Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Tragickou záměnu trestá podmínka

Zdravotní sestru, která podala rodičce v kladenské nemocnici místo léku jedovatou dezinfekci, potrestal soud 18 měsíční podmínkou s dvouletým odkladem. Mladá žena na následky šoku organismu zemřela. Dítě lékaři zachránili a od srpnové tragédie je v péči otce. Podle soudu byla vina prokázána jednoznačně. Při svém rozhodování přihlédl k tomu, že sestra na svůj omyl upozornila už během porodu a tím napomohla k záchraně novorozence.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

kytka

souhlasim s nazorem ARF
Kdyz ctu nazory dole zminenych lidi, prijde mi, ze oni nikdy nelezeli v nemocnic a nejsou nemocni. Ja mam tu moznost chodit casteji k lekarum a moc dobre vim jak to tam chodi. Myslim si, ze kazdy delame chyby, ale kazdy holt mame jine zamestnani, vy si jste tak jisti tim, ze by se Vam to nikdy nestalo? Ono se to placa, kdyz nekdo udela chybu v kancelari je to spatne, ale zivot to neohrozuje, ale ty lidi v nemocnici jsou v mnohem vetsim psychickem tlaku. Uz jenom to prostredi je dost stresova zalezitost. Jste tam v neustalem strachu co se kdy prihodi. Myslim si, ze sestra to jiste neudelala naschval, a take si myslim, ze ona bude potrestana uz jenom tim vecnym trapenim do konce zivota o teto tragicke chybe. Ja osobne bych uz asi zdravotni sestru nedelala, protoze bych se bala, ze se stane dalsi chyba a asi bych byla hodne obezretna, ale kdyz je clovek pod neustalym tlakem aby neco nezkazil stejne se jenou zhrouti. Vy kdo tu pani odsuzujete jdete si to sami zkusit co to je. Sama jsem chtela byt zdravotni sestra, ale jsem rada, ze nejsem jak kvuli penezum tak i kvuli te strasne zodpovednosti. Vite myslim si ,ze vdesni dobe muzeme byt radi, ze se vetsina deti narodi zdrava, ze zen, ktere pri porodu zemrou je v dnesni dobe tak malo, nez byvalo drivo. Mozna je to pro nekoho dost vzdalena predstava, ale mohla zemrit, pri spadnuti ze schodu jenom protoze nejsou zameteny, pri autonehode z vlastni viny.Pro otce ditete je to velika tragedie, ztratil milovaneho cloveka se kterym si planoval svoji budoucnost, ale takovych osudu je hodne, a myslim si, ze je to naprosto vyrovnane na obe strany. Muzsky ma vetsi sanci, ze si najde nejakou novou maminku, o samotnou zenu s ditetem moc muzskych nestoji. Je to mozna cynicky pristup,ale pravidivy. A kdo se neumi podivat pravde do tvare je slaboch. Vy tady rvete, ale kdyz tamhle umiraji lide v jinych zemich vinou druhych, a taky maji stejne osudy a mozna jsou chudsi a ne treba tak vzdelani jako vy to jste zticha co? Kazdy clovek potrebuje pomoci, a ty co umiraji v africe a jinde umiraji cilene, je to naplanovano, ale tento pripad nebyl planovany, co je asi horsi? kiki
0/0
23.12.2001 9:32

ARF

Kdo jste nikdy nic nezvorali...
Kdo jste nikdy nic v životě nezvorali, hoďte kamenem. Potíž je v tom, jak chcete vy spravedliví potrestat zdravotní sestru za omyl, na kterém se spíše podepsala organizace práce na oddělení a nepořádek v ukládání materiálu. Ta sestra je potrestaná dost už tím, že tuhle událost potáhne celým životem. P.S. Příspěvky začínající nadávkami také svědčí o úrovni přispěvatele.
0/0
21.12.2001 12:51

RobertR

Je vinna ta sestra?
Jak je možné, že k oné záměně mohlo dojít? Byla učiněna nějaká nápravná opatření, která podobnou záměnu vyloučí? A ve všech nemocnicích? Tady to spíš vypadá, že v té nemocnici byl pěkný bordel a sestře se podařilo něco, co bylo možno s významnou pravděpodobností předvídat. Soudci bohužel znají pouze paragrafy, takže tady evidentně nebyli schopni posoudit, kde byla příčina problému.
0/0
20.12.2001 14:21

Milan

Plne soucitim s pani Janou.
Plne soucitim s pani Janou. Nese na tom take vinu, ze si poradne neprohledna lahvicku, ale kdo by predpokladal, ze je v lednici pro leky dana jedovata dezinfekce. Hlavni vinu by mel nest ten, kdo tam tu dezinfekci dal a je mi take divne, ze se neprislo na to, kdo to byl. Snad na urcitem oddeleni pracuje urcity pocet lidi, kteri maji k lednici pristup. Nebo si tam muze prijit kazdy a strcit do lednice nebo vzit co chce?
0/0
20.12.2001 14:03

jojo

Re: Plne soucitim s pani Janou.
Ty kokote, mas dite? A mas manzelku? Asi ne, jinak bys jako ostatni"vedatori" nepsal takovy picoviny - soucitite se zdrav. sestrou, ale co ma delat tata s miminem a jak stihne vydelavat, aby to uzivil a zaroven vychoval? Radsi piste o politice. Tomu taky nerozumite.
0/0
20.12.2001 15:19

Michal

Připadá mi to trochu málo.
Když závorářka přehlédne signalizační kontrolku, mašinfíra přehlédne červenou...., jdou prostě sedět a nikdo se neptá jestli "lahvičky byly podobný" nebo ne. Jsou profese kde musí člověk, pokud ji chce vykonávat, příjmout určité riziko, že pokud "něco splete" dopadne to pro něj špatně. Pokud to riziko příjmou nechci (a nikdo mě k tomu nemůže nutit) jdu dělat švadlenu, zahradníka, čističe bot, metaře atd. Osobně podníněný trest nepovažuji vůbec za trest, nijak mě neomezuje, žiju si vůj život dál jako by nic. Kdyby aspoň soud rozhodl o vyplácení určité renty pro dítě kterému zemřela matka (např. 5000Kč každej měsích až do 18ti let). Mánu to nenahradí, ale dítěti by to mohlo trošku pomoc protloukat se živitem a zdravotní sestra by dostala alespoň nějaký trest.
0/0
20.12.2001 13:38

Marek

Re: Připadá mi to trochu málo.
Ty jsi vul jak andel!!! Co blnes? Divim se vsem tem hrdlorezum, kterejm nic nez dozivoti neni dost. Ja ty zensky verim, ze ma zkazenej zivot, to neni zadna zkusena recidivistka, ktera se chodi do basy na zimu ohrat! Kde by v CR vzala sestra 5000 tisic navic mesicne? Kde to zijes? Jsi asi programator nebo nejakej "menezer", ne? To by me zajimalo, jestli ty bys akceptoval, kdybys 1x v zivote udelal chybu, abys 18 let platil 90% svyho cistyho platu. Zajimalo by me treba, na kolik let sli sedet konstrukteri Audi TT, ve kterem se jejich vinou (neumyslnou) zabilo nekolik lidi. Kolik dostali reditele sprav silnic a dalnic, ze se vinou spatneho posypu nebo silene kvality silnic zabijeji ridici (samozrejme ze je to mensina, ale jsou takove pripady)? A minimalne trest smrti (nejlepe dlouhe a bolestive muceni) asi musej dostat premieri tyhle zeme za 50 let dozadu za to, ze maj zdravotni sestry 8000 Kc hrubyho a v praci musej myslet na to, jak to do konce mesice utahnou, misto aby se mohly soustredit na praci !!!!!!!
0/0
20.12.2001 14:06

Petr

Re: Re: Připadá mi to trochu málo.
Marku, zase to nezen do extremu. Nemuzu souhlasit ani s Michalem ani s Tebou. Ja vim, ze je to hrozny co se stalo, ale proste ta sestra je vinna. Kdyz na silnici dostanes smyk a narazis do protijedouciho auta a zabijes v nem 2 lidi, tak mas na tom mozna mensi vinu nez ta sestra, ale dostanes 5 let vezeni. Ja vim, ze to je to extremni priklad, ale v podstate je to to same.
0/0
20.12.2001 14:19

Michal

Re: Re: Připadá mi to trochu málo.
Vážený pane, jestli se vám uleví pokud nadáváte ostatním, tak si prosím poslužte, ostatně nejste tu sám, kdo tak činí. Pokud jsem uvedl částku 5000 jako určitou formu tresu a na druhé straně odškodnění, uvedl jsem to jako příklad a vezměte si to prosím i z druhé strany. Jste dítě, maminku jste nepoznal a určitý finanční obnos od člověka který ji zabil vám může pomoci například vystudovat, pořídit si byt atd. Samozřejmě že to mámu nenahradí, ale může aspoň trochu pomoc.
0/0
20.12.2001 16:43

Sidi

Re: Re: Re: Připadá mi to trochu málo.
Jen pripominka - 5000kc si vice nez polovina (tipl bych ze zhruba 2/3) obyvatel nemuze mesicne dovolit.
0/0
20.12.2001 16:55

Michal

Re: Re: Re: Re: Připadá mi to trochu málo.
Již dvakrát jsem napsal že 5000Kč jsem uvedl jako příklad, nicméně co to je "nemůže dovolit". Jestli se nepletu průměrná mzda v tomto státě se pohybuje někde kolem (myslím nad) 14000Kč (hrubého). Teď jde o to zda obecně, nevztahujme to na případ oné sestry, znamená "nemůže dovolit" že dotyčný bude o chlebu a vodě, nebo nebude jezdit na dovolenou do Španělska, neno neušetří na nové auto. Myslím že 2/3 obyvatel na tom zase nejsou až tak špatně. Vím že je to nekorektní argument, ale při pohledu na davové šílenství a nákupní horečku v posledních dnech např. v supermarketech, kde stojí nekonečné fronty a cifry na pokladnách jsou v řádu hodně tisíc mi nepřipadá že většina lidí dře bídu s nouzí.
0/0
20.12.2001 17:26

pro242

Re: Připadá mi to trochu málo.
Budto si honis ego, nebo musis bejt peknej debil, ze sem vsechno posilas 2x.
0/0
20.12.2001 14:08

pivko

Re: Připadá mi to trochu málo.
soud se urcite musel vyporadat se skutkovou podstatou a verim tomu, ze kdyz se neodvolal statni zastupce ani obzalovana, tak to asi udelal dobre. dovedu si predstavit, ze za urcitych okolnosti by ta zena nemusela byt potrestana vubec. ne kazda smrt cloveka znamena spachani trestneho cinu. v kazdem pripade, pro vznik trestnepravni odpovednosti je treba zavineni v tomto pripade slo bezpochyby o zavineni z tzv. nevedome nedbalosti. (pachatel nepredpokladal, ze dojde k nejakemu protipravnimu cinu, ackoli to vzhledem ke sve situaci vedel mel a mohl). takove veci je treba posuzovat individualne a hlavne podle faktu a ne emoci. muj osobni nazor je, ze takova vec je sama o sobe tak velkou tragedii, pro obe strany, ze je na ni nase nedokonala spravedlnost kratka. ono kdyz nekdo neni recidivista a kriminalnik od prirody, tak je pro nej zivot s vycitkami svedomi mnohem horsim trestem nez nejaka podminka.
0/0
20.12.2001 15:33

Jana

Jak to cítí zdravotní sestry
Jsme kolektiv zdravotních sester a zcela soucítíme s Janou. Nejhorším trestem pro ni samotnou je její vnitřní pocit viny, který si ponese až do konce svého života. Nejednalo se o čin úmyslný, ale bohužel v naší profesi i malý omyl může mít fatální následek.
0/0
20.12.2001 13:18

Demel R.

Re: Jak to cítí zdravotní sestry
Příspěvek anonymního "kolektivu sester" jako by přicestoval z dob před rokem 1989... Já píšu sám za sebe a neschovávám se za žádný kolektiv: ten "trest" je směšný. Jak v této diskusi správně zaznělo, p. Jana není zločinec, který by byl nebezpečný pro společnost a z toho důvodu není nutné ji posílat na dlouhé roky do vězení, přesto by tam alespoň na nějakou dobu jít měla. Vlastní nedbalostí zavinila naprosto zbytečnou smrt mladé ženy, opakuji, zavinila SMRT, a to už nelze nijak vrátit ani napravit. Řeči o lítosti jsou by byly k smíchu, kdyby to nebylo k pláči. Jak se asi cítí vdovec, když vidí, jak jde pachatelka od soudu vlastně bez trestu? Mimochodem, jak na tento případ reagovalo vedení nemocnice? NIJAK. Do takovéhoto zařízení, kde se mohou beztrestně zabíjet lidé, bych si nešel dát ošetřit ani angínu.
0/0
20.12.2001 17:38

Honza K.

Neblázněte!
Reaguji na příspěvky, které odsuzují zdravotní sestru a nesouhlasí s mírným trestem! Nelze srovnávat "přehlédnutou kontrolku" závoráře s prací ve zdravotnictví, kde je nutná preciznost a spolehlivost všech zúčastněných lidí, tím spíše lékařů a sester. Je smutné, že se šetří na takových věcech, jako jsou kontainery na léky, desinfekce apod. V tomto případě podmínečný trest sehrál velkou roli a i když podle Vás zmíněnou zdravotní sestru "nijak neomezuje", tak bych chtěl upozornit všechny ty, kteří touží po pomstě, po "krvi", aby zvážili taky psychický dopad na člověka, který zasvětil svůj život péči o zdraví druhých lidí. Následky si v sobě ponese sama celý život. Nešlo o vraždu, šlo o nešťastnou náhodu s tragickými následky a někdo to odnesl, ale kdo je na vině?
0/0
20.12.2001 13:08

Jiri

Souhlas, vrahem je stat
Cekal jsem odsuzujici reakce krvelacne verejnosti, reakce typu "trest je neumerne mirny". Ale neni to tak, trest je adekvatni a na vine je skutecne stat, ktery sve obcany na danich odira o priserne castky, ktere ale neumi a nikdy neumel vynalozit na spravne veci efektivnim zpusobem. Stat se v nasi zemi chova zlocinne, ale malokdo proti tomu neco dela.
0/0
20.12.2001 12:54

Michal

Připadá mi to trochu málo.
Když závorářka přehlédne signalizační kontrolku, mašinfíra přehlédne červenou...., jdou prostě sedět a nikdo se neptá jestli "lahvičky byly podobný" nebo ne. Jsou profese kde musí člověk, pokud ji chce vykonávat, příjmout určité riziko, že pokud "něco splete" dopadne to pro něj špatně. Pokud to riziko příjmou nechci (a nikdo mě k tomu nemůže nutit) jdu dělat švadlenu, zahradníka, čističe bot, metaře atd. Osobně podníněný trest nepovažuji vůbec za trest, nijak mě neomezuje, žiju si vůj život dál jako by nic. Kdyby aspoň soud rozhodl o vyplácení určité renty pro dítě kterému zemřela matka (např. 5000Kč každej měsích až do 18ti let). Mánu to nenahradí, ale dítěti by to mohlo trošku pomoc protloukat se živitem a zdravotní sestra by dostala alespoň nějaký trest.
0/0
20.12.2001 12:52

Juliet

Re: Připadá mi to trochu málo.
Zkusil sis někdy představit, jak by Ti bylo, kdybys byl na jejím místě?????!! Promiň, ale v tomhle případě mi přijde, že ona zdravotnice je odsouzená na doživotí. A jejím trestem je její vlastní svědomí. (a přitom to neudělala schválně..)
0/0
20.12.2001 13:03

Kasi

Re: Připadá mi to trochu málo.
Trochu jiny pohled - pracoval jsem v zdravotnictvi, na praci kde by nas melo byt asi sedm, jsme byli dva. Slo o specializovanou a rizikovou praci, s nebezpecim ohrozeni zivotu a zdravi nejen pacientu, ale i sveho vlasniho. Spatne placena prace (pred 3 roky cca 6tis. cisteho). Kdyz jsem "musel" z duvodu naprosteho kolapsu domaciho rozpoctu odejit na lepe placene misto, trapila mne predstava, kolika lidem tim neprimo mozna ublizim, pro nejake 2tis. rozdilu platu. Chyba je na strane spolecnosti, ktera nechce na zdravotni peci platit a vydira zdravotniky tim, ze je jejich povinnosti tuto peci poskytovat.
0/0
20.12.2001 13:19

pivko

Re: Re: Připadá mi to trochu málo.
chyba je samozrejme na statu, pro ktery zdravotnictvi neni prioritiou, nebot mu neprinese priliv novych hlasu, jako napr. cpani penez do hruzostrasnych podniku typu ceske drahy, kde jejich naprosto neschopni (nechci generalizovat, vsichni samozrejme takovi nejsou, ale mam ten pocit, ze jich je tam o dost vic, nez jinde) zamestnanci potom pujdou s radostnym usmevem na rtech a za zvuku trumpet vhodit do urny svuj hlas pro socdemaky. na vine jsme ale take my vsichni. zdravotni pece je nakladna a cim je vyspelejsi, tim jsou naklady vetsi. dobrou zdravotni peci chteji vsichni, ale platit za ni nechce nikdo. verejne zdravotni pojisteni je zlodejina, kde se plytva miliardami. pak skoncime ve stavu, kdy mame sice zadarmo paralen na predpis, ale kdyz potrebujeme nakladnou operaci, muzeme se jit klouzat. nase zdravotnictvi potrebuje predevsim reformu financovani a bude muset holt dojit i na tu spoluucast pacienta.
0/0
20.12.2001 15:40

Vaclav Hanus

Re: Pripadá mi to trochu málo.
Jses hlupak
0/0
20.12.2001 13:19

Michal

Re: Re: Pripadá mi to trochu málo.
Promiňte, nevědel jsem že si tykáme. Pouze jsem se vžil do situace že by mi někdo usmrtil ženu a já zůstal sám se synem. Předpokládám že nemáte děti. Myslím že vaše odpověď je klasická ukázka jak diskutovat bez argumentů.
0/0
20.12.2001 13:49

Michal

Re: Re: Pripadá mi to trochu málo.
Promiňte, nevědel jsem že si tykáme. Pouze jsem se vžil do situace že by mi někdo usmrtil ženu a já zůstal sám se synem. Předpokládám že nemáte děti. Myslím že vaše odpověď je klasická ukázka jak diskutovat bez argumentů.
0/0
20.12.2001 13:55

Marek

Re: Re: Re: Pripadá mi to trochu málo.
Moji odpoved si precti nekde vys. Ale k te mame. Kdyby mi nekdo NEumyslne zabil manzelku, tak by me tedy nijak netesilo, ze by trpel jeste on a jeho rodina, zvlast kdyby sam nemel co do huby. Neco jineho je, kdyby se choval arogantne, ale ta sestra z toho teda zjevne zadnou prcu nema. (Nicmene si myslim, ze za umyslne zabiti ze zistnych duvodu by mel byt bez milosti trest smrti. Alespon pro me je ten umysl a zisk z daneho cinu rozhodujicm parametrem posuzovani.)
0/0
20.12.2001 14:14

Pixla

Re: Připadá mi to trochu málo.
Řekl bych, že nejhorším trestem pro každého normálního člověka je vědomí faktu, že někoho připravil nechtěně, nečekaně, bez afektu o život, tím hůř pak pro zdravotníky, kteří se smrtí ostatních bojují denně. To je pak totiž trest doživotní. Formulace "alespoň nějaký trest", navíc v souvislosti s penežním plněním mi přijde trochu zcestná, smrdící mamonem.
0/0
20.12.2001 13:23

Phickus

Re: Připadá mi to trochu málo.
Ehm ... no, to by ta kontrola musela by na spodni strane odpadkoveho kose aby se to dalo srovnavat. To, ze se leky a dezinfekce liji do stejnych lahvi je podle me dost neuveritelna vec.
0/0
20.12.2001 13:28

Petr

Re: Připadá mi to trochu málo.
Doufam,že ty děláš toho metaře.
0/0
20.12.2001 13:44

Michal

Re: Re: Připadá mi to trochu málo.
Nikoliv, dělám dost odpovědnou práci, ale jsem připraven nést plnou odpovědnost za svoje činy.
0/0
20.12.2001 13:57

J.N.

Re: Re: Re: Připadá mi to trochu málo.
Muzete byt prosim trochu konkretnejsi, jaky post zastavate? Proti Vasemu nazoru si myslim, ze vezeni ma byt napravna, ci trestaci organizace. V pripade te sestry neni potreba ani naprava smysleni, ani dalsi trest. Sestra pri tom rozhodne nesmyslela spatne a neni tedy co napravovat a trestem je jeji vlastni svedomi. Domnivam se, ze podstatnou vinu nese autor lahve s cisticim prostredkem v lednici. Tam by se mozna dalo polemizovat i s jistym umyslem a na nem by se asi mela postizena rodina hojit.
0/0
20.12.2001 15:10

Michal

Re: Re: Re: Re: Připadá mi to trochu málo.
Dělám dozor (ve velíně) na poměrně složitém technickém zařízení a můj omyl nebo chvilková nepozornost by mohla zapříčinit mnohamilionovou škodou (výpadek proudu v kraji) nebo i smrt lidí kteří se bezprostředně pohybují okolo. Člověk si opravdu musí rozmýšlet každý krok a pokud cítí že není koncentrovaný tak se dá vystřídat, nebo při dlouhodobějším špatném stavu musí odejít na jiný post.
0/0
20.12.2001 16:36

Pavel

Vrahem je stát
Příčínou smrti ženy byl stav našeho zdravotnictví. Zdravotních sester je nedostatek, a ty které zůstávají, dělají za mizerné peníze vysoce náročnou a odbornou práci. Vůbec se nedivím, že pak dochází k podobným tragédiím. Sestrám za jejich práci i touto cestou děkuji. Rozsudek se mi nelíbí.
0/0
20.12.2001 12:50

Luboš Renka

Záměna léku s jedem.
Přimlouvám se za to, aby se všechny zdraví nebezpečné látky používané ve zdravotnických zařízeních nápadně a viditelně označovaly jako takové, aby byla minimálně sníženo možnost záměny při selhání lidského faktoru ať už vlivem stresu či nesoustředění. Zdá se, že selhání tu nebylo jenom jedno.
0/0
20.12.2001 12:43

Tomík

To se dalo čekat
Ta sestra se dopustila naprosto fatální chyby, ale určitě se nejedná o nějakého zločince, který by byl nbezpečný pro společnost. prostě, trestný čin z nedbalosti. Souhlasím s trestem.
0/0
20.12.2001 12:34





Najdete na iDNES.cz