Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Deníky poznávají muže z bin Ládinova videa

Na Blízkém východě stále nevědí, kdo jsou Arabové z videonahrávky s Usamou bin Ládinem. Arabské deníky se přou, kdo by mohl být jedním ze společníků, kteří s hledaným teroristou diskutují. Jejich názory se však rozcházejí. Záznam, který podle USA dokazuje bin Ládinův podíl na zářijových teroristických útocích, zveřejnil minulý týden Washington.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

australena

panove, panove
Jan si to zase nejak popletl, ja jsem se o zadnych jednanich v Rambouillet nikdy nezminovala. Nevim kde jste co cetl, ale ode mne to nebylo. Navic jsem nikdy nenazvala Srby jako narod zlymi, ja je totiz velmi dobre znam z mych cest do Jugo a mam je rada. Studovala jsem srbochorvatstinu a navstivila ruzne casti Jugo. Balkanu rozumim tedy lepe nezli prumerny obcan. Nejsem ale urcite v tomhle sama a neni take treba se nejake "svetaznalosti" me anebo jinych diskutujicich tady posklebovat. Prislusnici Jugo narodu jsou ohromni lide, bohuzel jsou vsichni ale mnohem, mnohem horkokrevnejsi a nacionalisticky vice zapaleni nez Cesi. (Chvala Bohu, aspon se nikdo nepral se Slovaky, kdyz se rozpadlo Ceskoslovensko.) Za to, co se delo/ deje na Balkane nesou zodpovednost Milosevic, Tudzman, Izetbegovic, Karadzic. Kazdy z nich vyuzil nacionalistickeho zaniceni svych obcanu ku svemu prospechu, ke zvyseni osobni moci a zvetseni uzemi obyvaneho jejich narodnosti na ukor druhych. Rozdmychali tradicni nesvary a nenavisti a jejich generalove se pak postarali o detaily provedeni. Bohuzel se do toho pripojily, jak znamo, vnejsi vlivy. Chorvati dostali podporu od Nemcu, Srbove od Rusu a Reku, Islamsky svet podporil bosenske muslimy. Jane, vy jste bohuzel tak protiamericky silne zameren, ze vam v te vasni unikaji fakta. Jste ochoten za vsechno vinit Americany, bez ohledu zda v tom skutecne maji prsty oni anebo nekdo jiny. Americanum vlastne trvalo dlouho, nez se vubec rozhoupali. Byli odedavna prateli Jugo z dob Tita a napr. Srbove si Americanu vazili. USA vlozila do Jugo dost velke investice uz od padesatych let az pak pozdeji napr do Sarajeva. Jedine jejich pomoci se tam mohla konat zimni Olympiada v 84. Nemeli proto puvodne ani zajem se do neceho michat. Doufali, ze se komunismus(a s nim Milosevic) rozpadne bez jejich primeho zasahu. V Bosne se predevsim angazovali ruzni Islamci; napr tehdejsi turecka min. predsedkyne navstivila v Sarajevu Bas Carsiji a rozdavala muslimskym detem cukratka. V tomhle konfliktu trpely take deti srbskeho a chorvatskeho puvodu a nikdo jim zadne cukrovi nedal. Ta baba tam jen provokovala. V Kosovu s tim zacala KLA(UCK) a Srbove jim skocili na vejicku, jak Albanci predpokladali, ze se stane. Americany bych nevinila z vycviku Kosovskych teroristu; nepotrebovali to delat, Islam si vystaci sam. Ma za sebou neomezene fondy,dostatek zbrani, odhodlane bojovniky, houzevnatost a nabozensky zapal. Nevadi jim primitivni podminky ani velke ztraty na zivotech protoze se obetuji pro Allaha. Nechat se cvicit nevericimi psy je proti jejich hrdosti i nabozenstvi. Na rozdil od Jana ja interpretuji bosenske a kosovske zkusenosti soucasnych bojovniku v Afghanistanu uplne jinak. Islam se rozsiruje a chce ovladnout svet a proto ma k tomu "kocovne bojovniky" ochotne jit kdykoliv a kamkoliv na pomoc kde jsou islamsti soukmenovci v konfliktu s nevericimi psy.
0/0
18.12.2001 16:35

Jan

Re: panove, panove
Mé vášně nejsou o nic menší, než kohokoliv jiného. Jen nemám rád, když mi někdo věší bulíky na nos. Lhostejno zda bolševici a nebo teď ti na opačné straně. Nic jsem nepopletl, jednání v Rambouillet jsem zmínil sám a rád. Dnes už se otevřeně píše o tom, že podmínky pro Srby byly schválně nastaveny tak, aby byly nepřijatelné a mohlo se začít válčit. Víte paní Australeno, to že jsou Srbové zapálenější než my, je pochopitelné. Dobře víte,že celá staletí stáli jako hráz proti muslimské expanzi. K nám se Turci dostali jen několikrát na Moravu někdy v 17. stol. a máme z toho trauma dodnes a oni je měli "v domě" 400 let. Řekla jste to dobře. Za konflikt tam nemůže jen jedna strana, podíl mají všechny. Ale pouze jedné straně napadaly bomby s ochuzeným uranem na hlavu, v tom je problém. Mám-li si vybrat, na čí straně budu stát, jestli na srbské nebo muslimské, pak je má volba jasná. Nikdy totiž nelze zapomenout to, že nám 50.000 Srbů nabízelo jako dobrovolníci pomoc v době fašist.agrese. Tedy já to nezapomenu, různým Frantíkům je to jedno už dávno.
0/0
18.12.2001 17:05

Hitlerjungen

Re: Re: panove, panove
No mam takovy pocit ze zabrani ceskoslovenska nemeckem bylo to nejlepsi co se cechum za celou historii stalo. Vzdy predtim a potom tady byl jen bordel. Kez bychom dnes spadali pod nemeckou legislativu a vykonou moc. Proto chvalorecme ceske vlade ze tech 50 000 saboteru nepustila do vlasti!!!
0/0
18.12.2001 21:08

Radek H.

Re: Re: Re: panove, panove
Tebe bych rad pouzil jako terc. Ma CZ 100 je hladova po takovych sfinich. Kdyz nastal konec valky, tak nemel byt zadny odsun, ale vsem bych udelal to co delali "necistym rasam". Poslal bych je na 4-6 let do koncentraku jist plesnivy chleb a pit vodu z kaluze. Fasisto zkurveny. By me zajimalo kolik ti je ty zmetku. Doma te meli vic mlatit po palici.
0/0
19.12.2001 16:38

Hitlerjungen

Re: Re: Re: Re: panove, panove
Tak mam z tveho prispevku pocit ze jsi vetsi fasista nez ja. Asi jsi nepochopil ze wermacht nas neobsadil ale osvobodil.
0/0
19.12.2001 20:58

Frankie

Re: Re: Re: Re: panove, panove
Ale Radku, takovýmhle vypatlancům uděláš největší radost právě tím, že na jejich slinty budeš reagovat. Už jednou jsem tu psal, že masáž našich médií více či méně skrytě ovládaných německým kapitálem není radno brát na lehkou váhu. Kdo myslíš, že vlastní MF DNES? Z našich polistopadových novin a televize by člověk získal dojem, že čs. dějiny končí někdy v roce 1936 a pak volně pokračují až rokem 1945. O Němcích notabene Sudeťácích se nesmí říci ani slůvko špatné. Filmy pojednávající o době, kdy v Sudetech řádili ordneři jsem neviděl ani nepamatuju. Když před lety výjimečně běžel film pojednávající o období okupace (název už nevím) se zlým Sudeťákem v hlavní roli (Eduard Linkers), tak před filmem byl "vysvětlující komentář" pomalu delší než před mjr. Zemanem. Přidejme Havlovy omluvy Sudeťákům, Sládkovy tupce a tady je výsledek. Jen doufám, že tohle není reprezentativní vzorek naší mládeže.
0/0
19.12.2001 21:48

Frankie

Re: panove, panove
Děkuji Australeno za uklidňující injekci pro Honzíka. Souhlasím s tím, že tam je situace složitá a v minulosti každý mydlil každého (občas za podpory někoho zvenčí) a nahromadila se tam spousta nevyřízených účtů. Navíc po tom, co se tam dělo v uplynulých letech je tam vzájemná nenávist na 50 let dopředu. V čem ale nesouhlasím, je přístup k Srbům, já v nich zase takové skvělouše nevidím. Je sice krásné, že za války bojovali coby partyzáni proti Němcům a že v osmašedesátém pustili zřejmě Honzova strejdu přes kopečky do Rakous, je hezké i to, že nás Čechy mají (či měli) rádi a mnozí naši turisté si s nimi krásně pokecali pod slunečníkem na Jadranu. To všechno jim však nedává mandát k masovému vraždění, které nelze omluvit ani jejich temperamentem. Samozřejmě, že se v bývalé YU zabíjelo na všech stranách, může se polemizovat o tom, kdo koho vyprovokoval a kdo komu skočil na špek, ale že Srbové v této "disciplíně" jednoznačně vedli (viz Srebrenica a Kosovo), to nemůžeš popřít. Taky nelze říct, že za tyhle masakry ze srbské strany mohli jen Miloševič, Karadžič, Mladič, Arkan a podobní. Někdo musel těm akcím velet na místě a někdo musel mačkat kohoutky.
0/0
18.12.2001 21:21

Jan

kovbojovi Frankiemu
Se zájmem jsem si přečetl filosoficky se tvářící pseudomoudrosti člověka, kterému české jméno nevoní a tak si ho musí vylepšit, aby mu znělo světově. Tvé konejšivé povídačky o dobrých a zlých lidech a jejich potřebou bojovat "za cosi kdesi" mě málem rozplakaly. Mají jeden fatální háček. Srbové žijí v dnešní B&H od nepaměti, nebojovali tedy na rozdíl od tvých islámských chráněnců a od profesionálních teroristů z al KAjdy za "cosi kdesi", ale bránili své zájmy ve své zemi se zbraní v ruce, stejně jako to udělala ostatní etnika v tomto prostoru. Dnes je, aby bylo učiněno spravedlnosti po americku zadost, 200.000 Srbů z B&H vyhnáno nejen ze svých domovů, ale i ze své země. Podle kovboje Frankieho, všichni mají v tomto prostoru nárok na domov, jen Srbové nikoliv. Zmínil si účast v balk.konfliktu kdekoho včetně ruských poradců, ale zapomněl jsi na americký výcvik kos.alb.teroristů a a jejich dodávky zbraní. No samozřejmě, vždyť jsi přece náš Frankie. Co se tobě z toho všeho "tetelí blahem" psát nechci, takové banality ti rád, Frantíku přenechám. A nakonec, o mé obzory strach mít nemusíš, prst na spoušti je často používaný symbolický opis, ty pračko s vrchním plněním.
0/0
18.12.2001 9:30

Frankie

Re: kovbojovi Frankiemu
To jsou věci, to jsou věci, člověk nestačí žasnout. Zatímco bosenští Srbové žijí v Bosně "od nepaměti", tak bosenští muslimové se do Bosny přistěhovali nejspíš předevčírem. Je vidět, že mluví balkánský expert. Mohl bys trochu upřesnit tu svoji "nepaměť"? Rok 1900, rok 1100 nebo mladší doba kamenná? Pozor Honzíku, vezmi si radši dějepisný atlas, aby ses při svém tipování nedopatřením nestrefil do doby, kdy tam byli Římani. Chudáci Srbové, kdyby se člověk měl spolehnout jen na tvůj procítěný komentář, dá jim první poslední. Že vyhánění bylo obousměrné nebo spíš třístranné, když započítám i Chorvaty (i ti musejí samozřejmě být mými chráněnci), o tom cudně mlčíš. Tím, že Srbové tam nemají nárok na domov a byli vyhnáni ze své země chceš říct, že je zlotřilí Amíci teď vyhánějí i z té severní půlky Bosny? No nic, asi mi to ve zprávách uteklo. Faktem je, že vyháněných muslimů bylo v Bosně o něco méně než Srbů, protože mnohé z nich Srbové úsporně povraždili, zřejmě aby ušetřili za dopravní náklady. Nevím také, co tady meleš o nějakých kos.alb.ter. a jejich US výcviku. Už jsem pochopil, že je ti moc líto, že kosovské Albánce Miloševič nepovraždil všechny a že své "sympatie" k nim potřebuješ ventilovat, kde se dá, ale já jsem mluvil o válce v BOSNĚ. Až budeš příště podobné žblepty psát, doporučuji, aby sis je aspoň jednou po sobě přečetl. Copak nevidíš, jak si protiřečíš, ty troubo? Na jedné straně mluvíš o tom, že Srbové jsou vlastně jediní, kdo má na toto území z historických důvodů nárok, že z něj byli neprávem vyhnáni a že muslimské etnikum tam nepatří, ale zároveň přiznáš, že "Srbové ... bránili své zájmy ve SVÉ ZEMI se zbraní v ruce, STEJNĚ JAKO to udělala OSTATNÍ ETNIKA v tomto prostoru"! Kohopak jsi těmi etniky myslel? Snad ne muslimy a Chorvaty?!?!
0/0
18.12.2001 14:18

Jan

Re: Re: kovbojovi Frankiemu
Díky své nezlomné kovbojské nátuře neustále reaguješ na něco, co v mých příspěvcích není a ještě to pak sáhodlouze rozvádíš. Je to něco jako, když se mi nedopatřením zacyklí program a já ho musím opravovat. Přitom podstata věci spočívá v prostém konstatování, že lidská práva jsou ohrožena všude tam, kde jsou ohroženy americké zájmy. Všude tam, kde tyto zájmy ohroženy nejsou (např.ve své době v Řecku za vlády fašist.junty, pak v Turecku - no samozřejmě, spojenci v NATO; za vlády Pinocheta v Chile atd.,atd.) lze po lidských právech po kovbojsku dupat. Go, Frankie, go!!! a už mě svými pindy neotravuj.
0/0
19.12.2001 10:31

Frankie

Re: Re: Re: kovbojovi Frankiemu
Neboj se nebudu už nic rozvádět. Ani jsem neočekával, že svou chybu přiznáš, jen mě u tebe překvapil ten logický rozpor v argumentech. Tvůj postoj mi jinak silně připomíná ovce z Orwellova roku 1984. Na cokoliv odpovídáš "Srbové dobrý - ostatní (a hlavně USA) špatný". Chtělo by to trošku širší barevné spektrum (aspoň 16 color). O tom, kdo povídá něco, co v příspěvcích druhého není, bychom si mohli dlouze povídat, ale stačí jeden příklad za všechny . "Podle kovboje Frankieho, všichni mají v tomto prostoru nárok na domov, jen Srbové nikoliv". Když najdeš příspěvek, kde tohle říkám, uznám, že jsem neobjektivní zaslepenec. Tak se měj a zkus nemyslet pořád jen na Jugoslávii.
0/0
19.12.2001 15:15

Frankie

Re: Re: Re: Re: kovbojovi Frankiemu
A ještě malá korekce - byl to ten dřívější Orwell, Zvířecí farma. Chybička se vloudila.
0/0
19.12.2001 21:00

Frankie

Honzíku, Honzíku
Ostatní Honzové prominou, ale ty jsi zářným příkladem toho, že v pohádkách (a nejen od B.N.) lidem tvého křestního jména přisuzovali určitou vlastnost ne neprávem. Větší část odpovědi na tvé plky jsem napsal už jinde, tady bych jen dodal. Soudný člověk dokáže rozlišit, že v každém národě jsou lidé dobří, zlí a také ti, co jsou mezi těmito póly, kterých je většina. Že někdo cítí potřebu bojovat za cosi kdesi, je jeho věc. A zase tam kdesi (v Bosně, Afghánistánu, či kdekoli jinde) ho nejspíš neodmítnou, když jim chce dobrovolně pomoci, přestože jeho pohnutky mohou být všelijaké. Naše úřady asi také nebudou cítit odpovědnost za činy našich vojáků v Cizinecké legii. Že v Bosně, Čečně a Kosovu byli vražděni civilisté, je každému jasné. Stejně tak je mimo pochybnost, že v Bosně pomáhali i přespolní muslimové, bosenským Srbům zas Miloševičovi Srbové a ruští poradci a v Afghánistánu bojovali vedle domácích na straně Talibanu i Čečenci, Saúdové, Pákistánci a další menší skupiny, také jeden Američan. Znamená to tedy prohlásit za teroristické a posléze vybombardovat země jako SA, Pákistán, Čečnu a USA (z této poslední možnosti se ti určitě srdíčko tetelí blahem)? Nebo by se mělo pro jistotu vybombardovat i Česko, protože se tu ukázal Atta, který možná ani Atta nebyl? A pokud jde o masakry, připomněl bych ještě jeden - srebrenický. Rozdíl oproti račackému je jen v tom, že tam se nemusí na nikoho tlačit, aby přiznal barvu, tam je vše jasné. Takže Honzíku, slez z pece a začni se zajímat o světové dění aktivně. Třeba se ti rozšíří obzory. P.S. - a minomet žádnou spoušť nemá, je to něco jako pračka s vrchním plněním.
0/0
17.12.2001 18:57

Jan

Hrdinní veteráni z al Kajdy v Bosně a Hercegovině !
Ale to stojí za citaci: "Šajch Harbí bojoval v 80. letech v Afghánistánu proti sovětské armádě. Zúčastnil se rovněž bojů v Bosně ... Jiný arabský list, Al-Haját, bin Ládinova společníka z videozáznamu identifikoval jako abú Sulajmána Makkího z Mekky. Bojoval prý 11 let v Afghánistánu a pak v Bosně." A to nám v těchto diskusích různí Davídci a Frantíkové, kteří mají v malíku běh světa, ba i světaznalá a uvážlivá paní Australena řádně vyčinili, že jsme nepochopili balkánskou situaci, kde to přece podle nich bylo jasné jak v pohádce od B.Němcové. Jednat prý měli oškliví Srbové podle nich s touto bohulibou partou z al Kajdy, nikoliv někde v prachu Tora Bora, ale na franc.zámku Rambouillet aby se nám kluci arabští nenastudili! Že by tyto špičky al Kajdy byly v B a H jako řadoví pěšáci? Tomu snad neuvěří ani "Frankie from Lhota". Naslouchat prý měli zástupci jugosl.vlády jejich názorům na situaci v B a H.! A nejlépe s rukama nad hlavou. Až naturalizované Bosňany pana Harbího a pana Makkího chytnou, stačí jen trochu přitlačit a jistě se dovíme, kdo měl prst na spoušti minometu, který pálil z islámských pozic na sarajevské tržiště, a když se přitlačí víc, jistě z nich vypadne, jak to doopravdy bylo s masakrem v Račaku. A možná uvidíme i nějaké to video. Stačí se podívat pod postel nebo do šuplíku. Ty důmyslné skrýše přece už Američané znají.
0/0
17.12.2001 16:17

Petr

Re: Hrdinní veteráni z al Kajdy v Bosně a Hercegovině !
Ta Australanka měla pravdu, že jste situaci v Bosně nepochopili. Ty parchanti z Al Kajdy tam byli tenkrát bránit islám (nejeli tam jako teroristé, ale ochránci islámu, oni tu víru žerou trochu víc jak my), tam mezi sebou válčili dva národy s rozdílným náboženstvím (srbové - pravoslavný x bosňané - muslimové), oni to brali útoky srbů jako útok na islám. Že pak svoje zkušenosti z bojů dali do služeb Al Kajdy, to je hold smůla naše, spíše blbost zpravodajských služeb, že pustili tyhle bojovníky ze zřetele. I když jim muselo být jasný, že ty lidi umějí akorát bojovat, takže když nejsou války, tak svoje služby nabídnou komukoliv, kdo jim zaručí nějakou formu boje.
0/0
17.12.2001 16:51

Jan

Re: Re: Hrdinní veteráni z al Kajdy v Bosně a Hercegovině !
Fajn názor, a to bude dobrý, až ti internacionalisté z Kajdy přijedou bránit islám k nám, mešitu v Brně už mají postavenou.
0/0
17.12.2001 17:24

Skeptik

Arabove je neznaji...
zeptejte se v Hollywoodu, tam je znaji....
0/0
17.12.2001 11:58

John_B.

Re: Arabove je neznaji...
Jo, Usamu hraje George Clooney a šajcha Keanu Reeves :-)))
0/0
17.12.2001 12:46

olympic

Re: Arabove je neznaji...
Jistě! A stejně žádná Vídeň není, a stejně žádná Vídeň není, viď, ty vole....
0/0
17.12.2001 13:37

Jan

Re: Re: Arabove je neznaji...
Ale ano, Vídeň je, ale "olympic" není, za to místo něj je kus vola ..
0/0
17.12.2001 15:21





Najdete na iDNES.cz