Diskuze

Po tragédii budou doly bezpečnější

Báňští experti končí vyšetřování loňského výbuchu v dole Schöller na Kladensku. Za tragédií je podle nich nedodržení bezpečnostních předpisů a nedbalost. Proto nařídili zpřísnit bezpečnost ve všech hlubinných uhelných dolech v Česku. Když na to firmy nebudou mít, hrozí jim zánik. Na Kladensku by tak přišlo o práci na třináct set lidí. Situací se už začal zabývat tamní úřad práce.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

OKD

8. 1. 2002 18:51
Nebudou!
Nový majitel hlubinných dolů kašle na bezpečnostní předpisy. Nejjednodušeji to lze poznat na investicích do bezpečnosti provozu, které od doby majitele státu do doby majitele soukromého klesly řádově, tj. cca 10x.
0 0
možnosti

badzus

8. 1. 2002 18:30
bezpečnost
Bohužel, o bezpečnost se všichni a všude začínají starat teprve tehdy, až zařve několik lidí...
0 0
možnosti

Ing.Radovan Burkovič

8. 1. 2002 18:23
Práce bude vždycky "o hubu", v dolech to platí stonásob
Stejně jako v západní Evropě, vedené nyní povětšinou bývalými i současnými levičáky s touhou nařizovat a regulovat občana všude, i u nás je vždy odpovědí na každý průšvih zpřísnění předpisů a vydání kupy dalších, mnohdy nesmyslných a protiřečících si navzájem. Místo nalezení viníka a jeho potrestání dle práva. Jestliže se našly v místě nehody zapalovače, pak se některý ze zachráněných či mrtvých dopustil trestného činu obecného ohrožení a jestli roura byla 10 nebo 30 metrů od čelby s tím nemá nic společného. Vím o čem mluvím, rok jsem fáral 600 metrů pod zem na Ostravsku a jako brigádník vymetl veškeré podzemní provozy od přesypů, přes elektrikáře, pomocníka střelmistra, požární hlídku až po likvidaci starých štol kde jsem měl fakt už dost strach. Dodnes se pyšním v životopise kvalifikací horník-dělník, mám na to i papír. Kdo nezažil, neuvěří. Neukázněnost na dole byla i tehdy velká, chlapi riskovali kde co, ale sami za sebe. Kdyby někdo v dole vytáhnul zapalovač, ostatní by ho umlátili na místě. IQ nebylo v takových provozech nikdy předností, tam rozhoduje hrubá síla a prostě by jen jednali v pudu sebezáchovy. Podobný případ se skutečně kdysi stal, když nějaký nováček dones pod zem novinku-digitálky. I malá jiskra tady dokáže zázraky, viděl jsem to na vlastní oči ve zkušební štole výzkumného ústavu v Ostravě Radvanicích. Žádný předpis není lékem na lidskou blbost a nezodpovědnost. Technická a další opatření mohou sice pomoci, ale lidský faktor si s nimi poradí. Např. lokomotivy v dole byly naftové, výpary z nich rychle zabíjely. Nesměly proto stát třeba v oblastech takzvaných větrných dveří. Ale když tady se tak dobře zašívalo! Tak se prostě dveře zablokovaly, vznikl průvan a mašinista s pomocníkem si mohli dát v klidu šlofíka. Dokud někdo nešel kolem a dle něj pokažené dveře obratem opravil - no a ti dva už spali navěky. Jaké přijmete bezpečnostní opatření ????
0 0
možnosti

Jiří Havelka

8. 1. 2002 16:30
Zlatý oči který to uvidí
Totéž slýchali asi naši předci už od okamžiku kdy byly v dějinách první doly otevřeny. Ono totiž jednoznačně platí že nejcennější na dolu je to co ještě nabylo vytěženo, jakmile se těžit začne, začínají obtíže a pro zaručení očekávaného zisku se musí někde škrtat obvykle jediné na čem lze ušetřit jsou bezpečnostní opatření. Platí totéž co při stavbách,... úspěšný bude pouze ten, který bude produkovat nejlevněji na hraně užitnosti, kde ta hrana ale je nelze snadno stanovit viz např. Hurdisky (doufám že jem to i správně) z poslední doby ve stavebnictví. Od porušování předpisů nás má chránit stát s ale mizerně placeným úředníkem který má řádově nižší plat než je uspořený peníz nelze očekávat více než 5-ti %-ní objektivitu (těch 5 % jde na ty co nechtějí uplácet).
0 0
možnosti

Petr Hubacek

8. 1. 2002 1:15
Re: Důl Schöller si vyžádal další oběť
Neni zarazejici, ze se za nejvetsi tragedii povazuje hlavne nestesti v dolech? Je tragedii, kdyz pri jakekoliv praci zahyne clovek. Ale vzdyt kdyby se zavrely doly pro to, aby se jiz nikomu nic nestalo, musela by se prinejmensim ze stejneho duvodu zastavit minimalne vlakova a automobilova doprava. Protoze at se snazime sebevice dodrzovat predpisy, vzdy se najde nejaky unaveny lajdak, ktery nas muze pripravit o zivot. Zajimalo by mne, a nejspise nejen mne, objektivni porovnani pripadu smrtelnych zraneni podle profesi. Myslim, ze by se pak mohla spousta lidi zamyslet nad tim, "zda se nesnazi vyndat jinemu trisku z oka a pritom tram ve svem oku nevidi". A pak zamysleni psychologa nad tim, zda se s tim da neco delat. S pozdravem, Petr Hubacek Chlumec n.C.
0 0
možnosti