Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Tkáně zemřelých se vozí do ciziny

Několik českých nemocnic obchoduje s částmi mrtvých lidských těl. Česko se kvůli svým zákonům a zažitým lékařským postupům stává "surovinovou" základnou lidských tkání. Nejméně deset českých nemocnic uzavřelo smlouvu se soukromou německou firmou Medal, která od nich vykupuje lidské tkáně odebrané zemřelým pacientům. Jde například o kosti, žeberní chrupavky či osrdečník. V zahraničí je pak zpracovává na výrobky, jež se využívají k medicínským účelům, třeba při operacích. Firma si na tom postavila slušný obchod.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Martina

28. 12. 2001 11:50
Odtabuizovat!
Ahoj vsichni! Tato diskuse dokazuje,jak malo se o poslednich vecech cloveka (a tech vecec tesne po nich) konstruktivne diskutuje. Pracuji jako lekarka na ARU, predtim jsem pusobila na radioonkologii, takze tato problematika je mym dennim chlebem. Nutno podtknout, ze nepracuji v Cechach, takze mam moznost videt jak se s touto oblasti potykaji kolegove v jinych zemich. Dle meho nazoru si clovek o svem tele muze rozhodovat. Pravidlo predpokladaneho souhlasu odberu organu a provedeni pitvy povazuji za velmi dobrou praxi nebot, at se nekomu libi nebo nelibi mira tzv. "propitvanosti" je primo umerna kvalite lekarske pece, ve veku evidence-based medicine je to nad slunce jasnejsi. Spousta prispivatelu zde ta, ze "se je na tyto veci nikdy nekdo neptal a zde by mel prave lekar zasahnout. Je treba se ptat, je treba s pacienty tyto veci diskutovat, je nutno najit cas na rozhovor s pozustalymi, ve kterem je mozno vysvetlit, proc bylo napriklad dulezite odebrat zemrelemu tu kterou cast tela. Zrovna takje treba s onkologickymi pacienty diskutovat otazky reanimace, ale to je jina kapitola. Je alibismus omlouvat neexistenci techto diskusi falesnou uctou k cloveku, snahou pacienta "nezranit a nezatezovat", jsou to autonomni lide a maji pravo rozhodnout o svem tele podle sveho uvazeni maji pravo, abychom jim dali prlezitost o tom mluvit. Co se toho kseftovani tyce, rada bych vedela co konkretne z tel odebirali a jake "krase vyrobky" produkovali. Vi to nekdo? Zatim hezky den
0 0
možnosti

Pavel Šíp

21. 12. 2001 14:48
není už to vyřešené?
Legislativa se dnes mění překotně, ale pokud si vzpomínám, ohledně darování orgánů a tkání platil tzv. negativní revers. To se asi dá stručně přeložit - když nechceš být dárce, včas a explicitně to vyhlaš. Vše ostatní se bere jako souhlas. Myslím, že je to docela fér. Kdo nechce, má možnost tomu zabránit. Projednávat tyto podrobmsti s pozústalými bezprostředně po jejich ztrátě mi přijde dost kruté, nehledě na to, že jednáte s někým, kdo je v emociálním šoku a svůj názor by možná za jiných okolností změnil. Jeden čas jsme sbírali po porodu placenty na výrobu antiD globulinu. Měli jsme z toho příjem asi 5000,- za rok (tedy jako nemocnice). Pak někro začal uvažovat, že by rodička měla mít podíl na zisku a někdo jiný, že tedy i by měla přispívat na likvidaci "biologického odpadu" a poa nějak vše utichlo, když Rubáš "zprivatizoval" SEVAC. Osobně by mě nevadilo, kdybych byl někomu po smrti užitečný. Pokud by mě spotřebovali celého,tím líp. Ušetřilo by se za pohřebné.
0 0
možnosti

Neo

21. 12. 2001 8:40
hmm
Mrtvi prd vi.
0 0
možnosti

Juras

21. 12. 2001 7:33
Medal se inspiroval u křesťanů?
Kanibalské zvyky některých křesťanů - pojídání božího těla v kostelích při svatém přijímání - mě vedou k úvahám, jestli Bůh (nebo Syn Boží? - nemám v tom jasno, o čí tělo se jedná) podepsal souhlas s darováním částí svého těla lidem. Nejedná se náhodou o paralelu? Neobchoduje katolická církev také s něčím tělem bez jeho vědomí? Berte to všichni, prosím, trochu s humorem jako přání prožití hezkých Vánoc :-)
0 0
možnosti

Sarka

21. 12. 2001 2:53
Ale samozrejme
Ze je v zajmu zijicich a potrebnych dobre, aby dostatek obcanu DAROVALO posmrtne svoje organy; k tomu je prece zdravotnicka a socialni osveta, aby obyvatelstvo mela k tomu napsat kus papiru dokud jsou jeste zdravi a zivi. Nikdy a za zadnych okolnosti by to nemelo byt spojovano s jejich lekarskou peci (tak pane Novak, tady nam podepisete tenhle kousek papiru a my se pak o vas lepe postarame), a uz v zadnem pripade se ziskem, pro kristapana!!!!! Je naprosta licomernost na strane nemocnic tvrdit ze to delaji jen v zajmu lidskosti - v zajmu lidskosti by se predevsim starali o to, aby byla populace dostatecne poucena, vyspela a vzdelana k tomu, aby (treba v ridicskych prukazech nebo v zdravotnich kartach, tak jak to mame tady) predem podepsali svoleni.
0 0
možnosti

Juras

21. 12. 2001 7:22
Lepší zdravotní péče?
Ale Šárko, to by přece spíš fungovalo naopak. Podepíšu, že souhlasím s posmrtným odběrem části mého těla a potom se teprve začnu obávat, který ziskuchtivý doktor mi k tomu dopomůže. (mimo téma: Šárka už skoro leze a má dva zuby v dolní řadě :-)
0 0
možnosti

Christina

20. 12. 2001 23:12
Prodej organu
Vetsina obyvatel je toho nazoru, ze darovani ci jine nakladani z organy za ucelem zisku by melo byt pouze se souhlasem zemreleho ci rodinych prislusniku. Ale .. Zakon v CR je postaven jinak. Pacient musi VYSLOVNE podepsat, ze si nepreje, aby byly jeho organy posmrtne odebrany a pak bude jeho prani MOZNA respektovano. Pokud tak neucini, bere se za samozrejme, ze organy daroval k uzivani. Znamy je pripad zesnuleho, kteremu posmrtne odebraly v nemocnici klouby bez vedomi pozustalych, kteri pri pohrbu neverili vlastnim ocim. Nemocnici, doktorum, pohrebni sluzbe - nikomu to neprislo divne.
0 0
možnosti

krata

20. 12. 2001 22:38
Berme to i z druhe strany
Souhlasim s tim, ze bez souhlasu mrtveho neni spravne prodavat jeho organy, ale na druhou stranu, pokud nejakemu nemocnemu nezbyva nic jineho, nez aby mu takto ziskany organ transplantovali, a tak zachranilii jeho zivot, tak si mylim ze je to spravne vec. Vsichni tady pisoou chudak neboztik..........ale kolika lidem to muze pomoct, o tom se uz nikdo nezminil.
0 0
možnosti

Juras

21. 12. 2001 7:37
Kdo musí jít, půjde.
Z čistě materialistického pohledu máte pravdu. Ale co když se pacient chystá umřít proto, že svůj úkol v tomto životě již splnil a nemá cenu, aby se na tomto světě dále trápil? V tom případě byste mu záchranou života ublížil.
0 0
možnosti

Josef Radina

20. 12. 2001 17:14
Mrtvý, prd ví.
Vůbec by mi nevadilo, kdyby mé bývalé tělo, po smrti již odsouzené k zániku, bylo rozebráno na ještě použitelné součástky a ty byly komukoliv prospěšné, zdarma ovšem. Prodávat dar, neboť souhlas s rozebráním tělesné schránky k dalšímu použití darem je, může jen gauner nejhrubšího zrna. Jsou li, prodávány části těl zemřelých i bez jejich,nebo případného souhlasu pozůstalých,toť vrcholná ukázka lidskosti. Krást, nebo vědomně kupovat kradené, je trestný čin, má li někdo důkazy a jak z článku vyplývá asi má, divím se, že ještě nepodal trestní oznámení. On by se určitě nějaký ten paragraf našel, ne, že ne. Domnívám se, že výmluvy na nedostačující legislativu, jsou již poněkud obnošená vesta, pánů co o sobě prohlašují, že jsou politiky.
0 0
možnosti

Sarka

20. 12. 2001 17:17
Re: Mrtvý, prd ví.
Svata pravda - me unikl ten nejpodstatnejsi aspekt, a to ze se ty organy p r o d a v a j i . Soustredila jsem se natolik na to, ze se to dela bez vedomi a svoleni dotycneho ci pozustalych, ze mi unikl ten ekonomicky aspekt. To by prece melo byt nejen zakazane, ale i trestne?!
0 0
možnosti

Sarka

20. 12. 2001 16:59
Dedictvi?
Mrtve telo neni majetek a tudiz nemuze byt dedictvim. Je vsak prece nesporne ze pozustali jsou jedini, kdo maji moralni autoritu s nim jakkoli disponovat - stejne jako kdyz clovek pozbude schopnosti o sobe rozhodovat, (koma, vegetativni stav) rozhoduji o dalsim postupu jeho pribuzni. Pouze neni-li rodina k dispozici, je jmenovan urady (v nasem pripacde - Californie, USA) soudem - clovek ktery zastupuje zajmy nemocneho, nemohouciho, ci v tomto pripade zemreleho. To by snad nemelo byt tak obtizne zavest?
0 0
možnosti

Juras

21. 12. 2001 7:18
Re: Dedictvi?
Jak je podle Vás definován majetek? Řekl bych, že něco, co lze směnit na peníze. V tom případě, jak je vidět, mrtvola majetek je :-) Mrtvola dokonce může posloužit dvakrát. Je základem pro výplatu životního pojištění a může posloužit ještě jednou jako surovina. Ale asi těchto úvah už nechám, ještě se toho nápadu chytne naše socialistická vláda sebevrahů a začne vydávat dluhopisy :-)
0 0
možnosti

Mengele

20. 12. 2001 16:49
ještě lepší byznys
Má to jednu chybu, posmrtně odebrané tkáně a orgány nejsou dostatečně čerstvé. Proto navrhuji odebírat tkáně a orgány ještě živým slabším, nebo neužitečným jedincům, kteří tak alespoň budou něčím užiteční. Z výtěžku bych pak dotoval státní rozpočet!!!
0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Spousta obětí střelby mohla být zachráněna, řekla matka Rakušanovi

25. dubna 2024  16:02,  aktualizováno  16:50

Na jednání výboru pro bezpečnost Sněmovny kvůli snaze opozičního ANO zřídit vyšetřovací komisi k...

Podvody přesáhly pět milionů, žalobce viní pojišťováka i jeho otce lékaře

25. dubna 2024  16:23

Z pojistných podvodů s celkovou škodou přesahující pět milionů korun obžaloval krajský státní...

Pomstím Palestinu, psal ve Francii podezřelý z únosu a znásilnění Židovky

25. dubna 2024  16:18

Policie ve Francii zadržela dvaatřicetiletého muže z pařížského předměstí Gennevilliers, který čelí...

Svědci mluvili až příliš, soud s Weinsteinem se zopakuje. Z vězení však nevyjde

25. dubna 2024  15:46,  aktualizováno  16:15

Newyorský odvolací soud ve čtvrtek zrušil odsouzení někdejšího hollywoodského producenta Harveyho...