni lidi z techto resortu, maji-li byt zivotaschopne. Zatim nejsou, ani po dvanacti letech budovani trzniho systemu. To se to radsi vselijak preorganizuje a zakumufluje, prerozdeli a lidem se nakonec zvysi dane a je zase na chvili klid. Ale cim dyl to budou hazet do kouta, tim ten drzkopad bude nakonec vetsi. Hlavne, ze si politici zachovaj ty svoje posrany preference. Je to hnuj, hlavne kdyz je jasny, ze at clovek voli kohokoli, vsichni na to budou koukat stejne.
0/0
12.2.2002 18:51

Ritz Pavel

Re: Re: Re: Re: Re: To: Acces Violence
Jen tak na okraj...Pripada mi, ze se tady bavite jeden o voze a druhy o koze. Jinak timhle prispevkem jsi se trefil do podstaty problemu kolem Temelina a politickeho pozadi. Zaloz stranu pujdu Te volit a mozna budes mit sanci neco zmenit, nebo se s tebe stane to same co jsou oni ted. Ono vybirat u voleb mezi cernym a bilym, to zvladne kazde dite, ale vybirat z nejruznejsich odstinu sedi je uz umeni. Jak rikam, jdi do toho, mas muj hlas.
0/0
13.2.2002 0:10

Jirka

Ochrana funguje
Raději ať se to dvakrát vypne aniž by muselo, než vůbec. Spíše to vypadá, že se jim to vypíná při každé blbosti, což je spíše pozitivní, než negativní a důkaz, že tam jsou ochrany.
0/0
11.2.2002 18:13

H. Liner

to A.J.S. se soudruzskym budovatelskym pozdravem!
nemusis se to soudruhu, ci soudruzko ucit spameti ani zpameti, chybycka se vloudila, to se obcas stava, ja to klidne priznam, na rozdil od lidi jako ty, kteri radeji rvou o cizacich nekde dokonce o rakouskem fasismu, ale to jaksi nic neresi, to jen utikaji pred problemem k populismu a nacionalismu, misto zamysleni se nad opravdovym stavem veci jako treba jestli neni podezrele budovat tohoto naseho komunistickeho Otesanka 22 let, mne se to zda jako spatny vtip, jako opravdu dlouha doba, zatim bez zadnych valnych vysledku, nevim kdybych si domu pozval remeslniky, kteri by stale zvyasovali cenu, prodluzovali termin dokonceni, ja diky jim platil vice za jejich "sluzby", a jeste by se vymlouvali na ,napriklad, sousedy.... asi by dostali hodne rychle "cervenou kartu". Ale to je vyhoda soukromych  nestatnich firem, ktere museji brat ohledy i na mne jakozto zakaznika chteji li prosperovat, na rozdil od nasi vlady a monopolniho CEZu, ten na nas kasle, tomu je fuk jak to dopadne, kolik to bude stat, kolik nas to stoji ted atkdale, atakdale. Nejak mne ti rakusaci z toho vypadli.............cest praci.
0/0
11.2.2002 17:52

uklizecka

Re: to A.J.S. se soudruzskym budovatelskym pozdravem!
to zalezi bratre budovatelska na tom, kolik pol. stran by melo nad tvoji ,bezesporu zajimavou , stavbou domu dohled. Cim vice tim dele !
0/0
11.2.2002 20:31

gimli

Když se to rakušákům nelíbí, ať si Temelín koupěj nastojato (bratru rakouskému za 30mld.) a udělaj si z něj třeba protiatomový kryt.
0/0
11.2.2002 17:27

pecha

0/0
11.2.2002 17:20

Jedné

věci z článku nerozumím
nahoře se píše o závažné poruše, což prý potvrdil i úřad pro jadernou bezpečnost a dále se konstatuje, že kontrolní systém zastavil reaktor. Co tedy bylo na tomto zastavení závažného a co přesně k tomu řekl úřad, co řekl Pavlovec je tam publikováno na dost velkém prostoru, ale tomu už z dřívějších dob nejsem schopen věřit.
0/0
11.2.2002 17:42

Havran

Ucel sveti prostredky
a nackove to vzdy potvrzovali se vsim vsudy
0/0
11.2.2002 17:02

A_J_S

H. Liner
On ten H. Liner si asi mysli, ze kdyz to sem da 8 x , tak se to naucime spameti ...
0/0
11.2.2002 16:58

H. Liner

co si treba priznat sve chyby a nesvadet to na jine....................
ale, ale, soudruzi zde nejde totiz o "problemy" s Rakouskem ci rakusaky, to jste se zase nechali zblbnout propagandou panu "budovatelu" Temelina, ono se lepe ukazuje na ruzne smyslene "nebezpeci" a "spiknuti", ono je lehci hrat na cechackovskou nacionalistickou strunu, nez hovorit opravdu o problemu jmenem Temelin, lepsi je odvracet populisticky pozornost, nez treba resit tento problem, stojici nas vice a vice penez, jak vidno bez vidiny nejakeho uspechu, nejakym zpusobem se prece soudruzi museji udrzet u korytek, kdyz vas presvedcili o "nezbytnosti" projektu, ale opravdu, neni 22 let jaksi nejak dlouho, nejsou stale nekonecne testy a zkousky vlastne vysmech lidem, kteri to sponzoruji, aniz by se jich nekdo ptal, a co stale se prodluzujici terminy dostavby, co treba stale se zvysujici cena za toto "veledilo", to nemluve o tom, zda je vubec nutne aby v nasi malicke zemicce musela byt dalsi jaderna. el. proc, je li dostatek nergie, ze atakdale, atakdale....... jsou to ale drzouni ty rakusaci, treba nam te ohromny "jaderny uspech" zavidi, nebo nam ho jeste navrch nepreji sprostaci, co si to vubec dovoluji, nejlepsi je zavest opet cenzuru, novinari jen lzou a jsou placeni jiste rakouskymi podvratnymi zivly atd., atd.. co si treba nekdy priznat sve vlastni omyly a nesvadet to na jine..........
0/0
11.2.2002 16:02

H. Liner

co si treba priznat sve chyby a nesvadet to na jine....................
ale, ale, soudruzi zde nejde totiz o "problemy" s Rakouskem ci rakusaky, to jste se zase nechali zblbnout propagandou panu "budovatelu" Temelina, ono se lepe ukazuje na ruzne smyslene "nebezpeci" a "spiknuti", ono je lehci hrat na cechackovskou nacionalistickou strunu, nez hovorit opravdu o problemu jmenem Temelin, lepsi je odvracet populisticky pozornost, nez treba resit tento problem, stojici nas vice a vice penez, jak vidno bez vidiny nejakeho uspechu, nejakym zpusobem se prece soudruzi museji udrzet u korytek, kdyz vas presvedcili o "nezbytnosti" projektu, ale opravdu, neni 22 let jaksi nejak dlouho, nejsou stale nekonecne testy a zkousky vlastne vysmech lidem, kteri to sponzoruji, aniz by se jich nekdo ptal, a co stale se prodluzujici terminy dostavby, co treba stale se zvysujici cena za toto "veledilo", to nemluve o tom, zda je vubec nutne aby v nasi malicke zemicce musela byt dalsi jaderna. el. proc, je li dostatek nergie, ze atakdale, atakdale....... jsou to ale drzouni ty rakusaci, treba nam te ohromny "jaderny uspech" zavidi, nebo nam ho jeste navrch nepreji sprostaci, co si to vubec dovoluji, nejlepsi je zavest opet cenzuru, novinari jen lzou a jsou placeni jiste rakouskymi podvratnymi zivly atd., atd.. co si treba nekdy priznat sve vlastni omyly a nesvadet to na jine..........
0/0
11.2.2002 15:58

H. Liner

co si treba priznat sve chyby a nesvadet to na jine....................
ale, ale, soudruzi zde nejde totiz o "problemy" s Rakouskem ci rakusaky, to jste se zase nechali zblbnout propagandou panu "budovatelu" Temelina, ono se lepe ukazuje na ruzne smyslene "nebezpeci" a "spiknuti", ono je lehci hrat na cechackovskou nacionalistickou strunu, nez hovorit opravdu o problemu jmenem Temelin, lepsi je odvracet populisticky pozornost, nez treba resit tento problem, stojici nas vice a vice penez, jak vidno bez vidiny nejakeho uspechu, nejakym zpusobem se prece soudruzi museji udrzet u korytek, kdyz vas presvedcili o "nezbytnosti" projektu, ale opravdu, neni 22 let jaksi nejak dlouho, nejsou stale nekonecne testy a zkousky vlastne vysmech lidem, kteri to sponzoruji, aniz by se jich nekdo ptal, a co stale se prodluzujici terminy dostavby, co treba stale se zvysujici cena za toto "veledilo", to nemluve o tom, zda je vubec nutne aby v nasi malicke zemicce musela byt dalsi jaderna. el. proc, je li dostatek nergie, ze atakdale, atakdale....... jsou to ale drzouni ty rakusaci, treba nam te ohromny "jaderny uspech" zavidi, nebo nam ho jeste navrch nepreji sprostaci, co si to vubec dovoluji, nejlepsi je zavest opet cenzuru, novinari jen lzou a jsou placeni jiste rakouskymi podvratnymi zivly atd., atd.. co si treba nekdy priznat sve vlastni omyly a nesvadet to na jine..........
0/0
11.2.2002 15:54

Kitty

Re: co si treba priznat sve chyby a nesvadet to na jine....................
Pises, hovorit o problemu, fajn. Ale nejvetsi tragedie je, ze nejvic toho tady nakecaji takovi, kteri tomu nejmin rozumi. Takze urcite spise verim odbornikum ze SUJB, nez jihoceskym matkam ci podobnym skupinam. Urcite je problem se v te zmeti casto protichudnych "informaci" orientovat, ale dle meho nazoru spusteni Temelina by nemelo byt politikum (mozna snad na rozdil od pristupu k jaderne energii jako celku). Treba Ti to prijde alibisticke (me ne), ale veci, kterym ani trochu nerozumim, proste radeji prenecham odbornikum. A pokud jde o postoj Rakouska k Temelinu, je to jednoznacne jenom o tom, jak vytlouci co nejvice politickeho kapitalu na neinformovanosti a medialni masazi lidi. Jedine naprosto neinformovany clovek muze v teto otazce podle me mit jednoznacny a neotresitelny nazor. Ten se da zalozit pouze na zaklade emocionalnim a ne racionalnim. uffff-finito
0/0
11.2.2002 18:45

David

Re: Re: co si treba priznat sve chyby a nesvadet to na jine....................
Nesouhlasim tak uplne. Nejde o to jestli nekdo z laiku rozumi technologii vyroby energie z jadra vic nebo min. Ani o ty "kovane" odborniky. Neni ti nahodou divny proc se od zpusteni Temelina dramaticky zvysily exporty elektriny do zahranici? Ze tato exportovana elektrina se nasim nemeckym sousedum prodava za zhruba 50-60% jeji vyrobni ceny. Tzn. ze my, danovy poplatnici tu sponzorujeme nasim BOHATSIM sousedum elektrinu, jenom proto aby ji CEZ nemusel levneji prodavat nam! Jeste navic nam tu zustava radioaktivni sajrajt, se kterym se budou "prat" jeste deti nasich deti. Proc chce CEZ zabranit importum cizi (kolikrat levnejsi elektriny) ze zahranici. Dobry ne!? Tak jak potom rozhodovali ti odbornici, o kterych tu mluvis? Zakladni problem o co tu jde jsou prachy, jako vzdycky, ani ne bezpecnost, ani ne nedostatek elektriny, ale jenom a jenom penize. Polozim si otazku: O co jde takovym lidem jako z Greenpeace,Hnuti Duha, atd, kdyz rikaji "Temelin je neefektivni a nebezpecny....."(spoustu kvalitnich informaci najdete na jejich webu), co muzou ztratit nebo naopak ziskat?.... Maji vetsi duvod lhat nez takovej CEZ? Protoze ten toho muze ztratit mnohem vic.Myslim ze ne. Ono by stalo za to se trosku seznamit s tim co tyhle organizace (hnuti duha, greenpeace) opravdu rikaji a nedelat si o nich zaver pouze zkracenych uryvku, vytrzenych z kontextu kdesi pod carou v novinach, nebo sotu s lezicimi aktivisty pred branami Temelina v televizi. Taky museli spolupracovat s ODBORNIKY na danou problematiku a to ze si ty svoje informace "nevycucali" jen tak z prstu je evidentni uz kdyz to clovek cte. Souhlasim s autorem prvniho prispevku. Meli bychom se poradne zamyslet nad podstatou problemu Temelina a nenechat se zblbnout vzajemnym "ceskorakouskym hasterenim". Howgh!!!
0/0
12.2.2002 12:13

V.Muller

Re: Re: Re: co si treba priznat sve chyby a nesvadet to na jine....................
Kde jsi sehnal svoje informace o exportech elektřiny a jejich cenách? Na webech těch duh a greenů a podobně? To jsou určitě pravdivé informace. Co víš o tvorbě cen v energetice? Jakou cenu bereš za základ? Z jakého zdroje? Nebo jenom papouškuješ nesmysly po jiných?
 Co z toho tyhle lidičky mají? Stejně jako "Jihočeské matky". Prachy, prašulky, peníze, dříve šilinky dnes eura. Kolik jim to sype se podívej taky na weby - na různé sponozory těchto firem. Kolik z těchle lidí je jaderných odborníků nebo alespoň inženýrů strojařů v oboru tepelné kotle a turbíny? Jaké máš ty sám vzdělání, abys dokázal posoudit relevantnost údajů opsaných od různých rádoby odborníků na všechno?
Ano, souhlas že je potřeba se zajímat o celou problematiku, především však nezužovat svoje bádání na weby těchto eko... (fašistů, teroristů... zbytek si každý může doplnit sám), ale studovat problematiku tam, kde ji učí - doporučuji ČVUT, fakultu strojní s výše uvedeným oborem nebo přímo energetiku, nejlépe jadernou.
0/0
12.2.2002 16:54

David

Re: Re: Re: Re: co si treba priznat sve chyby a nesvadet to na jine....................
Papouskujeme vsichni, protoze malokdo z nas ma informace z prvni ruky. Ja se snazim opirat o fakta, ktera se mi zdaji byt logicka a pravdiva. Tak treba Ceska pobocka Greenpeace: Nevladni organizace financovana pouze ze soukromych jednotlivcu, nebo z materske organizace. Nevim o zadnych organizacich, ktere by sponzorovali Greenpeace. Kdyz rikas, ze to jsou nesmysly, tak proc to neuvedes na pravou miru? Jak myslis, ze to ve skutecnosti je? Neni zase takovej problem se v tom zorientovat. Nejsem odbornik na tvorbu cen v energetice, ale pokud neco neni konkurenceschopne, tak nema smysl to drzet pri zivote a vlacet to za sebou jako kouli. To jak to s Temelinem opravdu je dokazuji nejen Greenpeace a spol, ale i Gregrova koncepce privatizace energetiky tzn prodat to vsechno jako jeden balik - vyrobni zakladnu+distribucni spolecnosti, predepsane kvoty na tezbu uhli s jednim jedinym umyslem vytorit tu monopol. Monopol ktery bude diktovat ceny spotrebitelum a ve kterem se jeden neekonomicky Temelin v pohode ztrati. Proc usiluje jedna dcerina spolecnost CEZu znemoznit importy ze zahranici? Kdezto kdyby CEZ privatizovali po castech, tak se hned ukaze ktery clanek je nejslabsi. A co udela soukromy vlastnik? Proste to zavre. Bud vypne par tepelnych elektraren a s nima pujdou k certu doly na severu Cech, anebo Temelin. Samozrejme predstava tolika tisic lidi bez prace je tiziva, nicmene jednou se s tim zacit musi. Stejnej problem - Ceske drahy a Ceska armada. Mimochodem studoval jsem na VUT, fakulta stavebni, obor vytapeni, vzduchotechnika.
0/0
12.2.2002 17:13





Najdete na iDNES.cz