Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Havel: Rok 2002 bude pro Česko přelomový

Rok 2002 bude podle prezidenta Václava Havla pro Českou republiku rokem přelomovým. Občané budou totiž ve volbách rozhodovat o budoucím charakteru země. Havel to uvedl v novoročním projevu, který v úterý odvysílaly Česká televize a Český rozhlas. Hlava státu tradičně v této souvislosti kritizovala především velké politické strany.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

posledni emigrant

Kdo ma usi ,slys ,co se stalo s Bobem.
Mili pratele Ceske republiky,mili pratele svobody a demokracie,Kamile, Krali , Josefe i Vy ,Bobe.Byl jsem potesen, kdyz jsem se dozvedel z Vasich per, jakou radost mate z vysledku televizni ankety o svobode.Dovolte, abych uprimnym stiskem ruky Vam sdelil , ze se z Vasich radosti tesim i ja.Konecne nemel jsem nikdy jiny motiv k psani nez starost o vyvoj nasi vlasti, kdo me prispevky zna, da mi za pravdu.Lec podivejte se na vec ocima predposledniho prispevku pana Boba:"Mam zklidnit svou naklonnost k lumparnam",mam psat na strankach ODS.Pise to tak, aby vznikl dojem, ze nejakou naklonnost k lumparnam jsem nekdy mel a druhou rukou me korunuje na clena ODS.Panove , najdete nekdo jedinou radku v prispevcich, ktere jsem na strankach idnes napsal, v niz by stalo to , co pan Bob tvrdi. Rikam Vam ,nenajdete ji.Spis projde velbloud uchem jehly, nez byste nasli neco, co se podoba vyvodum pana Boba.Co se stalo s Bobem?Proc to dela?Cekal me netrpelive na pohrbu sveho dvakrat dvacet Novorocniho projevu.Neprisel jsem, protoze me pan Bob zapomnel poslat pozvanku.A vysledek? Ted mi nadava a tyka , ze jsem na te jeho ceremonii, zapomnel pozdravit ty jeho muzy: sudicky jeho nekritickeho rozumu, zloby,urazene jesitnosti, ktere tam staly a cekaly , az jim podam ruku.Za to me ted peskuje, a proto mi tyka,ze jsem neprisel, kdyz me cekal a pozvanku neposlal.Vidouce nevidi, slysice neslysi.Bojovnik za svobodu? Za demokracii? Za cesky narod? Jaka je to ta Vase Bobova svoboda a cest? Jaka je to hodnota ta Vase ignorance?Napiste mi, jestli je to plivani po druhych, tykani a lhani.A manipulace.O takove pojeti svobody a demokracie, stejne jako kritickeho mysleni nestojim. To neni svoboda, to je obycejny fasismus.Lhanim , plivanim po druhych, manipulovanim a lzi se dum svobody nestavi.Nestavi se ani levnymi anketami s hlasovanim o obavach z draka dvanactihlaveho. To je jadro veci.Vytkl jsem a pravem panu V.H., ze je nestoudne, aby nekdo strasil sve spoluobcany svou zemi, v ktere je notabene prvnim obcanem.Strach ze zahnivajicich skanzenu ma primet naseho Cecha, aby se s Vaclavem postavil na stranu tech, kteri by chteli dosahnout odstraneni kriminality vymenou etablovanych politickych spicek za evropskou normu.Aniz by hnul nekdo prstem.Svoboda bez odpovednosti neni svoboda.Je to lez z milosti.Nic nestoji, je vsude v anketach pro slabe i slabsi. O svobodu se bojuje.O svobodu se neprosi. O svobode se nehlasuje.Jsem rad, mili doma, ze do systemu se vraci zakonnost v podobe rozhodnych a cestnych lidi jako je pan Antl.Jen tak dal, bude jeste hodne prace. Nebo se chceme ukazat pred vstupem do Evropy jako dite, ktere se neumi samo prebalit, umyt ruce, samo najist?Potrebuje Evropa takove opozdene individuum?A o Havlovi ani slova.Jiri Karas, Lipsko.
0/0
6.1.2002 14:27

BOB

KLAUS TU NENÍ TAK PŘÍZNIVCI ODS NEVÍ CO ŘÍKAT
Šéf tu není a vlastní názor může být nebezpečný . Stádo nemá vůdce a je zle . Nuže počkáme .
0/0
5.1.2002 22:51

král

Klausův "papoušek" Zahradil se nestačil divit .
Pořad ČT1 - "Bez imunity" se perfektně trefil do propasti mezi politiky a občany . 90% hlasujících tajně přes telefony dalo za pravdu Havlovi - že demokracie je ohrožena - v souvislosti s novoročním projevem prezidenta . Jen ODS si to nemyslí ! Jsem zvědav na rychlé přizpůsobení se této situaci v ODS . Volby jsou blízko ! Klaus raději odjel rychle lyžovat daleko do Alp , aby po návratu mohl opět použít své oblíbené : " Ne , ne , opravdu o projevu pana prezidenta nic nevím , ale nyní si ho konečně přečtu a pak se vám vyjádřím . Škoda , že už bude ovlivněn pořadem Bez imunity .
0/0
4.1.2002 20:16

Kamil

HAVEL MÁ PODPORU 90% OBYVATELSTVA
V pořadu "Bez imunity" se to potvrdilo !!! Co vy na to , vy kritici nicneříkajících a obehraných myšlenek a projevů !
0/0
4.1.2002 19:09

Josef Bohuňovský

Reakce na diskusní pořad Bez imunity
Máme velké štěstí, že v čele našeho státu stojí člověk, který vidí a nebojí se popsat situaci tak, jaká opravdu je. O to víc se ale děsím dne, kdy skončí jeho funkční období. Obávám se, že v tomhle státě není vidět osobnost, která by jej alespoň z části mohla nahradit. První co mne napadlo při sledování včerejšího pořadu Bez imunity, který novoroční projev pana prezidenta hodnotil bylo, že postřelené husy se ozvali. Projevu se nemohlo dostat lepší podpory dokládající pravdivost myšlenek v něm uvedených, než právě to, jak politici na projev reagovali a jak tento pořad prostému občanu vyzněl. Josef Bohuňovský, Služská 1006/16c, 182 00 Praha 8, 0603 47 50 42
0/0
4.1.2002 11:02

BOB

HAVLOVY OBAVY O DEMOKRACII JSOU OPRÁVNĚNÉ !
Před chvílí uvedla ČT1 pořad " Bez imunity " s představiteli všech politicých stran , zaměřený na Novoroční projev prezidenta . Současně s tímto pořadem probíhalo ( jako vždy ) telefonické hlasování tel. diváků , o kterém diskutující neví . Takové hlasování je obdobné jako na této stránce - ale je objektivnější . Tel. diváci měli hlasovat o tom , zda je , v kontextu s Havlovým projevem ohrožena demokracie v souvislosti s volbami . Výsledek hlasování byl minimálně nečekaný . 10 % nemá obavu o demokracii ---- 90 % má o demokracii obavu !!!!!!!!! Takže ty "poslední emigrante" a další , patříte k těm 10 % a tak se zklidněte a svoji bezbřehou náklonost k lumpárnám můžete vyjádřit na stránkách ODS !!!!!!!!!! On totiž po celou dobu pořadu , suverenní pan Zahradil , zastupující v pořadu ODS , po oznámení výsledku hlasování - zbledl . Řekl bych "jeho" (od profesora odkoukaným a několikrát za sebou použitým ) stylem : FATÁLNÍ překvapení .
0/0
3.1.2002 23:35

BOB

HAVLOVI OBAVY O DEMOKRACII JSOU OPRÁVNĚNÉ !
0/0
3.1.2002 22:46

jenda venda

Když to tu tak čtu....
V tomto státě je dostatek podnikatelů, zaměstnanců, odborníků a expertů na cokoliv, zejména potenciálních poslanců, politiků a těch jedině (dnes) správných demokratů, kteří jsou za stát, to jest za postavení a "vítězství" ochotni vypustit i duši, zejména těch druhých. V tomto státě ti, co jsou především lidmi, a své postavení považují za prostředek k "bytí lidmi", jsou v menšině. V tomto státě se nějak "svědomí společnosti" ztrácí v těch ambicích mnohých být "vítěz, ten nejlepší, první", ačkoliv nejvýše se může dosáhnou být na čas "za vodou"... (vím, že mnoho spoluobčanů o něčem takovém neví, nechce vědět, a hlavně potřebuje, aby ostatní to brali jako předsudek, aby tím snaději se smířili s jeho ignorací...). Není divu, že když dramatik Havel opět jednou "zneužil" postavení pezidenta Havla k vyjádření názoru člověka Havla na vady naší zvířecí farmy, vmísil se "nepřípustným způsobem" do snahy všech našich potenciálních "vítězů", a že potrefení se adekvátně ozývají.... Chci tu připomenout, že právě to a podobné udělalo z člověka Havla nejen prezidenta, ale světem akceptovaného politika více, než mnohé naše profesionály a "normální tradiční demo...", zřejmě proto, že všude mají se svými takyodborníky podobné problémy. Myslím, že pokřik potrefených svědčí právě hlavně o tom, že trefil. Myslím, že je jen dobře, že "zneužil" svého postavení a zachoval se jako "představitel lidství". Což ostatně je normální na rozdíl od toho, co nám za "normální tradiční lidství" chtějí vnutit oni postižení (ovšem nedivme se jim, soudí o ostatních jako o sobě, a v každém případě potřebují mít ostatní ve škatulkách nebo na provázku...). Ostatně, co je větší prohřešek, používat postavení k lidství anebo lidství k postavení? Žijeme proto, abychom byli dobře postavení, nejlépe "vítězy", anebo postavení je nejvýše jeden z prostředků k životu? Tohle tady ale není příležitost k takové polemice. Takže přes nesouhlas s lecčíms, co prezident Havel provedl (zejména že podcenil lidské svině...ale to se takovým lidem spolehajícím na to, co je v lidech lepší, lehko stává) jde jen poděkovat, že opět jednou dal příležitost dramatikovi Havlovi, aby trefně formuloval názor člověka Havla. Škoda jen, že to poslední dobou je jen občas - na rozdíl od svých oponentů a jiných "vítězů a taky vůdců" má na takové "zneužívání" kredit a tak podel mne by si to mohl dovolit častěji! Vždyť na muj vkus příliš mnoho druhých, kteří na rozdíl od něho kredit nemají (jen volební hlasy sobě podobných), se nerozpakují prosazovat své kulišárny jménem "všech rozumných občanů" a dokonce i mým.... Hlavní škoda ale je, že není vidět nikdo, kdo přijde potom (přes to, že povolaných se cítí mnoho..). Nezbývá než si přát, aby "prezident" ve zbývající době "zneužil" postavení častěji, a také k tomu, aby se vynořil nástupce hodný aspoň "dramatika", když už ne "člověka", aby nás nečekala "tradiční normální demo..." v klasickém českém pojetí, tolik vhodná pro klasické (zřejmě nejen české) experty na všechno... Nezbývá než očekávat, že až přestane být prezidemtem, o to více se opět stane "dramatikem", a přát mu dostatek zdraví, aby to byl dostatečně silný hlas "svědomí společnosti" (vím, že mnozí nevědí, co to je, lépe řečeno nechtějí, aby se o něčem takovém vědělo...). Všem v novém roce lepší časy, svět námi nekončí!
0/0
3.1.2002 6:03

BOB

ODPŮRCŮM HAVLA TEČOU EVIDENTNĚ NERVY !!!
Nechápu , co byste po Havlovi chtěli , když je jenom prezident : 1. Nemá žádnou politickou moc !!! 2. Je nezkorumpovatelný - je dobře finančně zajištěn a po skončení funkce nebude v politice !!! 3. Poukazovat na mafie je jeho povinností !!! 4. Soudy jsou obsazeny soudci stejně , jako za komunistů - takže tunelování legalizované za vládnutí Klause je dobře ošetřeno právními předpisy a to je pro EU nepřijatelné !!! 5. Znění a plnění právních předpisů - domoci se práva tak , aby lump nebyl legálně chráněn - musí být stejné jako v EU !!! 6. Z této změny má Klaus největší strach !!! 7. Klaus , jako ješitný náfuka nemá šanci být respektován mezi politiky EU a proto tam nechce !!! 8. Zeman to už všechno bere s humorem , má rovněž jako Havel vystaráno , ale do EU chce , protože to chce ČSSD !!! 9. ČSSD za svého vládnutí nadělala tolik kopanců , že následky se teprve dostaví !!! 10. Prosazování kopanců ČSSD požehnávala ODS - jakékoliv výmluvy ODS jsou oblbováním obyvatelstva . 11. ODS i se svou předvolební mobilizací proti ČSSD a následnou bratrskou spoluprací , se politicky znemožnila a nemá morální právo považovat se za pravicovou stranu !!! 12. Za vlád ODS nastal největší příliv voličů do ČSSD , protože bordelu požehnaného Klauzem , Zeman bez problémů využil !!! 13. ZA PREMIÉROVÁNÍ KLAUZE SE DOSTALY POČTY VOLIČŮ KSČ , PÁR ROKŮ PO ROZDĚLENÍ REPUBLIKY , NA NEUVĚŘITELNÁ PROCENTA a to měl národ hodně v paměti komunistickou totalitu !!! 14. Že si vybral Havel Čalfu pro vyjednávání s komunisty v roce 1989 , pokládám za dobrý a jedinný možný taktický tah !!! 15. V KAŽDÉM případě vždy dával a do dneška jasně dává najevo , jako málokdo , 100% nechuť se bavit s komunisty - to ODS klidně s nima ve sněmovně hlasuje !!! 16. Tady já vidím silné a nebezpečné společné pouto mezi ODS a KSČM !!! 17. Politika je svinstvo , ale taková je skutečná "nesnášenlivost" ODS s komunisty , kterých bylo ze začátku v ODS víc než dost a nyní tam jsou rovněž !!! 18. ODS je schopná vytvořit "oposmlouvu" i s KSČM , jenom aby zůstala u koryt - to je morálka !!! 19. Že toto vše prezident neustále kritizuje a omílá ? Já se mu nedivím !!! 20. Je to totiž realita a ta je zatím v přímém rozporu se vstupem do EU !!!
0/0
2.1.2002 23:00

posledni emigrant

Re: 2 krat dvacet je ctyricet.
Bobe,zlaty Bobe, co komu tak muze teci, kdyz je pan H., jak Vy pisete, jenom prezident, ktery nema zadnou moc ani silu ani moznost nekomu prorezat hadice od chladice?Nikdo Vam ho nebere, poradte mu s Vasimi ctyriceti body chladnokrevnika.Doufam, ze si Vasich ctyricet bodu nacte a podekuje Vam, ze to prokouk, co vsechno se za jeho nevinneho nezasahovani mohlo stat.Co bychom po nem mohli tak chtit?Jeden prezident krat tri prisahy na tri ruzne ustavy je zas jeden prezident.Trikrat jedna je jedna,Nebo je to jedno?Trojjedinnost bozi: Havel Duch,Havel Otec, Havel Syn.Vas , zlaty Bobe, bych si vyvolil mezi vsemi, za prezidenta:prehled mate,lasku take, ambice zadne, cesky umite.A nemlcite ani k Novorocnim projevum.Mate muj hlas.Norsky vysla "Reportaz" Julia Fucika v nakladatelstvi Falken v Oslo("Med repet rundt halsen") v prekladu slavisty Olava Ryttera. "....kniha Julia Fucika je prolnuta zhavou virou a jistotou, ze lidske dobro musi zvitezit.Jeho boj byk prodchnut positivnim optimismem a jeho posledni slovo je vrely a jasavy hold lidstvu"-napsal norsky casopis "Sjöfartstidende" na Novy rok 1947.Bobe, Vasich dvakrat dvacet bodu je mi posilem v mem netezkem rozhodovani, zda trikrat jedna prisaha jen jedna je.Kdyz Vam nekdo bije zenu, nevolejte souseda o pomoc, pomozte nejdri Vy sam.Po sousedovi toho moc chtit nemuzete, protoze nic nemuze a za nic nemuze.S uprimnym pozdravem posledni emigrant.
0/0
2.1.2002 23:40

BOB

ODPŮRCŮM HAVLA TEČOU EVIDENTNĚ NERVY !!!
Nechápu , co byste po Havlovi chtěli , když je jenom prezident : 1. Nemá žádnou politickou moc !!! 2. Je nezkorumpovatelný - je dobře finančně zajištěn a po skončení funkce nebude v politice !!! 3. Poukazovat na mafie je jeho povinností !!! 4. Soudy jsou obsazeny soudci stejně , jako za komunistů - takže tunelování legalizované za vládnutí Klause je dobře ošetřeno právními předpisy a to je pro EU nepřijatelné !!! 5. Znění a plnění právních předpisů - domoci se práva tak , aby lump nebyl legálně chráněn - musí být stejné jako v EU !!! 6. Z této změny má Klaus největší strach !!! 7. Klaus , jako ješitný náfuka nemá šanci být respektován mezi politiky EU a proto tam nechce !!! 8. Zeman to už všechno bere s humorem , má rovněž jako Havel vystaráno , ale do EU chce , protože to chce ČSSD !!! 9. ČSSD za svého vládnutí nadělala tolik kopanců , že následky se teprve dostaví !!! 10. Prosazování kopanců ČSSD požehnávala ODS - jakékoliv výmluvy ODS jsou oblbováním obyvatelstva . 11. ODS i se svou předvolební mobilizací proti ČSSD a následnou bratrskou spoluprací , se politicky znemožnila a nemá morální právo považovat se za pravicovou stranu !!! 12. Za vlád ODS nastal největší příliv voličů do ČSSD , protože bordelu požehnaného Klauzem , Zeman bez problémů využil !!! 13. ZA PREMIÉROVÁNÍ KLAUZE SE DOSTALY POČTY VOLIČŮ KSČ , PÁR ROKŮ PO ROZDĚLENÍ REPUBLIKY , NA NEUVĚŘITELNÁ PROCENTA a to měl národ hodně v paměti komunistickou totalitu !!! 14. Že si vybral Havel Čalfu pro vyjednávání s komunisty v roce 1989 , pokládám za dobrý a jedinný možný taktický tah !!! 15. V žádném případě vždy dával a do dneška jasně dává najevo , jako málokdo , 100% nechuť se bavit s komunisty - to ODS klidně s nima ve sněmovně hlasuje !!! 16. Tady já vidím silné a nebezpečné společné pouto mezi ODS a KSČM !!! 17. Politika je svinstvo , ale taková je skutečná "nesnášenlivost" ODS s komunisty , kterých bylo ze začátku v ODS víc než dost a nyní tam jsou rovněž !!! 18. ODS je schopná vytvořit "oposmlouvu" i s KSČM , jenom aby zůstala u koryt - to je morálka !!! 19. Že toto vše prezident neustále kritizuje a omílá ? Já se mu nedivím !!! 20. Je to totiž realita a ta je zatím v přímém rozporu se vstupem do EU !!!
0/0
2.1.2002 22:51

lurtz

Proc tolik emoci ???
Tak jsem si prosel ten tolik komentovany text a neni mi jasne proc tolik emoci? Neni tam nic noveho objevneho. Je to od pana prezidenta porad stejne. Nasel si jiz davno dva poly, na jedne strane ODS a CSSD, snazici se podivne vladnout a na druhe strane sve oblibence, kteri jsou ve ctyrkoalici nyni tri stran bez barvy a chuti a dle meho s velmi nejasnym cilem pro tuto zemi. Tim ale neobhajuji ani Ty co se o moc stridaji, jen mi pripada, ze cil existuje. A jsem presvedcen, ze je lepsi horsi cil, nez cil zadny. A musim dodat ... kdyz se to nekomu nelibi, tak at jde do toho a zmeni to. Mate odvahu? Ale zpatky k projevu ... dle meho je uvodem volebni agitace pro ctyrkoalici a ma hodne omacky okolo. Tot vse. Kde jsou ty stare casy, jako velka slava v zahranici, podpora sudetskych "vlastencu" a neprimo i jejich pozadavku majetkovych (oproti Polsku) a nebo podpora cirkvi rovnez neprimo majetkova a uz vubec nemluvim o podpore "nasi" slechty o te skoda mluvit, staci se podivat na privatizaci Becherovky. A nemelo by se pripomenout udelovani milosti kazdemu kdo o to pozada. Jak vubec funguje vyrizovani milosti? Vidi do toho nekdo jiny nez pan prezident?
0/0
2.1.2002 14:34

destructor

Náš vůdce ....
Je to hrozný, ale když jsem si tady přečetl ty příspěvky, nemám jiný výraz pro prezidenta Havla, než "náš vůdce". Co řekne, to platí a není proti tomu odvolání. Škoda, že byl prezidentem zatím jenom 12 let, možná další období a udělal by rekord v délce trvání u moci. Kam se hrabe Zápotocký a spol. ....
0/0
2.1.2002 13:09

Jan Netopil

Poděkování
Chtěl bych alespoň touto formou poděkovat panu prezidentovi za to, že nazval věci a osoby pravými jmény. Pan prezident má pravdu především v tom, že tento rok bude přelomový. Buď si zvolíme svobodu, decentralizaci moci a přenesení kompetencí na regiony a obce, demonopolizaci médií a tudíž svobodný přístup k informacím, propojení s Evropskou unií a vstup do ní. Nebo zvolíme, pan prezident to nazval uzavření se do sebe, "druhou železnou oponu". Moc soustředěná nyní v PS PČR této sněmovně zůstane, bude zlikvidována ČT, její vysílací okruhy budou státem znárodněny a výměnou za plnou politickou loajalitu budou darovány konglomerátu kolem TV Nova a TV Prima, který tak definitivně ovládne televizní trh v Česku. Nepochybně by došlo i k novelizaci tiskového zákona tak, aby hlavní deníky byly soustředěny do rukou loajálních vlastníků. Do Evropské Unie nevstoupíme a čím delší bude období, během něhož nebudou domácí producenti vystaveni tvrdé evropské konkurenci, tím tvrdší dopad na ně později bude mít náš případný zpožděný vstup do EU. Neobhajuji zde EU jako svatou věc. Ale je nezvratný fakt, že odmítnutí EU by byla naše sebevražda. Přinejmenším pro jednu generaci. To je polovina délky vlády komunistů u nás. V roce 1948 jsme neměli zkušenost a co následovalo všichni víme. Nyní jsme v podobné situaci, ale s tou výhodou, že onu zkušenost máme. Nenechme proto politiky, aby z nás dělali pitomce a pošleme neokomunistickou ODS na smětiště dějin.
0/0
2.1.2002 12:26

posledni emigrant

Re: Poděkování je hezka vec.
"Nedekuj porad!",zlobi se Vaclav v jedne ze svych popularnich postav.Netopile Jane,pisete nam sugestivne: "bud si zvolime svobodu, nebo vlastni vezeni"Co jste volil doposud? Vas jsem videl na Vaclavaku v listopadu 1989, co jste tam delal? Kricel jste, ze chcete nesvobodu?Vzdyt by Vam lide urazili palici.Co tak najednou po vic jak deseti letech? Zase chcete svobodu? Je to nejake divne: snad chcete rici, ze chcete vice svobody, tak jako duchodci volaji po tretich zubech,..nebo snad byste rad Ludvika Svobodu, pri Vasich vice jak desetiletych zpozdenich by to bylo omluvitelne.. .O ,Vy dekujete... touto formou.O jak jste blizko Vaclavovu pojeti strasidel Evropy, smrdutych skanzenu, tvrdych dopadu, zkusenostmi z budouci masove sebevrazdy, ktere jako mor k nam do Cech prijdou, kdyz nebudeme delat to , co se po nas chce.KTERA MATKA UZ MA RADOST ZE SVEHO DITETE, KTERE JI MILUJE JENOM PROTO,ZE HO DRZI ZAMCENEHO V KLECI Z UDAJNE OBAVY PRED BRUTALNIM OTCEM, ktery stejne nezije; Ktera matka ma radost ze sveho ditete, ktere ma strach pred jinym svetem nez je matka sama.....Takovou matku, takoveho krale svych vlastnich lidi byste marne hledal.Prezidentu pro Argentinu bude ale vzdycky dost.Pisete, ze z Vas nekdo delal pitomce.To jste se nechal, Netopile , Jene?Krasne krestni jmeno mate: po Husovi, Nepomuckem, Nerudovi...Vy jste ze sebe nechal delat blbce? Jak je to mozne od cloveka, ktery ma tolik sily, aby svou zeleznou metlou smetl i(!) ODS na smetiste dejin!!!Vy mate rad zkusenosti jako ja, v tom jsme si podobni. Ma zkusenost mi ale rika, ze kazdeho blizniho podle skutku merit lze. Co cekat od cloveka, ktery strasi svou vlasti ty , jez reprezentuje?Co rici o cloveku, ktery za deset let po prisahach na tri ustavy zjisti, ze aby dosahl svobody, musi svoje obcany manipulovat?Co k tomu rici , Jene?Do Argentiny!Gratuluju Vam k Vasemu podekovani i za irske, portugalske deti, ktere jsou ted na prazdninach na Kube a ve Spojenych statech.Irsko - nas vzor!!A TO TU NIKDO NEMLUVI O PROBLEMU,ZDA DO EVROPY, CI NE!
0/0
2.1.2002 23:08

Bob

Re: Re: Poděkování je hezka vec.
To je dobrej pablb ten "posledni emigrant"!
0/0
3.1.2002 11:54

posledni emigrant

Re: Re: Re: Poděkování je hezka vec.
Ach Bobe Vaclave, i kdyz nejsem farar, dekuju Vam za Vasi niternou zpoved a davam Vam rozhreseni.Priste jdete rovnou do kostela, tam najdete kvalifikovanejsi poradce pro hrichy Vaseho nitra. Jinak Vas snazne prosim:k veci, k veci...Bobe, preju Vam hezky den a uz se tesim na pristi rok, na pristi Novorocni projev ,o nemz se budeme (snad uz zasveceneji) zase bavit.Vas posledni emigrant.Podekovani je preci jenom hezka vec.
0/0
3.1.2002 12:59

Jan Kopal

Přelomový rok 2002?
Jedno jisté - letošní rok bude supervolebním rokem. Přinese nám však kýženou změnu? Pokud budete volit představitele současného systému (krycí název Alibaba a 281 loupežníků) pracující ve stylu pověstného Al Capona, tak žádná změna nepřijde. Potřebná je skutečná a systémová změna, kterou nabízí Pravá Alternativa a její představitelé. Dobrovolně se hlásíme na úklid Augiášova chlévu... Jan Kopal, předseda Pravé Alternativy (dříve NSB)
0/0
2.1.2002 11:11

Bulat Okidžava

Děkuji Pane prezidente!
S řadou věcí, které pan prezident činí sice ne úplně souhlasím, ale jeho projev byl již tradičně velmi trefný. Je dobře, že se alespoń nějaký politik zamýšlí nad morálkou protože ta, jak se zdá, do politiky snad jako by ani nepatřila. Kéž by většina lidí vyslyšela a pochopila jeho poselství a konečně alespoň započala s koncem vlády "úzkého bratrstva" a našla cestu k oné "občanské, otevřené společnosti". Snad stále více a více lidí chápe, že zřejmě jediným východiskem z legislativního marazmu v této zemi bude vstup do EU odkud převezmeme zákony hájící práva slušných lidí a spravedlivé potrestání zločinců. Není pak zcela pochopitelné, že se jej řada nečestných lidí ve jménu národní identity bojí jak čert kříže? Děkuji Pane prezidente!
0/0
2.1.2002 11:10

posledni emigrant

Re: Děkuju,Pane Bobe 7!
Mily Bobe 7,s temi boby se nam tu na strankach tohoto chatu pytel roztrhl.Jste posledni Bob nebo se na nas chystaji jeste dalsi?V kazdem pripade patrite bud do klubu pratel vlciho bobu sedmilisteho, ktery k nam byl zavlecen kanadskymi kolonizatory v minulem stoleti, nebo jste posledni ze spolku Sedmi statecnych Bobu.Svou prislusnosti patrite vskutku do myslenkovych vzorcu naseho soucasneho prezidenta.Ten je stejne rizen logikou Jaroslava Foglara: dobra trupa Rychlych sipu v boji se spatnou trupou Bratrstva kocici pracky.Pravda vyhraje jako vzdycky na strankach komiksu pro lidi, kteri miluji lehkou pravdu, rychlou spravedlnost.Proti tomu neni co namitat. Za to Vas mam dokonce i rad, moc rad, ze jste se nenechal zatahnout do propasti myslenkoveho zlocineckeho sveta pane Klause, Zelezneho a Chvalovskeho, kteri nam tu dosud hraji prvni housle.Proc Vam pisu , mily zlaty Bobe, jste poranen a iritovan ruznymi nazory na tzv.Novorocni projev.Ja take.Vase uprimne vyznani uhlirske viry ve spravedlnost me vedlo k tomu, abych Vam polozil dve otazky, ktere se tykaji Vasich soudu, respektive predsudku.Myslite si doopravdy, ze "marasmus" u nas bude vyresen zvenci?Myslite si , ze bordel ve Vasem byte, uklidi Vas soused, az mu budou Vase odpadky tak smrdet, ze uz mu nic jineho nezbyde, nez Vam pomoci s uklidem. Myslite si opravdu, ze za Vas Vase horke kastany bude tahat ten, kdo za nic nemuze? O, boze, o, Bobe! Kde je Vase zodpovednost za uklid klozetove misy, do niz jste vypustil sve spojeni se svetem!!!!!Udela to maminka ? Tatinek? Pribuzni? Vasek?Druha otazka se tyka Vaseho predsudku o "necestnych lidech ve jmenu narodni identity,certi s krizi atp."Bobe , Bobe: tak jednoduche to neni-Co takhle obrana naroda ve jmenu narodniho preziti, ktere se nekteri boji jako cert kalicha?Hus a Komensky, Masaryk, Vancura, Cerny, Patocka, BOB 7?Vas posledni emigrant.A TO TU JESTE NIKDO NEMLUVI O TOM, ZDA DO EVROPY CI NE!Jsem uprimne receno nestastny , jak muze prezident Ceske republiky hrozit do sebe zahledenym zahnivajicim skanzenem , aby vydudlal a vycucal svoje predposledni vitezstvi v boji s Bratrstvem kocici pracky. Foglare , probud se, Mirek Dusin na Hrad!
0/0
2.1.2002 17:51

Jennie

Je mi z vás špatně ...
0/0
2.1.2002 9:51

Josef Bohuňovský

Re: Je mi z vás špatně ...
0/0
7.1.2002 8:44

Ron

zkus napsat lepsi
Celkem presny popis jak to vidim... Po 12 letech jsem presvedcen ze CR upadla do moralniho marasmu. Navic neni ani jasne, ani nezvratne, jestli to jde a pujde demokratickou cestou. Napr. vem si polofasisticke statni uredniky, politiky ktere jste nechali! delat co se jim zlibi, zrudny volebni system se zrudami v soudnictvi. Nakonec Vasek na tom ma take svuj podstatny dil. Kolonizace hordami z vychodu pokracuje. Slysim rozklady ze "oni nas nechali a prodali". A proc jste nebojovali? Na to je pouze jedna rada, vem si valasku a zdravy rozum do hrsti, delej neco osobne pro vec. Zdarma. Svycari si to zaridili po svem a jsou daleko mensi. System funguje na zaklade chovani kazdeho jednotlivce, nelze mit pro kazdy prd zvlastni zakon. Bylo by dobre si rozebrat presne jak a proc, Kdo se snazil vladnout a jak. A taky co chcete a jak toho docilit. Vidim ze dost lidi projevu nerozumi. Lidi se vetsinou mohou sezrat, ale kdyz jde do tuheho tak plati v jednote je sila. Proto je na vlajce padesat hvezd a proto nesouhlasim s rozlozenim republiky a chci zpetne pripojit i Zakarpatskou Rus.
0/0
2.1.2002 6:27

BOB

ABYCHOM JEŠTĚ NA HAVLA NEZPOMÍNALI V DOBRÉM !!!
I přes chyby , kterých se dopouští každý z nás ( ne , někteří jsou neomylní - nějak mi to uteklo ) , dělá určitě i Havel chyby . Když si představím , kolik má "radičů" , které si sice vybírá sám , ale o kterých nikdy neví , kdo je přeplácí v zájmu poškození jeho samého , tak se mu nedivím , že má tolik nepřátel . Nejsem pražák , ale na jaké drby na účet prezidenta je v Praze čas , tak to je pro mne nepředstavitelné . To snad má půl Prahy v pracovní náplni . A tyto pražské drby se dále šíří celým státem a přesvědčují tak zbytek zmateného obyvatelstva , že máme totálně nemožného prezidenta . Pokud nepůjdu do různých nepodstatných drbů , tak to , že prezident naléhá na občany , aby co nejrychleší vstup do EU považovali za prioritu č. 1 a morálku za č. 2 , není žádný nesmysl . Všichni víme , a i dnešní "sedmička" jasně a opět nenapověděla , kdo bude brzdit vstup do EU . Pro mne je jasné , že proti jsou ti , kteří mají strach o svá politická koryta . Mimopražští občané po vstupu do EU si 100x polepší . Havel a Zeman to mají "na háku" - odchází z politiky a tak je téměř zbytečné rozebírat Havlův projev . A že je značná část ekonomiky tohoto státu vytunelovaná , tak to je svatá pravda a Havel neříká nic nového . A že takové tunely se v EU zas tak nekonají , to také není nic nového . To jsou základní věci , které každý soudný člověk ví a prezident to pouze jenom zopakoval a připoměl národu , že půjde řádně o hodně . Slušným a pracovitým lidem poděkoval za práci v minulém roce a do nového roku popřál hodně zdraví , osobních úspěchů a přemýšlení u voleb . Nevím co je na tom všem odpůrcům Havla tak iritujícího ? Co jiného asi prezident má říkat , když jeho a nejen jeho přesvědčením je EU . A moje také . Tak sem netahejte osobní nenávist a mějte na zřeteli , že a´t je Havel jaký chce , z našich politiků má ve světě a hlavně v západních demokraciích nejlepší pozici . U nás mají ovšem přednost drby , závist a chamtivost !!!
0/0
2.1.2002 2:18

posledni emigrant

Re: Blahoslaveni chudi duchem, nebot jejich jest kralovstvi nebeske.Mat5,3
Neprazaku Bobe,Vas svet nas zebe.Nebojte, nebudu Vas ani urazet, ani vam dokazovat, ze ta Vase jistota plave na mocale.Neni divu, ze jste si z dokonaleho Vaclavova obrazku oblibil ty jeho pestre reklamni barvy.Jsou pekne.Vsak taky staly penize danovych poplatniku Ceske republiky.Jde jen o to , ze v balicku zabaleneho ve zlate se skryva obycejne manipulacni hovno.Stary trik.Kdyz jste byl male dite a nechtel jste pit teple mleko, rikala Vam Vase maminka: Bobe , pij, jinak umres. Manipulace, pane Bobe. Na co ma pravo maminka klackoviteho chlapce bez rozumu a soudnosti, na to nema pravo svepravny prvni obcan statu ke svym spoluobcanum, kdyz ma zapotrebi postrasit slaboduche svou vlasti, svymi Cechami.Jak krasne je nazval: DO SEBE ZAHNIVAJICI SKANZEN.Jak neprelomis lamatele , skoncis ve skanzenu.Manipulator.Direktor.Monitor.Vlast neni Vaskovi budoucnosti, Cesstvi neni Vaskovi identitou, Komensky jen na to , abych mu ukrad kabat, kdyz se nemuze branit, protoze lezi v Naaardenu zahrabany az po pupek.Tak odporne nenazvali ceskou zem ani Habsburci:do sebe zahnivajici skanzen, ktery jako odmena pro ty tu je, kteri neuposlechli Vaskovy vyzvy k prelomu. Jak muze nekdo strasit rodice svymi detmi?Jak muze nekdo strasit narodniho vraha svymi obetmi?Jak dlouho jeste potrebuje nas narod strasaky na ptaky, kteri litaji na Vaskovy tresne?Jak dlouho mu budeme ten jeho ptaci Bob zrat?Hochu Bobe, libi se Vam rychla auta, cista mesta, spravedlnost a laska k lidem. Mne take.A tak jako k Vasi mile do postele nepotrebujete zadne vyhruzky shnilymi skanzeny ze strany Vaska, takovou merou se musite rozhodnout: zda Vam stoji za to branit jmeno svoji ceske vlasti proti pomluvam, narcenim a manipulacim:DO SEBE ZAHLEDENY ZAHNIVAJICI SKANZEN.Snad aby si dali nasi hokejiste na tricko nejake hovno, vidte? A TO TU JESTE NIKDO NEMLUVIL O TOM; ZE SE MU DO EVROPY CHCE NEBO NECHCE.
0/0
2.1.2002 3:01

Arnulf Simmon

Re: ABYCHOM JEŠTĚ NA HAVLA NEZPOMÍNALI V DOBRÉM !!!
To už říkával starý Havlův přítel Antonín Novotný, TAKÉ KOMUNISTA.
0/0
2.1.2002 5:13

Snehulak

Re: Re: ABYCHOM JEŠTĚ NA HAVLA NEZPOMÍNALI V DOBRÉM !!!
S Vasim jmenem bych Vas na komunistu nehadal :-))))
0/0
2.1.2002 13:00

ing. Jiří Laurin

Projev prezidenta
pozn. : psáno jako otevřený dopis p. presidentu Pane presidente, symbolicky v den 25. výročí uveřejnění prohlášení Charta 77 jste se bohužel pro velkou většinu občanů České republiky stal neakceptovatelnou osobou na místě prezidenta republiky. Prohlašuji to zodpovědně s hořkým pocitem zmaru, co jste pro mne a celou moji generaci(jsem ročník 1956) znamenal. Rozebírat jednotlivé části Vašeho projevu se mi jeví kontraproduktivní. Je mi útěchou, že kromě udělování milostí nemůžete, vzhledem ke svým pravomocem v úřadu napáchat velké škody. Svět podle Vás se stal černobílý. Buď bílý-dobrý podle Vašich představ, nebo černý-špatný dle názoru odlišného. Pane prezidente, bohužel Vás, člověka daleko zkušenějšího, musím poučovat o existenci celé škály názorů, která činí krásný život na této zemi. A kde berete tu bohorovnost se pokládat za toho vyvoleného, který zná cestu k prosperitě. Je mi z toho smutno. Na druhou stranu, pane prezidente, když vyzýváte politiky, aby uveřejnily personální obsazení funkcí od poslanců až po kandidáty na prezidenta, vyzývám já Vás: založte si regulérní politickou stranu s politickým programem a utkejte se v regulérním politickém boji ve volbách. Pokud svým programem zaujmete většinu voličů nemůže být problém, aby jste nezvítězil ve volbách. Jinak Vám přeji aby Vás konec prezidentského úřadu zastihl v dobré fyzické i duševní pohodě. Vzhledem k možným výsledkům voleb, mám o toto obavy. S pozdravem Váš spoluobčan ing. Jiří Laurin
0/0
1.1.2002 23:19

Jaromír Soldát

Reakce na příspěvky k projevu pana prezidenta.
Po přečtení projevu pana prezidenta a následných příspěvků je slušnému člověku smutno jak se někteří "občané" dokáží velmi fundovaně vyjadřovat.Je smutné,že těch pozitivních příspěvků k tak pozitivnímu a pravdivému projevu prezidenta je tak málo. To však není jen tento případ.Pravidelně pročítám mnoho příspěvků k různým tématům a událostem,které se zveřejňují na internetu a začínám mít dojem,že převládají příspěvky osob vulgárních kritizujících téměř všechno obdobným způsobem.Je snad podstatně méně slušných lidí,kteří se na inernetu vyjadřují a nebo se bojí?
0/0
1.1.2002 22:10

Honza

Re: Reakce na příspěvky k projevu pana prezidenta.
Vážený pane Soldáte, nevím koho myslíte těmi "vulgárními" projevy, já se vždy vyjadřuji slušně, ikdyž připouštím, že kriticky. Kromě vulgárních příspěvků existují ještě jiné, takové jako ten Váš, totiž bezobsažné a nicneříkající. Nepostřehl jsem jediný argument - říkáte pouze, že kdo je slušný, myslí si to, co Vy, totiž že Havlův projev je pozitivní. Velmi slabé. Já ten projev četl dokonce opakovaně - a považuji ho za velmi neslušný, nesoucí se v duchu Vaší logiky - "kdo se mnou nesouhlasí, je lump a zločinec". A za vrchol nevkusu považuji jeho omlouvání a schvalování teroristického útoku na New York. Zajímalo by mne, jestli kdyby se tato pasáž přeložila rodinám obětí, byli by opravdu "hrdí na našeho pana prezidenta". Je mi z toho smutno a stydno.
0/0
1.1.2002 22:22

Jaromír Soldát

Re: Re: Reakce na příspěvky k projevu pana prezidenta.
0/0
1.1.2002 23:28

předseda

Re: Re: Reakce na příspěvky k projevu pana prezidenta.
Honzo, a když řeknu, že např. oběť Mistra Jana Husa taky nebyla zbytečná, že posléze umožnila svržení náboženského monopolu středověké katolické církve a tak náboženskou svobodu, budete také říkat, že schvaluji jeho smrt na hranici ?
0/0
3.1.2002 15:56

martin

marna snaha pana prezidenta????
Ach to je smutne cteni, tolik nenavisti a hlouposti a malosti na hlavu cloveka, ktery je celym svetem uznavan jako nejvesti ze soucasnych Cechu /srovnani s Jagrem bych nebral jako zasadni, hokej se nehraje vsude, ale Havla znaji opravdu v celem svete, a taky nevim, jaky novorocni projev by prednesl Pavel Nedved :-))/. Mam velkou obavu, kdo a co nam bude hlasat za dva roky, ale uz ted sa zda nebezpecne pravdepodobne, ze to bude o nekolik pater nize nez to, co se dneska tolik nelibilo tak mnoha prispevatelum-kritikum. Pokud mohu vyjadrit svuj nazor, pan prezident pojmenovava veci velice presne, nejvetsi problem je ale v tom, ze mluvi k hluchym a slepym, k tem, kteri 99.9% volili kandidatku Narodni Fronty a v milionovych zastupech slavili vedouci ulohu KSC na 1.maje. Tedy k tem, kteri voli radeji moc nepremyslet, aby nebyl nejaky problem, ale o to vice pak nadavaji, ze nekdo jiny to vsechno dela uplne blbe. Bude trvat nekolik generaci, nez se z nas stanou skutecne hrdi a sebevedomi obcani, kteri budou vedet, co takova role skutecne obnasi. A ze se pan prezident v tom svem horleni opakuje? No ovsem, co jineho muze delat, kdyz ho uz tolik let nikdo neslysi, a kdo slysi nerozumi, a kdo rozumi, je v mensine, okrikovan a zahanen do kouta pro fantasty a snilky, kteri nechapou realitu tohoto sveta tak, jako vetsina? Jen odbocka lingvisticka neco napovi: "vetsina" je rusky "bolsinstvo" a ten, kdo veri, ze jen vetsina ma pravdu a pravo, je tedy mentalni bolsevik. Nemaje ambici byti vzdy prislusnikem te nejvetsi a vladnouci skupiny a pohrdaje bolsevismem, tleskam panu prezidentovi a dekuji mu za sysifovskou praci nejen pri letosnim novorocnim projevu. Preji mu tez hodne zdravi, aby za rok pri svem poslednim prezidentskem projevu nemusel odrazet aspon ty nejubozejsi utoky, tedy ze stary a nemocny clovek uz by mel jen mlcet. Ti zdravi a silni by meli radeji usilovat o to, aby konecne pochopili, co nam ten unaveny, ale moudry clovek z Hradcan kazdorocne tak marne vzkazuje.
0/0
1.1.2002 22:10

posledni emigrant

Re: marna snaha pana prezidenta????
Martine Dvoraku un orgu,snezi? Podivejte se z okna, zda i Vas zdravi lehke vlocky a lidska slova.V te harmonii snad jsou Vase strachy slepice o slepa kuratka , ktera mluvi rusky, jen krasna. Uklidnim Vas.Vasek neni slepe ani hluche kure.Nevyroste.Neprokoukne.Je velky a dospely.Predstavte si prastarou slepici, ktera si dala za ukol uchranit sveho stareho kohoutka, syna sveho. Nebudte stara posetila slepice a nehrajte si na ustaranou matku tech, kteri v hrobe lezi.Studujte dal rustinu, jinak z toho bude skandal.Posledni emigrant.
0/0
2.1.2002 2:09

Bulat Okidžava

Re: marna snaha pana prezidenta????
Tleskám takovým příspěvkům a názorům jako je ten Váš, stejně tak názorům pana prezidenta. On jako by se ani nehodil do tohoto světa kde prosazovat morálku a mnohdy až příliš huamistický přístup není vůbec atraktivní. Pan prezident je možná nemocný fyzicky, ale nikoli duševně o čemž nejsem přesvědčen u některých přispěvatelů. Bezejmennému "poslednímu emigrantovi" reagujicimu na Vas příspěvek bych jen vzkázal, že je skutečný duševní ubožák.
0/0
2.1.2002 11:51

Emission

Pan prezident trošku přehání,
ohýbá fakta kvůli efektním formulacím a znásilňuje jejich významy kvůli efektním pointám. Svoboda projevu platí i pro prezidenty, jistě. Ale potřebovali bychom tam mužského, ne přestárlé trucovité dítě, kterému příliš přirostla k srdci role disidenta.
0/0
1.1.2002 21:40

P

Re: Pan prezident trošku přehání,
Pan prezident vůbec není jako trucovité dítě, jenom vidí, že se nám bude těžko žít, on to vidí, já taky, vy asi ne. Pan Havel je rozhodný, spravedlivý a vždy při smyslech. Vy jste se sebou asi nad míru spokojen, že se vám podařila "krásná" věta: Svoboda projevu platí i pro prezidenty, jistě. Ale vzhledem k věci - je ubohá.
0/0
1.1.2002 21:53

Emission

Re: Re: Pan prezident trošku přehání,
Jsem sebou nadšen - povedla se mi věta, zatímco mému oponentovi ani ta ne. Ale ne, na presidenta kandidovat nebudu, na tuhle zemi s pomalým zapalováním je mě škoda. Počkám, až se uvolní něco lepšího.
0/0
2.1.2002 13:58

LN

Havel mohl zustat v OF a vzit na sebe odpovednost!
Ale volil pohodu bez odpovednosti. Kritizuje druhe. Sam nic nedokazal. Jen povidat pohadky pro hloupe lidi! Dobre ze za rok bude jeho prezidentovani koncit. Funkce presidenta je v nasem politickem usporadani jen representacni a nic vic. On se ale tlacil do vseho jen kritikou druhych!
0/0
1.1.2002 20:55

Miloš P

Re: Havel mohl zustat v OF a vzit na sebe odpovednost!
Ne pane LN, nevolil si pohodu bez odpovědnosti, to jste se spletl ... Vy chcete říct, že pan Havel nic nedokázal?!! Nemít takového prezidenta, jakého máme, pochybuju, že bychom byli v NATO, pochybuju, že by nás západ nepovažoval za odepsané případy. Ostatní státy, nám takového člověka v čele státu zavidějí a my, kteří bychom na něho měli být právem hrdi, pomlouváme ho všude kde to jde. Sám nevím jestli je to tím, že se v televizi neoběvuje tak často jako namyšlení egoisti Klaus, Zeman, Langer ... (jéžiš těch by bylo!), ale je to velice smutné, když si ho nedovedeme vážit, nedovedeme si vážit jeho rozumu a jeho vždy pravdivých slov. PS: Pane prezidente, přelomový bude, ale asi oba marně doufáme, že "dopadne dobře"
0/0
1.1.2002 21:38

posledni emigrant

Re: Re: Havel mohl zustat v OF a vzit na sebe odpovednost!
Milosi P. a jeste jednou P., stejny autore a producente, pse obranari.Snad me taky nekousnete jenom proto, kdyz reknu., ze ta Vase dnesni svickova s tremi knedliky za moc nestala.Pravem hrd muzete byt na svou predstavu idealniho sveta, kde prezidenti jsou si ze strany svych obcanu navzajem stredem zavisti. Je to krasny svet, ten Vas : Zavist jinych je stesti kazdeho Cecha. Ceske deti do cesky zavidene skoly.
0/0
2.1.2002 2:18

Michal

Novorocni projev
Pokud nekdo sproste nadava na obsah projevu tak by si ho mel precist znovu. Opravdu nesouhlasite s tim co rika? Co byste chteli aby tam bylo? Ze ukradene penize jsou taky penize?
0/0
1.1.2002 20:22

DV

on ty projevy jeste nekdo cte a posloucha?
Inu, otrlici...
0/0
1.1.2002 20:16

Miloš P

Re: on ty projevy jeste nekdo cte a posloucha?
Ano poslouchá, žádní "otrlici", ne všichni lidé v tomto státě chápou smysly projevů ať k významným událostem nebo novému roku, ale když už něčemu nerozumím, nebo něco nechápu, tak radši sedím a držím pusu, než abych ze sebe dělal vola. Tohle mě naučila má paní profesorka na gymnáziu, vy máte tu výhodu, že ze sebe vola dělat můžete, protože nikdo neví, kdo jste.
0/0
1.1.2002 21:46

Honza

V projevu nic nového, pouze vyšší míra nevkusu
Ztotožňuji se s podobenstvím o Auschwitzu, pouze bych k němu dodal (pro přesnost), že v táboře se mohlo též střílet a díky "Jidášovi Havlovi" nestřílelo - taková už je ironie dějin. Jinak projev sám podle mne mnoho nového nepřinesl, pozitivní je snaha o reflexi, bohužel ale stále stejně viděnou ve stylu totéž stokrát jinak. Myšlenkově se projevy vyprazdňují, přibývá laciných hesel a nevkusu. Za ten největší a VELKOU OSTUDU považuji vyjádření o útocích na New York, které fakticky OMLOUVÁ teroristy (bylo to přece nejúčinnější, takže vlastně dobré), aniž by předem JASNĚ vyjádřil soustrast obětem. FUJ! Tohle má být moralista?? Jinak se ztotožňuji též s názorem jednoho komentáře, který Konfucius shrnul ve výroku "Moudrý muž nejprve činí, to co hlásá, a poté v tom setrvává". Pan prezident za posledních deset let podle mne již téměř pozbyl oné aureoly mučedníka a stává se čím dál více druhořadou postavičkou šestákového divadla s průhlednými rekvizitami a hereckými výkony, které spíše než byli rozčilily, vyvolávají rozpaky a pocit trapnosti.
0/0
1.1.2002 19:43

čehůn

zamyšlení
Venca by se měl především zamyslet sám nad sebou a nad jeho činností ve funkci "prezidenta". Např. od vyzdvižení jednoho z velkých prominentů minulého režimu, který přes předsedu federální vlády, skončil jako jeho poradce až k současnosti, kdy pokrytecky vyzývá k vypořádání se s minulostí.
0/0
1.1.2002 19:01

AMIK

Kecy,kecy,kecy. Lide jdou k volbam ale partajni mafie vladnou
Predstavte si kdyby vsechno bylo jinak... Predstavte si, kdyby v Auschwitzu byla sametova revoluce. Vezni by se prosli sem a tam po apelplatzu a hrdinne by zvitezili. Okamzite by se mezi vezni vynorila "vedouci osobnost" - byl by to kapo jmenem Jidas Havel (shoda jmen cista nahodna a neumyslna) - pokud to nevite, tak kapove byli vybirany esesaky z obycejnych veznu, a za to, ze byli snazivymi pomocnicky, tak meli ruzna privilegia, ktera ostatni vezni nemeli. Kapo Jidas Havel by se dal okamzite do jednani s vedenim tabora - nejen Auschwitz-Birkenau, neboli Ayschwitz I, ale i AuschwitzII (to byl ten s tema krematoriama) a Auschwitz III (coz bylo asi 40 dalsich taboru v okoli puvodniho tabora). Prvnim bodem bylo, ze vymenou za predani moci v Auschwitzu kapovi Jidasi Havlovi bude Havlem zarucena beztrestnost vseho SS personalu. Rudolf Franz Hoss, velitel tabora, Maximillian Grabner, vedouci politickeho oddeleni a Hauptsturmfuhrer Fritsch (ten co do Auschwitzu zavedl Zyklon-B) byli Havlovou spolupraci naramne poteseni. Dokonce se vzali vsichni za rucicky a svorne vsichni dovedli Havla na apelplatz a oficialne ho vyhlasili novym velitelem tabora. Veznove jasali a omdlivali nadsenim a hlady. Kapo Jidas Havel dokazal drzet slovo - zadny s esesaku nikdy nebyl potrestan - na to Jidas dokazal dohlidnout. Aby potesil i sve byvale spoluvezne (Jidas Havel ted bydlel v komandantove vile) tak nechal zrusit ostnate draty. Veznove znovu jasali a omdlivali nadsenim, ale za draty se jich vypravilo jen par - byli tak vysileni ze stejne nemohli, a kam by taky sli, na Block 11 byli uz zvykli a byl to nakonec domov. Pak Jidas Havel vymyslel, ze Auschwitz bude privatizovan, a ze na to bude kuponova privatizace a kazdy bude vlastnit kousek Auschwitzu a tim padem zbohatne. Veznove ho milovali, to bylo az neuveritelne, co pro ne vsechno ten kapo Jidas Havel dokazal udelat! Nas drahy kapo! A tak si veznove strihali vlasy a vytrhavali si i zbyvajici zlate zuby a mustky a protezy a kupovali si kuponove knizky. A kapo Havel naridil, ze nad tim vsim budou mit dozor esesaci v kozenych kabatech, rikalo se takovym esesakum "Kozeny". Byli mladi, prijemni a hladce oholeni - viditelne byli necim predurceni, aby spravne nalozili se zlatymi zuby veznu. Ovsem okamzikem, kdy kapo Jidas Havel zarucil beztrestnost SS-manu, zarucil take, ze zadny z SS-manu v administraci nebude vyhozen a kancelare a z pristupu k taborovym penezeum - bylo to v ramci akce "Nejsme jako oni" - a tak se stalo ze SS-mani v administraci taboru Auschwitz proste zprivatizovali taborove penize a zkoupili vetsinu novych kuponu a s veznama zase vydrbali. Veznum zase zustaly jen diry v celistech po vytrhanych zlatych zubech. Ale kapa Jidase Havla porad milovali a omdlevali nadsenim pri kazde jeho vychazce do tabora. No a tak tam zili stastne a spokojene. Jiste ze se nasli nespokojenci, kterym se to nelibilo - hlavne ti co meli pribuzne mimo tabor a nebo ti co z tabora utekli jeste pred sametovou revoluci. Zadali potrestani jakychsi zlocincu a pry jakousi "spravedlnost". A vedli reci, ze SS-mani a dokonce i doktori jako profesor Carl Clauberg, Dr. Herta Oberhauser, Dr. Horst Schumann a nebo oblibeny Dr. Mengele by meli byt trestani. Za co? Vzdyt to byli nasi lide a celou dobu nam tak pomali a lecili nas, protestovali veznove. "A i Bayer Aspirin mi pak dochtor Mengele dal, aby mne to nebolelo, kdyz mne operoval", volal presvedcene vezen bez rukou a nohou. Nakonec nebyl potrestan nikdo. Nebyly dukazy a trestat nekoho bez dukazu - to prece nejde! Trestat SS-many taky nebylo mozne - protoze vsichni veznove se na navrh kapa Jidase Havla shodli, ze kolektivni trest je proste neprijatelny - prosimvas, nejsme jako oni. A zase - nebyly dukazy. Nikdo nic nevidel, nikdo si nic nepamatoval. A tak i kdyz se sem tam vyskytla nejaka zaloba, tak ji po case soudcove (taky SS-mani, kdo jiny by to delal, byli to prece uznavani a kvalifikovani odbornici!) zalozili ad akta. A tak tam zili a zili - stastni a spokojeni. Zivotni uroven na blocich se prudce zvysila, takze nikdo neprotestoval - vezni se sblizili s SS-mani, ze po nejake dobe uz nebylo mozno ani rict kdo byl kdo. A vsem to tam vyhovovalo. A pak kapa Jidase Havla navrhli i na Nobelovu cenu miru za tu sametovou revoluci v Auschwitzu. Ale nakonec ji nedostal - dostali ji irsti terroriste. Mozna proto, ze terrorista ma aspon nejake presvedceni - Jidas nema vubec nic.
0/0
1.1.2002 18:19

lukáš

Re: Kecy,kecy,kecy. Lide jdou k volbam ale partajni mafie vladnou
Děkujeme za Váš neskutečný mozkový výplach. Předvedl jste fascinující směsku nevkusu a demence.
0/0
1.1.2002 18:39

M

Re: Re: Kecy,kecy,kecy. Lide jdou k volbam ale partajni mafie vladnou
Máte pravdu, asi by byla zbytečná odpověd, která by mu ukázala, že zas tak chytrý není. Ale jednou to někdo vysvětlit musí, vždyť volby jsou za dveřmi.
0/0
1.1.2002 22:00

Car Mikuláš.

Re: Kecy,kecy,kecy. Lide jdou k volbam ale partajni mafie vladnou
Díky - nasíráš každého neobolševika, čímž zkracuješ jeho bezectný život.
0/0
1.1.2002 19:14





Najdete na iDNES.cz